Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR403.55 FtUSD391.08 FtCHF429.92 FtGBP484.5 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz .Richard. #91728. hozzászólásáraHogy csak az áram vezetékről és a forgórész dekni csavarjairól lehet meg különböztettni. És azt se tudja meddig mert előtte fél kilóval a kínai könyebb volt, de valahogy meghíztak azok is.
Válasz Gumóka #91721. hozzászólásáraÍgyál meg 2 sört fogj egy próba lámpát, ültess be valakit a fülkébe, és egyesével rakd fel a vezetékeket. Az önindítóra kerüljön fel a vékony utoljára. generátor vastag vezetékéről indulj hogy azon az áram bekerüljön a műszerfalba, onnan meg az indító kapcsolóra. Utána indulj kifelé a fáklyára és az önindító relére. Röhögni fogsz a végén milyen hülye voltál az elején.
Válasz Gumóka #91721. hozzászólásáraA ct-nek kellene mennie a relé 85,vagy 86 kivezetésére! De nálad a vékony szürke nem oda van kötve!Az a vastag piros miért van ott?
Válasz medikus #91719. hozzászólásáraMutatom!
A ct megy közvetlenül az izzító ellenörzőre. A zöld-sárga lemegy a reléig + jelen.
A másik kettőt meg rajzon kéne nézzem.
A rózsaszín is talán izzító előtét ellenásrá megy az a 3k a negyedik meg a fáklya lenne?
Rajz nélkül nem tudom, nekem kell hozzá az is.
Ami biztos, a ct m4, a többi m5 kivezetés
Válasz Gumóka #91718. hozzászólásáract= sztart oroszul!Az indító kapcsolódon 4 vezeték van gyárilag! Egy a +! Egy a Ct! Egy az izzító ellenőrzőre megy , annak egyik oldalára! Egy másik megy az azzitó ellenőrző másik oldalára,de oda megy a fáklya izzító szála is! 1 fokozaton izzít,az izzító ellenőrzőn keresztül!!! 2 fokozatban izzít,az ellenőző megkerülésével,közvetlenül!! 3 fokozat az indítás a ct kivezetésen keresztül!
Válasz medikus #91716. hozzászólásáraAz az indítókapcsoló m4 érdekes nekem, valószínűleg ott lesz a hiba, rajz szerint kötve nekem az izzítószálra megy, ct jelöléssel. Mivel a többi ugye mind m5.
Akkor onnan kell egy külön szál relére, ha jól gondolom?
Válasz medikus #91714. hozzászólásáraMár rávágtam a motorháztetőt, lefagyott a lábam is, meg valaki elátkozott traktorostól, hogy ezzel mindig a baj van
Válasz medikus #91713. hozzászólásáraAnnyi,hogy az indítókapcsolóra menő + szál,az ampermérő + kivezetésén van,ott ahova a 30 bejön az indítóról! Különben az ampermérő mérné az izzítás,indítás áramát! A többi jó!
Válasz termelo #91710. hozzászólásárabocsánat az egyértelműség kedvéért túlterheléses felforralásra gondoltam, természetesen a műszaki hibából adódót nem nevezhetjük balfaxságnak
A gőzképződés mint ahogy Gumóka is mondta kb. 108 fok fagyállónál nyitott rendszer esetében de zárt rendszernél még sima víznél is több
Válasz .Richard. #91703. hozzászólásáraEgyértelmű, hogy a kompresszió megtartásához nincs köze a víztérnek hiszen a Deutz-nak pl. van egy csomó léghűtéses traktor motorja...
Azzal viszont nem értek egyet, hogy attól lesz baja, hogy egyszer kétszer 1 kicsit megmelegszik.
Alap esetben elég balfasznak kell lenni hogy valaki felforralja de ezek csak számok, a léghűtéses elmegy 120-130 fokig is mégse megy szét a tömítés...
