Hirdetés
Fórum
Cikkajánló
Támogatott tartalom
Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.
464 hozzászólás
Vettem egy inverteres hegesztőt, és az angol nyelvű leírásban a rajzon úgy volt, hogy a pozitív kimenet a test kábel, a negatív a pálcás kábel.
Ez így helyes?
Válasz kovviktor #362. hozzászólásáraKöszönjük ezt a hozzászólást, az ilyen értelmes leírásokért érdemes a fórumot olvasni..
Annyit tennék hozzá, hogy a mezőgazdasági gépeknél mivel elég komoly acélokból vannak a bázikus elektróda használata elengedhetetlen.
Hiába van két co weldimpex típusú gépem, mégis néha a bázikus elektródára szorulunk mivel jobban rendeződik az acélokkal.
Úr Isten! Én csak ámulok, miket olvasok...Lassan 10 éve hegesztésekkel dolgozom, de le vagyok döbbenve, hogy idehaza milyen sötétség van ebben a témában.
Csak néhány megjegyzés:
1. Az acélt MINDIG meg kell tisztítani a rozsdától, revétől hegesztés előtt (függetlenül attól, hogy milyen hegesztés eljárással hegeszted)! Ezt azért, mert a rozsda vas - oxid, ami a hegesztés során a varratban oldódik és így nagy mennyiségű oxigén kerül a varratodba, ami rohadt káros. Brutálisan lecsökkenti a varratod szilárdságát, ütőmunkáját. Egy részét különböző módon (pl. bevont elektródáknál az elektróda bevonatának néhány összetevőjével) megkötik, de ez édes kevés, ha rozsdás felületre hegesztesz. Vannak olyan hegesztőanyagok, amik jobban "viselik" a rozsdát, de egy magára valamit is adó hegesztő rozsdás vasra nem hegeszt, emiatt!
2. A másik a vizes, olajos felület. A víz H2O, az olaj pedig szénhidrogén származik, amikben pedig hidrogén van. A hidrogén a varratba jutva a kis mérete miatt "mozgásképes" és a megszilárdult fémben "vándorol" (kifele a fémből) és repedéseket okoz. Ezek a repedések anyagvastagságtól függően sokszor csak órák vagy akár napok után jelennek meg a varratban. Ezért kell a hegesztési felületnek víz és olajszármazéktól mentesnek lennie!
3. Bázikus elektródákat mindig ki kell szárítani hegesztés előtt (ált. 250 fok / 2-3 óra, de rajta van a csomagolásukon), mivel ezeknek a bevonata magába szívja a levegőben lévő párát és emiatt plusz hidrogént viszel a varratba. A kiszárításhoz amúgy tökéletesen megfelel egy konyhai sütő is. Kiszárítás után egyből fel kell használni, nem órák után! Amúgy a bázikus elektródákat pont azért használják, mert ezekkel lehet a legkisebb hidrogéntartalmat elérni a varratban, illetve nagyon jó a varratfém ütőmunkája. De szerintem mezőgazdasági célokra bőven jó a sima rutilos vagy rutil bázikus bevonat is. A bázikus bevonatot nyomástartó edényeknél vagy nagy igénybevételű szerkezeteknél használják. Nehezebb is bázikus bevonatú elektródával hegeszteni mint egy rutilossal pl. A rutilos vagy a rutil-bázikus bevonatokat viszont már nem kell kiszárítani, egyből lehet hegeszteni velük.
