Hirdetés
Fórum
Cikkajánló
Támogatott tartalom
Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.
474 hozzászólás
Válasz Traktorszerviz86 #473. hozzászólásáraAzóta már lehet kohóba ment a vas
Válasz louithebad #109. hozzászólásáraÜdvözlöm olvastam a kérdését
Amennyiben aktuális még akkor szívesen adok egy telefon számot
Ahol biztosan tudnak segíteni.
Válasz Bárány #470. hozzászólásáraLehet inkább le kéne szedetni a modikkal, mielőtt ihletet kap valamelyik tintanyaló.
Válasz Bárány #470. hozzászólásáraEzt jól dugd el, mert meglátják az illetékesek és lesz itt nemulass!
Vannak érdekességek máshol is, nem csak nálunk:
nehéztárcsa fékezett futóművel, rendszámmal, hárompontos vontatással.
Sziasztok volna egy kérdésem van egy potkocsi fehér igazolo lapal meg rendszám adásvételi folytonoság megvan , át lehet e íratni,, meg jó e a sima műszaki nem kel hatoságira vinni
Már azon gondolkodom, hogy valakinek ajándékozzak virágokat, hogy felgyorsítsam a folyamatot.
https://expresszvirag.hu/
Nahát ha nem tudnád..."Halljátok, voltam az okmányirodában, átíratni a verdát, amit vettem. Beadom a krapeknak a cuccokat, megnézi őket, aztán egy lukasztóval villámgyorsan kilukasztja a forgalmit. Mondom:
– Mit csinál, ember, az istenért, tönkreteszi az okmányomat? Az hatósági hivatalos irat!
Azt mondja:– Másikat kap. Mondom:– Másikat? Minek? Hisz már nem is vagyok köteles magammal hordani, a rendőr se kéri, csak lehívja az adatokat az adatbázisból.Azt mondja:– Akkor is újat nyomtatunk. És egyébként hatezer forint.
– Ja, akkor értem, miért kell. De akkor pláne nem kérek, köszönöm. De nagyon kedves, hogy felajánlotta, de nekem nincs rá szükségem, a rendőrnek sem, akkor meg minek dobjunk ki a kormányablakon hatezer forintot, nem igaz?
– Kötelező. A külföldi rendőr kéri.
– Akkor majd visszajövök, ha külföldre megyek. És ajánlok érte… tudja mit? Ezret. Annyiból ki kell jönnie, ha ötszáz forintost is megéri nyomtatni, vízjellel, fémszállal. Még a tisztes haszon is megmarad. És úgy tudom, Európai Unió tagok vagyunk. Jól tudom, azok vagyunk még?– Jól tudja.
– Schengen, Interpol, meg minden… Nyilván van közös adatbázisunk a külföldi rendőrökkel. Titkoljuk az autóinkat?
– Forgalmi nélkül nem lehet átíratni az autót – feleli és villámgyorsan kilukasztja a verda törzskönyvét is.– Jézus, ember! – mondom.Azt mondja:
– Nyugi, ebből is újat kap. A maga nevére szólót.– Hát az meg végképp minek, ha a forgalmi úgyis kötelező? Abban benne van a tulajdonos is. Aztán a törzskönyv csak hever évekig a fiókban, most már a forgalmival együtt. Az eredetvizsgálat is kötelező tizenkilencezerért, ott úgyis kiderül minden, mindjárt igazolhatnák azt is, hogy tényleg az eladó nevén van-e az autó, ha már annyira aggódnak és olyan alaposak. Ámbár már az eredetvizsgát sem egészen értem, már azon kívül, hogy tizenkilencezer forint, mert már magam is le tudom kérni az Ügyfélkapuról bármelyik verda előéletét a rendszám vagy alváz alapján. Ott is megmondhatnák, kié az autó.
– Személyes adatok védelme.– Jó, akkor csak bólintsanak, hogy azé, akinek a nevét mondom. Nem kell ide törzslap sem. Illetve… Talán az is hatezer forint?– Igen.– Ja, akkor azt is értem. Ha már itt tartunk, az átírási illeték mennyi lesz?– Nyolcvanegyezer-kettőszázötven forint.
– Jézus Mária! Hisz összesen nem leszek itt öt percet. Ez milyen óradíj? Már az eredetvizsgát is erősen sokaltam, bár az fél órába is beletelt.– Ez nem óradíj. – Szerintem se. Inkább sarcnak tűnik.– Köbcentire megy. A nagy autó többe kerül.
