Hirdetés
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Poénok új
- Gazdálkodási napló/táblatörzskönyv új
- Körbálázót, de milyet? új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Lamborghini traktorok új
- Erdőgazdálkodás, szakirányítás új
- Disznóvágás új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- VI. Agroinform Fórum Találkozó 2025.02.15. új
Cikkajánló
Sajtóközlemény
34 hozzászólás
Válasz Lassus #33. hozzászólásáraFekszelep kell, es kutyafej csere .
Sziasztok!
Van egy HW pótkocsink ami egykörös fékkel szerelt.
Sima kétkörös fékszelep beszerzésével és beszerelésével kétkörösre alakítható vagy egyéb teendők is szükségesek hozzá?
Köszi
Válasz rakocziferi73 #31. hozzászólásáraHelló el tudnád még küldeni nekem is.. Előre is köszönöm.
rolcsi0224@freemail.hu
Válasz Mf-es #26. hozzászólásáraFÉNYKÉPEM VAN KÜLDJ E MAIL CÍMET.POFON EGYSZEŔŰ 1 2KÖRÖD IS LESSZ.
Válasz Sanyee #25. hozzászólásáraKAROS FÉKSZELEPPEL MEGOLDOM 3O EZERBŐL.
Válasz #28. hozzászólásra
Kell lenni ilyen kombinált rendszernél egy kétutas szelepnek. (olyan mint egy T elágazó) Abba fut bele a piros "Töltő" csővezeték és a fekete "egyvezetékes" csővezeték. aztán tovább a fékszelep 1-es csatlakozójába. Itt lehet a hiba, nem zár a töltő felé mikor az egyvezetékesként használod. Feltéve, ha olyan a rendszer, mint amilyenre gondolok.
pótkocsimon 1 és 2 körös fék van,a 2 körös tökéletes.ha az 1 köröst akarom használni a 2 körös piros csatlakozóján jön a levegő.Tud valaki megoldást?
Válasz #26. hozzászólásra
Tudomásom szerint a 2 körös fék vezérlő szelepe működteti az 1 körös fék vezérlőszelepét. (legalábbis amiket fölépítettem,azokon úgy volt...)
Mert a töltő (piros) kört bekötöd 1 T-vel a levegőrendszerbe,a fékező (sárga) kör megy a vezérlő szelepen (amit a traktor féke működtet,ebben fékezéskor van csak levegő) keresztül. Ez a kör működtet egy szelepet,amin nyugalmi helyzetben átáramlik a levegő,mikor a fékező körben nyomás keletkezik,akkor ez működésbe hozza a szelepet,ami elzárja a levegő útját,és kiengedi az 1 körös kutyafej ágából a levegőt. (tudomásom szerint ilyen van a 6 hengeres ifán is)
Valaki tudna egy rajzot,hogyan van bekötve a 2 körös fékszelep?Legyen 1,és 2 körös fék is.Kapható mtz-re 2 körös fékszelep,3 kivezetés van rajta.
Sziasztok!
Kétkörös IFA pótot mennyiből lehetne átalakítani egykörösre?
Válasz #1. hozzászólásra
Simán lehet. Ha a kétkörös fékű kocsid van elől, akkor azon vigyél át egy levegőcsövet hátra, ami elől a traktor egykörös kutyafejébe kapcsolódik, hátul az első kocsi végénél pedig abba kapcsolódik a második, egykörös fékű pótkocsi levegő kutyafeje. Ha fordítva akasztod össze a kocsikat, akkor értelemszerűen két levegő vezetéket kell átvinni az első kocsin, a hátsóhoz.
Válasz #15. hozzászólásra
üdv.
állitottam a fékszelepen a traktoron (hogy hamarabb megnyomja a pedál) azt meg még mindig nem sikerűlt megoldani hogy kiis engedjen ha befog a pótkocsi, pedig már megvan a hiba :
amikor benyomom a féket a fékszelep nem megy vissza teljesen alapállásba csak ha picit hozzáérek kézzel.nem lehet rajta valami rugón állitani hogy visszanyomja, vagy a kis rudazaton miért van a rugó?
Válasz #21. hozzászólásra
Akkor nem az amire gondolok.
Válasz #20. hozzászólásra
Kéknek kék, 3 tengelyes gabonás meg csemegekuki szállitásra volt használva fehér terepes man huzta.
Válasz #17. hozzászólásra
Nem egy kék tandemes pót véletlenül?
Válasz #18. hozzászólásra
De a megnyugvás miatt én ráakasztanám egy másik gépre ,biztos van ott a haveri körben
Válasz #17. hozzászólásra
Az mindeggy ,hogy mivel húzta,ha fogott rajta a fék a pótón akkor jónak kell lennia féknek
Válasz #16. hozzászólásra
Köszi.
