Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR406.01 FtUSD391.85 FtCHF431.03 FtGBP487.09 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz agrogal #6909. hozzászólásáraDifferenciált tőszámmal szeretnénk vetni, heterogén területen vagyunk. Csak 100 kg-mal több termésátlag 200 hektáron az 200*4000= 800000 forint plusz jövedelem. Talált pénz... ott van csak fel kell venni. Na meg beruházni, de ennek van értelme.
Válasz Drisa #6907. hozzászólásáraJD? Azt (utána) fel tudod díszíteni, mint a karácsonyfát. Bár ha jól tudom, 8 sorosból nincsen szilárd műtrágyás verzió, de lehet, hogy tévedek. Ha kicsi vagy gyengélkedik az olajszivattyú, akkor kardános, egyébként nincs probléma a hidraulikus hajtással sem.
szemenkénti vetőgép 8 soros vásárlása előtt vagyunk, melyik típus az ami jól dolgozik együtt jd isobussal? Gondolok itt a változtatható tőszámú vetésre automatikusan természetesen. hidraulikus vagy kardános ventilátor hajtás a jobb?
Válasz bandigh #6905. hozzászólásáraIgen, sokat is agyaltam már ezen de a white nem lesz befogva átalakításnak az a helyzet.
Egy dolog van, illetve nincs. Idő.
Muszáj a sürgős munkákat mint pl vetés vegyszerezés miegymás olyan berendezésekkel felvértezni amit csak akasztassz oszt gó, magyarul új vagy újszerű friss szerkezetekre van szükség. Szezon egyéb részében mivel teljes vertikumot végzünk, tehát talajtól a szárító üzemig, így nincsen soha annyi idő, hogy építgessünk magunknak ilyen dolgokat, a szükséges karbantartások, rendbe tételek épen kijönnek szépen, de több nem. Szóval új lesz a megoldás. Nem mondom, mindent lehet csak akarni kell, de őszintén kivallom kicsit elfáradtam már, amit lehet egyszerűsíteni kell, és ez esetben egy új gép vétele lesz a leg egyszerűbb, egyszer majd...
Válasz szanberg #6904. hozzászólásáraEzt csak azért tettem be mert mondtad h lehet h függesztett kéne az ódalgós miatt, megmivel sokminden 8 sor, ez az egyetlen modell ami tudná. Mondjuk ha a nagygép kapna 8 as sávozót, tudnál frankón mindennel egy nyomon járni. De ha nem fontos, akkormeg a white is jó lenne mint alany, és lehetne új gépet építeni belőle. Az átakasztás megmaradna mint macera, de ha lepucolnád és kapna új kocsikat, preci plantos felszereléssel, lehet megállna annyiból mint egy fullos új hatsoros! Villanyhajtással sorelzáróval, korszerű cucc lenne. Persze vonulni cumi, de ha tennél rá műanygtartályokat, a nitrót is gyorsan meg lehetne tankolni, haladna a meló, ha egyszer megindul
Válasz bandigh #6903. hozzászólásáraAzért mondom, hogy csak vontatott lesz ennek egyszer a vége. Ez a front tartályos jd történet annyiba kerül mint egy vontatott maestro a nagy puttonyával, amivel 10-20 hektáronként kell csak tankolni és nem kell egy hétig a gépet öltöztetni kerekezni felszerelni munka előtt, csak akasztani oszt jónapot.
Amúgy ha nem kéne állandóan átszerelni a 12-es whiteot akkor az lenne a legfaxább nekem.
Válasz szanberg #6902. hozzászólásáraEz is egy verzió. Megvan a kapálás meg a vágás. Csak így kiesik a műtrágya. Ha az a fontosabb, lehet ÍGY is. Függesztettre nem nagyon fér a fullos talajelőkészítő meg a műtrágya is.
Válasz bandigh #6901. hozzászólásáraIgen agyaltam már én is ezen, de amúgy a nagy hullámos tárcsa aminek a "munkaszélessége" kb 5 cm, az olyan jól átkapálja ezt az 5 centi széles sávközepet mint a mese! Ujjaddal teljes szélességében le tudsz szúrni ennek a felületnek. Egyedül nyersben nem jó mert kapálja felfelé a ráragadó anyagot és hányja össze vele a vetőgépet.
