Hirdetés
- Kinek milyen a repce, illetve a búza? új
- Erdőgazdálkodás, szakirányítás új
- Hol vannak a régi fórumosok? új
- New Holland traktorok új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- MTZ traktor átlagfogyasztás új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Kukorica terményárak új
- Ügyfélkapu-problémák új
- Vadkártérítés új
Cikkajánló
Sajtóközlemény
Milyen támogatásokra számíthat a juhágazat?
Jövőre emelkedik az anyajuhtartás támogatására fordítható összeg.
Sajtóközlemény
254 hozzászólás
Válasz #53. hozzászólásra
akkor sietni kell! elég későre hagytad
Válasz #50. hozzászólásra
Próbáltam lehúzni fogaskereket a tengelyről de nagyon ragaszkodnak egymáshoz, könnyebb lenne kivéve szétszerelni, meg jó lenne azért vetni egy pillantást a tengelyre is.
Válasz #51. hozzászólásra
És lötyög?
Mert ha igen, akkor biztos kiverődött az ékpálya:(((
Válasz #49. hozzászólásra
Igen. Jól láthatóan a fogaskerék és a tengely ékpályája nincs szemben, kopott vagy kisebb lehet az ék.
Válasz #48. hozzászólásra
Miért nem beszed le a kereket róla? és csak ha nem bírod visszatenni, akkor veszed ki a tengelyt
Válasz #48. hozzászólásra
és mi baja az éknek?
Elment a vezérlés?
Válasz #47. hozzászólásra
:-) Nem csak megemeltük egyenként a szeleptőkéket és rögzítettük őket felemelt állapotban. (egyébként E 512-es kombájnban van a motor csak ott nem válaszolt senki a kérdésemre. Azt talán még nehezebb lenne felborítani :-) )
Válasz #46. hozzászólásra
Felborítottátok az egész traktort????
:D
Válasz #45. hozzászólásra
Nem vettük ki.
Válasz #44. hozzászólásra
kivettétek a motort?
Köszönöm a válaszokat. Az a helyzet, hogy sikerült a tőkéket megemelni ütközésig, tehát most olyan mintha fejre állítottuk volna az egész motort, de valamiért nem akar kijönni a tengely. Nem akartuk nagyon feszegetni, meg aztán az eső is eleredt. A kérdés tehát most az lenne, hogy leszereletlen hengerálványokkal, (helyükön lévő szeleptőkékkel) fejre allított motorból ki lehet-e húzni a vezérműtengelyt, vagy ki kell szedni mindenképp előbb a szeleptőkéket? (Azt gondolnám, hogy el kell tudjanak távolodni a szeleptőkék annyira a tengelytől, hogy ki tudjon csúszni a tengely)
A fogaskereket nem dugó hanem egy körmös anya fogja le.A legegyszerübb ha a henger álványokat leveszed és akkor eléred a tőkéket mert azok befognak esni,és akadni fognak mikor húzod ki.
Van egy szétszedett ifa blokkom a vezértengely lendkerék felöli végén egy dekni van ezt 3db hatos 6 lap fejü csavar fogja be.
Nincs csavar. Egy nagy átmérőjű dugószerű furcsaság van a tengely végében. (ebből gondolva lehet, hogy furat van a tengelyben végig az olajzáshoz?!) Vagy esetleg a dugó alatt lehet menet? Az jó lenne mert akkor vissza lehetne huzatni a fogaskereket.
Válasz #39. hozzászólásra
ha csavar fogja (nem emlékszem) vissza lehetne azzal is húzatni, nem?
Köszönöm a választ. Az a helyzet, hogy nincs kiszerelve a motor a gépből és igy akarnám megoldani valahogy. Tulajdonképpen ha az éket ki tudnám cserélni a vezérműtengelyből az is elég lenne. Lehúzni persze le tudnám a fogaskereket, de mivel nem szedtem még szét ilyet nem tudom, hogy amikor vissza akarom majd ütni a fogaskereket a tengely végére, akkor mi tartja meg a tengely hátsó végét. Mert ha például csak egy dugó van a vezérmű tengely-ágy hátsó végén akkor az könnyen ki eshet. Vissza lehetne ütni a kereket a tengely végére kiszerelés nélkül, csinált már valaki ilyet?
