Gázolaj árak 632 Ft Benzin árak 614 Ft EUR 410.68 Ft USD 394.79 Ft CHF 438.21 Ft GBP 494.32 Ft

Fórum

Visszatérés a magyar traktorgyártáshoz?

Létrehozta: alesi007 , 2008-07-16 23:06:14

Kedvencekhez Segítség

1031 hozzászólás
#781 *** HM ***
2016-04-09 15:52:36

Ne ríjjatok nem kell senkinek megvenni ,nem lesz itt erőszak ha nem akarsz megválni az mtztől.... smile devil
hepik legyeteksmile tongue

Nincs profilkép
#780 a2457
2016-04-09 15:29:17

valóban kicsit kertészeti gépnek néz ki, gyümölcsösbe meg szőlőbe akár.

#779 mtz1221
2016-04-09 14:38:51

Nincs profilkép
#778 Richard.
2016-04-09 13:25:11

Válasz Myrrdin #771. hozzászólásáraNa,alakul. Kèp alapján, egy hàtsò hajtàsù 50lovas traki lehet, egy hosszú vàzzal,ami helyet ad az első hìdnak,ìgy a motor is előre kènyszerül. Gyàrilag mekkora kereket szànhattak neki? Első hajtàst honnan kapja,? Kibìrja,az a viszonylag kicsi vàltò,azokat a nagy kerekeket forgatni,? Vègülis,szűk gumik. Mèg hàtsò hajtàssal Max elpörög a kerèk nagy terhelèskor,erre ott az első kerèk,dupla erőhatàs.

Nincs profilkép
#777 a2457
2016-04-09 12:43:59

hát az tény hogy nagy mérnöki munka nem kell, mert az oroszlán részét már készen lehet venni.

ezen a gépen is a híd+váltó komplexum ha jól sejtem egybe jött, a motor is egybe jött.
ami nem von le semmit az értékéből a dolognak.


az is tény hogy fülke nélküli traktor nem feltétlen kelendő kicsi hazánkban :D
de nem ítélném el a konstrukciót.

másik oldalról a dutra nevet marketing fogásként bedobni nem volt egy okos dolog.
rendben, ennek is 4 egyforma kereke van és orrnehéz. ez szerintem is olyan dolog ami kell egy erőgépnek ha vontatni akarunk vele, ez szükséges a jó erőátadáshoz.
de aztán itt kb vége is a dolognak.
talán még a bolygóműves végáttétel az első hídon ráfogható, ugyanakkor ne egyedi dolog, magam részéről mindkét hidon ezt részesíteném előnyben.

azzal sincsen baj hogy mtz függesztőmű van rajta, olcsó, elérhető, alkatrész utánpótlás megoldott, fölös lenne vele bajlódni.

alvázat sem akkora kunszt csinálni, sem méretezni. mert eleve a "transaxle" a javát megoldja, inkább csak motortartó nyúlványnak nevezném ezen is ami van.
most őszintén, mindenki látott már jumz-ot, mtz-t, egy sima vaskosabb u profil maga a "váz".

viszont itt felmerült egy jó kérdés.
összességében, működik e?
erre jó példát is tudok mondani.
a tejberizs finom. szeretem.
a spenótot is szeretem, finom.
de a tejberizset ha leöntöm spenóttal, azt nembiztos hogy meg fogom enni.

és itt van a használhatóság kérdése.
vajon a váltó áttételei illeszkednek e a motor nyomaték görbéjéhez ?
van e elég átfedés a sebességek közt, hogy ne olyan legyen mint mtz-vel váltani 8 ból 9 be ?
és persze itt vannak a felhasználói igények által létrejövő kompromisszumok.

