Gázolaj árak 639 Ft Benzin árak 631 Ft EUR 403.55 Ft USD 391.08 Ft CHF 429.92 Ft GBP 484.5 Ft

Fórum

Zetor traktorok

Létrehozta: Vendég , 2008-02-08 20:36:36

Kedvencekhez Segítség

11599 hozzászólás
#5799 csoppika
2015-10-15 11:38:29

Válasz T.f. #5803. hozzászólásáraHa jól értem, ez azt jelenti, hogy ha valaki jó ideje nem használja a nyulat, mert gyenge a rendszer(és nem javítja meg), az jó eséllyel kinyírja a váltót is???

#5798 T.f.
2015-10-15 10:51:43

Válasz Filler #5801. hozzászólásáraSzia.Egy kis elmélet a válasz előtt.
A Zetor váltóhidraulika egy részben hidraulikus kapcsolású bolygóműves fordulatszám csökkentő (nyomaték növelő).
Kapcsolása "nyúl" állásban hidraulikus(a dobban levő lamellás kuplunggal)ekkor a hajtás direkt,a bolygómű "áll","béka" állásban mechanikus(a szalag féket feszítő rugóval)ekkor a hajtás fordulatszám csökkentőként bekapcsolva.Ennek alapján a "nyúl" állásban való használat ismerete a fontos("békában" olajnyomás nélkül is van stabil hajtás-átvitel). A stabil "nyúl" használathoz szükséges olajnyomás (10 bar) több dologtól függ:
-a teljes hidraulika kör állapota
-motorfordulat
-váltóolaj hőmérséklete,minősége
-bekapcsolt kuplungok száma(első hajtás,TLT)
A fentiekből adódóan lényeges az aktuális nyomás meglétének kijelzése(visszajelző lámpa a műszer falon),ennek alapján lehet eldönteni a kapcsolás állását.
Saját használati módom: mindig"nyúlban",ha nyomás és a motor terhelés engedi(így a legkisebb a kopás a bolygóműben),de rögtön "béka",ha bejelez a visszajelző.Vissza kapcsolás "nyúlra"a helyzet szerint.
A problémát az átmeneti nyomás érték okozza,ugyanis bizonyos értéknél (7-8 bár)mind a két hajtás egyszerre van részlegesen bekapcsolva,így egymást fogják és tönkre teszik a bolygóművet,fékszalagot.
Még egy kis elmélet:a váltóhidraulika nyomás szabályzó szelepének a visszafolyó ágáról megy az olaj hűtése,majd a kényszerkenésű pontok kenése,így ha gyenge a rendszer megszűnhet az olaj hűtése(még jobban melegszik-még jobban csökken az olajnyomás),evvel egyszerre a kényszerkenés is megszűnik(többek közt a bolygóművé is),tehát ez esetben,mivel az alacsony nyomás miatt "békában" vagy és kérdéses annak kenése.
Mellékelem a rendszer vázrajzát,ismerete sokszor jól jön.
Zetor hajtómű hidraulika

#5797 Hús Futár
2015-10-14 23:49:16

Válasz Filler #5801. hozzászólásáraGratulálok hozzá , én mindig békában használom és vigyázok arra hogy 1200 felett legyen a fordulat .

#5796 Filler
2015-10-14 21:38:15

Sziasztok!

Megvettük a Zetor 16245-öst. Olyan kérdésem lenne még, hogy a nyomatékváltót, hogy érdemes használni? Hallottam olyat hogy békában csak ha bírja akkor kell nyúlban használni és akkor is csak 1500 fordulat felett. Én arra gondoltam, hogy nyúlban használom és ha nem bírja akkor nyomom csak vissza békába, vagy nyúlban könnyebben elromolhat, megcsúszhat a szalag? Ki hogy használja?

Előre is köszönöm a válaszokat.

Nincs profilkép
#5795 polonkaibence94
2015-10-13 11:48:31

Válasz T.f. #5799. hozzászólásáraIsten király vagy hálám üldözni fog smile thumbup

#5794 T.f.
2015-10-13 11:46:07

http://www.cals.cz/zetorservice/files/1/UR_%20II_%208011-12045_GB.pdf

#5793 T.f.
2015-10-13 11:42:59

Válasz polonkaibence94 #5797. hozzászólásáraAdj privátba E-mail címet,megpróbálom átküldeni,vagy próbáld meg ezt:http://www.cals.cz/zetorservice/mapa.asp?cmd=load&status=login&link=navody

Nincs profilkép
#5792 polonkaibence94
2015-10-13 11:28:56

Válasz T.f. #5796. hozzászólásáraA kezelésire vevő lennék valamilyen formban smile biggrin kösszi szépen

#5791 T.f.
2015-10-13 11:02:20

Válasz polonkaibence94 #5795. hozzászólásáraAlkatrész katalógus:http://www.kubikzetor.cz/produkt/ur-ii-crystal/katalog-8011-12045.html
Témakörönként tudod megnézni.
Kezelésim van,ha kell.

