Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak628 FtBenzin árak608 FtEUR409.84 FtUSD388.95 FtCHF440.33 FtGBP492.13 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz #116. hozzászólásra
Örülnék neki,ha Te tényleg így tennél,mint ahogyan írod.Ez lenne-én is voltam kereskedő-a normális,de én az LTZ -vel úgy megégettem magamat,hogy minden keleti,ismeretlen márkától írtózom.Aki csak az orráig lát az nem kereskedő,hanem lehúzó,rabló,stb.
Az ,,élést"pedig a kereskedő profitmaximalizálására kell érteni.Neki ezt kell csinálni és erre írtam,hogy bolond lenne,vagy a saját ellensége,ha nem ezt tenné.Persze lehet korrekten,mindkét fél megelégedésére is kereskedni,de ma Magyarországon nem ez a jellemző.Hál' Istennek ,ezek szerint vannak kivételek.
Válasz #112. hozzászólásra
"A néhány tucatot eladó egy -egy traktormárkára specializálódott traktorimportőr az importot is és az alkatrészellátást illetően is monopol helyzetben van (kerül) és ezzel amennyire csak tud él,már -már visszaél.(bolond lenne,ha nem)"
Az a néhány tucat egy-egy traktormárkánál több mint pl. a Zetor éves eladása.Tehát évente a többszöröse talál gazdára.Az alkatrészek ára kb. a 35-40%-a.
Szerintem meg bolond az a kereskedö vagy importőr aki ezzel visszaél.De mondhatnám úgy is hogy kevés ésszel áldotta meg a Teremtő /azért van rá példa ahogy Te is mondod./
De a felelősen hosszú távon gondolkodó ezt nem engedheti meg, sem magának sem a kereskedőnek.
A Zetorral kapcsolatosan pedig a régieket ne hasonlítsd a 2000. után gyártottakkal.
És ne gondold hogy ha veszel egy új Proxima Plust és ha valami elromlik pl. a váltóban csak leveszik a polcról az alkatrészt.
Biztosíthatlak róla hogy nem így van .
És a legritkább esetben fognak levenni a raktárkészleti darabról.A legjobban menő kereskedésben is 10 alatt van a készlet.
Válasz #114. hozzászólásra
Valószínűleg beleérsz a tarlós(mankó)kerékkel egy nedvesebb,vagy lazább talajfoltba és akkor az az ekevas lefelé irányuló húzásának engedve belesüpped jobban a talajba.Így az eke is mélyebbet fog.
Talán ezzel egyidőben az eketalpbeteg talajban az előbb említett ok miatt az ekevas leszalad a tömörödött (eketalpbeteg) rész alá.
Oké köszi és az mitől lehet h megyek simán ,szántok ,nincs domb nincs völgy,egyszer csak ugy bele húz a földbe az eke h meg kell emelnem pedig nem teszem nagyon mélyre
Válasz #109. hozzászólásra
3x30-as,vagy 3x35-ös.Sokat számít az eke beállítása is.Simán elviszi a 3x35 is,ha pl sasrkon,vagy orron jár az eke,vagy az első fejjel keveset fogatnak,de ez mind meglátszik a szántáson.
Válasz #110. hozzászólásra
Amíg a koreai autókból eladnak több ezer darabot,addig kínai traktorból néhány tucatot.A néhány tucatot eladó egy -egy traktormárkára specializálódott traktorimportőr az importot is és az alkatrészellátást illetően is monopol helyzetben van (kerül) és ezzel amennyire csak tud él,már -már visszaél.(bolond lenne,ha nem)Ezt teszi az LTZ importőr Vladimex-Interusz is.De ha ezt teszi(pl itt írta valaki,hogy 70 ezer egy köradagoló),akkor én azt megtehetem,hogy kimegyek Ukrajnába és 1/3 áron megveszem ugyanazt.Ugyanígy elmehetek ,ha már nem lenne alkatrészbeszállító,amit kétlek,na ugyanígy elmehetek Olaszországba,vagy Szlovákiába,Ausztriába a Lagerhausba,stb.
