Válasz Filler #10109. hozzászólásáraCsak tippelem, hogy a gázolaj mennyiségét méri pillanatnyi fogyasztásmérésként és azt számítja át terheléssé. Nem tudom, csak tipp.
Válasz buti #10107. hozzászólásáraHa már itt tartunk. Mindig is foglalkoztatott, hogyan mérik a gépeknek a terhelési szintjét. Már az új MTZben is van. Gondolkodtam nem-e lehetne valahogyan beleszerkezteni a régebbi szériákba is.
Válasz csferri #10103. hozzászólásáraÜdv Nekem crystal 160 van.Én írtam akkor ide a fórumra,szerintem rám gondolsz a csapágyproblémával, de a baj az, hogy többről is tudok a sajátomon kívül.Az enyémben 900 órásan kellett két csapágyat cserélni,most 1750 óra van benne, azóta a váltóval nem volt gond.Az első kerékhajtás kis hajtóműházában - ami a váltó alján van - viszont nem túl régen ki kellett cserélni két hengergörgős csapágyat.
Csak én hajtom egyedül, nem ütöm-verem, vigyázok rá. A motor terhelést írja a műszerfal, és igyekszem 80% fölé nem engedni, mégis gyengének bizonyul a hajtáslánc.Nemigen venném meg újra.Dolgozni szeretek vele, de mindig rettegek, hogy mikor kezd el újra hangoskodni a váltó.A múltkor a baloldali első fülkebak csavar közül az egyik elszakadt a másik meglazult.Mivel nem volt fix rezonált a váltó oldalán, és olyan hangja volt, mintha a váltóban morogna valami.Kávé nélkül is lett 200 a vérnyomásom.
Válasz csferri #10103. hozzászólásáraSztem menj jdboltba inkább.
Minden traktor kurvajo míg megoldasz mindent vele időben 2 3 hetet mem lehet ma alkatreszre várni.
5000oóas crystalos tulaj volt nalam de megbánta nagyon.
Évi 1500órára jó hátterű gép kell nem is értem mit várt...
Amit az általad írt modelleket illeti, a Lévai járásban nagyon visszaszorultak. JD vette át a "gyeplőt" az akcióiknak köszönhető. A Zetor állandó áremelése átbillentette a márkát a ló túloldalára.
Üdv Urak! Akinek van az újabb crystal 150-170-es Hd mondana véleményt, esetleg ismeretségi körben.Visszaolvasva egy kollégának váltó csapágy gond volt azzal mi lett bírja azóta? Sk Laci felétek van ezekből?
Válasz Filler #10097. hozzászólásáraSzia . Nem messze vagy a határtól , próbáld meg ezt.
https://stroje.bazos.sk/inzerat/116607698/nerezovy-vyfuk-na-zetor-crystal.php
Váltószerelés :
Vedd le a fülkét , akkor férsz rendesen hozzá a csavarokhoz .
Válasz béla12 #10098. hozzászólására"valamiért nem olyan kapós"
Pl azért , mert itthon nem ismerik és nem is tudják , hogy az Ursusnak ez a sorozata Zetor Crystal alapon készült .
Más.
Ezek ugyan csak Zetor 16245 alapon készültek , de gyárilag DEUTZ motorral .
http://agroszolert-kft.internettudakozo.hu/kepek.htm
https://www.agronaplo.hu/szakfolyoirat/2003/11/pr/crystal-traktorok-az-agroszolert-kft-agrarudvarabol
https://www.agroinform.hu
/aprohirdetes_adatlap/gep/traktor-45-le-felett/crystal-169/h_7089284?ref=165d2081
https://auto.jofogas.hu/tolna/Zetor_Crystal_169_109949973.htm
Válasz Nyomasek Bobo #10094. hozzászólásáraMegnéztem három 162-est. Mondtam a gazdának, hogy köszönöm szépen (nem ilyen lovat akartam).
