Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak618 FtEUR414.94 FtUSD394.48 FtCHF446.43 FtGBP499.75 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Újabb gond. :-(
Elkezdett csúszni a kuplung. Mire hazaértem, már nem is emelt ki rendesen. Szétszedem, a kuplung oldalon fel-le kb 2 mm-t mozog. Mire minden lekerült, láthatóvá vált, hogy nem a főtengely mozog a csapágyban, hanem a csapágyhéj mozog a házban. ~9 éve egy barátom már meghegesztette ezt a blokkot. Állítólag típushiba. Nem lehet csodálkozni rajta, hiszen lefelé olyan vékony lábacskák tartják, hogy akár ripityára is törhetne. Több repedés friss helyen van, egy a korábbi hegesztés mentén.
Tudna-e valaki nekem olyan szakembert ajánlani, aki ilyen munkát vállal, mert a barátom 7 éve végleg letette a hegesztőpálcát. :-(
Megoldódott. Ahogy kihúztam a sárgaréz perselyből, semmi sem folyott ki. Gondolom azért, mert nincs eléggé feltöltve a sebességváltó. Ha összeraktam, majd megnézem.
Válasz szajcz.zoltan #143. hozzászólásáraSzűrőcsere, tömlőcsere. Nem az én traktoromon, de már találkoztam olyan tömlővel a csap és a szűrő között, hogy a belseje összeduzzadt. Nem folyott át rajta semmi.
Utána légtelenítés. Akkor egyből látható, meddig jut el.
Tisztelt fórumozók! Apósom RÁBA-15.03 (kéthengeres) traktorjához keresek gépkönyvet, kezelésit vagy bármilyen segédanyagot a javításhoz. Szántás közben leállt, azt mondja nem jut el az üzemanyag az adagolóig, de ami dokumentációja van neki azzal nem jutott előrébb.(alig látni mert másolat másolata és nem is teljesen az ő gépéhez való) A segítséget előre is köszönöm! Címem: szajcz.zoltan kukac gmail.com Üdvözlet!
Ahányszor sor kerül rá, mindig eszembe jut, hogy ideírom. Eddig elmaradt. Aki a kisrába világításrendszerét tervezte, biztos soha nem kellett saját magának fényszóró vagy helyzetjelző izzót cserélnie. Viszont biztos vagyok abban, hogy akinek muszáj, az minden alkalommal sűrűn emlegeti a tervező k_edves anyukáját. :-(
Hiszen nem nehéz dolog. Fel kell emelni a traktort, le kell venni az érintett oldalon a kereket, alulról ki kell csavarni 4 db 6-os csavart, mielőtt bármihez hozzáférünk. De könnyebb a dolog, ha a sárvédőt is kihúzzuk és hanyattfordítjuk. Az se megy keréklevétel nélkül. Igaz, ahhoz még a csatlakozókat is szét kell húzni majd összedugdosni.
Már régen készülök rá, hogy átalakítom valami egycsavaros zsanéros szerkezetre, de minden télen elmarad.
Üdvözletem mindenkinek. Segítségre lenne szükségem. Van egy egyhengeres rába 15 gépezetem. Vezérlőtömb problémám lenne. A karja nagyon kotyog, menet közben elrázkódik oldal irányba, így úszó a kapcsol. Hogy lehet kiküszöbölni a problémát. Két csavar tartja, elkezdtem kicsavarni őket, de a vezérlőtömb is jön vele együtt. Akkor is nyomás alatt van ha nem megy a szivattyú, vagy nyugodtan kicsavarozhatom.?Köszönöm.
Üdvözlök mindenkit!
A szépen felújított RS-09 mellé vettem egy Rába 15-t. Segítséget szeretnék kérni a géppel kapcsolatos eligazodás és beállítási adatok tekintetében. Ehhez a legalkalmasabb a gépkönyv. A file forma mindegy. PDF vagy egyébb.
Köszönettel: Csaba alias: csalabek
Sziasztok! Új rába15 tulaj vagyok ezért bocsánat az olyan kérdésekért ami másnak egyértelmű. Nem vérszívásért jöttem. Tehát, kinek van tapasztalata a homokon. Nekem mindig beássa magát, ha pl. maró vagy szárzúzó van fönt rajta. Van valami trükk vagy egyszerűen ilyen. A másik kérdés,hogy kezdi kidobni menetirányból. Mind a két irányból kidobja.Mi lehet a gond? Remélem nem kell váltót szerelni? Válaszotokat előre is köszönöm!
Sziasztok!
