Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR410.68 FtUSD393.86 FtCHF436.68 FtGBP495.54 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz rdani #4745. hozzászólásáraA vetőgéphez megkaptad a kurblit illetve a tálcát?
Ezek kellenek hozzá.
Nézd meg hogy a gumi gyári méret-e mert csak akkor lesz pontos a vetőgép ha a leforgatás passzol majd a hajtókerék sebességéhez. A hatszög tengelyt a gép jobb oldalán találod egy lyukban. Ezt 107-szer kell leforgatni majd a tálcába hullott mag tömegét megmérni és szorozni 10-zel 1 ha területre számítva (ha jól tévedek). A tálcát úgy tudod a gépre feltenni a vetőelemek alá ha a gép hátulján középen a kart átteszed a másik állásba és akkor a vetőcső csonkokat leengedi. Az áttétel magfüggő. Itt az agroinformon van egy topic ahol találsz megközelítő beállításokat (de a tuti ha le is forgatod): Nordsten vetőgép
Válasz Kenő2 #4746. hozzászólásáramindkettő jó gép
a prontó szebben veti a repcét nem annyira érzékeny a szármaradványra
a rapid viszont a kemény röges földbe is beleteszi
inkább négy méterest vegyél
Sajnos használtan vettem a gépet és nincs semmi tapasztalatom vele csak a leírását olvasgatva vélelmezem hogy alkalmas aprómag vetésre is (ezzel a szűkítővel). A lengyel honlapra írtam egy mailt de sajnos nem is válaszoltak ez egyébként egy Nordsten Lift-o-matic 2,5m-es 21 soros gép. Na majd kiderül.
Válasz VDénes #4737. hozzászólásáraOkés, fogom húzgálni mag nélkül is kipróbálásképpen, tárcsázott tarlóba, lazítóba grubberbe ami csak van.
Sőt ha vágok majd szóját annak a tarlójába direkt megakarom próbálni belehúzni a búzát, de tavasszal is vetek majd zabot, ott is fogok hagyni érintetlen tarlóból egy csíkot ahol kipróbálom mit mutat direktbe belehúzva, csak kíváncsiságból.
Most a geringhoff adaptert dolgozzuk át, holnap ha sikerülne befejezni akkor hétvégén beleállok napraforgóba az érett táblákba. Közben ha lesz ember akkor szedetem szét sorban hátul a keréksort, ha pedig lemegy az érett anyag és várni kell akkor jövőhéten teligőzzel nekiállunk és felkészítem vetésre, hogy csak akasztani kelljen meg tankolni.
17éves régi vasdarab, de Horsch
Néhány kép a nagy vakaróról. Felhívom a figyelmet, műszakilag sokkal jobb állapotban van mint aminek kinéz így első ránézésre, hátul a tömörítő keréksort kezdtem bontogatni rendbe tenni, bár a nagyrésze csapágy jó benne de egyszerre kicserélek mindent aztán több esztendőn át csöndben lesz (remélhetőleg)
Válasz Ohaza63 #4731. hozzászólásáraKaptam árajánlatot 1850000 - 2350000 +áfa ez forgalmazótól függ. a felszereltség mindenhol ugyan az mégis ennyi a különbség
Nekem is ilyen Europa DDK dupla tárcsás vetőgépem van. Nagyon megvagyok vele elégedve. Egyszerű, pontos könnyen kezelhető. Kapható hozzá minden alkatrész és nem csak az eladónál (pl. csapágyak, stb...).
17-es 19-es villáskulcs és minden szerelhető.
Vetek vele repcét, zöldítő magot és gabonát, de minden aprómag (pl. lucerna) is vethető vele.
Folyamatosan állítható akár 2 kg/Ha tól a 300 kg/ Ha ig.
Vetési sebesség a 8-13 km/h. Kb 2 Ha/óra a sebesség és talaj függvényében. A magtartályába kb. 3 q vetőmag fér, ami talán kevés, de ez a 3 m-es 25 soros gép nem 500 Ha van kitalálva. Amire viszont kitalálták az a kisgazdaság, arra viszont tökéletes.