Nincs profilkép
#5790 polonkaibence94
2015-10-13 10:15:09

Lenne egy olyan kérdésem hogy valakinek zetor 12045-ös katalógusa vagy kezelési útmótajó van??
(A lényeg a robatontt rajz lenne)

#5789 Hús Futár
2015-10-11 22:47:07

Válasz Filler #5793. hozzászólásáranem esküszök meg de szerintem egyforma a két hengerfej

#5788 Filler
2015-10-11 22:36:50

A 120 hengerfeje gondolom nem olyan mint a 160-é? Ha gátrepedéses akkor van baj sajnos.

Nincs profilkép
#5785 Gergely Péter
2015-10-11 22:27:22

Válasz Hús Futár #5783. hozzászólásáraIgen rá gondoltam.Tudsz adni egy számot?

Nincs profilkép
#5784 paldi
2015-10-11 22:22:58

Válasz Gergely Péter #5780. hozzászólására Szerintem az a legolcsóbb megoldás a baj megfigyelésére , ha a hűtő folyadék szintje emelkedik a hűtőben és buborékol is közben , akkor biztosan a hengerfej pakolásának a hibájára lehet gyanakodni , vagy rosszabbik esetben hengerfej repedés okozza a bajt.

#5783 Filler
2015-10-11 22:07:08

Válasz Hús Futár #5787. hozzászólásáraTettek bele egy órát a műszerfal oldalára, féltek ha pont akkor szar a visszajelző akkor tönkre vághatják a motort.

#5782 Hús Futár
2015-10-11 21:39:17

Válasz Filler #5785. hozzászólásáraJa értem . Honan tudod hogy annyi az olajnyomása eredetileg eletromos az olajnyomás gomba és csak egy lámpa világít ha nincs nyomás

#5781 Filler
2015-10-11 21:35:36

Válasz Filler #5785. hozzászólásáraMeg klíma fent van elől de fűtés ilyen ifa szerű van lent az ajtónál. Azt nem tudom hogy eredetileg azt mondja hogy az volt fent csak a klíma ment a helyére. Igaz ez? Nem lehet valahogy felpaszírozni mind a kettőt oda? :D

#5780 Filler
2015-10-11 21:32:09

Válasz Hús Futár #5784. hozzászólásáraÁh 12045 volt de eladtuk mert az ára ment a CD 106-ba és most 12011 van de kéne már talajmunkára valami nagyon és erre gondoltunk. Megnéztünk most 2őt és az egyiken minden ment olajfolyás mentes 4,5 olajnyomása volt szépen járt a motorja még 500 fordulaton is váltó reccsenés mentesen váltott, csak ez a hűtővíz zavar meg én szeretném majd feltölteni fagyállóval is, de így nem lehet ezért kérdezem mi lehet ennek az oka esetleg milyen költséggel járhat a felújítása.

#5779 Hús Futár
2015-10-11 21:16:43

Válasz Filler #5782. hozzászólásáraértem melyik helyére szeretnéd ? Ha jól emlékszem van 160-asod .

#5778 Hús Futár
2015-10-11 21:15:01

Válasz Gergely Péter #5780. hozzászólásárailyen tipus nem létezik de a hirdetések közti 110-40-esnek hirdetett 10540-esre gondolsz hívj fel holnap tudok róla mondani infót nekem 9540-esem van .

#5777 Filler
2015-10-11 20:57:15

Válasz Hús Futár #5779. hozzászólására16245 96 évjárat kis kerekű.

Nincs profilkép
#5776 a2457
2015-10-11 20:46:31

most hogyha nem vagy benne biztos,
akkor kérdezz körbe hátha valakinek van a környéken hengerfej tesztere.
ezt a cuccot felteszed a hűtősapka helyére, járatod a motort, és a teszt folyadék elszineződik ha CO van a vízbe. ergó elárulja hogy belepofázik e a henger a hűtővízbe.

Nincs profilkép
#5775 Gergely Péter
2015-10-11 20:35:10

Sziasztok.Zetor 110-40 valakinek valami véleménye milyen gép 1998-as.

#5774 Hús Futár
2015-10-11 20:14:14

Válasz Filler #5778. hozzászólásáraSzerintem csak a cellákba szorult buborékokat láttad .

