Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak651 FtBenzin árak635 FtEUR410.17 FtUSD396.2 FtCHF435.92 FtGBP487.57 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz pasztortaska74 #199. hozzászólásáravettem gyűrűket az mf-hez így belepróbálva a hengerbe most 0,25 -0,3 mm a hézag.Meg főtengelyre Koyo csapágyakat c3-as de viszont Z-set meg Rs-t adtak.Azokat tudom használni?mert még ha ki veszem az oldalait is a csapágygolyók kosara(távtartója) nem is fémből van hanem valami barna műanyag szerüség vagy bakelit én nemtudom... úgy gondolom itt zárt csapágyat nemigen szoktak használni bár szedtem szét már olyan mf-et amibe az volt rakva utólag.
MF70 ügyben, több felkérés érkezett e-mailban, hogy kérdésük lenne, adjam meg a telefonszámom vagy egyébb módon nyújtsak segítséget.
Minnyájuknak az alábbi üzenetett küldtem válaszul:
Üdvözlöm!
Szívesen látjuk kérdését az alábbi fórumok bármelyikén:
http://www.agroinform.com/forum/Alternalo-fukasza/t204
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9212821
Tegye fel bátran! Had okuljon belőle más is.
A közösség, és természetesen én is szívesen a segísegére leszünk.
Amennyiben nem kíván a közösség tagja lenni, tegye fel kérdését ezenn az e-mail címen. Ha tudok, és időm engedi az alternáló fűkasza fórumon válaszolni fogok önnek.
Önre: ............. -ként fogok hivatkozni.
pasztortaska74
Azóta, se' hírük, se' hamvuk.
Ma viszont, megtört a jég! Két ember is vette a fáradságot és újfent írtak. Úgy látszik az Ő gépük nem javult meg azóta.
Csak kár, hogy nem ide írtak. :-(
hozo82-nek márciusban hengerfúráson esett át az MF70-ese. "sokkal jobb lett mint volt"
"össze vissza jár alapjáraton, hirtelen gázadásra nem veszi a lapot". Listaszerint minden oké csak a:
" ... alul papír vékonyra kopott síber"
"Van olyan ahol 2mm hézag a síber és a házközött az sok?"
Bizony sok. Ez biztosan a kopott súbertől, és karburátorháztól van. Ahogy kóvályog a súber álandóan változik a benzin-levegőevegő arány ezért is egyenetlen az alapjárat. És ezért is reagál össze vissza a motor részterhelésen.
Javaslom a karburátor cseréjét vagy felújítását.
Jó a tajwani, most kb.:18'000 Ft.
Ha találsz nem kopott használtat, pár ezerért az is jó választás.
Új súberdugattyú is kapható. Ha így is nagy a hézag, akkor finoman fel lehet esztergálni a karburátor házat. Melegen megperselyezi bronzal(vagy magas sziliciumtartalmú aluval).
Ha kétségeid vannak, akkor TESZT (!) képpen tekerd körbe a súberdugattyút szigszalaggal annyira, hogy még éppen eltudjon mozdulni a helyén. Próbáld ki hogyan viselkedik így? Ha igazam volt, a fenti megoldásokból válaszd a neked tetszőt.
mrcumb-nak fészerből előkerült hiányos, és erősen elhasznált gépe van.
A henger állapota, a főtengely felújítás, a hiányos gyújtás, és a hiányzó karburátor pótlása olyan költséggel jár, hogy ennyiért már érdemes elgondolkozni azon, hogy esetleg egy kínai motorral való remotorizálás is megáll ennyiből.
Alternáló kaszát csak akkor ajánlom gazos terület gondozására, ha a kaszálék össze is van gyűjtve. Ellenkező esetben a kasza folyamatosan eltelítődik az ott maradt régi kaszálékkal. Ilyen munkára egy önjáró mulcsozó, vagy egy önjáró dobkasza a legjobb választás. Az mf70-hez tartozó ztf61 fűnyíró adaptert is alkalmassá lehet tenni gazvágásra.
Válasz amino #193. hozzászólására0,6 mm. Az 1,5 mm, az a szervíz limit 2,5 szerese. Tehát erősen elhasznált.
Ami azt jelenti, hogy már nem tud kellő erővel nekifeszülni a gyűrű a hengerfalnak. E miatt nehezebben követi a hordósra kopott hengerfalat. Ezért "átfúj". Kokszos lerakódások keletkeznek a dugattyú paláston, és a forgattyúsmű minden alkatrészén. A csapágyakon is. Jelentősen koptatva azokat.
Sokkal nagyobb mozgásokat kénytelen megtenni a gyűrűhoronyban. Az ott lévő lerakódások miatt szintén koptatva, növelve a gyűrűhézagot. Ezáltal tovább növelve a forgattyúsház felé szökő égéstermékek mennyiségét. Amik a súrlódófelületeten kíváló csiszoló anyagként válnak ki. Keverednek az előtöltettel is, ami majd az égés minőségét rontja a hengerben.
Ezt érzékeled össze-vissza járó motorként.
Off topik:
Sok gyártó próbálkozott a 3 gyűrűs dugattyúval. De idővel bebizonyosodott, hogy a néhány százalékkal nagyobb kompresszióért, a kicsit nagyobb teljesítményért, sokkal rövidebb motorélettartammal kell fizetni. A középső gyűrű tökéletlenebb kenése, a megnövekedett (50%-kal !) súrlódó felületnek, jelentős koptató hatása van. A felső gyűrűnek ráadásul egyel több "vállon" kell átbugdácsolni a felsőholtponton mint egy kétgyűrűs motorban. Ezzel növelve a gyűrű, anyagfáradás miatti törését.
Mindettől függetlenül, szakszerűtlen csak 2 gyűrűvel össze rakni egy 3 gyűrűs dugattyút.
De a te példád is mutatja ettől még működik. De az is igaz, hogy fékpadon 3 gyűrűvel, más teljesítményt mutatna. Akár csak kompresszió méréskor.
MF70-be valaki tud konkrét gyertyát mondani? Láttam hogy 175-ös értékű kell. De nekem tákolt gyertyák voltak benne abból is 4 féle, hogy fogalmam se legyen egyáltalán hogy hosszú rövid stb. kell bele.Jó lenne egy konkrét gyertya típus hogy azt vegyem ezentúl.
mf 70 nél mekkora lehet ez a gyűrű hézag hidegen? 1,4 mm mértem az előb szedtem szét..lehet ez lehet a kiszámithatatlan viselkedés egyik oka. de hogy ne legyen ilyen egyszerű az élet mondok 1 példát.: volt egy Jawa 175sport-om és az 3 gyűrűs de csak 2 volt rajt már mikor vettem a legalsó valamiért hiányzott.Ez nem éppen gyári állapot akkor,mégis 1 rugásra indult mindíg és erő is volt benn ahogy kell...:)
Válasz Richard. #191. hozzászólásáraÓ! Egy ilyen öreg motor forgattyúsházában annyi olaj pang feleslegesen, hogy hidegen rángatva nem csak úgytűnik, hogy jó kompresszió van benne, de mérve is 7bar fölötti az érték. Igaz ha sikerül beindítani ez el is tűnik néhány másodpercnyi járatás után. :-)
Válasz pasztortaska74 #190. hozzászólásáraez szèp szellős. Ennek ellenére nem tűnt föl nekik,akik győzködtèk,hogy marha könnyű lehetett huzigàlni a beràntòt? Tuti,két ujjal megràntva 10szer körbefordult inditàskor..
Várjuk bizony!
Addig is kedvcsinálónak egy kis off topik:
Szóval nem MF70, hanem Terra. Itt az "összemókolók" kicsit jobban bele szoktak gabajodni a történetbe a regulátor miatt. Az MF-en ugyebár ilyen nincsen.
Ezt is állítgatták bizony rendesen! Ha nem indult akkor azért, ha nem állt le, ha pörgött, ha lefulladt, ha sokat evett, akkor pedig éppen azért. Hajtogatták a regulátor kart, nyújtották a regulátorrugót. Kipróbálták az itthon kapható összes gyertyát, adalékot. Mivel normális munkára nem volt alkalmas, belefáradtak. Végül nálam kötött ki ez az 1986-os kiadású gép.
A képen látható gyűrűhézag a beépítési méret 12 szeresére, az úgynevezett szervizlimit két és félszeresére kopott. Tehát ez egy alaposan elhasznált motor volt.
Fúrás, dugattyú, gyűrűk, csapszeg, csapágyak, szimeringek, karburátorfelújítás, regulátorkar/rugó, megszakító, kondenzátor, gyertya: 19'000Ft
Válasz pasztortaska74 #188. hozzászólásáraakkor várjuk továbbra is az mfesek eredményeit!legyen felújított. igaz,nem ez a topik,többet ezen kívül nem írok nem ideillőt. egy írásért meg minek topik? ha megkérhetlek,keress egy gyereket aki érthetően kielemezi a 6 voltosbol 12 voltosba átalakított trabimotor gyári előgyújtását,összevariált beazonosíthatatlan alkatrészekkel,gyenge elősürítéssel, átalakított főtengelycsapágyazással tömítettséggel, sikbamart nyanvadt 4 csavaros hengerfejjel ami csak szintén sürítési eltérést okoz.. mert ugye ez mind ha eltér a gyáritól, az írásod alapján nem működik.gyári adatokat az esetleges sürítési veszteségek alapján nem vehetjük figyelembe. szrnak minősül az egész. blokkot kivéve minden felújított! az előgyújtásnál,hijába megy felváltva a két henger,a gyújtását a gyári adatok szerint különböző előgyujtásra állítjuk,a ...... elkerülése végett. pl labirintgyűrűs főtengelyhez az újfajta karbi kell,ami nem beszerezhető,van használt,amit meg lehet venni,meg van a régifajta a motoron. mire,hogxan,mennyi? egyébként jól működő motorrol írok,egyedi beállításokkal,.... kötöd az ebet a karóhoz,hogy gyárihoz viszonyulva.tehát,ami így működik,az szerinted szr. motorszámot elfljtheted,szedett vedett minden felújított tuti cucc. na,ezekre lennék én kiváncsi,.... ki,hogyan tudná kiszámolni az összes értéket, fúvókaméretet is beleértve a motor beindítása nélkül. mert az írásod alapján a motort nem karburátor állítgatással javítjuk,hanem felújítjuk!összerakjuk,azt szuper. de hát ez a példa egy felújított! hát,ez is fel van.. én nem találtam olyan gyereket aki tud valamit róla,pedig az összes autósboltot aki látott ilyen ritka jószágot megkerestem. te ezt ,hogyan fognád munkára? mégegyszer írom! tökéletesen működik! motorcsere nem lehetséges,forgalmis. lagalábbis drága lenne a csere.ha kened vágod a dolgot,légyszives szolgáltass valami adatot,hátha mások könnyebben boldogulnak. nem úgy mint én.. időt nyernének. ez is csak egy kétütemű motor.. nem kötekedésből írtam,de vannak ismeretlen dolgok,amikre könnyű rávágni a megoldást,csak a motort ez nem érdekli.. ja és a kipufogó nem gyári.eltér. más a méret.
