Hirdetés
Fórum
- S.O.S. új
- Életképek a gazdálkodás mindennapjairól új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Robotkormány új
- Akkumulátor töltő bikázó új
- MTZ 1221 traktor új
- VI. Agroinform Fórum Találkozó 2025.02.15. új
- Terménytároló csarnok, szín, épület tervezés, építés, szigetelés új
- Kertészeti géptámogatás új
- Gazdálkodási napló/táblatörzskönyv új
1031 hozzászólás
http://www.youtube.com/watch?v=XPLr96JENSc&feature=related
Válasz #628. hozzászólásra
a xerion-t direkt nem rajzoltam le
Válasz #627. hozzászólásra
nagyon faja köszi , bár szerintem levegőcső és kipufogó hátul van a legjobb helyen
Válasz #627. hozzászólásra
Baszki addig rajzolgatsz mig lerajzolod a xeriont
elülső 3 pont felfüggesztés
Válasz #618. hozzászólásra
Rájöttem. Csak először félre értemeztem.
Válasz #612. hozzászólásra
Az ő rosszul írott szavait jobb olvasni mint a te jól írottaidat.
ja, megvan, mint az 599-ben rajzoltad. Szuper!
Válasz #620. hozzászólásra
De azért legyen meg a mostani Rábás karakter, pl. a hűtőrács ferdén menjen lefelé, hátrafelé. Lhet kerekítve, meg a motorház felső része ívelhet finoman lefelé.
Válasz #620. hozzászólásra
Szerintem csak kisebb ráncfelvarrásokat kell csak tenni, az alapok meg vannak, sok minden nehéz vas burkolatot ki lehet váltani műanyaggal de nem valami vékony xarral......
Válasz #614. hozzászólásra
kétségkivül a sok extra mind mind jócskán tolja a 0-kat a számla összegébe, ezért kell olyan ötletekkel előállni ami minimális változtatással beépithető lenne a gépbe, mert a végén eljutunk oda, hogy kinában kell legyártatni a gépet, mint ahogy a nagy konszernek csinálják, h legyen rajta haszon is a gyártónak
Válasz #612. hozzászólásra
Ez van kérlek szépen de azért értetted mire gondolok .
Válasz #602. hozzászólásra
Ugyanezt értettem kardán hajtású szivattyú alatt én is.
Válasz #609. hozzászólásra
a Xerion fülkéje idehaza készül, hiszen ugy látom, h a kombájnokon is az van, a Claas a régebbi traktorjainál is házasította a fülkéket, hogy ne kelljen ujabbat kitalálni.
ezen a rajzon tpk egy Cougar fülkéje van rávarázsolva, egyenes üvegekkel és ragasztott illesztéssel.
igazatok van a zajcsillapitást figyelembevéve, hogy ha előrébb kerül a kipuffancs és és a szivó ház még kellemesebb a traktorozás
Válasz #608. hozzászólásra Attól azért nem tartok,hogy híres tervező lesz belőled!
Válasz #610. hozzászólásra
Vagy mint a 180-asnál a fülke mögé vinni , mert jobb ha magasról szív kevesebb a por és a szemét
((((remélem a végére csak rájönnek, hogy ha olyat akarnak ami jó is meg szép is meg mindent tud akkor drágább lesz mint egy Xerion )))))
ÉBRESZTŐ MAGYAROK 2011 van !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Josey jók a rajzok!
Picit spórolna a költségeken, ha az üveg és motororháztető sík lenne, de úgy csökkent a kinézetén.
A fülke hátulján lehetne sínbe rögzített szélességjelző tábla és helyzetjelző is, amit csak ki kéne húzni, ha szélesebb munkagépet húz a gép.
Válasz #607. hozzászólásra Te meg nézd meg a szótárt(helyesírási9 vagy állítsd be a géped,hogy aláhúzza ,ha rosszul írod a szavakat!
Válasz #608. hozzászólásra
Egy fronthidraulikát tudsz tenni a gépre ?
Válasz #605. hozzászólásra
Az előző orra jobban tetszik......
A kipuff jöhetne előre(xerion), hogy ne kiabáljon a fülke mellet.
