Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak628 FtBenzin árak608 FtEUR409.84 FtUSD388.95 FtCHF440.33 FtGBP492.13 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Sziasztok
Tudna e valaki segíteni. Van egy DF traktorom bosh hidraulika rendszerrel ami néha működik néha nem külső érzékelőre sem mindig reagál. Traktor leállítása majd újra inditás után újra üzemel.
Mi lehet a gond?
Üdvözlöm Önöket!
Van egy 2007 évjáratú Agroplus 80-as gépem 1700 üzemórával, homlokrakodóval, hótoló lappal.
El szeretném adni.
Milyen értéket képvisel Önök szerint a gép?
Nagyjából ….
Köszönöm.
Válasz Sk Laci #692. hozzászólásáraNem mind az enyém a traktor,föld is össz 10 ha körül van nekem.
Minek adjuk el az mtz-ét?Összértékükért egy használt nyugatit adnának. Egyszerűbb megtartani és nem kell mindig akasztgatni a munkagépet.Nagyon útáltam amikor csak az 550-es volt a 8 ha kertészetre.Minden nap többször kellett akasztani le-fel a gépeket. Reggel-este húzta ki a dobokat. Szerencsére soha nem romlott el,mert percre be volt osztva az időm akkor még szezonban.
Az 500 óra a kubotába megy,szerintem az összes többibe max még 600-700 óra mehet.
Ez így nagyon kényelemes nekünk.
Válasz Sk Laci #692. hozzászólásáraNekünk is van a 10 hektár szántó 5 hektár gyümölcsös meg kb 10 hektár erdőre három MTZ
Kisfülkés 50-es
Nagyfülkés 82-es
Meg MTZ 892.2-es
A kisfülkés volt sokáig. Minden meg lett rajta csinálva. De már nem bírta húzni a hármas ekét , meg a tárcsát. Vagy a földek lettek keményebbek, vagy a traki lett gyengébb. Meg sokszor jó lett volna ha van első hajtás is. Ezért lett megvéve a nagyfülkés 82-es
De az ötvenes megbízhatóbb akkor már 20 éve megvolt mikor vettük a 82-est. Az meg erdőzött az előző gazdájánál, minden baja volt.
Persze hogy nem adtuk el az 50-est egy olyan traktor miatt amivel sokkal több a gond. Erősebb és van első hajtás. Csak ez miatt lett megvéve.
Meg a gyümölcsösbe a két nagyfülkés be se tud menni. Az 50-es el meg egész be tudok menni a fa törzséig.
Annyit úgyse adnának érte amennyit nekünk megér. Akkor meg hülyeség el herdálni.
Válasz mtz1221 #689. hozzászólásáraVan aki az mtzbe se ül bele.
Ha napmint nap benne ülnék ok.
Évente 25-30napot kibírom.
Kicsi a gazdaság a családtól kellene elvenni a lóvít rá.
Pedig lehet a sok szart eladni és venni kellene 1újjat.
Válasz mihaszna #685. hozzászólásáraKözösen használjuk a bátyámmal őket.Mindenki a sajátját csinálja,de amihez több ember kell azt közösen (krumpli-répa-petrezselyem szedés, piacra áru készítés)
Elejében 8 hektár kertészetet vittem csak én egy 550-essel.Most csak 3 hektáron van kertészet nekem.
1 foton 45-ös. Nyugdíjas,de azért dolgozgat.Meg traktoros napokon vagánykodik.
1 kubota 5091,olyan mindenes ez megy legtöbbet.
1 fergunson 7614-talajmunka-pótkocsi
1 deutz ? 115 lovas-répakombájn.Ennek van valami hidraulika problémája de működik (így maradunk a fórum témánál is).
1 892 mtz
1 82 mtz
1 82 mtz fülke nélkül (tartalék)
1 80 mtz
1 50-es bukócsöves permetez
1 550 permetez-hardi légzsákos függesztett (max 3 ha területen évi egy tank gázolaj nem fogy el-nyugdíjas)
1 50-es bukócsöves
1 verseny mtz az biza nem dolgozik,hisz ki látott már versenylovat ekekapa előtt.
Az mtz-ék nem óriási értékűek de nem kell a munkagépeket akasztgatni
Ezek mind működnek,és mindegyik olyan munkát végez amit eggyel kisebb traktor is meg tud csinálni.Kivéve a foton,mert az kapott eleget de bírta. Az egyik legjobb traktor (az újak már nem) a méretében.
És mindez kb 20 hektárra használva,bérmunka csak nagyon minimális. Ebből a lényeg 7-8 hektár kertészet kettőnkek,a többi csak alibi,itt nincs értelme a gabonaféléknek.
Azt hozzá teszem nem mindig volt ilyen fényes a helyzet,az első 15-20 év kemény volt. Először még traktor-autó se volt pár évig a kezdetekben csak önbizalom.
Válasz rtamas1976 #688. hozzászólásáraErről van szó, akarat kérdése az egész. Van nékem ismerősöm aki fűtött traktorból 1x haza gyalogolt hidegben, és tüdőgyulladásd kapott.
Válasz máris szomszéd #684. hozzászólásáraÉn még a kisfülkés MTZ-ben is csak úgy tudok szárzúzózni hogy fülvédő van rajtam. Különben szét menne a fejem. És a fülke azért sok zajt fel fog. Plusz a gallyakat is el tereli előlem.
Ha van mellette kabinos traktor úgy már más egy kicsit a helyzet, mert esőbe , hidegbe, azokkal lehet dolgozni.
A többi traki milyen?
Válasz mihaszna #683. hozzászólásáraDehogynem szabad. Mi kertészek vagyunk itt bizony helye van neki,nem azon a kb 10.000 eurón múlt amibe a fülke került volna.
A szintén fülkenélküli 45-ös foton helyett-mellé jött az udvarra (a foton nyugdíjas éveit tengeti ezekután). Évi 500 óra megy bele,de ez mind könnyű munka neki-a fotonnak ugyanez néha sok volt,de bírta.
Viszont mi megtehetjük,hogy szar időben nem dolgozunk,ja és összesen 11 traki van kettőnknek,ezek közt két fülkenélküli nem oszt nem szoroz.
Válasz máris szomszéd #678. hozzászólásáraFülke nélküli traktort nem szabad venni. Esetleg csak akkor ha ki se mozdul az üvegházból , fólia sátorból. Ha kint kell dolgozni a szabadba akkor még egy kisfülkés 40 éves MTZ is jobb mint egy fülke nélküli új.
