Válasz Sk Laci #9906. hozzászólásáraKöszönöm.
Hűtőt fellazítottam, úgy kicsit több hely lett, ki tudtam venni.
A termosztát ház a motor és a vízpumpa közti rész? Ebbe szerintem termosztát nincs.
Új lesz bele rakva, mozog az egész vízpumpa. Hirtelen kezdett folyni. Majd szétszedem, ha javítható lesz tartalék.
Szervóolaj ott szivárog ahol a képen van az a koronás biztosító vagy mi.
Folyik álló helyzetben is a szervó ha előre lejt a traktor, munka közben kicsit jobban, napi fél liter ha megy. Csak simering, vagy komolyabb javítás kell.
Tekerni lehet a kormányt még elég jól.
Válasz kolias #9904. hozzászólásáraNem kell leszedni az elejét.
Ventilátor lapátot leveszed, és kiszereled a vízpumpát.
Annak idején én a motorháztetőt is levettem, majd a termosztat házat is. Így vígan hozzá lehet férni a vízpumpához. A betétgumi ami a vízpumpa és a termosztatház között van meglehet meg lessz már a gumi keményedve, lehet új fog kelleni.
Ha a vízpumpa csurog szedd szét, lehet bele kapni tömítőgyürüt. Új csapágy is ajánlatos.
De mielőtt szétszednéd a vízpumpát, mozgassad meg a tengőt, nincsen e kilengés /csapágy körül az öntvény megkophat, ha megszorult már előtte a csapágy/.
Szervóból mennyire folyik az olaj?
Könnyen megy?
Meglehet a javított nem fog csurogni, de viszont nem jön össze a javítás álló traktornál kjét kézzel fogod tekerni betámaszkodva, mert annyira megszorulhat.
Sajnos volt benne szerencsém.
Vízpumpánál menő motornál is csurog a hütőfolyadék?
Ha csak az állónál, akkor szokott segíteni ha telenyomják a zsírzónál kenőzsírral
Sziasztok! zetor Crystal 120 45 vízpumpa cseréhez mindent le kell bontani az elejéből hűtő,olajhűtő levegőszűrő vagy egyszerűbben is hozzá lehet férni?
Ha meg már kibontom a hűtőt, folyik az olaj a szervóból, ott mit kell cserélni, mert már sokan azt mondták nem érdemes, mert úgyis folyni fog. A hűtő felől is hozzá lehet férni, vagy jobban szét kell bontani? Csak egy simering, vagy mást baja is lehet?
Köszönöm.
Válasz erik18 #9902. hozzászólásáraSzia . Lehet állítani a szabályzószelepen , de az nem pótolja a kopott szivattyú hiányzó teljesítményét ,amire a tünetek utalnak . Jelen esetben a szivattyú cseréje lenne a megoldás .
Válasz Buvargabi #9900. hozzászólásáraSzinkron hiba miatt nehez veszi a sebességet amiatt nem dobja ki
Inkább rögzitési hiba rugó törés
Vagy csapágy probléma
Bontás után minden kiderül
Üdv mindenkinek!egy kis probléma:9641es forterra az irànyvàltòt kidobja 2,3as fokozatban!én a szinkronra gondolok.esetleg valaki tudja a oroblémàt? Előre is köszi!
