Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak644 FtBenzin árak625 FtEUR416.32 FtUSD400.8 FtCHF443.07 FtGBP501.5 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
sziasztok
Úgy döntöttünk hogy felújítjuk az öreg 5611-est.Most ott tartunk hogy sikeresen végre hajtottunk egy motor cserét,igaz nem zetor hanem ursus c360-as de pár lyuk kivételével minden paszolt,és még erősebb is lett(60Le).Ráadásul ez egy áram fejlesztőt hajtott és még fél gázon sem ment.Jó az olajnyomása is induláskor 4,5 utána 4.
A fater szeretne bele szervót,meg első kerék hajtást is csak egyszerűem nem találok semmit hozzá a neten.
Ha valaki tud valamit az legyen szíves szóljon!!!!
Já és ha tudnátok hozzá gépkönyvet azt nagyon megköszönném
Akinek kell tudok küldeni komplet elektronika rajzot,mi az alapján tettünk rá egy wartburg generátor,meg töltés jelzőt,vissza jelző lámpákat.
Válasz #610. hozzászólásra
Nem hiszem hogy meg fogná max eggyel kisebb sebességben kell vele dolgozni de szerintem még az sem . Én a 16.9*30-ast méregettem mert olyan volt a 77-es alatt na az éppen nem fért be de már 14.9-el lehet belefért volna .
Köszi az infót de kecskemét egy kicsit messze van mándokról.
Lenne még egy kérdésem a 16.9r-26-os gumi 8 lyukas 22-es osztású felnin van. Ezzel a felnivelfel tudom rakni 5611-re.
Mert ? Ha üllepíted az olajat és csak a tisztáját öntöd bele akkor nincs annak baja . Januárba lessz nagy javítás rajta akkor kap új olajat azzal megint kibír 20 évet aztán ha összevágom vasnak akkor is megérte a gép .
Válasz #596. hozzászólásra
A 16.9-es nyugodtan mehet alá . Hát bármilyen hajtómű olajat beletehetsz . Nekünk már 15 éve fáradt olajjal jár és semmi ebből adódó baja nincs a gépnek .
Hello én friss zetor 5611-es tulaj vagyok, azt szeretném megérdeklődni, hogy 14.9r-28-as gumi helyére befér-e a 16.9r-26-os gumi.
Meg ha jól tudom akkor a hidraulika és a váltó ugyan azt az olajat használja. Olajat szeretnék cserélni benne akkor milyen olajat ajánlanátok.
Előre is köszönöm a válaszotokat.
Naszóval: kicsit megnézegettem a 6211 est: annak szerintem simán átrakható lenne a szervó cucca kompletten, de ez valami nemnormális 500 e ft új munkahengerrel szivattyúval mindenestül boltból???
Hááát, lehet hogy keresek bontottan valamit, mert ez a traki ára...
Szóval:még 5 nap, és meglátjuk, miként sikerül az üzlet!!
Egy elég jó darab, nem füstölt, benyomta a csúzlit,kis kézigázt húzott a tulaj, és egy fordulatra elindult.
Biztos, hogy lecserélem a moci olajat, de a váltót azt mondja nem kell, mert friss.
Nagyon jó kis gépnek tűnik.
Őszinténszólva csak attól tartok, hogy szét kelljen húznom, mert ugyan autószereléssel is foglalkozom, de hely és időigényes a munkám mellett egy nagyobb meló.
Mindenesetre várom nagyon szerdát!!:-)
Ez a gázpedál elhelyezés ez viszont valami katasztrófa, elég nagydarab vagyok, nagyon durván kényelmetlen annyira hául van, tuti el fogom onnan rakni!
Válasz #592. hozzászólásra
Szia kistrakis!
Nagyon érdekes, hogy épp olyan két gépről szólsz pont, ami érdekelt!
Én nem vitatom az MTZ-k állhatatosságát,alkatrész beszerzési könmyedségét.Rengeteg munkát végeztek el a magyar mezőgazdaságban!Nekem nem kell szántanom, aratnom:hótolásra és talajmarózni, kocsizni akarom "behonosítani".
Nagyon komolyan mondom , minimum 1 éve géptipuson gondolkodom: 50 lóerő max részemre elég, és a komfortossága, kisebb méretei miatt a Zetorra esett a voksom.
Mint ötlet:Terveimben volt egy MTZ 50 es,UE 28 felújítása, vagy egy öregebb 3000 es sorozatú JD vel hasonlóan ugyanaz.
Gondoltam, hogy valami AGT vagy Mccormick vagy akármi kisgépből egy újat venni, de ez meg túl sok ,nem akarok ennyit áldozni rá.