Én nagyon régen szereltem MTZ hengerfejet kb. 2008, utoljára traktort Perkins-t autót meg 1.9Pd-t
ott nincs ilyen mert nyúló csavarok vannak gyárilag
Válasz .Richard. #91702. hozzászólásáraNe komplikáljátok túl, pár éve mindent kimértem, keresettek vissza vannak képek. Nyárára 70 fokos kell az mtzbe, télen meg ha akartok meleg fülkét 87 fokos. Köztes nincs. Az a gond kicsi a hűtője mindegyiknek, + még a 87 fokos 106 foknál zárja be a kiskört. A 70 fokos meg 85 foknál zárja a kiskört valamiért. Azért bír a 70fokossal egésznap terhelésen menni 90 fokon nyáron, a 87 fokossal meg nem.
Válasz Gumóka #91699. hozzászólásáraNa backi ez semmi anyagból van. Akkor vágok én oda két 16-os lapvasat bevágom 4 helyen 20mmre és belehegesztek 4 10.9-es csavart, és hozzá csavarozom a fejhez. Pont kiadnák így a távolságot. Esetleg még megerősítem a közepén egy lapvassal mint a képeden.
Válasz medikus #91664. hozzászólásáraOlvasgass majd vissza.
De így most az van.
Hogy a zöld-sárga ami az ampermérőn keresztül megy a gyújtáskapcsoló + jelére, közösítve lett az indító nagy csavarjával. Ez a 30-on van.
A behúzómágnes és a fáklya van a 87-en
86 egy szimpla test
85-re meg ha rakom a blankolt piros kábelt, automatikusan indít
Viszont multiméterrel mérve az a blankolt piros is a kapcsoló + pontján sípol amin a zöld sárga van.
Válasz Gumóka #91696. hozzászólásáraA zöld sárga rajz szerint, meg ahogy kötöttem is, az ampermérőn keresztül ment ki a relére, onnan meg közösítve volt az indító vastag csavarjával.
Most nézem rajzon.
A villám vágná meg ezt az egész fost
Válasz termelo #91694. hozzászólásáraBocs. Nem èrted. A hengerfejtömitèst ha nyomatèkra húzod a csavarokat,,tömörited,így tömit mindenhol. A kompressziót nem a tömitès viztèr tömitő rèsze tartja meg. Ha a megengedett,pl. Max 100fok felett vagy azon hajtod,összezsugorodik,roskad a tömitès,így fellazulnak a csavarok,mert a tömitès lapul. Így ki fog fújni valahol.nem bírja a hőt. Vège. Ha van olyan tömitès,ami bírja 120fokig, akkor az így nem jár, de oda olyan olaj kell még illesztès,ami bírja. Csak,ha ilyen hőfokon nagyobb terhelèst kap, akkor gőz lesz,ami nem hűt, akkor meg az a baj.
Válasz termelo #91693. hozzászólásáranem. Tedd bele egy fazèkba, aztán meglátod. Mikor nyit meg mikor zárt teljesen. Amúgy a víznek sem mindegy,hogy 80fokrol akarod hűteni,vagy 60rol. A hidegebb vizet ha hűtöd,több ideig tudod forráspont alatt tartani,ugyanakkora hőfejlődèssel,mint a 80asat,ha megindul felfelé. A hűtő aljában van a hült víz. Ha az 80fokos,hamar lesz 100is. Szóval vagy a gyári beállitásu adagoló,vagy egy sebessèggel lassabban. Más nincs. A teljesen nyitott termosztát kb. Felèt engedi talán a cső keresztmetszetnek, tehát,visszafogja a vizet, ahhoz kèpest,mintha benne sem lenne. Ha nincs benne elvileg nem lehet megforratni. Szerinted az Mtzben mièrt nincs sokban? Mert belebüfögahenger, kidobja akkor jó,meg melegszik,mert Maxon terheli,így nem kell oda azt jovan. pedig nem az a megoldás.
Válasz mtz1221 #91698. hozzászólásáraNem hiszem, még bontóba se.
Nálunk a "gyári" acv is hegesztett.
Vagyis 10-es anyag van meghajtva, de egy a felfogó része, arra meg van hegesztve még 1 anyag
De csináltam én ilyen fix húzót hegesztettbe, vontatott műtrágyaszóróhoz, 15-ös anyagból, már jó pár éve, még nem szóltak, hogy szétesett volna.
Válasz Gumóka #91697. hozzászólásáraAz volt a másik gondolatom, de hegesztés nélkül biztonságosabbnak gondolnám. 80 euró volt, nálatok lehet olcsóbban találni ?