Válasz Richard. #187. hozzászólásáraNagyon szívesen. ...és ha bárkinek kérdése , vagy bármilyen kéteje van, netántán elakadt valahol, kérdezzen bátran. Ha tudok, és időm engedi, szívesen válaszolok.
"Tehát,akkor teljes cullang motorgenerál?"
-Nem. Csak ami nem felel meg mert elkopott.
"ReméLjük olcsón megússzák. mert ez a végkifejlett."
-Igen ez a XXI. század szlogenje: Olcsón! Sőt! Annál is olcsóbban.
Valami vagy jó, vagy olcsó. Az olcsóság mindig valamilyen kompromisszum a minőséggel.
Csak kérdezem? Ki az aki mindenből a legolcsóbbat akarja? Nem pedig a jót? Olcsó, vagy jó szerszámmal lehet igazán dolgozni? Ki akarja a legolcsóbb ételt enni? Mert tudjuk olcsó húsnak...
Egy hengerfúrás (dugattyúval, gyűrűvel, csapszeggel) 8-10'000 Ft, egy hajtókar perselyezés 2'000 Ft. Főtengely felújítás (ez nem minden fúrásnál szükséges) 12-15'000 Ft. Csapágy+szimering 4-5'000 Ft. Gyertya+kondenzátor(mert illik kicserélni)2'000 Ft...
Tehát valahol 14'000 és 32'000Ft közé esik egy motorfelújítás.
Ez sok? ...vagy drága? Ezt a kérdés mindenki akkor tegye fel magának, ha legközelebb a tűzőnapon, kilóméterekre otthontól, kitikkadva, vízhólyagosra rángatta a tenyerét az MF70 berántójával. Megéri?
Az alacsony vérnyomásnak, és a nyugott alvásnak ára van.
" Ha megalkotod az Mfet uj cullangal,lehet,nem kérik mert drága..."
-Befektetés nélkül, nincs nyereség!
No akkor gondolkodjunk...
Nagy területen, gyorsan, hatékonyan, akarunk szálastakarmányt előállítani. ...és mind ezt úgy ,hogy nem akarunk másnak kiszolgáltatva lenni.
Mik a lehetőségek? Ja! Mindezt olcsón, üzembiztos géppel.
Vesz egy olcsó új önjáró dobkaszát. Ez óránként 1400m² képes levágni. Potom 200'000Ft-ért
Alternáló kaszát újonan már lehet venni 250'000 Ft-ért. Ez óránként képes 2000m² levágására. Egy Mf félgázon 4200 m²/órát tud. Ja! ...és ehhez van rendsodró. A többi még egy pótkocsit sem tud elhúzni.
No, akkor ennek fényében drága-e egy mf-et felújítani? Megéri vele sz@rakodni?
Egy használt gép ami mondjuk az átlagnál is betegebb, a váltóját is, kaszáját is fel kell újítani sem kerül annyiba mint ezek. Ráadásul kétszer, háromszor annyi ideig tart velük ugyan az a feladat, és csak arra jók. Másra nem. Egy ilyen kaliberű önjáró alternáló kasza majdnem milliós tétel újonan. Tehát aki azt hiszi, hogy 50-100E forintér vesz egy ilyen gépet és egykis állítgatással normális munkára tudja fogni, az álomvilágban él. Ez régen is egy kisebb vagyon volt. Aki annakidején újonan megvette azért vette, hogy dolgozzon, hasznot hozzon. Addig hajtotta amíg ment!
...és egy használtra kell is, és érdemes is még áldozni, mert ez 20 év múlva is gép lesz. De a párszázezresek sehol sem lesznek 20 év múlva.
"próbálkozás,vagy kuka."
-Meg kell csinálni jól, és akkor hálás lesz vele a munka. Aki kidobná? Inkább szóljon. Ingyen átveszem.;-)
"Új alkatrészből könnyű csodát csinálni"
-Így van! Ki az a ......... aki a rögösebb utat választja? Persze vannak ilyen emberek. Minden reggel pumpálja a bicikliét. De, hogy venne egy új szelepet? Ja! Új szeleppel könnyű!
"gyakorlat azt mutatja,hogy a kopott hengerrel soha nix öngyulladás..."
-Pont fordítva! A kopott henger, csak töblet üzemanyaggal képes működni. (Mert ugye állítunk egy kicsit, oszt' már is jó.) A töblet üzemanyag több lerakódást jelent, ami jól szigetel, így a dugattyútető nem tud elvezetni kellő mennyiségű hőt. Izzásba jön és időelött begyújtja a keveréket.
"Nekem egy hótolóra alakított van,Mf őse,kék,elöl nix forgólehajtás,csak a kaszahajtás van.ennyi a különbség."
-Az mf70- nek van őse. Az is kék. Az mf5 íves vastag cső a kormány fele. Ugyan úgy az a csatlakozója mint a mf70-é.
"kényszerből szük helyen fEnyőfákat húzattunk vele,egész nap eltartott. mikor megvettem,volt ott minden hiba. De elvből nem bontottam,kompresszió van benne,elősűrítés ok,próbálkozások után tökéletesen ketyereg. eszembe nem jutott volna,hogy hóbortosan megy ,akkor fúrassuk."
-Elvből? Nem kalandvágyból? Egy 2t motor beindul 6 bar-ral is. Van az a benzin mennyiség. :-D De hol van az az ezedeti értékhez? Nem kell furni mindenáron. De ha az a jó megoldás, akkor igen.
-Ez nem trabis topik nem is akarnék belemerülni... De azt még egy gyerek is tudja, gyújtásállítás módja, érték, az motorszám függő. Nem csak a trabantnál.
Válasz pasztortaska74 #186. hozzászólásáraköszönöm! Akkor irigykedve várjuk ,az elöttünk problémákkal küzdő Mf motor tulajdonosokat,hogy az írásod alapján pozitív véleménnyel álljanak elő! Vegyék figyelembe a gyári adatot. Tehát,akkor teljes cullang motorgenerál? ReméLjük olcsón megússzák. mert ez a végkifejlett. Felmerül a kérdés,hogy elad. Azért, sok benzinmotor van ami használat közben a kopások,hatására igényel némi karburátor állítást,nehogy már azt is megfurassuk mert akadozik! trabantra visszatérve,főtengely szimering helyett alkalmazott labirintgyűrű sokkal jobb,szinte örök,mégis ég és föld a beállítása a karburátornak,de még írás sincs,ami tanusítaná,mit,hova.eredetileg volt 2 szimering a főtengelyen ami külünválassza a két hengert elősürítésileg,,manapság a felújított főtengelyen egy alumínium lafogó hüvely van,ami a szimering mérete,egy az egyben átfúj rajt.Plusz,akárhányszor furt hengerek. Erre nixszakirodalom,mert gyárilag nem ilyen. semmi gyári felsorolás nem felel meg a normális működéséhez. Pl. Gyujtást gyárilag felhúzott röpsúllyal semmi értelme belőni,mert visszadurrog gyorsításkor a szívóba. Gyertya 0.4 re állítva,szintén ugyan ezt eredményezi. Új gyertya gyárilg a 6-8 tizedes hézaggal,azt elviseli. Pedig nem szabadna neki,megszakítós gyujtásnál. Ez akkormi? Mindegy ne is froclizzuk. Ennek ellenére normálisan működik,mindent egyedileg kell hozzávariálni mert semmi nem normális. tehát,marad a próbálkozás,vagy kuka. Új alkatrészből könnyű csodát csinálni,ha jó is. Ha megalkotod az Mfet uj cullangal,lehet,nem kérik mert drága... gyakorlat azt mutatja,hogy a kopott hengerrel soha nix öngyulladás... robi kapálógép. Kopott,hidegen még beindul,melegen nix elősürítés,nem hogy öngyulladás.Na jó,mindenki másképp főz. Nekem egy hótolóra alakított van,Mf őse,kék,elöl nix forgólehajtás,csak a kaszahajtás van.ennyi a különbség. kényszerből szük helyen fEnyőfákat húzattunk vele,egész nap eltartott. mikor megvettem,volt ott minden hiba. De elvből nem bontottam,kompresszió van benne,elősűrítés ok,próbálkozások után tökéletesen ketyereg. eszembe nem jutott volna,hogy hóbortosan megy ,akkor fúrassuk.
Válasz Richard. #184. hozzászólására"Csak van nèmi,sajnos ismeretlen."
-Alkalmazd a listát, hogy kiderüljenek azok az "ismeretlenek". :-)
"Hatodik tulaj után , talàn màr Gyűrűtörès òra talàn 2 szer fúrt henger,"
-Szakszerű felújítás után nincs jelentősége, sem az előző tulajdonosok, sem a felújítások, gyűrűtörések számának.
"Pannónia esete,eredetileg 2gyűrűs dugò,ami màr 3 mmal rendelkezik, ott mi a sűrìtèsi viszony"
-Vannak akik ragaszkodna a három gyűrűs megoldáshoz. Szerintem több hátránnyal jár mint előnnyel. Lelkük rajta. A sűrítési viszonyon nem változtat. A hatékonyságán is csak elenyésző mértékben.
"milyen fúvòka mèrettel,milyen oktànszàmù benzinhez,86?"
-a fúvóka méretét a gyártó megadja (jelen esetben) normál benzin sztöchiometrikus és λ értékének megfelelően. A karburátor csak így lesz képes minden fordulaszámtartományban megfelelő keveréket előállítani.
A 95-ös oktánszámú benzin nem 95, hanem csak 86 V/V% izookotánt tartalmaz. Akár csak a normál 86-os benzin.
A belekevert adalékok miatt, a kompresszió tűrése olyan mint ha 95 V/V% izooktánt tartalmazna. Ha valóban 95V/V% lenne a kérdéses érték, akkor valóban fuvókát kellene cserélni, hogy megfeleljen a 95 V/V%-os izooktán eltérő sztöchiometrikus értékének a karburátor. (Mellékesen megjegyzem: ha bevezetik a E10-es benzint nálunk is, akkor az új üzem anyag eltérő tulajdonsága miatt a fúvóka csere érinteni fog minden 30 évnél idősebb benzin üzemű, karburátoros, benzin motort.)
"Milyen olajjal?"
-A gyár erre is meghatározza a minimum követelményt (jelen esetben: API TA teljesítményszintűt). A jobb olaj nem okoz helyesen beállított, motorban negatív jelenségeket. Csak jobb kenést, kevesebb lerakódást, jobb felületvédelmet, stb...
"Gyùjtòtekercs ennyi èv utàn hidegen,melegen,ugyan azt az èrtèket mutatnà?"