én ugye eleve törzskormányzásban gondolkodtam, és vannak mellette érveim.
kisebb fordulókör, ackerman geometria,
egyforma hidak, és evégett természetesen a bőségesen elég erős első híd mind teher mind teljesítmény terhelésben, erősebb struktúra.
ugyanakkor itt és máshol is azt a visszajelzést kaptam hogy ez a megoldás félig függesztett/vontatott eszközökhöz felel meg inkább, ezért le kell tegyek róla, és maradni a tengelycsonk kormányzásnál.

igazából nem a méretezés a legnagyobb feladat. manapság teljesen jó táblázatok segítik az embert, egy rendes kereskedő nem csak A * B * C méretű U gerendát árul, hanem tud hozzá mutatni segédletet is amiben a terhelhetőségi adatok is benne vannak, az alapján nem kell mérnöki diploma ahhoz hogy az ember tudja mi a szükséges profil egy adott terhelésű vázhoz. és persze nemsokminden gátolja meg az embert abban hogy 150 es U gerenda helyett 200 ast válasszon, biztos ami biztos alapon.

hidakat sem akkora nehézség találni, a RÁBA is nagyon aranyos volt, mondjam meg mekkora a legnagyobb nyomaték amit rá akarok terhelni, hány tonna a legnagyobb teher amit rá akarok terhelni, mekkora legyen a teljes áttétel, és mekkora a maximális fordulatszám amivel hajtani fogom, valamint milyen féket (levegő vagy olaj) illetve difizárat (semmi/levegő/olaj) akarnék, a két felni közt mekkora távolság lehet, és a felni paramétereit hogy a csavarok majd stimmeljenek. a többit ők vállalják ingyér és bérmentve. sőt, a kívánt élettartamot is elküldhetem nekik, ez alapján gyártanak nekem vagy bárki másnak hidat.
nem ez a meló benne.
hanem az, hogy öszeválogassunk olyan részegységeket amik egészként jól működnek.
legyen elég hasmagasság pl, de egyúttal a tömegközéppont is alacsony maradjon.
legyen elég fordulékony, de ne túrja a földet (kormányzásgeometria), legyen orrnehéz de fékezéskor azért ne csapja földhöz az orrát, és ha frontloader van rajta lehessen azért vele emelni is..
legyenek elég nagy kerekei ahhoz hogy át tudják adni az erőt, de ne pattogjon az úton mint a gumilabda. és így tovább.

és mivel magyarországról van szó elsősorban,
legyen kényelmes és modern, de ne legyen bonyolult. legyen tartós, de egyúttal legyen elérhetően olcsó. egymásnak ellentmondó kívánalmak, a tervező dolga a helyes egyensúly megtalálása.

hogy ezen a gépen ez sikerült e, azt nemtudom. kép alapján van ami tetszik rajta, és sokminden van ami nem tetszik.

#776 Sanyee
2016-04-09 12:40:31

Válasz Pintér Zoltán #770. hozzászólásáraHa már itt tartunk, akkor ez is olyan lesz, mint a "magyar narancs".
Kicsit Kubotás, kicsit olaszos, de a miénk!
https://www.youtube.com/watch?v=h4wjQrV5A1c

#775 Sanyee
2016-04-09 12:24:16

Válasz Drisa #772. hozzászólásáraLehet, hogy terveztek, csak a sablon biztos többe került volna mint a 15 ezres függesztőkar darabonként a prototípusra.

#774 Pintér Zoltán
2016-04-09 12:19:33

Ha jól tudom a Dutránál volt az utolsó években egy kisérleti példány amely már tudta a terhelés alatti le és felkapcsolást. (Power shift), csak eltűnt ez is mint a szakember gárda, sajnos soha többé olyan már nem lesz...
Félek hogy jobb sem.

#773 medikus
2016-04-09 12:17:30

Válasz Drisa #772. hozzászólásáraMeg tervezték,és az Mtz pont jó oda!

#772 Drisa
2016-04-09 11:38:49

Válasz Magister #755. hozzászólásáraTényleg nem akarok kötekedni , de ha akkora tervező mérnöki munka folyt akkor hogy nem sikerült egy hátsó függesztő kart tervezni?

#769 .Feco.
2016-04-09 10:40:24

Válasz Magister #755. hozzászólásáranem öntöttek ebbe semmit, csak festéket meg hűtővizet!

Manapság a legnagyobb gyártók sem készítenek maguknak ilyesmit, csak a JD meg a Fendt. Mindenki más veszi őket. Ezzel foglalkozik pl. A ZF, a Bosch, a Carraro, vagy a Raba is. Van egy gyártmány katalógus, abból kiválasztod magadnak hogy melyik modell az ami neked terhelhetosegben, erőátvitelben meg sebessegben neked megfelelő es azt mondod hogy ebből kerek 10 db-ot.
Max az alváz amit meretezni kell, de azt meg azert nem olyan nagy kihívás. Ma bármilyen alkatrészt bármilyen anyagot meg lehet venni, nem igazán nagy kunszt.