4. Hegesztési eljárásokban az, hogy most fogyóelektródás vagy bevont elektródás kb. mindegy. Sőt! A bevont elektródás ívhegesztésnél bázikus elektródával még mindig jobb varratot lehet készíteni mint fogyóelektródás ívhegesztéssel. A fogyóelektródást a termelékenysége miatt találták ki és alkalmazzák. Azzal lehúzol egyszerre akkora hosszt, amit egy beállással le tudsz (kb. 60 cm), míg a bevont elektródásnál az elektróda leolvadási hossza (úgynevezett kihúzási hossz) szab határt az egyszerre meghúzható hossznak. Hőbevitel szempontjából egyenértékű a két eljárás. A hőbevitelt úgy számolják, hogy (hegesztési eljárásra érvényes állandó (ez mind a két eljárásnál 0,8) * hegesztési áramerősség * hegesztési feszültség)/hegesztési sebességgel. Tehát ha rozsdás felületet hegeszt valaki, az, hogy nagyobb hőbevitellel hegeszti még ugyanolyan vacak lesz a varratja és az első komolyabb igénybevételnél el fog törni neki...
5. Ha vastagabb anyagot hegesztetek, akkor ajánlatos előmelegíteni, de nem árt tudni mit is hegesztesz. Pl. S235 -ös sima szerkezeti acél 30 mm -es vastagságban sem fog beedződni, mivel nincs benne annyi szén, egy S355 -ös, ami szintén szerkezeti acél, de kicsit nagyobb a folyáshatárra mint az előzőnek, már 12 mm felett is felkeményedhet 360 HV10-re. A szerkezeti acéloknál 360 HV10 fölé nem mehet a keménység, mert minél keményebb az anyag, annál ridegebb is és a repedések gond nélkül tudnak terjedni benne, nincs ami megfogja őket (mivel nincs szívóssága az anyagnak). Ezért pl. S355-öt hegesztés előtt elő kell melegíteni 200 fokra, amit egy sima hőkrétával le tudsz mérni (ezt lehet kapni bármelyik hegesztési boltban). De általában az előmelegítéssel kárt nem teszel az anyagban (nem mindegyikben!) viszont a varratod nem tud olyan gyorsan hűlni, hogy beedződjön vagy akár repedés keletkezzen benne. A vasat a varrat körül úgy képzeljétek el, ami elszívja a hőt a varrattól. Minél melegebb a varrat körül a vas, annál lassabban tudja elszívni a hőt, így a varrat annál lassabban hűl ki, aminek a következményeként lágyabb lesz és szívósabb.
Válasz a2457 #360. hozzászólására
Válasz Maszek Zs #355. hozzászólásáraamikor sikerül jól ki választani...... akkor egy álom amikor nem akkor egy förtelem.smile innocent
hehe, kb mintha a páromat vázoltad volna :D
Válasz zt tomi #357. hozzászólásáraMinimum 250A vegyél.
Válasz zt tomi #357. hozzászólásáraMilyen vastag anyagra gondolsz? Mondjuk mg célra mindenes hegesztőnek nekünk egy 250-es transmig van. Brutál vastag anyagot nemigen hegesztünk vele, bár multkor varrtam 16-os lemezt. 6 erősségi fokozat van rajta ( plusz felező :) Az erősebb álláson belül az 1 es fokozaton viszi az átlag vasakat 3 mm-ig kb, és még van onnan felfele 6. Szeretem, mert csak pár kattintás és varrhatod vele a fél milis kipufogót is rögtön :)
Rászántam magam ,hogy veszek egy nagy co-t.Szerintetek mekkora amperos legyen,hogy a vastag anyagot is rendesen átégesse.
Válasz #353. hozzászólásra A felrakó hegesztés kb. 80%-a a kötő varrat áramának! Nagyon korrekt felrakást lehet csinálni egyenárammal, pozitív testeléssel. Nem reped és nem ég bele az anyagba, azaz nem "vegyül". Ha bázikus, vagy rutilos bevonatos pálcát használsz, azt hegesztés előtt 250-300 fokon 1 órát szárítani kell, mert nagyon érzékeny a párára!
Üdv!!
Egyenlőre jól működik a gép.Ma össze szereltem ki próbáltam amikor sikerül jól ki választani az ampert meg drót előtolást akkor egy álom amikor nem akkor egy förtelem.