– Jó, de ha ez ennyi, akkor a kisautó átírása is mocskosúl drága. Amúgy meg nem szórakozni vettem valami diszkódzsipet, hogy büntessenek érte, mint látja, ez egy furgon, szállításhoz, vagyis munkához, hiába személyautó papíron.– Hát, sajnos ez a szabály. Közigazgatási illeték. Az államapparátus fenntartására.– Na, helyben vagyunk.– Mit gondol, miből van közigazgatás, közvilágítás, meg utak, meg egészségügy, meg oktatás?
– Ezt most, ugye viccnek szánta? De tegyük fel, hogy ezek tényleg mind vannak és kielégítők. Mért nem tudja ezeket megoldani az állam abból a hatvan százalékból, amit a jövedelmekből vonnak el?
– Milyen hatvan százalékból? Tizennyolc és fél a társadalombiztosítás és tizenöt a jövedelemadó. Az harminchárom és fél. Ennyit vonnak le.
– Maga is úgy tudja? Nincs egyedül. Na és a huszonhét százalék ÁFA?– Az más.
– Mért más? Nem a jövedelmünkből vásárolunk? De ehhez még hozzászámolhatjuk az egyebeket. Autóátírást, illetékeket, okmánybélyeget, satöbbi, ami mind az államhoz kerül vissza, a keresetünkből. Szóval az a hatvan százalék inkább hetven. Lehet, hogy csak hatvanhat. A lényeg, hogy ennyi pénzből úgy kéne kinéznünk, mint Svájcnak, olyan egészségügynek és oktatásnak és utaknak kéne lenni, mint… Ja, nem beszélve a közigazgatásról.
Válasz envagyok2 #466. hozzászólásáraPfu, én nem sokat tudtam ebből kiolvasni.
Pár telefont azért eressz meg, de mi anno csináltuk honosítást a cég bejegyzett megyéjén kívül másik megyei hatósági vizsgabázison is.
Mondom az a baj, hogy nagyrészt az nkh is lüke a saját szabályaihoz, tologatják egymást közt az ember kérdéseit csak, válasz meg nincs
Új forgalombahelyezésem nekem igaz nem volt, de pld. A kisautóm nekem is Pest megyében honosodott, én meg tolnai vagyok.
Letojták, csak fizessek.
Válasz Gumóka #465. hozzászólásáramegcsinálná, csak ide hozza a kocsit, mert ez félutn van a gyár és közte, és ne kelljen szállítani annyit, ha az ő megyéjébe lenne megcsinálva. azon megy a bővészledés, hogy az én megyémbe meg lehessen csinálni, és itt van a pattintás, hogy az importőr másik megyébe van, a tulajdonos most másik megyébe van...
ez az oirányadó szabály, ebből mit lehet kiolvasni?
(4) * Közúti gépjármű-közlekedési hatóságként a fővárosi és vármegyei kormányhivatal jár el *
1. a Kkt. szerinti vizsgáló állomási tevékenység engedélyezésével kapcsolatos hatáskör gyakorlása, a vizsgáló állomással a hatósági szerződés megkötése, a vizsgáló állomások és a műszaki vizsgabiztosok tevékenységének ellenőrzése, az ellenőrzés alapján a jogkövetkezmények alkalmazása, továbbá a hatóság által üzemeltetett, valamint az illetékességi területén hatósági szerződéssel rendelkező vizsgáló állomáson - a jármű tulajdonosára egyébként irányadó illetékességi szabálytól függetlenül - a közlekedési hatóság telephelyén végzett egyedi forgalomba helyezés engedélyezése, jármű-honosítási eljárás, a bármely telephelyen végzett forgalomba helyezés előtti és időszakos vizsgálat végzése, valamint a vizsgáló állomás és a járműfenntartó szervezetek tekintetében a Szolgtv. szerinti szolgáltatás felügyelete;
Válasz A.I. #464. hozzászólásáraAz első forgalomba helyezést azért itthon többnyire megcsinálják a kereskedők, neki nem tudom miért nem csinálták.
Simán forgalomba helyezheti, viszont akkor a kereskedő adjon minden papírt hozzá.