Amugy sok valakivel beszéltem mar ezzel kapcsolatban, kisgazdasag bőven vehetne 50-60 lóerős nyugati nyitott traktort, 5-6 millió zsír újonnan, es 20-50 hektárt nevetve megcsinal 20 éven keresztül. De mindenki huzgalja a száját hogy de hat fülke meg klíma csak kellene... Jah hogy az mar 10 millió.. Hat azt mar nem termeli ki 10-20 hektár...

#768 Sanyee
2016-04-09 10:13:29

Nincs profilkép
#767 szelindi sándor
2016-04-09 10:12:18

Válasz keriac #759. hozzászólásárasajnos attól hogy részegységenként valami OK-s komplettírozva-összeépítve nem feltétlenül hozza az általad helyesen megállapított elvárásokat.nehéz az MTZ-t lesz univerzalitás és ár szempontból kiváltani.

Nincs profilkép
#766 BélaNB
2016-04-09 10:00:21

Nagyon tetszik az elképzelés. Elismerésre méltó, nem sajnálták a pénzt normális motorra, valami neve nincs kínai helyett, a hajtáslánc és a hidak is carraro, az is jó technika. Egyszerűnek tűnik a gép és ha kéne hirtelen mondanom egy hasonló méretű négy egyforma kerékmérettel szerelt gépet, nem nagyon tudnék, szóval hiánypótlónak is tartom. A helyükbe a külföldi eladást próbálnám erőltetni, a magyar negatív hozzáállással meg nem kell foglalkozni. Nem értem mikor a magyar gazda traktort akar venni, egy márkával több a választás lehetősége, ez miért lenne baj.
Az mtz vonószerkezet legyen a legnagyobb baja.
Amire kíváncsi lennék az a fordulás, ha megoldják, hogy nem kell neki egy focipálya hogy megforduljon, akkor jó. Fülke természetesen kell rá és biztos vagyok benne hogy aki a gazdaságában akar neki feladatot találni, az talál. Sok sikert kívánok nekik.

#765 Drisa
2016-04-09 09:58:30

Ha nem lesz állami támogatás akkor ugyanannyiba fog kerülni mint bármelyik másik gép a műszaki tartalom függvényében. Egy MTZ felszereltségű gép legalább 8-9 Milla lesz. Ha pedig nyugati színvonalat várunk akkor 12-13. Nem lesz alternatíva sajnos, engEm nem fog érinteni.

#764 medikus
2016-04-09 09:55:57

Válasz .Feco. #752. hozzászólásáraLehet azok a mérnökök még kitudják számolni hogyan és miként adja le a gép a nyomatékot.Az 1000 Dutra a 160-as krisztált oda húzta ahová akarta!Az UE 28 megfogta a 80-as Mtz-t!!!!Nálunk készült az első összkerék hajtású traktor!Ne írjuk már le az öreg szakikat!Ne is abból induljunk ki,hogy melyik alkatrész miből való!Nem indult sorozat gyártás,ha lesz,akkor ehhez is gyártanak majd színre fújt alkatrészt!adjunk időt a fejlesztésre,nyúzó próbára.Ezt legalább tesztelik,nem csak kidobják piacra,mint általában a többit,és a betegségeit vagy elismerik,vagy nem! !!!Az hogy nem hasonlítana a régire ha gyártották volna,természetes.A modernizálás nem probléma.ha úgy lett volna,lehet most egy olyanban ülnél!!A szocialista rendszerben,nem lehetett gyártani,ezzel támogattuk a KGST-t!

#762 Sanyee
2016-04-09 09:50:37

Válasz keriac #759. hozzászólására+1

Egyébként itt a fórumon irkálóknak felét nem is érintené, mert nagy területre JD és Fendt kell nem ilyen.

Másik részről a kormány is támogathatná egy picit ezt a projektet meg a vásárló gazdákat úgy még sikeres is lehet.

Hürliman kijött, mindenki isteníti, itt meg lenne végre valami, vagy csak elkezdődött és nem kéne egyből leírni.

