Hirdetés
Fórum
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Robotkormány új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- VI. Agroinform Fórum Találkozó 2025 új
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
- Búza termény felvásárlási árak új
- Szőlő felvásárlási árak új
- Munkabérek a mezőgazdaságban új
- Claas Lexion vélemények új
- MTZ 1221 traktor új
418 hozzászólás
Válasz Berkó_ #417. hozzászólásáraoktóberben, de nem minden tarló gyomosodik el tavaszra, változó (sokszor táblán belüle is) ha a felső rétegben t1-t2 gyomok vannak akkor zöldül, ahol jellemzően t4 azok nem, különösen amikor lekeményedik meg összekégesedik a teteje, ezt a kis csíranövények sem tudják áttörni, majd kombinátor után kezdenek kelni...
Válasz .Feco. #416. hozzászólásáraMikor volt lazítózva, hogy ilyen gyommentes?
Válasz szanberg #415. hozzászólásáralazító, csak túl sok esőt kapott és egy kicsit kilúgzódott meg megkérdesedett... nem néz ki szépen egyáltalán...
Válasz .Feco. #414. hozzászólásáraEz milyen alapművelés volt?
Válasz GREVEN #411. hozzászólásáraNa jó, legyen egy kettő...
Amúgy a helyetekben óvatosan virgonckodnek a sar fölött, a traktor elmegy az biztos, de ha a kombi elsüllyed és a lecovekelt traktor kirúgja maga alól a szarazat cefettul elassa magát!!!
Válasz Mokári Ádám #412. hozzászólásáraHa a pótkocsizás megoldott lenne, vagy a ferga beférne a sorba minden meg frankó lenne, de így muszáj valamit kiötleni.
A magágy készítésben, meg a nehéz talajmunkába nincsen párja.
Válasz GREVEN #411. hozzászólásáraMi lesz a sorsa nem adod el?
Soha nem gondoltam volna, hogy egy rendes tavaszi magágykészítővel ez a hevederes dolog ennyire patent lehet.
Hihetetlen hogy ahol a hernyó elmegy a kombinátorral ott utána mütrágyaszóróval vagy a vetőgéppel kínlódva tudunk csak elmenni.
Rögtön elsüllyed minden ami gumikeréken megy a hernyó meg vidáman elmegy.
Meg merem kockáztatni,hogy gumikerekessel nem tudnánk a belvizes táblákból ekkora darabokat megcsinálni.
A 6 méteres kombival 2 6-os vetőgép előtt simán győzné a talajt csinálni. Értem már, hogy az előző tulaja miért imádott vele tavasszal magágyat csinálni. Nem hiába mondták az ottaniak,hogy mire ők a gumikerekessel rá tudtak menni a földre, ezzel már a második soron járták át akkor az előző tulajai.
Feco, jöhetne egy fotó most már az új gépkapcsolatról. Hagy lássuk összeporolva is.
Válasz GREVEN #404. hozzászólásáraLáng autó Kaposvár. Bámit beszereznek jó áron traktorhoz munkagéphez...
Válasz GREVEN #404. hozzászólásárapróbáld meg a bearings kft-t
én kerékagy csapággyal futottam köröket szakszerviz 23 autósbolt 17 bearings 12 csak ide vinnem kellett a kipréseltet levették a méretet és hozták.
Nem traktor de ez is hevederes,Ukrajnába fotóztam,nem tudom terepen milyen.
Ki mit gondol hogy ha a 12 taposo görgőből egy hiányzik szabad vele ugy dolgozni?
Csak a hétvégére jön meg a szimering a kerékhez,de nagyon kellene már fogasolni.
Szabad befogni vagy inkább a másik géppel dolgozzunk?
Válasz .Feco. #403. hozzászólásáraVelük futottam már egy kört. Nem tűntek olcsónak, pedig elég hosszú listát küldtem nekik és kihangsúlyoztat a mennyiségre való tekintetet,de nem voltak túl nyerők.
Lehet hosszas alkudozás kell hozzá, de se ideje se türelme mindig vivni az embernek az eladokkal.