Milyen tipus ?

#5773 Filler
2015-10-11 20:10:07

Válasz T.f. #5776. hozzászólásáraMegmondom őszintén most vásárolnánk a gépet. Szombaton voltunk megnézni pénteken még tárcsáztak és nem látszódott benne víz 4l öntöttünk rá és akkor majdnem tele lett és azt láttuk hogy mintha levegőt dolgozna ki magából néha, de a fűtést szerintem nem az eredeti helyéről vitték el.

#5771 T.f.
2015-10-11 19:47:22

Válasz Filler #5770. hozzászólásáraA ZETOR-nál a hűtő felső része a kiegyenlítő tér,ezért 1/3-1/2 részéig szabad csak tölteni.
Termosztát nélkül ne menj,nincs üzemi hőfokod,ez a motorban mindennek árt,hiánya, (nálam egyszer néhány napig ment így,ez idő alatt szép lassan kidolgozta a hűtő vizet)okozhatja a jelenséget.
Egyébként nem írtad,hogy csak a felesleget nyomja el,vagy szint alá is megy?
Hengerfejtömítés hibánál,ha kicsi az átégés ,nem veszed észre a motor járásán-hangján,de már bedolgozhat a vízbe.

#5770 Filler
2015-10-11 14:17:47

Válasz Hús Futár #5771. hozzászólásáraAzt tudom, csak ha teleöntöttük akkor olyan mintha levegős lenne a rendszer bugyborékolt. Az lehet attól hogy a hűtő esetleg nem engedné át rendesen a vizet, vagy a rendszerben lehet valami dugulás? Ha a hengerfej dolgozna bele akkor gondolom nem járna szépen sem a motor és folyamatosan levegőzne a hűtőnél esetleg gőzölne is nem?

Nincs profilkép
#5769 polonkaibence94
2015-10-11 13:47:55

Üdv!

Olyna kérdésem lenne hogy valki 12045-hez vezetékelis rajzot tudna adni?

#5768 Hús Futár
2015-10-11 09:03:53

Válasz medikus #5772. hozzászólásáranekem mikor volt benne akkor is kinyomta a felesleget mind a két krisztál

#5766 Hús Futár
2015-10-11 08:47:09

Válasz Filler #5770. hozzászólásáraa crystalnál csak éppen csak lepje el a cellákat víz akkor már jó a többit úgy is kinyomja .

#5765 Filler
2015-10-11 08:39:26

Köszönöm a választ T.f. Olyan kérdésem lenne még, hogy a zetor túl sok vizet kinyomta a túl folyón. Mitől lehet ez? Termosztát nincs benne.

#5764 T.f.
2015-10-09 21:26:49

Válasz Filler #5768. hozzászólásáraA váltótól hátrafelé UR II helyett UR IV sorozatú egységek vannak beépítve,kiv. a hidraulika fedél benne a szelepekkel,az változatlan.
Lényeges különbség:
-hidraulikusan zárható lamellás difizár
-olajfürdős rézlamellás fékrendszer
-erősített véglehajtás
-erősített külső segéd munkahenger
-erősített emelő és vonókarok
-erősített elsőhajtás kapcsoló lamellás kuplung
(a ZTS 18345 hátuljával azonos)

#5763 Filler
2015-10-09 19:07:45

Szép estét!

Valaki megtudná nekem mondani mi a különbség a 16245 és a Super 16245 között? Azt tudom hogy nagyobbak a kerekek és fiatalabbak.

#5762 Filler
2015-10-07 21:21:01

Válasz jocek26 #5766. hozzászólásáraÜdv

Szerintem akkor célszerű használni mikor szükség van rá. Ha például szántásban jón egy kötöttebb rész vagy egy domb és nagyon kezdi lefojtani a motort akkor áthúzod békába és erőt szed magán, majd ha szerinted nincs szükség rá akkor visszakapcsolod nyúlba. Ugyan ez vontatásnál is ha terményt szállítasz és jön egy domb nem jól méred fel és fojtaná a motort akkor nem kell kuplungolni hanem csak átrakod békába és kimész vele a tetőre. Minél kevesebbet használod annál tovább tart szóval ne kell vele játszadozni és akkor teszi a dolgát.smile wink

Nincs profilkép
#5761 jocek26
2015-10-07 18:59:14

Üdv!

Egy zetor 8011 boldog tulajdonosa lettem, és néhány dolog érdekelne hátha valaki tudna segíteni:

A nyomatékváltót hogyan célszerű használni? Pld. szántás közbe lehet menet közben fel-le váltani? Melyik állásban célszerű használni?