Válasz mtz1221 #91695. hozzászólásáraEz a vázba egy furaton megy át, tehát a felfogórész egy.
Anyagvastagság bőven jó, gyári acv se vastagabb, sőt, de hajlítás helyett egy bika hegesztés kell oda, több soron, apróbb gyökkel akár.
Válasz medikus #91664. hozzászólásáraNem nyert, valamiért a fülkében semmi öram, a generátor m4 et ráraktam a 30-ra.
A zöld sárga, ami 85 ön van magába, az indító + jelre megy.
Rajz szerint kötöttem, rb1+ régi indító relével jó volt.
Így ni.
Vettem ma egy nagyon jó állapotú automata húzó fejet a vásáron. A kérdés az lenne ha 18-as anyagból hajlitatnék neki a képen látható 2 tartót, az elég lenne e neki ? 2-2 20as csavar tartaná.
A dugattyú AHp-ból FHp-ba tart. A szívószelep az AHp után zár 20-400-al (2). A levegő nyomása a sűrítés végén 35-45 bar, hőmérséklete 700-900 C0.
A FHp előtt 15-300-al történik a tüzelőanyag befecskendezés – a tüzelőanyag keveredik a forró levegővel és öngyulladva az égés megindul.
A gyulladási késedelem 0,001-0,0015 sec, a nyomás az égés végén 60-80 bar.
Alsó értékek 60 bár 700 fok, ilyent vízzel nem lehet előállítani...
Ha rákeresel az olajhőmérsékletre motorolajnál 118-fokra írták hogy üzemi...
Válasz .Richard. #91685. hozzászólásáraAz elmondottak alapján a termosztát csak akkor akadályozza az átfolyást ha zárva(esetleg félig zárva) van. A 95 fokos motornál nem mindegy hogy 60 vagy 80 fokos termosztát van benne?
80 foktól mind a 2 nyitva van, gondolom egyforma az ellenállásuk az átfolyásra nem?
A kis JD-be 80 fokos a termosztát de kb 92-93-ig melegszik 3/4 terhelésen
Válasz Gumóka #91689. hozzászólásáraRb1 is ment ki a levesbe, még régebben írtad, a golf generátornak lehet az adott egyet, meg hol azzal, hol az indítórelé behúzásával szenvedtem, nem kell.
Most így néz ki.
86-test
85 indítókapcsoló + (zöld-sárga)
30 ampermérő+ önindító vastag csatlakozó (kék és piros)
87 behúzómágnes+ fáklya (fekete és szürke)
Válasz medikus #91658. hozzászólásáraA generátor m5 az oda megy is fel!
a generátor m4, az rb1 hullám jelen volt.
Egyébként jó lett a kötés, csak az indító +, test, vagyis 85-86-ot cseréltem meg, viszont a töltésjelzőn kívül nincs áram a fülkébe, nem is indít.
A piros volt az rb1 hullámon.
Az előbbi képeken az a körsarus, azt is írtad, melyikre kössem, de mindjárt visszakeresem.
Válasz Иван #91687. hozzászólásáraVidd be a zár fülke felőli részét hogy erővel keljen az ajtót becsukni. Majd 2 nap rázkódás után hozzá idomodik az ajtó.
Válasz termelo #91677. hozzászólásáraAnno a fèmek forrosodása miatti kevesebb kopása ,üzemmeleg motorhoz volt viszonyítva 80meg 100közè a leg minimálisabb anyagkopás. De ugye a 100fok egy règi motor hengerfejtömitèsènèl nem előnyös. De ha olyan anyag ami bírja, akkor jó a 110is nyomáson. Gondolom,mikor a forrástol buborèkkèpződès van addig engedik melegedni,mert utánna gőz van,nem hűt. Meg olyan olajjal ami azt bírja.
Válasz termelo #91680. hozzászólásáraa termosztát akadályozza a szabad átfolyást,ezáltal melegszik,ha nagyon erölteted. Főleg 40fokban. Ha 60fokos van benne, akkor már elöbb engedi a vizet, aztán így lehet,hogy 80nál nem lesz melegebb. De ha a motor terhelèse miatt nagyon melegszik, akkor lehet termosztát nèlkül is megforr. A gyári beállitás ami miatt elvileg nem forr fel. De az Mtzt hűtő ami az 50esè,arra èpül fel,azzal akarják a 100lovast is hűteni,az meg esèlytelen. Felülete szinte ugyan az.