Válasz medikus #680. hozzászólásáraA szervizesem mindig elmondja, valaki gariban "javíttatta" TLT csörgést, de inkább rosszabb lett, mint jobb. :) Barátod lehetett akkor az a kedves ügyfél. Ha a gyár nem tud róla, az elég nagy baj, főleg ha a gyár képviselete, a helyi disztribútor sem adja tudtára.
Válasz A vasalás témája #677. hozzászólásáraDe ha nyitott a tlt kuplung, akkor állandóan nyomja a kinyomócsapágy. Lehet azért zörög hogy ereszd le, ha nem látnád a felkiálltójelet.
Válasz A vasalás témája #679. hozzászólásáraBarátomnak is van! Szintén zörög a Tlt!! Csúnyán hallatszik,pedig cseréltek mindent a derekában!Tengelyt,fogaskereket!Kb 1 milla lett volna gari nélkül! Állítólag a gyár sem találkozott ilyen problémával!A végén azt tanácsolták,használjon vastagabb olajat!Valószínű el van fúrva a váltó,ezért nagyobb a fogaskerék hézag!Az érdekes az,hogy a 3 fogaskerék közül pont az a kerék ferde fogazású,ami fordulatot nem is használ!A szervizesek úgy hívják hogy Wartburg motoros!3 henger felhúzva,hatalmas lendkerékkel,amit ketten tudnak ráakasztani!Az tartja valamennyire a nyomatékot!Minden drága hozzá!!!Láttam a szervízben egy bontott váltóst!Pár belső fogazásos lamella,hozzá fogaskerekek, 7 milliót mondtak rá! Volt egy érdekes dolog is!Egy nagyobb gép is állt bent,arra azt mondta a szervizes,ha nem zsírozzák sűrűn az első hajtás kihajtásánál valamit,akkor több milliós kár keletkezik!Azért mert kívülről nem zsíroz!Visszatérve a vastagabb olajhoz!A hidraulika a váltó olaját használja,ha vastagabb az olaj,azt lehet a hidraulika nem tolerálja! Akkor azért nem lesz garancia!
Válasz máris szomszéd #678. hozzászólásáraA tényeket írtam meg, aminek én is örültem volna akkor mikor vettem a sajátomat, ha más leírta volna. Nyilván új modell volt akkor, ez enyhítő körülmény, de azért na.... ez is full mechanikus váltós, mechanikus rajta minden, kivéve a 4kerék kapcsolást, meg a diffizárat. (utóbbit még nem is használtam). Az, hogy ereszt a gázolajszűrő, vagy az elektronikával baj van, az oké, bár nem megnyugtató. De az, hogy a full mechanika, mint a TLT- kuplung, vagy a hidraulikus emelőmű, amelyek már 100 éve gyártódnak, és a régi traktoroknál aligha halnak le 1000 üzemóra alatt, az kissé elszomorító. Elszomorító, hogy ennyire silány vackokat gyártanak. Tervezett elavulás, de ez már annyira tervezett, hogy sok helyen a garanciaidőt sem húzza ki.
Azt az előző HSZ-ben elfelejtettem megírni, hogy a kipufogócső tartó vastag 5-8 mm-es lemez is szépen eltört, és a kipuff. cső a tetején, meg a katalizátoron lógott kis túlzással. Megnyugtató. Mint ahogy az is, hogy egy gyenge anyagú, de mégis a cső két végén mereven csatlakozó olajcső miatt nagyértékű anyagi károkozás történhet turbóhalál címszóval. Az esetleges kigyulladásról nem is szólva... Ahogy nézegettem a csövet, most a szemes résznél, ahova megy az olajáteresztő csavar, maga a szem anyaga ereszthet, és nem a szem csőhöz való hegesztése/forrasztása, mint ahogy eddig...
Néztem annó a Kubotát, M5091 Narrow-t. Többe került, és kisebb traktor is volt, noha teljesítményben ugyanaz. Majd egy másik életben lesz Kubota, addig meg életben kell tartani ezt.
Kedves Kérdező feltette a kérdését - név nélkül - a Facebook SDF csoportban, ott már nem akarom lehúzni a dolgot, megteszi majd más. :)
Egyébként meg, ha a mezőszegénység menne, lennének korrekt bevételek a befektetett pénz, idő és munkáért cserébe, akkor nem lenne ennyire gyászos a helyzet. De mivel nincs, így a gépek kiforratlanságának költségét a gyártó spórolását/hasznának maximalizálását is nekünk kell a semmiből finanszírozni.
Válasz A vasalás témája #677. hozzászólásáraHát jól lehúztad a trakit,most biztos elvetted a kedvét.
Szűk négy éve keresgéltem hasonló méretű traktort. A lényeg,hogy a végén egy fülkenélküli kubota 5091-es lett véve 3 éve.
Eddig 1700 óra körül lehet benne. Nulla hiba,egyedül a szervizeket kellett csinálni nála. Azt hozzá kell tenni,hogy a váltó hagyományos szinkron,sok baja nem lehet. A hidraulika pedig mechanikus BOVDENES na annak még kevesebb baja lehet. Akkor alapfelszereltséggel talán 18 misi lett volna bruttó.
Válasz bereborabeatrix1 #674. hozzászólásáraSzia!
Teljes mértékben megszólítottként érzem magam arra, hogy válaszoljak, mivel 1 hónap híján 5 éve birtoklok egy Lamborghini Spire Trend 100 traktort, ami az 5100D Keyline fehér színű megfelelője, kis túlzással. Nekem a széria elejéről van a gép, lehet ez is okozza az alábbiakban részletezett problémákat.
Anno kertgép pályázathoz kerestem traktort, a pályázatba a Same keskeny ültetvénytraktora került be, de menet közben kijött a DF Keyline/Lambo spire trend/Same Dorado natural hármas. Török gyártás, Indiában készült motorral. A török gyártás mikéntjét észrevenni rengeteg apróságon. Fülke kialakítás/ablakozás nagyon hajaz a Basak/Hattat kialakításokra, amelyek ha jól tudom, valahonnan a régmúltból Valtra/FIAT? licenc alapján készülnek, és lehet onnan van. A "normális" SDF traktorok oldalajtaja egyben nyílik, míg a Keyline esetében nem, ajtó mögött van még egy kis ablak. Stb. Sok török beszállító kétes minőségű alkatrésze kerül beépítésre, példaként: a hátsó ablaktörlő motor táncol az ablakon törlés közben, feltéve, ha elindul.