Mi a helyzet a kínai traktorokkal?Ott vagy kifizeti a kereskedő kénye-kedve szerint alakított alkatrészárat,vagy elkezdi esztergályossal,vagy bárkivel barkácsolni a traktorját.Kétlem,hogy bárki elmegy Kínába azért,mert a kereskedő túl drágán adja az alkatrészt kihasználva az ő kizárólagos kereskedői státuszát.Így az olcsó kínai traktort az alkatrészára drágítja majd.Nem most amikor még a beetetés zajlik(vegyél kínait,mert olcsó és egyszerű)Amikor majd növekszik a gazdaságok jövedelmezőségi helyzete és ennél fogva csökken az olcsó ,kommerszebb gépek iránt a kereslet (ez már látható) hát akkor is meg kell valamiből élni a kereskedőnek.Miből tud?Emel az alkatrészárakon.
A világban zajló folyamatok nem abba az irányba mutatnak,hogy többezer kilométerre levő helyek összekötése lenne a preferancia,főleg nem 10-15 év múlva..Ebben a vonatkozásban be fogják vezetni az árut terhelően a kerozinfogfyasztás miatt a környezetvédelmi ,,adókat".Minél messzebbről jön majd a bármi,annál több díj fog rárakódni,hogy egyszerűen fogalmazzak.
Zetorom is volt,igaz 41 éves :o),de az iskolában anno volt Zetor traktor,amiken tanultunk.Azóta is azt a kényelmet vágyom a gépeimre.
Egyáltalán nem rágtam be, csak Te ugyanazt a nótát fújod.Ha nem T-25 akkor Goldoni.Meg azt mondta ez meg az,meg akivel Te beszélsz egyik kereskedő a világ legfaszább embere a másik meg egy megátalkodott gazember.A Zetorral kapcsolatban is amit leírtál az 1000 üó-ra vetített költség az akkor állja a helyét ha beletekered az üó.-kat
Van némi tapasztalatom a szervizeléssel kapcsolatosan..Egyébként hány Zetorod volt?
A súllyal kapcsolatosan a 254-esünk ebben a kategóriában a legnehezebb traktor a maga 1520 kg-val.Azt már többször mondtam hogy próbáld ki a J...t is meg az LGW-t is aztán mondjál véleményt.Több olyan ügyfelünk van aki 8-10 év után újból kínai traktort vett,és maximálisan elégedett.Azt én soha nem mondtam hogy ezek a világ legjobb gépei, de hogy könnyen kezelhető,igénytelen megbízható gépek az biztos.
Egy apróság: a traktoraink 90% úgy lett eladva hogy az ügyfél megcsinálja az olajcseréket és él a garancia.De szerintem Te ezt is megmagyarázod.
10 éve a kóreai autóktól az emberek többsége idegenkedett.Mára kiderült hogy tudnak autót csinálni, és van aki többre becsüli mint a német vagy francia autót.
Bocs! Nem a fórumon keresztül akarom népszerűsíteni a traktorainkat, de ezt le kellet, hogy írjam.
Hát maga az eke vas az nagy mtz eke leselejtezése után került hozzánk és azt kovácsolta le apa és az van most rajta.
50 es mtz után ha hármasat visz akkor kb mekkorákat??
Válasz #94. hozzászólásra
Há Te jól berágtál.T 25-öm volt,meg láttam a j... traktorokat,meg a Te gépedről(25) a videót a honlapodon.Azon kívűl,hogy könnyű,meg szerintem 15 év múlva-amikor már viszont kell hozzá-nem lesz hozzá,vagy csak drágán(a felemelkedő üzemanyagárak miatt) alkatrész,még az első kerekei is kicsik.A lehajtás pedig túrhatja a barázda szélét.
Mindemellett az értékét sem tartja úgy,mint más európai traktor ugyanúgy,mint ahogyan pl a koreai kocsiknak is gyengébb az értéktartásuk,mint pl egy vw-nak.Az meg külön téma,hogy eladni is nagyon nehéz lehet használtan,nem úgy,mint az európaiakat.
Ezt az áremelkedést már a nyáron tudtuk, és mondtuk is az ügyfeleinknek.
A "válság " miatt elvileg csökkenni kellene az árnak, de sajnos nem így van.Egyébként nem olyan nagy emelkedés.