Válasz claudiasicu #4727. hozzászólásáraEz úgy működik szerintem, hogy kell egy permetező és egy műtrágyaszóró amit betudsz álltani 2,5m vetőgéphez ~7,5m ~12,5m ~17,5m akkor kb 8m, 13m 18m és akkor 25cm felfedésed van jobb és bal oldalt.
pl:A trakid nyomvonalához kell beállítani az elzárókat, majd ha 13 méteres a permetező és a műkakiszoró akkor a tábla szélén vetsz 2 teli(T) sort majd 1 művelőset(M) utána 4T,1M és megint 4T,1M .....
A modern gépeknél már automatice megy a dolog és más méreteket is megadhatsz ő majd aszerint zárogat.
A vetőgép kerék
százalékot kéne számolni (ha jól gondolom)
pl:: a régi kerék -kerülete- 150cm az újé 200cm akkor 150 lesz a 100%-lék aminek 1%-a 1,5 amivel elosztod a 200cm-ert, 200/1,5=133,33% (majd ezt a számot kell megjegyezni és ezzel kell felszorozni az értékeket)
tehát a jelen példánál maradva, te 200kg akarsz elvetni akkor ~266kg-ra kell állítani.
A nagy kerék 200cm-en fordulna egyet és vetne annyit, mint a kicsi 150cm-en, ezért kell rászámolni.
A kerület (K=2rπ vagy egy madzaggal megméred
Udv van egy feldher vetogepem 2.5 m szeles van rajta olyasmi hogy elektronika ki lehet kapcsolni rajta a muvelosort permetezeshez tragyaszorashoz hogyan csinaljam es velemenyek a vetogeprol es ha magasab kereket tettem ra kb 5 cm el akor tobet alitsak ra vagy kevesebet tablazat szerint
Válasz borda77 (Joe) #4722. hozzászólására Most egy olyan gépgyárral dolgozom, aki a Claasnak is beszállítója. Pontos, jó minőségű, hiba nélküli a végeredmény, úgy csinálják, ahogy kérem, könnyű súlyú, egyszerű szerkezetet, kifogástalan kommunikációval és korrekt áron. Lehet így is csinálni és nem egyet gyártanak.
Válasz borda77 (Joe) #4722. hozzászólásáraazaz igazság, hogy sokkal könnyebb egy újat épiteni, mint mindenféle jó alkatrészekből toldozni foldozni. saját vetődobozhoz passzoló alváz, a vetődobozhoz passzoló hajtómű, kerekek, alvázhoz a a csoroszlyatartókarok..és ez csak néhányszáz alkatrész. viszont mikor adott, hogy nem tudsz eltérni bizonyos méretektől, formáktól , mert innét hiányzik egy kicsi v amonét van több de hozzáragasztani v leharapni nem lehet, old meg egy köztes variációval....ennél a tipusnál sokkal egyszerübb volt a helyzet, hisz itt nem volt hozott anyag, a méreteket én határoztam meg.
más gyártó igy találta ki a direkt vetőgépét
Válasz JOSEY #4720. hozzászólásáraÉn megértelek maximálisan. Itt van az hogy valaki megvesz egy olyan gépet amit sok ezer hekin kipróbált és euro milliokat ölt a fejlesztésbe drágábban (mert mondjuk több a földje és megteheti), vagy nem tud más tenni vesz egy olcsóbbat, és ott lehet ez ami itt is volt. De a te munkádnak is van létjogosultsága az biztos. Nehéz dolog ez...
Válasz borda77 (Joe) #4719. hozzászólásáratudod, idehoztak nekem egy vetőgépet, csoroszlyát, épitsek belőle direktvetőgépet, mint kiderült egy olyan kistraktor mögé ami felemelni se tudta a megnövekedett súlyú eszközt, a menetes szár 8.8 as anyagminőségű volt, barkácsboltban nem kapható, sok mindent alakitani kellet a vetőgép alapvázához, belement sok száz munkaóra, és még az amazone volt a legjobb választás hozzá, mert jobb felépitése van mint a többi más változatnak, nem beszélve arról, h sok kis apróm müanyag alkatrész bánta a bontási munkákat és hamar megjött hozzá a cucc. kipróbálni nem volt lehetőségünk a gépet, a vevő készitett róla videót azt betudom mutatni. mivel az első modellekben benne van a hiba lehetőség, igy mindig lehet tanulni belőle, hisz a nagy gyártóknaksok millió eurós költségvetésük van arra, h kitaláljanak valamit, nekem meg csak annyi amiből épp hogy kihozzak egy eszközt a szükös költségkeretből. nem magamat akarom védeni, mert akinek gondja van, hozza vissza, ha javitani kell.