Válasz #353. hozzászólásra
Élke meg bázikus elektródához azt nézd hogy az üresjárati feszültség min 80 volt legyen.Viszább olvasva Mf-es vett egy jó gépet az övén azt hiszem 96 Volt.
Válasz #352. hozzászólásra
Köszi
Élkefémes felrakáshoz hány amper szükséges kb? meg milyen átmérőjű elektróda?
Az IWELD is olyan lenne mint pl a bosch hogy zöld a barkács kék az ipari gép?
Az iweldnél meg a narancsrárga lenne a barkács a sárga meg az ipari?
narancssárga
sárga
Válasz #349. hozzászólásra
Nem lenne rossz választás, főleg 2 év garanciával.
A testkábel azért egy erősebb csipeszre elég lenne kicserélni.
Bár maga a gép jó, de a tartozékok a versenyképes ára miatt kicsit gyengébbek.
Válasz #350. hozzászólásra
Már Ausztriában szolgál Nincs most sajna semmi veterán...
Válasz #349. hozzászólásra
Nekem Inverteres com-m van Alfaweld-be.Másfél dob huzalt nyomtam idáig el vele.Eddig nagyon tetszik a gép,semmi hiba nem volt még.
Szerintem az obi-s einhelltől sokkal minőségibb gép.
Más:Meg van még a steyr t188-od?
140-160 amperos inverteres hegesztője van-e valakinek a nettó 30-40 ezres kategóriából ami megbízható? Nem lenne túl sokat használva, mert van egy co-m de nehézkes a mozgatása nagyon így egy kisebb mobilabb gépben gondolkozok ami hogyha kell akkor akár aggregátorról is elmenne. Ilyen "no-name" gépekre írogatnak 2 év garanciát, ezekbe azért lehet bízni valamennyire?
Például, ez??
Válasz #347. hozzászólásra
Üdv!
Akkor inkább úgy csinálom,hogy veszek egy hosszabbat meg egy rövidet azt amelyik kell.
Válasz #346. hozzászólásra
Üdv!
Nekem így van megoldva 5méter tömlő van a reduktor után 10-es belsővel,de meg kellett emelnem kicsit a nyomást,mert volt olyan mintha elfogyna a gáz.(0.8liter/perc helyet 1.2 re)Így jól működik.
A palackot használat előtt 2-3-szor kell kinyitni,elzárni,mire rendesen felépül a hosszú tömlőbe a nyomás.
Válasz #345. hozzászólásra
Max 4 méter amit rá tennék.
Válasz #344. hozzászólásra
Elméletileg nem lehet "káros" a hegesztésre, ill. a varrat jóságra.
DE! valószínűleg a palacktól való távolsággal arányosan egy kicsit nagyobb nyomásra kell állítani a reduktort, VAGY vastagabb tömlőt kellene használni, VAGY puffertartály kellene. A utóbbi nem igazán kivitelezhető.
Nehezebben fog , "utántöltődni" a csővezeték..
Ugyanis, hegesztéskor nyomásesés következik be a csővezetékben.
De ez csak elmélet..CSAK nagyon hosszú tömlőnél és nagyon intenzív gázelvételnél alakul ki. A gyakorlatban nem nagyon valószínű, hogy gond lesz vele, ha mégis akkor egy kis nyomásemelés segít rajta.
Olyat kérdeznék a palack reduktorjára egy hosszabb csövet kötnék és gépet messzebre tudnám vinni. Így a palackot nem kell cipelgetni vagy akkár magasba csak a gépet kell vinni. Azt meg a súlyából adódóan lehet vinni. És az a kérdés nem veszít a nyomásból vagy nem lessz káros a hegyesztésre ez a megoldás???
Válasz #342. hozzászólásra
Igen meg, mert awi az megmarad. Azt választottam amit Tomsics ajánlott. Mert irtam emailt annak a boltnak amit belinkeltem és mindjárt azt mondta olyan nincs amit ki néztem, és rögtön ezt ajánlotta hamár 2-is ajánlották legyen ez. Remélem jó lessz!!