#761 mtz1221
2016-04-09 09:32:43

Válasz .Feco. #752. hozzászólásáraHogy a fenébe tudod leírni azt,majdnem szóról szóra ,amit a másik gondol.smile confused

Nincs profilkép
#759 keriac
2016-04-09 07:48:12

Nekiálltak csinálni és ez tiszteletre méltó. A kubota motor jó, a váza sem néz ki rosszul. Nem csak a több száz ha-os gazdaságokból áll ki az ország, meg ez nem is nekik készül(t). Ez egy kisebb méretű gép. Az MTZ új szériája olyan rossz, hogy minimum egy szerelői tanfolyam járna a géphez grátiszba, a motor felújítás pedig kiemelt anyagrészlet lenne. A Nyugati gépeknél meg nevetséges, hogy adnak 12 milliórt egy gépet, de nem szántásra való, meg a 100 lovas gépet megeszi erőben a 90 lovas MTZ (már, ha éppen működik).

Mindenki keresi az alternatívát, amivel előrébb lehetne lépni, de még ki lehetne fizetni és ne menjen tönkre 5 év alatt, meg nap végén ne úgy szállj ki a gépből, mint akit agyonvertek.

Javító szándékkal kéne hozzászólni. A 300 lovas Johnit a Rábával kell összehasonlítani. Ennek a gépnek a partnere a 80-as MTZ, a Zetor Major, az ih Farmal, kubota 9960... Na ezekkel versenyez.

A magam részéről kiváncsian várom milyen lesz, erősen szurkolok neki, A forma szokatlan, de attól még lehet jobb, mint az eddigiek, az orrnehéz konstrukció nem rossz dolog, ha műszakilag modern, belül kényelmes és elfogadható ára lesz, akkor miért ne? Már nagyon sokan unjuk, hogy egyre szarabbak a gépek műszakilag, a laptopos gyerek 100 000-ket gombol le rólad, mert hozzányúlni nem tudsz a hibakódokhoz, 5000 üó felett meg kuka a legtöbb új nyugati csoda, mindezt 10-en milláért. Kényelmes az, jó az csak nem egy átlag kis parasztnak, akinek már túl sokba lenne bérbe műveltetni, de 5 évente új gépet meg nem engedhet meg magának.

Arról már nem is ejtenék szót, hogy őrületes pénzeket költünk el traktorokra, ami mind külföldön köt ki, áramlik a pénz el az országból. Nem lenne rossz, ha egy kicsi része itthon maradna és teremtene pár száz új munkahelyet. Mi felhasználók vagyunk, tudjuk mi a jó egy gépben, vagy mi a rossz, amivel egy mérnök nem biztos, hogy tisztában ezzel tudunk segíteni, nem azzal, hogy elmagyarázzuk miért nem fog sikerülni.

A gép tankja legyen akkora, hogy kibírjon egy 12 órás műszakot, elvigye a 3-as váltvaforgató ekét, meg a 8 tonnás pótkocsit, legyen hangszigetelt a fülke, amiben van pótülés, szivargyújtó, rádió és klíma.

#758 IH-race
2016-04-09 07:43:47

Attól tartok olyan ez mint a Pannónia újragyártása.......,egy kis pénz innen ,onnan,aztán eltünnek a "nagyot álmodók".....

#757 Büresz
2016-04-09 07:34:36

Azért mert egy gép, autó több ország alkatrészeiből részegységeiből àll az miért baj??? Pl mondjatok olyan autót vagy trakit amit 1 országban végzik az összes alkatrész gyártàst. Hány gépbe van merci motor? Vagy cat motor vagy a classomba johni motot aminek semmi köze az országhoz? És még sorolhatnám sokáig mert ami bevált elektronikában vagy adagolók terén azok nagyon sok autón egyforma. Mitől rosszabak azok a gépek? Arra lennék mondjuk kiváncsi hogy maga a váz és váltó az mié, vagy hogy ők fejlesztették-e ki.

Nincs profilkép
#756 kori01
2016-04-09 07:19:21

Ez egy öszvér traki olasz,japán,orosz,cucokkal amit itt rak össze a majdnem magyar .....

