Hirdetés
Fórum
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- SPC-6 vetőgépek új
- Lucerna telepítése, termesztése új
- Portálfejlesztés / Gépház / Fórum használat új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Kukorica terményárak új
- Lamborghini traktorok új
- Tavaszi magágyelőkészítés új
- Talajmegújító Mezőgazdaság új
- Mezőgazdasági gépek festése új
Cikkajánló
Hirdetés
1031 hozzászólás
Itt tegyünk pontot a (töténet) végére és ne azzal foglalkozunk mit kénne valakinek tenni,teggyünk mi valamit ezért a fontos ügyért... A mai naptól tegyen mindenki javaslatott milyen típusú részegységekből álljon össze az első nyugati szinvonalú magyar traktor afülkén kivúl,mert az lexion szinvonalu lehet hisz az is magyar alőerő meg legyen 160 az egyik a másik 250 Le
Válasz #529. hozzászólásra
Ez így van,de legyen a rába 40 milla,és adjon az állam rá 30% állami támogatást,csak a magyar rábára,és nemkell segélyt fizetni,van munkaerő.
Válasz #527. hozzászólásra
Amit leírsz az sajnos így van. Azért mindenkiben vagy egy lelkesedés, amikor a hazai gépgyártás feltámasztásáról van szó. Az országnak valahogy ebben az irányban kéne elmozdulni. Nem a legkorszerübb, de olcsó, megbízható gépek kellenek, amit magyar munkaerő állít elő, hazai felhasználásra. Ennek óriási hozadéka lenne: járulékok, munkaerő alkalmazása, stb.) Le gyárthatnánk az összes hazai buszt, villamost, vonatszerelvényt, traktort, teherautót, ahogy ment régen is. Ez évtizedekre adna munkát. Lehet, hogy régen sok selejtet gyártottunk, de a mai minőségbiztosítási rendszerek mellet talán már nem igaz. Hova képezzük a "sok" mérnököt? Vagy pedig maradunk bedolgozói a többi országnak és úgy ugrálunk ahogy ők mondják. Lehet, hogy nagyon demagóg voltam.
Válasz #527. hozzászólásra
kétségkivül alapvető kényelmi és biztonságtechnikai dolgokra szükség van egy gép üzemeltetése során.
de ne azzal tartsák rettegésbe egy felhasználó pénztárcáját, hogy vettél 30-60 milláért egy gépet, de éves szinten az olajcsere és alapvető szervizeken túl milliókat kell, hogy költs rá, mert igy találtuk ki!
nesze neked fogyasztói társadalom!
Válasz #526. hozzászólásra
régen rossz, ha arra veszel gépet, hogy megjavítsd, de nem akarok cinikus lenni.
de szerintem akkor mondj te is egy számot, egy kolléga mondta, hogy 20 guriga/kis rába, másik kolléga, hogy 100 ezer/le, vagyis 25 guriga per kis rába, amibe a hidraulika rendszer komplett cseréje benne foglaltatik, és egy normális kabin.
kérdezd meg ezt az embert, hogy mit gondol, ennyiből le lehet gyártani, forgalomba lehet helyezni egy ilyen gépet?
mert ha azt mondja, hogy ez eddig 33 milla, plusz a váltócsere, plusz festés egyenlő 40, akkor ugye egyből tudjuk, hogy miért vesz mindenki mocskos nyugatit. mer nincs jobb árba meg értékbe. jah meg hogy aztán kétévente motor meg váltó csere legyen benne...
egyébként azzal nem értek egyet, hogy a "kütyük" mind haszontalan dolgok. szerintem egyik sem az, nem tudnék olyat mondani, amit ki kéne szórni akármelyik gépből. ha benne van, ha megtanulod, ha használod, akkor veszettül megkönnyítik az életed, úgy tudsz kiszállni 14 óra után a gépből, mint ahogy reggel beszálltál. végignézném annak az embernek a vasárnap esti kiszállását a rábából, aki hétfőtől vasárnapig lenyomott napi 14 órát.
mert ugye egyikünk se linuxozik, meg egyikünk se dosozik már, mikor van egér meg ablak... ugyan ez az eset...