A légbeömlő meg előröl szívja be, hogy ne zavarjon a kilátásba.
Válasz #605. hozzászólásra
Claas fülke ???? Abban benne vannak a munkalámpák, elektromos tükör.......
Drágább lehet külön megvenni, mint 1 újon variálgatni ???
Válasz #606. hozzászólásra
kár hogy magadból indulsz ki..ha mindenki ugy gondolna az életére, h nem volt érdemes csinálni ezt vagy azt, akkor nem volna atombombánk, repülőnk, ürhajónk, hogy csak a legszélsőségesebb dolgokat emlitsem... ezek mind kihivások azoknak akik valamit akarnának alkotni egy-egy maradandót, amit megbecsülhetnek az emberek..
Válasz #606. hozzászólásra
Téged mit zavar az ha valaki ilyenen gondolkodik szabad idelyében
Én fiatal koromban 14-31 évig rádió amatőrködtem ! Akkor azt hittem,hogy ez a világ legnagyszerűbb dolga:ütni a morse billentyüt és kevés angol tudással összeköttetést létesíteni a föld országainak amatöreivel,most már be kell látnom,hogy hülyeséggel töltöttem el sok időmet! Ez a traktor tervezés is hasonlóan butaság! Helyette inkább minden napi műszaki dolgokkal,a szakkönyvek tanulmányozásával töltsétek el kevés szabad időtöket! A traktor gyártáshoz semmi nem adott ,higgyétek el nekem!
újabb orcával
Ez az ország tele van traktor tervezővel! Ez olyan felesleges dolog,de jól esik az embereknek a hülyeség!
Válasz #599. hozzászólásra
Nem éppen.............de ha már itt vagyunk akkor az az íves nyílásod az lehetne lyan rácsos, mint a cápáknak......ilyen már az új fergák,magnumok.........amúgy kell nekünk oda az az ajtó pár 100ezrekért ?????
Maga a hűtő radiátorjai legyenek nyithatóak vagy elhúzhatóak.
A háztető elején a lámpák után felül is lehetne levegő nyílás(ilyen a chalimen is)
Válasz #600. hozzászólásra
Amit én láttam horsh prontót annak saját szivattyúja van... csak nem kardán hajtja hanem rá van húzva a traki kardáncsonkjára, kirögzítve egy laposvassal és egyből az oljacsövek mennek hátra a géphez. De attól az még kardán hajtású. Itt régebb egy koma 3 napig fúrta faragta a rábát hogy tudja vele üzemeltetni a prontót. Valahová a motorra felbiggyesztettek még egy szivattyút ami kikapcsolható volt csak ha vetett akkor hajtatta és az volt bekötve a pronto olajkörébe gyorscsatlakozókkal.
Válasz #599. hozzászólásra
Az a mókuskerék nagyon ott van!!!
Válasz #597. hozzászólásra
"Azt a kardános dolgot nem értem miért erőltetik"
A Rapid nem kardános hidromotorról kapja a hajtást? Pl. a Horsch Pronto igen. Mondjuk lehet rajta egy akkora szivattyú, ami biztosan elbírja az összes létező hóbelebancot, és akkor a bonyolult kardán már nem is kell.
Válasz #598. hozzászólásra
ilenre gondoltál?
Válasz #597. hozzászólásra
Motorháztető......: Ne "markoló"-val keljen emelni........
A hűtőkhöz úgy hozzáférni, mint a nyugatiknál. Ki lehessen nyitni, vagy húzni.
Válasz #594. hozzászólásra
Akartam is írni, hogy új lámpák, távfény, munka, 2 villogó, szélességjelző.
Jobb motorhűtés, nyitottabb, rácsosabb motorburkolat de odafigyelve, hogy minél kevesebbet lökjön a kabinra......
Az emelt teljesítményű szivattyúhoz nagyobb hűtő, főleg a hidromotoros gépekre gondolva és akkor már egy szabad visszafolyás az olajnak. 4+1 ág bőven elég.
Azt a kardános dolgot nem értem miért erőltetik.....
Ha már lesz benne EHR akkor mehetne hátra a sárvédőre 3 pont gomb.
