Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak611 FtBenzin árak600 FtEUR407.17 FtUSD380.08 FtCHF433.84 FtGBP490.68 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Várjam meg míg kizöldül és akkor talán kibírja vetésig vagy ahogy kienged a föld menjek rá tárcsával meg vetés előtt is?? a vetőgép hengere biztos nem fog bedúrni mert nincs rajta henger egy öreg tárcsás nodet féle gépezet
Annyira viszont szerintem nem kellene visszatömöríteni mert ha vizesen rámegy a henger megszikkad utána a borona nem hinném hogy belemenne De tavaszig sok idő van kitalálni a legjobb megoldást
A helyzet most nem olyan egyszerű Mert most ősszel tárcsával lett megcsinálva de egy része eléggé szalonnás lett pedig homok föld csak a gaztól meg a víztől összeállt így eléggé hullámos meg zöld is maradt még fent. Szudánifű menne bele de majd csak április május fordulóján. Addigra lehet kész lesz a boronám is Kombinátorunk meg nincs sajna Úgyhogy ezért gondoltam hogy tavasszal tárcsa utána meg lezárni majd vetés előtt egy vékony sor borona
Szerintem fordítva kéne, mi előbb elhúzzuk jó széles munkaszélességgel simítóval a szántást tavasszal, utána pedig lehet jó gyorsan haladni a kombinátorral aztán vetés. Így kb 5 méteres munkaszélességgel gyorsan végzel a döcögős résszel, utána 3m-es kombinátorral pedig szintén gyorsan végzel mert lehet haladni jó gyorsan a simítózott földön
Köszi! Igen valami ilyesmi kellene nekünk is. Tasszal egy soron még meg kell húzni tárcsával rá 1 hétre meg mehetne a sín. utána kombi se kell mert ülepedett magágy kell...
Persze, én is tárcsára gondoltam, azt is tarlóhántásra.
Pontos méreteket nem tudok mondani, kb 40 cm körül lehet az átmérő, a súly pedig két emberes...
Vagy sima rögtörő hengert (persze erősítettet, nehezebbet) vagy valami tarajos DD szerű hengert, sárkaparóval, mint a Vaderstadt gépeken. Majd meglátjuk mire lesz jövőre "tehetség"...
A sinvas az 1 db kb. 4m hosszu villamos sim.
1 ket agu darurakotel van rakotve es az megy a traki 3 ponthoz csatlakoztatott vono szerkezetbe. Igy a hidraulika emlessel/engedessel tudjuk szabalyozni, ha kicsit tul sokat fogna.
Egyszeru, olcso es hatasos szantas elhuzasra, tomoritesre. Utanna nagyon jo sima, talaj lesz.
Igy mar csak vetes elott egy kombi.
Én anno, egy 115 LE JD-hoz vettem egy 4,2 m-est, aztán gépet cseréltem, most egy 150 LE géppel húzom, 1 méterért nem cserélem ki. Viszont raktam rá egy sor lúdlábkapát előre, ha letömörödött talajt kell csinálni és az fellazítja, egy menetben...
Nalunk anno egy 3,3-as volt es 110paci huzta, ez nem az idealis kapcsolat, de akkor ilyet tudtak adni.
Szoval igy nem teljesen tudok realis informaiot adni a huzhatosagarol. De ezzel a 3,3-as nagyon szaladt a gep.
Szerintem ez nagyon prima munkaeszkoz, nagyon jol hasznalhato nem idealis korulmenyek kozott is.
Nalunk volt tavaly kiprobalason, nagyon jo munkat csinalt. Mi az ara miatt nem valasztottuk vegul, igy lett egy uj 4,4-es hagyomanyos rugokapas, simitos, dubla rogtoros kombinator. Ami ugyszinten megcsinalja ugyan azt a megfelelo magagyat. Igaz elotte elhuzzuk a szantast egy 4m-es sinvassal.
Egyenletes amint írták is, fedésben vannak egymás mögött.
Barázdát ez húzza be legjobban, nekünk is kéne egy ilyen, de használtan nemigen van, újonnan meg multkor mintha 2,3 milláért láttam volna. Inkább vettünk egy függesztett ásóboronát, igaz csak 2,8-as, de 350 ért vettük. Azelőtt mindíg el kellett kérnünk a busát, ősszel.
Mennyire egyenletes ennek a munkamélysége? Mert a kör pálya amit leír akkor nem lesz teljesen asztal a magágy alja. Vagy hasonló egy kombinátorhoz a munkája?