Amúgy ha ősszel nem döngölöm be a sávot és kicsit púposra hagyom akkor nem lesz beton kemény egyáltalán, inkább csak kérgesedik cseppet mire vetésre kerül a sor, talán épen erre volna hivatott az elővágó...
Megy az agyalás mindig, a leg egyszerűbb az lenne, ha tudnánk venni egy új 8 soros vontatott vetőgépet, amin elővágó és sortisztítók is vannak felszerelve, ezek tökéletesen felfrissítenék a sávot és vetéssel frissítéssel egymenetben letudnám rakni azt a műtrágyát amit akarok, ha komplexet, ha induló nitrót, mindegy...
Aztán úgyis a Noran injektálóval kapja a nitrosol végső mennyiségét sor mellé.
Legjobban az ikerkerekes nagytartályos Horsch Maestro -azthiszem DV típusjelzésű- teccene, az elég betyár szerszám, van rá ilyen felszerelés, akár osztott műtrágya tartály is elérhető kétféle anyag kiadagolásához, illetve a 20q kapacitás az nagyon nyerő. Aztán a Tempo jön még be, ezek után a Kverneland, ami szerintem a leg precízebb technika, csak kicsi a magtartálya meg nem túl nagy a műtrágya sem, illetve nem is olcsó, talán egy központi tartályos 8soros Monosem a leg optimálisabb megoldás, nem nagy üzembe, kb 300 ha éves vetésre, e kocsikkal monoshoxal max. 8-9km/h vetési sebességgel.
Az a baj van itt minden, de minden gépünk régi, sokat dolgozott, azokat fejleszteni nem akarnám már, átépíteni, rákölteni extrákat mert egyikben sem látom a nagy jövőt, hogy az kéne nekem hosszabb távon és ilyenkor van az, hogy egy olyan újat kell megvenni ami minden igényt kielégít és akkor azt hosszabb távon fent lehet tartani szépen, mint ahogy az anno 02-ben vett 6-os monosem is így megy a mai napig itt nekünk pedig annak idején ki lett véve a zsírja a soksok munkával...
Válasz szanberg #6900. hozzászólásáraA hullámos tárcsa csak hullámos csíkot csinál, ahogy én láttam, jó igaz, ha gépnyomba is kell vetni, nem árt ha meg van vágva. Egyébként a többi érintetlen sorba, a yetter helyett lehet valami sorfrissítős kapálós csillagos cuccot kéne szerelni, az végezne célszerű munkát. A csoroszlya úgyis belevág, itt már nem az a kérdőjel.
Válasz bandigh #6899. hozzászólásáraAzt gondolom igen, mármint, hogy kockázatosabb lehet a tavaszi sávozás, de amúgy meg korábban próbálgattam ugaron hagyott táblákon vetésidőben(április másfele) a stripcatet és bizony naggyon faxa munkája volt neki, annyi, hogy inkább picit száradjon túl a teteje a talajnak, úgyis szépen feldolgozza a szerszám, csak nyers ne legyen nagyon!
Egyébként frissíteni sem mindig kell, sőt ha lenne hullámos yettersor a kocsikon akkor meg nem is kéne, a white-ot gondoltam beüzemelem újra mert arra van nekem ilyen, csak nem akaródzik újra a vonórudakkal baxakodni hallod...A MAximára meg gyárilag is csak a sima egyenes vágótárcsa van, ebből nekem kettő a gépnyomon járó kocsikra fel is van szerelve, de az igazi előművelést a nagyobb amplitúdóval rendelkező yetter tudná.
Előbbutóbb úgyis kellessz valami vetőgép majd, mert ezen a régiféle sorzáró kuplung rendszer sem stabil én meg szeretném a szakaszolást a kocsiknál, az egy álom dolog, szóval az lesz a vége ennek, hogy lesz egy jó minden ilyesmivel felszerelt(hullámos yetter nyitó, e kocsik miegymás...) szemenkénti, ami ha vontatott lenne akkor mehetne műtrágya is sor mellé, bármennyire is útálom ezt, de így egymenetes lenne az egész tavaszi történet, csak ennek meg az a gondja, hogy az ódalgós pályákon pedig a függesztett a nyerő sávba vetni, jó van front tartályom, csak attól meg tartok, hogy kevésbé stabil nagyüzemi megoldás, bár lehet tévedek, meg majd ki is tapasztaljuk mert most tavaszra felrakom a traktorra és beüzemelem majd.
