Hirdetés
Fórum
- Őszi mély és középmély szántás vagy forgatás nélkül művelni??? új
- Földeladás új
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Húsmarhatartás a Kárpát-medencében új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Osztatlan közös tulajdon megosztása új
- AKG támogatás új
- Diófa betegségének megállapítása, kezelése új
Cikkajánló
Hirdetés
322 hozzászólás
Válasz Veréb Zoltán_31435 #319. hozzászólásáraHelló
#264-es hozzászólásban ott egy link. Zöld színű betüvel van. Arra rákattintasz. Megveszed, bekötöd a rajz szerint és megy is a dolog. Két vezetékes féket rákötöd a traktorról, és a pótkocsit az egy vezetékes "kimenetére" kötöd. Legolcsóbb megoldás és tökéletesen működik. Van rajta jelölés is, gyerekjáték beköni.
Válasz _NB_ #320. hozzászólásáraMTZ-re egy példa
1 és 2 körös légfék a traktoron? Megmutatom! - Áron Bors
Válasz Veréb Zoltán_31435 #319. hozzászólásáraA #250-es hsz.-től elkezded olvasni, akkor megkapod a kérdéseidre a válasz egy részét.
Válasz envagyok2 #318. hozzászólásáraA traktoron csak két vezetékes van: piros , sárga.
Pótkocsin csak egy vezeték: fekete van.
Valaki régebben említette, hogy a traktorra fel lehet tenni egy egyvezetékes szelepet, csak nem tudom milyen szelepet és hogyan bekötve.
Ebben szeretnék segítséget kérni.
Vagy ha ez nem az igazi, akkor a pótkocsira hogyan lehet egy kétvezetékes szelepet feltenni, hogy az egyvezetékes rendszer rendesen működjön?
Válasz Veréb Zoltán_31435 #317. hozzászólásárafékszelep a vontatóra, vagy a vontató fekete kutyafejét akaszd össze a kocsi piros kutyafejével, ez nem szabályos, ne tudod a így a pótkocsin kicsit fékezni, kvázi vészüzemben működik a pótkocsi fék, ha egyátalán működik. de odábbhúzni így is lehet.
Sziasztok !
Próbálok érdemleges hozzászólásokat találni a fórum témában, de idő hiányában nem jutottam el addig, hogy akkor valójában hogyan egyszerűbb megoldani a kétvezetékes vontató és egyvezetékes pótkocsi használható összekapcsolását.
Szeretném ha valaki összefoglalná milyen lehetőség van erre.
Válasz d-032a #314. hozzászólásáraVisszaolvashatsz, volt már róla szó, hiszen ez a topik témája, az, hogy a megnevezése némileg eltér, még mindig témához tartozik. Olyan sok hozzászólás meg nincs itt, hogy ne találd meg, amit keresel.
Igen, az alap kérdéstől eltértünk némileg, viszont ez is hozzátartozik.
Vehetsz Te is 10 éves millió km-t futott kamionpótkocsit, mert traktor után még megfelelően tudod használni, aztán az alatt is már egy komplexebb fékrendszer van, amit ugyan a traktor nem fog elektronikusan kezelni, de meghibásodhat.
Egy kézi fékvezérlőszelep pl. 300E+ és elromolhat, meg el is romlik, így vettünk még 2 gumit, 2 tárcsát, meg 4 betétet egy pótkocsira, mert a két körből egyre kevesebb levegőt vezérelt ki, így fogott a fék, majd blokkolt is.
De friss történet, elektromos fékvezérlő modul, beázott, hibás csatlakozó, úgyszint nem vezérelt, tolta a vontatót, ami szerencse volt, hogy csak a csatlakozó volt hibás, mert ha maga a modul kakál be, az sok pénz...
De visszatérve, ott a válasz, mi kell egy vezetékből kettőhöz, hogy megfelelően működjön.
De ismét ideteszem, egy egész jó kis bemutatást sikerült találnom.
http://www.lezo.hu/szerkezettan/futomuvek/fek/legfek/potkocsi/potkocsi.html
Válasz d-032a #314. hozzászólásáraMaradj a propagandánál, az lényegesen jobban áll neked, és gondolom kifizetődőbb is!!
Válasz Gumóka #312. hozzászólásáraRendszeresen olvasok szakmai témákat, attól függetlenül, hogy már évek óta nemigen szólok bele. Ez is érdekelt volna, célirányosan a traktor-pótkocsi témában.
