Hirdetés
Fórum
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
- Műhelyfelszerelés, szerszám, berendezés, kellékek, gépek új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Agrártámogatások kifizetése új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Hol vannak a régi fórumosok? új
- AKG támogatás új
- Búza termény felvásárlási árak új
- Földvétel, elővásárlási jogok új
- Napraforgó ára új
317 hozzászólás
Válasz mti #311. hozzászólásáraÜdv!
Pár üzem órát tényleg csak könnyen!
Nem boltba járni, de azért ne ekét húzzon. Pótozás vagy hasonló. Max 1800/ford.
Lényeg hogy ne alapjáraton tötyörögve, de ne is max fordulaton.
5-10 üzem óra után mehetne mondjuk kombinátor, vetőgép vagy hasonló, esetleg eke(-1fej), tárcsa, de mindenképp kímélve -1 sebességi fokozattal. Ott már húzhat, de semmiképp ne erölködjön.
50 üó-nál olajcsere, addigra besimul. Utána oda lehet csapni a lovaknak.
Válasz mti #311. hozzászólására45km-ről hazahúzott egy üres potkocsit,ahonnan lett véve. Rá lett akasztva plusz 1 potkocsi. A kormányhoz egy60 éves bácsit. Aztán magothordott. Ne erölködjön tudjon rendesen kipörögni.
Vagy 2-es ekével szántani olyan sebességgel amikor nem erőlködik
Válasz darkcore #314. hozzászólásáraMagyarul ne max fordulaton menjen meg ne erölködjön. Szóval ha erölködik, akkor nagy a dugattyú meg gyűrűk hőterhelèse,a nagy nyomás miatt a dugattyú ugye nyomodik a hüvely falára, úgy,hogy nincs egybekopva , a főtengely csapágy úgy szintèn. Ott is a nagy hőterhelès káros, lehet, mert az illesztèsek melegen csökkennek, így elvileg jobban kopik egymáson a forgó alkatrész, ès nem jó felület lesz. Ezèrt ne legyen terhelve . A könyv asszem anno 250üzemorát írt,de lehet rosszul emlékszem.
Válasz mti #311. hozzászólására Nekem azt mondta a szerelőm miután ugyanez lett csinálva, hogy az a lényeg, hogy könnyen pörögjön, ne erőlködjön, mindegy mit csinálok vele, erre figyeljek
Válasz mti #311. hozzászólásáraÉn a Hw pótkocsit húztam földúton, köves úton pár üzem órát. Utánna könyebb földmunkák.
Válasz mti #311. hozzászólásáraBele a nehéz munkába, 1 sebeséggel kisebben. Üzemmelegen kopjon össze, ne 50-60 fokon, lájtosan.
Sziasztok Mtz-82 turbó
Teljes motor felújítás történt
Hogy kell a motort bejáratni?
Azt mondják hogy mehet bele már a nehéz munkába mert akkor bika lessz de mások azt mondják hogy finoman kell be járatni. Most akkor mi az igaz ki hogy látja ezt ?
Teljes csapágy azás
főtengely csere
Dugattyú+hüvely csere
Teljesen felújított hengerfej
Volt már 1x inditva Olajnyomás 4bar
Motor meg ki lett grammozva
Üdv! Hüvelyezés előtt állok érdeklődnék mi a véleményetek a habis turbós (http://webaruhaz.habi.hu/cikkek/lista/pag_cikklista.aspx?SZURES=19533)
hüvelygarnitúráról? 14e/garn áfásan.
Előre is köszönöm
Sziasztok! Borsod megyében nem vállal senki véletlenül MTZ motor javítást? Főtengely törése van szegénynek...
Válasz István1983 #303. hozzászólására
Válasz #304. hozzászólásra
Az F 1 motorok csak a felén mennek!!
Üdv! Mtz 80-asom van és lenne egy olyan problémám
eltűnik belőle az olaj nem füstöl kéken és nem látok olaj folyást a blokkon SAE 50-es van benne eddig nem volt vele probléma olaj nyomás hidegen 3 melegen 1.5-2.bar szokott lenni nem tudjátok hogy mi lehet a baj a válaszokat előre is köszönöm!
Válasz #303. hozzászólásra
üdv nézesd meg hozzá értő emberrel,ha adugón szorulási nyom látszik és nem melegedett lehet derékszögelési brobléma lehet,csak egy tipp.
Válasz #303. hozzászólásra
Én csak műkedvelő vagyok, majd kijavítanak, ha vmi nem jól mondok. A szorulás szinte természetes egy felüjított motornál erős terhelés után hagyni kel visszahűlni. Az olajnyomás jó de megnézném a centrifugálszűrőt . A fuvókákon jön az olaj. A gyűrűzésnél alaposan kitisztítottátok a dugón a hornyokat és előtte minden gyűrűt beletettetek a hüvelyve hogy a végei kozt legyen x mm hézag? Abolti gyűrűk nem vmi jó minőségűek én áldoznék kb 16 ezret a zetor gyűrůsorra ami EREDETI ( zetor márkabolt vagy axi)végül időnként terhelés alatt meg kellene időnként hajtani 23000on .