Válasz #525. hozzászólásra
ezek a luxus traktorok nem azt szolgálják, hogy gazdaságosabban lehessen termelni, a Rába arról volt híres a tsz időkben is, hogy kevés költséggel maximálisan megtudja müvelni a ráeső területek nehézmunkafeladatait, az hogy régi fejlesztésű gépről beszélünk.. ez nem a frankfurti, vagy a genfi autószalon, hogy ki tud cicomásabbat gyártani, ez az eszköz munkát végez.. a nyugati öreg parasztok mind a mai napig sem szeretik a cicoma full full full gépeket, nékük tökéletesen megfelelnek a zötyisebbek amelyekhez nem kell komputerszakembernek lenni, h megtalálják és megjavitsák a hibát
Válasz #521. hozzászólásra
De vagyunk sokan,akik sose tudjuk megvenni a luxus fendtet,és beérnénk egy rábával.
Válasz #520. hozzászólásra
szia! dehogyis, beszéltem a Rába termékmenedzserével, hogy volna érdeklődés Rába Steiger kategóriás gépre, csak mivel 40 éves fejlesztés, köllene változtatni rajta, hogy a kornak megfeleljen. de nem ugy mint a nyugati full full full semmirevalógépeket, mert a gépészkedés örömét az elektronika megkönnyitheti, de inkább megnehezítheti a. ami a gépen alapból jó nem kellene bántani, de ami nagyon fontos extra és megkönnyiti a gépészkedést csak ajánlani tudjuk figyelmébe a gyártónak. ma már vannak profi gépegységek melyek hozzáépithetők régebbi technikákhoz, a fülkét is átlehet tervezni biztonságosannra, kényelmesebbre ugy, hogy ne dráguljon eszement értékben.... de a labda a tiétek , ha feldobtátok, ha tudtok beszélni olyan vállalkozókkal akiket érdekelhet a steiger kell egy rendelői csoportot szervezni, hogy a gyár a jövő évi megrendelésébe tudja prognosztizálni a gépeket...
Válasz #521. hozzászólásra
A legelején mondtam én is , hogy vagy úgy volna érdemes gyártani ahogy volt , vagy se hogy .
4 modell : 180 , 250 , 320 , 360...
Akinek úgy nem felelne meg , az vesz nyugatit.
Mondjuk azért nem értem az egészet , hogy mit kell ezen rágódni , mikor a Versatille egy olcsó jó gép , és modern , és gyártják , csak legfeljebb nem Magyar...
Miért nem gyártunk 3 lépcsős rakétát,vagy atom meghajtású tengeralattjárót,hátha szükség lehet rá!
Gyakorlatilag ott tartunk, hogy másik motor, másik váltó, másik hidraulika, másik fülke. Mi van még egy traktorban? Ja! Semmi. Ja, és legyen sárga helyett mondjuk piros! A neve maradhat? A keleti blokkban amit modernizálni akartak, az egy használhatatlan fos lett. De legalábbis esztétikailag egy trágyadomb. Lásd .3-as mtz-k. Miért mareadt abba a gyártása, azért, mert a nagy gazdaságok nem tudtak a pénzükkel mit csinálni, ahogy most sem, és inkább vesznek jd-t, fendtet, stb. mert az modernebb, szebb, trendibb! Ha a rábát vették volna mint a cukrot, akkor nem szűnt volna meg a gyártás nem? Persze lehet, hogy azt is úgy zárták be, mint a cukorgyárakat, de szerintem egyszerűen nem volt helye a piacon. Nyugat felé nem kellett senkinek, akinek meg kellett volna, azok nem tudták eltartani a gyárat. Ha lenne egy olcsó, és megbízható gép, amit 20 évig lehet használni, az egyben azt jelentené, hogy nem vennének újat helyette 5 évente, mint az összes mai modern traktorból, félve attól, hogy 5000 óra után szétesik. (Helyben ez a módi a tehetősebbeknél.) A kevésbé tehetőseknek meg nincs nyugati gépe. Ergo aránylag nagy felvevő piac kellene egy ilyen kaliberű géphez, ami pont nem Magyarország szerintem. Akinek meg viszonylag olcsó, nagy teljesítményű gép kell, az megveheti pl. a Versatile-t. Attól egyszerűbb gép nem biztos hogy van. Aki látott már élőben tudja miről beszélek. A Rába modernizált változata kb. olyan lenne mint az. Egy motor, egy fülke, egy váltó, 2 difi, a váz kb. 30-as anyag összehegesztve. Brutálisan egyszerű az egész. Ezen kívül semmi sincs benne. Kívülről látni minden részét.