Na de, nem ezeken akadtam fenn az 5 év során: Fél éves korában elkezdett ömleni a gázolajszűrő házból az olaj. Gariban javították. Akadnak elektromos gondok, a 3 hengeres motornál 1 henger valami oknál fogva néha megáll, én összefüggést a tempomat gomb használatában látok, amikor ki-be kapcsolom, akkor szokott rendszertelenül meghülyülni, és akkor sipít, visnyog, kiteszi a stop piros jelzést, a felkiáltójelet, 1200 fölé nem megy a fordulatszám, dadog, stb. Ekkor leállít, áramtalanít, majd újraindít, és semmi baj. Ez ügyben a szerviz rátette gépre, ECU csere, megjött a felprogramozott ECU, beépít, megy, és az első 500! méter után megint előjött. Újra gépre téve, ECU cserét javasolt a számítógép. Persze, második csere már nem volt, mert minek. A szerelő rángatta a drótokat, egyszer tudta produkálni a hibát, de soha többet. Vagyis, valami elektromos gond van valahol. Talán 1 éves korában meghalt a fék. Minél jobban melegedett be a traktor, annál jobban esett be a pedál, és szűnt meg a fékhatás. Dupla főfékhenger csere. Bosch van benne.... Ugyanezt eljátszotta a másik Lamborghini R3 traktorunk is..... Akkor. Ami szintén baromira súlyos probléma szerintem, az a turbó csapágyazására menő olajnyomó cső repedése a szem forrasztásánál. A gyárival, már ontotta az olajat a forró kipufogócsőre, nem mertem menni vele, haza kellett húzni. Gariban csere. Rá nem sokkal, ismét ott ragadtam a földön, ugyanúgy repedés miatt. Gariban csere másodszorra. Most, kis idő után ismét szivárog, tömítés cserék garmadája után megrendeltem a csövet, nettó 12.000-ért, és a hozzá való olajáteresztő csavart nettó 6000!-ért. Azért a kis semmiségért 6000 ft..... Remélem, ez megoldja a problémát egy ideig. A TLT-je más rendszerű, mint a többi (R3) traktoré, állandóan zörög terheletlenül. A TLT kuplungkart leengedve kell használni a gépet akkor is, ha nincs TLT eszköz fent, vagyis a kuplungnak zárva kell lennie. Ha nyitott, piros felkiáltójel figyelmeztet, hogy nem jó. Mi is ennek a jelentősége? Az, hogy más kollegáknak már 1100-1200 üzemóra körül széthullik a tlt kuplungja. És akkor zsebbenyúlós csere van, 1000 eurós a buli. 3 pont hidraulikám egyszer csak elfelejtett kiemelni, és lent maradt. Aztán valami csoda folytán ismét működik, azóta is működik, de már rángat, vagyis folyamatosan enged le, aztán visszaszabályoz. Leállított traktornál, megemelt eszközt szép lassan leengedi. Másnak már volt komplett hidraulika felújítása ezen a területen. Puff. Olyat is meséltek, hogy a váltó valahogy 5.-ben ragadt, és vége volt. Kerék le, és valamit kellett piszkálni. Gyári levegős ülés az egy nagy nulla, tettem bele Grammert. Szervízdijak? Nettó 500 körül van a nagyszervíz. Jó sok. Az alkatrészárak az egekben. 3pont oldalkitámasztó szemes csavarjait letörtem a tárcsával, újat rendeltem 2021 őszén, potom 13000 nettóért darabját. Az anya hozzá csak 1350 nettó volt. Fékolajtartály sapkán van egy tömítő gumi valami, az elszakadt, és azt csak sapkával együtt lehet cserélni potom 20160 nettóért (2021-ben) Inkább vágtam bele bicajbelsőből tömítést. :) Amit persze, megevett az olaj úgyszint.
Gyújtáskapcsoló annyira vacak, hogy menet közben, ha rosszul leng az a 2 plusz kulcs, ami még lóg a slusszkulcson, akkor lekapcsolja a gyújtást, és megáll a jármű. A kapu/és lakáskulcsot már rég leszedtem, annyival is kisebb lendülete legyen a kulcscsomónak. térdemmel is el tudom forgatni a kulcsot, ha hátrafelé nézelődök, hogy leálljon.
Összességében: Jó traktor lenne, de túl sok a nyűg vele, és ehhez kevés üzemóra jár. Nálam 1300 körül van. Én még egyszer, ezek tudatában nem venném meg a gépet, és vélhetően el is búcsúzom az SDF csoporttól, ha netán valamikor veszek másik traktort, de ez a veszély mostanában nem fenyeget. Az új Keyline-ok már jönnek powershift-szerű váltókkal, meg elektrohidraulikus tlt kapcsolással, lehet rájuk kérni front emelőművet/tlt kihajtást. Remélem, a minőségen is javítottak, mert ezt így kritikán alulinak érzem. Az enyém totál manuális, 30E+15H váltós, és most úgy nettó 15 körülre saccolom az újkori árát.
Válasz bereborabeatrix1 #674. hozzászólásáraMire szeretnétek használni? Méretekre viszonylag kicsi traktor.
Ha klaszikus szántóföldi traktorra lenne szükségetek, én a 6xxx sorozatot nézném.
Sziasztok!
A párommal nézegetünk egy Deutz Fair 5090D Keyline vagy 5100D Keyline Univerzális traktort.
Van valakinek tapasztalata?
Köszönöm a válaszokat!
A közeljövőben szeretnék vásárolni egy Same Rubin 150 típusú traktort. Van valakinek a típussal valami jó vagy rossz tapasztalata? Esetleg magyar nyelvű kezelési és karbantartási utasítása lenne egy másolás erejéig? Köszönöm
Válasz Gergely Péter #669. hozzászólásáraMennyi óra van a traktorban?
Váriováltósat én nem vállalnák be 10+ évesen, de attól jó lehet.
Próbálj meg beszélni Same-Deutz Fahr grupos szerelővel, akinek van átlátása az egyes modellekről.
Sziasztok. Nem tudja valaki hogy Deutz Fahr X720as traktornak mik a feltöltési paraméterei? Váltóolaj, hìd, véglehajtások, motor hány liter olaj megy bele? A váltójába ki milyen márkájú olajat tesz? Nekem azt mondták 10w30 tegyek. Előre is köszönöm.