Válasz JOSEY #4718. hozzászólásáraEmberileg azt mondom sajnálom hogy lebetegedtél és gyógyulást kívánok de a másik oldalról meg azt mondom azért veszek csak az olyan cégektől gépet ahol sokan vannak és értenek hozzá nagy tapasztalattal, mert az ilyen sajnálatos dolgok elkerülhetők.
Válasz Netparaszt #4717. hozzászólásáranem tüntem el csak megoperáltak újból gerinccel és másfél év fekvés után álltam talpra, és senki oda nem jött hozzám, h baszki mi van veled , segithetek ?
Válasz tivorany1 #4715. hozzászólására Ami zöld gerendás gépet látsz a képen, azt az átalakítást én rendeltem Joseytól és én is vittem hozzá a vetőgépet és az Atomjet késeket. Úgy elcseszte, ahogy illik, de elkért a melóért egy milliót úgy, hogy az első tesztvetésnél szétszakadt a mélységállítása. A mélységállítást barkácsáruházi minőségű menetes szárral oldotta meg, majd a garanciára való kérdéseim elől eltűnt, pedig volt más gond is.
Az a konstrukció nem működik megfelelően, számos ok miatt, de hála istennek, már legyártottunk működő direktvető késrendszert, amivel már mindenki át tudja alakítani a meglévő vetőgépét is direktvető gépre.
Szóval én megfizettem a tanulópénzt Josey direktvetőjével, ha akarsz, tanulsz belőle.
Válasz tivorany1 #4715. hozzászólásáragyártok direkt vetőgépet, amazone alkatrészek felhasználásával, és arra utaltam, h jó minőségüek az alkatrészeik, gyors után pótlás van hozzájuk, bár nem nagyon mennek tönkre .
ő a legkisebb faiskolai változat, gördülő csoroszlyával
és a direktültetőkaros csoroszlyás kivitel
Válasz csoppika #4713. hozzászólásáraAnnyi, hogy ez még a régebbi sima Accord adagoló rendszerű modell. Tudnom kellene hogyan forgassuk le, hány adagolótengely fordulat lesz 0,1hektár meg ilyenek.
van egy számláló az adagolónál az hektár számláló lehet esetleg?
A karbantartás, kenési pontok láthatóak, a mélységbeállítása adja magát, műszakilag átlátható a gerebje, de ilyenek, hogy művelőút automatika beállítás ésatöbbi érdekelnének.
Válasz tivorany1 #4707. hozzászólásárami amazone elemekből épitjük a vetőgépeinket, jól kiforrott technika, alkatrészek nagyrésze 72 órán belül fogható hozzá
Heccikém mámma hoztam egy Horsch CO6-os nagyvasat, holnap lövök neked képeket róla.
Régi, látszik rajta az idő (jobban mint rajtad az iskola) de műszakilag egyben van.
Tanyán láttál e már ilyet? Van e hozzá okosságod? kezelésid? akármid?
Válasz atisgyulai #4704. hozzászólásáraköszi a segítséget kész vagyunk ,már ki is kelt a vetés,csaknem volt idő írni. Igazából én "fokozatmentes" hajtóműre szeretném átalakítani. Gyáron,szakikon keresztülutánajártam ,hogy a hassia hajtómű passzol. Itt jön az a kérésem,ha valakinek van ilyenje,és hogy oldatta meg arról privátba szívesen venné képeket.:) Vagy elmennék személyesen,ha engedélyt kapunk a gazdától.
Válasz .Feco. #4700. hozzászólásáraNem messze egy öreg régen zöldségezett, azt vetette ezzel a megoldással, annyit mondott, hogy felül tuti a magágy, de alul tömörít. (Pannonhalma környékén, homokon, és a Bakony ér parton ott talán kötöttebb) Nekem nem ajánlotta...
valakinek,akinek van lajtához alkatrész katalógussa, be tudnáfényképezni vagy bescennelni a nortonhoz tartozó oldalakat, 3as fogaskerék-tengely , első tengely, stb cikkszáma érdekelne....komplett katalógust vennék.