Üdvözlet!
Segítségeteket szeretném kérni MTZ motorral kapcsolatban. Egy 80-as motorral hajtatok egy nagy teljesítményű darálót.A motort bontottan vettem, de elmondás szerint fel volt újítva. A motort 1800-as fordulaton járatom így van megfelelő fordulata a darálónak. Összeépítés után járattam a szerkezetet, kifogástalanul működöt, mígnem megjelent a kartergőz, és leállítás utáni újraindításhoz várni kellett, hogy picit hűljön a motor mert úgy szorult, hogy az önindító nem tudta forgatni. Vízhőfok mindig a zöld mező közepében volt azaz kb. 90 fok, tehát nem hinném hogy megfőtt volna a motor 60 üzemóra után már olaj is jött rajta rendesen, majd a végén el sem indult. Motort szétszereltük, néhány gyűrű össze volt törve, néhány pedig erőteljesen besülve. Egyik dugó oldalán látható volt a szorulás nyoma. Mivel azonban a dugó és a hüvely is újszerű volt így csak új gyűrűket kapott. Összerakás után a motor jól működött, de a szorulás továbbra is tapasztalható volt melegen (üzem melegen). Most 130 üzemóránál járok de ugyan az a probléma szorul, jobban füstöl a szuszogón mint a kipufogón és az olaj is dől belőle. Kipufogón kéken füstöl. Ja és közben végig 3 bár volt az olajnyomás, kicsit ezt is sokallom, de az mondják, hogy ha több az nem baj csak kevesebb ne legyen. Szerintem hamarosan megint leáll és akkor újból szét kell szedni. Ha valaki hozzá tudna szólni, hogy mi lehet a baja azt nagyon megköszönném. Én gondoltam még arra, hogy túlságosan meg van terhelve, mert azért a daráló elég jól megfogja.
Válaszokat, hozzászólásokat előre is köszönöm!
Válasz #299. hozzászólásra
Nem azonos,mert a 50-es közvetett befecskendezésű,míg a 80-as közvetlen.
Válasz #300. hozzászólásra
Enyhítő körülmények:
1. Apósom cuccai, csak hirdetem.
2. Nagyon jó állapotúak, tényleg 1500 órásak.
Válasz #299. hozzászólásra
TE rosszab vagy mint én,használt mtz dugókért pénzt kérni
Válasz #279. hozzászólásra
Lehet, nagy hülyeséget mondok, de a 80-asé nem azonos? Mert nekünk van egy garnitúra, ami 1500 üzemórás öntvényhibás blokkból maradt. Lásd a hirdetéseimnél.
Válasz #296. hozzászólásra
Nálunk is ezt szereti a 82-es!
Válasz #296. hozzászólásra
Ebbe teljesen igazad van!!!Szerintem az Agip lefele ível.Az autóm ette az olajat az Agipal a BP-el nem!!
Válasz #277. hozzászólásra
Elég sok mol dinamic 15w-40 turbo dizel olajat elhasználok azt mondhatom nagyon jó olaj és sokkal jobb az agipnál.
Válasz #283. hozzászólásra
65000ft a lengyel gyártmány és tutti jó néhány motort összeraktam vele.
Válasz #271. hozzászólásra
Az Alfáknál 1000km után 1 liter olaj és ez gyári adat.
Válasz #289. hozzászólásra
THX!
Válasz #290. hozzászólásra
Szia!
Sima bukócsöves 50-esem van. A legutóbbi olajcserekor Shell Rimula 15W40 olajat tettem bele. Azt nagyon zabálta. Most valami sokkal olcsóbb olajat töltök utánna amit a helyi mammutvállakozó traktorosaitól veszek. Persze ezt is eszi de talán nem annyira. Az olajnyomás. hidegen 2,5 ; melegen 1,5 bar.
Üdv: Rönó
Válasz #290. hozzászólásra
napi 1-2 liter alatt nem nagyon látni a füstöt
Válasz #281. hozzászólásra
Hali!
Neked is Mtz 550-s van? Neked 20-üzemóra alatt eszik meg annyit? Akkor hova tűnik el belőle? Azt mondod nem füstöl? Milyen olajat használsz?
Válasz #286. hozzászólásra
A dobozai már nincsenek meg , de itt egy teló szám ő megtudja mondani pontosan nála vettem , lehet el is postázza. 8-16ig hívd! Csuka János 70/371 6853
Válasz #286. hozzászólásra
szerintem is érdekes,mivel a zetoron a hüvelyen van gumígyűrű,míg a MTZ-n a blokkban
Válasz #277. hozzászólásra
VDÉNES válaszában az olajfogyást olajfolyásnak értelmeztem ,de hogy a lényegre térjek szerintünk ez nem igazán sok ,némely neves autómárka
nem öreg modeljei is megesznek ennyi olajat.De mindenki saját pénztárcája dönti el mikor költi olaj helyett a motor megfűzésére a pénzét.De meg kell jegyeznem hogy silányabb minőségű de új cuccokkal is előfordul ekkora olajfogyasztás.