Válasz Drisa #402. hozzászólásáraSajnos tapasztaltuk,hogy SKF boltba drágábban kaptuk volna meg az SKF csapágyat mint más helyen( IKR)
Válasz GREVEN #401. hozzászólásáraGammapolisz nadudvar? JD alkatrész en eleg jók, Amerikából rendelnek, 8000-hez minden van joarasitva.
Válasz GREVEN #401. hozzászólásáraÉn ugyan féltengely szimeringet vettem de nekem az skf boltban manitou hoz és jd hez is tudtak rendelni, igaz egy hét de 20-30% kal olcsóbban.
Válasz Drisa #400. hozzászólásáraElég komoly csapágyboltba voltunk itt Kecskeméten,de még csak hasonlot se láttak.
Válasz GREVEN #399. hozzászólásáraKomoly csapágy boltban rendelésre biztos tudnak. Skf bolt pl
Taposó görgőhöz szimeringet gyárin kívül valaki tudott már beszerezni?
8300T-hez keresek én pl. Nem tudom más gyártóknál hasonló lehet-e.
Két egyforma gumiszélű,fém betétes szimering szembeforditva tömit fém a fém felületen.
A tengelyen egy tányér szerű házba van az egyik a másik a kerékbe.
Kopó alkatrész gyanánt elég durva árakat mondtak eddig és csak gyárit sikerült találni.
Válasz GREVEN #396. hozzászólásáraHogy muzsikál a 8300T ?
Válasz GREVEN #396. hozzászólásáraÚgy kell megszervezni a munkát h ne kelljen haza mennie! Én tavasszal néztem a gépet, akkor még újszerű volt a hevedere. Most már a belső körmök viseletesek. Vagy nem láttam jol?
Válasz cimbike. #395. hozzászólásáraFergusson maradna tartalékosnak meg mindenesnek. Pótozni,vetni, rakodni.
200 ha-on sokat kibirna ez talajozni.
15 km-es tavolságra te megvennéd már? Mennyivel lehet ezzel menni kövön?
Válasz GREVEN #394. hozzászólásáraolyan 25 km-t max. biztos jó lehet homokra. de nem bíznám egyedül erre a gépre a talajmunkát.
Válasz cimbike. #393. hozzászólásáraAz mennyit takar hogy sokat kell menni közúton?
Nekünk olyan 15 km-es sugárban vannak földjeink?
Laza homok talajra mennyire jo ez a gép?
Gondolok itt magára a hevederes gép vagy erre a szélességü hevederre?
Állítólag meg van csinálva mindene, a fülke van nagyon rottyon rajta.
Gépparkja ugyanaz volt mint ami nekünk van itthon szinte.
6,2 nettó a kiténél
Válasz GREVEN #392. hozzászólására3x mentem el próbára vele. Nekem vetésre és műtrágyaszórásra kellett volna, mert keskeny a hevedere. A váltót én is észrevettem. A hevedere fellazul, állítólag karmantyúzni kell a feszítőit. A motorja jónak tűnik. Tulkép nem rossz gép, de nekünk sokat kell vonulni, és borzasztóan remegett közúton. Sárban sem jó ez a heveder megoldás, mefcsúszik. Ha jól emlékszem akk 8,5 lett volna a vége. Látom, bent van a kiténél. Mennyiért kínálják?
Válasz cimbike. #391. hozzászólásáraIgen,
mesélj te biztos tudsz igy már valamit.
Válasz GREVEN #388. hozzászólásáraez a mezőtúri 8300-as?
Válasz GREVEN #387. hozzászólásáraA jobboldali feszítő hasonlóan ujnak tünik mint a görgők.
Válasz GREVEN #388. hozzászólásáraNincsen rossz állapotban a járószerkezet!
Szerintem ennek még van jövője bőven. Mennyi órát írnak rá? Miért adják el?
Akié eddig volt az az eladó? vagy kereskedő?
10-ből 11-be biztosan egy másik kuplungot kapcsol aztán ott nagyobb a váltás közbeni tehetetlenség ha lehet ezt így mondani.
Minden poweres gépnél van ilyen. Tuti lehet kalibrálni is
Válasz GREVEN #387. hozzászólásáraEz pedig a meghajtó hátul. Kinek mi a meglátása?