Azonban a fordulékonyság is szempont, és úgy éreztem, hogy max 30 mázsás gépben kell gondolkodom, mivel én nem gazdálkodok: az 50 ló is bőséggel elég lesz.
A kisebb fogyasztást sem vitatta senki, illetve én úgy gondolom, hogy azért alkatrész még megoldható.
Szóval 500 e ft ig néztem gépet, és megtetszett a zetor: nem annyira nagy hideg vasdarab mint az egyébként valóban elnyűhetetlen MTZ.
És mivel kisegítő munkákra kéne, amik nem pénzt termelnek: nekem számít, hogy mennyit eszik.
Mindenesetre : igen, igazad van,de nekem egy kicsit "lágyabb" traki kell, mint az orosz.
Köszi a választ!!!
Helló
Nekem volt ilyen gépem kb 10 éve.És egy évet volt nálam ,mert nem nagyon voltam megelégedve vele.Először is kaszálni vettem ,de nem nagyon vitte a kaszát nagy fűbe ,meg hát szántani vele jujj.többet evett hektáronként mint a 82-esem,meg szegény alig bírta a kettes ekét is,melegedett,nah egy valamiben verte az mtz-t a rendsodrásban ott felét ette mint az 50-esem.Meg ami fontos ,nincs minden sarkon hozzá cucc ,többet kell utazni ha valami elromlik ,egyszer nekem a vízcső szakadt el ,báláztam vele ,ez volt kb 11 kor,és délután 5 re lett hozzá cső,mire megcsináltam jöhettem haza,mert este lett ,másnap meg napos eső,na ekkor utáltam meg,és vettem egy 50-est.z 50-esnél hasonló kalvária történt egy fél óra után már pöfögött is,ebbe benne volt az alkatrészvásárlás is.Nekem a következő bajai voltak egy év alatt:motorgenerál,(átvertek ,mert azt mondták,akkor lett felújítva ,és közbe,meg megszorult a motor,mert vakrozsdás volt a főtengely,meg a hüvely,mert szerintem előtte sokat állhatott.úgívoltam vele egyszer kell megcsinálni,kb a gatyám is ráment ,úgy kb 150 ropi volt 10 éve hozzá a cucc,majdnem annyi mint a gép maga.
Aztán szántás közbe,víz melegedett kiszálok fújja ki a vizet ,hűtő lyukas,újjab kb 40 ropi,meg apróbb hibák még,kuplungpedál eltört,majdnem kivittem a kaput,adagoló felújítás is kellett,zömmel ezek a hibák azért voltak ,mert sokat állt a gép mikor én megvettem azelőtt.ezután vettem az 50-est amit kb 100ezerből 10 éve felújítottam és most is megy,könnyebb munkákra egyszóval jó lessz ,de ha sokat mész vele akkor nem ajánlom,meg az a baj nincs hozzá cucc mnden sarkon,meg hát drága is bele a cucc,amúgy ha egy megkíméltet kifogsz jól járhatsz vele,de én az 50-est ajánlom,mert ha egy rosszabbat fogsz is ki max 150 ből felújítotd totál,max 200 és lessz egy örök életű traktorod.
Válasz #588. hozzászólásra
A szervóra rátérve az újabb zetorok szervója szerintem gond nélkül rátehető mert amit látsz a kompresszor elején "levakolást" annak a helyére megy a szivattyú . A vázom a munkahenger felfogátásához is meg van ahely . Ha van rá módod akkor nézz meg egy 6011-est vagy 6211-est hogy azon hogy van megcsinálva és akkor tudni fogod hogy neked mi kellhet hozzá
Válasz #588. hozzászólásra
Nálunk ez a kis gép az első hat évben még szántott is bár 4 év után ahogy az öreg kicserélte a 80-as mtz-t a 9540-es zetorra azután már csak a nyári tarlóhántásban dolgozott az 5611-es de a többi fő munkája mint a vetések és a sorközművelés a vegyszerezés és a műtrágya szórás meg maradt bár most már a vetést sem csinálja már meg lassan a többit se , eladni nem fogom mert szinte bármikor mikor valamelyik gép tönkremegy ez húzza haza őket meg hát víz , vetőmag és műtrágya hordásra még jó lessz mert a fogyasztása az nagyon jó .
Az anya lelazulást az idős megoldotta anno lehegessztette az anyát . Nem kellett széttolni csak a diferenciálház tetejét vették le meg a csapágy cseréhez a hátsó lehajtást . Motorolaj szűrőt azt ne vegyél mert centrifugál szűrős a gép azt pucold ki . A hidraulikának nincs szűrője de azt javaslom neked hogy ha nem nagyon fekete az az olaj kár kicserélni mert nekünk amióta meg van csak fáradt olajat öntünk bele . A motorba is tavasszal már csak azt az olajat öntöttem amit a TATA terepjárónkból leengedtem 8000 km-er után , igaz csak azért mert már generálozni kellene a motort így nagy kárt nem okozhat már benne . A motor olajat azt cseréld ki sőt ha nem sajnálod rá a pénzt akkor valami minőségi több fokozatú olajat tegyél bele .