Kettőt meg az orrom elől adtak el, még azon a napon amikor a hirdetés megjelent. Ez az Ursus egy hónapja van hirdetve, valamiért nem olyan kapós.
Válasz kajszi_71823 #10096. hozzászólásáraA hidraulika szivattyú volt nyakig olajosporral tele. Sajnos a közcsavart heggesztették rajta és a tömítés alatt látszik, hogy friss olaj jön ki. Azt akarom kicserélni meg a közcsavart is belőle aztán meglátom hol ereszt még. A széthúzás tervben van amúgy is.
Lenne még pár kérdésem.
Valaki nem tud esetleg olyan saválló csőkipufogót ami nem csővégű hanem rendes háromszög alakú és úgy megy a kipufogó torokra?
Elkövetkezendő években le kellene bontanom a váltót. Az lenne a kérdésem, hogy ehhez érdemes leszedni a fülkét vagy inkább ne bajlódjunk vele mert nagy macera? Egyik szerelő azt ajánlotta, hogy inkább szedjem le róla.
Válasz T.f. #10092. hozzászólásáraPontosan, arrol volt szo, megválaszoltad saját magadnak
Nem feltétlenul, de ha folyik az olaj akkor valamelyik szimering a bunos, ahhoz meg szét kell huzni.
Válasz Filler #10083. hozzászólásáraHa cserélted a kinyomóhengereket ,akkor a hengereken lévő légtelenítőkkel . A főhenger cseréje esetén vagy ellenőrzésként a kuplungház tetején bal oldalt (-belemegy két fékcső a kuplungtérből , egy a főhengertől ) van egy kocka alakú gyűjtő , azon is van légtelenítő csavar , én ott szoktam .
Válasz kajszi_71823 #10090. hozzászólásáraMiért is kell mindenképp széthúzni ?
A kuplungházba mindkét szivattyú és a kuplung kinyomóhengerek is cserélhetők az ablakokon keresztül ,és egyébként olajfolyásról volt szó .
Válasz erik18 #10077. hozzászólásáraSzia . Nincs már meg.
Újat tudsz venni Sk-ból, ha fontos , de az elég drága .
https://shop.markomt.sk/ostatne-nd/hak-uplny-3/
A hidraulika szivattyú felső csövét le lehet venni olajfolyás nélkül vagy sem? Sajnos tömítést kellene cserélnem alatta.
Olyan kérdésem lenne még, hogy bent lehet-e esetleg olaj oldóval és vízzel mosni vagy inkább ne tegyem a kuplung miatt. Sajnos valahol engedi az olajat és nem vagyok benne biztos, hogy hol.
Válasz Filler #10086. hozzászólásáraMenetirány szerint bal oldalrol, a fulke alatt, a fellepo mogott, ahol látni a hidraulikaszivattyut. Ha megvan még a takarodekli azt leszeded és már fogod látni a két segédmunkahengert.
Válasz fendt309 #10079. hozzászólásáraMinden uj traktorhoz adott a gyár és speciálisan meghajtott kulcsot, így a volt tsz szereloknel találsz olyat leghamarabb.
Válasz béla12 #10072. hozzászólásáraNézd meg ezt .
https://www.agroinform.hu/geppiac/ursus-1634/h_1668566
Jó gazdája és jó szerelője volt .
A törzs teljes egészében 16245 csak a fülke más , ha beleülsz beleszeretsz ( szerintem ).
Keresek kifogástalan állapotú 16245-ös zetort.
Csak kívül belül (motor váltó hidraulika stb) kitűnő rendszeresen karban tartott gép érdekel Tel: 70-9444104
Képek alapján jól néz ki, de látni kellene személyesen és kipróbálni.
A gumizás nem paszol szerintem, mivel ha a hátsó gumi 16,9/14-38, akkor az elsőnek 13,6/12-24 kellene lennie. Gyárilag 14,9/13-24 és 18,6/15-38 gumizással árulták.