Válasz erik18 #9898. hozzászólásáraOtt ha sokat esik akkor ott kell keresni a hibát
Sajnos ugy vehető le hogy a váltó olajat le kell engedni
Elengeded a vezérlést meg a vezérlő olajat, gardánt , 4 csavar és lentvan
Van benne egy dugattyú azon lehet elment a karmantyú(dugattyútömités) vagy van még benne egy cserélhető persely meg kapcsos acélkarika ( labirintgyűrű) itt tud még szökni a nyomás
Pár száz forintos tételek
Vagy még akkor eshet a nyomás végső esetben ha elkoptak a lamellák és tulnyit a dugattyú de akkor jobban leesne szerintem mert ha tulnyit lecsipi visdzazáráskor a tömitést
Akkor viszont jobban leesne szerintem
De persze szétszedéskor érdemes megnézni milyen állapotban van nem e célszerű eggymenetben már azt is cserélni nehogy pár hét után meg amiatt kelljen szétszedni
De ez már kicsit drágább 20-30 körül talán
Válasz Dzsanosi #9895. hozzászólásáraA nai nap átnéztük és ha a nyúl vagy teknös vagy tlt van bekapcsolva akkor 12-13 bar. Viszont a 4x4 akkor 1500 as fordulaton 8bar ra esik vissza. Ennek mi lehet az oka? Viszon így is a 8 bar megvan.
Válasz endypapa_20120 #9894. hozzászólásáraJol irtad minimum 7.8bár gépkönyv szerint abban az esetben ha mind a 3 funkció bevan kapcsolva (tlt, 4x4, nyul)
Ha ettöl kevesebb a nyomás csúszhatnak a kuplungok és megszűnik a kényszerkenés
Nekem már kb 500 óra van benne mióta javitottam de 1500 felett melegen 13 bárt tud hidegen 14 fölött is van
Válasz T.f. #9749. hozzászólásáraSzia a privát adatlapodon nem tudok írni mert nem jelenik meg nekem,a szántóföldi permetezős topikba van egy kérdésem arra ha tudnál válaszolni,de az lenne a legjobb ha megadnád a tel számodat és úgy beszélhetnénk!
Köszi!
Válasz *** HM *** #9878. hozzászólásáraLeengedtem a segéd munkahengeren keresztül, ahol letekertem a tömlőt, lejött a nyomás. Amikor alsó helyzetbe értek a karok, szétszedtem a gombákokon a csatlakozókábelokat, kontaktszprej és ment minden tovább gond nélkül.
Ha netalán tán törmeléket vett be az elosztóhoz, és így nem mozdul ki a szemét a szenzortól, lehet szétszedni. Nekem szerencsére nem kellett.
Hívjad fel a szervizt, ha nem boldogulnál. Nagyon kiváncsi vagyok kit küldenek ki, ha Misi elment tőlük, aki becsukott szemmel szétszedi meg összerakja bármelyik Zetor modelt.
Válasz erik18 #9874. hozzászólásáraNem
De ha nem akarsz küszködni a párhuzamkapcsolóval akkor van megoldás
Mert gondolom azért keresnél 12 es öninditót
24 voltos generátor fesszabályzóval
24 v izzók
Aksit sorbakötni
És kész
Innentöl full 24 rendszered lesz
Üdv!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. A 9540-es gépemen a kardán fékbetétet szeretném cserélni. A gyári katalógusából megnéztem a fékbetét azonosító számát meg is rendeltem az axiáltól, kettő féle van a katalógusba, megrendeltem az egyiket persze az kisebb volt a benne lévőnél, rendeltem a másikat annak a fékvas mérete megegyezik de viszont maga ferodo réteg szélessége nagyobb, mint az eredeti. Berakva kb:. 1cm-rel kilóg a féktárcsán kívűl. Ha valaki esetleg cserélt ebben a típusban már ilyet legyen szíves megosztani velem, hogy honnan rendelte. Köszönöm.
Válasz Dzsanosi #9858. hozzászólásáraAz van hogy olajszivattyú kicserélve, centrifugálszűrő mindenestől kicserélve(átcseréltem egy másik zetorról) és a helyzet változatlan. Mechanikus óra szinte semmit nem mutat(10bar-os órát kaptam és kis nyomást nehezen látni meg rajta). Egyenlőre semmi időm nincs ilyenekkel foglalkozni másik géppel dolgozom ezt lehető legkevesebbet használom. Még arra gondoltam hogy a hajtókar alatt a csapágyakat kicserélni alulról ahhoz nem kellene széthúzni a gépet nem lenne sok idő hátha az javítana a helyzeten, de ebbe nem tudom bele merjek-e vágni kevés szerelési gyakorlattal. De ha van valaki aki ilyet elvállalna az jelentkezhet...