Tapasztaltuk hogy 10-ből 11-be váltásnál ugrott mindig. Ott van valami nagyobb áttétel vagy valami esetleg?
Kalibrálni lehet ezeket az öreg váltókat?
Nah, hevederes specialisták ne kíméljetek a meglátásaitokkal!!!!
Mind a 12 ilyen állapotú alatt a kicsikből.
Bal első feszítő, ez elég gatyául néz ki, mennyit birhat ez még ki?
Hevederen amik vannak repedések a körmöknél, kinek mi a meglátása? Max 500-as széles lehet ez a heveder, nem volt centink, ez elég lehet vagy jobb ha szélesebb?
Ezek a gumifogak mennyire betegek?
És mi ez a kiegészítő monitor a fülkébe? Ilyet nem láttam még másikban.
Válasz Ares 826 #385. hozzászólásáraA legjobb a 35-ös challenger lehet mert teljesen ugyanaz mint az 55-ös csak kisebb a motorja. 210 kontra 270 lóerő, biztos ,hogy a kisebb motorral kevésbé nyírja a hajtóművet.
Nekem azért kéne egy 55-ös mert az a lóerő amivel az eszközparkomat jól tudnám mozgatni már. A 35-ös motorban kevés lenne. Eldolgozna az mert a kisebbi nagy ferga is csak 217lovas és tud mindennel dolgozni de azért több kell a keményebb melókhoz.
65-től felfelé mint írtam ott kezdődik az igazi bitang amerikai dózer kategória, csak azok meg már eléggé nagyok, azokhoz nemlenne ideális eszközöm, meg ott a párhuzamos kis felnis heveder vezetés nem annyira teccik.
Válasz szanberg #384. hozzászólásáraAzt érdemes venni szerinted, egy jó 55?????? Van itt a faluban is egy nyuszi régi típus sok benne az "idő" de még jól megy ma is.
Válasz Ares 826 #382. hozzászólásáraja meg ugye a Claas-nak is csupán annyi a köze ezekhez a hevederesekhez, hogy a színük meg a levonó rajtuk az ami.
Egyébként Caterpillar az összes challenger, csak annak idején a Claas nemtutodd amerikában kombájn fronton labdába rúgni, küldték ki a lexiont ott meg azt festették Cater-nek, cserébe cater küldte a Challengert ide meg zöldre festettek mert itthon meg a claas piacvezető volt akkor is.
Én még egy jó 55-öst valahonnan kintről befogok egyszer szerezni ha kijövünk a gödörből
Válasz Ares 826 #382. hozzászólásáraNemhogy mondom, hanem így is van, a régi G240-esé. Illetve az egy Funk váltó úgy tudom, azt meg nem, hogy a newholland ezt veszie vagy részesedése van a gyárban!?!?!?!?
Annyi, hogy itt nincsen összeépítve a motorral, hanem kardánnal hajt át a váltóra, amin van egy záró fedél meg egy csonk ugye.
De ha megnézed a kabin is a G-szériás régi nyusziké egy az egyben.
Egy jó G-nyuszi jobb mint az újak. Azoknak csak az első hídjukkal volt gond amíg nem jött ki az erősített kivitel.
Személyes ismerettségi körömben is van elsőgazdás G240 18ezer órával aminek csak az a híd baja volt, meg a hengerfejet újították fel mert valamelyik szelep átégett és egyik hengerben lecsökkent a kompresszió, nehezen indult.
Válasz szanberg #380. hozzászólásáraAzt mondod hogy nyuszi váltó van a claas hevederesekben??
Válasz 4964 #378. hozzászólásáraszerintem azért olcsóbbak mert nem univerzálisak és a sok vonulás sem egészséges neki
Ja meg mint írtam ezekben a G240 nyuszik váltóját pakolták bele, Funk.
Válasz 4964 #378. hozzászólásáraMondjuk az ne felejtsd el, hogy kb 1998-as évjáratú gépről beszélünk közel 20éves meg lehet annyi ezer üzemóra is van benne...
Nyílván jobb lenne ha vastagabb lenne mindene de hol van ilyen traktor ami minden porcikájában olyan amilyet kívánnál, soha nem megy tönkre, mindene olyan mint a vídia....!?!?!? nyugi az Axion fele ennyit sem fog bírni mint ezek és abban is fog törni majd a vas.