Nálunk is most van egy ilyen, vettek 4 olyan felépítményű batériás pótkocsit, ami itthon nincs is, aztán Tolna meg Pest megye is lepattintotta, végül központilag talán lett megoldás rá, de ez már 1 hónapos sztori, aztán még mindig Lengyel ideiglenes rendszámok vannak
Válasz Gumóka #463. hozzászólásáraAkkor jól gondoltam, hogy ez még így megy, hogy mehetsz másik megyébe is.
Abban nem vagyok biztos, hogy ki kérheti, de szerintem, ha a minden dokumentum meg van a vevőnek, akkor ő is indíthatja.
Válasz A.I. #462. hozzászólásáraAz új forgalombahelyezést minden hatósági bázisnak meg kell(ene) csinálnia.
Válasz envagyok2 #461. hozzászólásáraNKH egyedi forgalomba helyezés talán, gondolom gyártják "sorozatban", tehát vannak gyártási papírjai. Szerintem meg kellen csinálnia a Te megyédben lévő központi bázisnak is.
Azt viszont nem tudom, hogy ki kérheti.
Egyébként nagyfrancok a gyártók, miért nem névre írva viszi oda, vagyis legalább vizsgáztatva, hogy csak kormányablakba kelljen menni. Biztos nem fér bele az árba...
új pótkocsi első forgalomba helyezését hol, melyik megyébe kell intézni? az importőr székhelye szerinti megyébe, vagy ott is lehet, ahol a vevő székhelye van?
gyárból egyenesen ide hozták a pótkocsit, és az én megyém le akarja passzolni, hogy az importőr székhelye nem itt van, és akkor vigyem oda. vicces...
egyáltalán ki intézheti ezt, ki kérelmezheti ezt, ki lehet ügyfél, csak az importőr, vagy a vevő is indíthatja, ős is forgalomba helyezheti?
forgalomba helezés alatt alapvetően a műszaki vizsgát értem, tudom, okmányiroda már egyenes pálya, csak odáig kéne eljutni.
Mg vontató és lassú jármű esetén kell bontási igazolás végleges kivonáskor vagy nem? Ha a csókolom kéri,akkor mit dörgöljek az orra alá,hogy nem kell,mert ha jól tudom ,eddig nem kellett.
Sziasztok!
Lenne a közelemben egy traktor amiért ésszerű árat kérnek viszont nem volt még forgalomban csak igazoló lapja van, ez mit jelent mennyire macera ezzel forgalomba helyezni ha egyáltalán lehet?
Háromszög rendszámos gép, meglévő forgalmijával újra forgalomba helyezhető? Ha igen mennyire macerás? Esetleg ügyintézés menete?
Válasz Nyomasek Bobo #454. hozzászólásáraMiből bótónának azok,akik itt hirdetik a rengeteg fülkét,váltót,stb,stb!
Válasz Dvili #455. hozzászólásáraTudom hogy régen nem kellet...de ki tudja?
Válasz Nyomasek Bobo #454. hozzászólásáraEddig sem kellett
Sziasztok.
Jól sejtem, hogy mezőgazdasági vontatót még nem kell bontóba vinni, ha véglegesen kivonatom a forgalomból?
Válasz mtz zoli #452. hozzászólásáraKpm műszaki lesz belőle
Sziasztok volna egy kérdésem van egy potkocsi fehér igazolo lapal meg rendszám adásvételi folytonoság megvan , át lehet e íratni,, meg jó e a sima műszaki nem kel hatoságira vinni
Válasz Dvili #450. hozzászólásáraKöszi! Akkor végülis ugyanaz mint egy szgk.
Válasz huczka.zsolt.mic #449. hozzászólásáraForgalmi adásvételi kérdés át e megy műszakin fek stb alap nulla olajcsepp csak kpm es vizsgabázison megy at
Elvileg gépkönyv kéne hozza.
De ha mar vizsgázott egyszer ilyen Magyarországon akkor benne van rendszerben , akkor elég forgalmija meg adasveteli.
üdv Mindenkinek! mi szükséges egy 1985-ös osztrák forgalmis r88 traktor forgalomba helyezéséhez? köszönöm a válaszokat!
Válasz endypapa_20120 #440. hozzászólásáraSzerintem igen.
Válasz Gumóka #445. hozzászólásáraFeketét nem hiszem, de nem kizárt!