Válasz #37. hozzászólásra
HA a "kis csészék"= szeleptőke akkor a válasz igen ki tud esni a vezérműtengely helyére, márcsak a szerelhetőség végett is, de egyébbként is ha a v.tengelyt cseréled illik végignézni a tökéket is mert azok kozt is akadhat sz*r. Én általában fejjel lefelé álló blokkal szoktam szerelni a vezérműtengelyt, esetleg még oldalán fekve is lehet.
Hello mindenkinek!
Négy hengeres IFA motorból szeretném kivenni a bütykös tengelyt normál (álló) helyzetben. Vezérmű szét van szedve ki akarom húzni a tengelyt. Meg tudja e mondani valaki nekem biztosra, hogy ha kihuzom a tengelyt a kis csészék amelyek érintkezésben vannak a tengellyel és amelyekben állnak a szelep emelő szárak, beleesnek az olaj teknőbe vagy csak lennebb csúsznak és nem tudnak leesni. Ki akarom cserélni a bütykös tengelyt de nem akarom szétszedni az egész motort. Gondolom majd egyenként fel kell emelnem a csészéket amikor vissza akarom tenni a tengelyt, az nem baj mert a hengerfej le van szerelve már, csak nem tudom, hogy nem e esnek le. Előre is köszönöm a segítséget.
Üdv mindenkinek!
Nem a témához tartozik, csak érdeklődnék, hogy nem-e lenne vkinek ( főleg zt tulajdonosokra gondolok) lefutott hátsó abroncsuk (18,4-30) eladó? teljesen lefutott is érdekelne, sak ne legyen kirepedzve esteleg lyukadva.
Előre is köszönöm
Válasz #34. hozzászólásra
Kösz! Remélem sikerrel járok!
Válasz #33. hozzászólásra
Igen.
Válasz #32. hozzászólásra
Ott csak azt az O gyürűt kell cserélni?
Válasz #31. hozzászólásra
Az olajteknőbe van, itt nagyobb víznek a nyomása, mint az olajé.
Csak 1 nagy O gyűrű tömít.
Válasz #30. hozzászólásra
Kösz! Az hol van rajt? Ki lehet iktatni?
De én ugy tudom,ha az lenne rossz akkor a hűtőbe menne olaj,nem?
Válasz #29. hozzászólásra
Leggvalószínűbb a hőcserélő.
Helló! ZT 303 hűtőviz bemegy a motorolajba!Hengerfej jó,pakolás gyanús,hüvelygumigyürű lehet?-hidegen nem megy le a víz.lehet,hogy melegen csak?
Válasz #27. hozzászólásra
Hozzá lehet férni a fülke levétel nélkül is csak a motort ki kell venni meg a darázs derekat, és akkor le tudod engedni a váltót a földre. Én egy farönköt tettem keresztül a fülke tetején és úgy engedtem le láncos emelővel(flasencug) a váltót raklapra majd egy krokodillal kihúztam a gép alól.
A csoport 3.Alsó sor leghátsó szinkron.A fülkét le kell venni?Vagy hozzá lehet férni ugyis?!
Válasz #25. hozzászólásra
Egy gyakorlott szakinak és ha van emelő
kézség (targonca, rakodó) akkor 3-4 óra, de akkor már a szinkron gyűrű is ki van szedve. Melyik van elkopva a sebváltó kettes vagy a terepváltó kettes?
Válasz #21. hozzászólásra
Tata!Mennyi idő szétkapni a váltót?Mert nekem is szét kell húzni mivel egy szinkron gyürü elkopott.
Válasz #23. hozzászólásra
Én értem, hogy Te mit mondasz, de Te nem érted h. miről van szó.
Válasz #22. hozzászólásra
a mi zt 303 asunkon kettő szivatyú van a nagy radial dugatyyús a kicsi pedig az olajat priccolja a váltoba
a szervő szivatyyú kuplungfüggetlen, gumihardival közvetlen főtengelyről hajt
Válasz #21. hozzászólásra
Na akkor olvasd el még 1x, hogy mit írt a srác!