Egy gép van ami olyan mint mait írsz. A nagyobb 65-95-ös challengerek. No azokban csak a hátsó szupport 1 tonnát nyom, van keresztmetszet meg anyag is.
A használt áruk nem a minőség végett alacsony, hanem mert maga a hevederes gépállat kategória egy bizonytalannak hitt ismeretlen portéka itthon.
Érdekes módon aki tudott ilyet venni a 90-es években(nagy cégek) azonkál azóta is csakis hevederes gépek vannak, sőt legtöbb helyen még a legelső 20éves hernyójuk is üzemel.
Lent a berettyó vidékén űber kötött kemény földeken van ahol még mindig vezérgép az 55-ös ilyen huszonezer órával a háta mögött, de mondom a nagyobbaknál váltó még pl bontva sem volt soha az országban.
biztosan mert nincs minőség...
Válasz tehenes gazda #377. hozzászólásáraInkább alul méretezés mint anyaghiba lehet.
Olyan mint a leták csak ennek jobb a marketingje.
A használt piaci áruk tükrözi a minőségüket és a tartósságukat.
Ha azokat a fogaskerekeket meg tengelyeket 20%-al nagyobb átmérővel tervezik akkor a keresztmetszete és a terhelhetősége 40%-al nagyobb lesz. Akkor is szétkopik egyszer de ilyen törések nem fordulnak elő az is biztos.
Akinél egy ilyen törés előfordul az abból a márkából gépet többet biztos nem választ.
látszik hogy anyaghiba de nincs az a gép amivel elő nem fordulhat.jól megdolgoztok vele a fene vinné el.itt is volt hogy 15 munkaórás kis massey-t tréler vitte be a szervízbe valami váltó töréssel.ilyen az élet.
Üdv.
Hevederes gépet hajtó embert keresek vagy olyat aki hajtott már.
Jelentkezését előre is köszönöm!
Nincs ebben semmi meglepő!
Ezek a kicsi hevederesek 35-45-55 típusjelűek a newholland G240-nek a váltóján alapszanak.
Az meg nemrossz váltó de ilyen törések előfordulnak, hallani innen onnan amonnan.
A nagy 65-95 közötti modellekben Cater dózer váltó van, az örök de ott meg a kis lapos párhuzamos heveder ami gyengepont lehet.
Egy cseredarabos gyári felújított váltó ebbe vagy a G-s nyusziba 3,5millióba kerül és megint mehet 10-12ezer órát símán.
Ha nincsen túlterhelve gyilkoltatva akkor meg annyit bír mint egy régi johni váltó amúgy.
Gratula ez szép munka...Azért ebben van már 15ezer óra körül és szinte mindene hibátlan...
Tapasztalatok vele milyenek?Ilyen zöldben és használtban itthon csak a párhuzamosan futó hederrel szerelt van eladó...A hárömszöges hevederesbe csak barna Cater van
Hmm. Ebben is törik,mint bármi más trakiban? Zárvány,vagy nem tartott a csapágy? Ilyen márkában csak megvizsgálják gyártás után a tengelyt. De lehet,hogy ezt is kínában faragják?
Válasz #371. hozzászólásra
Kicsit frissítsük a témát.
Előszóban csak ennyit: hevederes claas lazítózik,egy közepes hangosságú csattanás, minden működik(hidraulika,kormány,sebességeket kapcsolja,sebesség kijelzőn mutatja,hogy x km/h-val megy a traktor). DE A TRAKTOR NEM MEGY se előre,se hátra.Néhány napos kulcsforgatás után....
Válasz #368. hozzászólásra
Ha ennyire fendt párti vagy lehet hogy neked a 936-ra kellene hátra 1200-as gumi előre meg 800 körüli 0,6 bar nyomáson. Annak a felfekvő felülete már majdnem mint 8 normál keréké és sokkal keskenyebb, a Horsch elé is odaférne.
Válasz #368. hozzászólásra
És akkor gondolj bele hol mindenhol elmehettél volna 1 900as ikerkerékkel.......