Ismerősömnek busa forgókapása van mtz után, 3,3-as ez való az mtz után. Széria mtz nemtudom hogy vitte neki eddig de most a turbóssal mentem egy kicsit vele ( szöghajtásos 82-es utólagos turbóval) 7.-ben kényelmesen viszi, 8.-ban felforralta a vizet már Dombnak , fordulásnál azért meg kell felezni de itt felénk elég nagy dombok vannak. Összességében nagyon jó eszköz, kiváló tavasszal és ősszel is, nem tekeri fel a csutát stb, jó szerkezet csakhát igen az ára egy ásóboronához képest sokkal nagyobb.
Hecikém,én ahoz vagyok szokva,hogy ha kell ,akkor cm pontossággal állítom a műv.mélységet! nem tudnám ezt a forgócskát elképzelni egy füszerpaprika,vagy hagyma,cukorrépa talajelőkészítésére!
A régebbieken a pálcás hengeren lévő csavarorsón a hátulját, az elejét meg a traktor hidraulikájával. Az újabbakon bevariáltak, a forgókapákra tettek egy háromállású csapos tartót, amivel lehet állítani a kapák dőlészögét, de ehhez is hozzá kell variálni a pálcáshenger orsóját és a hidraulika süllyesztését.
Raknak rá építkezési törmeléket.... heheehe
Nem is értjük hogyhogy használják az effajta vasat a parasztok ugye Feribácsi????
Merthát ha tényleg HU találmány......
És a világon máshol nincs ilyen......
Akkor az nemnagy referencia......
A mélység az csaknem mellékes ugyebár Fbácsi?
132 hozzászólás
Válasz #81. hozzászólásra
reggel tárcsa utána henger délután meg vetés
a lényeg ne legyen nedves a föld merd ragad a henger
Válasz #79. hozzászólásra
Várjam meg míg kizöldül és akkor talán kibírja vetésig vagy ahogy kienged a föld menjek rá tárcsával meg vetés előtt is?? a vetőgép hengere biztos nem fog bedúrni mert nincs rajta henger egy öreg tárcsás nodet féle gépezet
Válasz #78. hozzászólásra
no igen, tavaszig meg van ido kitalalni az okossagot
En mar csak ma vagyok net kozelben az iden.
Igy minden kedves foldmuvelotarsamnak kivanok boldog, bekes karacsonyt es boldog uj esztendot.
udv
robi
Válasz #78. hozzászólásra
tárcsázás után sima henger és már vethetsz is ráadásul nem dúr a vetőgép hengere sem
Válasz #77. hozzászólásra
Annyira viszont szerintem nem kellene visszatömöríteni mert ha vizesen rámegy a henger megszikkad utána a borona nem hinném hogy belemenne De tavaszig sok idő van kitalálni a legjobb megoldást
Válasz #76. hozzászólásra
Tárcsa után henger.
Válasz #74. hozzászólásra
A helyzet most nem olyan egyszerű Mert most ősszel tárcsával lett megcsinálva de egy része eléggé szalonnás lett pedig homok föld csak a gaztól meg a víztől összeállt így eléggé hullámos meg zöld is maradt még fent. Szudánifű menne bele de majd csak április május fordulóján. Addigra lehet kész lesz a boronám is Kombinátorunk meg nincs sajna Úgyhogy ezért gondoltam hogy tavasszal tárcsa utána meg lezárni majd vetés előtt egy vékony sor borona
Válasz #74. hozzászólásra
igy am, nalunk is ez a modszer teljesen jol bevalt. Nem kell mindig a draga cucc, ha egyszeru eszkozzel is elerheto ugyanaz.
Válasz #72. hozzászólásra
Szerintem fordítva kéne, mi előbb elhúzzuk jó széles munkaszélességgel simítóval a szántást tavasszal, utána pedig lehet jó gyorsan haladni a kombinátorral aztán vetés. Így kb 5 méteres munkaszélességgel gyorsan végzel a döcögős résszel, utána 3m-es kombinátorral pedig szintén gyorsan végzel mert lehet haladni jó gyorsan a simítózott földön
Válasz #71. hozzászólásra
Az is jó, azt is ismerem. Ő is az egyik befutó lehet nálam. Az én gruberomon, pedig az a tarajos DD henger van.
