Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak621 FtBenzin árak608 FtEUR409.5 FtUSD388.65 FtCHF439.37 FtGBP491.4 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz Buki #1122. hozzászólásáraCsak tippelek, de általában a munkahengerek térfogata nagyobb, mint a odavezető csőé, ezért x-edik emelés süllyesztés után légtelenedik magától.
A permetező keretnél ez lehet nem sikerül, kicsi hidraulika, hosszú cső, itt lehet bekel segíteni a légtelenítésbe.
Válasz R Sándor #1121. hozzászólásáraIgen az. Nem egyből a használat után, hanem egy idő múlva. Pl. ha sokáig nem használtam a permetezőt és emelem fel a keretet a kinyitás előtt, akkor ha a rögzítő sínek felé ér a keret, akkor szétugrik kicsit. Azt csinálom, hogy nyitás előtt kicsit "csukok" még rajta.
A műtrágyaszórón a táblaszálszórót felemelem hidraulikával, majd egy kis idő múlva már kézzel is lehet mozgatni.
A hidraulika nem hinném, hogy enged, mert pl. a vontatott tárcsa nem megy lejjebb szállítás közben semmit.
Banális dolog, de nekem kisebb munkahengereknél pl. permetező keret nyitó, vagy a műtrágyaszórón a táblaszél szóró munkahengernél nem sikerül tökéletesen a légtelenítés. Két irányú kis munkahengerek, kis átmérőjű tömlő, de egyszerűen mindig marad benne levegő.
Jártatok már így? Van valami ötlet a tökéletes megoldásra?
Válasz Gepi #1115. hozzászólásáraKrisztus koporsóját sem őrizték ingyen!Gondolom nem is a házi barkácsolásról van szó,de ahhoz is kellhet anyag ,amit nem tudsz gyártani,így az is pénzbe van!200 ezerről van szó!
Kétoldalas zuhanásgátló tömb egyik szelepje szivárog a külvilágba. Gyári megoldás 200 ezerért kompletten cserélni. Kérdésem az lenne van e olcsóbb megoldás. Ki tudja javítani? Illetve házilag javítható e? Szelepet kitekerem mi fog széthullani?
fiatalok, a kettős nyomáshatároló szelep bekötéséről sejt valaki valamit?
azt gondolom, hogy az 1-2 és a 3-4 kivezetések a párban lévők, tehát 1esen jön az olaj a pumpától, 2esen megy ki a hidromotorba, 3ason jön vissza a hidromotorból, és 4esen megy tartályba. de ez fordítva is lehet, hogy 2-esen jön be, 1esen megy ki hidromotorba, 4esen jön vissza hidromotortóo, és 3ason megy tartályba, és párban is lehet fordítva, 3ason jon pumpától, és így tovább. a lényeg, hogy az 1-2 és a 3-4 kivezetések vannak párban, hidromtor előtt és utáni ágak.
ezt jól gondolom, hogy tök mindegy, hogy ezen belül melyik irányból jön és megy az olja? mert ugye pl. az 1-2 ág a szelepen belül tulképpen egy cső, amin T elágazóként van egy furat, és abba van a rugóval megtámasztott biztonsági/nyakas szelep, ami ha megnő a csőben a nyomás, átenged. namost tök mindegy, hogy melyik irányba megy az olaj a csőbe, nem?
a másik kérdés, hogy oldalra van ugye a két ág nyakas szelepének rugós előfeszítő csavarjaia a képen. namost jüól gondolom, hogy az 1-2 ág nyakas szelepe a képen bal oldali? mert ugye balról támassza meg a nyakas szelepet a rugó, az a kúpjával előre zárja az 1-2 ágat, az meg csak így lehet, nem?
Válasz tranyó #228. hozzászólásáraHali! fordulatszámot feljebb kell rakni! Vagy a bal elöl van egy kar felező balra váltani! Vagy bal hátul az ullés mögött van a zárkar lehet el van mozgatva! próbálkozni kell velük! Alkatrészt hol szerzed be?
Válasz T.f. #1104. hozzászólásáraKöszi! A problémám az,hogy egyik körnél nincs meg a fix pozicio,állandóan úszózik a munkahenger ha alapállásba engedem a tömbön a karját. Egy kcr daru fordítójáról van szó egyébként ami ilyen tömbbel van vezérelve. A munkahenger jó,nem enged át,a tömb sem régi,így csak állítási lehetőségre gondoltam,de akkor az is kilőve.
Válasz Nyomasek Bobo #1097. hozzászólásáraTudod jól hogy nem fával tüzelek. Vagyis idén sajnos igen. De vettem tőlük egy fejszét, azzal meg a vídiás lánccal elvoltam a télen.