( klafa szakma, áru nem vész el csak átalakul:-)) ha megmarad: rántotthús:-)) na, nem humorizálok)
Először is nagyon köszönöm, hogy megtiszteltél válaszoddal!!!
Szóval: én úgy gondolom, hogy a leveled alapján mármint 17 év nyúzás alapján nem lesz rossz.2-3 Kuplungozás szerintem azt gondolom normális ennyi munka után.
Ez a difi anya lelazulás, ez azért annyira nem szokványos, nem lehetett ragasztani, lebiztosítani, akármivel megoldani a probléma újfenti megtörténését?Biztos amatőrnek tűnik majd a kérdés, de ehez szét kellett húznotok????
A vízcsővei nagyon rendben vannak ennek a gépnek, de meg fogom nézni, mi van közel hozzá!
Amit láttam, az annyi, hogy az én munkámoz otthonra( hótolólap készítése hidraulikával) az egyik hidraulika csatlakozóból előre kell mennem csővel.
Légyszíves javíts ki ha tévedek, de kenőanyagokat mindenképp frissen cserélek minden járművásárlásomkor: ezt is megcsinálnám:
Szóval: 12 liter motorolaj
25 liter hidraulika/ váltóolaj
nyilván minden zsírzógombon megzsírzom, illetve a légszűrőháza alját kimosom, és új olajat teszek bele.
Motorolaj szűrőt milyet vegyek?
Váltó/ hidraulika olaj szűrőjét nem tudom, hogy van e?
Sebaj: ha összejön az üzlet lefotózom a munkákat, és a gépet, és közzéteszem.
Az 5611 nem szervós.
Tud valaki olyanban segíteni, hogy esetleg milyen alkatrészekből lehet megcsinálni??
A kompresszoron látok egy levakolt hajtáshelyet szervószivatytúnak pl jónak nézne ki,de hogy milyen típusé lenne jó???
Hát, bocs megint hosszú lett, várom a jövő hetet!Tiszta izgalom: első traktorom.Tuti szerelem lesz!:-)
Válasz #586. hozzászólásra
Nekünk van egy 5611 de meg mondom őszintén eddig nagy bajunk nem volt nagyon vele most lessz esdékes egy nagy javítás rajta mert azért eddig igen csak sokat dolgozott agép az elmúlt 17 évben . Közben egy gyűrűtörés volt meg a difiben az anya kétszzer letekeredett ebből m,ásodszorra acsapágyat törte össze meg kétszer kuplungoztuk de ebből elsőre egy használt kopott tárcsát tettünk bele és rá egy évre kapta csak az újat ezenkívül még 3 önindító generál volt és egy királycsap csere
Na ami gyengéje a miénknek hogy a főtengelyen lévő szíjtárcsa kicsiszolj a gumi vízcsövet amit átlag 1,5-2 évente cserélünk
Egy komolyabb kálváriát követően végülis 5611 es Zetorra eset a voksom.Kisebb házkörüli munkákra használnám.
Jövő hét derekán esedékes a gép megvásárlása, és az ezt megelőző tüzetesebb átnézése: kérem, ha bármilyen szokásos ellenőrizni kívánt pontja van, írjatok, rendszeresen olvasom a hozzászólásaitokat, sok a hozzáértő köztetek, és megfogadom a tanácsokat.
Egy "10" perces megnézésre már láttam, pöccre indult, nem füstölt, szép hangja van.Menni még nem tudtam vele, de természetesen fogok!
TLT je hajt, esztétikailag frissen rakták rendbe,gumik, hidraulika jó.Váltó és kuplung amin még nem próbálkoztam.
Ha valakinek ilyenje van, kérem mindenképp akár csak egy telefonszámmal is segítsen, picit faggatóznék nála!
Előre is nagyon köszönöm:Zsolti
Még utána jutott eszembe hogy a nyúl békát a bal lábnál lévő taposó karral todod működtetni, olyan mint a difizár csak ez bal oldalon van, az újabbakban ezt nyomatékszorzónak nevezik.