Válasz #57. hozzászólásra
Köszi! Igen valami ilyesmi kellene nekünk is. Tasszal egy soron még meg kell húzni tárcsával rá 1 hétre meg mehetne a sín. utána kombi se kell mert ülepedett magágy kell...
Válasz #70. hozzászólásra
Nekem a grúberon,3 méteres,ékgyűrűs henger van.Ha jól emlékszem 5,4 mázsa.Rendezi a rögöt rendesen.
Válasz #69. hozzászólásra
Persze, én is tárcsára gondoltam, azt is tarlóhántásra.
Pontos méreteket nem tudok mondani, kb 40 cm körül lehet az átmérő, a súly pedig két emberes...
Válasz #67. hozzászólásra
Tárcsára biztos jobb,de szerintem egy tavaszi magágykészítőre,elég a spirál henger.Spirálhenger átmérő,súlya?
Válasz #65. hozzászólásra
Csao BaliSimson,
Mi is inkabb tavasszal hasznaljuk a sinvasat.
Az iden osszel huztam homokon, gabona vetes elott tomoriteni, lezarni.
Kis fogyasztassal, gyors, jo munkat csinaltam vele.
Válasz #66. hozzászólásra
Vagy sima rögtörő hengert (persze erősítettet, nehezebbet) vagy valami tarajos DD szerű hengert, sárkaparóval, mint a Vaderstadt gépeken. Majd meglátjuk mire lesz jövőre "tehetség"...
Válasz #64. hozzászólásra
Mit tervezel?
Válasz #57. hozzászólásra
Ezt a sínvasat ősszel is használod? Mi tavasszal szoktunk simítózni csak, akkor nagyon bevált
Válasz #63. hozzászólásra
Nekem a tárcsám után ilyen van, nem rossz, de tárcsa után van már jobb is. A következő tárcsám után már mást tervezek.
Üdv!
Ilyen spirálhengert használ valaki, vagy látott már valaki ilyet működés közben? Milyen munkája van?
Válasz #59. hozzászólásra
Jó lehet ez is. Megcsinál az öreg egyedi igényeket is, csak időben szólni kell neki, mert elég sok munkájuk van.
Válasz #60. hozzászólásra
bocs, az elobb elirta, ugy ertettem
Szerintem nem szaritja jobban a foldet mint egy rugokapas.
Válasz #51. hozzászólásra
Szerintem nem szaritja a foldet mint egy rugokapas.
Utanna ugyan ugy van simitovas es a rogtoro, amik visszazarjak a talajt.
Válasz #58. hozzászólásra
Én ebbe gondolkodom,csak gondoltam,a simító helyére forgókapát.
Válasz #55. hozzászólásra
Esetleg még ez...
Válasz #49. hozzászólásra
szia Norbi,
A sinvas az 1 db kb. 4m hosszu villamos sim.
1 ket agu darurakotel van rakotve es az megy a traki 3 ponthoz csatlakoztatott vono szerkezetbe. Igy a hidraulika emlessel/engedessel tudjuk szabalyozni, ha kicsit tul sokat fogna.
Egyszeru, olcso es hatasos szantas elhuzasra, tomoritesre. Utanna nagyon jo sima, talaj lesz.
Igy mar csak vetes elott egy kombi.
Válasz #55. hozzászólásra
Sajnos közelebbi nincs most...
Válasz #54. hozzászólásra
Kép nincs a gépről?
Válasz #48. hozzászólásra
Én anno, egy 115 LE JD-hoz vettem egy 4,2 m-est, aztán gépet cseréltem, most egy 150 LE géppel húzom, 1 méterért nem cserélem ki. Viszont raktam rá egy sor lúdlábkapát előre, ha letömörödött talajt kell csinálni és az fellazítja, egy menetben...
Válasz #51. hozzászólásra
A kapák átdolgozzák a magágyat, utána van egy simítólemez, azután pedig egy rögtörő henger. Nem tudom konkrétan mire gondolsz?
Válasz #48. hozzászólásra
Nalunk anno egy 3,3-as volt es 110paci huzta, ez nem az idealis kapcsolat, de akkor ilyet tudtak adni.
Szoval igy nem teljesen tudok realis informaiot adni a huzhatosagarol. De ezzel a 3,3-as nagyon szaladt a gep.
udv
robi
Válasz #50. hozzászólásra
Mennyire szárítja a földet?
Válasz #48. hozzászólásra
Szerintem kicsit nehezebb húzni, de jobban át is dolgozza a földet, én nem cserélném el kombinátorért az biztos!