Nem túl bonyolult a felújítása.
A kapcsolókarok tengelye, fogaskerekei, csapjai szoktak kikopni. A tengely (amin a karok csúsznak jobbra, balra), illetve a karokban lévő fogaskerekek cserések, az összes többi perselyezhető.
Egy jó esztergályos megoldja neked!
valaki lajta vetőgépnorton felújításba otthon van, milyen tanácsok lennének hozzá? Apám beszélt akühnésekkel modntak neki,olyan lehetőséget,hogy elvileg van már fokozatmentes hajtómű ,ami rászerelhető, valaki tud ilyenről? Utána fogok járnia dolognak,csak itt is érdeklődök.
Válasz .Feco. #4700. hozzászólásáraEggyetértek veled, de még hozzátenném, hogy dombos területeken a fogyasztással majdnem úgy jövök ki mint a nehéz kombinátorral. Dombnak felfelé ugyan úgy megy mint le, nincsen kerékcsúszás, elesnek a mély nyomok. Nem kell félni a forgóboronától, de köves talajra nem ajánlom ha van is a gépen biztosítás a beékelődő kövek miatt.
Én csak gabonát/lucernát/fűféléket/zöldtrágya növényeket szeretnék vetni vele,nem feltétlenül szükséges a forgóborona.
Csak egy pontos ,egyszerű felépítésű gép kell. Vitasemet nézegettem,lajtát váltana le.
Lucerna alá nagyon szépen dolgozott a forgóboronás gép.De amikor saját magunknak csináltuk akkor is szépen elé tudunk dolgozni tárcsázás,vagy kombinátorozással. De a forgóborona mégiscsak verné.
Lajtával kapcsolatban van ,olyan tapasztalat,hogy nortonost mennyi ráfordítással lehet szuperré alakítani?
Válasz Csókási Gergő #4699. hozzászólásáraAkkor nem értenek hozza. Nincs egyetlen gép sem, aminek különb munkája lenne a forgoboronas kapcsolatnal, hátránya a nagy gép kopás, érzékenység a kovekre, es a lassú, sok helyen ezért nem azt veszik.
8249 hozzászólás
Válasz szg1 #4748. hozzászólásáraa tálca megvan de kurblim nincs! olyat honnan tudok szerezni?
Válasz rdani #4745. hozzászólásáraA vetőgéphez megkaptad a kurblit illetve a tálcát?
Ezek kellenek hozzá.
Nézd meg hogy a gumi gyári méret-e mert csak akkor lesz pontos a vetőgép ha a leforgatás passzol majd a hajtókerék sebességéhez. A hatszög tengelyt a gép jobb oldalán találod egy lyukban. Ezt 107-szer kell leforgatni majd a tálcába hullott mag tömegét megmérni és szorozni 10-zel 1 ha területre számítva (ha jól tévedek). A tálcát úgy tudod a gépre feltenni a vetőelemek alá ha a gép hátulján középen a kart átteszed a másik állásba és akkor a vetőcső csonkokat leengedi. Az áttétel magfüggő. Itt az agroinformon van egy topic ahol találsz megközelítő beállításokat (de a tuti ha le is forgatod): Nordsten vetőgép
Válasz Kenő2 #4746. hozzászólásáramindkettő jó gép
a prontó szebben veti a repcét nem annyira érzékeny a szármaradványra
a rapid viszont a kemény röges földbe is beleteszi
inkább négy méterest vegyél
Sziasztok véleményeteket kérném két vetőgéppel kapcsolatban! Horsch pronto 3dc vagy vaderstad rapid 300-as! Előre is köszönöm!
Válasz szg1 #4743. hozzászólásáranincs hozzá semmi amivel letudom forgatni illetve az elvét se tudom hogy kell...
Válasz szg1 #4741. hozzászólásáraHaver Semo77-es gépén kb 4kg-ra tudta levinni dupla gabonával a repcét...
Válasz rdani #4742. hozzászólásáraMelyik rész okoz gondot?