Válasz #341. hozzászólásra
Meghagytad az Argon palackot is?
Milyen gép lesz.
Üdv!!
Hát nem lett olcsó a vége de meg van! Vagyis meg van rendelve. Palack az sima CO lett. Majd meg látjuk mi lessz!
Válasz #337. hozzászólásra
Ez egy elég vizuális. Itt meg mutatkozott minden!
Köszi!
Válasz #336. hozzászólásra
Én speciel nagyon örülök, ha minnél többen el mondják a tapasztalatukat!! Mondjuk evvel egyet értek. Így, hogy lesz ez is meg lesz mind a három fajta. De, ha nagyon erösen vagy precizen kell hegeszteni azt a haver meg hegeszti, csak az a baj 2 havonta jön haza.
Válasz #336. hozzászólásra
Teljesen egyetértek. Ha nem kell szép hegesztés akkor jó egy régi trafó is.
Ha hirtelen kell valamit hegeszteni, ami rozsdás vagy festékes (nincs tisztítva) ott a Co nem nagyon tud megmozdulni, de trafóval már hozzá tudsz nyúlni.
Válasz #334. hozzászólásra
Az is jó. Mondjuk az olcsóbb. A varrat nem a legszebb, de ha csiszolja akkor végül is mindegy.
Mutatok egy képet, hogy milyen különbségek lehetnek a 3 gáznál.
Olvasgatom a bejegyzéseket, így én is hozzáteszem a saját véleményemet.
Nekem egy régi 250A-os egyenáramos trafóm van, amivel lehet hegeszteni, bikázni, és akkumulátort is tölteni, mindezt 24órán keresztül.
Valamelyik TSZ mellék üzem ágában készült a 70-es években.
Nagyon szépen lehet bevont elektródával hegeszteni vele, nem kényes a tisztaságra bár azért, ennek sem árt előtte letakarítani egy kicsit a munkadarabot, de közel sem annyira mint a CO-nál, vagy főképp az AWI-nál.
Szerintem mezőgazdasági felhasználásra sok esetben elegendő egy JÓL szabályozható trafó vagy inverter.
Már csak azért is, mivel rengeteg fajta bevont elektróda van, így sokrétűen, sok pozícióban, ja és körülmények között(nedves, szeles, koszos)lehet felhasználni..ja, és meg kell tanulni hegeszteni..
Az inverterek közt is vannak nagyon gagyik.. volt már egypárhoz szerencsém..
Válasz #334. hozzászólásra
Bocs, hogy ilyen sokat kérdezek de körbe szeretném járni ezt a témát rendesen nehogy utána meg bánjak valamit!!
Válasz #332. hozzászólásra
Aha! Köszi! Tudok itt a faluba szénsav palackot. Az milyen lehet? Egyik karoszériás azzal hegeszt.
Válasz #331. hozzászólásra
Irtam emailt oda amit Tomsics belinkelt (már vásároltam tölük) ő is mindjárt pont azt ajánlotta.
És azt mondták, hogy 6mm-ig viszi a 10mm-ert gyökölve kell és jó lessz!
Válasz #330. hozzászólásra
Más a térfogata.
Válasz #328. hozzászólásra
Írtam, h. én CO-t vettem, de ha kifogy kevertre fogok váltani: argon és co keveréke. Szebb a varrat, de ami a lényeg, kevésbé zárványos. Az argon tisztán is nagyon jó, de kicsit drágább állítólag. Az argont ötvözött anyagokhoz ajánlják inkább, persze a sima szénacélhoz (vashoz) is jó. Egy nagyon kicsit gyengébb a beégése a varratnak, minél több argon van benne, ezért nem kell hinni a szép felületnek, mert lehet h, a szélek nem égnek be rendesen, de majd ha meglesz a hegesztőd, ezt is elmondom,h. mire figyelj. Illetve ha van invertered, akkor tudod, h. össze sem lehet hasonlítani a sima trafóval. Én a mai eszemmel olyan co-t vennék.