Valaki le tudná írni a Rába 15 kezelését (röviden, lényegre töröen) illetve, hogy miért éri meg a traktort üzemeltetni (elöny, hátrány).
Elöre is köszönöm!
Válasz Tomi19921220 #70. hozzászólásáraÜdvözlöm!
Kérném, hogy küldje el nekem az alkatrèszkatalógust. Esetleg, ha lenne kapcsolàsi rajza azt is kèrnék.
e-mail címem
szaborezso49@gmail.com
Elöre is köszönöm!
Röviden. Motorarányos kardánfordulat mellé nem szabad bekapcsolni a hátsó hajtást, akkor fogaz le.
Oka: egy tengelyen megy hátra a TLT és a hátsó kerék hajtás. Így ha motorarányos hajtásnál hozzákötöd a hátsóhidat, a fordulatszámok nagyon nem fognak egyezni.
Kezelés: A TZ4K-n, de szerintem a Rábán is a műszerfal bal oldalán van egy kar.
Középhelyzetében nem megy hátra semmi hajtás (nem forog a derekánál lévő kardán).
Befelé egy bekapcsolt állás, meg kifelé is. Egyik motorarányos, másik útarányos. (nemtudom melyik melyik, már nincs meg rég nincs meg a trakink). De könnyen megtalálod, útarányos hajtásnál hátramenetben fordítva forog a kardán, mint előre. Csak amikor ezt kipróbálod, a hátsó hídon lévő kis gomb legyen kihúzva, így a hátsó kerekek nincsenek hozzákapcsolva a kardánhoz. Asszem annak benyomva volt a bekapcsolt állása.
Válasz copak77 #120. hozzászólásáraNos ha az ülés alatt csak 1 tengely megy a hátulja fele, akkor vagy hátsó híd vagy kardán... Tz4k ilyen legalábbis...
Sziasztok. Nemrég lettem egy Rába15 tulajdonosa. A kérdésem az lenne,hogy valaki azt mondta nem lehet a kardánmeghajtást és a négy keréket egyszerre használni. Ez igaz lenne? Akkor a homokos terepen nem is tudnám használni soha? Mert mindig beássa mágát. De nekem mind a két funkció egyszerre kéne.
Sziasztok!Hozzá értők véleményére lennék kiváncsi át lehet e alakitani rába 15-öt gázpedálosra ha esetleg valakinek van tudna képet küldeni arról hogyan oldotta meg? és leirásnak is nagy hasznát venném előre is köszi!
Üdvözlök mindenkit.Nemrég lettem egy RÁBA 15 gazdája. Kérdésem az lenne, hogy a hátsó féket hogyan lehet beállítani. Az alábbiak miatt szeretném állítani. A traktor hátulját felmelve a fékpedált benyomva a kerekeket nem bírom megforgatni, azonban talajra visszaengedve a pedált benyomva menet közben a traktor még csak lassítani sem lassít. Mi lehet a probléma? A jobb hátsó kereket nagy nehezen le tudtam szedni, de tovább nem jutottam, mert ha jól láttam a dobfék(et) takaró borítás két ékkel van feltéve. Ezt hogy lehet leszedni? Olaj van a kerék mögötti házban?Mert tömítő gyűrűt és ragasztót is találtam ott. Hogy tudom szétszedni a dobféket vagy hogy tudom beállítani a hátsó féket, hogy menet közben ha lenyomom a fékpedált akkor fékezzen lassítson?
Előre is köszönöm.
Válasz Zetor6340 #111. hozzászólásáraÜdv ! A kuplung bovden végéről.Ez húzza meg a bovdent,hogy a pedál fent legyen kopra a padozatnál,és legyen holtjáték a kinyomócsapágy és a villák közt.
Sziasztok! Szét szedtünk egy lombardnini motoros Rába 15-t. amikor levettük a kuplungot, a kuplung harangban találtunk egy 14 mm átmérőjű és 75 mm hosszú rugót. Nem tudjuk honnan eshetett ki,, esetleg valaki tudna ebben segíteni?
Válasz Viktor #13. hozzászólásáraSzia éngem érdekelne nagyon.Ha esetleg tudnál abban segiteni hogy milyen födarabból milyen tipust +képek akkor már én is boldogulok előre is köszönöm a segítséget.
Válasz #92. hozzászólásra
Üdvözlet !
Csak most találtam rá a bejegyzésre.
ha még aktuális a RÁBA 15 eladása,engem
érdekelne.
Kérlek küldj választ vagy hívj a 06/209273090
telefonszámon.