Mindenesetre, tisztábban látna mindenki, ha egyértelmű lenne, hogy:
-- A traktoron van pótkocsi fékszelep, vagyis a traktoron a pótkocsi féket vezérlő szelep. Ami lehet egy-, vagy kétvezetékes pótkocsi fékszelep, és ennek megfelelően, egy, vagy két db pótkocsi légfékcsatlakozó, (piros és sárga).
-- A pótkocsin van, a pótkocsi fékszelep, vagyis, a pótkocsit fékezőszelep, amiből szintén van egy-, vagy kétvezetékes változat.
Érdemes lenne a félreértések elkerülése miatt, inkább az egy-, ill. kétvezetékes megnevezést használni az egy-, vagy kétkörös helyett.
Válasz rtamas76 #310. hozzászólásáraRendben.
Csak értelmezd már, mit írtam...
Veled egyébként kár ilyen témákba bonyolódni úgy látom...
Válasz d-032a #311. hozzászólásáraOlvass vissza, hogy egymondatos hozzászólásom volt erre irányulva, a többit hoztuk.
A politikát meg meghagyom nektek, mint látod, engem nem érdekel, nem is az zavar, hanem a társalgási szint.
Válasz Gumóka #309. hozzászólásáraAzért, leginkább te erőltetted itt a teherautók kétkörös, és egyébb fék témáját.
Aminek nem túl sok köze van a traktorok, és a hozzákapcsolt pótkocsik egy-, vagy kétvezetékes témájához, ami iránt, inkább érdeklődtek volna itt többen is.
Azt sem ártana javasolni/kérni az illetékesektől, hogy a topik nevét: "Hogyan lehet 2 körös légféket egykörösre csinálni???" változtassák meg, "Hogyan lehet 2 vezetékes légféket egyvezetékesre csinálni???"-ra.
(Amennyire neked idegesítő, az offtopikban a politika, másnak olyan lehet a traktor-pótkocsifék témában a teherkocsifék.)
Válasz Gumóka #308. hozzászólásáraHidd el ugyanaz csak az abs eps stb. beleavatkozik.
Túlmisztifikàlod !
Ugyanúgy kompresszor, tartály, féklábszelep, csövek, abs és egyéb cullangok, fékkamra ,fékbetét, féktárcsa, fékdob, egy csomó elektronikával megbolondítva.
Nincs kézifékkar csak parkírgomb, vagy álás.
Túlgondolod.
Válasz rtamas76 #306. hozzászólásáraUgyanezt pofáztam én is, csak Te nem akartad megérteni...
Válasz rtamas76 #307. hozzászólásáraAz elv annyiban ugyanaz, hogy sűrített levegővel fékezel, a többi már a múlté.
Pont ez a lényeg, hogy a vezérlése, felépítése már teljesen más.
Pont ezek miatt.
Válasz Gumóka #303. hozzászólásáraAz abs ebs esp csak cullang az elv ugyanaz!!!
Válasz MTZ1221.3 #304. hozzászólásáraBingóóóó!!!
Válasz MTZ1221.3 #304. hozzászólásáraSzerintem belekeveredtünk csöppet, egymás gondolataiba
Válasz Gumóka #303. hozzászólásáraIgyigy. Kamionon 2 körös fék van, 2 vezetékes pótkocsi fékkel. En azt mondtam.
Traktoron nem lesz kétkörös, csak két vezetékes.
Válasz rtamas76 #302. hozzászólásáraÉrtelmeztem.
Ha meg '88-24' között félidőben nézek egy légfékkel ellátott járműszerelvényt, akkor ezek az ábrák oda már nem érvényesek.
Ennyit fejlődött. Abs, ebs, esp, aebs stb.
Az eredeti kérdésre pedig a belarosszon 2 vezetékes fékkivezetés van, a pótkocsira meg 1 vezeték helyett kettő kell egy relészeleppel és probléma megoldva.
Az én eredeti mondandóm pedig arra irányult, hogy MTZ1221.3 írta, hogy a tehergépkocsiknál 2 vezetékes van, ami igaz is de 2 vezeték-2 kör. Ebből haladtunk itt tovább.
De még tovább idegelsz, berúgok máma'!!
Válasz Gumóka #301. hozzászólására#276 azt értelmezd hánydarab cső honnan hová!
És a valóságban is ígyvan!