Válasz szanberg #661. hozzászólásáraJó döntés
Nekem kifejezetten tetszett,főleg hogy ezzel kezdtem a pályafutásom mint nagy gépész....amúgy masszív felépítésre,kezelni is nagyon jó,az a karfa azzal a Joystickal kényelmes,minden ott van egy helyen......na de az,hogy ha összkerékhajtással akarsz dolgozni,ki kell kapcsolni a hídrugózást,mert kicibálja a ardánt a házból?Na ez volt az első,amin kiakadtam,egy jó IH tárcsázáson kirázza az ember belét.....Mellette 8R310,6155M meg egy 6920-as van,a 2 újon is már volt laptop,apróbb elektromos bajok,de motor karatterisztikára megeszik a Deutzot reggelire,még a 155-ös is.....A traktor piaccal nem tudom mi lesz,de azt nézve hogy minél újabb,annál szarabb csillagászati árakkal,ez megspékelve a kopasz tárcás gazdákkal,nem hinném hogy bárkinek is kedve van kicsengetni 200 lovas gépeket 60-100 millákat
Válasz szanberg #661. hozzászólásáraHa jól tudom a Kirovecet még most is forgalmazzák. Két tipus van egy 430 és 240 lóerős.Azt hiszem az Ukrán nem Orosz. A Kond-coop forgalmazza Hunyán
Válasz mtz1221 #660. hozzászólásáraA régi kis 430-as Agrofarm,amit lentebb véletlenül Agrotronnak írtam,arról tudok nyilatkozni,mert kisegítő munkákat csináltam vele....nekem nagyon tetszett,masszív kis gép,erő is volt benne,ment mint a veszedelem.....mielőtt a céghez kerültem,azzal húzták pár szezont a 3 méteres Rapidot is,félig töltve kicsit komótosan,de egészen jól elboldogult vele,holott azért az nagyon nem ilyen gépnek való,persze sík Aldöldi vidéken......annak soha semmi baja nem volt pár apróság leszámítva kint pl kábel kidörgölődés,egy-két kapcsoló,meg az első hídnál a kerék csavarokat ésszel kellett meghúzni,mert megszakadt a menet.......Van még 2 másik is ismerősi körben,egy sima meg egy AdBlues.....a sima az 60-70 hektáron mindenes,ki sem akar szállni belőle a gazdája,olajcserén kívül hozzá nem nyúltak még,annyi hogy utólag megkapta a 2 külső munkahengert is,így könnyen emel akármit.....az AdBlues az betegesebb,magával az AdBlue rendszerrel szívnak mindíg,módjuk az csak kommunális munkákat csinál a helyi faluban,származó,pótkocsi,hóbortos ilyenek.....de annak se volt még jelentősebb baja ezek mindhárman 100-120 ló között vannak
Válasz mtz1221 #660. hozzászólásáraAkkor szürke R3, vagy vörös Explorer! A pasztellzöld XB is ugyanaz, csak még egyszerűbb-fapadosabb az előző kettőnél. Inkább, mint RAL 6038 zöldben jóval drágábban az ugyanannyi!
Ha nem dombos vidéken lennénk és vagy lazább talajokon gazdálkodnánk 170-es kubota lenne az hótziher!
Csak a meglévő eszközök olyanok, hogy a 217 lovas gép kell elébe, parton meg a nagyobb volt optimális. Eszközöket meg lecserélni megint csak drága mulatság lenne.
Válasz agronomusnorbi #659. hozzászólásáraNincsen tervben ilyen traktor vétele nyugi
Csak úgy paramétereit árát tekintve, meg kinézetre is egész pofás vas lenne, jó 200-as kategoriában.
Igazából fog kelleni traktor ide majd, mert a 20 éves 8270 ferga bekopogott, a 17 éves 6497 is tele van órával és látszik,hogy az eddig tökéletesen szolgáló vasak ebben a korban mát feslenek majd el.
De fogalmam sincsen mit kellene venni. Sajnos 7722-26S szériás Mf már nincsen gyártva, az új 8S meg drága lett mint a bűn.
Ha nem lenne az orosz embargó, komolyan mondom a kis K525 kirovecet venném, annak volt reális az ára, 11 tonna 250 ló 1100 newtonméter nyomaték, éppen egy fasza 200 közepi traktor. Csak Putyin miatt nem lehet behozni....
Kuuva nagy gebasz lesz itt, készülhet mindenki, hogy nem lesz jobb világ. 80milláért nem fog kijönni a 200-as traktor a budget-ben, esetleg ha 2 műszakban megy és 600 -800 hektárt művelnek vele teljeskörűen, évi 1000 de inkább 1500 órás futás mellett.
Válasz szanberg #653. hozzászólásáraSzia.....ha jót akarsz magadnak,inkább felejtsd el,mert az ideg szét fog b@szni.....én egy 6205 RcShiftel dolgozok főként,amíg viszonylag új volt,szépen ment,de 3-4 éves kora után annyi nyűgje az összes gépnek nem volt a portán,mint ennek 5400 óra alatt....elektronika egy katyvasz,a klíma szintén,összezsúfolva minden,a váltó tetején az összes kábelköteg,sárban beteríti a gané az egészet,aztán fél nap áztatás meg egy fél szippantó víz,mire valahogy kinéz....volt 430 Agrotron,az nagyon jó kis gép volt,de a nagy egy istenverése,főleg a Drótkerrel a háta mögött......azt hozzá kell tenni,hogy első szériás,egy kazal javítóprogram van már hozzá,de én be nem engednék a portára 100-130 lóerő feletti az biztos
707 hozzászólás
Válasz boricsizmadia #706. hozzászólásáraA hidraulika rendszerre 28-as hibakódot villogja ki
Sziasztok
Tudna e valaki segíteni. Van egy DF traktorom bosh hidraulika rendszerrel ami néha működik néha nem külső érzékelőre sem mindig reagál. Traktor leállítása majd újra inditás után újra üzemel.
Mi lehet a gond?
Válasz Geri777 #704. hozzászólásárakorneldanyi1@gmail.com ha gondolod ide várok pár képet róla, és egy irányárat.
Válasz mtz1221 #703. hozzászólásáraLéghűtéses!
Válasz Geri777 #702. hozzászólásáraHovq valósi vagy, megmérnéd az elsô hid alatti magasságot ??? Léghűtéses még a motor ???
Válasz mtz1221 #701. hozzászólásáraFülke van, tető ablakkal .
Klíma nincs.
Válasz Geri777 #700. hozzászólásáraFülke, klíma van ???
Üdvözlöm Önöket!
Van egy 2007 évjáratú Agroplus 80-as gépem 1700 üzemórával, homlokrakodóval, hótoló lappal.
El szeretném adni.
Milyen értéket képvisel Önök szerint a gép?
Nagyjából ….
Köszönöm.
Válasz Zetoros Gyerök #698. hozzászólásáraIlyet találtam.
Fehlercodeliste Hibakód lista Deutz
itt a PDF utolsó oldalán
I 23 Zapfwellenausgang 0 nicht angeschlossen Low
I 23 TLT kimenet 0 nincs csatlakoztatva Alacsony
Sziasztok!