Ebből a tipusból most kifogytunk, még ebben az évben érkezik egy szállítmány amiból még van szabad traktor 2.9 körül lesz az ára.Ha komoly lesz a szándékod hívjál fel.
"Gondold át mégegyszer,mert a T25 sokkal erősebb ,masszívabb vas,mint az ilyen nyuszimuszi kis kínai gépecskék."
Olyanról mondol véleményt amit nem is ismersz.
Próbáltad már valamelyiket?Dolgoztál már vele akár egy órát is?Csak egy példát hagy mondjak.
Polgármesteri Hivatal, Tomo-vinkovics volt már évek óta. A gépkezelő szerint ezt a "nyuszimuszi" gépecskét /LGW-254/ kár volt megvenni mert a Tomohoz képest egy silány holmi.
Elkezdett vele dolgozni,azóta a Tomó a garázsban áll.Minden alkalommal elmondja hogy ezt nem gondolta volna.Ez csak egy a kellemes meglepetések közül.Az AGT-s ügyfeleknek ugyanez a véleményük.A másik amit az alkatrészről írtál:azt honnan veszed hogy nincs hozzá alkatrész.Az más dolog hogy nem kell hozzá.De nagyon szívesen megmutatok neked pl. egy dugattyút,vagy hüvelyt,és láthatod a megmunkálás minőségét.Ha mellé tesszük a Zetorét nem tudsz különbséget tenni.
Mielőtt bírálnál a Zetorral kapcsolatban megnyugtatlak ismerem a márkát.
Egy TZ-4K utód Farmar áráért adunk egy LGW-354-kabinos 40LE traktor 4 hengeres 2543ccm-es motorral,és még talán egy ekére is marad pénz.Tedd már egymás mellé a két gépet .
De akár a T-25-el is.
Ja tarlónál többet evett sokkal.akkor nagyon .... volt a föld.most meg féltem rámenni annyira ragadt a teteje.de mondom ha 50 es mtz megy akkor én is...há nehogy mán leszóljanak:))))
aztán télleg jo volt
Az UE 28-asnak négykerékhajtása van. Az E betű utal az elsőkerékhajtásra.
Egyébként nem csoda, hogy nem ismered, eljárt már fölöttük az idő. Én is csak hobby szinten használom.
126 hozzászólás
Szia Patton Gábor!
Érdeklődnék, hogy milyen pályázaton sikerült nyerned az AGT traktort?
Válasz #125. hozzászólásra
:)
oké köszi a segítséget
Válasz #123. hozzászólásra
AGT 835 T/S szinkronizált Lombardini motoros 37LE. Elsőkerék szervó kormányzásos 3 352 399Ft-ért árulja a Kiskorpád Gépker Kft.
http://www.kiskorpadgepker.hu/
létszi ird le mert nem irt ki semmit
lgw ird le az összes traktorotok nevét és hogy menyibe kerül oks elöre is kössz
első kerekes
Első kerekes vagy törzscsuklós?
kitudja menyibe kerül egy agt-835 ös kistraktor fülkével aki tudja legyenszives árulja el
Válasz #116. hozzászólásra
Örülnék neki,ha Te tényleg így tennél,mint ahogyan írod.Ez lenne-én is voltam kereskedő-a normális,de én az LTZ -vel úgy megégettem magamat,hogy minden keleti,ismeretlen márkától írtózom.Aki csak az orráig lát az nem kereskedő,hanem lehúzó,rabló,stb.
Az ,,élést"pedig a kereskedő profitmaximalizálására kell érteni.Neki ezt kell csinálni és erre írtam,hogy bolond lenne,vagy a saját ellensége,ha nem ezt tenné.Persze lehet korrekten,mindkét fél megelégedésére is kereskedni,de ma Magyarországon nem ez a jellemző.Hál' Istennek ,ezek szerint vannak kivételek.
Válasz #112. hozzászólásra
"A néhány tucatot eladó egy -egy traktormárkára specializálódott traktorimportőr az importot is és az alkatrészellátást illetően is monopol helyzetben van (kerül) és ezzel amennyire csak tud él,már -már visszaél.(bolond lenne,ha nem)"
Az a néhány tucat egy-egy traktormárkánál több mint pl. a Zetor éves eladása.Tehát évente a többszöröse talál gazdára.Az alkatrészek ára kb. a 35-40%-a.