Sziasztok! Mi a véleményetek, mennyit érhet egy átlagos állapotú egyhengeres Rába? Elég elszállt árakat látok a hirdetésekben, egy barátom keres, én meg nem adom neki a kéthengerest
149 hozzászólás
Válasz erbe #148. hozzászólásáraVékonyra sikerültek a piros vonalak, amivel jelöltem a repedéseket. Talán más szín kellett volna. :-(
Újabb gond. :-(
Elkezdett csúszni a kuplung. Mire hazaértem, már nem is emelt ki rendesen. Szétszedem, a kuplung oldalon fel-le kb 2 mm-t mozog. Mire minden lekerült, láthatóvá vált, hogy nem a főtengely mozog a csapágyban, hanem a csapágyhéj mozog a házban. ~9 éve egy barátom már meghegesztette ezt a blokkot. Állítólag típushiba. Nem lehet csodálkozni rajta, hiszen lefelé olyan vékony lábacskák tartják, hogy akár ripityára is törhetne. Több repedés friss helyen van, egy a korábbi hegesztés mentén.
Tudna-e valaki nekem olyan szakembert ajánlani, aki ilyen munkát vállal, mert a barátom 7 éve végleg letette a hegesztőpálcát. :-(
Megoldódott. Ahogy kihúztam a sárgaréz perselyből, semmi sem folyott ki. Gondolom azért, mert nincs eléggé feltöltve a sebességváltó. Ha összeraktam, majd megnézem.
Ha leveszem a kis Rába első kihajtását, le kell ereszteni előtt a sebváltó olajat? Vagy szimeringgel le van választva?
Válasz szajcz.zoltan #143. hozzászólásáraSzűrőcsere, tömlőcsere. Nem az én traktoromon, de már találkoztam olyan tömlővel a csap és a szűrő között, hogy a belseje összeduzzadt. Nem folyott át rajta semmi.
Utána légtelenítés. Akkor egyből látható, meddig jut el.
Válasz szajcz.zoltan #143. hozzászólásáraMeg keresed a 102 hozzászólást ott találsz egy email címet. És írsz neki.
Tisztelt fórumozók! Apósom RÁBA-15.03 (kéthengeres) traktorjához keresek gépkönyvet, kezelésit vagy bármilyen segédanyagot a javításhoz. Szántás közben leállt, azt mondja nem jut el az üzemanyag az adagolóig, de ami dokumentációja van neki azzal nem jutott előrébb.(alig látni mert másolat másolata és nem is teljesen az ő gépéhez való) A segítséget előre is köszönöm! Címem: szajcz.zoltan kukac gmail.com Üdvözlet!
Ahányszor sor kerül rá, mindig eszembe jut, hogy ideírom. Eddig elmaradt. Aki a kisrába világításrendszerét tervezte, biztos soha nem kellett saját magának fényszóró vagy helyzetjelző izzót cserélnie. Viszont biztos vagyok abban, hogy akinek muszáj, az minden alkalommal sűrűn emlegeti a tervező k_edves anyukáját. :-(
Hiszen nem nehéz dolog. Fel kell emelni a traktort, le kell venni az érintett oldalon a kereket, alulról ki kell csavarni 4 db 6-os csavart, mielőtt bármihez hozzáférünk. De könnyebb a dolog, ha a sárvédőt is kihúzzuk és hanyattfordítjuk. Az se megy keréklevétel nélkül. Igaz, ahhoz még a csatlakozókat is szét kell húzni majd összedugdosni.
Már régen készülök rá, hogy átalakítom valami egycsavaros zsanéros szerkezetre, de minden télen elmarad.
Válasz Tomi19921220 #70. hozzászólásáraSzia, megköszönném ha elküldenéd a rába 15 gépkönyvet. tothi89@hotmail.com
Sziasztok szükségem lenne egy Rába15 gépkönyvre, címem tothi89@hotmail.com
Köszönöm előre is.
Válasz Roly20.suzuki #136. hozzászólásáraA két hengeres 22 LE. Egy világbajnok a maga nemében. Gyorsabb mint a Japán. Igaz azok precizek , de drágábbak is.
Válasz Roly20.suzuki #136. hozzászólásáraTényleg inkább valami kis japánt keressél. És és föld a két gép.
Válasz Roly20.suzuki #136. hozzászólásáraFelejtsd el! Egy fostalicska. Inkább nézz vmi értelmesebb gépet.
Sziasztok. Kéthengeres Rába 15 vásárlásán gondolkodom. Nektek mi a véleményetek róla? Hány lóerős motorja van?