Szóval ezek vannak, nehéz egyszerre rendszerbe hozni a dolgokat, főleg ha úgy tákolod össze a gépsort mindenre, jó vételekből, ilyen olyan márkákból...
Az a Czajkowski azért jó mert ott lehet akár kétféle műtrágyát is kirakni vele, mögé kapcsolt vetőgéppel, ha a késeket leveszed róla akkor csak freshener, ha rajt van akkor egymenetben mehet a történet.
Ja igen, ha a sávhúzón felemeled a kést vagy leveszed róla, akkor jó freshener szerszám és a front tartállyal lerakod a kezdő műtrágyát is neki, hát most így fogok tenni tavaszon.
Válasz szanberg #6898. hozzászólásáraHa az őszi sávozásnak néha amúgy se ártana egy tavaszi frissítés, olyan verzió nem lenne jó, hogy egy sávfrissítővel egymenetben vetni? Vonóerőigény is jó maradna. A tavaszi sávozás még mindig több kockázatot rejt mint előnyt nem?
Csak akkor már jó lenne kitenni a nitrót is egymenetben
Na valami öszvér masina kéne
Válasz mtz1221 #6897. hozzászólásáraA sávok nagy mulcsnál is tiszták lesznek és ha jó a talajállapot akkor nincs gond csúszós géppel sem, de figyelni kell nagyon azt gondolom, mert ha nyersen csinálod akkor nem fogja szépen visszazárni rendesen a késnyomot, akkor lehet gond a vetéssel, bár ez igaz tárcsás gépre is, nem csak csúszósra.
Egyébként bár a berögződéseim ellenzik, minden porcikám, de igazából azt szeretném a legjobban ha kapcsolt géppel tavasszal sávhúzással vetnék egymenetben mint a czajkowski gépekkel is teszik a videókon, a leg egyszerűbb munkamenet ez lenne, csak még nem nagyon bír ráállni ilyenekre a szervezet.
Válasz szanberg #6895. hozzászólásáraNem tudom még.Nagyon tetszik a sávművelésed,ha abba belemernék vágni,akkor meglennék 4 sorossal is,ha nem akkor tárcsás 6 soros.Azokat figyelgetem már évek óta,hát a majevica tőtáv pontosságban messze veri az összes törököt gaspardot monosemet,arra gondolok azért mert annak van a vetőtárcsája legközelebb a földhöz.?ha kijön valami jó pályázat akkor augusztusban lehet megjelenek nálad,körbe nézni a sávozott kukoricákat.Ui sávosnak ha egybe menne az ültetéssel elég a csúszócsoroszlyás vetőgép,nagy mulcsban ??
Válasz cimbike. #6892. hozzászólásáraEz egy hosszú történet nem is akarom leírni.Az a lényeg erősebb kutya bacik,akármilyen rendes ember kezében is van forgalmazás.Két éve a kite,itt is.
Válasz agrogal #6889. hozzászólásáraMajevicát ???Az egy éve 12800 euró volt bruttóba.
Ha nem vagy messze meg kéz pénzre akarsz,akkor gyere el az újvidéki kiállításra.Beteges ami nálunk megy.Ott minden török/indiai/kínai gépnek akkor itt van tulaja.és minden gép olcsóbb abban a 2 hétben kb 25-35 %-al.Yto traktort 1X meglátta a kínai hogy mennyiért árulják a mieink,majdnem elvette tőlük a forgalmazási jogot.