Szerintem meg bolond az a kereskedö vagy importőr aki ezzel visszaél.De mondhatnám úgy is hogy kevés ésszel áldotta meg a Teremtő /azért van rá példa ahogy Te is mondod./
De a felelősen hosszú távon gondolkodó ezt nem engedheti meg, sem magának sem a kereskedőnek.
A Zetorral kapcsolatosan pedig a régieket ne hasonlítsd a 2000. után gyártottakkal.
És ne gondold hogy ha veszel egy új Proxima Plust és ha valami elromlik pl. a váltóban csak leveszik a polcról az alkatrészt.
Biztosíthatlak róla hogy nem így van .
És a legritkább esetben fognak levenni a raktárkészleti darabról.A legjobban menő kereskedésben is 10 alatt van a készlet.
Válasz #114. hozzászólásra
Valószínűleg beleérsz a tarlós(mankó)kerékkel egy nedvesebb,vagy lazább talajfoltba és akkor az az ekevas lefelé irányuló húzásának engedve belesüpped jobban a talajba.Így az eke is mélyebbet fog.
Talán ezzel egyidőben az eketalpbeteg talajban az előbb említett ok miatt az ekevas leszalad a tömörödött (eketalpbeteg) rész alá.
Oké köszi és az mitől lehet h megyek simán ,szántok ,nincs domb nincs völgy,egyszer csak ugy bele húz a földbe az eke h meg kell emelnem pedig nem teszem nagyon mélyre
Válasz #109. hozzászólásra
3x30-as,vagy 3x35-ös.Sokat számít az eke beállítása is.Simán elviszi a 3x35 is,ha pl sasrkon,vagy orron jár az eke,vagy az első fejjel keveset fogatnak,de ez mind meglátszik a szántáson.
Válasz #110. hozzászólásra
Amíg a koreai autókból eladnak több ezer darabot,addig kínai traktorból néhány tucatot.A néhány tucatot eladó egy -egy traktormárkára specializálódott traktorimportőr az importot is és az alkatrészellátást illetően is monopol helyzetben van (kerül) és ezzel amennyire csak tud él,már -már visszaél.(bolond lenne,ha nem)Ezt teszi az LTZ importőr Vladimex-Interusz is.De ha ezt teszi(pl itt írta valaki,hogy 70 ezer egy köradagoló),akkor én azt megtehetem,hogy kimegyek Ukrajnába és 1/3 áron megveszem ugyanazt.Ugyanígy elmehetek ,ha már nem lenne alkatrészbeszállító,amit kétlek,na ugyanígy elmehetek Olaszországba,vagy Szlovákiába,Ausztriába a Lagerhausba,stb.
Mi a helyzet a kínai traktorokkal?Ott vagy kifizeti a kereskedő kénye-kedve szerint alakított alkatrészárat,vagy elkezdi esztergályossal,vagy bárkivel barkácsolni a traktorját.Kétlem,hogy bárki elmegy Kínába azért,mert a kereskedő túl drágán adja az alkatrészt kihasználva az ő kizárólagos kereskedői státuszát.Így az olcsó kínai traktort az alkatrészára drágítja majd.Nem most amikor még a beetetés zajlik(vegyél kínait,mert olcsó és egyszerű)Amikor majd növekszik a gazdaságok jövedelmezőségi helyzete és ennél fogva csökken az olcsó ,kommerszebb gépek iránt a kereslet (ez már látható) hát akkor is meg kell valamiből élni a kereskedőnek.Miből tud?Emel az alkatrészárakon.
A világban zajló folyamatok nem abba az irányba mutatnak,hogy többezer kilométerre levő helyek összekötése lenne a preferancia,főleg nem 10-15 év múlva..Ebben a vonatkozásban be fogják vezetni az árut terhelően a kerozinfogfyasztás miatt a környezetvédelmi ,,adókat".Minél messzebbről jön majd a bármi,annál több díj fog rárakódni,hogy egyszerűen fogalmazzak.
Zetorom is volt,igaz 41 éves :o),de az iskolában anno volt Zetor traktor,amiken tanultunk.Azóta is azt a kényelmet vágyom a gépeimre.