-Ezt is leírtam a 14. pontban. De akkor részletezem. Nagyfrekvenciás vizsgálatkor fényderül a rezonancia miatti szigetelés elvékonyodásra, az elöregedett szigetelő zománc repedésein kialakuló részleges/teljes menetzárra. Ez az ami felmelegedett motornál gyújtás kimaradást/elégtelen szikraképződést okozhat. De az utobbi 30 évben gyártott tekercsek esetében ez elenyésző számban jelentkezik.
"Előgyujtàst?"
-Mi a kérdés?
"Szerintem itt van a kutya elàsva,hiszen ìrod,Gyàrilag jò volt. Tökèletes beàllìtàssal. Az alany pedig màr nem Gyàri."
-A javítás célja: a gépelemek a "gyári" előírás szerinti állapotra való vissza állítása.
A karbantartás célja: szervizlimiten belüli állapot minél további fenntartása.
Tehát: ami elkopott, felújítás vagy csere. Kopott motort hengerfúrással javítunk, nem karburátor állítgatással.
"Ezek utàn màr nix ugyanarra a motorra pontos szakirodalom."
-Fogalmazzunk így: magyarnyelvűt tudomásom szerint még nem tettek nyilvánossá.
"Tehát egyènileg összehangolni fùvòka mèret vàltoztatàssal."
-No, itt a hiba. A gyárit kell belerakni és meg keresni mi okozza az eltérést.
"Ha több a benzin,mert Ùgy jò neki"
-...akkor valahol olyan hiba van amit többletüzemanyaggal lehet ideiglenesen kompenzálni.
"akkor a 40es keverèket is nehezen viseli,több benzin,több olajat visz, erősebb füst,olajos kipufogò."
-Tehát nem a többletüzemanyag a jó megoldás. Igaz?
"Nobelt èrdemelsz,ha egy ilyet papír alapjàn munkàra fogsz!"
-Nobel-Díjjat valami korszakalkotó tudományos tevékenység után szoktak adni. Nem hinném, hogy MF70 1Z22 típusú motor szervízkönyvében leírtak maradéktalan betartásáért adnának. De azért elkérem az általam elvégzett szakszerű munkáért a járandóságomat. ;-)
"Az Mf ugyan olyan kètütemű,mint a többi."
-Mármint a többi résvezérlésű, huroköblítéses 2t motor.
"A trabant forgòtàrcsàs vezèrlèsű kètütemű,na az màs,csak a tünetei ugyan azok!"
-A tárcsáknak teljesítmény növelő szerepük van.
"Örülök, ha màsnak Gyàri beàllitás sikerül!"
-Én is! De ehhez elötte a felsoroltaknak mind teljesülnie kell.
Válasz amino #183. hozzászólásáraUgyan ezt terjesztik a robi 50/52/55/151/155 a terra motorjáról is. :-)
Az mondjuk igaz, hogy a szimering a kuplung oldalon nem a legszerencséssebb megoldású.
Válasz pasztortaska74 #182. hozzászólásáraez így tökèletes. Csak van nèmi,sajnos ismeretlen. Hatodik tulaj után , talàn màr Gyűrűtörès òra talàn 2 szer fúrt henger,pl "Pannónia esete,eredetileg 2gyűrűs dugò,ami màr 3 mmal rendelkezik, ott mi a sűrìtèsi viszony" ,milyen fúvòka mèrettel,milyen oktànszàmù benzinhez,86? Milyen olajjal? Gyùjtòtekercs ennyi èv utàn hidegen,melegen,ugyan azt az èrtèket mutatnà? Előgyujtàst?Szerintem itt van a kutya elàsva,hiszen ìrod,Gyàrilag jò volt. Tökèletes beàllìtàssal. Az alany pedig màr nem Gyàri. Ezek utàn màr nix ugyanarra a motorra pontos szakirodalom. Tehát egyènileg összehangolni fùvòka mèret vàltoztatàssal. Ha több a benzin,mert Ùgy jò neki,akkor a 40es keverèket is nehezen viseli,több benzin,több olajat visz, erősebb füst,olajos kipufogò. Nobelt èrdemelsz,ha egy ilyet papír alapjàn munkàra fogsz! Az Mf ugyan olyan kètütemű,mint a többi. A trabant forgòtàrcsàs vezèrlèsű kètütemű,na az màs,csak a tünetei ugyan azok! Örülök, ha màsnak Gyàri beàllitás sikerül!
Válasz pasztortaska74 #182. hozzászólásáraez egy nagyon szép leírás,nem is értem a végére de be fogom tartani minden pontját ha még 1x nekiállok.DE az Mf 70 az tényleg nagyon érzékeny gép.
Válasz Richard. #174. hozzászólásáraejtvény helyes megfejtése nem az: hogy ki talál egy olyan gyertyát, amivel működik?
Hanem a gyárilag előírt gyertyával: miért nem megy jól?
Az MF70 motorját több mint 50 éven keresztül változtatás nélkül gyártották. Azaz: ki van találva!
De, az nem jelenti azt, hogy mindent tolerál. A 2t motor ugyan egyszerűbb szerkezet, mint a 4t. De kényesebb a benzin-levegő keverék mijenségére. Mivel a hozzá kevert olajnak jelentős, égést befojásoló tulajdonsága van. Ráadásul ez, nagymértékben kihat a gyújtás sikerességére is.
A jól karbantartott, jól be állított gép, bármikor, egy rántásra indul.
Ugyan kicsit több törődést igényel-korának jellemző technikai megoldásai miatt-mint egy új korszerű kisgép motor. De, egy Honda vagy B&S motor sem fog elindulni a belerohadt benzinnel, eltekergetett karburátorral, vagy összebarmolt regulátorral.
Ha nem indul, annak néhány, nagyon egyszerű oka van.
Ennek ellenére, legendássan rosszhíre van. Ennek oka leginkább az üzemeltetőben keresendő. A legtöbben, ahogy egy kis gond van, már is neki állnak állítgatni, szerelgetni, fúrni-faragni. Hozzáértés, vagy kellő tapasztalat, ismeret nélkül. Azt nem tudja pontosan mit, és miért is csinál, de hátha segít. Hiszen, vak tyúk is talál szemet. :-)
...mint ahogyan sok emberre jellemző, amikor a TV távirányítóban lemerül az elem. Vannak akik erősebben nyomkodják, ...biztos a gomb a rossz... ...hiszen van benne elem! :-)
Checklista MF70-hez:
1.) tanksapka szellőzőfutata legyen átjárható.
2.) tank legyen tiszta, lerakódás és rozsda mentes.
3.) tankban lévő szűrő/benzincsap ülepítőpohara tiszta legyen. Benzincsap hibátlanul működjön
4.) üzemanyagvezeték átjárható, lerakódás mentes legyen.
5.) üzemanyagvezetékben rendszeresen cserélt papírbetétes (!) szűrő legyen.
6.) a bekevert üzemanyag friss benzinből (max. két hetes) frissenkevert és 1:40 arányú legyen. (Nem 1:20, vagy 1:30! ...hogy miért? Egyrészt: ezt írja elő a gépkönyv, másrészt: sokmindenre kihat az olaj mennyisége, harmadrészt: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=137901366&t=9212821)
7.) légszűrő karbantartott, tiszta legyen. Az alján 0,5 cm 2t olaj legyen. Szilárdan, gáztömören csatlakozzon a porlasztóhoz.
8.) a karburátorház, a tolattyú, a sibertű ne legyen kopott. Tömítések ne eresszenek, illetve ne engedjenek be, fals levegőt. Bowden könnyen mozgó maximum 1-2mm- es holtjátékú legyen. A bowden és a karburátor tető kapcsolata por és vízmentes legyen.
Kopott karburátort nem lehet megfelelően beszabályozni. Akár hogy is fáj, ami ekopott azt cserélni, felújítani kell.
9.) karburátor tiszta, lerakódásmentes legyen. Szükség esetén: trisó oldatban kifőzve, lágy huzallal, damillal meggyőződve az összes furat átjárhatóságáról. Majd átmosva karburátor vagy féktisztítóval. Esetleg ultrahangal tisztítani.
10.) főfuvóka 82-es méretű legyen. Tüszelep és a fészke ne legyen berágódva. Biztosan és pontosan zárjon. A sibertű és a búvárcső ne legyen kopott, kiverődött. A műanyag úszó ha elöregedett ki kell cserélni. Fém úszó ne legyen deformált, horpadt, lukas. Az úszó nyelve párhuzamos legyen az úszó tetejével.
11.) karburátor helyesen legyen beszabályozva. Siber fölűlről a második osztásban, alapjáratikeverék szabályzó 1½-2 fordulatnyira legyen nyitva. Ha üzemmeleg a motor, akkor megkell keresni ezenn csavar állításával a legnagyobb alapjárati fordulatszámot. Majd ¼ fordulatnyit be kel tekerni.
Ezután a tolattyú ütköző csavarjával be állítjuk az 1700±100/percenkénti alapjárati fordulatszámot.
12.) a motor ne legyen elhasznált. Dugattyúgyűrűk végei között a hézag a henger legfelső pontján ne haladja meg a 0,6mm-t. Ellenkező esetben, a motort fel kell újítani. Kopott motorhoz nincs megfelelő beállítási mód. Az össze vissza fog járni, és sokat is fogyaszt. A gyűrűzés, dugattyú csere, nem minősül felújításnak. Kókányolás. Csak további bajok okozója lesz:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=139027409&t=9212821
A motor felújításnak, a hengerfúráson kívül, a hajtókar csapágyainak a felújítása, a főtengely csapágyainak, szimeringjeinek a cseréjét is magába kell foglalnia.
13.) gyújtás helyesen legyen beállítva. Előgyújtás: 3,5-4mm, megszakítóhézag: 0,3-0,5 mm, kenőfilcen elegendő mennyiségű olaj legyen. (Jellemző a megszakító porvédőjének a hiánya. Ez is a "szakszerű" házilagos javításokra jellemző. Későbbi boszuságok okozója)
14.) kondenzátort kapacitás mérővel, a gyújtótekercs helyes működését: vizsgálókészülékkel kell ellenőrizni. Kopott, beégett, sérült megszakítót cserélni kell. A leállító "schluss" vezeték, a gyertgyakábel ne legyen elöregedett, törött javított. A gyertyapipa ne legyen sérült, repedt. Szilárdan csatlakozzon a gyertya kábelhez.
15.) gyertya hőértéke:175 . Azaz PAL 7-nek megfelelő.
16.) csapágyak lógásmentesek legyenek
17.) szimeringek éppek, jól tömítettek legyenek. Ha cseréljük porvédett vitonra váltsunk.
18.) hengerfej, dugattyútető, gyűrűhornyok, lerakódásmentesek legyenek.
19.) kipufogó tiszta, átjárható, jól tömített, nem horpadt, nem repedt, nem csörögő/zörögő legyen.
20.) ventilátor, a hűtőbordák, tiszták, olajsármentesek legyenek.
