Válasz lorant90 #8011. hozzászólásáraMiért venném le? Vagy ha leveszem, látni esetleg rajta, ha kopott? 15-40 olaj, hidegen 5 bar, melegen 2.8-3.5, milyen kedve van... Bár az olaj fogy, úgyhogy szerintem kuka a hüvelysor...
Olajpumpánál a tömítés vastagsága mindegy? (meghajtó foghézag miatt esetleg, nem tudom, hol megy bele az olaj...)
Válasz lorant90 #8009. hozzászólásáraNo akkor beszerzek egy karter tömítés készletet. Már ha van külön... Valami extra tömítés van ott még? (mtz-nél pl gumi félkarikák vannak elöl-hátul)
Válasz csoppika #8008. hozzászólásáraMindenki maga tudja, en igy szoktam nem 1x nem 2x. De ha ragaszkodik a tamasztasho akk a kupluhgaz alatt emelo es egy erosebb deszka. De felesleges.
Válasz csoppika #8006. hozzászólására Az a bizonyos karter..eleg nehez dög. En csak siman le ulok melle valamire ala a terdeket es leeresztem. Aztan mehet be a viz es lehet leselkedni
Válasz T.f. #8005. hozzászólásáraEgy MTZ-t kivéve...vagy az már meghalt?
Nálad a Zetorokon magneton generátor van? Neked milyen külsőre a fesz szabályzó rajtuk? Mint amit belinkeltem? Ha a feszmérő néha bekalimpál, az fesz szabályzó, ugye?
A karter levételhez hol szokod alátámasztani a hasát? Gondolom nem betonos placcon (meg szabadban) ne álljak neki... Végére kéne járnom a hűtővíz fogyásnak, de a körzeti szerelő el van havazva mindig... Legalább azt el kéne döntenem, hogy a víz honnan jön(eldobandó a blokk, vagy nem...)
Válasz T.f. #8002. hozzászólásáraAz egyik kolegám azt mondta hogy épített már át többet is és megéri kevesebb lesz a fogyasztása dinamikusabb lesz
Dugót
Porlasztó csúcsot amúgy is cserélnem kell adagoló turbó már van
A csonkokat kéne megszerezni még hozzá
Aztán nem akarok nagyobb dolgokat utánna mint ami van hozzá csak nem kell kinlódnia vele így a váltót se kell félteni elvégzett
Ugyan úgy marad neki a 3mas váltva forgó meg a 3.2 tárcsa ... Csak vigabb lesz kissebb hektár fogyasztással
Meghát nem menjen már pocsék a turbó meg az adagoló ha már van
Ne hagyjam már tovább porosodni a polcon
Holset turbó kb 10 üó mikor lecserélték amin volt beszart ami rajta volt utánna meg eltörte a főtengelyt oszt kinézett a blokkon így ez rámmaradt
Azért köszi a tanácsot
Válasz Dzsanosi #8001. hozzászólásáraSzia.
Visszaolvastam a problémádat . Egy-két gondolat a témában . Én anno egy 12145-öt terveztem átépíteni , ahhoz jártam körül a témát.
A motor forgattyús része és a hengerfej cikkszámok szerint megegyezik.
Variálni kell viszont :
-hűtő
-levegő csövek esetleg a levegő szűrő (turbósban nagyobb van)
-ÜZEMANYAG TARTÁLY
-kipufogó oldali gyűjtő öntvény a turbóval
-átvezető alu öntvény a turbótól (ez miatt kell másfajta tank)
-szívó csonk
-turbó olajzás a VISSZAFOLYÓ ággal
-KORREKTOROS adagoló
-TURBÓS porlasztó csúcs
Nálam elmaradt az átépítés , lett egy nagytesó a 12145 mellé .
A váltó témához. A 4 sebességes váltót nem célszerű 140 Le fölé beépíteni , de a lengyeleknél még 155 Le-vel is forgalmazták . Használattól is függ mit fog bírni.
Javasolnám nézd át a katalógust a különbségek
szempontjából.
Sajna 16045 (14045) katalógust nem ismerek.