Előre is köszi. smile surrender

Nincs profilkép
#5760 Turbo Gyuszi
2015-09-23 10:29:51

Válasz Plútó #5764. hozzászólásáraSzia!
Köszi a felajánlást. Jó látni, hogy azért itt még mindíg segítökész gazdatársak vannak. Nekem ami szóba jöhet:
80xx, 81xx, 82xx, 100xx, 101xx, 102xx, 120xx, 121xx, 122xx, 160xx, 161xx, 162xx. Az xx-ek a 11 és 45 jelölést helyettesítik. Ezenkívül még az LKT 80, LKT 81 és LKT 120-as motorokból is jó a nyugvó csapágytartó.

Elöre is köszönöm mindenkinek!

Üdv!

#5759 Plútó
2015-09-22 21:03:01

Válasz Turbo Gyuszi #5762. hozzászólásáraÜdv.

Nekem van egy 6001-es szétbontva.Esetleg ha az is jó bele,akkor tudok segíteni.

#5758 Hús Futár
2015-09-22 20:31:52

Válasz Turbo Gyuszi #5762. hozzászólásáraAkkor próbáld meg a Varga Attilát Kisteleken hirdet itt egy superos 162-est hajól emlékszem

Nincs profilkép
#5757 Turbo Gyuszi
2015-09-22 08:31:26

Válasz Hús Futár #5761. hozzászólásáraSzia!

Vennék újat, de szolvákiában is csak blokkal együtt adják a csapágycsészéket.

#5756 Hús Futár
2015-09-21 23:11:59

Válasz Turbo Gyuszi #5759. hozzászólásáravegyél egy új csészét azzal jobban jársz .

Nincs profilkép
#5755 szg1
2015-09-21 12:42:55

Válasz jocek26 #5750. hozzászólásáraA Record olajakat messziről kerüld el. Nemhogy Zetorba, még Hoffherrbe sem ajánlom. Tele van fémreszelékkel.

Nincs profilkép
#5754 Turbo Gyuszi
2015-09-21 09:29:38

Sziasztok!

Valaki tudna abban segíteni, hogy honnan lehetne keríteni Zetor Crystalhoz egy nyogvó csapágycsészét. Most felújítom a motort és sajnos valaki bele kontárkodott az elözö tulajnál és a vezérlés melletti elsö csapágycsésze helyett a másodiké van az elsö helyére téve, ami ugye véknyabb és az olajzó lyuk sincs rajta. Ha valakinek lenne egy törött blokkja amiböl ezt eladná nekem megköszönném. Tudom ezután majd illik vonalba fúratni a blokkot. Már ez is le van beszélve. A blokk lehet 6 és 4 hengeres is amiböl származna a csapágycsésze.

Segítségeteket elöre is köszönöm!

Üdv!
Gyula 06-30/995-1113.

Nincs profilkép
#5753 Nabu
2015-09-13 21:43:01

Válasz Filler #5753. hozzászólásáraTe szerencsésebb vagy. Nekem központi olajzású. Leeresztett a karterba vagy 20 lityi gázolajat úgyhogy cserélni kellett az olajat is. A gumigyűrű nem tömít az adagolóelemen. Sajna csak adagolós tudja javítani mert nem tudod ugyanúgy visszatenni az elemet és akkor már el is ment a beállítás.

#5752 Plútó
2015-09-12 22:14:11

Válasz vinferi #5756. hozzászólásáraHengerenként 12-15 ezer forint.

Nincs profilkép
#5751 vinferi
2015-09-12 14:13:21

A huvelyezes+dugo mennybe kerulne? Nem ismerem az arakat, mert Erdelybol irok.

#5750 Myrrdin
2015-09-12 11:17:26

Válasz vinferi #5754. hozzászólásáraa gyűrűzéssel az a baj hogy úgy is szét lesz szedve annyira hogy teljesen akkor már mehet bele új hüvely+dugó

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Hirdetés
Fertőzésveszély napraforgóban!
Fertőzésveszély napraforgóban!
A fertőzés ellen védekezni kémiai szerrel nem lehetséges.
Megváltozott napraforgóban a betegségprioritás
Megváltozott napraforgóban a betegségprioritás
A napraforgó eredményes termesztését a betegségek elleni megelőző és hatékony...
Dobkályha eladó
Dobkályha eladó

20.000 Ft

Hürlimann D90 veterán kis traktor
Hürlimann D90 veterán kis traktor

2.190.000 Ft

Bauer 130-as öntözőcső eladó
Bauer 130-as öntözőcső eladó

38.000 Ft

Üszők eladó
Üszők eladó

10 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]