Még annyit hogy az ismerős kamionnal huzta.
Válasz #15. hozzászólásra
Az hogy kicsit fúj nem lehet nagy gond,ha a kollégádnál jól működött akkor valószínűleg az MTZ fékszelepével lesz a gond
Üdv.
Olyan problémám van , hogy vettünk egy kamion pótkocsit egy jó ismerőstöl most volt műszakin és fuvarozott, mi meg rácsatlakoztattuk a 2 körös fékr-ees mtzre piros pirosra, sárga sárgára és nagyon gyengén fog a fék pedig feltermelte a gép 7,5bárra, amikor meg fog egy kicsit akkor nem enged kifele a fék.
Annyit vetttem észre hogy a piros kutyafej egy kicsit engedi a levegőt talán ez lenne a gond vagy a traktor fékszelepjén állitsak hogy hamarabb fogjon a pót?
Válasz #13. hozzászólásra
Ha rálépsz a fékre nem szabad jönnie levegőnek a kutya fejről !! Mi a szelep neve márkája tipus száma esetleg ?
Ezen 5 furat van és próbáltam minden variációt,de nem megy át a szelepen a levegő semelyik furaton,ami töltené a pótkocsi lévegőtartályát.Csak akkor megy át levegő,ha rálépek a fékre.De a tartályt állandóan tölteni kellene úgy gondolom.
Válasz #11. hozzászólásra
A két körösnél anyi a különbség van egy álandó töltö levegő a tartájra ! ezen gondolom 3 furat lehet 1-a kutyafejről,2-töltő a tartájra,3-ide rá "lehet" szerelni a terhelés szabájzót-innen megy a fékhengerekre. Ha viszont van rajta még egy töltö furat de nincs beköve (általában) mert egy T toldóval elosszák a levegőt ! akkor oda tesznek záró csavart !
HW 8011-es kocsim van.Betojt a fékszelepem ,sajnos olyat nem tudtam szerválni,mert azt mondták,hogy ilyet már nem gyártanak.Kaptam gyenge harmincért, egy állítólag elterjedt újabb fazonú fékszelepet, de akárhogy próbáltam bekötni sehogy sem dolgozik úgy ahogy kellene.
Kétkörösről van szó.Tudna-e valaki segíteni?
Baranya megyei vagyok.
szerintem is alakízsd át a potkocsit 2 körösre . jobban jársz! milyen trakid van??
Válasz #1. hozzászólásra
Szereld át a másik pótot is kétkörösre aztán padlógázt neki!!!!A kétkörös fék sokkal jobb fékezés mert van állandó levegő töltés. Az egykörös viszont egyszerűbb!!!! De te csak a gépeddel kétköröst tudsz húzni!!!!
Válasz #1. hozzászólásra
Nézd meg egy hathengeres IFA fékrendszer vezérlését, 1 és 2 körös pótkocsit is tud vontatni.
(tudomásom szerint)
Válasz #6. hozzászólásra
A gépen csak 2 körös fék van? csak a két kicsi kutyafej?
Válasz #3. hozzászólásra
Ugy semiképpen nem lehet megoldani hogy az elsö potkocsi marad két körös a másik meg egykörös????
Válasz #3. hozzászólásra
misi de 2 körös a trakija
Válasz #3. hozzászólásra
Mert a kétkörös trakikba van egykörös fékrendszer is általában.
Válasz #2. hozzászólásra
Vagy a kétköröst egykörösre. Lényeg az, hogy a valamelyik pótot át kell alakítani. Amelyikre olcsóbban tudod.
szia
ugye ezt kicsit meg kell gondolni. (bár megoldható) mert az 1 körös lényege az h 1 csövön történik a töltés és a fékezés is ( traktor ad jelet) a 2 körösnél meg 1 töltö 1 pedig a jeledó( fékezö) ha a fékszeleped olyan h fékezéskor hátrafele ad jelet ( leveszi a töltést a csöröl) akkor a 2 kocsin amin van 1 körös szelep megkapja a félezés jelét
tudom kicsit érthetetlen de igy tanítják! legegyszerübb ha az 1 köröst átalakítod 2 re ( fékszelep meg fékmunkahengerek) a 2 körös mintájára és jo lessz
Nekem egy olyan problémám volna hogy van egy 2 körös traktorom és két hw 80.11-es potkocsim az egyiken 1 a mosikon 2 körös fékrendszer van! Mit kellene alakitanom hogy egyszerre tudjam huzni öket???? Minden vélemény érdekel!
Elöre is köszi a segitséget!