Ez a 12145-16145-é.
https://www.kubikzetor.cz/katalogy-zetor/ur-ii-crystal-major/8111-16145/rejstrik-29/kl-ukova-skrina/?p=11
Sok sikert !
Hali!
Lenne egy 24 voltos magneton generátorom. A feszültség kileng néha 30voltra... Gondolom feszültség szabályzó halódik. No a szabályzón a PH 28V/1 olvasható, és a 28V van beleütve. Egy vezeték jön belőle kívülre tűzősaruval. Szóval ezek a régi magnetonok egy kaptafára készültek?
Kép alapján ez lehet:
https://profi-tars.hu/beepitheto-feszultsegszabalyzo#page_artdet_tabs
Válasz Dzsanosi #7993. hozzászólásáraA Te 120asodon a hütön bal oldalt van a "púp" de a 160as hütöjen jobb oldalt van a "púp " épp azét h a levegöszürötöl tudd elvezetni a turbora a szívó csövet
Válasz csoppika #7994. hozzászólásáraÉrtem hát ezt mondjuk nem tudtam hogy milyen váltóval szerelték.
Nem akarok én 1-2 báros turbót rátenni csak egy kicsikét mint pl ami az mtzken van 0.4-0.5 csak hogy mégis könnyebben mennyen ne kelljen már dombnak felfele szikfoltba húzgálni békába
Annyira nem vagyok hozzá hülye mert ráadásul Diesel motorok és váltók felújítását javítását végze munkagépekbe ahol dolgozok a Nyírség nehézgépnél
Csak ott mindent szakszerüen kell végezni átalakítást nem végzünk ilyen formában
Főbb motorok cummins perkins Deutz de amúgy amit hoznak
És benn a cégnél tőbbnyire mindenki azt mondta
Ne alakitgassam úgyse lesz jó akkor inkább cserélném le
Lecserélni nincs pénz
De felújítani meg muszály lesz mostanában mivel zabálja az olajat meg az olajnyomása se híres és ha már közöl rá nem sok különbség volna ára
Annyira nem vagyok benne hogy milyen típusok meg hogy mi volt bennük
De azt mondták hogy volt 140es széria ami csak turbós volt a 120ashoz képest
Így hát végülis énis majdnem 140est próbálok kihozni belőle annyit leszámítva hogy nem eredeti turbó kerülne rá
Válasz Dzsanosi #7991. hozzászólásáraMeg kéne oldani a turbó kenését is + a szívócsö hogy elférjen, 160ba való hütöt kell bele tenni vagypedig a mostani hütö tetejét megfordítani
Válasz csoppika #7987. hozzászólására160 lovat nem akarok kihozni belőle max 15- 20 lovat de inkább csak 15 tel
Mert a turbós motorok rugalmasabbak jobb a fordulat nyomaték leadás
Még a hangja miatt plusz kapna akkor egy lefúvó szelepet is
Meg ha minden igaz a fajlagos fogyasztása is jobb a turbósnak
Válasz Dzsanosi #7980. hozzászólásáraSzevasz mi már csináltunk igaz hogy nem 12045-ös volt hanem 8045 elöre csak öreg 10045-ösről való turbóval kb egy évig használtuk 8 hektáron különbség olyan volt hogy 1 sebességel nagyobbra lehetett váltani így aztán kapott egy hüvely cserét persze már turbósat és egy 10045-ös adagolót és egy új turbót azóta eltelt kb 5év drágavolt de megérte
Válasz Buvargabi #7983. hozzászólásáraMegnyugtatlák hogy a hajtókar egyforma van bennük dugók külömböznek meg a turbós adagolókon van vákum szabályzó ami miatt cserélni kell az adagoló szabályzóját .
Válasz Claastra. #7977. hozzászólásáraNekem is, ha ez meg van akk a monitor bal felét nézd, mindent egyenként kell kinyitni, rá kell kattintani : "Motor UR-II, aztán: Kľuková skriňa a kľukový mechanizmus(magyarul forgattyús ház és mechanizmus)" és így tovább.
Használd a Google Translate programot ,
vagy ha valamit nem tudsz írjál ide.
