Hirdetés
- Agrártámogatások kifizetése új
- Akkumulátorok új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Altalajlazítás - altalajművelés új
- Műtrágya árak új
- Gazdálkodási napló/táblatörzskönyv új
- Kukorica vetőmagok új
- Életképek a gazdálkodás mindennapjairól új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Húsmarhatartás a Kárpát-medencében új
1410 hozzászólás
Válasz Janbá #1009. hozzászólásáraMost sokan szidnak,de valahogy így kellene mennie!!Majd én is bepróbálkozom újra!
Tanúságos eset ma történt meg velem. Reggel okmányiroda bemegyek mondom mi járatban vagyok. Szeretném megújitani a zöldrendszámot a kombájra és a traktor. Nagynehezen majdnem egyóra elteltével közli hogy nem megy a dolog(deközben ide egy telefont oda egy telefont).Mennyek az NKH-hoz müszaki adatlapért. Kocsiba ülök nkh. Ott is elö adom mijáratba vagyok és nézrám hogy mit akkor én tőle. Kimegy akolégájához kérdezösködik majd viszajön és közli velem hogy ö a kombájn hóz nem tud adatlapot adni nekem. Ahhoz nemis kell különbensem. Ezt tudnikel lenne az okmányirodábanis. A traktor meg nem kaphat tovább zöldrendszámot. Kérdemtöle illedelmesen hogy akkor most mi van. Ö erre nem TUDOM;akkor ismét megkérdemtöle akkor hogyan tovább hát próbáljam meg lepapiroztatni és hanem megy ere aválasz az volt majdnem szószerint adjamle vastelepre. Illedelmesen megkérdeztem töle hogy nemakkar kistestvér csinálni magának és otthagytam. Vissza okmányirodába közlöm velük hogy mit mondtak az nkh-nál ismét kemény egy órahossza téltel mikorra meg született megújitani a kombájn hoz a zöldrendszámot. A traktor maradt egyelőre rendszámnélkül.
Válasz Tomszi #1007. hozzászólásáraA méhészek kilobbizták maguknak,ügyesek voltak,én nem írígykedek rájuk,mint egyesek.
Válasz Erdőjáró #1005. hozzászólásáraEzen az egyszeri fél éven átsiklottam mikor beszúrtam.
Attól függ szerintem hogy összesen hány ilyen teherautó/tulajdonos lenne akit érint, de felteszem nem sok ahhoz hogy komoly érdekképviselete érdekérvényesítő képessége legyen. Mert ha az E rendszám végtelenszer kiadható lenne, az is megoldás lenne.
Válasz Erdőjáró #1005. hozzászólásáraEz így van!Lehet a mellveregetőknek a méhészekre is fújni,meg írígykedni...Simán lehetne ezt egységesíteni és belevonni az itt vitatott kategóriákat is.Lenne megoldás.
Válasz Tomszi #1003. hozzászólására"E betűjelű ideiglenes rendszámtábla és az ideiglenes forgalomban tartási engedély egy alkalommal adható ki."
Ez sem járható út,max addig,amig érvényes az E rendszám,az max 6hónap.
Méhészeknek van egy rendelet,ők többször kiválthatják,de kizárólag méhes autóra.
Válasz Tomszi #1003. hozzászólásáraA rendelet linkjének beszúrása nem sikerült az előzőben.
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1100326.KOR
326/2011. (XII. 28.) Korm.rendelet
elvileg a mai napon aktuális állapot
63. § (1) Az ideiglenes rendszámtáblát önjáró munkagépre és azon járművekre kell kiadni, amelyet Magyarországon forgalomba még nem helyeztek, vagy a forgalomból végleg kivonták, vagy amelynek az állandó rendszámmal történő közlekedése bármely okból átmenetileg nem lehetséges. Az ideiglenes rendszámtábla leírását a 14. melléklet tartalmazza.
(2) A közlekedési igazgatási hatóság kérelemre
e) az önjáró munkagépre és arra a járműre, amely forgalmi engedéllyel, valamint rendszámtáblával nincs ellátva és a közúti forgalomban történő ideiglenes részvétele indokolt, továbbá az elveszett rendszámtábla ideiglenes pótlására E betűjelű,
ideiglenes rendszámtábla használatát engedélyezi és az ideiglenes rendszámtáblát kiadja.