Válasz #285. hozzászólásra
Szia!
akkor légy szíves oszd már meg hogy pontosan mi a típusa.
Üdv: Rönó
Válasz #283. hozzászólásra
A zetor hüvely és dugó nagyon jó minőségű HBR gyűrűkkel! Egy kis boltban vettem bács m. Nem tudom honnan lehet beszerezni, de ez nem lesz kráteres mint az orosz.
Válasz #283. hozzászólásra
HABI
Igazából Borsodi vagyok és vannak ugye az interneten hüvely garnitúrák ugye olyan 38 e-ért meg van 42e-ért is de én még a 42e-től is félek nem e valami gyengébb minőségű mert ugye hogy milyen gyártmány erre nincs ki írva :/ Az olcsóbbik az indiai arról le is mondtam :/
Válasz #280. hozzászólásra
Szia!
De Debrecenben hol vannak minőségi alkatrészek? Ugyanis én már majdnem minden kereskedésben vettem méretpontatlan vackot!
Üdv: Rönó
Válasz #271. hozzászólásra
Nekem kb 20 üzemóra alatt eszik annyit. Nem füstöl, könnyen indul, van benne erő, az olaj mégis oda....!
Üdv: Rönó
Válasz #279. hozzászólásra
attól függ hol laksz,itt debrecenben rogyásig vannak alkatrészek,de ne vegyél bele semmi gagyi ukrán szart.
Valaki hüvelyezett már 50-est ?? Ha igen a hüvelyt és a dugattyúkat honnan rendelte és mennyiért ?? Nagyon köszönöm a segítséget elörre is :)
Válasz #277. hozzászólásra
Úgy,hogy ezek 50 éves konstrukciójú gépek és nem mai nyugati autók, amelyiknél az olajcserék között nincs érzékelhető olajfogyás. Akkor kezdj el aggódni, ha szaporodik bene az olaj:-\ mert ezek olyat is tudnak...
Hali!
Hogy értitek hogy még 100üzemóra után se rossz? Meg hogy olajfogyasztásnak sem rossz? Ezeket hogy értitek? Hogy ez elhanyagolható vagy hogy mindenkinek rámegy ennyi olajcseréig?
Azon gondolkozok hogy veszek bele Agip sigma multi agro 20w-50-t vagy mol dynamic turbo star 20w-50-t szerintetek jó olajok ezek? Vagy valaki használ ilyet?
Válasz #271. hozzászólásra
Még100 üö.után se rossz
Válasz #273. hozzászólásra
Még olajfogyasztásnak sem rossz
Válasz #264. hozzászólásra
üdv. vonalba furás kimérés petrilla müvek nyiregyháza
Válasz #271. hozzászólásra
Az nem sok olajfogyás. Szerintem semmi gond nincs.
Köszönöm Gabesz02!!!
Hali!
Mtz 550E saját részre használjuk és olyan problémám lenne hogy olajcserétől olajcseréig 200-üzemóra alatt 2-liter motorolajat kell rátölteni pluszba! Vegyes munkát csinálok szártépőzés permetezés talajmaró kicsi szántás és tárcsa és pótkocsizás! Agip 15w-40 turbos olaj van benne!
Valakinek volt már ilyen problémája!
Válasz #269. hozzászólásra
Valami hüvelykihúzót érdemes csináltatni és azzal kiszedni. Ki lehet ütni is, de az macerásabb.
A sok vízkő ráfog hullani a főtengelyre.....
Az összerakásnál próbálj meg jobb minőségű gumigyűrűket használni és szilkonos tömítőpasztával talán érdemes bekenni.
A dugattyúk befűzésénél mindenképp esztergáltass a rég hüvelyből egy segéd szerszámot.
A dugattyúknál a csapszeg beütése előtt önts a dugattyúba petróleumot és ezzel melegítsd elő.
Talán még szükség lehet a hajtókar perselyezésére. Ide valszeg kell a dörzsár is.
Üdv Mindenkinek!
MTZ 50-es traktorral dolgozok és sajnos elkezdte nagyobb terhelésnél fújni a kartergázt. Olaj nyomás rendben van,erő is van benne még.
Hónap végén akarok motor generált csinálni rajta, mindig magamnak javítom széthúztam már egy párszor,szerelési könyv is van stb.
A kérdésem annyi lenne,hogy hüvely cserének mi a fortélya, hogy a legegyszerűbb kiszedni,az új berakásánál mire kell figyelni?
A válaszokat előre is köszönöm!
Válasz #265. hozzászólásra
mi jártunk igy rábával mindig eltörte kiderült hogy a blokk volt elvetemedve,gondolom itt azért az még durva volna bár kitudja.