De ha van cikk számod úgy is lehet.
Válasz csoppika #7966. hozzászólásáraAz a legnagyobb baj,hogy sok selejt alkatresz van es nem az alkatresz a draga hanem a munka ,beleraksz valami szart amin sporolsz es szeheted szett megint,ezekkel a Bíró meg stb. Az a baj,hogy persze csehből jon az alkatresz csak nem a zetor gyarból hanem egy nagyraktarbol ahol van lengyel kutya fasza minden india főtengely,vízpumpa es elhitetik veled,hogyár nincs eredeti hozzá,ők a lengyel,indiai szarokon nyernek a legtobbet
Válasz csoppika #7968. hozzászólásáraHa van katalógod ott megnezed a rendelési számokat es van eshop-juk ott neütöd a számot es kidobja,nekem az tetszett meg hogy ez alapjan megtudom nézni mi mennyibe kerül es engem csak az eredeti vagy az eredeti begyártók alkatreszei kellenek ,itt megmezem mennyibe van meg megkerdem a zetorba de eddig mindig olcsobb volt a legtobb kulombseg a hűtőneleg a kuplung tárcsánal volt eddig
Aki minőségi alkatrészt is keres előtte nézze meg a Marko mt internetes oldalon erdemes körülnézni en most körbekérdeztem a 105 -re mindegyik 300-400e mondott a markonal meg 200 volt ugyan az mert a csávó még meg is mutatta ahonnan ő rendeli es lattam,hogy innen ,a buzi ratett volna 120 gyurit.
11611 hozzászólás
Válasz lorant90 #8011. hozzászólásáraMiért venném le? Vagy ha leveszem, látni esetleg rajta, ha kopott? 15-40 olaj, hidegen 5 bar, melegen 2.8-3.5, milyen kedve van... Bár az olaj fogy, úgyhogy szerintem kuka a hüvelysor...
Olajpumpánál a tömítés vastagsága mindegy? (meghajtó foghézag miatt esetleg, nem tudom, hol megy bele az olaj...)
Válasz csoppika #8010. hozzászólásáraHat ha leveszed az olaj pumpat akkor oda is kell pakolas,de ha csak a karter akk mas nem kell
Válasz lorant90 #8009. hozzászólásáraNo akkor beszerzek egy karter tömítés készletet. Már ha van külön... Valami extra tömítés van ott még? (mtz-nél pl gumi félkarikák vannak elöl-hátul)
Válasz csoppika #8008. hozzászólásáraMindenki maga tudja, en igy szoktam nem 1x nem 2x. De ha ragaszkodik a tamasztasho akk a kupluhgaz alatt emelo es egy erosebb deszka. De felesleges.
Válasz lorant90 #8007. hozzászólásáraNos a szerelőm nem ennyire bátor... Azt mondta, hogy mivel ez az alváz is, alá kell támasztani elöl hátul...
Válasz csoppika #8006. hozzászólására Az a bizonyos karter..eleg nehez dög. En csak siman le ulok melle valamire ala a terdeket es leeresztem. Aztan mehet be a viz es lehet leselkedni
Válasz T.f. #8005. hozzászólásáraEgy MTZ-t kivéve...vagy az már meghalt?

Nálad a Zetorokon magneton generátor van? Neked milyen külsőre a fesz szabályzó rajtuk? Mint amit belinkeltem? Ha a feszmérő néha bekalimpál, az fesz szabályzó, ugye?
A karter levételhez hol szokod alátámasztani a hasát? Gondolom nem betonos placcon (meg szabadban) ne álljak neki... Végére kéne járnom a hűtővíz fogyásnak, de a körzeti szerelő el van havazva mindig... Legalább azt el kéne döntenem, hogy a víz honnan jön(eldobandó a blokk, vagy nem...)
Válasz bolha1112 #8004. hozzászólásáraENI Szigma 15w40
http://webshop.axial.hu/kenoanyagok/motorolaj-haszongep-jarmuvekhez/eni/i-sigma-performance-e3-15w-40-20l-mot-ol-i-sigma-p-e3-15w-40.html
Nálam MTZ-be , Zetorba egyaránt.