Deutz 420 Agroplus kiírja az "I 23" -as kódot, de minden hibátlanul megy, tudja valaki mi lehet a gond? 2010 évj.
Válasz Sk Laci #692. hozzászólásáraNem mind az enyém a traktor,föld is össz 10 ha körül van nekem.
Minek adjuk el az mtz-ét?Összértékükért egy használt nyugatit adnának. Egyszerűbb megtartani és nem kell mindig akasztgatni a munkagépet.Nagyon útáltam amikor csak az 550-es volt a 8 ha kertészetre.Minden nap többször kellett akasztani le-fel a gépeket. Reggel-este húzta ki a dobokat. Szerencsére soha nem romlott el,mert percre be volt osztva az időm akkor még szezonban.
Az 500 óra a kubotába megy,szerintem az összes többibe max még 600-700 óra mehet.
Ez így nagyon kényelemes nekünk.
Válasz mtz1221 #693. hozzászólásáraMennyi az annyi???
Válasz máris szomszéd #690. hozzászólásáraKöszönöm a választ
Válasz Sk Laci #692. hozzászólásáraNekünk is van a 10 hektár szántó 5 hektár gyümölcsös meg kb 10 hektár erdőre három MTZ
Kisfülkés 50-es
Nagyfülkés 82-es
Meg MTZ 892.2-es
A kisfülkés volt sokáig. Minden meg lett rajta csinálva. De már nem bírta húzni a hármas ekét , meg a tárcsát. Vagy a földek lettek keményebbek, vagy a traki lett gyengébb. Meg sokszor jó lett volna ha van első hajtás is. Ezért lett megvéve a nagyfülkés 82-es
De az ötvenes megbízhatóbb akkor már 20 éve megvolt mikor vettük a 82-est. Az meg erdőzött az előző gazdájánál, minden baja volt.
Persze hogy nem adtuk el az 50-est egy olyan traktor miatt amivel sokkal több a gond. Erősebb és van első hajtás. Csak ez miatt lett megvéve.
Meg a gyümölcsösbe a két nagyfülkés be se tud menni. Az 50-es el meg egész be tudok menni a fa törzséig.
Annyit úgyse adnának érte amennyit nekünk megér. Akkor meg hülyeség el herdálni.
Válasz Sk Laci #692. hozzászólásáraNeked a 100 + ra minek annyi és újonnan vásárolt ???
Válasz máris szomszéd #690. hozzászólásáraBocs, hogy megkérdezem, de 20 ha-ra minek ennyi traktor?
Ráadásul az egyikbe ahogyan írtad 500 óra megy bele évente.
Válasz mtz1221 #689. hozzászólásáraVan aki az mtzbe se ül bele.
Ha napmint nap benne ülnék ok.
Évente 25-30napot kibírom.
Kicsi a gazdaság a családtól kellene elvenni a lóvít rá.
Pedig lehet a sok szart eladni és venni kellene 1újjat.
Válasz mihaszna #685. hozzászólásáraKözösen használjuk a bátyámmal őket.Mindenki a sajátját csinálja,de amihez több ember kell azt közösen (krumpli-répa-petrezselyem szedés, piacra áru készítés)
Elejében 8 hektár kertészetet vittem csak én egy 550-essel.Most csak 3 hektáron van kertészet nekem.
1 foton 45-ös. Nyugdíjas,de azért dolgozgat.Meg traktoros napokon vagánykodik.
1 kubota 5091,olyan mindenes ez megy legtöbbet.
1 fergunson 7614-talajmunka-pótkocsi
1 deutz ? 115 lovas-répakombájn.Ennek van valami hidraulika problémája de működik (így maradunk a fórum témánál is).
1 892 mtz
1 82 mtz
1 82 mtz fülke nélkül (tartalék)
1 80 mtz
1 50-es bukócsöves permetez
1 550 permetez-hardi légzsákos függesztett (max 3 ha területen évi egy tank gázolaj nem fogy el-nyugdíjas)
1 50-es bukócsöves
1 verseny mtz az biza nem dolgozik,hisz ki látott már versenylovat ekekapa előtt.
Az mtz-ék nem óriási értékűek de nem kell a munkagépeket akasztgatni
Ezek mind működnek,és mindegyik olyan munkát végez amit eggyel kisebb traktor is meg tud csinálni.Kivéve a foton,mert az kapott eleget de bírta. Az egyik legjobb traktor (az újak már nem) a méretében.
És mindez kb 20 hektárra használva,bérmunka csak nagyon minimális. Ebből a lényeg 7-8 hektár kertészet kettőnkek,a többi csak alibi,itt nincs értelme a gabonaféléknek.
Azt hozzá teszem nem mindig volt ilyen fényes a helyzet,az első 15-20 év kemény volt. Először még traktor-autó se volt pár évig a kezdetekben csak önbizalom.
Nagyjából ennyi.
Válasz rtamas1976 #688. hozzászólásáraErről van szó, akarat kérdése az egész. Van nékem ismerősöm aki fűtött traktorból 1x haza gyalogolt hidegben, és tüdőgyulladásd kapott.
Válasz mtz1221 #687. hozzászólásáraAz első gépem. Sokatdolgoztam vele a hőskorban. Gabonavetés, kukorica kapálás, vetés,
Kertekszántása, krumpliásás, pótkocsizás.
Válasz mihaszna #685. hozzászólásáraLehet a fülke nélkülivel is, akarat kérdése. Én 20 évet lehúztam vele, vetés műtrágya permet ekézés bálázás.
Válasz máris szomszéd #684. hozzászólásáraKi a kettő ??? Össze vagy valakivel fogva ?!?
Válasz máris szomszéd #684. hozzászólásáraÉn még a kisfülkés MTZ-ben is csak úgy tudok szárzúzózni hogy fülvédő van rajtam. Különben szét menne a fejem. És a fülke azért sok zajt fel fog. Plusz a gallyakat is el tereli előlem.
Ha van mellette kabinos traktor úgy már más egy kicsit a helyzet, mert esőbe , hidegbe, azokkal lehet dolgozni.
A többi traki milyen?
Válasz mihaszna #683. hozzászólásáraDehogynem szabad. Mi kertészek vagyunk itt bizony helye van neki,nem azon a kb 10.000 eurón múlt amibe a fülke került volna.
A szintén fülkenélküli 45-ös foton helyett-mellé jött az udvarra (a foton nyugdíjas éveit tengeti ezekután). Évi 500 óra megy bele,de ez mind könnyű munka neki-a fotonnak ugyanez néha sok volt,de bírta.