Válasz agrogal #6884. hozzászólásáraMajevica tárcsás felé húzok nagyon,az lentről ejti a magot és a legszebb a kelés utána.Beleértve a márkásabbakat is.Csak sok az ára.Vagy valamelyik csúszócsoroszlyás török,mert ott meg nincs egy vacak persely sem,a meghajtásnál hanem csapágyon forog minden.meg irtózat nehezek a kocsik,nincs gond a belehúzással sem.Másik dolog szomszédban van egy irtec amivel kapott üres vetőtárcsákat.Nálam furkáltuk rá a lukakat,hát nem tudom eltalálni miből csinálták,de törte a fúrókat az a 1.5 mm vastag vacak tárcsa.
Válasz mtz1221 #6883. hozzászólásáraLink veszel egy ilyet meg egy közönséges táblamágnest meg valami mtz kontrollámpát és összekötöd, a mágnest a tengelyre rögzíted, ha lassan forog akár 2őt is tehetsz, pár mm-re ezt az üveges kütyüt felfogatod és kész, ha villog akkor forog, ha folyamatosan világít vagy nem világít akkor áll. Kb 1000ft. ha kérdésed van írj.
Válasz Hús Futár #6882. hozzászólásáraVenni nem akarok mert tervben egy új vetőgép,de kösz hogy beraktad mert minden fel van tüntetve hogy mi mire való,így már ellehet indulni valamerre.
Válasz lackó0 #6880. hozzászólásáraPont ezzel lennék gondba.Programozás nélkül ha mechanikusan össze lehetne hozni,hogy pl egy-egy led lámpa égne vagy nem égne ha nem forog,azt nem lenne gond összehozni.
Válasz lackó0 #6879. hozzászólásáraRégen csináltam egy hektárszámlálót a kombájnunkra, "assembler"-ben programozva. Először nézz rá, hogy fekszik e neked az ilyesmi.
Vetés ellenőrzőt hogy lehetne otthon kevés pénzből összehozni ??? Csak annyi kellene hogy lássam ha valamelyik vetőtárcsa(vagy az azt forgató tengely nem forog).
Válasz Büresz #6854. hozzászólásáraNem maxima ,de talán segít. Agrion 4,5-ös a gyári kuk tárcsa furata, nagyszeműnél tévesztett ki-ki hagyogatott,5-ös furatú lett csináltatva,ezzel teljesen jó a kicsi és nagyszeműhöz is. A csináltatott nincs fesz. mentesítve kivágás után , picit huplizik meg a kavarófülekből picik köszörülni kellett mert beleért a házba , ettől függetlenül jó, használható.
Válasz Büresz #6869. hozzászólásáraegyik kolléga csinált olyat hogy új kukorica tárcsához vett betéteket a napraforgó tárcsák a régik voltak ahhoz vissza tette a régi betéteket .
8261 hozzászólás
Válasz agrogal #6909. hozzászólásáraDifferenciált tőszámmal szeretnénk vetni, heterogén területen vagyunk. Csak 100 kg-mal több termésátlag 200 hektáron az 200*4000= 800000 forint plusz jövedelem. Talált pénz... ott van csak fel kell venni. Na meg beruházni, de ennek van értelme.
Válasz Drisa #6907. hozzászólásáraJD? Azt (utána) fel tudod díszíteni, mint a karácsonyfát. Bár ha jól tudom, 8 sorosból nincsen szilárd műtrágyás verzió, de lehet, hogy tévedek. Ha kicsi vagy gyengélkedik az olajszivattyú, akkor kardános, egyébként nincs probléma a hidraulikus hajtással sem.
Ha már vetőgép,szerintetek ha egy új vetőgép csak 15 év alatt térül meg érdemes beruházni?
Válasz Drisa #6907. hozzászólásáraKverneland tuti jól működik. Kardános jobb.
szemenkénti vetőgép 8 soros vásárlása előtt vagyunk, melyik típus az ami jól dolgozik együtt jd isobussal? Gondolok itt a változtatható tőszámú vetésre automatikusan természetesen. hidraulikus vagy kardános ventilátor hajtás a jobb?
Válasz bandigh #6905. hozzászólásáraIgen, sokat is agyaltam már ezen de a white nem lesz befogva átalakításnak az a helyzet.
Egy dolog van, illetve nincs. Idő.