Bocs hogy beleszólok de az a kar amit mondasz nem a nyúl béka váltója hanem avval tudsz 1000-es kardánfordulatot váltani. Megpróbálom leírni hogyan ha nem világos kérdezz bátran, amit mondasz kart elvileg 90 fokot el tudod fordítani, utána leveszed felfelé ezt a műanyagot az ülléstől lehet hogy kicsit trükkös, alatta lesz egy sűrűbordás csonk amit ki tudsz venni kicseréled a hátul bentlévő hatbordás csonkra, visszateszed a műanyag fedelez és akkor még tudsz fordítani rajta kilencven fokot és elvileg ha akkor bekapcsolod a kardánt 1000 fordulaton fog menni, remélem érthetően írtam le.
Az ajtós trükköt én is meg szoktam játszani, akkor elviselhető a klíma.
Nekem 10 ha-om van, mindent meg tudok kényelmesen csinálni vele. Fontos pont viszont a munkaeszköz helyes megválasztása.
Eke: 2 fejes Lengyel v. 3 fejes Heger
Tárcsa: 2.2 széles 460 as lapokkal
Szárzúzó: Ino 180-as
Talajmaró: 180 széles magyar.
Gabonavetőgép: Noring 2,25-es
A kasza most készül: PZ 165-ös. A Kombinátor szintúgy:
2 db Mosomagyaróvári tag lesz egymás mellé téve.
Hát szántásra tényleg nem való de ősszel muszáj volt felforgatnom vele 1,5 ha-t gyümölcsös alá. a kombináció a következő: lengyel eke váz, előre egy orosz ekefej 45-50 cmt mélyen fogott, hátul egy kis 25 cm mélyre menő fej. A nagy barázdát a hátsó fej rögtön bedobta, így a gép nem akart folyton felborulni. 4 kerék bekapcsolva, országut 2 vel simán lehetett szántani, csak a homok dobta fel a leckét.
Olyan kérdésem van hozzátok, hogy az ülés előtt van egy nagy műanyagfejes kar amit a régi tulaj úgy magyarázott meg nekem, hogy az a nyúl-béka fokozatváltó. Jelenleg nem üzemel de meg akarom csinálni. Van e valami jótanács ezzel kapcsolatban ami hasznos lehet?
Ha meleg van, le kell emelni az ajtót, de a tetőt is ki lehet nyitni(az eredetinél), mi úgy szoktuk használni, és így kibírható a meleg. Csak permetezésnél nem jó(5611-el szoktunk permetezni)
Nekünk volt egy 5748-asunk jó kis gép, könnyen indul hidegben is. A fogyasztása jobb a mtz-nél ( 50 ), bár az első hajtása egy kicsit gyenge. Ha nagyot fog az eleje meglehet roppantani, mi kétszer is kinyírtuk. Ennek az lehet az oka, hogy a féltengely simán kihajt nincs benne lehajtás , mint az újabb típusoknál. Volt 6245-ösünk annál már erősebb a híd az bírta a kiképzést. Az első híd gyengeségén kívül nem volt vele komolyabb gondunk vele a maga nemében nagyon jó kis gép.
1727 hozzászólás
Válasz #624. hozzászólásra
Mennyibe került? 3011 váltó[kep1]
Válasz #625. hozzászólásra
Már nem a váltó, hanem a könyv.Megpróbáltam egy 3011-es váltó rajzot föltenni. Csak nemsikerült.
Válasz #624. hozzászólásra
Mennyibe került? 3011 váltó
már nem kell rajz sikerült ma beszereznem egy komplett könyvet
váltóhoz nem tudtok esetleg egy robbantott ábrát küldeni???
mert a 3 dik sebességben kattog valami
előre is köszi
le tudod egyben az egészet vagy csak szavakat ??
előre is köszönöm a segítőkészséged
Válasz #620. hozzászólásra
Ha meg segitség kell leforditani,megoldom.
Válasz #619. hozzászólásra
köszi
Ez is. http://zetor25dily5.ic.cz/Dilenska_prirucka_Zetor_2011_3011_4011_croped.pdf
Válasz #617. hozzászólásra
Sztem uaz. http://instrukcja.pl/i/instrukcja_obslugi_i_katalog_czesci_ursus_c_4011#photo_top
sziasztok
Úgy döntöttünk hogy felújítjuk az öreg 5611-est.Most ott tartunk hogy sikeresen végre hajtottunk egy motor cserét,igaz nem zetor hanem ursus c360-as de pár lyuk kivételével minden paszolt,és még erősebb is lett(60Le).Ráadásul ez egy áram fejlesztőt hajtott és még fél gázon sem ment.Jó az olajnyomása is induláskor 4,5 utána 4.
A fater szeretne bele szervót,meg első kerék hajtást is csak egyszerűem nem találok semmit hozzá a neten.
Ha valaki tud valamit az legyen szíves szóljon!!!!
Já és ha tudnátok hozzá gépkönyvet azt nagyon megköszönném
Akinek kell tudok küldeni komplet elektronika rajzot,mi az alapján tettünk rá egy wartburg generátor,meg töltés jelzőt,vissza jelző lámpákat.