Viszont mi megtehetjük,hogy szar időben nem dolgozunk,ja és összesen 11 traki van kettőnknek,ezek közt két fülkenélküli nem oszt nem szoroz.
Válasz máris szomszéd #678. hozzászólásáraFülke nélküli traktort nem szabad venni. Esetleg csak akkor ha ki se mozdul az üvegházból , fólia sátorból. Ha kint kell dolgozni a szabadba akkor még egy kisfülkés 40 éves MTZ is jobb mint egy fülke nélküli új.
Válasz medikus #680. hozzászólásáraA szervizesem mindig elmondja, valaki gariban "javíttatta" TLT csörgést, de inkább rosszabb lett, mint jobb. :) Barátod lehetett akkor az a kedves ügyfél. Ha a gyár nem tud róla, az elég nagy baj, főleg ha a gyár képviselete, a helyi disztribútor sem adja tudtára.
Válasz A vasalás témája #677. hozzászólásáraDe ha nyitott a tlt kuplung, akkor állandóan nyomja a kinyomócsapágy. Lehet azért zörög hogy ereszd le, ha nem látnád a felkiálltójelet.
Válasz A vasalás témája #679. hozzászólásáraBarátomnak is van! Szintén zörög a Tlt!! Csúnyán hallatszik,pedig cseréltek mindent a derekában!Tengelyt,fogaskereket!Kb 1 milla lett volna gari nélkül! Állítólag a gyár sem találkozott ilyen problémával!A végén azt tanácsolták,használjon vastagabb olajat!Valószínű el van fúrva a váltó,ezért nagyobb a fogaskerék hézag!Az érdekes az,hogy a 3 fogaskerék közül pont az a kerék ferde fogazású,ami fordulatot nem is használ!A szervizesek úgy hívják hogy Wartburg motoros!3 henger felhúzva,hatalmas lendkerékkel,amit ketten tudnak ráakasztani!Az tartja valamennyire a nyomatékot!Minden drága hozzá!!!Láttam a szervízben egy bontott váltóst!Pár belső fogazásos lamella,hozzá fogaskerekek, 7 milliót mondtak rá! Volt egy érdekes dolog is!Egy nagyobb gép is állt bent,arra azt mondta a szervizes,ha nem zsírozzák sűrűn az első hajtás kihajtásánál valamit,akkor több milliós kár keletkezik!Azért mert kívülről nem zsíroz!Visszatérve a vastagabb olajhoz!A hidraulika a váltó olaját használja,ha vastagabb az olaj,azt lehet a hidraulika nem tolerálja! Akkor azért nem lesz garancia!
Válasz máris szomszéd #678. hozzászólásáraA tényeket írtam meg, aminek én is örültem volna akkor mikor vettem a sajátomat, ha más leírta volna. Nyilván új modell volt akkor, ez enyhítő körülmény, de azért na.... ez is full mechanikus váltós, mechanikus rajta minden, kivéve a 4kerék kapcsolást, meg a diffizárat. (utóbbit még nem is használtam). Az, hogy ereszt a gázolajszűrő, vagy az elektronikával baj van, az oké, bár nem megnyugtató. De az, hogy a full mechanika, mint a TLT- kuplung, vagy a hidraulikus emelőmű, amelyek már 100 éve gyártódnak, és a régi traktoroknál aligha halnak le 1000 üzemóra alatt, az kissé elszomorító. Elszomorító, hogy ennyire silány vackokat gyártanak. Tervezett elavulás, de ez már annyira tervezett, hogy sok helyen a garanciaidőt sem húzza ki.
Azt az előző HSZ-ben elfelejtettem megírni, hogy a kipufogócső tartó vastag 5-8 mm-es lemez is szépen eltört, és a kipuff. cső a tetején, meg a katalizátoron lógott kis túlzással. Megnyugtató. Mint ahogy az is, hogy egy gyenge anyagú, de mégis a cső két végén mereven csatlakozó olajcső miatt nagyértékű anyagi károkozás történhet turbóhalál címszóval. Az esetleges kigyulladásról nem is szólva... Ahogy nézegettem a csövet, most a szemes résznél, ahova megy az olajáteresztő csavar, maga a szem anyaga ereszthet, és nem a szem csőhöz való hegesztése/forrasztása, mint ahogy eddig...
Néztem annó a Kubotát, M5091 Narrow-t. Többe került, és kisebb traktor is volt, noha teljesítményben ugyanaz. Majd egy másik életben lesz Kubota, addig meg életben kell tartani ezt.
Kedves Kérdező feltette a kérdését - név nélkül - a Facebook SDF csoportban, ott már nem akarom lehúzni a dolgot, megteszi majd más. :)
Egyébként meg, ha a mezőszegénység menne, lennének korrekt bevételek a befektetett pénz, idő és munkáért cserébe, akkor nem lenne ennyire gyászos a helyzet. De mivel nincs, így a gépek kiforratlanságának költségét a gyártó spórolását/hasznának maximalizálását is nekünk kell a semmiből finanszírozni.
Válasz A vasalás témája #677. hozzászólásáraHát jól lehúztad a trakit,most biztos elvetted a kedvét.
Szűk négy éve keresgéltem hasonló méretű traktort. A lényeg,hogy a végén egy fülkenélküli kubota 5091-es lett véve 3 éve.
Eddig 1700 óra körül lehet benne. Nulla hiba,egyedül a szervizeket kellett csinálni nála. Azt hozzá kell tenni,hogy a váltó hagyományos szinkron,sok baja nem lehet. A hidraulika pedig mechanikus BOVDENES na annak még kevesebb baja lehet. Akkor alapfelszereltséggel talán 18 misi lett volna bruttó.
Válasz bereborabeatrix1 #674. hozzászólásáraSzia!
Teljes mértékben megszólítottként érzem magam arra, hogy válaszoljak, mivel 1 hónap híján 5 éve birtoklok egy Lamborghini Spire Trend 100 traktort, ami az 5100D Keyline fehér színű megfelelője, kis túlzással. Nekem a széria elejéről van a gép, lehet ez is okozza az alábbiakban részletezett problémákat.
Anno kertgép pályázathoz kerestem traktort, a pályázatba a Same keskeny ültetvénytraktora került be, de menet közben kijött a DF Keyline/Lambo spire trend/Same Dorado natural hármas. Török gyártás, Indiában készült motorral. A török gyártás mikéntjét észrevenni rengeteg apróságon. Fülke kialakítás/ablakozás nagyon hajaz a Basak/Hattat kialakításokra, amelyek ha jól tudom, valahonnan a régmúltból Valtra/FIAT? licenc alapján készülnek, és lehet onnan van. A "normális" SDF traktorok oldalajtaja egyben nyílik, míg a Keyline esetében nem, ajtó mögött van még egy kis ablak. Stb. Sok török beszállító kétes minőségű alkatrésze kerül beépítésre, példaként: a hátsó ablaktörlő motor táncol az ablakon törlés közben, feltéve, ha elindul.