Válasz termelo #91683. hozzászólásáraMintmár írtam a detroit diesel motor hőmérséklete 110c⁰.
Az mtz óra zöld skálája mettől meddigvan?
Ha köztevan az jó.
A hőmérőparon a 4.hengernél.
A legmelegebb pontnál.
És az mtz híresen precíz műszererezetségérül neis beszéljünk!
Ami a 4.hengernél 90c⁰ az 1.nél 70c⁰
Ez az mtz.
Nyugodtan lehet 85-90⁰, melegben nemenjen fel fölé!
Az meg a hűtőn, nem a termosztáton múlik.
Válasz Gumóka #91681. hozzászólásáraÉn is rohadtul sokalltam a JD-nél a 100-at de több helyről azt az infót kaptam, hogy az R-esektől ez a gyári, sőt már a régi 8000-nél is ez volt.
Legnagyobb megdöbbenésemre az autószerelő barátom is azt mondta hogy az elektromos műszerfalon amit látsz pl 90 fokot az nem annyi mert folyamatosan változik scr dpf stb. miatt és csak egy nagyobb kb. +-5-10 fokt túllépése után változik. Állítólag azért van így mert az ingadozás zavarta a sofőröket a vezetésben...
Válasz .Richard. #91676. hozzászólásáraŐ szerintem nem piszkálta, gyári motor, de nagyjából ugyanaz a 1025, mint a 80 motorra, apróbb változásokkal, a hűtő is ugyanaz szerintem, halványak már az emlékeim, de szerintem a hegyezett motor miatt kicsi a hűtő hozzá.
A mienk is gyári volt, újkora óta fennált ugyanez, mint Gandhynál.
91781 hozzászólás
Válasz mtz1221 #91729. hozzászólásáraLehet már nem alumíniummal tekercseli! Nincs réz!
Válasz mtz1221 #91726. hozzászólásáraAmeenyit szopok én ezzel már egy ideje, nincs annyi alkohol, hogy röhögni tudjak magamon![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
Csak ennyi munka után már sajnálom eladni
Válasz .Richard. #91728. hozzászólásáraHogy csak az áram vezetékről és a forgórész dekni csavarjairól lehet meg különböztettni. És azt se tudja meddig mert előtte fél kilóval a kínai könyebb volt, de valahogy meghíztak azok is.![smile cursing](/oldforum/images/smiles/cursing.gif)
Válasz mtz1221 #91727. hozzászólásáraMit mond?
Már ezt is hamisítják, az ész megáll.![smile cursing](/oldforum/images/smiles/cursing.gif)
Válasz Gumóka #91721. hozzászólásáraÍgyál meg 2 sört fogj egy próba lámpát, ültess be valakit a fülkébe, és egyesével rakd fel a vezetékeket. Az önindítóra kerüljön fel a vékony utoljára. generátor vastag vezetékéről indulj hogy azon az áram bekerüljön a műszerfalba, onnan meg az indító kapcsolóra. Utána indulj kifelé a fáklyára és az önindító relére. Röhögni fogsz a végén milyen hülye voltál az elején.![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
Válasz medikus #91724. hozzászólásáraE szerint kötöztem eredetileg.![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20250209184502_villamoss_g_rajz_1_.jpg)
Indított, mikor behúzott a relé, de inkább nem húzott be.
Izzítást nem használom.
Válasz Gumóka #91721. hozzászólásáraA ct-nek kellene mennie a relé 85,vagy 86 kivezetésére! De nálad a vékony szürke nem oda van kötve!Az a vastag piros miért van ott?
Válasz mtz1221 #91722. hozzászólásáraKöszi!
![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
Válasz termelo #91709. hozzászólásáraBenne. 40 fokban a tárcsázást nem bírja. Kicsikben nekem is a 87fokosok vannak egész évben.
Válasz medikus #91719. hozzászólásáraMutatom!
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20250209180512_img_20250209_135328_740.jpg)
A ct megy közvetlenül az izzító ellenörzőre. A zöld-sárga lemegy a reléig + jelen.