Válasz mtz1221 #1094. hozzászólásáraIsmerősnek volt ilyen kúpos traktoros asztalos hasitoja. Egy rakás Sz*R. Minden tört hajlott rajta. Megszorult a tengelyt eltekerte az MTZ.
Válasz Nyomasek Bobo #1096. hozzászólásáraNagy valószínüséggel egy 5,5 ös motorral hasonló teljesítmény érsz el. Ha még csinálnál áttételt is akkormeg főleg.
Én erősebbet akartam mint az mtz.
Válasz Nyomasek Bobo #1084. hozzászólásáraAsszem 60 as vékony szar 40 es szárral.
Prototipus volt a faluban mint házgyári.
Szembeszomszéd csinált egyet valami jcb munkahengerből, mire lemegy 1 métert, egy fél cigi belefér mtz 80 al.
Válasz Nyomasek Bobo #1083. hozzászólásáraCsináltam a hasítóra egy fel állító valamit, elreccsentem félbe, fele leenged, másík fele feldolgoz. A hasító házgyári, kettő i gerenda összehegesztve, nem tudom mekkora. Talán 200 as, vagy akörül. A hasítón útváltó szelep, mtz- kar lenyom, gumipókkal kiköt aztán ment, de pont az olajfelhordás miatt csináltam ezt a villanyosat, fojt a kipufon az olaj nap végére, cserébe nagyobb lett a hasító erő. Meg lehet a rádiót is hallani.
Válasz Nyomasek Bobo #1084. hozzászólásáraHa már veszed a motort, vegyél 7+kw-ost nem lesz vele gond. Meg szerintem megfelelő elosztóval ki lehetne azt küszöbölni, hogy hogy megfujtsa a motort.
Válasz Tomi.. #1082. hozzászólásáraA szurkos nyár a tölgyhöz képest hogy hasad?
Tölgyet csak erdőben láttam.
Nekem sima nyár, de főleg szurkos nyár(fehér nyár talán hivatalosan), fűzfa, kőris, ecetfa, meg egy foltban egérfa(mézgás éger) van.
Válasz Tomi.. #1082. hozzászólásáraNem értelek...
Havert se.
Mi a jó abban hogy egy pl 70es kuglit elsőre ketté hasítasz????
Az egyik felét szépen leteheted a hokedli mellé, aztán ujra felrakhatod, ha a párja elkopott.
Én ugyanugy csinálom, mintha fejszével menne. Körbe-körbe. Az mtzn a kart vissza se löki olyankor. Nincs kikötve. Persze csomónál variálni kellhet.
Ez a hasító lemez kasznis. Ha folyton a középen hasítással nyektetném vastagban, egyszercsak vonulna a kukába a váz. Kinyúlna, mint egy kombinált fogó.
Válasz Nyomasek Bobo #1068. hozzászólásáraSzia!
Én csináltam egy ilyen szerkezetet.
Először egy 3 kw 1400 fordulatú motorral hajtottam direktbe az ns32 szivattyút. A hasítón a munkahenger nem túl vastag, így olyan lett mint egy fejsze. Raktam rá egy átfolyásszabályzót, úgy be tudtam lőni érzékelhető tempóra az ék sebességét, viszont mikor meg kellett bontani egy 40 plusszos tölgyet, akkor megált a motor, elhasítva a kuglit már nem volt gond, meg sem érezte,a nyomás 100 bar, ennyit tudott, ott megált. Motorcsere, 5,5 kw. A 40+ os fákat bontja simán. Egy ághelyes fánál így is megáll a motor, de forgatva próbálkozva elnyomott eddig mindent. A nyomás a megállás pillanatába 250 bar körül.
Válasz Nyomasek Bobo #1080. hozzászólásáraJo de ez egy az egyben hajt. Lehet olyan gyors lesz, hogy fa ütő lesz nem hasito. Amugy kell egy tartály beépitett nyomástarto. Meg lehet gyenge direkt hajtásban a motor. De ez csaknaz én véleményem. Ághelyesben lehet lefullasztja. Villanymotor pörög 1500at, ez meg 2500at nem? Valami itt nem jo. De lehet tévedek.
Válasz Nyomasek Bobo #1077. hozzászólásáraNem tudom. Köbcenti meg terhelés alapján lehet mint irták. 2liernél többet biztos nem.mert fél orát üresen megy. Csak addig hasit még lefele nyomod.