Na de, nem ezeken akadtam fenn az 5 év során: Fél éves korában elkezdett ömleni a gázolajszűrő házból az olaj. Gariban javították. Akadnak elektromos gondok, a 3 hengeres motornál 1 henger valami oknál fogva néha megáll, én összefüggést a tempomat gomb használatában látok, amikor ki-be kapcsolom, akkor szokott rendszertelenül meghülyülni, és akkor sipít, visnyog, kiteszi a stop piros jelzést, a felkiáltójelet, 1200 fölé nem megy a fordulatszám, dadog, stb. Ekkor leállít, áramtalanít, majd újraindít, és semmi baj. Ez ügyben a szerviz rátette gépre, ECU csere, megjött a felprogramozott ECU, beépít, megy, és az első 500! méter után megint előjött. Újra gépre téve, ECU cserét javasolt a számítógép. Persze, második csere már nem volt, mert minek. A szerelő rángatta a drótokat, egyszer tudta produkálni a hibát, de soha többet. Vagyis, valami elektromos gond van valahol. Talán 1 éves korában meghalt a fék. Minél jobban melegedett be a traktor, annál jobban esett be a pedál, és szűnt meg a fékhatás. Dupla főfékhenger csere. Bosch van benne.... Ugyanezt eljátszotta a másik Lamborghini R3 traktorunk is..... Akkor. Ami szintén baromira súlyos probléma szerintem, az a turbó csapágyazására menő olajnyomó cső repedése a szem forrasztásánál. A gyárival, már ontotta az olajat a forró kipufogócsőre, nem mertem menni vele, haza kellett húzni. Gariban csere. Rá nem sokkal, ismét ott ragadtam a földön, ugyanúgy repedés miatt. Gariban csere másodszorra. Most, kis idő után ismét szivárog, tömítés cserék garmadája után megrendeltem a csövet, nettó 12.000-ért, és a hozzá való olajáteresztő csavart nettó 6000!-ért. Azért a kis semmiségért 6000 ft..... Remélem, ez megoldja a problémát egy ideig. A TLT-je más rendszerű, mint a többi (R3) traktoré, állandóan zörög terheletlenül. A TLT kuplungkart leengedve kell használni a gépet akkor is, ha nincs TLT eszköz fent, vagyis a kuplungnak zárva kell lennie. Ha nyitott, piros felkiáltójel figyelmeztet, hogy nem jó. Mi is ennek a jelentősége? Az, hogy más kollegáknak már 1100-1200 üzemóra körül széthullik a tlt kuplungja. És akkor zsebbenyúlós csere van, 1000 eurós a buli. 3 pont hidraulikám egyszer csak elfelejtett kiemelni, és lent maradt. Aztán valami csoda folytán ismét működik, azóta is működik, de már rángat, vagyis folyamatosan enged le, aztán visszaszabályoz. Leállított traktornál, megemelt eszközt szép lassan leengedi. Másnak már volt komplett hidraulika felújítása ezen a területen. Puff. Olyat is meséltek, hogy a váltó valahogy 5.-ben ragadt, és vége volt. Kerék le, és valamit kellett piszkálni. Gyári levegős ülés az egy nagy nulla, tettem bele Grammert. Szervízdijak? Nettó 500 körül van a nagyszervíz. Jó sok. Az alkatrészárak az egekben. 3pont oldalkitámasztó szemes csavarjait letörtem a tárcsával, újat rendeltem 2021 őszén, potom 13000 nettóért darabját. Az anya hozzá csak 1350 nettó volt. Fékolajtartály sapkán van egy tömítő gumi valami, az elszakadt, és azt csak sapkával együtt lehet cserélni potom 20160 nettóért (2021-ben) Inkább vágtam bele bicajbelsőből tömítést. :) Amit persze, megevett az olaj úgyszint.
Gyújtáskapcsoló annyira vacak, hogy menet közben, ha rosszul leng az a 2 plusz kulcs, ami még lóg a slusszkulcson, akkor lekapcsolja a gyújtást, és megáll a jármű. A kapu/és lakáskulcsot már rég leszedtem, annyival is kisebb lendülete legyen a kulcscsomónak. térdemmel is el tudom forgatni a kulcsot, ha hátrafelé nézelődök, hogy leálljon.
Összességében: Jó traktor lenne, de túl sok a nyűg vele, és ehhez kevés üzemóra jár. Nálam 1300 körül van. Én még egyszer, ezek tudatában nem venném meg a gépet, és vélhetően el is búcsúzom az SDF csoporttól, ha netán valamikor veszek másik traktort, de ez a veszély mostanában nem fenyeget. Az új Keyline-ok már jönnek powershift-szerű váltókkal, meg elektrohidraulikus tlt kapcsolással, lehet rájuk kérni front emelőművet/tlt kihajtást. Remélem, a minőségen is javítottak, mert ezt így kritikán alulinak érzem. Az enyém totál manuális, 30E+15H váltós, és most úgy nettó 15 körülre saccolom az újkori árát.
Válasz bereborabeatrix1 #674. hozzászólásáraMire szeretnétek használni? Méretekre viszonylag kicsi traktor.
Ha klaszikus szántóföldi traktorra lenne szükségetek, én a 6xxx sorozatot nézném.
Válasz bereborabeatrix1 #674. hozzászólásáraHa a párodnak tetszik kerüld el, ha nem tetszik neki vedd meg.
Sziasztok!
A párommal nézegetünk egy Deutz Fair 5090D Keyline vagy 5100D Keyline Univerzális traktort.
Van valakinek tapasztalata?
Köszönöm a válaszokat!
A közeljövőben szeretnék vásárolni egy Same Rubin 150 típusú traktort. Van valakinek a típussal valami jó vagy rossz tapasztalata? Esetleg magyar nyelvű kezelési és karbantartási utasítása lenne egy másolás erejéig? Köszönöm
Válasz rga #668. hozzászólásáraÜdv
Én a laser 150 ben 15w40-et használok
Sziasztok.Deutz Fahr Agroton 130 2006 évjárta.Esetleg valakinek vélemény róla hogy vált be?
Válasz Gergely Péter #669. hozzászólásáraMennyi óra van a traktorban?