üdv
van egy Nordsten Lift o matic 2,5m gabonavetőgépünk.
az lenne a kérdésem hogy tudok vele ellenőrző leforgatást csinálni?
Válasz csoppika #4736. hozzászólásáraÜdv!
Sajnos használtan vettem a gépet és nincs semmi tapasztalatom vele csak a leírását olvasgatva vélelmezem hogy alkalmas aprómag vetésre is (ezzel a szűkítővel). A lengyel honlapra írtam egy mailt de sajnos nem is válaszoltak ez egyébként egy Nordsten Lift-o-matic 2,5m-es 21 soros gép. Na majd kiderül.
Válasz szanberg #4735. hozzászólására
Heccikém semmi rejakcijó a szerzeményre?
nem vagy te ilyen...
Válasz VDénes #4737. hozzászólásáraOkés, fogom húzgálni mag nélkül is kipróbálásképpen, tárcsázott tarlóba, lazítóba grubberbe ami csak van.
Sőt ha vágok majd szóját annak a tarlójába direkt megakarom próbálni belehúzni a búzát, de tavasszal is vetek majd zabot, ott is fogok hagyni érintetlen tarlóból egy csíkot ahol kipróbálom mit mutat direktbe belehúzva, csak kíváncsiságból.
Most a geringhoff adaptert dolgozzuk át, holnap ha sikerülne befejezni akkor hétvégén beleállok napraforgóba az érett táblákba. Közben ha lesz ember akkor szedetem szét sorban hátul a keréksort, ha pedig lemegy az érett anyag és várni kell akkor jövőhéten teligőzzel nekiállunk és felkészítem vetésre, hogy csak akasztani kelljen meg tankolni.
17éves régi vasdarab, de Horsch
Válasz szanberg #4735. hozzászólásáraNagyon király "kis" gép :)
Tuti jó lesz. Majd a munkáról is tegyél képet légyszi
Válasz szg1 #4734. hozzászólásáraReform semo-nál ez a megoldás repcéhez kevés volt...
Néhány kép a nagy vakaróról. Felhívom a figyelmet, műszakilag sokkal jobb állapotban van mint aminek kinéz így első ránézésre, hátul a tömörítő keréksort kezdtem bontogatni rendbe tenni, bár a nagyrésze csapágy jó benne de egyszerre kicserélek mindent aztán több esztendőn át csöndben lesz (remélhetőleg)
Üdv!
Nordsten gabonavetőgéphez keresek aprómagvető adaptert, ilyesmit. Lucernát (is) szeretnék vetni, elvileg ez kell hozzá.
Válasz Ohaza63 #4731. hozzászólásáraKaptam árajánlatot 1850000 - 2350000 +áfa ez forgalmazótól függ. a felszereltség mindenhol ugyan az mégis ennyi a különbség
Válasz Ohaza63 #4730. hozzászólásáraKöszönöm a választ. nekem repcéhez kalászoshoz és borsóhoz kellene. Akkor szerintem ez tökéletes lesz.
Válasz István_11142 #4725. hozzászólásáraMegkérdezhetem, hogy most mennyi az ára?
Válasz István_11142 #4725. hozzászólásáraTisztelt Gazdatárs!
Nekem is ilyen Europa DDK dupla tárcsás vetőgépem van. Nagyon megvagyok vele elégedve. Egyszerű, pontos könnyen kezelhető. Kapható hozzá minden alkatrész és nem csak az eladónál (pl. csapágyak, stb...).
17-es 19-es villáskulcs és minden szerelhető.
Vetek vele repcét, zöldítő magot és gabonát, de minden aprómag (pl. lucerna) is vethető vele.
Folyamatosan állítható akár 2 kg/Ha tól a 300 kg/ Ha ig.
Vetési sebesség a 8-13 km/h. Kb 2 Ha/óra a sebesség és talaj függvényében. A magtartályába kb. 3 q vetőmag fér, ami talán kevés, de ez a 3 m-es 25 soros gép nem 500 Ha van kitalálva. Amire viszont kitalálták az a kisgazdaság, arra viszont tökéletes.
Bátran ajánlom Önnek, nekem bevált!