Válasz #47. hozzászólásra
A sín az csak úgy magába van lánccal a traki után kötve?? egy vagy több van összefűzve??
Válasz #47. hozzászólásra
Én arra lennék kíváncsi,milyen nehéz húzni.Kombinátorhoz viszonyítva.
sziasztok,
Szerintem ez nagyon prima munkaeszkoz, nagyon jol hasznalhato nem idealis korulmenyek kozott is.
Nalunk volt tavaly kiprobalason, nagyon jo munkat csinalt. Mi az ara miatt nem valasztottuk vegul, igy lett egy uj 4,4-es hagyomanyos rugokapas, simitos, dubla rogtoros kombinator. Ami ugyszinten megcsinalja ugyan azt a megfelelo magagyat. Igaz elotte elhuzzuk a szantast egy 4m-es sinvassal.
udv
robi
Válasz #43. hozzászólásra
Egyenletes amint írták is, fedésben vannak egymás mögött.
Barázdát ez húzza be legjobban, nekünk is kéne egy ilyen, de használtan nemigen van, újonnan meg multkor mintha 2,3 milláért láttam volna. Inkább vettünk egy függesztett ásóboronát, igaz csak 2,8-as, de 350 ért vettük. Azelőtt mindíg el kellett kérnünk a busát, ősszel.
Válasz #43. hozzászólásra
Szerintem egyenletes,mert gondolom a forgókapák átfedésbe vannak,és hátul az egyengető lap elrendezi a felületet.Meg a hátsó rögtörő hengerek.
Válasz #34. hozzászólásra
Az omékos bemutató videójukon mutatja,a fejek szögben állíthatóak.
Válasz #42. hozzászólásra
Mennyire egyenletes ennek a munkamélysége? Mert a kör pálya amit leír akkor nem lesz teljesen asztal a magágy alja. Vagy hasonló egy kombinátorhoz a munkája?
Válasz #39. hozzászólásra
Ismerősömnek busa forgókapása van mtz után, 3,3-as ez való az mtz után. Széria mtz nemtudom hogy vitte neki eddig de most a turbóssal mentem egy kicsit vele ( szöghajtásos 82-es utólagos turbóval) 7.-ben kényelmesen viszi, 8.-ban felforralta a vizet már Dombnak , fordulásnál azért meg kell felezni de itt felénk elég nagy dombok vannak. Összességében nagyon jó eszköz, kiváló tavasszal és ősszel is, nem tekeri fel a csutát stb, jó szerkezet csakhát igen az ára egy ásóboronához képest sokkal nagyobb.
húúúúúú de drágaaaa és még jön hozzzá henger is....ennyi pénzért jóval szélesebb kongskilde-t adnak...
Válasz #39. hozzászólásra
kicsi az az mtz-hez és elég nokedli, szerintem nem ér annyit. legalább 3.3-as kellene ahhoz
Érhet ez ennyit? 100 lovas MTZ vajon bírná rendes sebességgel húzni?
Válasz #37. hozzászólásra
Persze tudom FB.
Azé írtam az utolsó mondatot ám....
Válasz #35. hozzászólásra
Hecikém,én ahoz vagyok szokva,hogy ha kell ,akkor cm pontossággal állítom a műv.mélységet! nem tudnám ezt a forgócskát elképzelni egy füszerpaprika,vagy hagyma,cukorrépa talajelőkészítésére!
Válasz #33. hozzászólásra
A régebbieken a pálcás hengeren lévő csavarorsón a hátulját, az elejét meg a traktor hidraulikájával. Az újabbakon bevariáltak, a forgókapákra tettek egy háromállású csapos tartót, amivel lehet állítani a kapák dőlészögét, de ehhez is hozzá kell variálni a pálcáshenger orsóját és a hidraulika süllyesztését.
Válasz #33. hozzászólásra
Raknak rá építkezési törmeléket.... heheehe
Nem is értjük hogyhogy használják az effajta vasat a parasztok ugye Feribácsi????
Merthát ha tényleg HU találmány......
És a világon máshol nincs ilyen......
Akkor az nemnagy referencia......
A mélység az csaknem mellékes ugyebár Fbácsi?
Válasz #33. hozzászólásra
szntem szögállítással!
Mondjátok már el,hogy a müvelési mélységet hogy tudjátok állítani ezeken a gépeken!