Válasz #615. hozzászólásra
Itt is. http://pdfdatabase.com/
Válasz #614. hozzászólásra
Itt találtok infót!Hasonló, 3011-4011.van http://pdfdatabase.com/index.php?q=zetor+3011+manual
Válasz #612. hozzászólásra
Nekünk is 14,9*28-as van alatta Taurus energysaver már 8 évede még csak 10% körüli a kopása .
Anno a mi 5611 esükön is 16,9*28 as taurus volt és nagyon jól elment vele olyan helyeken is ahol nem gondoltuk volna.
Válasz #610. hozzászólásra
Nem hiszem hogy meg fogná max eggyel kisebb sebességben kell vele dolgozni de szerintem még az sem . Én a 16.9*30-ast méregettem mert olyan volt a 77-es alatt na az éppen nem fért be de már 14.9-el lehet belefért volna .
Válasz #608. hozzászólásra
biztos ez van
Válasz #608. hozzászólásra
Én ugy hallottam hogy a 16.9*28 az sok neki megfogja az 5611est nem tudom csak hallottam!!!
Nekem 14.9es van rajta!!!
Válasz #602. hozzászólásra
Kinél mi a divat.
Nálad ez, hát akkor ez van.....
Válasz #606. hozzászólásra
De miért akarod kicserélni 26-osra a kereket mikor a 16,9*28-as is efér alatta .
Válasz #606. hozzászólásra
felnistől persze hogy feltudod rakni
Köszi az infót de kecskemét egy kicsit messze van mándokról.
Lenne még egy kérdésem a 16.9r-26-os gumi 8 lyukas 22-es osztású felnin van. Ezzel a felnivelfel tudom rakni 5611-re.
Válasz #603. hozzászólásra
Üdv.
Próbáld meg kecskeméten a Nagytraktor Kft-t, nekik szokott ilyen lenni.
Válasz #603. hozzászólásra
Bocs de nem .
5611-hez nem tudtok gépkönyvet hol lehet kapni, de fénymásolt is érdekel!!!!!!!
Válasz #601. hozzászólásra
Mert ? Ha üllepíted az olajat és csak a tisztáját öntöd bele akkor nincs annak baja . Januárba lessz nagy javítás rajta akkor kap új olajat azzal megint kibír 20 évet aztán ha összevágom vasnak akkor is megérte a gép .
Válasz #599. hozzászólásra
Ennyire barbárok vtok?
Válasz #596. hozzászólásra
Miért akarsz 26-os kereket tenni alá ?
Válasz #596. hozzászólásra
A 16.9-es nyugodtan mehet alá . Hát bármilyen hajtómű olajat beletehetsz . Nekünk már 15 éve fáradt olajjal jár és semmi ebből adódó baja nincs a gépnek .
Válasz #596. hozzászólásra
16,9-est sokan használnak zetoron
( huhhh mán aszittem Oláh Ibolya is Zetorozik... heheehehhheheeeee )
Hello én friss zetor 5611-es tulaj vagyok, azt szeretném megérdeklődni, hogy 14.9r-28-as gumi helyére befér-e a 16.9r-26-os gumi.
Meg ha jól tudom akkor a hidraulika és a váltó ugyan azt az olajat használja. Olajat szeretnék cserélni benne akkor milyen olajat ajánlanátok.
Előre is köszönöm a válaszotokat.
Üdv még mindig van 2 db 5611eshez való zsír új hüvejem 15ezerért eladó. alkuképes ár
Válasz #589. hozzászólásra
Szia Húsfutár!
Naszóval: kicsit megnézegettem a 6211 est: annak szerintem simán átrakható lenne a szervó cucca kompletten, de ez valami nemnormális 500 e ft új munkahengerrel szivattyúval mindenestül boltból???
Hááát, lehet hogy keresek bontottan valamit, mert ez a traki ára...
Szóval:még 5 nap, és meglátjuk, miként sikerül az üzlet!!
Egy elég jó darab, nem füstölt, benyomta a csúzlit,kis kézigázt húzott a tulaj, és egy fordulatra elindult.
Biztos, hogy lecserélem a moci olajat, de a váltót azt mondja nem kell, mert friss.
Nagyon jó kis gépnek tűnik.
Őszinténszólva csak attól tartok, hogy szét kelljen húznom, mert ugyan autószereléssel is foglalkozom, de hely és időigényes a munkám mellett egy nagyobb meló.
Mindenesetre várom nagyon szerdát!!:-)
Ez a gázpedál elhelyezés ez viszont valami katasztrófa, elég nagydarab vagyok, nagyon durván kényelmetlen annyira hául van, tuti el fogom onnan rakni!