68. § Az E betűjelű ideiglenes rendszámtábla közlekedési igazgatási hatóság által történő kiadásának feltétele a jármű jogszerű birtoklásának, a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás meglétének és a jármű műszaki alkalmasságának igazolása. A regisztrációs adóról szóló törvény hatálya alá tartozó jármű tulajdonosa részére a járműhöz E betűjelű ideiglenes rendszámtábla és az ideiglenes forgalomban tartási engedély egy alkalommal adható ki.
[326/2011 Korm.rendelet_E-rendszám]
Nem vagyok se jogász se közlekedési szakember, de átfutva ezt a rendeletet az E-rendszám járható út erdészeti teherautóra. Hogy aztán kiadnák-e ténylegesen? Az se mindegy ki milyen fellépéssel, felkészültséggel, netán hátszéllel fut neki az ügyintézésnek.
Tisztelt Zöldrendszámos Zillel és társaival fát kitermelők! Vélemény?
Válasz Matyi50 #1001. hozzászólásáraA kutya ott van elásva, hogy ha jól rémlik: Lassú járművé csak mezőgazdasági vontató alakítható át. Gépjármű(személygépjármű, teherautó) nem.
Válasz bandigh #999. hozzászólásáraNem megy. A felezőbe rakott és lefixált váltó sem elég nekik már,amit ki se lehet kapcsolni,mert úgy van átalakítva. Régebben sok ifa meg egyszerűen forgalmiba bejegyzett 25km/h korlátozással simán kapott piros rendszámot,ma már átalakítással se megy a dolog. Azt ne kérdezd miért. Sőt olyanról is tudok,hogy a piros rendszámot is visszavonhatják ilyenektől is.
Válasz bandigh #999. hozzászólásáraIgen. De szerintem már azt se csinálnák meg, minden megyében még biztosan nem, eddig se csinálták meg mindenhol.
Ezekre a régi vasakra jó lenne a piros rendszám. Ha valami váltókulissza lezárással átmenne a műszakin, h max 25 km/h val mehet, akkor megkapná a lassújármű papírt azt annyi. Erdőből fát kihordani elég, a közúti fuvarozásban meg amúgy sem jelent konkurenciát a kamionoknak, mert leeszi a haját az embernek, nem életszerű.
Válasz Claastra. #996. hozzászólásáraÉs jól esett?Szajkózzad még,hátha földön túli erotikus élményed lesz tőle.:D Veregetheted a melled,de az amit mi írunk az a valós helyzet.
És az E rendszám? A bucsusok egyidőben azzal jártak, meg néha kombájnin is láttam.
Válasz Matyi50 #975. hozzászólásáraA Butábbak kedvéért mégegyszer leírom(lassan hogy fel tudja fogni)a ZÍL,Prága Ural Kraz az TEHERAUTÓ
Válasz Sárközi Róbert #993. hozzászólásáraNa ezt sem egy mezei fakitermelő brigád,vagy erdőtulajdonos veszi...
Válasz Matyi50 #982. hozzászólásáraNem azt mondtam hogy Rs traktorral kell fát kitermelni!Csak annyi,hogy jár rá a zöld rendszám!
Válasz Erdőjáró #991. hozzászólásáraIgazad van , de valamiért Itt a Vértesben csak ilyent látok, 100 millás Fendt és Valtrákat,és fullos 6x6 MAN darusokat, már Kamaz sincs az erdőben csak 1db 6 hengeres Ifa ezt biztosan csak az erdőgazdaság válogatja meg
Válasz Erdőjáró #991 hozzászólására
Egyáltalán minek rá rendszám!
Áruljátok már el,erre mi a jó istennek fekete rendszám?
Ugye nem kell taglalni,hogy az RS traktor nem alternativa ...de még egy kihordó kocsi sem sok esetben... Ahogy azt sem kell taglalni,hogy ezek nem országúti fuvarra kellenek,és nem kéne konkurenciát látni ezekben azoknak,akik fuvaroznak.
Válasz Matyi50 #984. hozzászólásáraÉn egyikőtoktol sem irigylem a zöld rendszámát, de ez van. Szerintem fogtok megoldást találni.