11611 hozzászólás
Válasz buti #10107. hozzászólásáraGondolom a 140-150-es Forterra váltója van alatta, 6 hengernek meg több kéne
Gondoltam hogy felejtős lesz, kösz mindenkinek.
Válasz Filler #10109. hozzászólásáraCsak tippelem, hogy a gázolaj mennyiségét méri pillanatnyi fogyasztásmérésként és azt számítja át terheléssé. Nem tudom, csak tipp.
Válasz buti #10107. hozzászólásáraHa már itt tartunk. Mindig is foglalkoztatott, hogyan mérik a gépeknek a terhelési szintjét. Már az új MTZben is van. Gondolkodtam nem-e lehetne valahogyan beleszerkezteni a régebbi szériákba is.
Válasz T.f. #10102. hozzászólásáraKöszi a tanácsokat. megnézem felvidéken akkor.
Válasz csferri #10103. hozzászólásáraÜdv Nekem crystal 160 van.Én írtam akkor ide a fórumra,szerintem rám gondolsz a csapágyproblémával, de a baj az, hogy többről is tudok a sajátomon kívül.Az enyémben 900 órásan kellett két csapágyat cserélni,most 1750 óra van benne, azóta a váltóval nem volt gond.Az első kerékhajtás kis hajtóműházában - ami a váltó alján van - viszont nem túl régen ki kellett cserélni két hengergörgős csapágyat.
Csak én hajtom egyedül, nem ütöm-verem, vigyázok rá. A motor terhelést írja a műszerfal, és igyekszem 80% fölé nem engedni, mégis gyengének bizonyul a hajtáslánc.Nemigen venném meg újra.Dolgozni szeretek vele, de mindig rettegek, hogy mikor kezd el újra hangoskodni a váltó.A múltkor a baloldali első fülkebak csavar közül az egyik elszakadt a másik meglazult.Mivel nem volt fix rezonált a váltó oldalán, és olyan hangja volt, mintha a váltóban morogna valami.Kávé nélkül is lett 200 a vérnyomásom.
Válasz *** HM *** #10105. hozzászólásáraVolt nálad...vagy mindig ott van???



(a hangok mondják hogy: "évi 1500 órára jó hátterű...")
Válasz csferri #10103. hozzászólásáraSztem menj jdboltba inkább.
Minden traktor kurvajo míg megoldasz mindent vele időben 2 3 hetet mem lehet ma alkatreszre várni.
5000oóas crystalos tulaj volt nalam de megbánta nagyon.
Évi 1500órára jó hátterű gép kell nem is értem mit várt...
Válasz csferri #10103. hozzászólásáraHD 150 ha jól emlékszem Hecinek van, erről a tipusról inkáb Ő nyilatkozzon.
Amit az általad írt modelleket illeti, a Lévai járásban nagyon visszaszorultak. JD vette át a "gyeplőt" az akcióiknak köszönhető. A Zetor állandó áremelése átbillentette a márkát a ló túloldalára.
Üdv Urak! Akinek van az újabb crystal 150-170-es Hd mondana véleményt, esetleg ismeretségi körben.Visszaolvasva egy kollégának váltó csapágy gond volt azzal mi lett bírja azóta? Sk Laci felétek van ezekből?
Válasz Filler #10097. hozzászólásáraSzia . Nem messze vagy a határtól , próbáld meg ezt.
https://stroje.bazos.sk/inzerat/116607698/nerezovy-vyfuk-na-zetor-crystal.php
Váltószerelés :
Vedd le a fülkét , akkor férsz rendesen hozzá a csavarokhoz .
Válasz béla12 #10098. hozzászólására"valamiért nem olyan kapós"
Pl azért , mert itthon nem ismerik és nem is tudják , hogy az Ursusnak ez a sorozata Zetor Crystal alapon készült .
Más.