Nincs profilkép
#755 Magister
2016-04-09 06:48:42

Válasz .Feco. #752. hozzászólásáraKedves Kolléga...nem tuzdom, hogy mivel foglalkozol, de beadandó feladat...:-))))))))))nem akarlak elkeseríteni.....nagyon sok évek óta praktizáló mérnök kolléga nem tudna még csak hozzá szagolni sem..
MIÉRT? -egyszerű a mérnöki munka nagyon szerte ágazó, a mindennapi életben mindenki specializálódik...
Amúgy nem csak a rajzolgatásból és az ötletelésből áll a gépkonstruálás.
Nagyon komoly erőtani számítások, kísérletezések, üzemi körülmények közötti teszteléseken kell át esnie egy olyan összetett gépnek mint egy traktor.

Meg..mond az valamit, hogy öntés technológia?????????????

Vas -szén állapot ábra, lemezgrafitos, göbgrafitos anyag? Állítom: jelenleg senki nem képes Magyarországon egy valamirevaló a boldog békeidőben lényegében sorozat gyártott öntöttvas kályhát készíteni!!!!!

MIÉRT? Mert az öregek akik tudtam már nem nagyon élnek és a tudásuk sajna sokszor elveszett!!

Meg.. mond az valamit hogy öntvény anyag öregítése, javítása??????
Vagy..acél anyag hőkezelése???????

Nem olyan egyszerű ám traktort építeni...

Nem abból áll, hogy össze gányolunk valamit és azt mondjuk, hogy fasza gyerek vagyok.

Annak a gépnek nem évekig, hanem évtizedekig kell dolgozni,--mindezt úgy hogy az EHT- többször felépítik benne..

A traktorozás nem abból áll, hogy beülök és tiprom a gázt, és a haverok között nagy a szám...

Vagy, amikor erdőben, oldalban lefelé rakottan jössz állat módon megrakva..nyilván nem gondolsz arra, hogy miért nem töröd ki a nyakad a géppel...
megsúgom nem elsősorban rajtad múlik....
hanem azokon akik a gépet készítették...

Nincs profilkép
#754 Richard.
2016-04-09 04:56:49

Válasz .Feco. #752. hozzászólásárami az ára? Amiket felsoroltál,Gépeket,pont nem ebbe az országba való ár. Ha az mtztől árban alul marad,plusz még ha kibír vagy 6000üórát,Úgy ,hogy nem csapágyazzuk,meg hengerfejezzük,akkor már lehet,hogy el is adja. mivel semmit nem ír róla,még ne ássuk el. Az ára bizti nem lesz meglepően alacsony,mindene származik valahonnan,amiért meg gondolom kérnek valamit.

Nincs profilkép
#753 arcsimeheszet
2016-04-09 01:34:22

Válasz .Feco. #752. hozzászólásáraAkkor meg szponzorálhatnad pár milliárddal ezt az ^amatőr^ csapatot, hogy olyan profi legyen mint az Audi gyár mert anélkül akkor hogy?

#752 .Feco.
2016-04-09 00:48:22

Válasz mtz1221 #743. hozzászólásáraÉn nem akarok senkit lebecsmérelni, de ami kép eddig erről kiderült ez az egész egy használhatatlan fos... egy túlnőtt kertitraktor, egy 50-60 LE-s TZ4-K.

ebből ebben a formában kb. 0 darabot adnak el. arról nem is beszélve hogy a cikkben ot ajnározták magukat, hogy mekkora fejleztési munka, meg hogy még szegény nyolcvan éves dutra-papát is beráncigálták, hogy dógozzon nagyfater... Ilyen szinvonalú dolgot kb. gépészmérnök halgatóknak beadandó feladatként kellene terveznie, nem 25-30 embernek szenvedni vele évekig hogy bemegyünk a sarki habi-kirendeltségre ésveszünk MTZ cumót és máshogy csavarozzuk össze.Amíg ilyet tudunk csak megszülni addig tényleg jobb, ha elmegy mindenki az audihoz az összeszerelő gépsorra, mert ez nem traktorgyártás.