A régi gépek fognak kapni vizsgát, míg a tulaj üzemeltetni akarja. Mióta ment a szöveg hogy a kétüteműeket be fogják tiltani? Betiltottak? Nem. Úgyis elfogynak szépen.
Válasz Sárközi Róbert #985. hozzászólásáraA legfölső pl 10millió pénz...
A cinikuskodásból meg az arcból jobb lenne vissza venni!
Válasz Sárközi Róbert #985. hozzászólásáraÉs akár egy Zetor Cristal simán viszi
Válasz Matyi50 #982. hozzászólására látod itt az őskor csak akarni kell és jön vele ki a fa az erdőről !!Ja ez nem 500-1 millás csak hasznot nekem gép , van egy kis vissza forgatás is piros rendszám 5 évente műszaki
Válasz Tomszi #978. hozzászólásáraFekete rendszámot és 7,5 tonna össztömeg feletti tgk kategóriát egyre több műszaki szigorítás és követelmény ,Eu-s norma miatt az általad említettek se fognak kapni,legalábbis a megléávők egy pár évig még elmennek,ahogy ilyen tgk. újra forgalmomba helyezését már szintén nem fogják engedélyezni pár év mulva. Az az érv,amivel itt írígykedtek,nem érv,hanem pitiáner írigység.
Én pl erdőgazdálkodói jogosultság ,fakitermelői tevékenységi kör esetén adnék ki zöld rendszámot ilyen autókra és meg lenne oldva a dolog,nem lenne quad meg terepjáró meg országúti teherautó zöld rendszámos.
Válasz bandigh #980. hozzászólásáraPontosan! De ezek írígy emberek,belekötnének az élő fába is itt... tényleg nem érdemes vitába szállni velük,mert hajthatatlanul demagóg,dilettáns dumával legyőznek!
Válasz medikus #976. hozzászólásáraJa,vissza az őskorba,meg két nap után szétszakad,meg kb 1köbméter nyersfa alatt összesz.rja magát...
Válasz bandigh #980. hozzászólásáraEz igaz, de az nem amire reagáltam, hogy eleve megbukik.
Én értem hogy akinek eddig a fakitermelő vállalkozása zöld rendszámos teherautóra volt alapozva az sértve érti magát, mert most nem tudja megújítani a zöld rendszámot rájuk.
De megoldást kell keresni. Vagy utánajárni több oldalról a zöld rendszámnak, vagy a piros rendszámozásnak.
Már látok pár mezőgazdasági vállalkozónál használt trélert, használt JCB Factraccal húzva, ezzel költözteti a gépeit, markolók hasonlók, pont azért, mert nem teherautó.
Vagy venni műszakizható régi teherautót.
Vagy átállni traktorra, látni T-150K-val, Zetor Crystallal is fát hordani.
Válasz Tomszi #978. hozzászólásáraCsak egy ilyen teherautón annyi lesz az útdíj meg a súlyadó meg a bizti, h nem keres annyit..
Válasz Erdőjáró #974. hozzászólásáraMi köze van egy komnájn árának a forgalomab helyezhetőséghez? Semmi. A 600 ezres E516-on is lehet rendszám, meg a 120 milliós Lexionon se biztos hogy van.
Válasz Erdőjáró #966. hozzászólásáraAz összes IFA-n meg kortársain van rendszám, szóval az nem igaz hogy megbukik műszakin.
Hogy olyan teherkocsit ami jelenleg nincs forgalomban, azt vissza lehet-e helyezni, nem tudom. De esélyes hogy igen, gyakorlatilag mindent forgalomba lehet helyezni.
Válasz Erdőjáró #974. hozzászólásáraMiért kellene kézzel kaszálni!!!!Mezőgazdasági betakarító gépre lett kitalálva a rendelet!A kombájn az!!!!A Zil meg nem!
Válasz Matyi50 #973. hozzászólásáraAz Rs eszköz hordozó alváz!!!!Tehet rá zöldet!
Kb 40 féle eszköz csatlakoztatható hozzá!A T16 is ezen kategória,van is hozzá egy kb 1 méter átmérőjű körfűrész!Na az erdészeti gép!Mehet rá a zöld!