Sziasztok: Zsolti
Válasz #592. hozzászólásra
Szia kistrakis!
Nagyon érdekes, hogy épp olyan két gépről szólsz pont, ami érdekelt!
Én nem vitatom az MTZ-k állhatatosságát,alkatrész beszerzési könmyedségét.Rengeteg munkát végeztek el a magyar mezőgazdaságban!Nekem nem kell szántanom, aratnom:hótolásra és talajmarózni, kocsizni akarom "behonosítani".
Nagyon komolyan mondom , minimum 1 éve géptipuson gondolkodom: 50 lóerő max részemre elég, és a komfortossága, kisebb méretei miatt a Zetorra esett a voksom.
Mint ötlet:Terveimben volt egy MTZ 50 es,UE 28 felújítása, vagy egy öregebb 3000 es sorozatú JD vel hasonlóan ugyanaz.
Gondoltam, hogy valami AGT vagy Mccormick vagy akármi kisgépből egy újat venni, de ez meg túl sok ,nem akarok ennyit áldozni rá.
Azonban a fordulékonyság is szempont, és úgy éreztem, hogy max 30 mázsás gépben kell gondolkodom, mivel én nem gazdálkodok: az 50 ló is bőséggel elég lesz.
A kisebb fogyasztást sem vitatta senki, illetve én úgy gondolom, hogy azért alkatrész még megoldható.
Szóval 500 e ft ig néztem gépet, és megtetszett a zetor: nem annyira nagy hideg vasdarab mint az egyébként valóban elnyűhetetlen MTZ.
És mivel kisegítő munkákra kéne, amik nem pénzt termelnek: nekem számít, hogy mennyit eszik.
Mindenesetre : igen, igazad van,de nekem egy kicsit "lágyabb" traki kell, mint az orosz.
Köszi a választ!!!
Szia: Zsolti
Válasz #586. hozzászólásra
Helló
Nekem volt ilyen gépem kb 10 éve.És egy évet volt nálam ,mert nem nagyon voltam megelégedve vele.Először is kaszálni vettem ,de nem nagyon vitte a kaszát nagy fűbe ,meg hát szántani vele jujj.többet evett hektáronként mint a 82-esem,meg szegény alig bírta a kettes ekét is,melegedett,nah egy valamiben verte az mtz-t a rendsodrásban ott felét ette mint az 50-esem.Meg ami fontos ,nincs minden sarkon hozzá cucc ,többet kell utazni ha valami elromlik ,egyszer nekem a vízcső szakadt el ,báláztam vele ,ez volt kb 11 kor,és délután 5 re lett hozzá cső,mire megcsináltam jöhettem haza,mert este lett ,másnap meg napos eső,na ekkor utáltam meg,és vettem egy 50-est.z 50-esnél hasonló kalvária történt egy fél óra után már pöfögött is,ebbe benne volt az alkatrészvásárlás is.Nekem a következő bajai voltak egy év alatt:motorgenerál,(átvertek ,mert azt mondták,akkor lett felújítva ,és közbe,meg megszorult a motor,mert vakrozsdás volt a főtengely,meg a hüvely,mert szerintem előtte sokat állhatott.úgívoltam vele egyszer kell megcsinálni,kb a gatyám is ráment ,úgy kb 150 ropi volt 10 éve hozzá a cucc,majdnem annyi mint a gép maga.
Aztán szántás közbe,víz melegedett kiszálok fújja ki a vizet ,hűtő lyukas,újjab kb 40 ropi,meg apróbb hibák még,kuplungpedál eltört,majdnem kivittem a kaput,adagoló felújítás is kellett,zömmel ezek a hibák azért voltak ,mert sokat állt a gép mikor én megvettem azelőtt.ezután vettem az 50-est amit kb 100ezerből 10 éve felújítottam és most is megy,könnyebb munkákra egyszóval jó lessz ,de ha sokat mész vele akkor nem ajánlom,meg az a baj nincs hozzá cucc mnden sarkon,meg hát drága is bele a cucc,amúgy ha egy megkíméltet kifogsz jól járhatsz vele,de én az 50-est ajánlom,mert ha egy rosszabbat fogsz is ki max 150 ből felújítotd totál,max 200 és lessz egy örök életű traktorod.
Válasz #588. hozzászólásra
Ez az a vízcső ami a vízszivattyú aljából megy a hűtő aljába .