Sziasztok! Zetor Crystal 16145-höz motorba ki milyen olajat javasol/használ?
Válasz T.f. #8002. hozzászólásáraAz egyik kolegám azt mondta hogy épített már át többet is és megéri kevesebb lesz a fogyasztása dinamikusabb lesz


Dugót
Porlasztó csúcsot amúgy is cserélnem kell adagoló turbó már van
A csonkokat kéne megszerezni még hozzá
Aztán nem akarok nagyobb dolgokat utánna mint ami van hozzá csak nem kell kinlódnia vele így a váltót se kell félteni elvégzett
Ugyan úgy marad neki a 3mas váltva forgó meg a 3.2 tárcsa ... Csak vigabb lesz kissebb hektár fogyasztással
Meghát nem menjen már pocsék a turbó meg az adagoló ha már van
Ne hagyjam már tovább porosodni a polcon
Holset turbó kb 10 üó mikor lecserélték amin volt beszart ami rajta volt utánna meg eltörte a főtengelyt oszt kinézett a blokkon így ez rámmaradt
Azért köszi a tanácsot
Válasz Dzsanosi #8001. hozzászólásáraSzia.
Visszaolvastam a problémádat . Egy-két gondolat a témában . Én anno egy 12145-öt terveztem átépíteni , ahhoz jártam körül a témát.
A motor forgattyús része és a hengerfej cikkszámok szerint megegyezik.
Variálni kell viszont :
-hűtő
-levegő csövek esetleg a levegő szűrő (turbósban nagyobb van)
-ÜZEMANYAG TARTÁLY
-kipufogó oldali gyűjtő öntvény a turbóval
-átvezető alu öntvény a turbótól (ez miatt kell másfajta tank)
-szívó csonk
-turbó olajzás a VISSZAFOLYÓ ággal
-KORREKTOROS adagoló
-TURBÓS porlasztó csúcs
Nálam elmaradt az átépítés , lett egy nagytesó a 12145 mellé .
A váltó témához. A 4 sebességes váltót nem célszerű 140 Le fölé beépíteni , de a lengyeleknél még 155 Le-vel is forgalmazták . Használattól is függ mit fog bírni.
Javasolnám nézd át a katalógust a különbségek
szempontjából.
Sajna 16045 (14045) katalógust nem ismerek.
Ez a 12145-16145-é.
https://www.kubikzetor.cz/katalogy-zetor/ur-ii-crystal-major/8111-16145/rejstrik-29/kl-ukova-skrina/?p=11
Sok sikert !
Valakinek véletlenül nem kallódik fölöslegesen turbós szívó és kipufogó torok
Vagy esetleg valami olyan elérhetőség akinek volna
Hali!
Lenne egy 24 voltos magneton generátorom. A feszültség kileng néha 30voltra... Gondolom feszültség szabályzó halódik. No a szabályzón a PH 28V/1 olvasható, és a 28V van beleütve. Egy vezeték jön belőle kívülre tűzősaruval. Szóval ezek a régi magnetonok egy kaptafára készültek?
Kép alapján ez lehet:
https://profi-tars.hu/beepitheto-feszultsegszabalyzo#page_artdet_tabs
Üdv a Tagoknak!

Zetor K25-höz önindítót keresek.
Esetleg valakinek ötlete?
Üdvözlettel: Elvira
Válasz buszsofőr #7996. hozzászólásáraAha értem
Válasz buszsofőr #7996. hozzászólásáraAha értem
Válasz Dzsanosi #7993. hozzászólásáraA Te 120asodon a hütön bal oldalt van a "púp" de a 160as hütöjen jobb oldalt van a "púp " épp azét h a levegöszürötöl tudd elvezetni a turbora a szívó csövet
Válasz csoppika #7994. hozzászólásáraÉrtem hát ezt mondjuk nem tudtam hogy milyen váltóval szerelték.