22.) indítás hidegen: nyitott benzincsap mellett az úsztatógomb nyomva tartjuk amíg meg nem jelenik a benzin. ⅓ állásba húzott gázkar mellett: óvatosan kihúzzuk a berántózsinórt amíg a kompresszió meg nem fogja, majd egy határozott rántással átforgatjuk a főtengelyt. Beindulás után ⅓-¼ gázon melegítjük, terhelés nélkül, amíg a kipufogó füstölése meg nem szűnik.
23.) használat után: Az el nem használt üzem anyagot eresszük le. Fém(!) kannában még egy-két hétig eltartható. Üzemanyag regenerálóval tovább is eltartható. A karburátorból is "járassuk ki" a maradék benzint.
A forgattyúsház alján lévő csapot, egy éjszakára hagyjuk nyitva. Vegyük ki a gyertyát, tisztítsuk meg.
Csak ennyi kell ahhoz, hogy gondnélkül üzemeljen az MF70-esünk.
Válasz velaro407 #180. hozzászólásáraSzerintem a kutya ott van elásva, hogy a haladási sebesség túl nagy a fordulatszámhoz viszonyítva, illetve az nehezen ürülő felgyülemlő kaszálék nagy ellenállást fejt ki az amúgy strapabíró késre. Kis fűre (azaz heti vagy sűrűbb vágásra) olyan mint az álom. Tehát amire ajánja a gyártó arra nagyon jó.
De ha az ember egy kicsit szabadabbá teszi a kés útját;-) http://youtu.be/UYRtfockFv0
Ugyan ez gyári megoldással pl. ASMotor:http://youtu.be/kAdS5aXajP8
Válasz pasztortaska74 #179. hozzászólásáraKöszönöm! Így viszont érdekes a dolog, mert a dízelmotor teljesítménye jóval nagyobb mint az eredeti benzines, kb10LE. A fordulat nagyjából azonos, szóval bírnia kellene. A fésűket már levettem, most azon gondolkodom, hogy a vágószerkezetet alkítanám át lengőkésesre.
Válasz velaro407 #176. hozzászólásáraEgész pontosan úgyfogalmaz a gépkönyv, hogy a legnagyobb teljesítmény 5,14kW 4000-4500/perces fordulaton. (Kipufogó és légszűrő nélkül) Névleges teljesítmény 3,68kW (~5 LE) 3500/perces fordulatszámnál. Üzemi fordulatszám 1800-3600/perc.
Igazából a ZTR-61 fűnyírót sportpályák gyepének ápolására találták ki, nem magasgaz vágásra. Vedd le a fésűket mindkét végéről az sokat segít ha nagyobb fűbe akarod tolni.
Szép Napot!
Abban kérem a tisztelt errejárók segítségét, hogy az MF70 eredeti cseh/gutbrod motorjának mekkora a teljesítménye és a motor névleges fordulatszáma?
Van egy remotorizált, dízeles példányom és az alternálóval semmi gond, de a fűnyíró adapter az egy nyomorúság. Kösz a segítséget előre is.
Válasz eliasmiklos #173. hozzászólásáraKeress egy hideg gyertyát! Boltban tàblàzatban magasabb hőèrtèkű gyertya talán segíthet, nem izzik úgy föl,akkor öngyulladàs sem lehet. Pròba szerencse.
Válasz eliasmiklos #170. hozzászólásáraez a tipikus MF betegség,amire senki nem tud megoldást! 2 Mf70 em van mindkettő ezt csinálja,kevés benzin sok benzin mz-karbulátor én már mindent kipróbáltam ,darabokra szedtem szimeringeztem csapágyaztam de semmi nem változik...ha még 1x lesz bennem annyi elszántság hogy neki állók veszek rá 1 új karbit ha akkor sem jó eladom mind2őt
Válasz eliasmiklos #170. hozzászólásáraaz én véleményem szerint pont ez volt a hiba. kevés üzemanyaggal csinálja az öngyulladást. mivel vetted el a benzint? A síber tűvel a terhelés alatti mennyiséget változtatod,az úszóházban a benzinszintel meg szintén. Az alapjárati fúvóka ha valamennyire el van dugulva,akkor megint pöröghet. Sok benzintől megfullad elven,a két véglet között kellene összehangolni az alapjáratot,ha akkor szépen pöfög,jó is lesz. Sajnos ezek a masinák nem benzin takarékosak. Ez van...
Üdv , MF70 kisgéphez kérnék segitséget . A gép jól indul, munka közben semmi probléma . de mikor megállok, és üres állásba rakom , akkor elkezd örülten pörögni a motor. Szinte le sem lehet állítani , üzemanyag szintet nemrég a lehető legkisebbre állítottam . Valaki tudna segíteni , hogy mi lehet a hiba ? Köszönöm.
Karburátort elég sűrűn takarítom , a benzincsap új , ha nem jól van beállítva az úszó ,akkor menet közben kéne folyni a benzinnek ,de itt nincs , csak akkor folyik ha szívatom.A síber tű nem gyári van e szerepe?
Válasz amino #162. hozzászólásáraBiztos kap elég kaját a tankból? Ha túl jól zár a tanksapka, levegőző eltömődött vagy a csap áteresztő képessége lecsökken, akkor is csinálhat ilyet, vagy a hőtágulástól csak kap valahol falslevegőt. Én levegővel a benzincsövön keresztül megnyomatnám a tankot, persze benzin nélkül.
Ki tapasztalt ilyen jellegű hibát! A motor jól indul , félóra munka után sokkal rosszabb a fordulat , elkezd szabálytalanul járni . Pihenő után nagyon nehezen , vagy egyáltalán nem indul .Gyertya kivétel , túl kormos , gyertya nélkül rángatom , iszonyúan sok benzint köp ki.A forgattyúsház alján található egy 6-os csavar kivettem kb fél deci benzin folyt ki .Szikra van ,hogyan lehet ezt a hibát orvosolni ?. mf 70 a gép. köszönöm.
Válasz Marti Miklós #161. hozzászólásáraugyan ez,öregapámé volt az első meg volt 1 apámnak is,addig használták még a blokk szó szerinte leszakadt a helyéről ,mindkettőről azután 10 éve kb vett még 1et apám,de ezt már használtan és hát adott próblémák már jelentkeztek nem sokat használtuk.most mind a 3 rám maradt 2db ép kaszát tudtam összerakni de mind 2 nek ez a baja hogy őrülten pörög és leáll.Karbulátor lesz az tuti.de 20ezer az új.van 2db karbim +etz 125 karbival is próbáltam mert paszol,na azzal még 5-10 percet kulturáltan viselkedik aztán hajjaj úgyfelpörög hogy le sem lehet állítani még ha leveszed a pipát sem!
Válasz amino #160. hozzászólásáraIgen. Adni kell a kaját neki bőven így a plusz levegő sem bolondítja meg. Amúgy sztem is vmi konstrukciós hiba miatt dízelesedik. Profi szerelőket is képes szívatni. Amíg két emberes az indítás ( az egyik nyomja a szívatót, a másik berántja) biztos keveset kap. Ha menet közben lesz híg a keverék akkor az átfolyás sebességétől a hőtágulás miatti falsig minden lehet. A családban 80 óta van ilyen masina, volt hogy napi 3 ha -t kaszált de amikor egy ilyen beállítási gond volt apám egyszerűen egy új bing karbit vett rá és még sokáig ment. De a kopottság egy bizonyos állapotánál beállíthatatlan lett. A jászsági mf-es fickó (Hompoth I.) biztos tud több okosságot mondani, mint én.
Válasz Marti Miklós #159. hozzászólásáraúgyérted hogy kopás miatt kotyog? én is ezt gondoltam hogy ott kaphat falsot.van 2 karbim is Bing.aztán megnéztem az etz-met sokkal kopottabb volt és mégis patika a gép.Már rutinból szét meg összerakom az Etz-ket van 3.meg egy simson és még olyan nemvolt hogy ne menjen normálisan.De az MF 70 ez más.Ezt hiába szerelem dolgozni nem lehet vele ha elindul csoda meg ha nem kezd el öngyulladni
Válasz amino #156. hozzászólásáraNęha én is elgondolkodok a dieselítésen mert ha jól megy sokat eszik ha meg elveszem a kaját csak pörög. A vetőgép tolásához nem kell erő 2. meg egy kicsit gyors
A bing karbival jöttek kevesebbet esznek.A kasza viszomnt kéri az erőt. Ha a dugattyú a karbiba kiverődött akkor is gáz van.
Válasz Marti Miklós #153. hozzászólásáraez a 2.blokk amit most felújítok ,koyo csapágyakat vettem hozzá meg ujraszimeringezem.meg megakarom gyűrűzni is van 1mm hézeg ha beleteszem simán a gyürüt a hengerbe.az már sok. ha most sem fog jó lenni eladom az 1ik gépet és veszek egy 4ütemü blokkot a másikra!ha még lesz hozzá kedvem
Válasz Marti Miklós #154. hozzászólásáraHa csak Ùgy működik rendesen,hogy sok benzint kap,akkor lehet,hogy a 20as keverêk sok. Nekem a fùvòkatű a legmagasabbra van àllìtva,ìgy megy normálisan,nem pörög föl,nem hörög gàzadàsra,viszont a kipufogòn fûjja az olajat. Ezèrt 50essel megy. Sok benzinnel olaj is több megy be. .
Válasz Marti Miklós #153. hozzászólásáraJa és a gépkönyv szerint 25ös keverék kell ismerek olyat akinek beadták h a stil olajvól elég az 50es azóta is kosárban van a gépe. Amióta láttam hogy a főt csapágy és a sonka között mennyire nincs hely én min 20ast használok. A cseh karbin a sekunder levegő csavarja legyen majdnem teljesen betekerve.
503 hozzászólás
Szép napot mindenkinek!
Olyan gondom van, hogy lesz egy MF-70 fűkaszám, alternáló kaszával, de én forgó késest szeretnék... van valakinek eladó, vagy valami ötlete?
Válasz pasztortaska74 #199. hozzászólásáravettem gyűrűket az mf-hez így belepróbálva a hengerbe most 0,25 -0,3 mm a hézag.Meg főtengelyre Koyo csapágyakat c3-as de viszont Z-set meg Rs-t adtak.Azokat tudom használni?mert még ha ki veszem az oldalait is a csapágygolyók kosara(távtartója) nem is fémből van hanem valami barna műanyag szerüség vagy bakelit én nemtudom... úgy gondolom itt zárt csapágyat nemigen szoktak használni bár szedtem szét már olyan mf-et amibe az volt rakva utólag.
Válasz szevaszferi #200. hozzászólásáraBármely Ratioparts-al szerzödött alkatrész kereskedőnél(alkatrész kereskedők többsége ilyen) beszerezhető. A dupla kb.:2200Ft.
Keresek: Alternáló fűkaszához pengéket, E S M 47 07 11 . 9200mm hosszú, vagy külön, kettes egységeket 9db.