Válasz claudiasicu #4727. hozzászólásáraEz úgy működik szerintem, hogy kell egy permetező és egy műtrágyaszóró amit betudsz álltani 2,5m vetőgéphez ~7,5m ~12,5m ~17,5m akkor kb 8m, 13m 18m és akkor 25cm felfedésed van jobb és bal oldalt.
pl:A trakid nyomvonalához kell beállítani az elzárókat, majd ha 13 méteres a permetező és a műkakiszoró akkor a tábla szélén vetsz 2 teli(T) sort majd 1 művelőset(M) utána 4T,1M és megint 4T,1M .....
A modern gépeknél már automatice megy a dolog és más méreteket is megadhatsz ő majd aszerint zárogat.
A vetőgép kerék
százalékot kéne számolni (ha jól gondolom)
pl:: a régi kerék -kerülete- 150cm az újé 200cm akkor 150 lesz a 100%-lék aminek 1%-a 1,5 amivel elosztod a 200cm-ert, 200/1,5=133,33% (majd ezt a számot kell megjegyezni és ezzel kell felszorozni az értékeket)
tehát a jelen példánál maradva, te 200kg akarsz elvetni akkor ~266kg-ra kell állítani.
A nagy kerék 200cm-en fordulna egyet és vetne annyit, mint a kicsi 150cm-en, ezért kell rászámolni.
A kerület (K=2rπ vagy egy madzaggal megméred
Válasz claudiasicu #4727. hozzászólásáraÜdv! le kell forgatni, ezt nem lehet találomra kitalálni miből mennyit rak...
Udv van egy feldher vetogepem 2.5 m szeles van rajta olyasmi hogy elektronika ki lehet kapcsolni rajta a muvelosort permetezeshez tragyaszorashoz hogyan csinaljam es velemenyek a vetogeprol es ha magasab kereket tettem ra kb 5 cm el akor tobet alitsak ra vagy kevesebet tablazat szerint
Válasz borda77 (Joe) #4722. hozzászólására Most egy olyan gépgyárral dolgozom, aki a Claasnak is beszállítója. Pontos, jó minőségű, hiba nélküli a végeredmény, úgy csinálják, ahogy kérem, könnyű súlyú, egyszerű szerkezetet, kifogástalan kommunikációval és korrekt áron. Lehet így is csinálni és nem egyet gyártanak.
Üdv!
Az Europa HDK gabonavetőgépről van esetleg valakinek tapasztalata?
Válasz borda77 (Joe) #4722. hozzászólásáraazaz igazság, hogy sokkal könnyebb egy újat épiteni, mint mindenféle jó alkatrészekből toldozni foldozni. saját vetődobozhoz passzoló alváz, a vetődobozhoz passzoló hajtómű, kerekek, alvázhoz a a csoroszlyatartókarok..és ez csak néhányszáz alkatrész. viszont mikor adott, hogy nem tudsz eltérni bizonyos méretektől, formáktól , mert innét hiányzik egy kicsi v amonét van több de hozzáragasztani v leharapni nem lehet, old meg egy köztes variációval....ennél a tipusnál sokkal egyszerübb volt a helyzet, hisz itt nem volt hozott anyag, a méreteket én határoztam meg.
más gyártó igy találta ki a direkt vetőgépét
Válasz JOSEY #4720. hozzászólásáraÉn megértelek maximálisan. Itt van az hogy valaki megvesz egy olyan gépet amit sok ezer hekin kipróbált és euro milliokat ölt a fejlesztésbe drágábban (mert mondjuk több a földje és megteheti), vagy nem tud más tenni vesz egy olcsóbbat, és ott lehet ez ami itt is volt. De a te munkádnak is van létjogosultsága az biztos. Nehéz dolog ez...