Másik oldal: értem én, hogy az 50-es években jó volt a dutra, meg különleges meg minden, de ha nem bombázzák szét a gyárat erőszakkal akkor a mai dutra kb. annyiban hasonlítana az 50-es évekbeli önmagára mint egy mai 6R-es John Deere a Lanz Bulldog-ra. Semmiben. felejtsük már el ezt a régi gép jaj de faxa volt hülyeséget, ma más szelek fújnak. Egyetlen ilyen időtáálló konstrukció van a világon, az pedig a Lada níva, mert az régen is egy fostalicska volt, meg a mai anpig is változatlan formában az. Nem is veszi épeszű ember, aki valaha nyugati kocsiban ült már. Ha gépet akar valaki tervezni akkor vegye maga elé a JD-t, a Fendt-et, meg a Fergusson-t, és azokból induljon ki. Aztán ha vesz ki dolgokat, amik mégsem szükségesek akkor majd vesz ki, de úgy nekikezdeni valaminek hogy a 0. percben is haálra van itélve csak időpocsékolás. szerintem.

Nincs profilkép
#751 kun.mihaly85
2016-04-08 23:36:20

A 718 -asra válasz.

Nincs profilkép
#750 kun.mihaly85
2016-04-08 23:34:44

Elhanyagolható pár száz darabba.

#749 Tanonc
2016-04-08 21:53:59

Válasz emcett #747. hozzászólásárana ha megyek majd akkor megnézem Kiskőrösön

Nincs profilkép
#748 Richard.
2016-04-08 21:37:54

Válasz Tanonc #746. hozzászólásáraa híd ház,hajtómű mi? Mtz vonószárbol lesz olcsó? Azt nem adtak a házhoz?smile crying

#747 emcett
2016-04-08 21:35:02

Válasz Tanonc #746. hozzászólásáraLehet hogy nem jól látom ebből a képből, de szerintem az MTZ függesztőorsója masszívabb, vastagabb...smile glare

#746 Tanonc
2016-04-08 21:28:07

Válasz emcett #744. hozzászólásárafüggesztő orsó is mtz, meg a karok is annak látszanak.

#745 mtz1221
2016-04-08 21:25:46

Válasz emcett #744. hozzászólásáraAz is meg az emelő szárak is.

#743 mtz1221
2016-04-08 21:22:11

Az Mtz alkatrészt azért raknak ebbe is.smile thumbdown

#741 bandigh
2016-04-08 20:48:09

Válasz dr.T #732. hozzászólásáraCsak az a baj h 25 ért veszel egy 8000es JD-t, amiben a féltengelycsapágy kisebb mint a rábahídvan a legkisebb csapágy. Ha jó földeken dolgozol ez nem gond, viszont kemény talajon nem árt a masszívabb hajtáslánc. Ráadásul bármelyik részét meggenerálozod néhány százezerből és megint kibír 20 évet. Persze szivesebben beül az ember egy jdbe vagy valami újabba, ezt nem vitatom.

Nincs profilkép
#740 a2457
2016-04-08 20:46:23

Válasz Sanyee #739. hozzászólásáraarról ne feledkezz meg, hogy ezen kívül ugye fizetünk egy rahedli adót,és persze újabb szorgos rabszolgákat nevelünk nehogy véletlen bármelyik politikus vagy bérenceik, a rődnersegg tagjai éhen maradjanak.

#739 Sanyee
2016-04-08 20:32:54

Ez jó hír!

De remélem a 80 Le-s változat minimum lesz egy 4 tonna össztömegű!
Én inkább ilyet vennék, mert ezzel jobban támogatom a Magyar gazdaságot és csak hazai. Igaz Kubota meg Carraro alkatrészek, ami nem is baj, mert kiforrt teknika, de még így is több Magyar lesz benne, mint akármilyen új traktorba.
Vesszük a külföldi gépeket, vetőmagokat, növényvédő szereket és csak azért termelünk, hogy a jövedelmünk egy részét és a terményt külföldre nyomassuk. Így nem fejlődik az ország.

Nincs profilkép
#738 a2457
2016-04-08 20:32:10

Válasz medikus #737. hozzászólásárana várjuk majd a beszámolót :)

#737 medikus
2016-04-08 19:52:31

Válasz Büresz #735. hozzászólásáraMegnézem Kiskőrösön ha elhozzák!!!!!!!smile thumbup

#736 papa maci
2016-04-08 19:34:11

Valami elkezdődőt...ez a lényeg.