Válasz #588. hozzászólásra
A szervóra rátérve az újabb zetorok szervója szerintem gond nélkül rátehető mert amit látsz a kompresszor elején "levakolást" annak a helyére megy a szivattyú . A vázom a munkahenger felfogátásához is meg van ahely . Ha van rá módod akkor nézz meg egy 6011-est vagy 6211-est hogy azon hogy van megcsinálva és akkor tudni fogod hogy neked mi kellhet hozzá
Válasz #588. hozzászólásra
Nálunk ez a kis gép az első hat évben még szántott is bár 4 év után ahogy az öreg kicserélte a 80-as mtz-t a 9540-es zetorra azután már csak a nyári tarlóhántásban dolgozott az 5611-es de a többi fő munkája mint a vetések és a sorközművelés a vegyszerezés és a műtrágya szórás meg maradt bár most már a vetést sem csinálja már meg lassan a többit se , eladni nem fogom mert szinte bármikor mikor valamelyik gép tönkremegy ez húzza haza őket meg hát víz , vetőmag és műtrágya hordásra még jó lessz mert a fogyasztása az nagyon jó .
Az anya lelazulást az idős megoldotta anno lehegessztette az anyát . Nem kellett széttolni csak a diferenciálház tetejét vették le meg a csapágy cseréhez a hátsó lehajtást . Motorolaj szűrőt azt ne vegyél mert centrifugál szűrős a gép azt pucold ki . A hidraulikának nincs szűrője de azt javaslom neked hogy ha nem nagyon fekete az az olaj kár kicserélni mert nekünk amióta meg van csak fáradt olajat öntünk bele . A motorba is tavasszal már csak azt az olajat öntöttem amit a TATA terepjárónkból leengedtem 8000 km-er után , igaz csak azért mert már generálozni kellene a motort így nagy kárt nem okozhat már benne . A motor olajat azt cseréld ki sőt ha nem sajnálod rá a pénzt akkor valami minőségi több fokozatú olajat tegyél bele .
Szia Húsfutár
( klafa szakma, áru nem vész el csak átalakul:-)) ha megmarad: rántotthús:-)) na, nem humorizálok)
Először is nagyon köszönöm, hogy megtiszteltél válaszoddal!!!
Szóval: én úgy gondolom, hogy a leveled alapján mármint 17 év nyúzás alapján nem lesz rossz.2-3 Kuplungozás szerintem azt gondolom normális ennyi munka után.
Ez a difi anya lelazulás, ez azért annyira nem szokványos, nem lehetett ragasztani, lebiztosítani, akármivel megoldani a probléma újfenti megtörténését?Biztos amatőrnek tűnik majd a kérdés, de ehez szét kellett húznotok????
A vízcsővei nagyon rendben vannak ennek a gépnek, de meg fogom nézni, mi van közel hozzá!
Amit láttam, az annyi, hogy az én munkámoz otthonra( hótolólap készítése hidraulikával) az egyik hidraulika csatlakozóból előre kell mennem csővel.
Légyszíves javíts ki ha tévedek, de kenőanyagokat mindenképp frissen cserélek minden járművásárlásomkor: ezt is megcsinálnám:
Szóval: 12 liter motorolaj
25 liter hidraulika/ váltóolaj
nyilván minden zsírzógombon megzsírzom, illetve a légszűrőháza alját kimosom, és új olajat teszek bele.
Motorolaj szűrőt milyet vegyek?
Váltó/ hidraulika olaj szűrőjét nem tudom, hogy van e?
Sebaj: ha összejön az üzlet lefotózom a munkákat, és a gépet, és közzéteszem.
Az 5611 nem szervós.
Tud valaki olyanban segíteni, hogy esetleg milyen alkatrészekből lehet megcsinálni??
A kompresszoron látok egy levakolt hajtáshelyet szervószivatytúnak pl jónak nézne ki,de hogy milyen típusé lenne jó???
Hát, bocs megint hosszú lett, várom a jövő hetet!Tiszta izgalom: első traktorom.Tuti szerelem lesz!:-)
Válasz #586. hozzászólásra
Nekünk van egy 5611 de meg mondom őszintén eddig nagy bajunk nem volt nagyon vele most lessz esdékes egy nagy javítás rajta mert azért eddig igen csak sokat dolgozott agép az elmúlt 17 évben . Közben egy gyűrűtörés volt meg a difiben az anya kétszzer letekeredett ebből m,ásodszorra acsapágyat törte össze meg kétszer kuplungoztuk de ebből elsőre egy használt kopott tárcsát tettünk bele és rá egy évre kapta csak az újat ezenkívül még 3 önindító generál volt és egy királycsap csere
Na ami gyengéje a miénknek hogy a főtengelyen lévő szíjtárcsa kicsiszolj a gumi vízcsövet amit átlag 1,5-2 évente cserélünk
Más nem jut eszembe hirtelen .
Üdv mindenkinek
Egy komolyabb kálváriát követően végülis 5611 es Zetorra eset a voksom.Kisebb házkörüli munkákra használnám.