Válasz #329. hozzászólásra
Hogy érted, hogy kevesebb gáz van a nagy palackba mint egy kisebbe? A huzigálást az udvaron belül megoldottam, mert rá kötöttem egy molnár kocsira.
Válasz #323. hozzászólásra
Jó lesz az. Csak ne cseréld ki kisebb palackra, mert így is kevesebb gáz van benne, mint egy 20kg-os Co2 palackba. Ha később rozsdamentest vagy alu-t hegesztesz, akkor jó lesz oda az Argon. A Co2 már nem annyira.
Mondjuk ha huzigálni kell a gépet akkor elég meredek egy nagy palackkal üzemeltetni.
Válasz #327. hozzászólásra
Bocs Te milyen gázzal hegesztesz?
Válasz #326. hozzászólásra
Szeni ÉHL jeled nem nagyon látom.Te mit szólsz ehhez.Te gázzal hegesztesz?
Válasz #325. hozzászólásra
Egy próbát meg ér.
Válasz #323. hozzászólásra
Ha van argonod nyugodtan használhatod a co-hoz is,nem muszáj venned.
Válasz #322. hozzászólásra
Nálam itthon van az AWI-nál az argon,arra értettem.
Össze kevertem őket,nem rég cseréltem a palackokat.Akkor hoztam a biogont a co-hoz
Válasz #322. hozzászólásra
Most ne bosszantsatok már jó vagy nem jó? Argon az van nem vennék akkor másikat.Nem épen drágább mert a nagy argon palackot 150-bár nyomással 15000-ért cserélik.Ezt a sima CO gázt meg azt mondta az ember,hogy 11000-ért de ez a palack csak 20kg-os.hát a nagy is olyan körül van akkor.
Válasz #320. hozzászólásra
Nem írtál baromságot.Jó az argon is a co helyett,sőt sokkal szebb lesz a varrat.De feleslegesen drága hozzá.Gazdaságosabb a corgon gáz,a co és argon keveréke.
Válasz #320. hozzászólásra
Azt hittem mert argon palackom van.Egy 20kg néztem beszéltem is az illetővel valamelyik nap megyek érte.Mondjuk ez nem kevert gázos.De ez is jó lesz most.
Válasz #319. hozzászólásra
Nem,baromságot írtam,az az AWI-hoz van...
Biogon van a Co-hoz.
5kg gyorsan elfogy ám.
Válasz #317. hozzászólásra
Most nem mondod,hogy Argonnal hegesztesz evvel a géppel?
Válasz #311. hozzászólásra
Írtam emailt a válaszba azt mondták amit be linkeltem az elfogyott és rögtön azt ajánlotta amit te is!Szerintem nekem 5kg sokáig elég lesz.
Válasz #315. hozzászólásra
Isten igazából mindegyik hegesztő eljárásnál illene fém tisztára pucolni a hegesztendő anyagot.
Argonnal nem próbáltad?Nekem most az van,szerintem jobb mint a széndioxid
Válasz #313. hozzászólásra
Bocs lehet,hogy én írtam rosszul,az inverter alatt az AWI-it értettem mert ha találkozik a rozsdával vagy festékkel fröcsög mint a fene(lehet,hogy csak nekem).A CO-val az egyik haver hegesztett 1 kazánt azt meg nem tudta ki csiszolni rendesen és mégis jól vitte.Én nem tudok ilyen tudományosan beszélni a hegesztésről,annyit tudok amit gyakorlok meg hallok itt-ott.Amikor meg vettem az AWI-t amit találtam meg csiszoltam és gyakoroltam.Így lesz ez a CO-val is.
Válasz #313. hozzászólásra
Ahogy írod a co igényesebb jóval felület tisztaságra. Kevert gázban mi is gondolkodtunk csak palackot is kéne cserélni azthiszem. Eléggé "fröcsög" még a co, jópár égési sérülést köszönhetek neki