Muszáj a sürgős munkákat mint pl vetés vegyszerezés miegymás olyan berendezésekkel felvértezni amit csak akasztassz oszt gó, magyarul új vagy újszerű friss szerkezetekre van szükség. Szezon egyéb részében mivel teljes vertikumot végzünk, tehát talajtól a szárító üzemig, így nincsen soha annyi idő, hogy építgessünk magunknak ilyen dolgokat, a szükséges karbantartások, rendbe tételek épen kijönnek szépen, de több nem. Szóval új lesz a megoldás. Nem mondom, mindent lehet csak akarni kell, de őszintén kivallom kicsit elfáradtam már, amit lehet egyszerűsíteni kell, és ez esetben egy új gép vétele lesz a leg egyszerűbb, egyszer majd...
Válasz szanberg #6904. hozzászólásáraEzt csak azért tettem be mert mondtad h lehet h függesztett kéne az ódalgós miatt, megmivel sokminden 8 sor, ez az egyetlen modell ami tudná. Mondjuk ha a nagygép kapna 8 as sávozót, tudnál frankón mindennel egy nyomon járni. De ha nem fontos, akkormeg a white is jó lenne mint alany, és lehetne új gépet építeni belőle. Az átakasztás megmaradna mint macera, de ha lepucolnád és kapna új kocsikat, preci plantos felszereléssel, lehet megállna annyiból mint egy fullos új hatsoros! Villanyhajtással sorelzáróval, korszerű cucc lenne. Persze vonulni cumi, de ha tennél rá műanygtartályokat, a nitrót is gyorsan meg lehetne tankolni, haladna a meló, ha egyszer megindul
Válasz bandigh #6903. hozzászólásáraAzért mondom, hogy csak vontatott lesz ennek egyszer a vége. Ez a front tartályos jd történet annyiba kerül mint egy vontatott maestro a nagy puttonyával, amivel 10-20 hektáronként kell csak tankolni és nem kell egy hétig a gépet öltöztetni kerekezni felszerelni munka előtt, csak akasztani oszt jónapot.
Amúgy ha nem kéne állandóan átszerelni a 12-es whiteot akkor az lenne a legfaxább nekem.
Válasz szanberg #6902. hozzászólásáraEz is egy verzió. Megvan a kapálás meg a vágás. Csak így kiesik a műtrágya. Ha az a fontosabb, lehet ÍGY is. Függesztettre nem nagyon fér a fullos talajelőkészítő meg a műtrágya is.
Válasz bandigh #6901. hozzászólásáraIgen agyaltam már én is ezen, de amúgy a nagy hullámos tárcsa aminek a "munkaszélessége" kb 5 cm, az olyan jól átkapálja ezt az 5 centi széles sávközepet mint a mese! Ujjaddal teljes szélességében le tudsz szúrni ennek a felületnek. Egyedül nyersben nem jó mert kapálja felfelé a ráragadó anyagot és hányja össze vele a vetőgépet.
Amúgy ha ősszel nem döngölöm be a sávot és kicsit púposra hagyom akkor nem lesz beton kemény egyáltalán, inkább csak kérgesedik cseppet mire vetésre kerül a sor, talán épen erre volna hivatott az elővágó...
Megy az agyalás mindig, a leg egyszerűbb az lenne, ha tudnánk venni egy új 8 soros vontatott vetőgépet, amin elővágó és sortisztítók is vannak felszerelve, ezek tökéletesen felfrissítenék a sávot és vetéssel frissítéssel egymenetben letudnám rakni azt a műtrágyát amit akarok, ha komplexet, ha induló nitrót, mindegy...
Aztán úgyis a Noran injektálóval kapja a nitrosol végső mennyiségét sor mellé.
Legjobban az ikerkerekes nagytartályos Horsch Maestro -azthiszem DV típusjelzésű- teccene, az elég betyár szerszám, van rá ilyen felszerelés, akár osztott műtrágya tartály is elérhető kétféle anyag kiadagolásához, illetve a 20q kapacitás az nagyon nyerő. Aztán a Tempo jön még be, ezek után a Kverneland, ami szerintem a leg precízebb technika, csak kicsi a magtartálya meg nem túl nagy a műtrágya sem, illetve nem is olcsó, talán egy központi tartályos 8soros Monosem a leg optimálisabb megoldás, nem nagy üzembe, kb 300 ha éves vetésre, e kocsikkal monoshoxal max. 8-9km/h vetési sebességgel.