Válasz Erdőjáró #974. hozzászólásáraA sok írígy ember megfojtaná a másikat egy kanál vízben ma magyarországon,illetve ilyen alapon piros rendszámos,agyon magasított hw kocsival lehordhatod a fél ország fáját,az nem veszi el senki elől a kenyeret,egy zöld rendszámos 99%ban erdőn mozgó zil meg egyesek szerint igen,mert az teherautó volt eredetileg ? Hagyjuk már ezt a baromságot..
Válasz Sárközi Róbert #971. hozzászólásáraMilyen igazad van! Akkor a kombájn helyett meg álljanak vissza kaszára,aki nem tudja megvenni a 100milliós gépet ilyen alapon!
Válasz Sárközi Róbert #971. hozzászólásáraLátom itt mindenki okosabb a másiknál! Szerintem meg hordja mindenki vállon a fát,és akasszon a tökére egy lámpást,mert úgy biztos rásötétedik! Rs9? az bohóckodni jó,de nem lehet egy lapon emliteni a lentiekkel,pláne üzemszerű termelésben és terepen...
Akkor inkább egy biciklit vegyen!
Nem kiközelítő? AZ Rs9 meg az? Na most marom kockásra magam a röhögésben....
Válasz Erdőjáró #966. hozzászólásáraEnnyi!
Válasz Erdőjáró #966. hozzászólásáraÜdv.! Amiért a M zöld rendszám kiadás szigorodik, Mert vannak akik nem értik meg,hogy ami eddig volt már nem tartható fenn! Zil stb nem erdészeti kiközelítő mert te annak használod akkor sem! Csináljatok egy erdészeti érdekképviseletet és lesz egy Erdészeti rendszám is! Örülj neki hogy eddig elvezhetted az előnyét! Vegyél egy RS9 platóst és már tehetsz is rá piros vagy zöldet 2,liter fogyasztással egyből gazdaságos lesz
Válasz bandigh #968. hozzászólásáraAdminisztrációt,odafigyelést jó sokat már hozott,már működik. A piac letisztulása szerintem nem ettől fog létrejönni.
Drágulást már mindenképp okozott. De ha megfejelik még a zöld rendszámos mizériával is,mégnagyobb drágulás esetleg hiány lesz ipari és tüzifából is.
Értelme a kereskedőknél van,talán kevesebb kamu faárúst látni az utakon,falvakban.
Válasz medikus #964. hozzászólásáraValó igaz!Jármű kategóriát írtál!A Tgk is az!
Válasz Erdőjáró #966. hozzászólásáraBocs az offért, de egy tizes skàlán mekkora öröm ez az új faanyag-kereskedelmi lánc szabályozás? Mit fog ez hozni magával?
Válasz wernerj #958. hozzászólásáraKötelet raktak a keleti blokk legendás szörnyetegeinek nyakába!Csak ezt szerintem senki sem gondolta végig. Ha ez így marad,lesz pár darab parádézós kocsinak,de a többit elviszi az enyészet igy meg a lángvágó.A kutyának nem fognak kelleni.
Válasz medikus #960. hozzászólásáraMert egyszerűen felesleges,csak nem érted.
Egy erdőn használt zilt,prágát,uralt ha fekete rendszámra vizsgáztatsz,eleve megbukik már gyári állapotban is a különféle 21.századi eu.s normák meg sok egyéb miatt is,pl ezek nagy része már nincs gyártásban,vagy nem is eu szabvány,forgalomba se helyezhető lenne már az eu.ban,amire az erdőn abszolute semmi szükség,hiszen soha nem fog autópályán,de még belföldi áruszállításban sem részt venni,max helyben.
Ugyanakkor pedig a robosztus felépítés ,terepjáró képesség,és amit ezek kibírnak még ma is, azt indokolja,hogy hagyjanak nekik életben maradási lehetőséget ott ,ahova valóak,az pedig a munkavégzés nehéz terepen,kamion kiszolgálása erdőn mezőn,katasztrófahelyzetben való használat,de azért alapvető műszaki,közlekedési követelmények betartásával.Erre volt jó a zöld rendszám,amit ti is írígyeltek ezektől a járművektől.Na de addig addig packáznak a szakmával,hogy majd nem az nem lesz aki olcsón,hatékonyan kitermelje a fát a legnehezebb hegyoldalból meg mocsárból is,hanem lassan senki,mert a fa árával már a költségnövekedést nem lehet kompenzálni tovább.A tüzifa ára is elért egy lélektani határt.Rendszám nélkül meg aki eddig sem közlekedett,ezután sem fog. Aki azzal sumákolt,anélkül is fog.Szóval nem értem mi ez az átgondolatlan szigor.