Válasz endypapa_20120 #9863. hozzászólásáraHiaba erősködöl
Megkérdeztem énis akit ajánlottál hogy smint működik a javitás
Sok
Bekacsázik mikor mész vele jo úton
Kormányműtöl a segédkarig, a kormánykeresztek a rudkivan ahol megvan támasztva
Most volt felújitva a hidam mindenestül csapágy szimering keresztek perselyek királycsap
Vonalbafúrva a hid mert hiányzott a csavar belőlle és nem jo helyen billent , nem forditotta a királytengelyt
Aztán kapott egy sik felületet
Készitek egy igényes konzolt pár illesztőcsap meg süllyesztettfelyű csavar és kész
Kell egy munkahenger orbit csövezés
Aztán utánna ha baja van már egyszerű javitani
Válasz Dzsanosi #9859. hozzászólásáraSzár : 32 mm
Dugattyú : ~65 mm
Löket : 210 (+ 5-10 mm )
Arra mindenképp figyelj , hogy az eredeti geometriával egyező legyen a mh. összetolt /széthúzott állapotában mért csapközép távolság , ill. a tartókonzol pozíciója , mert ezek eltérése aszimmetrikus fordulósugarat okoznak és nincs állítási lehetőség gyárilag a korrekcióra .
Eredetileg a mh. nagyobb lökethossza a fordulási szög határolókkal együtt ad teljes / szimmetrikus fordulósugarat .
11608 hozzászólás
Válasz Sk Laci #9908. hozzászólásáraAzt a gumidugót hogy szorítod össze a 2 ház közé szerelésnél?
Válasz kolias #9907. hozzászólásáraTermosztat ház a vizpumpa felett van a hengerfejhez csavarozva.
Válasz Sk Laci #9906. hozzászólásáraKöszönöm.
Hűtőt fellazítottam, úgy kicsit több hely lett, ki tudtam venni.
A termosztát ház a motor és a vízpumpa közti rész? Ebbe szerintem termosztát nincs.
Új lesz bele rakva, mozog az egész vízpumpa. Hirtelen kezdett folyni. Majd szétszedem, ha javítható lesz tartalék.
Szervóolaj ott szivárog ahol a képen van az a koronás biztosító vagy mi.
Folyik álló helyzetben is a szervó ha előre lejt a traktor, munka közben kicsit jobban, napi fél liter ha megy. Csak simering, vagy komolyabb javítás kell.
Tekerni lehet a kormányt még elég jól.
Válasz kolias #9904. hozzászólásáraNem kell leszedni az elejét.
Ventilátor lapátot leveszed, és kiszereled a vízpumpát.
Annak idején én a motorháztetőt is levettem, majd a termosztat házat is. Így vígan hozzá lehet férni a vízpumpához. A betétgumi ami a vízpumpa és a termosztatház között van meglehet meg lessz már a gumi keményedve, lehet új fog kelleni.
Ha a vízpumpa csurog szedd szét, lehet bele kapni tömítőgyürüt. Új csapágy is ajánlatos.
De mielőtt szétszednéd a vízpumpát, mozgassad meg a tengőt, nincsen e kilengés /csapágy körül az öntvény megkophat, ha megszorult már előtte a csapágy/.
Szervóból mennyire folyik az olaj?
Könnyen megy?
Meglehet a javított nem fog csurogni, de viszont nem jön össze a javítás álló traktornál kjét kézzel fogod tekerni betámaszkodva, mert annyira megszorulhat.
Sajnos volt benne szerencsém.
Vízpumpánál menő motornál is csurog a hütőfolyadék?