Az a baj van itt minden, de minden gépünk régi, sokat dolgozott, azokat fejleszteni nem akarnám már, átépíteni, rákölteni extrákat mert egyikben sem látom a nagy jövőt, hogy az kéne nekem hosszabb távon és ilyenkor van az, hogy egy olyan újat kell megvenni ami minden igényt kielégít és akkor azt hosszabb távon fent lehet tartani szépen, mint ahogy az anno 02-ben vett 6-os monosem is így megy a mai napig itt nekünk pedig annak idején ki lett véve a zsírja a soksok munkával...
Válasz szanberg #6900. hozzászólásáraA hullámos tárcsa csak hullámos csíkot csinál, ahogy én láttam, jó igaz, ha gépnyomba is kell vetni, nem árt ha meg van vágva. Egyébként a többi érintetlen sorba, a yetter helyett lehet valami sorfrissítős kapálós csillagos cuccot kéne szerelni, az végezne célszerű munkát. A csoroszlya úgyis belevág, itt már nem az a kérdőjel.
Válasz bandigh #6899. hozzászólásáraAzt gondolom igen, mármint, hogy kockázatosabb lehet a tavaszi sávozás, de amúgy meg korábban próbálgattam ugaron hagyott táblákon vetésidőben(április másfele) a stripcatet és bizony naggyon faxa munkája volt neki, annyi, hogy inkább picit száradjon túl a teteje a talajnak, úgyis szépen feldolgozza a szerszám, csak nyers ne legyen nagyon!
Egyébként frissíteni sem mindig kell, sőt ha lenne hullámos yettersor a kocsikon akkor meg nem is kéne, a white-ot gondoltam beüzemelem újra mert arra van nekem ilyen, csak nem akaródzik újra a vonórudakkal baxakodni hallod...A MAximára meg gyárilag is csak a sima egyenes vágótárcsa van, ebből nekem kettő a gépnyomon járó kocsikra fel is van szerelve, de az igazi előművelést a nagyobb amplitúdóval rendelkező yetter tudná.
Előbbutóbb úgyis kellessz valami vetőgép majd, mert ezen a régiféle sorzáró kuplung rendszer sem stabil én meg szeretném a szakaszolást a kocsiknál, az egy álom dolog, szóval az lesz a vége ennek, hogy lesz egy jó minden ilyesmivel felszerelt(hullámos yetter nyitó, e kocsik miegymás...) szemenkénti, ami ha vontatott lenne akkor mehetne műtrágya is sor mellé, bármennyire is útálom ezt, de így egymenetes lenne az egész tavaszi történet, csak ennek meg az a gondja, hogy az ódalgós pályákon pedig a függesztett a nyerő sávba vetni, jó van front tartályom, csak attól meg tartok, hogy kevésbé stabil nagyüzemi megoldás, bár lehet tévedek, meg majd ki is tapasztaljuk mert most tavaszra felrakom a traktorra és beüzemelem majd.
Szóval ezek vannak, nehéz egyszerre rendszerbe hozni a dolgokat, főleg ha úgy tákolod össze a gépsort mindenre, jó vételekből, ilyen olyan márkákból...
Az a Czajkowski azért jó mert ott lehet akár kétféle műtrágyát is kirakni vele, mögé kapcsolt vetőgéppel, ha a késeket leveszed róla akkor csak freshener, ha rajt van akkor egymenetben mehet a történet.
Ja igen, ha a sávhúzón felemeled a kést vagy leveszed róla, akkor jó freshener szerszám és a front tartállyal lerakod a kezdő műtrágyát is neki, hát most így fogok tenni tavaszon.
Válasz szanberg #6898. hozzászólásáraHa az őszi sávozásnak néha amúgy se ártana egy tavaszi frissítés, olyan verzió nem lenne jó, hogy egy sávfrissítővel egymenetben vetni? Vonóerőigény is jó maradna. A tavaszi sávozás még mindig több kockázatot rejt mint előnyt nem?