Válasz rtamas76 #299. hozzászólásáraOlvasd már el, amit linkeltem baszod.
Meg azt is értelmezd amit leírtam.
A teherautókon kétkörös, kétvezetékes légfékrendszer van, érted? Máig a gyári kézikönyvek, szervízutasítások is így határozzák meg.
Töltő, vezérlő, ez két külön kör.
Máig minden teherautó külön méri a két kör légnyomását ráadásul, mivel ismered a tatrát, tudhatod Te is, meg régi más technikáknál is kétmutatós óra mért. Mert két külön körről beszéltünk.
Azt is tudom, mi az a rugóerőtárolós fékmunkahenger, meg azt is tudom, miért volt fékem, mikor beesett a pedál. A rugóerőtárolós munkahengerben is két légüst van, két külön körrel vezérelve.
Ezt régen, ma is úgy tanítják, hogy a kétkörös fékrendszer azért kétkörös, ha egy meghibásodik, még mindig legyen mivel megállni. Légféknél is ez működik, ezért vannak biztonsági relészelepek, többek között.
Az, hogy személyautónál első-hátsó tengely külön van, más dolog. Az is kétkörös, de ezt egy teherszállító eszköznél nem lehet így felépíteni, mégis kétkörös rendszere van.
A személyautó folyadékos rendszerét ne keverd ide, nem ugyanaz a kettő.
Válasz rtamas76 #299. hozzászólásáraNem értek hozzá, előre leszögezem. De van olyan traktor ahol csak a két vezetékes van, ráteszel az egy vezetékes pótkocsi fékre egy fordítót, ( nagy kutyafej, kis kutyafej), felkötöd a pirosra, és működik. Ideiglenesen megteszi, inkább mint fék nélkül szaladgálj.
Utoljára nekifutok.
Minden autó kétkörös fékkel van ellátva.
Kezdve a
Wartburg skoda lada
Opel wv bmv a teherautók is
Ifa kamaz scania volvo stb
Függetlenül ,hogy levegős , vagy olajos működtetésű!
Pótkocsi fék
1 vezetékes ok
2 vezetékes na ez van keverve a kétkörössel!
Ez kétkörös nemlehet!!!!!!!!!!
Ugyanis 1 töltő ág
1féklevegő ág
Mivel 3.cső nincs így 2fékkör sem lehet!
A sztori ,hogy kézifékkel jöttem haza és milyen jó a kétkör. Ott sántít ,hogy hogy az nem a 2.kör hanem a rögzítőfék ami rúgóerőtárolóval működik és a pótot is fékezi mintha rögzíteni akarnánk. Fékhatás lessz.
A kétkörös biztonsági fék, az mikor egy közös főfékhenger vagy pedálszelep teljesen külön 1.kör(jármű elsőféke)
2.kör (jármű hátsóféke)
Teljesen különálló fékcsőrenszerrel van ellátva az eleje és a hátulja.
Bármelyik meghibásodása estén a másik üzemképes marad. Pl: a fékpedál bentfog, de fog a fék valamelyest.
(1 kör) vagy első vagy hátsó!
Aki nemtudja megkülönböztetni a kétkörös féket a kétvezetékes pótkocsi féktől az gáz.
És távoláljon tőlem ,hogy valakit is megbántsak.
Egy a lényeg inkább a pótot kell átalakítani sokkal biztonságosabb és hivatalossá lehet tenni.
Még a gépre feszerelt utólagos 1vezetékes fékszelepet nem. (Amennyiben nemvolt hivatalosan rajta)
De ha rámhalgattok aztcsináltok amit akartok!
Na csá!
Válasz Gumóka #297. hozzászólására
De itt van amit kerestetek.
A tehergépjárművek pedig még mindig kétkörös, két vezetékes fékrendszerrel vannak ellátva, kár ezen agonizálni.
http://www.lezo.hu/szerkezettan/futomuvek/fek/legfek/potkocsi/potkocsi.html
Azt meg hagyjuk, hogy kit, hogyan oktatnak, nálunk például 2005-2008 körül még mindig ifa motort nézegettünk a műhelyben, közben már az E4 Scr katalizátoros motorok mentek, abban az időben igencsak le volt maradva az oktatás a technikához képest.
Kollégám fia is gépészetet tanul, mondja, mik vannak, én meg csak nézek, nekünk sem voltak ilyen lehetőségeink, ma már azért jobban mennek a korral.