Válasz medikus #964. hozzászólásáraSzerencse hogy semmiféle tgk-ról nem írtam a hozzászólásban. :) :) :)
Egyébként teljesen igazad van.
Válasz Tomszi #963. hozzászólásáraA Tgk az Tgk!Nem gk.Az a baj hogy sokan teljesen tisztában vannak azzal hogy mit vezetnek,csak próbálják belemagyarázni a törvénybe azt ami a napnál is világosabb hogy nem az!Értem én hogy jó lenne!Egyszerűbb,kisebb költség stb!
Az egész rendszám mizéria elkerülhető lenne életszerű jogalkotással. Kevesebb járműkategória, de egyértelműen meghatározni melyik mi, és azt csak arra engedélyezni, és az egész országban egységesen, forgalomba helyezéstől, vizsgáig rendőrig.
A quadokkal sokáig az volt, hogy egyszerűen nem volt olyan járműkategória, amibe beletartozzon. Csak annyit kellett volna csinálni, hogy kiegészíteni a motorkerékpár kategóriát annyival, hogy 4 kerekű, vezetőfülke nélküli, egyszemélyes motorkerékpér szerű terepjáró blablabla. Esetleg annyi hogy 50 ccm-ig segédmotor, felette nagymotor, rendszám, stb.
Vagy más, hányan motoroznak 125-ös motorral segédmotorral beadva. Pedig az alvázszámból ki lehetne olvasni a köbcentit. Rájuk szállni, akié nem valós azt agyonbüntetni, behajtani, kötelezni a műszakira, stb...
Ennyiből sokkal jobb amerika, ott állítólag egyes államokban nincs műszaki, autókra se. Viszont ha a sherif megállít, akkor ha valami nem tetszik a kocsidon, akkor ott helybe elkobozza, bevisz, jogsit bevon, amit akar.
Miért az milyen már, hogy T-jogsi letételéhez nem kell orvosi alkalmassági? Mert nem kell. Kissé érdekes. Pedig azért feljogosít arra hogy egy 300 lovas traktorral és 2db 16 tonnás póttal hasítsál keresztül kason országon városon 50km/h-val.
Válasz wernerj #958. hozzászólásáraLemaradt!Nem a súllyal van baj!A kombájnt is lemérnéd!Nincs meghatározva súly korlátozás!
Válasz wernerj #958. hozzászólásáraNekem semmi bajom se az erdészetre használt Zil-le, se a Prágával.
De ne hajtogasd ezt a kombájn témát se. Nálunk például annak idején az utolsó gépet is leműszakizták, emlékszem rá, 2004-ben vagy 5-ben, addig kombájnokon, meg egyéb önjárókon nem volt semmi, akkor meg mindent forgalomba helyeztek lassú járműnek: kombájnok, önjáró kasza, szecskázó, akkor még volt répaszedő, rakodógépek, minden. Ezekre mellesleg tök szabályos volt a lassú járná kategória.
Akkor egy nyilatkozat elég volt a tulajdonostól, hogy ez az alvázszámú gép az xyz RT tulajdona.
Egyébként valahol olvastam, lehet itt az agroinformon hogy úgy is forgalomba helyezhetnek gépet, hogy tulajdonost nem jegyeznek be a forgalmiba, csak üzembentartót.
Nem ismerem közelebbről az erdészetet, de még a legjárhatóbb a piros rendszám lenne, csak azt megint nem mindenhol csinálják meg teherautóra.
Vagy kijárni a teherautóként való üzembe helyezést, viszont annak asszem magasabb a biztosítása, 1-2 évente műszakizni, stb...
Vagy ha sehogy nem megy a rendszámozás, váltani traktorra, sokan csinálják T-150-nel, Zetor Crystal-lal.