Váriováltósat én nem vállalnák be 10+ évesen, de attól jó lehet.
Próbálj meg beszélni Same-Deutz Fahr grupos szerelővel, akinek van átlátása az egyes modellekről.
Sziasztok.Traktor vásárlás előtt állunk.Kinek mi a véleménye a Deutz Fahr 620 TTV-ről?
2012 évjárat.
Üdv!
1986-os Same Laser 130 traktorhoz milyen motorolajat érdemes használni? Úgy tudom, a léghűtésesek sűrűbbet igényelnek.
Köszi!
Sziasztok. Nem tudja valaki hogy Deutz Fahr X720as traktornak mik a feltöltési paraméterei? Váltóolaj, hìd, véglehajtások, motor hány liter olaj megy bele? A váltójába ki milyen márkájú olajat tesz? Nekem azt mondták 10w30 tegyek. Előre is köszönöm.
Válasz szanberg #661. hozzászólásáraJó döntés
Nekem kifejezetten tetszett,főleg hogy ezzel kezdtem a pályafutásom mint nagy gépész....amúgy masszív felépítésre,kezelni is nagyon jó,az a karfa azzal a Joystickal kényelmes,minden ott van egy helyen......na de az,hogy ha összkerékhajtással akarsz dolgozni,ki kell kapcsolni a hídrugózást,mert kicibálja a ardánt a házból?Na ez volt az első,amin kiakadtam,egy jó IH tárcsázáson kirázza az ember belét.....Mellette 8R310,6155M meg egy 6920-as van,a 2 újon is már volt laptop,apróbb elektromos bajok,de motor karatterisztikára megeszik a Deutzot reggelire,még a 155-ös is.....A traktor piaccal nem tudom mi lesz,de azt nézve hogy minél újabb,annál szarabb csillagászati árakkal,ez megspékelve a kopasz tárcás gazdákkal,nem hinném hogy bárkinek is kedve van kicsengetni 200 lovas gépeket 60-100 millákat
Válasz szanberg #661. hozzászólásáraHa jól tudom a Kirovecet még most is forgalmazzák. Két tipus van egy 430 és 240 lóerős.Azt hiszem az Ukrán nem Orosz. A Kond-coop forgalmazza Hunyán
Válasz mtz1221 #660. hozzászólásáraA régi kis 430-as Agrofarm,amit lentebb véletlenül Agrotronnak írtam,arról tudok nyilatkozni,mert kisegítő munkákat csináltam vele....nekem nagyon tetszett,masszív kis gép,erő is volt benne,ment mint a veszedelem.....mielőtt a céghez kerültem,azzal húzták pár szezont a 3 méteres Rapidot is,félig töltve kicsit komótosan,de egészen jól elboldogult vele,holott azért az nagyon nem ilyen gépnek való,persze sík Aldöldi vidéken......annak soha semmi baja nem volt pár apróság leszámítva kint pl kábel kidörgölődés,egy-két kapcsoló,meg az első hídnál a kerék csavarokat ésszel kellett meghúzni,mert megszakadt a menet.......Van még 2 másik is ismerősi körben,egy sima meg egy AdBlues.....a sima az 60-70 hektáron mindenes,ki sem akar szállni belőle a gazdája,olajcserén kívül hozzá nem nyúltak még,annyi hogy utólag megkapta a 2 külső munkahengert is,így könnyen emel akármit.....az AdBlues az betegesebb,magával az AdBlue rendszerrel szívnak mindíg,módjuk az csak kommunális munkákat csinál a helyi faluban,származó,pótkocsi,hóbortos ilyenek.....de annak se volt még jelentősebb baja ezek mindhárman 100-120 ló között vannak
Válasz mtz1221 #660. hozzászólásáraAkkor szürke R3, vagy vörös Explorer! A pasztellzöld XB is ugyanaz, csak még egyszerűbb-fapadosabb az előző kettőnél. Inkább, mint RAL 6038 zöldben jóval drágábban az ugyanannyi!
Ha nem dombos vidéken lennénk és vagy lazább talajokon gazdálkodnánk 170-es kubota lenne az hótziher!
Csak a meglévő eszközök olyanok, hogy a 217 lovas gép kell elébe, parton meg a nagyobb volt optimális. Eszközöket meg lecserélni megint csak drága mulatság lenne.
Válasz agronomusnorbi #659. hozzászólásáraNincsen tervben ilyen traktor vétele nyugi
Csak úgy paramétereit árát tekintve, meg kinézetre is egész pofás vas lenne, jó 200-as kategoriában.
Igazából fog kelleni traktor ide majd, mert a 20 éves 8270 ferga bekopogott, a 17 éves 6497 is tele van órával és látszik,hogy az eddig tökéletesen szolgáló vasak ebben a korban mát feslenek majd el.
De fogalmam sincsen mit kellene venni. Sajnos 7722-26S szériás Mf már nincsen gyártva, az új 8S meg drága lett mint a bűn.
Ha nem lenne az orosz embargó, komolyan mondom a kis K525 kirovecet venném, annak volt reális az ára, 11 tonna 250 ló 1100 newtonméter nyomaték, éppen egy fasza 200 közepi traktor. Csak Putyin miatt nem lehet behozni....
Kuuva nagy gebasz lesz itt, készülhet mindenki, hogy nem lesz jobb világ. 80milláért nem fog kijönni a 200-as traktor a budget-ben, esetleg ha 2 műszakban megy és 600 -800 hektárt művelnek vele teljeskörűen, évi 1000 de inkább 1500 órás futás mellett.
Válasz agronomusnorbi #659. hozzászólására100-130 lóerő kategóriában van pozitív tapasztalat ???
Válasz szanberg #653. hozzászólásáraSzia.....ha jót akarsz magadnak,inkább felejtsd el,mert az ideg szét fog b@szni.....én egy 6205 RcShiftel dolgozok főként,amíg viszonylag új volt,szépen ment,de 3-4 éves kora után annyi nyűgje az összes gépnek nem volt a portán,mint ennek 5400 óra alatt....elektronika egy katyvasz,a klíma szintén,összezsúfolva minden,a váltó tetején az összes kábelköteg,sárban beteríti a gané az egészet,aztán fél nap áztatás meg egy fél szippantó víz,mire valahogy kinéz....volt 430 Agrotron,az nagyon jó kis gép volt,de a nagy egy istenverése,főleg a Drótkerrel a háta mögött......azt hozzá kell tenni,hogy első szériás,egy kazal javítóprogram van már hozzá,de én be nem engednék a portára 100-130 lóerő feletti az biztos
Válasz Georgosz #654. hozzászólásárajujj, ez nagyon durva