Válasz Nyomasek Bobo #1074. hozzászólásáraA munkahenger űrtartalma belső átmérője ami befolyásolja a motor teljesitményét. Itt irták a dolgot, ugy indulj el. Amugy ha nem direktbe hajtatod a villanymotorral a szivattyut hanem lassito áttétellel nagyobb fordulatrol ki lehet hozni a loerőt. De ehhez pontos számolás kell vagy modositasz ha nem jo. Amugy én nem bántanám ezt a megoldást ami a képen van. Majd kiég az olaj. Rakjál rá egy másik kipufogot amit a földre fuj.
1123 hozzászólás
Válasz Buki #1122. hozzászólásáraCsak tippelek, de általában a munkahengerek térfogata nagyobb, mint a odavezető csőé, ezért x-edik emelés süllyesztés után légtelenedik magától.
A permetező keretnél ez lehet nem sikerül, kicsi hidraulika, hosszú cső, itt lehet bekel segíteni a légtelenítésbe.
Válasz R Sándor #1121. hozzászólásáraIgen az. Nem egyből a használat után, hanem egy idő múlva. Pl. ha sokáig nem használtam a permetezőt és emelem fel a keretet a kinyitás előtt, akkor ha a rögzítő sínek felé ér a keret, akkor szétugrik kicsit. Azt csinálom, hogy nyitás előtt kicsit "csukok" még rajta.
A műtrágyaszórón a táblaszálszórót felemelem hidraulikával, majd egy kis idő múlva már kézzel is lehet mozgatni.
A hidraulika nem hinném, hogy enged, mert pl. a vontatott tárcsa nem megy lejjebb szállítás közben semmit.
Válasz Buki #1120. hozzászólásáraMiből gondolod hogy levegős?? Rugalmas?
Banális dolog, de nekem kisebb munkahengereknél pl. permetező keret nyitó, vagy a műtrágyaszórón a táblaszél szóró munkahengernél nem sikerül tökéletesen a légtelenítés. Két irányú kis munkahengerek, kis átmérőjű tömlő, de egyszerűen mindig marad benne levegő.
Jártatok már így? Van valami ötlet a tökéletes megoldásra?
Válasz später77 #1118. hozzászólásáratömítés csere megoldotta
Válasz Drisa #1113. hozzászólásáraHogyan orvosoltátok? Carrier ugyanezt a tünetet mutatja, tömítéscsere után sem jó...
Válasz Drisa #1113. hozzászólásáraiktasd ki a tömböt,és lehet venni hidraulikás boltban sima csőre szerelhető zuhanásgátló szelepet
Válasz Gepi #1115. hozzászólásáraKrisztus koporsóját sem őrizték ingyen!Gondolom nem is a házi barkácsolásról van szó,de ahhoz is kellhet anyag ,amit nem tudsz gyártani,így az is pénzbe van!200 ezerről van szó!
Válasz medikus #1114. hozzászólásáraHa kifizeted megcsinálom mit mondana
Válasz Drisa #1113. hozzászólásáraHidraulikás mit mond?
Kétoldalas zuhanásgátló tömb egyik szelepje szivárog a külvilágba. Gyári megoldás 200 ezerért kompletten cserélni. Kérdésem az lenne van e olcsóbb megoldás. Ki tudja javítani? Illetve házilag javítható e? Szelepet kitekerem mi fog széthullani?
Válasz medikus #1111. hozzászólásáramajd a fúrót, annak a hidromotorját.
Válasz envagyok2 #1110. hozzászólásáraMit működtetsz ezzel?
fiatalok, a kettős nyomáshatároló szelep bekötéséről sejt valaki valamit?
azt gondolom, hogy az 1-2 és a 3-4 kivezetések a párban lévők, tehát 1esen jön az olaj a pumpától, 2esen megy ki a hidromotorba, 3ason jön vissza a hidromotorból, és 4esen megy tartályba. de ez fordítva is lehet, hogy 2-esen jön be, 1esen megy ki hidromotorba, 4esen jön vissza hidromotortóo, és 3ason megy tartályba, és párban is lehet fordítva, 3ason jon pumpától, és így tovább. a lényeg, hogy az 1-2 és a 3-4 kivezetések vannak párban, hidromtor előtt és utáni ágak.
ezt jól gondolom, hogy tök mindegy, hogy ezen belül melyik irányból jön és megy az olja? mert ugye pl. az 1-2 ág a szelepen belül tulképpen egy cső, amin T elágazóként van egy furat, és abba van a rugóval megtámasztott biztonsági/nyakas szelep, ami ha megnő a csőben a nyomás, átenged. namost tök mindegy, hogy melyik irányba megy az olaj a csőbe, nem?
a másik kérdés, hogy oldalra van ugye a két ág nyakas szelepének rugós előfeszítő csavarjaia a képen. namost jüól gondolom, hogy az 1-2 ág nyakas szelepe a képen bal oldali? mert ugye balról támassza meg a nyakas szelepet a rugó, az a kúpjával előre zárja az 1-2 ágat, az meg csak így lehet, nem?