A másik kettőt meg rajzon kéne nézzem.
A rózsaszín is talán izzító előtét ellenásrá megy az a 3k a negyedik meg a fáklya lenne?
Rajz nélkül nem tudom, nekem kell hozzá az is.
Ami biztos, a ct m4, a többi m5 kivezetés
Válasz medikus #91719. hozzászólásáraMár a 2 fokozatban indít is! Bocs kicsit fárad az agyam!![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
Válasz Gumóka #91718. hozzászólásáract= sztart oroszul!Az indító kapcsolódon 4 vezeték van gyárilag! Egy a +! Egy a Ct! Egy az izzító ellenőrzőre megy , annak egyik oldalára! Egy másik megy az azzitó ellenőrző másik oldalára,de oda megy a fáklya izzító szála is! 1 fokozaton izzít,az izzító ellenőrzőn keresztül!!! 2 fokozatban izzít,az ellenőző megkerülésével,közvetlenül!! 3 fokozat az indítás a ct kivezetésen keresztül!
Válasz medikus #91716. hozzászólásáraAz az indítókapcsoló m4 érdekes nekem, valószínűleg ott lesz a hiba, rajz szerint kötve nekem az izzítószálra megy, ct jelöléssel. Mivel a többi ugye mind m5.
Akkor onnan kell egy külön szál relére, ha jól gondolom?
Válasz medikus #91714. hozzászólásáraKöszönöm egyébként, ha nem sikerül van még itthon tavalyi benzin!![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
Válasz medikus #91714. hozzászólásáraVastagon a javítás!
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20250209170228_img_20250209_165848.jpg)
Válasz medikus #91714. hozzászólásáraMár rávágtam a motorháztetőt, lefagyott a lábam is, meg valaki elátkozott traktorostól, hogy ezzel mindig a baj van![smile devil](/oldforum/images/smiles/devil.gif)
![smile laugh](/oldforum/images/smiles/laugh.gif)
Válasz medikus #91713. hozzászólásáraAnnyi,hogy az indítókapcsolóra menő + szál,az ampermérő + kivezetésén van,ott ahova a 30 bejön az indítóról! Különben az ampermérő mérné az izzítás,indítás áramát! A többi jó!![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
Válasz Gumóka #91705. hozzászólásáraEz szerint kösd be!
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20250209165205_img_20250209_164436.jpg)
Válasz termelo #91710. hozzászólására
itt a lènyeg! Ha van ami szorítsa A fejet,akkor biztosan nem lesz baja a tömitèsnek.
Válasz termelo #91710. hozzászólásárabocsánat az egyértelműség kedvéért túlterheléses felforralásra gondoltam, természetesen a műszaki hibából adódót nem nevezhetjük balfaxságnak
A gőzképződés mint ahogy Gumóka is mondta kb. 108 fok fagyállónál nyitott rendszer esetében de zárt rendszernél még sima víznél is több
https://www.gyakorikerdesek.hu/tudomanyok__termeszettudomanyok__632045-05bar-tulnyomason-mennyi-kb-a-viz-forraspontja
Válasz .Richard. #91703. hozzászólásáraEgyértelmű, hogy a kompresszió megtartásához nincs köze a víztérnek hiszen a Deutz-nak pl. van egy csomó léghűtéses traktor motorja...
Azzal viszont nem értek egyet, hogy attól lesz baja, hogy egyszer kétszer 1 kicsit megmelegszik.
Alap esetben elég balfasznak kell lenni hogy valaki felforralja de ezek csak számok, a léghűtéses elmegy 120-130 fokig is mégse megy szét a tömítés...
Én nagyon régen szereltem MTZ hengerfejet kb. 2008, utoljára traktort Perkins-t autót meg 1.9Pd-t
ott nincs ilyen mert nyúló csavarok vannak gyárilag
Válasz mtz1221 #91707. hozzászólásáraNekem 1 kérdésem lenne!
Most raktam bele 87-est ha csak pótkocsizok semmi mást akkor nyáron benne maradhat?
Ne aratáskor kelljen már baszakodnom vele...