Jövő hét derekán esedékes a gép megvásárlása, és az ezt megelőző tüzetesebb átnézése: kérem, ha bármilyen szokásos ellenőrizni kívánt pontja van, írjatok, rendszeresen olvasom a hozzászólásaitokat, sok a hozzáértő köztetek, és megfogadom a tanácsokat.
Egy "10" perces megnézésre már láttam, pöccre indult, nem füstölt, szép hangja van.Menni még nem tudtam vele, de természetesen fogok!
TLT je hajt, esztétikailag frissen rakták rendbe,gumik, hidraulika jó.Váltó és kuplung amin még nem próbálkoztam.
Ha valakinek ilyenje van, kérem mindenképp akár csak egy telefonszámmal is segítsen, picit faggatóznék nála!
Előre is nagyon köszönöm:Zsolti
Köszi az infot, ki fogom próbálni. Nagyon sokat segítettél. Köszönöm.
Válasz #582. hozzászólásra
Még utána jutott eszembe hogy a nyúl békát a bal lábnál lévő taposó karral todod működtetni, olyan mint a difizár csak ez bal oldalon van, az újabbakban ezt nyomatékszorzónak nevezik.
Válasz #582. hozzászólásra
Bocs hogy beleszólok de az a kar amit mondasz nem a nyúl béka váltója hanem avval tudsz 1000-es kardánfordulatot váltani. Megpróbálom leírni hogyan ha nem világos kérdezz bátran, amit mondasz kart elvileg 90 fokot el tudod fordítani, utána leveszed felfelé ezt a műanyagot az ülléstől lehet hogy kicsit trükkös, alatta lesz egy sűrűbordás csonk amit ki tudsz venni kicseréled a hátul bentlévő hatbordás csonkra, visszateszed a műanyag fedelez és akkor még tudsz fordítani rajta kilencven fokot és elvileg ha akkor bekapcsolod a kardánt 1000 fordulaton fog menni, remélem érthetően írtam le.
Az ajtós trükköt én is meg szoktam játszani, akkor elviselhető a klíma.
Nekem 10 ha-om van, mindent meg tudok kényelmesen csinálni vele. Fontos pont viszont a munkaeszköz helyes megválasztása.
Eke: 2 fejes Lengyel v. 3 fejes Heger
Tárcsa: 2.2 széles 460 as lapokkal
Szárzúzó: Ino 180-as
Talajmaró: 180 széles magyar.
Gabonavetőgép: Noring 2,25-es
A kasza most készül: PZ 165-ös. A Kombinátor szintúgy:
2 db Mosomagyaróvári tag lesz egymás mellé téve.
Hát szántásra tényleg nem való de ősszel muszáj volt felforgatnom vele 1,5 ha-t gyümölcsös alá. a kombináció a következő: lengyel eke váz, előre egy orosz ekefej 45-50 cmt mélyen fogott, hátul egy kis 25 cm mélyre menő fej. A nagy barázdát a hátsó fej rögtön bedobta, így a gép nem akart folyton felborulni. 4 kerék bekapcsolva, országut 2 vel simán lehetett szántani, csak a homok dobta fel a leckét.
Olyan kérdésem van hozzátok, hogy az ülés előtt van egy nagy műanyagfejes kar amit a régi tulaj úgy magyarázott meg nekem, hogy az a nyúl-béka fokozatváltó. Jelenleg nem üzemel de meg akarom csinálni. Van e valami jótanács ezzel kapcsolatban ami hasznos lehet?
Válasz #577. hozzászólásra
Ha meleg van, le kell emelni az ajtót, de a tetőt is ki lehet nyitni(az eredetinél), mi úgy szoktuk használni, és így kibírható a meleg. Csak permetezésnél nem jó(5611-el szoktunk permetezni)
Válasz #579. hozzászólásra
milyen gabona árak vannak felétek? és milyen termésátlagok?
Szevasztok !bocs hogy közbeszólok, de nekem is van egy 5611 esem...Az öregapámtól örököltem...
Válasz #577. hozzászólásra
Nekünk volt egy 5748-asunk jó kis gép, könnyen indul hidegben is. A fogyasztása jobb a mtz-nél ( 50 ), bár az első hajtása egy kicsit gyenge. Ha nagyot fog az eleje meglehet roppantani, mi kétszer is kinyírtuk. Ennek az lehet az oka, hogy a féltengely simán kihajt nincs benne lehajtás , mint az újabb típusoknál. Volt 6245-ösünk annál már erősebb a híd az bírta a kiképzést. Az első híd gyengeségén kívül nem volt vele komolyabb gondunk vele a maga nemében nagyon jó kis gép.