Nem akarok én 1-2 báros turbót rátenni csak egy kicsikét mint pl ami az mtzken van 0.4-0.5 csak hogy mégis könnyebben mennyen ne kelljen már dombnak felfele szikfoltba húzgálni békába
Válasz Dzsanosi #7993. hozzászólásáraA 14145-öst 2x4 sebességesnek, az újabb 14245-öst 2x3-nak írja... Szóval óvatosan kellene vele bánni... Gondolom a 4-es váltónak lélektani határon megy...
Válasz buszsofőr #7992. hozzászólásáraAz olajzásását le lehet venni róla az nem téma
A szívó sőt dettó megoldható
A hűtő forgatást azt nem vàgom mire gondol
Annyira nem vagyok hozzá hülye mert ráadásul Diesel motorok és váltók felújítását javítását végze munkagépekbe ahol dolgozok a Nyírség nehézgépnél
Csak ott mindent szakszerüen kell végezni átalakítást nem végzünk ilyen formában
Főbb motorok cummins perkins Deutz de amúgy amit hoznak
És benn a cégnél tőbbnyire mindenki azt mondta
Ne alakitgassam úgyse lesz jó akkor inkább cserélném le
Lecserélni nincs pénz
De felújítani meg muszály lesz mostanában mivel zabálja az olajat meg az olajnyomása se híres és ha már közöl rá nem sok különbség volna ára
Annyira nem vagyok benne hogy milyen típusok meg hogy mi volt bennük
De azt mondták hogy volt 140es széria ami csak turbós volt a 120ashoz képest
Így hát végülis énis majdnem 140est próbálok kihozni belőle annyit leszámítva hogy nem eredeti turbó kerülne rá
Válasz Dzsanosi #7991. hozzászólásáraMeg kéne oldani a turbó kenését is + a szívócsö hogy elférjen, 160ba való hütöt kell bele tenni vagypedig a mostani hütö tetejét megfordítani
Válasz Dzsanosi #7990. hozzászólására15-20 lóval többet nem annyit elírtam
Olyan 135-140. Már bőven elég volna
Válasz csoppika #7987. hozzászólására160 lovat nem akarok kihozni belőle max 15- 20 lovat de inkább csak 15 tel
Mert a turbós motorok rugalmasabbak jobb a fordulat nyomaték leadás
Még a hangja miatt plusz kapna akkor egy lefúvó szelepet is
Meg ha minden igaz a fajlagos fogyasztása is jobb a turbósnak
Válasz jocek26 #7988. hozzászólásáraNyugodtan hasznald. Arra van kitalalva.
Sziasztok!
Lehet attól baja a traktornak, hogy sokat nyomom a differenciálzárat(zetor 8011)? Persze csak egyenes szakaszon szántás közben. Előre is köszönöm.
Válasz Dzsanosi #7980. hozzászólásáraSKLacit kérdezd, neki volt 160-asra alakított motorral 120-as... A váltó nem bírta...
Válasz Dzsanosi #7980. hozzászólásáraSzevasz mi már csináltunk igaz hogy nem 12045-ös volt hanem 8045 elöre csak öreg 10045-ösről való turbóval kb egy évig használtuk 8 hektáron különbség olyan volt hogy 1 sebességel nagyobbra lehetett váltani így aztán kapott egy hüvely cserét persze már turbósat és egy 10045-ös adagolót és egy új turbót azóta eltelt kb 5év drágavolt de megérte
Válasz Buvargabi #7983. hozzászólásáraMegnyugtatlák hogy a hajtókar egyforma van bennük dugók külömböznek meg a turbós adagolókon van vákum szabályzó ami miatt cserélni kell az adagoló szabályzóját .
Válasz Buvargabi #7983. hozzászólásáraÉn mondjuk a hajtókar dologba nem volnék biztos
A dúgó meg az adagoló annál inkább más
Csak azért kérdeztem hogy csinált e már valaki ilyet és hogy bírta
Mert volna egy kisturbóm amit esetleg rá lehetne faragni csak van-e értelme
Még ha már itt tartunk a szelepek is mások a hengerfejbe mert az egyik 30 a másik 45 fokos
Válasz Hús Futár #7982. hozzászólásáraDugòba ès az adagolòban nem vagyok biztos de ràkèrdek.minden turbòs motron erősìtett hajtòkar van!!!