De épp nézem, a volvom 2001-es, egy sima abs vezérléssel, ügyesen meg tudtam oldani a fékfolyadék cserét itthon is, most vettem az opelt, 4 éves, ezt is megnéztem, mint "új" autó cserélném, aztán viszem szervízbe, mert olyan felépítése van már, hogy itthon nem érdemes beletúrni.
Válasz rtamas76 #294. hozzászólásáraVan ott még sok más is, nem csak abs, nekünk is van itt egy öregebb pótkocsi, az autó folyamatosan írja rá az abs hibát, mert egyszerűen nem tudja kezelni rendesen azt a rendszert. A szervíz se tudott vele mit kezdeni, ráadásul kintről hozott, honosított pótkocsi, felújított.
A fiatalabb pótkocsik is már 12 évesek, az öreg meg asszem 20, a kettő alá nézve is nagy a különbség, teljesen más a vezérlése.
Nekünk ígyvan megoldva.
Válasz Gumóka #293. hozzászólásáraOk de a kétvezetékes fék ugyanaz maradt.
Ami változott, lettrajta abs meg fékerőszabályzó.
Egy pókocsifék attól,hogy tárcsafékes lett attól a működési elv ugyanaz.
Megmég lehetrajta rúgóerőtároló.
Ami sokat változott az a hajtáslánc a motortól a váltóig. Azt sokan még a szakmában is csak a felyüket kapkodják.
Válasz rtamas76 #292. hozzászólásáraPersze, csak marhára nem egyről beszélünk Veletek.
Mert azért továbbképzés hiányzik Nálad, nem azért, mert buta vagy, hanem ha nem szakmájaként csinálja az ember, 5-10 év alatt fejlődött, fejlődik annyit a technika, hogy elveszel benne, mert nem tudod, mit nézel.
Mondjuk az eredeti témától is jól el lett kanyarodva, de ahogy látom kár is ezt tovább húzni.
Válasz envagyok2 #290. hozzászólásáraÉn tudom!
Ez a szakmám!
És ebben is dolgoztam vagy 10 évig.
Nekünk még normálisan megtanították a 90es évek legelején.
Válasz Gumóka #287. hozzászólásáraKi beszél itt traktorról ???
Válasz rtamas76 #281. hozzászólásáraa kétvezetlékes fék nem egy túllihegett szabályozás. pláne nem ott, ahol sokat kell fékezni, dombon. egyvezetékes féket ha valaki állandóan azt nyomkodja, akkor leürül a tartály, mert ugye az egyvezetékes úgy fékez, hogy leüríti a vezetékből a levegőt, és így fékez be a pót a tartályból használva a levegőt. amíg a pedél be van nyomva, adddig üres a vezeték, addig nem tud tölteni a tartályba, és onnan ráadásul fogy. ezért egyveuetékes féket dombon tilos állandóan lökködni, kicsiket pisszegtetni, fékezgetni, mert leürül, azt taposni, felengedni, várni, taposni, felengedni, várni. és a két fékezés között tud tölteni a tartályba. kétveetées féknél a piroson állandóan tölt a tartályba, a sárgával van szabályozva, így a kétvzetékes fékkel lehet pisszegtetni, kicisket lökködni, hogy csak a pót fogjon, az nem ürül le, illetve lehet látni a tartály nnonyást, amíg van bent, addig fékez. ha meg abból is lefogy a levegő bizonyos szint alá (kb 2,5 bár) , akkor meg automatikusan befékez.
Válasz envagyok2 #288. hozzászólásáraEz hajszálpontosan ígyvan.
Válasz rtamas76 #277. hozzászólásáranem egészen értem, amit írsz, de a piros a töltő kör, azon mindig van nyomás. ha leszakad, leürül a piros vezeték, akkor azonnal befékez a pótkocsi fékszelep
a sárga a fékező vezeték, ezen csak akkor van nyomás, ha fékez a vontató. ha nem fékez, akkor ez üres, nincs rajta nyomás.
egy vezetékes vonttóval is lehet vontatni, fékezni kétvezetékes pótot, nem szabályos, de működik. mégpedig úgy, hogy az egyvezetékes (fekete) kutyafejet a pótkocsi piros kutyafejéhez kell kapcsolni, és ugye ezen akkor van nyomás, akkor tölti a tartályt a póton, ha a vonató nem fékez. ha a vontató fékez, akkor elenegdi a levegőt a fekete kutyafejről, leürül a vezeték, elmegy a nyomás a pótkocsi piros vezetékéből, vagyis a pótkocsi fékszelepe ezt úgy érzékeli, hogy leszakadt a piros kutyafej, és azonnal befékezi a pótot. aztán ha a vontatón felengedik a féket, akkor újra felépül a nyomás a fekete kutyafejen, a pótkocsi fékszelepe meg kiold. nem szabályos, de működik.