Válasz borda77 (Joe) #4719. hozzászólásáraAmazone - Főnix direktvetőgép müködés közben
Válasz borda77 (Joe) #4719. hozzászólásáratudod, idehoztak nekem egy vetőgépet, csoroszlyát, épitsek belőle direktvetőgépet, mint kiderült egy olyan kistraktor mögé ami felemelni se tudta a megnövekedett súlyú eszközt, a menetes szár 8.8 as anyagminőségű volt, barkácsboltban nem kapható, sok mindent alakitani kellet a vetőgép alapvázához, belement sok száz munkaóra, és még az amazone volt a legjobb választás hozzá, mert jobb felépitése van mint a többi más változatnak, nem beszélve arról, h sok kis apróm müanyag alkatrész bánta a bontási munkákat és hamar megjött hozzá a cucc. kipróbálni nem volt lehetőségünk a gépet, a vevő készitett róla videót azt betudom mutatni. mivel az első modellekben benne van a hiba lehetőség, igy mindig lehet tanulni belőle, hisz a nagy gyártóknaksok millió eurós költségvetésük van arra, h kitaláljanak valamit, nekem meg csak annyi amiből épp hogy kihozzak egy eszközt a szükös költségkeretből. nem magamat akarom védeni, mert akinek gondja van, hozza vissza, ha javitani kell.
Válasz JOSEY #4718. hozzászólásáraEmberileg azt mondom sajnálom hogy lebetegedtél és gyógyulást kívánok de a másik oldalról meg azt mondom azért veszek csak az olyan cégektől gépet ahol sokan vannak és értenek hozzá nagy tapasztalattal, mert az ilyen sajnálatos dolgok elkerülhetők.
Válasz Netparaszt #4717. hozzászólásáranem tüntem el csak megoperáltak újból gerinccel és másfél év fekvés után álltam talpra, és senki oda nem jött hozzám, h baszki mi van veled , segithetek ?
Válasz tivorany1 #4715. hozzászólására Ami zöld gerendás gépet látsz a képen, azt az átalakítást én rendeltem Joseytól és én is vittem hozzá a vetőgépet és az Atomjet késeket. Úgy elcseszte, ahogy illik, de elkért a melóért egy milliót úgy, hogy az első tesztvetésnél szétszakadt a mélységállítása. A mélységállítást barkácsáruházi minőségű menetes szárral oldotta meg, majd a garanciára való kérdéseim elől eltűnt, pedig volt más gond is.
Az a konstrukció nem működik megfelelően, számos ok miatt, de hála istennek, már legyártottunk működő direktvető késrendszert, amivel már mindenki át tudja alakítani a meglévő vetőgépét is direktvető gépre.
Szóval én megfizettem a tanulópénzt Josey direktvetőjével, ha akarsz, tanulsz belőle.
Válasz tivorany1 #4715. hozzászólásáragyártok direkt vetőgépet, amazone alkatrészek felhasználásával, és arra utaltam, h jó minőségüek az alkatrészeik, gyors után pótlás van hozzájuk, bár nem nagyon mennek tönkre .
ő a legkisebb faiskolai változat, gördülő csoroszlyával
és a direktültetőkaros csoroszlyás kivitel
Válasz JOSEY #4710. hozzászólására? Magyarul te gyártasz vetőgépet, vagy csak arra utaltál hogy az amazon jó minőségű és jó az alkatrész ellátás?
Válasz csoppika #4713. hozzászólásáraAnnyi, hogy ez még a régebbi sima Accord adagoló rendszerű modell. Tudnom kellene hogyan forgassuk le, hány adagolótengely fordulat lesz 0,1hektár meg ilyenek.
van egy számláló az adagolónál az hektár számláló lehet esetleg?
A karbantartás, kenési pontok láthatóak, a mélységbeállítása adja magát, műszakilag átlátható a gerebje, de ilyenek, hogy művelőút automatika beállítás ésatöbbi érdekelnének.
Válasz csoppika #4712. hozzászólásáraEnnél majd Hecci lesz a szinkronfordító...
Válasz csoppika #4711. hozzászólásárahttp://www.agportal.cz/files/user/Horsch/Seka_radlikova_Concord_CO_-_Katalog_ND_-_Navod_k_obsluze.pdf
Válasz szanberg #4709. hozzászólásárahttps://www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiKgob__-nOAhWKfxoKHRp6DGwQFggcMAA&url=https%3A%2F%2Fwww.horsch2.com%2Ffileadmin%2Ffm-dam%2FDownloads%2Fpublic-Downloads%2FOperating%2520Instructions%2FEN-English%2FAirseeder%2F80670201.PDF&usg=AFQjCNFWLPWL6hIiC0zymi6A9QMuAxaO2A&sig2=UqSHIlNjXicGSffQ0Fm4hg
Válasz tivorany1 #4707. hozzászólásárami amazone elemekből épitjük a vetőgépeinket, jól kiforrott technika, alkatrészek nagyrésze 72 órán belül fogható hozzá
Heccikém mámma hoztam egy Horsch CO6-os nagyvasat, holnap lövök neked képeket róla.