Üdvözletem mindenkinek. Segítségre lenne szükségem. Van egy egyhengeres rába 15 gépezetem. Vezérlőtömb problémám lenne. A karja nagyon kotyog, menet közben elrázkódik oldal irányba, így úszó a kapcsol. Hogy lehet kiküszöbölni a problémát. Két csavar tartja, elkezdtem kicsavarni őket, de a vezérlőtömb is jön vele együtt. Akkor is nyomás alatt van ha nem megy a szivattyú, vagy nyugodtan kicsavarozhatom.?Köszönöm.
Válasz csalabek #133. hozzászólásáraKöszönöm! :)
Kellemes vasárnapot mindenkinek!
Moderátor által módosítva: 2019-09-26 09:23:42
Válasz RkTomi #127. hozzászólásáraKedves RkTomi!
Engem is érdekel az a gépkönyv.
Csaba
Üdvözlök mindenkit!
A szépen felújított RS-09 mellé vettem egy Rába 15-t. Segítséget szeretnék kérni a géppel kapcsolatos eligazodás és beállítási adatok tekintetében. Ehhez a legalkalmasabb a gépkönyv. A file forma mindegy. PDF vagy egyébb.
Köszönettel: Csaba alias: csalabek
Sziasztok! Új rába15 tulaj vagyok ezért bocsánat az olyan kérdésekért ami másnak egyértelmű. Nem vérszívásért jöttem. Tehát, kinek van tapasztalata a homokon. Nekem mindig beássa magát, ha pl. maró vagy szárzúzó van fönt rajta. Van valami trükk vagy egyszerűen ilyen. A másik kérdés,hogy kezdi kidobni menetirányból. Mind a két irányból kidobja.Mi lehet a gond? Remélem nem kell váltót szerelni? Válaszotokat előre is köszönöm!
Válasz Tomi19921220 #70. hozzászólásáraHelló
engem is érdekelne raba15 katalógus ha van rá mód hogy elküldenéd.joo.laszlo54@gmail.com
előre is köszönöm.
Válasz RkTomi #127. hozzászólásáraElméletileg elküldtem.
Válasz jozsefaron04 #126. hozzászólására50Mb-tól nem lehet többet csatolni. A drive-ot még nem használtam, de mindjárt megpróbálom.
Válasz RkTomi #125. hozzászólásáraKöszönöm! Ha nem jön át megpróbálnád a Drive linket átküldeni?
Válasz jozsefaron04 #124. hozzászólásáraVan kezelésim szkenelve de tömörítve is 60 Mb. A gmail lehet hogy tud ennyit csatolni este megpróbálom leküldeni.
Sziasztok!
Valaki le tudná írni a Rába 15 kezelését (röviden, lényegre töröen) illetve, hogy miért éri meg a traktort üzemeltetni (elöny, hátrány).
Elöre is köszönöm!
Ui:
A jozsefaron04@gmail.com e-mail címre kéne.
Válasz Tomi19921220 #70. hozzászólásáraÜdvözlöm!
Kérném, hogy küldje el nekem az alkatrèszkatalógust. Esetleg, ha lenne kapcsolàsi rajza azt is kèrnék.
e-mail címem
szaborezso49@gmail.com
Elöre is köszönöm!
Válasz copak77 #120. hozzászólásáraOlvass vissza, én már legalább egyszer leírtam, vagy ott vagy a Tz4K-ban. Nincs annyi hozzászólás.
Röviden. Motorarányos kardánfordulat mellé nem szabad bekapcsolni a hátsó hajtást, akkor fogaz le.
Oka: egy tengelyen megy hátra a TLT és a hátsó kerék hajtás. Így ha motorarányos hajtásnál hozzákötöd a hátsóhidat, a fordulatszámok nagyon nem fognak egyezni.
Kezelés: A TZ4K-n, de szerintem a Rábán is a műszerfal bal oldalán van egy kar.
Középhelyzetében nem megy hátra semmi hajtás (nem forog a derekánál lévő kardán).
Befelé egy bekapcsolt állás, meg kifelé is. Egyik motorarányos, másik útarányos. (nemtudom melyik melyik, már nincs meg rég nincs meg a trakink). De könnyen megtalálod, útarányos hajtásnál hátramenetben fordítva forog a kardán, mint előre. Csak amikor ezt kipróbálod, a hátsó hídon lévő kis gomb legyen kihúzva, így a hátsó kerekek nincsenek hozzákapcsolva a kardánhoz. Asszem annak benyomva volt a bekapcsolt állása.