Válasz #20. hozzászólásra
janikám a zt 303-as váltószivatyyúja olyan mint a rábáé nézz utána (kétszer szét volt szedve a váltó )
Válasz #19. hozzászólásra
Látom Tata öregszel.:D
Olvasd el figyelmesebben újra!
Válasz #14. hozzászólásra
a két hidraulika szivatyyú közül az egyik a hátúlját emeli meg a kihelyezett csatlakozásokat a mási a kicsi a váltónak az olaj szivatyyúja a szervó szivatyyú független a kuplungtól direktbe hajtja a főtengely
a váltónál fülke alatt van egy olajnyomás mérő gomba ami méri a váltó olajnyomását és ezt a müszerfalon egy kontroll lámpa jelzi
Válasz #14. hozzászólásra
Hali nekem volt már szerencsém a 303-hoz.A váltó elején a nagy szivattyú a hidraulika, ami mellette van az a kicsi a szervó. Ha teljesen kitaposod a kuplungot akkor mind a két tárcsát kiemeli ezért nem megy neked olyankor a a se a szervó se a hidraulika. ha csak félig nyomod ki akkor csak az egyes fokozat a menethajtás emel ki viszont a hidraulika és a tlt még megy. A te géped valószínű hogy 300-as volt mert azokon ott volt a szervó szivattyú és aki utólag belerakta az elejét az nem foglalkozott az átalakítással, de lehet hogy egy nagyon korai 303-as mert azokon is még a váltón volt a szervó szivattyú. A tlt kapcsolók: Az egyiknek középen van a nyugalmi pontja ha ezt jobbra illetve balra fordítod akkor 500 vagy 1000-es fordulat közül választol középen kikapcsolva. A másik karral választod meg hogy a tlt közvetlenül a motorról kapja a hajtást vagy a váltótól és így sebesség foozat függő lessz a tlt fordulat de így is tudsz választani lassúbb vagy gyorsabb fordulat közül. Röviden ennyi.Ja a váltó olaj nívója a betöltő nyílás is egyben mert a kupakon van a nívó pálca.
Válasz #14. hozzászólásra
Az olajszivatyúdat lefényképezhetnéd!
Ilyet még nem láttam.
Nyilván ott van a kormányszivatyú, de csak akkor áll meg, ha már a tlt kuplungját is kiemeled.
Ja a váltó nivója, ha jólemlékszem a padlólemez alatt van kb a kormánykerékk alatt.
Válasz #15. hozzászólásra
A difin alul van a leresztő csavar.
De az elsőhídban külön a lehajtásokban is van olaj.
Ezeken a beöntő a tetején a nívó hátul középmagasságban, a leereaztő természetesen alul.
Válasz #14. hozzászólásra
Helló!
Kölön írok, mert nem látom a hozzászólásod,és elfelejtem mit kérdeztél.
A a difin elöl az alsó kiscsavar a nívó.
Hátsó lehajtásnál középen a nagy a beöntő a kicsi a nívó az alsó a leeresztő.
Hello Mindenkinek!
Most vásároltunk egy zt 303-ast és nincs hozza semmiféle műszaki leirásunk, ugyhogy az interneten keresgéltem de főkent német oldalakat találtam. Van néhány dolog amit nem találtam, vagy nem értettem, ugyhogy ha valaki tudna segíteni annak előre is köszönöm.
1. Hol van az olaj nivó a váltón és a hatsó differenciálmű házon? Esetleg ugyanaz mindkettőé?
2. Az első differencialmű házán elölről két nivónak tűnő dugót is látok, meddig kell tenni olajjal az alsóig vagy a felsőig? A kardán tengely felől nézve alul van egy leeresztő dugónak látszó csavar amely olyan hosszú, hogy nincs hely kicsavarni a hidtól. Valóban leeresztő dugó? Sok olaj marad a hatsó részében ha ezt nem tudom kivenni?
3. A hátsó kerekek hajtómű házán szintén két dugót látok tengely magasságban. A nagyobbik lenne a nivó? A kisebbik micsoda?