MF70 ügyben, több felkérés érkezett e-mailban, hogy kérdésük lenne, adjam meg a telefonszámom vagy egyébb módon nyújtsak segítséget.
Minnyájuknak az alábbi üzenetett küldtem válaszul:
Üdvözlöm!
Szívesen látjuk kérdését az alábbi fórumok bármelyikén:
http://www.agroinform.com/forum/Alternalo-fukasza/t204
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9212821
Tegye fel bátran! Had okuljon belőle más is.
A közösség, és természetesen én is szívesen a segísegére leszünk.
Amennyiben nem kíván a közösség tagja lenni, tegye fel kérdését ezenn az e-mail címen. Ha tudok, és időm engedi az alternáló fűkasza fórumon válaszolni fogok önnek.
Önre: ............. -ként fogok hivatkozni.
pasztortaska74
Azóta, se' hírük, se' hamvuk.
Ma viszont, megtört a jég! Két ember is vette a fáradságot és újfent írtak. Úgy látszik az Ő gépük nem javult meg azóta.
Csak kár, hogy nem ide írtak. :-(
hozo82-nek márciusban hengerfúráson esett át az MF70-ese. "sokkal jobb lett mint volt"
"össze vissza jár alapjáraton, hirtelen gázadásra nem veszi a lapot". Listaszerint minden oké csak a:
" ... alul papír vékonyra kopott síber"
"Van olyan ahol 2mm hézag a síber és a házközött az sok?"
Bizony sok. Ez biztosan a kopott súbertől, és karburátorháztól van. Ahogy kóvályog a súber álandóan változik a benzin-levegőevegő arány ezért is egyenetlen az alapjárat. És ezért is reagál össze vissza a motor részterhelésen.
Javaslom a karburátor cseréjét vagy felújítását.
Jó a tajwani, most kb.:18'000 Ft.
Ha találsz nem kopott használtat, pár ezerért az is jó választás.
Új súberdugattyú is kapható. Ha így is nagy a hézag, akkor finoman fel lehet esztergálni a karburátor házat. Melegen megperselyezi bronzal(vagy magas sziliciumtartalmú aluval).
Ha kétségeid vannak, akkor TESZT (!) képpen tekerd körbe a súberdugattyút szigszalaggal annyira, hogy még éppen eltudjon mozdulni a helyén. Próbáld ki hogyan viselkedik így? Ha igazam volt, a fenti megoldásokból válaszd a neked tetszőt.
mrcumb-nak fészerből előkerült hiányos, és erősen elhasznált gépe van.
A henger állapota, a főtengely felújítás, a hiányos gyújtás, és a hiányzó karburátor pótlása olyan költséggel jár, hogy ennyiért már érdemes elgondolkozni azon, hogy esetleg egy kínai motorral való remotorizálás is megáll ennyiből.
Alternáló kaszát csak akkor ajánlom gazos terület gondozására, ha a kaszálék össze is van gyűjtve. Ellenkező esetben a kasza folyamatosan eltelítődik az ott maradt régi kaszálékkal. Ilyen munkára egy önjáró mulcsozó, vagy egy önjáró dobkasza a legjobb választás. Az mf70-hez tartozó ztf61 fűnyíró adaptert is alkalmassá lehet tenni gazvágásra.
Válasz pasztortaska74 #197. hozzászólásáraKöszönet!
Válasz zozobp #194. hozzászólására175-ös hőértéknek megfelelő gyertya típusok:
Isolator/Beru/AKA 175
Brisk N17
Bosch W7
Champion L86
NGK B6H
Magnetti CW5N
Denso W20
Válasz amino #193. hozzászólására0,6 mm. Az 1,5 mm, az a szervíz limit 2,5 szerese. Tehát erősen elhasznált.
Ami azt jelenti, hogy már nem tud kellő erővel nekifeszülni a gyűrű a hengerfalnak. E miatt nehezebben követi a hordósra kopott hengerfalat. Ezért "átfúj". Kokszos lerakódások keletkeznek a dugattyú paláston, és a forgattyúsmű minden alkatrészén. A csapágyakon is. Jelentősen koptatva azokat.
Sokkal nagyobb mozgásokat kénytelen megtenni a gyűrűhoronyban. Az ott lévő lerakódások miatt szintén koptatva, növelve a gyűrűhézagot. Ezáltal tovább növelve a forgattyúsház felé szökő égéstermékek mennyiségét. Amik a súrlódófelületeten kíváló csiszoló anyagként válnak ki. Keverednek az előtöltettel is, ami majd az égés minőségét rontja a hengerben.
Ezt érzékeled össze-vissza járó motorként.
Off topik:
Sok gyártó próbálkozott a 3 gyűrűs dugattyúval. De idővel bebizonyosodott, hogy a néhány százalékkal nagyobb kompresszióért, a kicsit nagyobb teljesítményért, sokkal rövidebb motorélettartammal kell fizetni. A középső gyűrű tökéletlenebb kenése, a megnövekedett (50%-kal !) súrlódó felületnek, jelentős koptató hatása van. A felső gyűrűnek ráadásul egyel több "vállon" kell átbugdácsolni a felsőholtponton mint egy kétgyűrűs motorban. Ezzel növelve a gyűrű, anyagfáradás miatti törését.
Mindettől függetlenül, szakszerűtlen csak 2 gyűrűvel össze rakni egy 3 gyűrűs dugattyút.
De a te példád is mutatja ettől még működik. De az is igaz, hogy fékpadon 3 gyűrűvel, más teljesítményt mutatna. Akár csak kompresszió méréskor.
Válasz zozobp #194. hozzászólásáraKaptam egy Champion L86C tippet.
MF70-be valaki tud konkrét gyertyát mondani? Láttam hogy 175-ös értékű kell. De nekem tákolt gyertyák voltak benne abból is 4 féle, hogy fogalmam se legyen egyáltalán hogy hosszú rövid stb. kell bele.Jó lenne egy konkrét gyertya típus hogy azt vegyem ezentúl.
mf 70 nél mekkora lehet ez a gyűrű hézag hidegen? 1,4 mm mértem az előb szedtem szét..lehet ez lehet a kiszámithatatlan viselkedés egyik oka. de hogy ne legyen ilyen egyszerű az élet mondok 1 példát.: volt egy Jawa 175sport-om és az 3 gyűrűs de csak 2 volt rajt már mikor vettem a legalsó valamiért hiányzott.Ez nem éppen gyári állapot akkor,mégis 1 rugásra indult mindíg és erő is volt benn ahogy kell...:)
Válasz Richard. #191. hozzászólásáraÓ! Egy ilyen öreg motor forgattyúsházában annyi olaj pang feleslegesen, hogy hidegen rángatva nem csak úgytűnik, hogy jó kompresszió van benne, de mérve is 7bar fölötti az érték. Igaz ha sikerül beindítani ez el is tűnik néhány másodpercnyi járatás után. :-)
Válasz pasztortaska74 #190. hozzászólásáraez szèp szellős. Ennek ellenére nem tűnt föl nekik,akik győzködtèk,hogy marha könnyű lehetett huzigàlni a beràntòt? Tuti,két ujjal megràntva 10szer körbefordult inditàskor..
Várjuk bizony!
Addig is kedvcsinálónak egy kis off topik:
Szóval nem MF70, hanem Terra. Itt az "összemókolók" kicsit jobban bele szoktak gabajodni a történetbe a regulátor miatt. Az MF-en ugyebár ilyen nincsen.
Ezt is állítgatták bizony rendesen! Ha nem indult akkor azért, ha nem állt le, ha pörgött, ha lefulladt, ha sokat evett, akkor pedig éppen azért. Hajtogatták a regulátor kart, nyújtották a regulátorrugót. Kipróbálták az itthon kapható összes gyertyát, adalékot. Mivel normális munkára nem volt alkalmas, belefáradtak. Végül nálam kötött ki ez az 1986-os kiadású gép.
A képen látható gyűrűhézag a beépítési méret 12 szeresére, az úgynevezett szervizlimit két és félszeresére kopott. Tehát ez egy alaposan elhasznált motor volt.
Fúrás, dugattyú, gyűrűk, csapszeg, csapágyak, szimeringek, karburátorfelújítás, regulátorkar/rugó, megszakító, kondenzátor, gyertya: 19'000Ft
Válasz pasztortaska74 #188. hozzászólásáraakkor várjuk továbbra is az mfesek eredményeit!legyen felújított. igaz,nem ez a topik,többet ezen kívül nem írok nem ideillőt. egy írásért meg minek topik? ha megkérhetlek,keress egy gyereket aki érthetően kielemezi a 6 voltosbol 12 voltosba átalakított trabimotor gyári előgyújtását,összevariált beazonosíthatatlan alkatrészekkel,gyenge elősürítéssel, átalakított főtengelycsapágyazással tömítettséggel, sikbamart nyanvadt 4 csavaros hengerfejjel ami csak szintén sürítési eltérést okoz.. mert ugye ez mind ha eltér a gyáritól, az írásod alapján nem működik.gyári adatokat az esetleges sürítési veszteségek alapján nem vehetjük figyelembe. szrnak minősül az egész. blokkot kivéve minden felújított! az előgyújtásnál,hijába megy felváltva a két henger,a gyújtását a gyári adatok szerint különböző előgyujtásra állítjuk,a ...... elkerülése végett. pl labirintgyűrűs főtengelyhez az újfajta karbi kell,ami nem beszerezhető,van használt,amit meg lehet venni,meg van a régifajta a motoron. mire,hogxan,mennyi? egyébként jól működő motorrol írok,egyedi beállításokkal,.... kötöd az ebet a karóhoz,hogy gyárihoz viszonyulva.tehát,ami így működik,az szerinted szr. motorszámot elfljtheted,szedett vedett minden felújított tuti cucc. na,ezekre lennék én kiváncsi,.... ki,hogyan tudná kiszámolni az összes értéket, fúvókaméretet is beleértve a motor beindítása nélkül. mert az írásod alapján a motort nem karburátor állítgatással javítjuk,hanem felújítjuk!összerakjuk,azt szuper. de hát ez a példa egy felújított! hát,ez is fel van.. én nem találtam olyan gyereket aki tud valamit róla,pedig az összes autósboltot aki látott ilyen ritka jószágot megkerestem. te ezt ,hogyan fognád munkára? mégegyszer írom! tökéletesen működik! motorcsere nem lehetséges,forgalmis. lagalábbis drága lenne a csere.ha kened vágod a dolgot,légyszives szolgáltass valami adatot,hátha mások könnyebben boldogulnak. nem úgy mint én.. időt nyernének. ez is csak egy kétütemű motor.. nem kötekedésből írtam,de vannak ismeretlen dolgok,amikre könnyű rávágni a megoldást,csak a motort ez nem érdekli.. ja és a kipufogó nem gyári.eltér. más a méret.