Válasz tranyó #228. hozzászólásáraHali! fordulatszámot feljebb kell rakni! Vagy a bal elöl van egy kar felező balra váltani! Vagy bal hátul az ullés mögött van a zárkar lehet el van mozgatva! próbálkozni kell velük! Alkatrészt hol szerzed be?
Válasz T.f. #1106. hozzászólásáraSzuper! Köszönöm a tanácsot!
Válasz T.f. #1106. hozzászólásáraEzt a tömb és a fordítóhenger közé kell beépíteni .
Válasz Sylva #1105. hozzászólásáraA leírt problémára egy blokkolószelep beépítése a megoldás , az vezérlés nélkül fix pozíciót tart .
Pl. :
blokkoló szelep
Válasz T.f. #1104. hozzászólásáraKöszi! A problémám az,hogy egyik körnél nincs meg a fix pozicio,állandóan úszózik a munkahenger ha alapállásba engedem a tömbön a karját. Egy kcr daru fordítójáról van szó egyébként ami ilyen tömbbel van vezérelve. A munkahenger jó,nem enged át,a tömb sem régi,így csak állítási lehetőségre gondoltam,de akkor az is kilőve.
Válasz Sylva #1102. hozzászólásáraLétezik ilyen tömb ,de azon kimenőáganként van egy határoló szelep .
Pl. a képen lévő :
Válasz Sylva #1101. hozzászólásárapersze lehet, minden szekció körébe raksz egy nyomáshatároló szelepet, aztán kész is van. hahahah
kép lemaradt
Vezérlésben jártas kollégáktól kérdezem,hogy ezeken a fajta utólag kapható vezértömbökön lehet e külön külön szekciónként állítani a nyomást ?
Válasz Nyomasek Bobo #1097. hozzászólásáraTudod jól hogy nem fával tüzelek. Vagyis idén sajnos igen. De vettem tőlük egy fejszét, azzal meg a vídiás lánccal elvoltam a télen.
Válasz mtz1221 #1094. hozzászólásáraIsmerősnek volt ilyen kúpos traktoros asztalos hasitoja. Egy rakás Sz*R. Minden tört hajlott rajta. Megszorult a tengelyt eltekerte az MTZ.
Válasz Nyomasek Bobo #1096. hozzászólásáraNagy valószínüséggel egy 5,5 ös motorral hasonló teljesítmény érsz el. Ha még csinálnál áttételt is akkormeg főleg.
Én erősebbet akartam mint az mtz.
Válasz mtz1221 #1094. hozzászólásáraJa... te ilyennel nyomod???
Válasz Tomi.. #1095. hozzászólásáraSzinte soha nem rakok félre semmit...
Válasz Nyomasek Bobo #1093. hozzászólásáraMekkora nyomást tud csinálni az mtz?
Sok fát félre kell dobni, mert nem bír vele?
Válasz Nyomasek Bobo #1093. hozzászólásárahttps://vinershop.rs/proizvodi/alat-za-cepanje-drva-komplet/?
Válasz Tomi.. #1092. hozzászólásáraNem jó hír
Válasz Tomi.. #1082. hozzászólásáraEgy kicsit nem jól emlékeztem. 7.5 kw motor lett rárakva.
Válasz Nyomasek Bobo #1084. hozzászólásáraAsszem 60 as vékony szar 40 es szárral.
Prototipus volt a faluban mint házgyári.
Szembeszomszéd csinált egyet valami jcb munkahengerből, mire lemegy 1 métert, egy fél cigi belefér mtz 80 al.
Válasz Nyomasek Bobo #1085. hozzászólásáraNem tudom milyen a szurkos nyár. Egy 10 centis fenyőt keresztbe erőlködés nélkül elvág.
Válasz Nyomasek Bobo #1083. hozzászólásáraCsináltam a hasítóra egy fel állító valamit, elreccsentem félbe, fele leenged, másík fele feldolgoz. A hasító házgyári, kettő i gerenda összehegesztve, nem tudom mekkora. Talán 200 as, vagy akörül. A hasítón útváltó szelep, mtz- kar lenyom, gumipókkal kiköt aztán ment, de pont az olajfelhordás miatt csináltam ezt a villanyosat, fojt a kipufon az olaj nap végére, cserébe nagyobb lett a hasító erő. Meg lehet a rádiót is hallani.