Csak akkor már jó lenne kitenni a nitrót is egymenetben
Na valami öszvér masina kéne
Válasz mtz1221 #6897. hozzászólásáraA sávok nagy mulcsnál is tiszták lesznek és ha jó a talajállapot akkor nincs gond csúszós géppel sem, de figyelni kell nagyon azt gondolom, mert ha nyersen csinálod akkor nem fogja szépen visszazárni rendesen a késnyomot, akkor lehet gond a vetéssel, bár ez igaz tárcsás gépre is, nem csak csúszósra.
Egyébként bár a berögződéseim ellenzik, minden porcikám, de igazából azt szeretném a legjobban ha kapcsolt géppel tavasszal sávhúzással vetnék egymenetben mint a czajkowski gépekkel is teszik a videókon, a leg egyszerűbb munkamenet ez lenne, csak még nem nagyon bír ráállni ilyenekre a szervezet.
Válasz szanberg #6895. hozzászólásáraNem tudom még.Nagyon tetszik a sávművelésed,ha abba belemernék vágni,akkor meglennék 4 sorossal is,ha nem akkor tárcsás 6 soros.Azokat figyelgetem már évek óta,hát a majevica tőtáv pontosságban messze veri az összes törököt gaspardot monosemet,arra gondolok azért mert annak van a vetőtárcsája legközelebb a földhöz.?ha kijön valami jó pályázat akkor augusztusban lehet megjelenek nálad,körbe nézni a sávozott kukoricákat.Ui sávosnak ha egybe menne az ültetéssel elég a csúszócsoroszlyás vetőgép,nagy mulcsban ??
Válasz cimbike. #6894. hozzászólásárajohniba nem tudom.Amit itt gyártanak vagy keleti,az olcsóbb nálunk.Ha kell megszerzem az itteni kite számát.
Válasz mtz1221 #6883. hozzászólásáraÚj, 6 sorosat szeretnél venni?
Válasz mtz1221 #6893. hozzászólásáraDe megérné kint venni?
Válasz cimbike. #6892. hozzászólásáraEz egy hosszú történet nem is akarom leírni.Az a lényeg erősebb kutya bacik,akármilyen rendes ember kezében is van forgalmazás.Két éve a kite,itt is.
Válasz mtz1221 #6890. hozzászólásáraA john deere-t ki árulja ott?
Válasz mtz1221 #6887. hozzászólására
Válasz agrogal #6889. hozzászólásáraMajevicát ???Az egy éve 12800 euró volt bruttóba.
Ha nem vagy messze meg kéz pénzre akarsz,akkor gyere el az újvidéki kiállításra.Beteges ami nálunk megy.Ott minden török/indiai/kínai gépnek akkor itt van tulaja.és minden gép olcsóbb abban a 2 hétben kb 25-35 %-al.Yto traktort 1X meglátta a kínai hogy mennyiért árulják a mieink,majdnem elvette tőlük a forgalmazási jogot.
Válasz mtz1221 #6888. hozzászólásáraEzt nálunk is árulják aranyárba 6 soros tárcsás semmi nélkül 4 millió nettó.Odakint mennyi az ára?
Válasz agrogal #6884. hozzászólásáraMajevica tárcsás felé húzok nagyon,az lentről ejti a magot és a legszebb a kelés utána.Beleértve a márkásabbakat is.Csak sok az ára.Vagy valamelyik csúszócsoroszlyás török,mert ott meg nincs egy vacak persely sem,a meghajtásnál hanem csapágyon forog minden.meg irtózat nehezek a kocsik,nincs gond a belehúzással sem.Másik dolog szomszédban van egy irtec amivel kapott üres vetőtárcsákat.Nálam furkáltuk rá a lukakat,hát nem tudom eltalálni miből csinálták,de törte a fúrókat az a 1.5 mm vastag vacak tárcsa.
Válasz Büresz #6885. hozzászólásáraNa ezért kérdezek,aki tud az tud.
Válasz Büresz #6885. hozzászólásáraLink Van ilyen is ha kicsit tartósabbra szeretnéd.