Válasz #109. hozzászólásra
valószínű hogy 3x20 vagy 3x25-ös
Válasz #107. hozzászólásra
Egyáltalán nem rágtam be, csak Te ugyanazt a nótát fújod.Ha nem T-25 akkor Goldoni.Meg azt mondta ez meg az,meg akivel Te beszélsz egyik kereskedő a világ legfaszább embere a másik meg egy megátalkodott gazember.A Zetorral kapcsolatban is amit leírtál az 1000 üó-ra vetített költség az akkor állja a helyét ha beletekered az üó.-kat
Van némi tapasztalatom a szervizeléssel kapcsolatosan..Egyébként hány Zetorod volt?
A súllyal kapcsolatosan a 254-esünk ebben a kategóriában a legnehezebb traktor a maga 1520 kg-val.Azt már többször mondtam hogy próbáld ki a J...t is meg az LGW-t is aztán mondjál véleményt.Több olyan ügyfelünk van aki 8-10 év után újból kínai traktort vett,és maximálisan elégedett.Azt én soha nem mondtam hogy ezek a világ legjobb gépei, de hogy könnyen kezelhető,igénytelen megbízható gépek az biztos.
Egy apróság: a traktoraink 90% úgy lett eladva hogy az ügyfél megcsinálja az olajcseréket és él a garancia.De szerintem Te ezt is megmagyarázod.
10 éve a kóreai autóktól az emberek többsége idegenkedett.Mára kiderült hogy tudnak autót csinálni, és van aki többre becsüli mint a német vagy francia autót.
Bocs! Nem a fórumon keresztül akarom népszerűsíteni a traktorainkat, de ezt le kellet, hogy írjam.
Moderátor által módosítva: 2015-04-14 15:30:35
Válasz #108. hozzászólásra
Hát maga az eke vas az nagy mtz eke leselejtezése után került hozzánk és azt kovácsolta le apa és az van most rajta.
50 es mtz után ha hármasat visz akkor kb mekkorákat??
Válasz #106. hozzászólásra
Az akkor 2x25-ös eke.Az pont jó a T-25 után.
Válasz #94. hozzászólásra
Há Te jól berágtál.T 25-öm volt,meg láttam a j... traktorokat,meg a Te gépedről(25) a videót a honlapodon.Azon kívűl,hogy könnyű,meg szerintem 15 év múlva-amikor már viszont kell hozzá-nem lesz hozzá,vagy csak drágán(a felemelkedő üzemanyagárak miatt) alkatrész,még az első kerekei is kicsik.A lehajtás pedig túrhatja a barázda szélét.
Mindemellett az értékét sem tartja úgy,mint más európai traktor ugyanúgy,mint ahogyan pl a koreai kocsiknak is gyengébb az értéktartásuk,mint pl egy vw-nak.Az meg külön téma,hogy eladni is nagyon nehéz lehet használtan,nem úgy,mint az európaiakat.
Moderátor által módosítva: 2015-04-14 15:28:09
Sziasztok!
Na sikerült meg mérnem az ekét és 1 forduló alatt kb 50 cm-t visz.
Ez sok v kevés szerintetek????
Válasz #103. hozzászólásra
%-ban mennyi?????
Válasz #103. hozzászólásra
hát a válságra fognak minden emelkedést nem hogy csökkenne
Válasz #102. hozzászólásra
Ezt az áremelkedést már a nyáron tudtuk, és mondtuk is az ügyfeleinknek.
A "válság " miatt elvileg csökkenni kellene az árnak, de sajnos nem így van.Egyébként nem olyan nagy emelkedés.
Válasz #101. hozzászólásra
A VÁLSÁG, fogjuk arra én is mindent arra fogok!!!
Válasz #98. hozzászólásra
Látod meg is emelték már!!!Ez a negatív hullámok miatt van:))))))
Válasz #99. hozzászólásra
Ez már sajnos egy kicsit emelt ár.
Válasz #98. hozzászólásra
Ezt nem szabad hangoztatni mert még a végén megemelik:))))))
Válasz #96. hozzászólásra
szerintem elég baráti az ár
Válasz #96. hozzászólásra
oke mindenképpen
Válasz #95. hozzászólásra
Ebből a tipusból most kifogytunk, még ebben az évben érkezik egy szállítmány amiból még van szabad traktor 2.9 körül lesz az ára.Ha komoly lesz a szándékod hívjál fel.