XERION régen
éd most
Válasz #594. hozzászólásra
Ez mekkora fain Majdnem olyan John deere-os
BigaImi még nem szólt hozzá a témához. Pedig ő az apszolult illetékes ide.
fülke belső
Válasz #590. hozzászólásra
egy ülés
Válasz #589. hozzászólásra
egy üveges fülke
akkor egy ilyen hidraulika kivezetés hátra?
Válasz #585. hozzászólásra
Először is örülök,annak hogy ezekkel a dolgokkal nem sikerült újat mondanom,egy paraszt embernek sem.Kezdő vagyok még a gépészetben(3félév az egyetemen,meg kb az itthoni tapasztalat ez annyira elég,hogy ne haljak meg a mai technikában). Szívügyem a traktor,és a magyar traktor is.Az a baj kérdésre a válaszommal,hogy a szívem döntene,új rábát,man motorral,valami egyedi fejlesztésű váltóval(két tárcsás száraz tengely kapcsoló ,mechanikus szinkron erőátvitellel esetleg kettő-három nyomaték alatt kapcsolható seb)vagy épp beolvadva valami,nagyhoz,mint ahogy a fendt,(massey,valtra összefogot, jók voltak azok is régen?)és ma:D elvileg jobbak,de a sok elektronika ,meg a kényelem,megéri a sok-sok plus 10 vagy század üzemanyagot? Az a baj ha meghasal a nyugat a szántón kitől,kérünk bocsánatot,az öreg rábától..aztán mordul egyet, megmutatja,hogy van még az öregbe is erő.
Pénzt meg tudunk találni,ha akarunk,(kína,oroszok,arabok,németek)van elképzelés,meg kell teremteni azt a gondolkodást ,hogy tudjunk összefogni,és ne azt várjuk,ha a mi borjúnk .
megdöglött,dögöljön meg a szomszédé is.
Kár,hogy ez csak álom,szintjén létezik.
De még senkinek nincs érdekében az,hogy legyen addig nem lesz,ma amikor a sajátját nem tudja eladni a nyugati,mert tartozunk neki még a hitelkamatokkal is.addig nem fog segíteni senki
http://www.origo.hu/uzletinegyed/befektetes/20080701-raba-futomu-nemetorszag-szerzodes-claas-traktorgyar-5-millio-euro.html
Válasz #584. hozzászólásra
Szinte egyet lehet érteni mindennel, amit írsz. Csak több konkrétumot. MInt bennfentes, mi a véleményed a Rába újbóli gyártásba hozásáról? Technikailag, pénzügyileg, kereslet szempontjából? Szabad-e elavult konstrukciót újból előállítani, vagy el kell felejteni és teljesen újat létrehozni. Ha ez utóbbi, van-e ennek kis hazánkban realitása? Szerintem nincs. A piac lefedett, esélyünk sincs betörni.
Mindezek mellett,minden tiszteletem azoké az aktív fórum használóké,akik veszik a fáradtságot,hogy a hosszú munka után,jó és ésszerű gondolatokkal segítsék ,kollégáikat és mindenkit a ráció felé vezessenek.
ezt akartam én a végére írni:)
Én nem vagyok szakmabeli,csak ebben nőttem fel,gépészmérnöknek tanulok,tudom miért nehéz gépészmérnökké lenni,szóval a magyar oktatással nem lenne,baj ha lenne miheztartás mindenhol(néhány helyen még van).Ha sikerül megfelelő tudást szereznem a szakmában, szeretném kamatoztatni azt, a mezőgazdaságba.