Válasz Gumóka #91705. hozzászólásáraFeladom![smile crying](/oldforum/images/smiles/crying.gif)
https://drive.google.com/file/d/16KAfEPmMCleL3bivlLAO9L2QbymYFqPb/view?usp=drivesdk
Válasz .Richard. #91702. hozzászólásáraNe komplikáljátok túl, pár éve mindent kimértem, keresettek vissza vannak képek. Nyárára 70 fokos kell az mtzbe, télen meg ha akartok meleg fülkét 87 fokos. Köztes nincs. Az a gond kicsi a hűtője mindegyiknek, + még a 87 fokos 106 foknál zárja be a kiskört. A 70 fokos meg 85 foknál zárja a kiskört valamiért. Azért bír a 70fokossal egésznap terhelésen menni 90 fokon nyáron, a 87 fokossal meg nem.![smile cursing](/oldforum/images/smiles/cursing.gif)
Válasz Gumóka #91699. hozzászólásáraNa backi ez semmi anyagból van. Akkor vágok én oda két 16-os lapvasat bevágom 4 helyen 20mmre és belehegesztek 4 10.9-es csavart, és hozzá csavarozom a fejhez. Pont kiadnák így a távolságot. Esetleg még megerősítem a közepén egy lapvassal mint a képeden.![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Válasz medikus #91664. hozzászólásáraOlvasgass majd vissza.![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20250209145430_img_20250209_144420_928.jpg)
De így most az van.
Hogy a zöld-sárga ami az ampermérőn keresztül megy a gyújtáskapcsoló + jelére, közösítve lett az indító nagy csavarjával. Ez a 30-on van.
A behúzómágnes és a fáklya van a 87-en
86 egy szimpla test
85-re meg ha rakom a blankolt piros kábelt, automatikusan indít
Viszont multiméterrel mérve az a blankolt piros is a kapcsoló + pontján sípol amin a zöld sárga van.
Válasz Gumóka #91696. hozzászólásáraA zöld sárga rajz szerint, meg ahogy kötöttem is, az ampermérőn keresztül ment ki a relére, onnan meg közösítve volt az indító vastag csavarjával.![smile censored](/oldforum/images/smiles/censored.gif)
Most nézem rajzon.
A villám vágná meg ezt az egész fost
Válasz termelo #91694. hozzászólásáraBocs. Nem èrted. A hengerfejtömitèst ha nyomatèkra húzod a csavarokat,,tömörited,így tömit mindenhol. A kompressziót nem a tömitès viztèr tömitő rèsze tartja meg. Ha a megengedett,pl. Max 100fok felett vagy azon hajtod,összezsugorodik,roskad a tömitès,így fellazulnak a csavarok,mert a tömitès lapul. Így ki fog fújni valahol.nem bírja a hőt. Vège. Ha van olyan tömitès,ami bírja 120fokig, akkor az így nem jár, de oda olyan olaj kell még illesztès,ami bírja. Csak,ha ilyen hőfokon nagyobb terhelèst kap, akkor gőz lesz,ami nem hűt, akkor meg az a baj.
Válasz termelo #91693. hozzászólására
nem. Tedd bele egy fazèkba, aztán meglátod. Mikor nyit meg mikor zárt teljesen. Amúgy a víznek sem mindegy,hogy 80fokrol akarod hűteni,vagy 60rol. A hidegebb vizet ha hűtöd,több ideig tudod forráspont alatt tartani,ugyanakkora hőfejlődèssel,mint a 80asat,ha megindul felfelé. A hűtő aljában van a hült víz. Ha az 80fokos,hamar lesz 100is. Szóval vagy a gyári beállitásu adagoló,vagy egy sebessèggel lassabban. Más nincs. A teljesen nyitott termosztát kb. Felèt engedi talán a cső keresztmetszetnek, tehát,visszafogja a vizet, ahhoz kèpest,mintha benne sem lenne. Ha nincs benne elvileg nem lehet megforratni. Szerinted az Mtzben mièrt nincs sokban? Mert belebüfögahenger, kidobja akkor jó,meg melegszik,mert Maxon terheli,így nem kell oda azt jovan.
pedig nem az a megoldás.