Válasz Richard. #187. hozzászólásáraNagyon szívesen. ...és ha bárkinek kérdése , vagy bármilyen kéteje van, netántán elakadt valahol, kérdezzen bátran. Ha tudok, és időm engedi, szívesen válaszolok.
"Tehát,akkor teljes cullang motorgenerál?"
-Nem. Csak ami nem felel meg mert elkopott.
"ReméLjük olcsón megússzák. mert ez a végkifejlett."
-Igen ez a XXI. század szlogenje: Olcsón! Sőt! Annál is olcsóbban.
Valami vagy jó, vagy olcsó. Az olcsóság mindig valamilyen kompromisszum a minőséggel.
Csak kérdezem? Ki az aki mindenből a legolcsóbbat akarja? Nem pedig a jót? Olcsó, vagy jó szerszámmal lehet igazán dolgozni? Ki akarja a legolcsóbb ételt enni? Mert tudjuk olcsó húsnak...
Egy hengerfúrás (dugattyúval, gyűrűvel, csapszeggel) 8-10'000 Ft, egy hajtókar perselyezés 2'000 Ft. Főtengely felújítás (ez nem minden fúrásnál szükséges) 12-15'000 Ft. Csapágy+szimering 4-5'000 Ft. Gyertya+kondenzátor(mert illik kicserélni)2'000 Ft...
Tehát valahol 14'000 és 32'000Ft közé esik egy motorfelújítás.
Ez sok? ...vagy drága? Ezt a kérdés mindenki akkor tegye fel magának, ha legközelebb a tűzőnapon, kilóméterekre otthontól, kitikkadva, vízhólyagosra rángatta a tenyerét az MF70 berántójával. Megéri?
Az alacsony vérnyomásnak, és a nyugott alvásnak ára van.
" Ha megalkotod az Mfet uj cullangal,lehet,nem kérik mert drága..."
-Befektetés nélkül, nincs nyereség!
No akkor gondolkodjunk...
Nagy területen, gyorsan, hatékonyan, akarunk szálastakarmányt előállítani. ...és mind ezt úgy ,hogy nem akarunk másnak kiszolgáltatva lenni.
Mik a lehetőségek? Ja! Mindezt olcsón, üzembiztos géppel.
Vesz egy olcsó új önjáró dobkaszát. Ez óránként 1400m² képes levágni. Potom 200'000Ft-ért
Alternáló kaszát újonan már lehet venni 250'000 Ft-ért. Ez óránként képes 2000m² levágására. Egy Mf félgázon 4200 m²/órát tud. Ja! ...és ehhez van rendsodró. A többi még egy pótkocsit sem tud elhúzni.
No, akkor ennek fényében drága-e egy mf-et felújítani? Megéri vele sz@rakodni?
Egy használt gép ami mondjuk az átlagnál is betegebb, a váltóját is, kaszáját is fel kell újítani sem kerül annyiba mint ezek. Ráadásul kétszer, háromszor annyi ideig tart velük ugyan az a feladat, és csak arra jók. Másra nem. Egy ilyen kaliberű önjáró alternáló kasza majdnem milliós tétel újonan. Tehát aki azt hiszi, hogy 50-100E forintér vesz egy ilyen gépet és egykis állítgatással normális munkára tudja fogni, az álomvilágban él. Ez régen is egy kisebb vagyon volt. Aki annakidején újonan megvette azért vette, hogy dolgozzon, hasznot hozzon. Addig hajtotta amíg ment!
...és egy használtra kell is, és érdemes is még áldozni, mert ez 20 év múlva is gép lesz. De a párszázezresek sehol sem lesznek 20 év múlva.
"próbálkozás,vagy kuka."
-Meg kell csinálni jól, és akkor hálás lesz vele a munka. Aki kidobná? Inkább szóljon. Ingyen átveszem.;-)
"Új alkatrészből könnyű csodát csinálni"
-Így van! Ki az a ......... aki a rögösebb utat választja? Persze vannak ilyen emberek. Minden reggel pumpálja a bicikliét. De, hogy venne egy új szelepet? Ja! Új szeleppel könnyű!
"gyakorlat azt mutatja,hogy a kopott hengerrel soha nix öngyulladás..."
-Pont fordítva! A kopott henger, csak töblet üzemanyaggal képes működni. (Mert ugye állítunk egy kicsit, oszt' már is jó.) A töblet üzemanyag több lerakódást jelent, ami jól szigetel, így a dugattyútető nem tud elvezetni kellő mennyiségű hőt. Izzásba jön és időelött begyújtja a keveréket.
"Nekem egy hótolóra alakított van,Mf őse,kék,elöl nix forgólehajtás,csak a kaszahajtás van.ennyi a különbség."
-Az mf70- nek van őse. Az is kék. Az mf5 íves vastag cső a kormány fele. Ugyan úgy az a csatlakozója mint a mf70-é.
"kényszerből szük helyen fEnyőfákat húzattunk vele,egész nap eltartott. mikor megvettem,volt ott minden hiba. De elvből nem bontottam,kompresszió van benne,elősűrítés ok,próbálkozások után tökéletesen ketyereg. eszembe nem jutott volna,hogy hóbortosan megy ,akkor fúrassuk."
-Elvből? Nem kalandvágyból? Egy 2t motor beindul 6 bar-ral is. Van az a benzin mennyiség. :-D De hol van az az ezedeti értékhez? Nem kell furni mindenáron. De ha az a jó megoldás, akkor igen.
-Ez nem trabis topik nem is akarnék belemerülni... De azt még egy gyerek is tudja, gyújtásállítás módja, érték, az motorszám függő. Nem csak a trabantnál.
Válasz pasztortaska74 #186. hozzászólásáraköszönöm! Akkor irigykedve várjuk ,az elöttünk problémákkal küzdő Mf motor tulajdonosokat,hogy az írásod alapján pozitív véleménnyel álljanak elő! Vegyék figyelembe a gyári adatot. Tehát,akkor teljes cullang motorgenerál? ReméLjük olcsón megússzák. mert ez a végkifejlett. Felmerül a kérdés,hogy elad. Azért, sok benzinmotor van ami használat közben a kopások,hatására igényel némi karburátor állítást,nehogy már azt is megfurassuk mert akadozik! trabantra visszatérve,főtengely szimering helyett alkalmazott labirintgyűrű sokkal jobb,szinte örök,mégis ég és föld a beállítása a karburátornak,de még írás sincs,ami tanusítaná,mit,hova.eredetileg volt 2 szimering a főtengelyen ami külünválassza a két hengert elősürítésileg,,manapság a felújított főtengelyen egy alumínium lafogó hüvely van,ami a szimering mérete,egy az egyben átfúj rajt.Plusz,akárhányszor furt hengerek. Erre nixszakirodalom,mert gyárilag nem ilyen. semmi gyári felsorolás nem felel meg a normális működéséhez. Pl. Gyujtást gyárilag felhúzott röpsúllyal semmi értelme belőni,mert visszadurrog gyorsításkor a szívóba. Gyertya 0.4 re állítva,szintén ugyan ezt eredményezi. Új gyertya gyárilg a 6-8 tizedes hézaggal,azt elviseli. Pedig nem szabadna neki,megszakítós gyujtásnál. Ez akkormi? Mindegy ne is froclizzuk. Ennek ellenére normálisan működik,mindent egyedileg kell hozzávariálni mert semmi nem normális. tehát,marad a próbálkozás,vagy kuka. Új alkatrészből könnyű csodát csinálni,ha jó is. Ha megalkotod az Mfet uj cullangal,lehet,nem kérik mert drága... gyakorlat azt mutatja,hogy a kopott hengerrel soha nix öngyulladás... robi kapálógép. Kopott,hidegen még beindul,melegen nix elősürítés,nem hogy öngyulladás.Na jó,mindenki másképp főz. Nekem egy hótolóra alakított van,Mf őse,kék,elöl nix forgólehajtás,csak a kaszahajtás van.ennyi a különbség. kényszerből szük helyen fEnyőfákat húzattunk vele,egész nap eltartott. mikor megvettem,volt ott minden hiba. De elvből nem bontottam,kompresszió van benne,elősűrítés ok,próbálkozások után tökéletesen ketyereg. eszembe nem jutott volna,hogy hóbortosan megy ,akkor fúrassuk.
Válasz Richard. #184. hozzászólására"Csak van nèmi,sajnos ismeretlen."
-Alkalmazd a listát, hogy kiderüljenek azok az "ismeretlenek". :-)
"Hatodik tulaj után , talàn màr Gyűrűtörès òra talàn 2 szer fúrt henger,"
-Szakszerű felújítás után nincs jelentősége, sem az előző tulajdonosok, sem a felújítások, gyűrűtörések számának.
"Pannónia esete,eredetileg 2gyűrűs dugò,ami màr 3 mmal rendelkezik, ott mi a sűrìtèsi viszony"
-Vannak akik ragaszkodna a három gyűrűs megoldáshoz. Szerintem több hátránnyal jár mint előnnyel. Lelkük rajta. A sűrítési viszonyon nem változtat. A hatékonyságán is csak elenyésző mértékben.
"milyen fúvòka mèrettel,milyen oktànszàmù benzinhez,86?"
-a fúvóka méretét a gyártó megadja (jelen esetben) normál benzin sztöchiometrikus és λ értékének megfelelően. A karburátor csak így lesz képes minden fordulaszámtartományban megfelelő keveréket előállítani.
A 95-ös oktánszámú benzin nem 95, hanem csak 86 V/V% izookotánt tartalmaz. Akár csak a normál 86-os benzin.
A belekevert adalékok miatt, a kompresszió tűrése olyan mint ha 95 V/V% izooktánt tartalmazna. Ha valóban 95V/V% lenne a kérdéses érték, akkor valóban fuvókát kellene cserélni, hogy megfeleljen a 95 V/V%-os izooktán eltérő sztöchiometrikus értékének a karburátor. (Mellékesen megjegyzem: ha bevezetik a E10-es benzint nálunk is, akkor az új üzem anyag eltérő tulajdonsága miatt a fúvóka csere érinteni fog minden 30 évnél idősebb benzin üzemű, karburátoros, benzin motort.)
"Milyen olajjal?"
-A gyár erre is meghatározza a minimum követelményt (jelen esetben: API TA teljesítményszintűt). A jobb olaj nem okoz helyesen beállított, motorban negatív jelenségeket. Csak jobb kenést, kevesebb lerakódást, jobb felületvédelmet, stb...
"Gyùjtòtekercs ennyi èv utàn hidegen,melegen,ugyan azt az èrtèket mutatnà?"
-Ezt is leírtam a 14. pontban. De akkor részletezem. Nagyfrekvenciás vizsgálatkor fényderül a rezonancia miatti szigetelés elvékonyodásra, az elöregedett szigetelő zománc repedésein kialakuló részleges/teljes menetzárra. Ez az ami felmelegedett motornál gyújtás kimaradást/elégtelen szikraképződést okozhat. De az utobbi 30 évben gyártott tekercsek esetében ez elenyésző számban jelentkezik.