4. A tulaj azt mondta ahhoz hogy be lehessen kapcsolni a TLT-t 1000 fordulatra meg kell forditani azt a kis lemezt ami a karokat vezeti. Ennek van valami konkrét oka, vagy miert nem olyan a lemez, hogy lehessen egyszer ide, egyszer oda kapcsolni forditgatás nélkül?
5. Ha alánézek a kuplung es a váltó között két különálló olajszivattyút is látok felszerelve. (A motor elején a főtengely végén, viszont nincs szivattyú, nem kellene ott is lennie?) Bevallom nem követtem végig a vezetékeket, de melyik mit dolgozik? Miért van az, hogy ha teljesen benyomom a kuplungpedált akkor nem emeli sem az ekét, és nem működik a kormány sem?
6. (ami talan a legnagyobb relytély számomra) A kormány alatt van két kapcsoló kar, az egyik a TLT, de mi a másik?
Unter-Last-Schaltstufe (ULS) - ezt találtam ezen az oldalon: http://www.ddr-landmaschinen.de/sonderseiten/sonders.zt300.htm
vagy http://www.youtube.com/watch?v=EJGHNbNldr0 kb a 3-adik perctől. De az a helyzet hogy nem vilagos szamomra mi is ez pontosan.
Ha valakinek lenne barmilyen műszaki leírása, (esetleg elektronikus formában, esetleg magyarul :-) de akár németül is) azt hiszem az nagy segítség lenne nekünk.
Köszönöm szépen előre is.
Válasz #10. hozzászólásra
én úgy tudom, hogy az ötveneseknek összeakaszthatós a difije és kicsit másabb, mint a nyolcvanasokénak
Nem akarok neked hülyeséget írni, ezért egy szerelővel kellene ez ügyben konzultálni
én a púpos 80 -asnak átalakítottam annakidején a difijét levegősre, az a szerkezet nem tud állandóra összeakadni
Válasz #10. hozzászólásra
Ha még olajos a difid akkor a szervón ereszt át a szelep, de ha levegős akkor az a szelep enged enged át de ha a kompresszor nem megy akkor ilyen baj nincs, vagy az első hajtás nem akar lediferálni. Az egyik cimborám járt úgy hogy a 82-es első difije teljesen össze sült és hiába öntött már bele olajat a gép ment csak folrdulni nem lehetett vele mert nem diferált le egymástól a két első kerék.
Válasz #1. hozzászólásra
Kedves Árpi!
A 303-as Zt 2/2 ben mindig visít.Ha jó vastag olajat teszel bele tompulni fog. De egyébként próbálj meg 1/3-al dolgozni / így egy picit gyorsabb/ és ebben nincs hangja a váltónak. Az seb.váltón a 2-t a felső tengelysoron kapcsolja és az kevesebb olajat kap és közelebb is van hozzád ezért hangos. Tegyél polifómot rá gumiszőnyeget a padlólemezre és csendesebb lesz. Az ortolásra meg a megoldás hogy vedd le az első difizár működtető levegő vezetékét mert ha ez átereszt akkor benyomja a difit és akkor az istennek nem akar fordulni. Az enyém is ilyen volt annak idején.
Géza!
Nekem öszkerekes mtz-ém van és kanyarodáskor én is szoktam vele köszködni, mert tolja maga előtt a földet. Lehetséges, hogy a difi okozza?
Mert amikor vettem a gépet akkor már levolt vágva a difivezeték róla.
Válasz #8. hozzászólásra
igy igaz
Nekem is ugyanez volt, az a hatos csavar ami a kart odafogja
a zt-n levegős a difi lehet hogy átenged a szelep,az első hidrol vedd le a difi csövét és nézd meg jön-e rajt a levegő! csak abban az 1 fokozatban visít?
Válasz #5. hozzászólásra
mtz 892.2
ősszel a szántásnál használtam és kilazúlt egy csavar a fülke alatt és nem engedte vissza csak a lábnyomóját
Géza!
Öszkerekes vagy kétkerekes volt az mtz?