Ha csak az állónál, akkor szokott segíteni ha telenyomják a zsírzónál kenőzsírral
Válasz kolias #9904. hozzászólására
Sziasztok! zetor Crystal 120 45 vízpumpa cseréhez mindent le kell bontani az elejéből hűtő,olajhűtő levegőszűrő vagy egyszerűbben is hozzá lehet férni?
Ha meg már kibontom a hűtőt, folyik az olaj a szervóból, ott mit kell cserélni, mert már sokan azt mondták nem érdemes, mert úgyis folyni fog. A hűtő felől is hozzá lehet férni, vagy jobban szét kell bontani? Csak egy simering, vagy mást baja is lehet?
Köszönöm.
Válasz erik18 #9902. hozzászólásáraSzia . Lehet állítani a szabályzószelepen , de az nem pótolja a kopott szivattyú hiányzó teljesítményét ,amire a tünetek utalnak . Jelen esetben a szivattyú cseréje lenne a megoldás .
Üdv. 16045 kormány olajnyomásán lehet állítani? Kis gázon nehéz és mintha akadozna vagy levegős lenne.
Válasz Buvargabi #9900. hozzászólásáraSzinkron hiba miatt nehez veszi a sebességet amiatt nem dobja ki
Inkább rögzitési hiba rugó törés
Vagy csapágy probléma
Bontás után minden kiderül
Üdv mindenkinek!egy kis probléma:9641es forterra az irànyvàltòt kidobja 2,3as fokozatban!én a szinkronra gondolok.esetleg valaki tudja a oroblémàt? Előre is köszi!
Válasz erik18 #9898. hozzászólásáraOtt ha sokat esik akkor ott kell keresni a hibát
Sajnos ugy vehető le hogy a váltó olajat le kell engedni
Elengeded a vezérlést meg a vezérlő olajat, gardánt , 4 csavar és lentvan
Van benne egy dugattyú azon lehet elment a karmantyú(dugattyútömités) vagy van még benne egy cserélhető persely meg kapcsos acélkarika ( labirintgyűrű) itt tud még szökni a nyomás
Pár száz forintos tételek
Vagy még akkor eshet a nyomás végső esetben ha elkoptak a lamellák és tulnyit a dugattyú de akkor jobban leesne szerintem mert ha tulnyit lecsipi visdzazáráskor a tömitést
Akkor viszont jobban leesne szerintem
De persze szétszedéskor érdemes megnézni milyen állapotban van nem e célszerű eggymenetben már azt is cserélni nehogy pár hét után meg amiatt kelljen szétszedni
De ez már kicsit drágább 20-30 körül talán
Válasz Dzsanosi #9895. hozzászólásáraA nai nap átnéztük és ha a nyúl vagy teknös vagy tlt van bekapcsolva akkor 12-13 bar. Viszont a 4x4 akkor 1500 as fordulaton 8bar ra esik vissza. Ennek mi lehet az oka? Viszon így is a 8 bar megvan.
Válasz Hús Futár #9896. hozzászólásáraKöszönöm szépen nagyuram!
Válasz Kamionos #9890. hozzászólásáraBocs 46-ost
Válasz endypapa_20120 #9894. hozzászólásáraJol irtad minimum 7.8bár gépkönyv szerint abban az esetben ha mind a 3 funkció bevan kapcsolva (tlt, 4x4, nyul)
Ha ettöl kevesebb a nyomás csúszhatnak a kuplungok és megszűnik a kényszerkenés
Nekem már kb 500 óra van benne mióta javitottam de 1500 felett melegen 13 bárt tud hidegen 14 fölött is van
Válasz Nyomasek Bobo #9893. hozzászólásáraHa jól emlékszem 12 ha minden ok, 8 a minimum, aminél nem csúszik meg. De nem 100 %.
Válasz endypapa_20120 #9892. hozzászólásáraHát nekem mikor már jó meleg, 1200-300nál már van fél-1 mp is... Ugye a kupec a dobnál csak a nagyon szükségeset cserélte.