Éljen a magyar traktorgyártás! Ott állok majd az első sorban, mikor kigördül az első gép a gyártósorról!
Válasz #507. hozzászólásra
Mé' neki állsz legyártani !
Válasz #513. hozzászólásra
Ejj koma én mámma szóról szóra ugyan ezeket mondtam!
Amit még hozzátennék az egy nagy 150-200 literes hidraulika szivattyú!
Plusz ha komolyabban is belenyúlnának kicsit akkor azt egyedül a váltóban kellene csinálni, hogy lenne több fokozat jobb átfedésekkel. de ha erre pénz nem volna akkor inkább maradjon a régi bevállt szerkezet.
Motor menjen bele MAN, azok tudják az euro4-et, van köbcenti van nyomaték van kráft! és egy kisebb fordúlatú történet lenne, odabaxna rendesen.
Válasz #515. hozzászólásra
megint a magyar szabályok. lett volna egy olcsó, viszonylag minőségi alkatrészekből összerakott traktorcsalád, de nem felelt meg. európa több országában mehet.
Válasz #514. hozzászólásra
A lényeg az 514 hsz.-ban van. Mekkora méret lenne célszerű, mert tizes nagyságrendű hektárszámnál legfeljebb nagyon nehéz körülményű földeknél használható, akkor azonban majdhogy nem univerzálisnak kellene lennie. Az pedig nem biztos járható, legalábbis ár szempontjából.
Biztos túl nagy meg túl nehéz vagy csak egszerűen nincs belőle haszna valamelyik politikusnak
Válasz #510. hozzászólásra
Valamilyen előírásnak nem feleltek meg aztán így nem forgalmazható Magyarországon.
Ha jól emlékszem forgalmi szabályoknak.
Régebb itt egy koma barkácsolt egy csomót hogy a 6m horsc prontó ventilátorát hajtatni tudja róla. Feltettek rá egy szivattyút pluszba. Szóval gondolom egy hátsó kardán kihajtás is elengedhetetlen lenne.
És amit még hozzáfűznék hogy tényleg azok véleményét kellene kikérni akik akár potenciális vevők is lehetnének rá. Ne párhektáros gazdák ötleteljenek rajta akiknek valószinűleg soha életükben nem lesz ilyenre szükségük. Nagygazdaságokban kellene érdeklődni ahol nagy gépekkel dolgoznak hogy mi a azok az dogok akár a nyugati gépeken is amik megkönnyítik a munkát és mik azok amik csak felesleges koloncok és hibalehetőségek.
Válasz #507. hozzászólásra
A hidraulika részét kéne átvariálni, megerősíteni, mert a függ. eszközt nem szereti, helyzeterő szabályzás, meghagyni a húzó-nyomó oldalt, átfolyásszabályzású kihelyezett 4 db, erősebb kardánkeresztek, megerősített csukló pontok a törzsnél. Minden ami csikli-csuklik, nyeklik-nyiklik, forog kenhetővé tenni. 3. pontnál oldaltámasztókat. Megcsinálni összkerék-diffizár működést mind a lehajtások bírására, meg szintén kereszteknél, osztóműben akár még automatára- kerékelfordulás-munkagép emelés. Szigeteltebb zártabb fülke, klíma(bár az eddig is volt) akár még egy kis hűtő fiókkal. Üzemanyagtartályra egy külső átlátszó cső a szint ellenőrzéshez. Gáz kar- Gáz pedál ha előre nyomom menjen ha hátra akkor lassítson. Akár előre 3 pont.
Válasz #511. hozzászólásra
szerintem nem is fog senki.
valaki közületek amúgy látott ilyen gépet az országban?