"Előgyujtàst?"
-Mi a kérdés?
"Szerintem itt van a kutya elàsva,hiszen ìrod,Gyàrilag jò volt. Tökèletes beàllìtàssal. Az alany pedig màr nem Gyàri."
-A javítás célja: a gépelemek a "gyári" előírás szerinti állapotra való vissza állítása.
A karbantartás célja: szervizlimiten belüli állapot minél további fenntartása.
Tehát: ami elkopott, felújítás vagy csere. Kopott motort hengerfúrással javítunk, nem karburátor állítgatással.
"Ezek utàn màr nix ugyanarra a motorra pontos szakirodalom."
-Fogalmazzunk így: magyarnyelvűt tudomásom szerint még nem tettek nyilvánossá.
"Tehát egyènileg összehangolni fùvòka mèret vàltoztatàssal."
-No, itt a hiba. A gyárit kell belerakni és meg keresni mi okozza az eltérést.
"Ha több a benzin,mert Ùgy jò neki"
-...akkor valahol olyan hiba van amit többletüzemanyaggal lehet ideiglenesen kompenzálni.
"akkor a 40es keverèket is nehezen viseli,több benzin,több olajat visz, erősebb füst,olajos kipufogò."
-Tehát nem a többletüzemanyag a jó megoldás. Igaz?
"Nobelt èrdemelsz,ha egy ilyet papír alapjàn munkàra fogsz!"
-Nobel-Díjjat valami korszakalkotó tudományos tevékenység után szoktak adni. Nem hinném, hogy MF70 1Z22 típusú motor szervízkönyvében leírtak maradéktalan betartásáért adnának. De azért elkérem az általam elvégzett szakszerű munkáért a járandóságomat. ;-)
"Az Mf ugyan olyan kètütemű,mint a többi."
-Mármint a többi résvezérlésű, huroköblítéses 2t motor.
"A trabant forgòtàrcsàs vezèrlèsű kètütemű,na az màs,csak a tünetei ugyan azok!"
-A tárcsáknak teljesítmény növelő szerepük van.
"Örülök, ha màsnak Gyàri beàllitás sikerül!"
-Én is! De ehhez elötte a felsoroltaknak mind teljesülnie kell.
Válasz amino #183. hozzászólásáraUgyan ezt terjesztik a robi 50/52/55/151/155 a terra motorjáról is. :-)
Az mondjuk igaz, hogy a szimering a kuplung oldalon nem a legszerencséssebb megoldású.
Válasz pasztortaska74 #182. hozzászólásáraez így tökèletes. Csak van nèmi,sajnos ismeretlen. Hatodik tulaj után , talàn màr Gyűrűtörès òra talàn 2 szer fúrt henger,pl "Pannónia esete,eredetileg 2gyűrűs dugò,ami màr 3 mmal rendelkezik, ott mi a sűrìtèsi viszony" ,milyen fúvòka mèrettel,milyen oktànszàmù benzinhez,86? Milyen olajjal? Gyùjtòtekercs ennyi èv utàn hidegen,melegen,ugyan azt az èrtèket mutatnà? Előgyujtàst?Szerintem itt van a kutya elàsva,hiszen ìrod,Gyàrilag jò volt. Tökèletes beàllìtàssal. Az alany pedig màr nem Gyàri. Ezek utàn màr nix ugyanarra a motorra pontos szakirodalom. Tehát egyènileg összehangolni fùvòka mèret vàltoztatàssal. Ha több a benzin,mert Ùgy jò neki,akkor a 40es keverèket is nehezen viseli,több benzin,több olajat visz, erősebb füst,olajos kipufogò. Nobelt èrdemelsz,ha egy ilyet papír alapjàn munkàra fogsz! Az Mf ugyan olyan kètütemű,mint a többi. A trabant forgòtàrcsàs vezèrlèsű kètütemű,na az màs,csak a tünetei ugyan azok! Örülök, ha màsnak Gyàri beàllitás sikerül!
Válasz pasztortaska74 #182. hozzászólásáraez egy nagyon szép leírás,nem is értem a végére de be fogom tartani minden pontját ha még 1x nekiállok.DE az Mf 70 az tényleg nagyon érzékeny gép.
Válasz Richard. #174. hozzászólásáraejtvény helyes megfejtése nem az: hogy ki talál egy olyan gyertyát, amivel működik?
Hanem a gyárilag előírt gyertyával: miért nem megy jól?
Az MF70 motorját több mint 50 éven keresztül változtatás nélkül gyártották. Azaz: ki van találva!
De, az nem jelenti azt, hogy mindent tolerál. A 2t motor ugyan egyszerűbb szerkezet, mint a 4t. De kényesebb a benzin-levegő keverék mijenségére. Mivel a hozzá kevert olajnak jelentős, égést befojásoló tulajdonsága van. Ráadásul ez, nagymértékben kihat a gyújtás sikerességére is.
A jól karbantartott, jól be állított gép, bármikor, egy rántásra indul.
Ugyan kicsit több törődést igényel-korának jellemző technikai megoldásai miatt-mint egy új korszerű kisgép motor. De, egy Honda vagy B&S motor sem fog elindulni a belerohadt benzinnel, eltekergetett karburátorral, vagy összebarmolt regulátorral.
Ha nem indul, annak néhány, nagyon egyszerű oka van.
Ennek ellenére, legendássan rosszhíre van. Ennek oka leginkább az üzemeltetőben keresendő. A legtöbben, ahogy egy kis gond van, már is neki állnak állítgatni, szerelgetni, fúrni-faragni. Hozzáértés, vagy kellő tapasztalat, ismeret nélkül. Azt nem tudja pontosan mit, és miért is csinál, de hátha segít. Hiszen, vak tyúk is talál szemet. :-)
...mint ahogyan sok emberre jellemző, amikor a TV távirányítóban lemerül az elem. Vannak akik erősebben nyomkodják, ...biztos a gomb a rossz... ...hiszen van benne elem! :-)
Checklista MF70-hez:
1.) tanksapka szellőzőfutata legyen átjárható.
2.) tank legyen tiszta, lerakódás és rozsda mentes.
3.) tankban lévő szűrő/benzincsap ülepítőpohara tiszta legyen. Benzincsap hibátlanul működjön
4.) üzemanyagvezeték átjárható, lerakódás mentes legyen.
5.) üzemanyagvezetékben rendszeresen cserélt papírbetétes (!) szűrő legyen.
6.) a bekevert üzemanyag friss benzinből (max. két hetes) frissenkevert és 1:40 arányú legyen. (Nem 1:20, vagy 1:30! ...hogy miért? Egyrészt: ezt írja elő a gépkönyv, másrészt: sokmindenre kihat az olaj mennyisége, harmadrészt: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=137901366&t=9212821)
7.) légszűrő karbantartott, tiszta legyen. Az alján 0,5 cm 2t olaj legyen. Szilárdan, gáztömören csatlakozzon a porlasztóhoz.
8.) a karburátorház, a tolattyú, a sibertű ne legyen kopott. Tömítések ne eresszenek, illetve ne engedjenek be, fals levegőt. Bowden könnyen mozgó maximum 1-2mm- es holtjátékú legyen. A bowden és a karburátor tető kapcsolata por és vízmentes legyen.
Kopott karburátort nem lehet megfelelően beszabályozni. Akár hogy is fáj, ami ekopott azt cserélni, felújítani kell.
9.) karburátor tiszta, lerakódásmentes legyen. Szükség esetén: trisó oldatban kifőzve, lágy huzallal, damillal meggyőződve az összes furat átjárhatóságáról. Majd átmosva karburátor vagy féktisztítóval. Esetleg ultrahangal tisztítani.
10.) főfuvóka 82-es méretű legyen. Tüszelep és a fészke ne legyen berágódva. Biztosan és pontosan zárjon. A sibertű és a búvárcső ne legyen kopott, kiverődött. A műanyag úszó ha elöregedett ki kell cserélni. Fém úszó ne legyen deformált, horpadt, lukas. Az úszó nyelve párhuzamos legyen az úszó tetejével.
11.) karburátor helyesen legyen beszabályozva. Siber fölűlről a második osztásban, alapjáratikeverék szabályzó 1½-2 fordulatnyira legyen nyitva. Ha üzemmeleg a motor, akkor megkell keresni ezenn csavar állításával a legnagyobb alapjárati fordulatszámot. Majd ¼ fordulatnyit be kel tekerni.
Ezután a tolattyú ütköző csavarjával be állítjuk az 1700±100/percenkénti alapjárati fordulatszámot.
12.) a motor ne legyen elhasznált. Dugattyúgyűrűk végei között a hézag a henger legfelső pontján ne haladja meg a 0,6mm-t. Ellenkező esetben, a motort fel kell újítani. Kopott motorhoz nincs megfelelő beállítási mód. Az össze vissza fog járni, és sokat is fogyaszt. A gyűrűzés, dugattyú csere, nem minősül felújításnak. Kókányolás. Csak további bajok okozója lesz:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=139027409&t=9212821
A motor felújításnak, a hengerfúráson kívül, a hajtókar csapágyainak a felújítása, a főtengely csapágyainak, szimeringjeinek a cseréjét is magába kell foglalnia.
13.) gyújtás helyesen legyen beállítva. Előgyújtás: 3,5-4mm, megszakítóhézag: 0,3-0,5 mm, kenőfilcen elegendő mennyiségű olaj legyen. (Jellemző a megszakító porvédőjének a hiánya. Ez is a "szakszerű" házilagos javításokra jellemző. Későbbi boszuságok okozója)
14.) kondenzátort kapacitás mérővel, a gyújtótekercs helyes működését: vizsgálókészülékkel kell ellenőrizni. Kopott, beégett, sérült megszakítót cserélni kell. A leállító "schluss" vezeték, a gyertgyakábel ne legyen elöregedett, törött javított. A gyertyapipa ne legyen sérült, repedt. Szilárdan csatlakozzon a gyertya kábelhez.
15.) gyertya hőértéke:175 . Azaz PAL 7-nek megfelelő.
16.) csapágyak lógásmentesek legyenek
17.) szimeringek éppek, jól tömítettek legyenek. Ha cseréljük porvédett vitonra váltsunk.
18.) hengerfej, dugattyútető, gyűrűhornyok, lerakódásmentesek legyenek.
19.) kipufogó tiszta, átjárható, jól tömített, nem horpadt, nem repedt, nem csörögő/zörögő legyen.
20.) ventilátor, a hűtőbordák, tiszták, olajsármentesek legyenek.
22.) indítás hidegen: nyitott benzincsap mellett az úsztatógomb nyomva tartjuk amíg meg nem jelenik a benzin. ⅓ állásba húzott gázkar mellett: óvatosan kihúzzuk a berántózsinórt amíg a kompresszió meg nem fogja, majd egy határozott rántással átforgatjuk a főtengelyt. Beindulás után ⅓-¼ gázon melegítjük, terhelés nélkül, amíg a kipufogó füstölése meg nem szűnik.