Y viszont szerintem nem lehet akadály még nulláról sem, illetve a fekete sem, ha valaki megrajzolja, adhatja a nevét ahhoz, hogy megépítette!
Mindent lehet, idő és pénz!
Kérdés, hogy ére e annyit, vagy annyiért már papíros is van abból, amit az ember keres!
Válasz Gumóka #445. hozzászólásáraMielőtt beleugrok, mindenképp végig járom a hivatalokat, csak az a kérdés melyiknél kezdjem. Aztán majd adja magát a többi.
Válasz endypapa_20120 #444. hozzászólásáraElvileg lehet több adásvételi is, csak a vevő(k)-eladó(k) kövessék egymást, hogy igazolni lehessen az eredetét.
Szürke forgalmit átíratni sem lehet, csak vizsga után. Biztosítást lehet rá kötni
Elvileg évekkel ezelőtt így ment. Viszont az NKH-s telefonálgatásokba is sokszor volt "ööööö" meg "hmmm"
Vizsgabázis sem mindegy, mondjuk mindenképp hatóságira kell vinni. Csak mindenhol máshogy értik a szabályokat.
Van, ahol a papír nélülire is tettek rendszámot, talán BAZ megyében hallottam ilyet.
Válasz Gumóka #443. hozzászólásáraKöszönöm! Rákérdezek a tulajnál.
Válasz endypapa_20120 #442. hozzászólásáraAz adásvételi és forgalmi tulaja passzoljon.
Válasz Gumóka #441. hozzászólásáraEz mit is jelent pontosan?
Válasz endypapa_20120 #440. hozzászólásáraHa megvan a jogfolytonosság, igen!
Szürke forgalmival rendelkező (rendszám nincs) traktor forgalomba helyezhető újra?
Válasz Magister #438. hozzászólásáranem nekem kell, isten ments. egyik ismerősöm szeretne.
Válasz horvath.agro #434. hozzászólásáraVedd meg az enyémet, én is eladom.. és az rendszámos, műszakis..
Válasz horvath.agro #434. hozzászólásáraElvileg ha a tulajdon adásvételivel a legelső tulajdonosig visszavezethető, akkor lassú járműnek forgalomba helyezhető, csak nem kap törzskönyvet. Legalábbis nekem ezt mondta az ügyintéző a kormányablakban (egy Dutra Frak B2-t akartam megvenni).
Válasz horvath.agro #434. hozzászólásáraJan.1 óta sehogy. Elötte még meg lehetett csinálni okosan.
Válasz horvath.agro #434. hozzászólásáraKb sehogy
Hacsak nem olyan zöld a motorja mint a Steyrednek...
hello
azt szeretném kèrdezni, hogy ha van egy papírok nélküli t16 kistraktor ami adásvételivel eladó, látszik minden szám rajta, azt hogy lehet forgalomba helyezni?
mi kell hozzá?
köszi
Forgalomba helyezhető egy gyári pótkocsi, ha nincs forgalmija illetve rendszáma? (Alvázszám és a tipustáblazat megvan)
Válasz Nyomasek Bobo #431. hozzászólásáraNem tudom, ma hogy van, de nekem mind a két BSS fekete volt!
Az egyiket míg le nem járt róla a műszaki addig úgy húztuk, aztán kivonattuk és központi vizsgabázison (kpm) kértük a lassú járműre való vizsgáztatást. A másik már eleve kivonva lett véve. (Így 5 év a műszaki és nincs súlyadó!)
Válasz A.I. #429. hozzászólásáraHát ja...de most már nem is lehet feketét pirosra átpapírozni, nem?
Válasz A.I. #429. hozzászólásáraRendben, marad kamion pót.
Válasz subikiss #428. hozzászólásáraIgen, ha csak nincs már lassú járműnek vizsgáztatva!
Kamion pótkocsi átírásához kell eredetvizsga?
Sziasztok. Adott egy pótkocsi. Haromszog rendszammal. Papirjai is megvannak. A kérdésem az lenne. Hogy a műszaki és átpapirozása mennyibe kerülne kb? Illetve mi a folyamata?
Üdv. Van egy 7t pótkocsi ami mindig tanyán szolgált. Se adásvételi se számla. Van valamilyen megoldás a forgalombagelyezésénej?
Válasz Rabó001 #424. hozzászólásáraLitterv, Pécs