Ezeket a Pauny Zanello gépeket a Planet Agro is forgalmazta(forgalmazza)http://mezohir.hu/mezohir/2005/02/a-planet-agro%C2%AE-international-kft-a-zanello-traktorok-kizarolagos-magyarorszagi-forgalmazoja/
Válasz #508. hozzászólásra
ne legyen rába
ne legyen steiger
legyen rábastejger
Válasz #507. hozzászólásra
Ne legyen törzscsuklós.
Kedves Uraim!
Kérném szépen összeirni, hogy milyen ésszerű dolgokra lenne szükség a legujabb Rába traktorban!
Min kellene változtatni?
Válasz #505. hozzászólásra
És milyen lett ???
Válasz #491. hozzászólásra
Minden úgyanaz szinte,minden...Valamit kellet alakítani rajta,mert a kamionokba más szögben van berakva,ha jól emlékszem...Mi is ilyent raktunk a Rábába amikor még volt és motorcserés lett...
üdv. a zimbru traktor mitől román? a matricától? mert a sárga az argentin gép, http://www.pauny.com.ar/index/detail/truck/Tractor+Articulado+Evo. meg a piros is
Válasz #441. hozzászólásra
A 256 os D10 motorral 28 30liternél megáll. A Credoról meg csak annyit hogy az a kinai átlagméretre készült papírbusz 5.6literes iveco motorral.
Válasz #501. hozzászólásra
legyen az, akkor is egy szemét ipari hulladék gép volt mindig kedves székely atyafim
Válasz #482. hozzászólásra
Azért fejtsd el ezt a Rábáról koppintott mesédet.
Meg súgom neked ez atraki Allis-Chalmers licens volt a motorja MAN lices volt.
Válasz #498. hozzászólásra
A vajdasági Viktornak is volt a régebbiekből.
Válasz #496. hozzászólásra
meg haza is dobiztam nem is kevésszer csak amikor alkalom volt rá
IMT
Válasz #491. hozzászólásra
ha szerkezetileg kivitelezhető akkor sztem nem lenne az, lsd az én merci motoros kis domim, azt a motort sem csak a a domikba rakták annak idején.
Válasz #493. hozzászólásra
Te a honvédségtől hazaláttál?
Válasz #492. hozzászólásra
Válasz #492. hozzászólásra
Hasonlítsd össze egy magyar Rába u-26al
Válasz #490. hozzászólásra
talált süllyed, de én műhelyben voltam, ezeket a fosokat javítottuk, ill én nem sokat engem inkább baxogattak hogy miért nem készek már
Válasz #488. hozzászólásra
Marha nagy állatság lenne egy tízen.....párezer cm3 kamion motort betenni akár egy rábába ????
Már csak azért mert ezek 1000-1200 fordulaton mennek 1,5 millió km-t vagy többet bontás nélkül is akár.........
Válasz #489. hozzászólásra
Arabóna??????????????
Rakétás
A seregben is volt néhány DAC nálunk műhelykocsinak használták.
Válasz #486. hozzászólásra
Úgy nézett ki mint egy páncélautó.
Válasz #486. hozzászólásra
Hál istennek nem volt hozzá szerencsém,de szerkezetileg(fülke kivételével Nagyon hasonlított a dac665 a rába u26ra)
Válasz #484. hozzászólásra
a DAC az kamion (is ) volt lehet az ikarust buszt is annak hivták
a DAC kamionok is akkor voltak csak jók, ha szereztek bele eredeti magyar hüvelyt dugót gyűrüt
Válasz #483. hozzászólásra
nem igazán
Válasz #482. hozzászólásra
Mint a DAC busz..
Válasz #482. hozzászólásra
Az utólsó sor neked is mond valamit???
Válasz #479. hozzászólásra
azt azért ne felejtsük el, hogy ezt a rábáról koppintották, meg még sok mindent (pl ikarus) de anyira hülyék voltak , hogy soha nem birtak egy normális gépet csinálni belőle
ez a mostani se való semmire , senki se veszi
ezé regeltél, hogy ezt feltedd? kivótá régen?