Ezek ugyan csak Zetor 16245 alapon készültek , de gyárilag DEUTZ motorral .
http://agroszolert-kft.internettudakozo.hu/kepek.htm
https://www.agronaplo.hu/szakfolyoirat/2003/11/pr/crystal-traktorok-az-agroszolert-kft-agrarudvarabol
https://www.agroinform.hu
/aprohirdetes_adatlap/gep/traktor-45-le-felett/crystal-169/h_7089284?ref=165d2081
https://auto.jofogas.hu/tolna/Zetor_Crystal_169_109949973.htm
Válasz sanya #10099. hozzászólásáraMi eladó?
Üdv. Nekem lenne egy elfekvőbe ha még érdekel. Tel:06202277941
Válasz Nyomasek Bobo #10094. hozzászólásáraMegnéztem három 162-est. Mondtam a gazdának, hogy köszönöm szépen (nem ilyen lovat akartam).
Kettőt meg az orrom elől adtak el, még azon a napon amikor a hirdetés megjelent. Ez az Ursus egy hónapja van hirdetve, valamiért nem olyan kapós.
Válasz kajszi_71823 #10096. hozzászólásáraA hidraulika szivattyú volt nyakig olajosporral tele. Sajnos a közcsavart heggesztették rajta és a tömítés alatt látszik, hogy friss olaj jön ki. Azt akarom kicserélni meg a közcsavart is belőle aztán meglátom hol ereszt még. A széthúzás tervben van amúgy is.
Lenne még pár kérdésem.
Valaki nem tud esetleg olyan saválló csőkipufogót ami nem csővégű hanem rendes háromszög alakú és úgy megy a kipufogó torokra?
Elkövetkezendő években le kellene bontanom a váltót. Az lenne a kérdésem, hogy ehhez érdemes leszedni a fülkét vagy inkább ne bajlódjunk vele mert nagy macera? Egyik szerelő azt ajánlotta, hogy inkább szedjem le róla.
Válasz T.f. #10092. hozzászólásáraPontosan, arrol volt szo, megválaszoltad saját magadnak
Nem feltétlenul, de ha folyik az olaj akkor valamelyik szimering a bunos, ahhoz meg szét kell huzni.
Válasz erik18 #10077. hozzászólásárahttps://auto.jofogas.hu/bekes/Zetor_alsohuzo_111907353.htm
Válasz béla12 #10078. hozzászólásáraMi a bajod az Ursussal?
Válasz Filler #10083. hozzászólásáraHa cserélted a kinyomóhengereket ,akkor a hengereken lévő légtelenítőkkel . A főhenger cseréje esetén vagy ellenőrzésként a kuplungház tetején bal oldalt (-belemegy két fékcső a kuplungtérből , egy a főhengertől ) van egy kocka alakú gyűjtő , azon is van légtelenítő csavar , én ott szoktam .
Válasz kajszi_71823 #10090. hozzászólásáraMiért is kell mindenképp széthúzni ?
A kuplungházba mindkét szivattyú és a kuplung kinyomóhengerek is cserélhetők az ablakokon keresztül ,és egyébként olajfolyásról volt szó .
Válasz erik18 #10077. hozzászólásáraSzia . Nincs már meg.
Újat tudsz venni Sk-ból, ha fontos , de az elég drága .
https://shop.markomt.sk/ostatne-nd/hak-uplny-3/
Válasz Filler #10089. hozzászólásáraNyugodtan leveheted. Megmoshatod, bár ha cserélni kell valamit, ahhoz ugyis ketté kell huzni.
Válasz kajszi_71823 #10088. hozzászólásáraKöszönöm a segítséget.
A hidraulika szivattyú felső csövét le lehet venni olajfolyás nélkül vagy sem? Sajnos tömítést kellene cserélnem alatta.
Olyan kérdésem lenne még, hogy bent lehet-e esetleg olaj oldóval és vízzel mosni vagy inkább ne tegyem a kuplung miatt. Sajnos valahol engedi az olajat és nem vagyok benne biztos, hogy hol.