Régi, látszik rajta az idő (jobban mint rajtad az iskola) de műszakilag egyben van.
Tanyán láttál e már ilyet? Van e hozzá okosságod? kezelésid? akármid?
bontakozz ki, ne fékezd magad!
Válasz atisgyulai #4704. hozzászólásáraköszi a segítséget kész vagyunk ,már ki is kelt a vetés,csaknem volt idő írni. Igazából én "fokozatmentes" hajtóműre szeretném átalakítani. Gyáron,szakikon keresztülutánajártam ,hogy a hassia hajtómű passzol. Itt jön az a kérésem,ha valakinek van ilyenje,és hogy oldatta meg arról privátba szívesen venné képeket.:) Vagy elmennék személyesen,ha engedélyt kapunk a gazdától.
Sziasztok!
Vetőgép vásárlás előtt állok, mechanikus 4 métereset akarok venni. Van-e tapasztalat amazon d-10 és a pöttinger vitasem-mel kapcsolatban.
Köszönöm a válaszokat.
Válasz .Feco. #4700. hozzászólásáraNem messze egy öreg régen zöldségezett, azt vetette ezzel a megoldással, annyit mondott, hogy felül tuti a magágy, de alul tömörít. (Pannonhalma környékén, homokon, és a Bakony ér parton ott talán kötöttebb) Nekem nem ajánlotta...
valakinek,akinek van lajtához alkatrész katalógussa, be tudnáfényképezni vagy bescennelni a nortonhoz tartozó oldalakat, 3as fogaskerék-tengely , első tengely, stb cikkszáma érdekelne....komplett katalógust vennék.
Válasz fecee #4703. hozzászólásáraÜdv!
Nem túl bonyolult a felújítása.
A kapcsolókarok tengelye, fogaskerekei, csapjai szoktak kikopni. A tengely (amin a karok csúsznak jobbra, balra), illetve a karokban lévő fogaskerekek cserések, az összes többi perselyezhető.
Egy jó esztergályos megoldja neked!
valaki lajta vetőgépnorton felújításba otthon van, milyen tanácsok lennének hozzá? Apám beszélt akühnésekkel modntak neki,olyan lehetőséget,hogy elvileg van már fokozatmentes hajtómű ,ami rászerelhető, valaki tud ilyenről? Utána fogok járnia dolognak,csak itt is érdeklődök.
Válasz .Feco. #4700. hozzászólásáraEggyetértek veled, de még hozzátenném, hogy dombos területeken a fogyasztással majdnem úgy jövök ki mint a nehéz kombinátorral. Dombnak felfelé ugyan úgy megy mint le, nincsen kerékcsúszás, elesnek a mély nyomok. Nem kell félni a forgóboronától, de köves talajra nem ajánlom ha van is a gépen biztosítás a beékelődő kövek miatt.
Én csak gabonát/lucernát/fűféléket/zöldtrágya növényeket szeretnék vetni vele,nem feltétlenül szükséges a forgóborona.
Csak egy pontos ,egyszerű felépítésű gép kell. Vitasemet nézegettem,lajtát váltana le.
Lucerna alá nagyon szépen dolgozott a forgóboronás gép.De amikor saját magunknak csináltuk akkor is szépen elé tudunk dolgozni tárcsázás,vagy kombinátorozással. De a forgóborona mégiscsak verné.
Lajtával kapcsolatban van ,olyan tapasztalat,hogy nortonost mennyi ráfordítással lehet szuperré alakítani?
Válasz Csókási Gergő #4699. hozzászólásáraAkkor nem értenek hozza. Nincs egyetlen gép sem, aminek különb munkája lenne a forgoboronas kapcsolatnal, hátránya a nagy gép kopás, érzékenység a kovekre, es a lassú, sok helyen ezért nem azt veszik.