Válasz mtz1221 #91688. hozzászólására
zsanèrhoz berongyozott kalapácsnyèl, aztán óvatosan bnyomni,így idomul. 2nyèl,kèt zsanèrhoz,2emberrel. ![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Válasz mtz1221 #91698. hozzászólásáraTavasszal jobb idő lesz, ki kell lessek tényleg Topolyára
Válasz mtz1221 #91698. hozzászólásáraNem hiszem, még bontóba se.![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20250209141005_img_20250209_140816_660.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20250209141013_img_20250209_140810_659.jpg)
Nálunk a "gyári" acv is hegesztett.
Vagyis 10-es anyag van meghajtva, de egy a felfogó része, arra meg van hegesztve még 1 anyag
De csináltam én ilyen fix húzót hegesztettbe, vontatott műtrágyaszóróhoz, 15-ös anyagból, már jó pár éve, még nem szóltak, hogy szétesett volna.
Válasz Gumóka #91697. hozzászólásáraAz volt a másik gondolatom, de hegesztés nélkül biztonságosabbnak gondolnám. 80 euró volt, nálatok lehet olcsóbban találni ?
Válasz mtz1221 #91695. hozzászólásáraEz a vázba egy furaton megy át, tehát a felfogórész egy.
Anyagvastagság bőven jó, gyári acv se vastagabb, sőt, de hajlítás helyett egy bika hegesztés kell oda, több soron, apróbb gyökkel akár.
Válasz medikus #91664. hozzászólásáraNem nyert, valamiért a fülkében semmi öram, a generátor m4 et ráraktam a 30-ra.
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20250209135341_img_20250209_135328_740.jpg)
A zöld sárga, ami 85 ön van magába, az indító + jelre megy.
Rajz szerint kötöttem, rb1+ régi indító relével jó volt.
Így ni.
Vettem ma egy nagyon jó állapotú automata húzó fejet a vásáron. A kérdés az lenne ha 18-as anyagból hajlitatnék neki a képen látható 2 tartót, az elég lenne e neki ? 2-2 20as csavar tartaná.![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20250209134654_img_20250209_133253.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20250209134720_img_20250209_133228.jpg)
Válasz .Richard. #91686. hozzászólásáraEzt kell bírni egy hengerfej tömítésnek a itteni hozzászólás szerint:
https://www.agroinform.hu/forum?act=showTopic&tid=609&order=created
A dugattyú AHp-ból FHp-ba tart. A szívószelep az AHp után zár 20-400-al (2). A levegő nyomása a sűrítés végén 35-45 bar, hőmérséklete 700-900 C0.
A FHp előtt 15-300-al történik a tüzelőanyag befecskendezés – a tüzelőanyag keveredik a forró levegővel és öngyulladva az égés megindul.
A gyulladási késedelem 0,001-0,0015 sec, a nyomás az égés végén 60-80 bar.
Alsó értékek 60 bár 700 fok, ilyent vízzel nem lehet előállítani...
Ha rákeresel az olajhőmérsékletre motorolajnál 118-fokra írták hogy üzemi...
Válasz .Richard. #91685. hozzászólásáraAz elmondottak alapján a termosztát csak akkor akadályozza az átfolyást ha zárva(esetleg félig zárva) van. A 95 fokos motornál nem mindegy hogy 60 vagy 80 fokos termosztát van benne?
80 foktól mind a 2 nyitva van, gondolom egyforma az ellenállásuk az átfolyásra nem?
A kis JD-be 80 fokos a termosztát de kb 92-93-ig melegszik 3/4 terhelésen
Válasz mtz1221 #91688. hozzászólásáraMeg kell hajtani az ajtó sarkánál befelé az egészet
Válasz Gumóka #91690. hozzászólásáraIdézem:
"Az a körsarus piros is a relé 30 pontjára megy,onnan kap a műszerfal áramot!Anélkül bent nincs vellany!"
Akkor azért nincs bent delej? Sz az m4 generátor
Válasz Gumóka #91689. hozzászólásáraRb1 is ment ki a levesbe, még régebben írtad, a golf generátornak lehet az adott egyet, meg hol azzal, hol az indítórelé behúzásával szenvedtem, nem kell.
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20250209131731_img_20250209_131450_739.jpg)
Most így néz ki.