Válasz erik18 #9891. hozzászólására10 körül. nem szokott változni. Kapcsoláskor esetleg egy pillanatra.
Üdv a 160 as crystalnak mennyinek kell lenni a váltóolajnyomásnak? Nyúl vahy békában szabad változnia?
Válasz Hús Futár #9884. hozzászólására48?
Gondolom 68-at akartál írni. Vagy 46-ot?
Válasz Hús Futár #9886. hozzászólásáraEl.
Válasz apuci #9887. hozzászólásáraPrivátba ment üzenet .
Válasz T.f. #9749. hozzászólásáraSzia a privát adatlapodon nem tudok írni mert nem jelenik meg nekem,a szántóföldi permetezős topikba van egy kérdésem arra ha tudnál válaszolni,de az lenne a legjobb ha megadnád a tel számodat és úgy beszélhetnénk!
Köszi!
Válasz kajszi_71823 #9885. hozzászólásáraCsak a kisebb 4 hengereseké elbírja a nagy motort ?
Válasz Hús Futár #9883. hozzászólásáraLétezik eredeti magneton is, nemkell semmit sem mókolni hozzá.
Válasz Kamionos #9882. hozzászólásáraÉn sima 48-as hidraulika olajat használok a szervókba
Válasz erik18 #9874. hozzászólásáraRába motorhoz létezett 12 v-os szerintem ráépíthető
Sziasztok!
Itt is megkérdezem, hátha többen olvassák ezt a témát.
6245-be mennyi szervóolaj kell és milyet tegyek bele?
Köszönöm előre is!
Válasz erik18 #9874. hozzászólásáraLétezik.
Válasz Dzsanosi #9875. hozzászólásáraKöszi. Valószínű ez lessz a megoldás.
Válasz *** HM *** #9878. hozzászólásáraLeengedtem a segéd munkahengeren keresztül, ahol letekertem a tömlőt, lejött a nyomás. Amikor alsó helyzetbe értek a karok, szétszedtem a gombákokon a csatlakozókábelokat, kontaktszprej és ment minden tovább gond nélkül.
Ha netalán tán törmeléket vett be az elosztóhoz, és így nem mozdul ki a szemét a szenzortól, lehet szétszedni. Nekem szerencsére nem kellett.
Hívjad fel a szervizt, ha nem boldogulnál. Nagyon kiváncsi vagyok kit küldenek ki, ha Misi elment tőlük, aki becsukott szemmel szétszedi meg összerakja bármelyik Zetor modelt.
Ehres hidraulikával mi a teendő emberek ha föltolta maxra a munkagép és föntmaradt?
Válasz Nyomasek Bobo #9876. hozzászólásáraA menezes orsó nemnjött be, telemegy porral...
Srácok. Crystal alsó vonószár kitámasztó nincs valakinél eladó(zártszelvenyes(, aki esetleg koptató pofával hasznalja a masinát?
Válasz erik18 #9874. hozzászólásáraNem
De ha nem akarsz küszködni a párhuzamkapcsolóval akkor van megoldás
Mert gondolom azért keresnél 12 es öninditót
24 voltos generátor fesszabályzóval
24 v izzók
Aksit sorbakötni
És kész
Innentöl full 24 rendszered lesz
Üdv. Lézwzik olyan 12v-os önindító ami beindítja a 160 as crysralt?
Válasz Hús Futár #9872. hozzászólásáraKöszönöm szépen a gyors segítséget. Üdv.
Válasz solyom123 #9871. hozzászólásáraegy autósboltban nézzétek össze melyik skoda autóéval egyezik meg a régi .