Válasz mtz1221 #286. hozzászólásáraMeghajtanék egy rendeset, de az nem traktor
Válasz Gumóka #285. hozzászólásáraMajd ha eltolod már 1x erre a képed, és meghajtasz egy rendeset, akkor lesz utánna nem sokára ami felhúzza.
Válasz mtz1221 #284. hozzászólásáraNálunk azért vannak dombok, amiken le kell jönni, oda kell a fék, mert eltolja a traktort, voltak is errefelé borulások.
Meg van egy nagyon szép völgyünk, onnan szénát szoktunk hordani, ott 14 körbálával vagy 2 traktor húzza fel a pótot, vagy 1 húzza, 1 meg tolja.
Válasz Gumóka #282. hozzászólásáraNem érteni, mert én még pótkocsin féket ebben az életben nem használtam. Traktoron allergiás vagyok ha nem fog rendesen, de póttal még az új sem volt összegyugva.
Válasz rtamas76 #281. hozzászólásáraItt még van új 5070 nyuszi , adagolóval. Habár akarat kérdése az egész. Zetor forgalmazónál bent volt 200 darab 125ös fortera(a geci hozzánk nem is hozza a legjobb szériát) mins papírozták őket a románoknak.
Válasz mtz1221 #280. hozzászólásáraEgyébként jó ez a kétkörös fékrendszer, mert ha valami elhal a két körből még mindig van 1. Jöttem én is úgy 100km-t haza, hogy a pedálfékem 0, kézifékkel jöttem.
Meg ami a leggyakoribb hiba, a köcsögben a membránszakadás, azzal is el lehet gurulni biztonságban szervízig.
Bár a mai fékrendszerek már rég túl vannak a 20 évvel ezelőtti szinten, ezeket is már laptoppal lehet szerelni.
Válasz mtz1221 #280. hozzászólásáraMert nemnyomorít az unjó a barom túlliheget szabályzásal.
Szerintem nállatok az adblus motort sem erőltetik? Vagy igen?
Válasz Gumóka #271. hozzászólásáraHozzánk meg az új lengyel pótkocsik 1 vezetékes madeinserbia petoletkás rendszerrel jönnek. Külön kell kérned ha 2 vezetékest akarsz.
Nem volt nehéz kiguglizni.
Jó olvasgatást.
https://mogi.bme.hu/TAMOP/kozuti_jarmurendszerek_szerkezettana/ch15.html
Válasz MTZ1221.3 #276. hozzászólásáraHa jól megnézed a vontatón 2kör van a póton csak 1
A 41es ábrán a 2fékkamra 1csövön kapja a féklevegőt
Válasz Gumóka #271. hozzászólásáraVan a 2 vezeték
1es féklevegőt enged a kamrákra
2 vezeték állandó rendszernyomásmellett a leszakadáskor atómatikusan a tartály levegőjét a fékkamrára engedi. Ezzel beblokkol az ősszes fék amélkül , hogy a levegő a tartályokból a szakadt csövön elmenne!
Tehát a leszakadt pótkocsi nemtud tovább gurulni magatehetetlenül!
1988-as műszaki könyvből. Ez ma sincs másképp.
Válasz Gumóka #274. hozzászólásáraHivatalosan kétvezetékes!
Szlengben mondjuk kétkörös féknek! Pedig csak 1kör két vezetéken!
Mert vezérelt fék 1ik töltővezeték a másik!
A1vezetékes pedig a töltő és fekvezérlő ugyanaz az 1cső.
Válasz rtamas76 #273. hozzászólásáraJójó, nekem aztán mindegy, kétkörös, vagy kétvezetékes....
Válasz Gumóka #271. hozzászólásáraA négykörös védőszelep az más tészta!
Az a tartályok töltési sorrendjét hivatott vezérelni.
Pl 1kör veszting kioldás
2 kör féklevegő
3kör a kuplung és váltó vezérlés
4 segédtartály légrugók felező billentő kapcsoló stb.
Ez általában tipus függő 6.5 bár és következő tartály!