Válasz #94. hozzászólásra
Na én is gondoltam!:)))
Kb mennyi lenne a bruttó ára a 40 lovas kabinosnak????
Csak érdeklődés szintjén kérdezem egyenlőre
Válasz #49. hozzászólásra
"Gondold át mégegyszer,mert a T25 sokkal erősebb ,masszívabb vas,mint az ilyen nyuszimuszi kis kínai gépecskék."
Olyanról mondol véleményt amit nem is ismersz.
Próbáltad már valamelyiket?Dolgoztál már vele akár egy órát is?Csak egy példát hagy mondjak.
Polgármesteri Hivatal, Tomo-vinkovics volt már évek óta. A gépkezelő szerint ezt a "nyuszimuszi" gépecskét /LGW-254/ kár volt megvenni mert a Tomohoz képest egy silány holmi.
Elkezdett vele dolgozni,azóta a Tomó a garázsban áll.Minden alkalommal elmondja hogy ezt nem gondolta volna.Ez csak egy a kellemes meglepetések közül.Az AGT-s ügyfeleknek ugyanez a véleményük.A másik amit az alkatrészről írtál:azt honnan veszed hogy nincs hozzá alkatrész.Az más dolog hogy nem kell hozzá.De nagyon szívesen megmutatok neked pl. egy dugattyút,vagy hüvelyt,és láthatod a megmunkálás minőségét.Ha mellé tesszük a Zetorét nem tudsz különbséget tenni.
Mielőtt bírálnál a Zetorral kapcsolatban megnyugtatlak ismerem a márkát.
Egy TZ-4K utód Farmar áráért adunk egy LGW-354-kabinos 40LE traktor 4 hengeres 2543ccm-es motorral,és még talán egy ekére is marad pénz.Tedd már egymás mellé a két gépet .
De akár a T-25-el is.
Válasz #92. hozzászólásra
nem még nem csak az egyik ismerősöm akart elmenni hozzájuk trakit nézni de végül is maradt a japán trakinál és vett egy 600 órás
használt kistrakit
Válasz #91. hozzászólásra
nézeted az oldalukat vagy mi a véleményed???
Válasz #90. hozzászólásra
szerintem ja.Legalább is a tervekben első helyen szerepel.
Válasz #89. hozzászólásra
Szóval akkor marad az LGW??
Válasz #88. hozzászólásra
na ha péntek-szombat nem esett volna egésznap akkor esélytelen lettem volna az tuti
Válasz #87. hozzászólásra
mifelénk mocskos száraz a talaj most
Válasz #86. hozzászólásra
Ja tarlónál többet evett sokkal.akkor nagyon .... volt a föld.most meg féltem rámenni annyira ragadt a teteje.de mondom ha 50 es mtz megy akkor én is...há nehogy mán leszóljanak:))))
aztán télleg jo volt
Válasz #85. hozzászólásra
hát az is nudli
Válasz #84. hozzászólásra
Én tegnap végeztem a szántással.Nekem kb 12-13 litert vágott be a 25ös,kb 1ha on.De azzal elvoltam reggeltöl estig.terep2ben vittem
Válasz #83. hozzászólásra
átlagban az se rossz
Válasz #82. hozzászólásra
Az jó. Az enyémnek 55 literes a tankja, szántásban 10óra alatt kifogy.
Válasz #81. hozzászólásra
azt én se tudom de teljesen meg vagyok elégedve evvel is ha egész nap nyüstölöm akkor is csak 20 lityit eszik meg
Válasz #80. hozzászólásra
A tiéd tetszik. Masszívnak néz ki. Láttam a videóidat is. Csak azt nem értem miért nem Deutz motorral szerelik.
Válasz #79. hozzászólásra
képen láttam már de élőben még soha
Válasz #78. hozzászólásra
Az UE 28-asnak négykerékhajtása van. Az E betű utal az elsőkerékhajtásra.
Egyébként nem csoda, hogy nem ismered, eljárt már fölöttük az idő. Én is csak hobby szinten használom.
Válasz #76. hozzászólásra
hát sajna ezt a világmárkát nem ismerem