23.) használat után: Az el nem használt üzem anyagot eresszük le. Fém(!) kannában még egy-két hétig eltartható. Üzemanyag regenerálóval tovább is eltartható. A karburátorból is "járassuk ki" a maradék benzint.
A forgattyúsház alján lévő csapot, egy éjszakára hagyjuk nyitva. Vegyük ki a gyertyát, tisztítsuk meg.
Csak ennyi kell ahhoz, hogy gondnélkül üzemeljen az MF70-esünk.
Válasz velaro407 #180. hozzászólásáraSzerintem a kutya ott van elásva, hogy a haladási sebesség túl nagy a fordulatszámhoz viszonyítva, illetve az nehezen ürülő felgyülemlő kaszálék nagy ellenállást fejt ki az amúgy strapabíró késre. Kis fűre (azaz heti vagy sűrűbb vágásra) olyan mint az álom. Tehát amire ajánja a gyártó arra nagyon jó.
De ha az ember egy kicsit szabadabbá teszi a kés útját;-) http://youtu.be/UYRtfockFv0
Ugyan ez gyári megoldással pl. ASMotor:http://youtu.be/kAdS5aXajP8
Válasz pasztortaska74 #179. hozzászólásáraKöszönöm! Így viszont érdekes a dolog, mert a dízelmotor teljesítménye jóval nagyobb mint az eredeti benzines, kb10LE. A fordulat nagyjából azonos, szóval bírnia kellene. A fésűket már levettem, most azon gondolkodom, hogy a vágószerkezetet alkítanám át lengőkésesre.
Válasz velaro407 #176. hozzászólásáraEgész pontosan úgyfogalmaz a gépkönyv, hogy a legnagyobb teljesítmény 5,14kW 4000-4500/perces fordulaton. (Kipufogó és légszűrő nélkül) Névleges teljesítmény 3,68kW (~5 LE) 3500/perces fordulatszámnál. Üzemi fordulatszám 1800-3600/perc.
Igazából a ZTR-61 fűnyírót sportpályák gyepének ápolására találták ki, nem magasgaz vágásra. Vedd le a fésűket mindkét végéről az sokat segít ha nagyobb fűbe akarod tolni.
Válasz velaro407 #176. hozzászólására7le 4500
A fűnyíró a benzinest is lefolytja nagyobb fűnél...
Válasz amino #175. hozzászólásáraÉn még 1et próbálok. A hengerfej alá vágok egy 0.75alu tömítést. A káros tér növelésével hátha elhagyja...
Szép Napot!
Abban kérem a tisztelt errejárók segítségét, hogy az MF70 eredeti cseh/gutbrod motorjának mekkora a teljesítménye és a motor névleges fordulatszáma?
Van egy remotorizált, dízeles példányom és az alternálóval semmi gond, de a fűnyíró adapter az egy nyomorúság. Kösz a segítséget előre is.
Válasz Richard. #174. hozzászólásáraja igen én is próbáltam tavaly magas hő értékü gyertyát,de sajnos nem lett jobb
Válasz eliasmiklos #173. hozzászólásáraKeress egy hideg gyertyát! Boltban tàblàzatban magasabb hőèrtèkű gyertya talán segíthet, nem izzik úgy föl,akkor öngyulladàs sem lehet. Pròba szerencse.
Köszönöm a hozászolásotokat , próbálkozom még egy darabig , utána meglátjuk , Sikerül e valamit javítani a motor beállításán ..
Válasz eliasmiklos #170. hozzászólásáraez a tipikus MF betegség,amire senki nem tud megoldást! 2 Mf70 em van mindkettő ezt csinálja,kevés benzin sok benzin mz-karbulátor én már mindent kipróbáltam ,darabokra szedtem szimeringeztem csapágyaztam de semmi nem változik...ha még 1x lesz bennem annyi elszántság hogy neki állók veszek rá 1 új karbit ha akkor sem jó eladom mind2őt
Válasz eliasmiklos #170. hozzászólásáraaz én véleményem szerint pont ez volt a hiba. kevés üzemanyaggal csinálja az öngyulladást. mivel vetted el a benzint? A síber tűvel a terhelés alatti mennyiséget változtatod,az úszóházban a benzinszintel meg szintén. Az alapjárati fúvóka ha valamennyire el van dugulva,akkor megint pöröghet. Sok benzintől megfullad elven,a két véglet között kellene összehangolni az alapjáratot,ha akkor szépen pöfög,jó is lesz. Sajnos ezek a masinák nem benzin takarékosak. Ez van...
Üdv , MF70 kisgéphez kérnék segitséget . A gép jól indul, munka közben semmi probléma . de mikor megállok, és üres állásba rakom , akkor elkezd örülten pörögni a motor. Szinte le sem lehet állítani , üzemanyag szintet nemrég a lehető legkisebbre állítottam . Valaki tudna segíteni , hogy mi lehet a hiba ? Köszönöm.
Sziasztok!! Mf70 alternáló kaszaujjakat keresek,ha valakinek van kérem jelezze!!!!
Válasz eliasmiklos #166. hozzászólásáraAttól még lehet magas az üa szint. Porlasztás nelkül folyik be lassan.
Válasz Marti Miklós #164. hozzászólásáraén is gondoltam erre is,szájjal megfújtam a slagot üres tanknál kitalál a levegő rajt szellőzik
Karburátort elég sűrűn takarítom , a benzincsap új , ha nem jól van beállítva az úszó ,akkor menet közben kéne folyni a benzinnek ,de itt nincs , csak akkor folyik ha szívatom.A síber tű nem gyári van e szerepe?
Válasz eliasmiklos #163. hozzászólásáraKarbi leszed, mindent átfúvatni és meghúzni amit lehet.
Válasz amino #162. hozzászólásáraBiztos kap elég kaját a tankból? Ha túl jól zár a tanksapka, levegőző eltömődött vagy a csap áteresztő képessége lecsökken, akkor is csinálhat ilyet, vagy a hőtágulástól csak kap valahol falslevegőt. Én levegővel a benzincsövön keresztül megnyomatnám a tankot, persze benzin nélkül.
Ki tapasztalt ilyen jellegű hibát! A motor jól indul , félóra munka után sokkal rosszabb a fordulat , elkezd szabálytalanul járni . Pihenő után nagyon nehezen , vagy egyáltalán nem indul .Gyertya kivétel , túl kormos , gyertya nélkül rángatom , iszonyúan sok benzint köp ki.A forgattyúsház alján található egy 6-os csavar kivettem kb fél deci benzin folyt ki .Szikra van ,hogyan lehet ezt a hibát orvosolni ?. mf 70 a gép. köszönöm.
Válasz Marti Miklós #161. hozzászólásáraugyan ez,öregapámé volt az első meg volt 1 apámnak is,addig használták még a blokk szó szerinte leszakadt a helyéről ,mindkettőről azután 10 éve kb vett még 1et apám,de ezt már használtan és hát adott próblémák már jelentkeztek nem sokat használtuk.most mind a 3 rám maradt 2db ép kaszát tudtam összerakni de mind 2 nek ez a baja hogy őrülten pörög és leáll.Karbulátor lesz az tuti.de 20ezer az új.van 2db karbim +etz 125 karbival is próbáltam mert paszol,na azzal még 5-10 percet kulturáltan viselkedik aztán hajjaj úgyfelpörög hogy le sem lehet állítani még ha leveszed a pipát sem!
Válasz amino #160. hozzászólásáraIgen. Adni kell a kaját neki bőven így a plusz levegő sem bolondítja meg. Amúgy sztem is vmi konstrukciós hiba miatt dízelesedik. Profi szerelőket is képes szívatni. Amíg két emberes az indítás ( az egyik nyomja a szívatót, a másik berántja) biztos keveset kap. Ha menet közben lesz híg a keverék akkor az átfolyás sebességétől a hőtágulás miatti falsig minden lehet. A családban 80 óta van ilyen masina, volt hogy napi 3 ha -t kaszált de amikor egy ilyen beállítási gond volt apám egyszerűen egy új bing karbit vett rá és még sokáig ment. De a kopottság egy bizonyos állapotánál beállíthatatlan lett. A jászsági mf-es fickó (Hompoth I.) biztos tud több okosságot mondani, mint én.
Válasz Marti Miklós #159. hozzászólásáraúgyérted hogy kopás miatt kotyog? én is ezt gondoltam hogy ott kaphat falsot.van 2 karbim is Bing.aztán megnéztem az etz-met sokkal kopottabb volt és mégis patika a gép.Már rutinból szét meg összerakom az Etz-ket van 3.meg egy simson és még olyan nemvolt hogy ne menjen normálisan.De az MF 70 ez más.Ezt hiába szerelem dolgozni nem lehet vele ha elindul csoda meg ha nem kezd el öngyulladni
Válasz amino #158. hozzászólásáraFelénk így mondják amikor a sok rezonanciától a ház és a súber kikezd egymással. Mzk is tudtak ezért csörögni.
Válasz Marti Miklós #157. hozzászólásárakiverődött?
Válasz amino #156. hozzászólásáraNęha én is elgondolkodok a dieselítésen mert ha jól megy sokat eszik ha meg elveszem a kaját csak pörög. A vetőgép tolásához nem kell erő 2. meg egy kicsit gyors
A bing karbival jöttek kevesebbet esznek.A kasza viszomnt kéri az erőt. Ha a dugattyú a karbiba kiverődött akkor is gáz van.
Válasz Marti Miklós #153. hozzászólásáraez a 2.blokk amit most felújítok ,koyo csapágyakat vettem hozzá meg ujraszimeringezem.meg megakarom gyűrűzni is van 1mm hézeg ha beleteszem simán a gyürüt a hengerbe.az már sok. ha most sem fog jó lenni eladom az 1ik gépet és veszek egy 4ütemü blokkot a másikra!ha még lesz hozzá kedvem
Válasz Marti Miklós #154. hozzászólásáraHa csak Ùgy működik rendesen,hogy sok benzint kap,akkor lehet,hogy a 20as keverêk sok. Nekem a fùvòkatű a legmagasabbra van àllìtva,ìgy megy normálisan,nem pörög föl,nem hörög gàzadàsra,viszont a kipufogòn fûjja az olajat. Ezèrt 50essel megy. Sok benzinnel olaj is több megy be. .
Válasz Marti Miklós #153. hozzászólásáraJa és a gépkönyv szerint 25ös keverék kell ismerek olyat akinek beadták h a stil olajvól elég az 50es azóta is kosárban van a gépe. Amióta láttam hogy a főt csapágy és a sonka között mennyire nincs hely én min 20ast használok. A cseh karbin a sekunder levegő csavarja legyen majdnem teljesen betekerve.