Válasz Filler #10086. hozzászólásáraMenetirány szerint bal oldalrol, a fulke alatt, a fellepo mogott, ahol látni a hidraulikaszivattyut. Ha megvan még a takarodekli azt leszeded és már fogod látni a két segédmunkahengert.
Válasz erik18 #10085. hozzászólásárabazos.sk
Válasz kajszi_71823 #10084. hozzászólásáraMeg ilyet nem csináltam. Honnan ferek hozzájuk? Alulról vagy valamelyik oldalról?
Hali. 16145 ös fülketetőt hol tudnék beszerezni?
Válasz Filler #10083. hozzászólásáraA két segédmunkahengert a hasában.
16245 kuplungjat hol kell legteleníteni?
Válasz Nyomasek Bobo #10081. hozzászólásáraNem!
Az adagoló karjában van egy hatos csap, na az kikoptatta a kart...
De most csak kettő csavarral van visszatéve
Válasz fendt309 #10079. hozzászólásáraNemá hogy az is beszart
Válasz fendt309 #10079. hozzászólásáraMinden uj traktorhoz adott a gyár és speciálisan meghajtott kulcsot, így a volt tsz szereloknel találsz olyat leghamarabb.
Az adagoló belső csavarját hogyan veszitek le és hogyan rakjátok vissza a Crystalon?
Válasz T.f. #10075. hozzászólásáraKöszi, de nem.
Válasz T.f. #10076. hozzászólásáraIgen
Válasz erik18 #10071. hozzászólásáraMegnézem a jövő héten (ha érdekel), mintha lenne egy a készletben .
Válasz béla12 #10072. hozzászólásáraNézd meg ezt .
https://www.agroinform.hu/geppiac/ursus-1634/h_1668566
Jó gazdája és jó szerelője volt .
A törzs teljes egészében 16245 csak a fülke más , ha beleülsz beleszeretsz ( szerintem ).
Válasz Nyomasek Bobo #10073. hozzászólásáraEzért keresem. Ha lenne minden utca sarkon, akkor nem kellene keresni.
Válasz béla12 #10072. hozzászólásáraHát...amilyet akarsz, olyat nemigen szoktak eladni...
Keresek kifogástalan állapotú 16245-ös zetort.
Csak kívül belül (motor váltó hidraulika stb) kitűnő rendszeresen karban tartott gép érdekel Tel: 70-9444104
Üdv. Hashúzó kampót honnan lehetne szerezni 16045 zetorra?
Nincs egy fotótok, hogy van ez a két cső ledrótozva gyárilag?

Köszönöm
Válasz d-032a #10068. hozzászólásáraAkkor az hogy honnan hová kötödik a vezeték
Válasz jozef24 #10067. hozzászólásáraSemmi kölönöset csak, hogy az adott csövek mit kötnek össze.
"T" = T-csatlakozás(T-idom)
"B" = Fék,Fékszelep
"OV" = Egyvezetékes pótkocsi vezérlőszelep
"RV" = Nyomáscsökkentő szelep
Az elöbbi pdf ben mit jelent a 10,14,15,16,17 alkatrésznén azok a betük T-B,T-OV,RV-B,OV-B T-RV.
Válasz kori01 #10064. hozzászólásáraEz mostan áfa nélküli ár, vagy már áfás ár?
Képek alapján jól néz ki, de látni kellene személyesen és kipróbálni.
A gumizás nem paszol szerintem, mivel ha a hátsó gumi 16,9/14-38, akkor az elsőnek 13,6/12-24 kellene lennie. Gyárilag 14,9/13-24 és 18,6/15-38 gumizással árulták.
https://www.agroinform.hu/aprohirdetes_adatlap/gep/traktor-45-le-felett/zetor-10641-7055-uzemoras-2418-szinkron-valto-40-kmh-klima/h_7082136?ref=8c2de0cc
https://www.agroinform.hu/aprohirdetes_adatlap/gep/traktor-45-le-felett/zetor-10641-7055-uzemoras-2418-szinkron-valto-40-kmh-klima/h_7082136?ref=8c2de0cc