Válasz mtz1221 #1086. hozzászólásáraAbból tervezem, ami otthon van.
Válasz mtz1221 #1086. hozzászólására7kwot nem visz el 16amper
Válasz Nyomasek Bobo #1084. hozzászólásáraHa már veszed a motort, vegyél 7+kw-ost nem lesz vele gond. Meg szerintem megfelelő elosztóval ki lehetne azt küszöbölni, hogy hogy megfujtsa a motort.
Válasz Tomi.. #1082. hozzászólásáraA szurkos nyár a tölgyhöz képest hogy hasad?
Tölgyet csak erdőben láttam.
Nekem sima nyár, de főleg szurkos nyár(fehér nyár talán hivatalosan), fűzfa, kőris, ecetfa, meg egy foltban egérfa(mézgás éger) van.
Válasz Tomi.. #1082. hozzászólásáraSzóval az 5.5kw lesz a haverom. Köszi.
Mekkora az a munkahenger vastagság kb?
Válasz Tomi.. #1082. hozzászólásáraNem értelek...
Havert se.
Mi a jó abban hogy egy pl 70es kuglit elsőre ketté hasítasz????
Az egyik felét szépen leteheted a hokedli mellé, aztán ujra felrakhatod, ha a párja elkopott.
Én ugyanugy csinálom, mintha fejszével menne. Körbe-körbe. Az mtzn a kart vissza se löki olyankor. Nincs kikötve. Persze csomónál variálni kellhet.
Ez a hasító lemez kasznis. Ha folyton a középen hasítással nyektetném vastagban, egyszercsak vonulna a kukába a váz. Kinyúlna, mint egy kombinált fogó.
Válasz Nyomasek Bobo #1068. hozzászólásáraSzia!
Én csináltam egy ilyen szerkezetet.
Először egy 3 kw 1400 fordulatú motorral hajtottam direktbe az ns32 szivattyút. A hasítón a munkahenger nem túl vastag, így olyan lett mint egy fejsze. Raktam rá egy átfolyásszabályzót, úgy be tudtam lőni érzékelhető tempóra az ék sebességét, viszont mikor meg kellett bontani egy 40 plusszos tölgyet, akkor megált a motor, elhasítva a kuglit már nem volt gond, meg sem érezte,a nyomás 100 bar, ennyit tudott, ott megált. Motorcsere, 5,5 kw. A 40+ os fákat bontja simán. Egy ághelyes fánál így is megáll a motor, de forgatva próbálkozva elnyomott eddig mindent. A nyomás a megállás pillanatába 250 bar körül.
Válasz Nyomasek Bobo #1080. hozzászólásáraJo de ez egy az egyben hajt. Lehet olyan gyors lesz, hogy fa ütő lesz nem hasito. Amugy kell egy tartály beépitett nyomástarto. Meg lehet gyenge direkt hajtásban a motor. De ez csaknaz én véleményem. Ághelyesben lehet lefullasztja. Villanymotor pörög 1500at, ez meg 2500at nem? Valami itt nem jo. De lehet tévedek.
Válasz mtz1221 #1078. hozzászólásáraHa a villanymotor nem jön össze, legfeljebb lesz ez...
Válasz Nyomasek Bobo #1077. hozzászólásáraNem tudom. Köbcenti meg terhelés alapján lehet mint irták. 2liernél többet biztos nem.mert fél orát üresen megy. Csak addig hasit még lefele nyomod.
Válasz Nyomasek Bobo #1077. hozzászólásáramax 1.2 litert\óra.
Válasz .Richard. #1076. hozzászólásárahttp://agromotor.hu/termek/dv-418-khpc12/
Egy ilyen vajon mennyit ehet?
Válasz Nyomasek Bobo #1074. hozzászólásáraA munkahenger űrtartalma belső átmérője ami befolyásolja a motor teljesitményét. Itt irták a dolgot, ugy indulj el. Amugy ha nem direktbe hajtatod a villanymotorral a szivattyut hanem lassito áttétellel nagyobb fordulatrol ki lehet hozni a loerőt. De ehhez pontos számolás kell vagy modositasz ha nem jo. Amugy én nem bántanám ezt a megoldást ami a képen van. Majd kiég az olaj. Rakjál rá egy másik kipufogot amit a földre fuj.
Válasz T.f. #1072. hozzászólásáraJa...most lesem, hogy a kis szivattyú a 4 kw
Válasz .Richard. #1070. hozzászólására Itt hol mérjem amunkahengert?