Válasz Buvargabi #7981. hozzászólásáraÉs azt miért ? Dugót azt kell cserélni meg adagolót sem árt .
Válasz Dzsanosi #7980. hozzászólásáraNem lehet!a hajtokarokat is ki kell cserèlni!
12045 re tett már valaki turbót különösebb átalakitítás nélkül csak a szívót kipufogót hogy passzoljon ??
Válasz DENIS #7978. hozzászólásáraszoktan néha javitani zts motort,árakra vagyok csak kíváncsi
Válasz Claastra. #7977. hozzászólásáraNekem is, ha ez meg van akk a monitor bal felét nézd, mindent egyenként kell kinyitni, rá kell kattintani : "Motor UR-II, aztán: Kľuková skriňa a kľukový mechanizmus(magyarul forgattyús ház és mechanizmus)" és így tovább.
,

Használd a Google Translate programot
vagy ha valamit nem tudsz írjál ide.
De ha van cikk számod úgy is lehet.
Válasz DENIS #7973. hozzászólásáraott katalógusokat hoz (nekem)
Válasz DENIS #7973. hozzászólásárade zetorra jó árakat írnak hüvely-dugó kpl nettó 35-50eu
Válasz DENIS #7973. hozzászólásárana ennyire még nem megy a tót nyelv



Válasz dr.T #7971. hozzászólásáraJól beszélsz, ez az igazság!!
Válasz Claastra. #7972. hozzászólásáraVan ott olyan hogy "OSTATNÉ ND" és azon belul van a "ND na traktory ZTS" ott van minden ami CRYSTÁLRA megy.
Válasz csoppika #7968. hozzászólásáraa motor alkatrészekre ránézve csak "zetor" cuccuk van ZTS-t nem láttam köztük
Válasz csoppika #7966. hozzászólásáraAz a legnagyobb baj,hogy sok selejt alkatresz van es nem az alkatresz a draga hanem a munka ,beleraksz valami szart amin sporolsz es szeheted szett megint,ezekkel a Bíró meg stb. Az a baj,hogy persze csehből jon az alkatresz csak nem a zetor gyarból hanem egy nagyraktarbol ahol van lengyel kutya fasza minden india főtengely,vízpumpa es elhitetik veled,hogyár nincs eredeti hozzá,ők a lengyel,indiai szarokon nyernek a legtobbet
Válasz csoppika #7968. hozzászólásáraHa van katalógod ott megnezed a rendelési számokat es van eshop-juk ott neütöd a számot es kidobja,nekem az tetszett meg hogy ez alapjan megtudom nézni mi mennyibe kerül es engem csak az eredeti vagy az eredeti begyártók alkatreszei kellenek ,itt megmezem mennyibe van meg megkerdem a zetorba de eddig mindig olcsobb volt a legtobb kulombseg a hűtőneleg a kuplung tárcsánal volt eddig
Válasz csoppika #7968. hozzászólásáraVan ott minden azon az oldalon.
Válasz dr.T #7965. hozzászólásáraEnnél is van 120-as hoz cucc?
Válasz csoppika #7966. hozzászólásáraHat pont ő nala is 300 felett volt
Válasz dr.T #7965. hozzászólásáraA Biro elmondása szerint Csehből hozatja a cuccot... Fene tudja...
Aki minőségi alkatrészt is keres előtte nézze meg a Marko mt internetes oldalon erdemes körülnézni en most körbekérdeztem a 105 -re mindegyik 300-400e mondott a markonal meg 200 volt ugyan az mert a csávó még meg is mutatta ahonnan ő rendeli es lattam,hogy innen ,a buzi ratett volna 120 gyurit.
Válasz Roli és Feri #7950. hozzászólásáraZETOR motorokhoz alkalmazott
MOTORPAL adagolók és porlasztók tipusai,
ill. azok beállítási értékeinek táblázata.
Válasz Hús Futár #7961. hozzászólásáraSzia
Kaszálástól bálázásig,meg egy kis pótkocsizás ha úgy alakul