Üdv!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. A 9540-es gépemen a kardán fékbetétet szeretném cserélni. A gyári katalógusából megnéztem a fékbetét azonosító számát meg is rendeltem az axiáltól, kettő féle van a katalógusba, megrendeltem az egyiket persze az kisebb volt a benne lévőnél, rendeltem a másikat annak a fékvas mérete megegyezik de viszont maga ferodo réteg szélessége nagyobb, mint az eredeti. Berakva kb:. 1cm-rel kilóg a féktárcsán kívűl. Ha valaki esetleg cserélt ebben a típusban már ilyet legyen szíves megosztani velem, hogy honnan rendelte. Köszönöm.
Üdv. Keresnék 2 db porlasztót 16045 zetorba. A csavarhúzós állításút.

Válasz jocek26 #9868. hozzászólásáraIrtam üzenetet
Válasz Dzsanosi #9867. hozzászólásáraBudapest mellett délkeletre.
Válasz jocek26 #9866. hozzászólásáraKomplett motort elválalom ha nem vagy tul messze
A hajtókar csapágy is csak tűzoltás már akkor
Érdemes szétboritani felhibázni mert többefog fájni
Ha nincs olajnyomásod ne használd keveset se már
Válasz Dzsanosi #9858. hozzászólásáraAz van hogy olajszivattyú kicserélve, centrifugálszűrő mindenestől kicserélve(átcseréltem egy másik zetorról) és a helyzet változatlan. Mechanikus óra szinte semmit nem mutat(10bar-os órát kaptam és kis nyomást nehezen látni meg rajta). Egyenlőre semmi időm nincs ilyenekkel foglalkozni másik géppel dolgozom ezt lehető legkevesebbet használom. Még arra gondoltam hogy a hajtókar alatt a csapágyakat kicserélni alulról ahhoz nem kellene széthúzni a gépet nem lenne sok idő hátha az javítana a helyzeten, de ebbe nem tudom bele merjek-e vágni kevés szerelési gyakorlattal. De ha van valaki aki ilyet elvállalna az jelentkezhet...
Válasz endypapa_20120 #9863. hozzászólásáraHiaba erősködöl

Megkérdeztem énis akit ajánlottál hogy smint működik a javitás
Sok
Bekacsázik mikor mész vele jo úton
Kormányműtöl a segédkarig, a kormánykeresztek a rudkivan ahol megvan támasztva
Most volt felújitva a hidam mindenestül csapágy szimering keresztek perselyek királycsap
Vonalbafúrva a hid mert hiányzott a csavar belőlle és nem jo helyen billent , nem forditotta a királytengelyt
Aztán kapott egy sik felületet
Készitek egy igényes konzolt pár illesztőcsap meg süllyesztettfelyű csavar és kész
Kell egy munkahenger orbit csövezés
Aztán utánna ha baja van már egyszerű javitani
Válasz T.f. #9862. hozzászólásáraKöszönöm az infót
Válasz Dzsanosi #9861. hozzászólásáraÁtalakítás 60 000, (akárhogy van ki a bele) + orbit, cső. Ennyi.
Válasz Dzsanosi #9859. hozzászólásáraSzár : 32 mm
Dugattyú : ~65 mm
Löket : 210 (+ 5-10 mm )
Arra mindenképp figyelj , hogy az eredeti geometriával egyező legyen a mh. összetolt /széthúzott állapotában mért csapközép távolság , ill. a tartókonzol pozíciója , mert ezek eltérése aszimmetrikus fordulósugarat okoznak és nincs állítási lehetőség gyárilag a korrekcióra .
Eredetileg a mh. nagyobb lökethossza a fordulási szög határolókkal együtt ad teljes / szimmetrikus fordulósugarat .
Válasz endypapa_20120 #9860. hozzászólásáraKivan a bele , nem küszködök vele
Drágább javitani mint egy munkahenger
Mivel egyszerübb mint egy munkahengert fellökni
Válasz Dzsanosi #9859. hozzászólásáraAlakíttasd át az eredetit. Csak az orbit kell rá, semmi más. Mocskosul jó.