Válasz copak77 #120. hozzászólásáraNos ha az ülés alatt csak 1 tengely megy a hátulja fele, akkor vagy hátsó híd vagy kardán... Tz4k ilyen legalábbis...
Sziasztok. Nemrég lettem egy Rába15 tulajdonosa. A kérdésem az lenne,hogy valaki azt mondta nem lehet a kardánmeghajtást és a négy keréket egyszerre használni. Ez igaz lenne? Akkor a homokos terepen nem is tudnám használni soha? Mert mindig beássa mágát. De nekem mind a két funkció egyszerre kéne.
Válasz Viktor #13. hozzászólásáraSzia Viktor!
Szeretnék képeket kérni a papp7042@gmail.com címre.
Üdv: Jani
Válasz Viktor #13. hozzászólásáraSzia !
Engem érdekelne, ha küldenél képet megköszönném.
Üdv.: Jani
Sziasztok!
Valaki tudna segíteni? A kézifék rugót hogy tudom kicserélni a kis rábán?
Sziasztok!Hozzá értők véleményére lennék kiváncsi át lehet e alakitani rába 15-öt gázpedálosra ha esetleg valakinek van tudna képet küldeni arról hogyan oldotta meg? és leirásnak is nagy hasznát venném előre is köszi!
Válasz bikaszeme #114. hozzászólásáraKertitraktor lapunk.hu
Fórum.Rába 15 lessz segítség
Üdvözlök mindenkit.Nemrég lettem egy RÁBA 15 gazdája. Kérdésem az lenne, hogy a hátsó féket hogyan lehet beállítani. Az alábbiak miatt szeretném állítani. A traktor hátulját felmelve a fékpedált benyomva a kerekeket nem bírom megforgatni, azonban talajra visszaengedve a pedált benyomva menet közben a traktor még csak lassítani sem lassít. Mi lehet a probléma? A jobb hátsó kereket nagy nehezen le tudtam szedni, de tovább nem jutottam, mert ha jól láttam a dobfék(et) takaró borítás két ékkel van feltéve. Ezt hogy lehet leszedni? Olaj van a kerék mögötti házban?Mert tömítő gyűrűt és ragasztót is találtam ott. Hogy tudom szétszedni a dobféket vagy hogy tudom beállítani a hátsó féket, hogy menet közben ha lenyomom a fékpedált akkor fékezzen lassítson?
Előre is köszönöm.
Hali! Olyan kérdésem lenne, hogy Lombardini motoros egyhengeres kis rábánál a szelephézagot mennyire kell állítani ??
Válasz Zetor6340 #111. hozzászólásáraÜdv ! A kuplung bovden végéről.Ez húzza meg a bovdent,hogy a pedál fent legyen kopra a padozatnál,és legyen holtjáték a kinyomócsapágy és a villák közt.
Sziasztok! Szét szedtünk egy lombardnini motoros Rába 15-t. amikor levettük a kuplungot, a kuplung harangban találtunk egy 14 mm átmérőjű és 75 mm hosszú rugót. Nem tudjuk honnan eshetett ki,, esetleg valaki tudna ebben segíteni?
Valakit nem érdekel használt gumi rábára??
7 DB van eladó
érdeklődni:06309116854
nem ballon kerék!!
T urak ! Rába-15 szivattyút honnan lehet beszerezni elfogadható áron?
Válasz Viktor #13. hozzászólásáraSzia éngem érdekelne nagyon.Ha esetleg tudnál abban segiteni hogy milyen födarabból milyen tipust +képek akkor már én is boldogulok előre is köszönöm a segítséget.
Válasz #92. hozzászólásra
Üdvözlet !
Csak most találtam rá a bejegyzésre.
ha még aktuális a RÁBA 15 eladása,engem
érdekelne.
Kérlek küldj választ vagy hívj a 06/209273090
telefonszámon.
Üdvözlettel:
Jóska
Sziasztok! Mi a véleményetek, mennyit érhet egy átlagos állapotú egyhengeres Rába? Elég elszállt árakat látok a hirdetésekben, egy barátom keres, én meg nem adom neki a kéthengerest
köszönöm a könyveket! :)
Válasz #102. hozzászólásra
Üdv mindenkinek!
Akinek gépkönyvre van szüksége az írjon erre az e-mail címre!
szanto.tamas@citromail.hu
Válasz #99. hozzászólásra
Ittés itt érdemes még böngészgetni.
Válasz #99. hozzászólásra
Itt van egy pl pár ezer forintért:
http://tz4k.boltaneten.hu/kinalat/20_katalogusok-2/