Nem titkolom felkeltette ez a fórum az érdeklődésemet,sokáig gondolkodtam rajta,hogy írjak-e ide,de ha az ember a szakmabeliektől hal sületlenséget,akkor kicsit megkérdezi magától,hogy miért tartunk itt. Nem hinném,hogy vita tárgya lenne,az hogy mtz-t hasonlítsunk john deerhoz,mert körtét sem hasonlítunk össze almával. Az a helyzet ha kell mindkettő megkeresi a kenyeret. És mivel,hogy Magyarországon kis pénzből élünk,nem kell feltétlenül egyből john deere. (mtz-vel dolgozunk a családommal gyerekkorom óta.Augusztusban értünk oda,hogy a rendszerváltás óta (és amúgyis ) először vehetünk volna egy john deert,de lemondtam róla,én és édesapám is(aki mtz párti,mert azt ismeri).2 darab igen nyomos ok miatt,nem azért mert nem volt meg a pénz rá. Hanem azért mert tavaly ellopták az mtzt amin megtanultam traktorozni,illetve ennek újra előtte állhatunk,mert mi nem biztos hogy meg tudjuk védeni,azt sem ami maradt:S.
Sajnálom,azt hogy személyes példával kellett élnem,de nem egyedi problémával álltam elő;és kérem mindazoktól , akik azon a kérdésen vívják meg legnagyobb harcaikat,hogy rába,mtz vagy john deere,tegyék fel maguknak a kérdést,hogy ez a itt a legnagyobb baj?
Vagy pedig tegyünk rendet az agyakban,és ne csak beszéljünk róla,hanem lépjünk,mert van baj bőven!! De tudjuk azt hogy minden szántás az első barázda vonással kezdődik,aztán teljesen mindegy hogy gyenge mtz vagy erős john deere áll bele a barázdába , az ugar meg lesz művelve. Kezdjük el! Felejtsük el az”I am the number one”ideológiákat, a „Csak egyedül vagy erős” ámításokat.
”A hiperliberális korszak most lassan végéhez ér. Ahol könnyen lehetett hitelhez jutni,ahol sok volt a pénz,ott fellazulnak a szabályok. Ha nincs vallás,ha keveset számít a tudás,a viselkedés,ott felértékelődnek a külsőségek,ott a fogyasztást bálványozzák. A városi családok egy része már a plázákban tölti a hétvégét. Ha most kevesebb lesz a pénz a fogyasztásra ,mihez nyúljanak az emberek?Nem kell szörnyen okosnak lenni a jóslathoz: A recesszió arra kényszeríti az eddig vidáman fogyasztókat,hogy sok mindent átgondoljanak. Ne csak fogyasztási szokásaikat vizsgálják fölül,hanem a barátaikhoz,ismerőseikhez,a gyermekeikhez való viszonyukat és ezzel értékrendjüket is. Az inga ,az extrém nagy kilengések után mindig valahol középen kerül nyugvópontra.”(Haszon magazin 2011/11)
Ha a stílusom nem is volt töretlen,és egészében egyedi az ne zavarjon meg senkit.Nem szeretem volna senkit,fárasztani azzal,hogy ezt végig olvassa,ezért köszönöm,annak aki eddig eljutott:)
De újra kérek mindenkit nem szín szerint döntsön,sem traktorban,sem politikában,hanem racionálisan,nem világmegváltó ígéretekben vakul megbízva,mert akkor úgy járunk,mint a kutya,akinek két gazdája volt, és történt egyszer,hogy a két gazda egyszerre hívta magához,de a kutya nem tudod választani,először megzavarodott,nem tudod választani,az egyik gazda velővel,a másik főtt combbal hívta,de a kutya csak tébolyodott,még nem megharapta mindkét gazdáját.
Mindezek mellett,minden tiszteletem azoké az aktív fórum használóké,akik veszik a fáradtságot,hogy a hosszú munka után,jó és ésszerű gondolatokkal segítenek mindenkit,abba hogy ne feledjük hogy van ráció is még:)
egy kávé már jólesne,mert reggel falusi disznóvágás:)
Jó egészséget kívánok mindenkinek a gazdálkodáshoz!
Én meg azt mondom több nagy gép, differnciált célra. Legyen ami be van állítva a vetőgépekre, azt ne nyúzza a nehéz munka, az csak akkor menjen, amikor kell. A vetésnek kell a legoptimálisabb időben menni. Az igénytelenebb monstrum meg haladjon a talajmunkára. Azt ne tiltsa le semmilyen szoftver, ne bonyolítsa drága, milliós alkatrész. Legyen könnyen javítható, alkatrész könnyen hozzáférhető.