86-test
85 indítókapcsoló + (zöld-sárga)
30 ampermérő+ önindító vastag csatlakozó (kék és piros)
87 behúzómágnes+ fáklya (fekete és szürke)
Válasz medikus #91658. hozzászólásáraA generátor m5 az oda megy is fel!
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20250209131222_img_20250209_131155_834.jpg)
a generátor m4, az rb1 hullám jelen volt.
Egyébként jó lett a kötés, csak az indító +, test, vagyis 85-86-ot cseréltem meg, viszont a töltésjelzőn kívül nincs áram a fülkébe, nem is indít.
A piros volt az rb1 hullámon.
Az előbbi képeken az a körsarus, azt is írtad, melyikre kössem, de mindjárt visszakeresem.
Válasz Иван #91687. hozzászólásáraVidd be a zár fülke felőli részét hogy erővel keljen az ajtót becsukni. Majd 2 nap rázkódás után hozzá idomodik az ajtó.![smile wink](/oldforum/images/smiles/wink.gif)
Sziasztok!
![Ajto](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20250209124220_img_4738.jpg)
Ezen az oroszos hézagon lehetne valahogy csökkenteni?
Ajtót lehet valahogy állítani vagy valami gumikédert tegyek +ba?
Szeretném majd beklímázni az erőművet, de ameddig nincs le szigetelve, meg ilyen “rések” vannak addig nincs értelme.
Válasz termelo #91677. hozzászólásáraAnno a fèmek forrosodása miatti kevesebb kopása ,üzemmeleg motorhoz volt viszonyítva 80meg 100közè a leg minimálisabb anyagkopás. De ugye a 100fok egy règi motor hengerfejtömitèsènèl nem előnyös. De ha olyan anyag ami bírja, akkor jó a 110is nyomáson. Gondolom,mikor a forrástol buborèkkèpződès van addig engedik melegedni,mert utánna gőz van,nem hűt. Meg olyan olajjal ami azt bírja.
Válasz termelo #91680. hozzászólására
a termosztát akadályozza a szabad átfolyást,ezáltal melegszik,ha nagyon erölteted. Főleg 40fokban. Ha 60fokos van benne, akkor már elöbb engedi a vizet, aztán így lehet,hogy 80nál nem lesz melegebb. De ha a motor terhelèse miatt nagyon melegszik, akkor lehet termosztát nèlkül is megforr. A gyári beállitás ami miatt elvileg nem forr fel. De az Mtzt hűtő ami az 50esè,arra èpül fel,azzal akarják a 100lovast is hűteni,az meg esèlytelen. Felülete szinte ugyan az.
Válasz termelo #91683. hozzászólásáraMintmár írtam a detroit diesel motor hőmérséklete 110c⁰.
Az mtz óra zöld skálája mettől meddigvan?
Ha köztevan az jó.
A hőmérőparon a 4.hengernél.
A legmelegebb pontnál.
És az mtz híresen precíz műszererezetségérül neis beszéljünk!
Ami a 4.hengernél 90c⁰ az 1.nél 70c⁰
Ez az mtz.
Nyugodtan lehet 85-90⁰, melegben nemenjen fel fölé!
Az meg a hűtőn, nem a termosztáton múlik.
Válasz Gumóka #91681. hozzászólásáraÉn is rohadtul sokalltam a JD-nél a 100-at de több helyről azt az infót kaptam, hogy az R-esektől ez a gyári, sőt már a régi 8000-nél is ez volt.
Legnagyobb megdöbbenésemre az autószerelő barátom is azt mondta hogy az elektromos műszerfalon amit látsz pl 90 fokot az nem annyi mert folyamatosan változik scr dpf stb. miatt és csak egy nagyobb kb. +-5-10 fokt túllépése után változik. Állítólag azért van így mert az ingadozás zavarta a sofőröket a vezetésben...
Válasz .Richard. #91676. hozzászólásáraŐ szerintem nem piszkálta, gyári motor, de nagyjából ugyanaz a 1025, mint a 80 motorra, apróbb változásokkal, a hűtő is ugyanaz szerintem, halványak már az emlékeim, de szerintem a hegyezett motor miatt kicsi a hűtő hozzá.
A mienk is gyári volt, újkora óta fennált ugyanez, mint Gandhynál.