Válasz mtz1221 #6883. hozzászólásáraLink veszel egy ilyet meg egy közönséges táblamágnest meg valami mtz kontrollámpát és összekötöd, a mágnest a tengelyre rögzíted, ha lassan forog akár 2őt is tehetsz, pár mm-re ezt az üveges kütyüt felfogatod és kész, ha villog akkor forog, ha folyamatosan világít vagy nem világít akkor áll. Kb 1000ft. ha kérdésed van írj.
Válasz mtz1221 #6883. hozzászólásáraMit néztél ki ha nem titok.Szerbet,törököt vagy nyugatit?
Válasz Hús Futár #6882. hozzászólásáraVenni nem akarok mert tervben egy új vetőgép,de kösz hogy beraktad mert minden fel van tüntetve hogy mi mire való,így már ellehet indulni valamerre.
Válasz mtz1221 #6881. hozzászólásáraPróbáld meg ezt
Válasz lackó0 #6880. hozzászólásáraPont ezzel lennék gondba.Programozás nélkül ha mechanikusan össze lehetne hozni,hogy pl egy-egy led lámpa égne vagy nem égne ha nem forog,azt nem lenne gond összehozni.
Válasz lackó0 #6879. hozzászólásáraRégen csináltam egy hektárszámlálót a kombájnunkra, "assembler"-ben programozva. Először nézz rá, hogy fekszik e neked az ilyesmi.
Válasz mtz1221 #6878. hozzászólásáraHa csak annyi, akkor egy-egy forgásjelző. Amúgy fotocellák és egy micro processzor amit viszont programoznod kell.
Vetés ellenőrzőt hogy lehetne otthon kevés pénzből összehozni ??? Csak annyi kellene hogy lássam ha valamelyik vetőtárcsa(vagy az azt forgató tengely nem forog).
Válasz Büresz #6876. hozzászólásáraNekem nincs magnyomókerék rajta az enyém 11 éves majd 7000 hekis gép
Válasz Hús Futár #6874. hozzászólásáravan magnyomó kerék is rajt, sosem használták, neked van? Használod?
Válasz Hús Futár #6874. hozzászólására2000 hektárt vettetek vele, még eredeti a tömítés azt hiszem.
Válasz Büresz #6872. hozzászólásáraakkor a betéteket nem kell cserélned majd ahhoz
Válasz csferri #6871. hozzászólásáraKöszi.
Válasz Hús Futár #6870. hozzászólásáraÉrtem. A napraforgó tárcsáim újak, soha nem voltak használva, de lehet hogy a jövőben fogok vetni.
Válasz Büresz #6854. hozzászólásáraNem maxima ,de talán segít. Agrion 4,5-ös a gyári kuk tárcsa furata, nagyszeműnél tévesztett ki-ki hagyogatott,5-ös furatú lett csináltatva,ezzel teljesen jó a kicsi és nagyszeműhöz is. A csináltatott nincs fesz. mentesítve kivágás után , picit huplizik meg a kavarófülekből picik köszörülni kellett mert beleért a házba , ettől függetlenül jó, használható.
Válasz Büresz #6869. hozzászólásáraegyik kolléga csinált olyat hogy új kukorica tárcsához vett betéteket a napraforgó tárcsák a régik voltak ahhoz vissza tette a régi betéteket .
Válasz Hús Futár #6868. hozzászólásáraAzt nem.
Válasz Büresz #6867. hozzászólásáraAzt cseréld igen . Napraforgót vetsz ?
Válasz Hús Futár #6866. hozzászólásáraÉrtem, meg kellene cserélnem a tömítést is. Vagy azt mikor kell?
Válasz Büresz #6865. hozzászólásáraSzerintem megveheted az utángyártottat . Mindezek után is megvenném .
Válasz Hús Futár #6864. hozzászólásáraaha
Válasz Büresz #6863. hozzászólásáraEgyik mintha kicsit hullámos lett volna de nem mindegyik fajta maggal van gond .
Válasz Hús Futár #6861. hozzászólásáraÉrtem, azt hogy gyárinál többet hibázik az mitől van? mivel rosszabb mint a gyári?
Válasz Büresz #6859. hozzászólásáraHa nem felejtem el megnézem de szerintem mindegy lesz