#735 Büresz
2016-04-08 18:23:10

Természetesen akkor lesz ennek jövője ha olcsóbban adják mint a többit mert hát persze egy új gépet nem vesz senki csak azért mert szép, de tegyük hozzá hogy valahol el kell kezdeni. Minden nagy gyárunkat tönkretettek, és miért? Mert tudták hogy ha nem így lesz akkor nem kell a külföldi gép, szerszám, tej sör, hús, és végtelenségig sorolhatnám. Szinte semmit nem tudunk felmutatni erőgép vagy szerszámgép terén, de amit annak idején csináltunk szerszámgépeket (pl:Csepel fúrógépek, esztergák) mai napig tökéletesen működnek. A bolygóműves hidakat is magyar találta fel mai napig minden traktor busz teherautó stb-hoz ezt használják aztán 100 éves találmány, ez az egy büszkeségünk lehet hogy a nagy john deerekbe meg a classokba ezeket a hidakat itt nálunk gyártják, elmész a kiállításra nézed a közel 100 millás gépet odamész és rá van írva hogy made in hungary. Ez nem kis dolog, legalább ez maradt nekünk.

Nincs profilkép
#734 a2457
2016-04-08 16:49:26

Válasz dr.T #732. hozzászólásáramég tehet rá fülkét, mtz ből is van ültetvény/kertész traki amin nincsen fülke.

mindenesetre az ára és a műszaki tartalom engem is érdekel.
elsőre szimpatikus az egyforma kerékméret, esőhidat ha jól sejtem bolygóműves végáttételű. szintén jó pont. felteszem nem törzscsuklós hanem tengelycsonk kormányzásos.

kiváncsi lennék a váltójára is, hány sebességes és miféle.
meg úgy kb mindenre.

#733 Myrrdin
2016-04-08 15:49:50

Jó árban lesz, akkor biztos hogy veszek én is egyet.

#732 dr.T
2016-04-08 14:45:28

Ugy oszinten kinek kellene ilyen traktor a kerteszeteken kivul,annyival lessz olcsobb ,hogy inkabb attgondolod es veszel egy kiforrottab masikat,igaza van az elobbi hozzaszolonak ez is csak ugylessz osszelegozva,tehat eleve igenjo arat memfog tudni adni,mert kis tetelben vasarol,ez logikus,most hiaba itt a magyar traktor meg a tortenelem ez mar nem errol szol,nezd meg a rabakat is felujjitjak,beszeltem kiallitason a csavoval es azt mondta,hogy ami ott volt az a 2 van attepitve,de meg 2 tervbe van nekik,most olvastam ujjsagban,hogy miket hagynak benne es mik az ujjak,hat en inkabb egy fapados verszatillet vennek mindt vegyek egy oreg csontot aztan azt ujjitjak fel,de ez az en velemenyem,nagyon jo lenne meg sokan felis ujjitanak,de ennyi erobol feltudom enis ujjitani es nemkell lcd kijelzos monitor meg ilyen baromsagok meg felar meg a 600 euros karraro ulles is alljon mar meg a menet,itt baszodik fel az ember.Magyaran szolva ez nemfog mukodni esetleg csak par fanatikus megveszi mert magyar foldben csak magyar traktor dolgozhat alapjan.smile thumbupsmile cowboy

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Nem fogy a műtrágya, összeomolhat az európai termelés
Nem fogy a műtrágya, összeomolhat az európai termelés
A szankciók ellenére az oroszok piaci részesedése a legnagyobb Európában.
Jövőre felrobbanhatnak az üzemanyagárak?
Jövőre felrobbanhatnak az üzemanyagárak?
Többféle tényező okoz bizonytalanságot a piacon.
Dutra D4KB 1000 eladó
Dutra D4KB 1000 eladó

4.200.000 Ft

Növendékborjú eladó
Növendékborjú eladó

1.600 Ft

Sorközművelő és műtrágyaadagolóval
Sorközművelő és műtrágyaadagolóval

650.000 Ft

Valtra keréksúlyok 4 db 80 kg-os MTZ,  Zetor,  John Deere vagy ki mire
Valtra keréksúlyok 4 db 80 kg-os MTZ,...

110.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]