Hirdetés
Fórum
Múlt,és jelen mezőgazdasági gépek anyagminősége.
Létrehozta: alesi1982 , 2009-04-05 15:43:18
Kedvencekhez
Segítség
Cikkajánló
Hirdetés
32 hozzászólás
a hidegháborúban a hk gyártósor mellett csinálták a trakikat + az mg gépalkatrészeket, mint mellékterméket! mindent minőségi tankacélból öntöttek! ma már nem csinálnak ilyen ötvözeteket! gagyivasból precíziós öntéssel kiöntik a sebváltó fogaskereket, porkohászati edzett bevonatot visznek fel rá, oszt összerakják! ha jó, jó, ha nem sikerült széttörik! ennyi!
a hidegháborúban a hk gyártósor mellett csinálták a trakikat + az mg gépalkatrészeket, mint mellékterméket! mindent minőségi tankacélból öntöttek! ma már nem csinálnak ilyen ötvözeteket! gagyivasból precíziós öntéssel kiöntik a sebváltó fogaskereket, porkohászati edzett bevonatot visznek fel rá, oszt összerakják! ha jó, jó, ha nem sikerült széttörik! ennyi!
ezek szabolcsba vanak
Válasz zolika756 #27. hozzászólásáraIlyen "halálra ítélt" 50-est keresek észak Békésben! Feltétel valahogy be lehessen indítani, hogy lássam mi jó mi rossz és vontatható legyen....
Messzire nem akarok érte menni mert mire ide hozzák nincs benne rácó.
Válasz zolika756 #27. hozzászólásáraAzt max ócska vas árba veszem én is !
koma töbnyire MTZ50 VAN SZÓ AMI MÁN HALÁLRA VAN ITÉLVE HÁT A JÓ NEM ÁLL EGY KÉT HETET A TELEPEN
Válasz zolika756 #25. hozzászólásáraBatyám a biztos hely, annyiért venne amennyiért te nem adnád oda. Ha szép a gép és a legutolsó apróságok is rendben vannak rajta, akkor nem sokáig nyomja az udvart. Felénk nem ritka a komplett kárpitozás-ülés huzat,de még az utolsó apró műanyag gombok is pótolva vannak.
nem akarok csak mtz vásárolgatok adok veszek csak kel egy bisztos hely ahová lehet vini mert van hogy sok ideig áll benne a pénz
Válasz zolika756 #23. hozzászólásáraMitől akarsz meg szabadulni?
PONTOS CIMET VAGY TELÓSZÁMOT TUDTOK KÖSZI
Válasz zolika756 #19. hozzászólásárazala. Talán, Beleznát szokták hírdetni. Valami bontó, vagy mi.
Válasz zolika756 #19. hozzászólásáraBácsalmás
Válasz zolika756 #19. hozzászólásáraMÉH telep.
üdv ki tudna segiteni aban hogy hol vásárolnak fel régi mtz 50-80-552 555 82 gépeket és kp fizet
Válasz #17. hozzászólásra
igazad van komi !!!!
a régi gépekeket örökre csinálták
a maiakat meg holnapig :((
tisztelet a kivételnek
azért vannak jó gépek is csak tudni kell jó választani
mi is hive vunk a jó bevált régi gépeknek is !!:)))
Válasz #13. hozzászólásra
Nekem van 2 db Román CPU-4,2 sorközművelő 1971 évjárat öreg gépe, de szép öntöttvasből és szép szerkezeti, mint jövő gépe!
Válasz #13. hozzászólásra
Lengyel mezőgazd. gépeket mindig csavar 4,8 szilárderősség. Sajnos olcsó gépet. Nagy területnél nem alkalmas.
Lengyel fűkaszák sok puha és vékony anyagok, korán tönkre ment...
Most sok hazánk lazítógyártás, már elavult szerkezeti!
1970-es éveken nem elavult lazítók!!!! Sok kéziügyessége volt, szép hegesztés, anyagminőségű.
Rau gépek már 80-as éveken szép munka volt.
Most csak egyszerű zártszerevélyek, laposvaok...stb "olyan mint kocka gépe" (Jövő elavult gépe!)
70-80-as éveken gépgyártások:
-Cél: esztergált, marógép, hegesztőgép stb.
Most sok hiányok miatt, egyszerű összerakni és kevés tudtak.
Válasz #12. hozzászólásra
Hiányzik bizony az a csapat, az IKR-nél voltak ha jól emlékszem,akik behozták az IH gépeket a 80-as években.Kipróbáltak pár márkát és ami bevált megvették a licenszét.Ilyen emberekre-cégekre lenne szükség ma is.
Válasz #13. hozzászólásra
De akkor minek vettétek meg?????????
Hmmmmmm... ?????????
Válasz #12. hozzászólásra
Nálam a Xar csucsot egy lengyel sorközmüvelő kultivátor jeienti annyira gyenge minden része, hogy egyszerüen nem lehet a talajba rendesen beleereszteni mert azonnal elcsavarodik az egész.
Még tudom!
Régi Gödöllői vizsgáltak sokfelé munkagépeket kell vizsgálni....
Ha melyik jobb ekét? stb....
Mai nincs vizsgálat sem, csak összerakni gyárban és gyorsan eladni.
Válasz #9. hozzászólásra
Nálunk UTB650 + lajta 4/35-rel akár elhúzni!!!
Válasz #6. hozzászólásra
Lajta öreg kb. 40 éves már erős vázot.
Régi szovjet és román PLN-ekék még erősebb és jó!
Először szovjet eke sínvázból majd laposvasból készült.
Jugoszláv eke legerősebb a vázot.
Kühne gyenge vázot, még Kühne nehéztárcsa is!
Sajnos könnyű traktorok miatt, azért könnyű elhúzni!
Ha Kirovetz vagy Rába elhúzni a új munkagépet úgyis elszakadt eké vagy kombit.
MTZ-50-es vagy Zetor 6045 már régen nehéz ekével tud elhúzni.(lajtával)
Válasz #5. hozzászólásra
Igazadvan alesi, eleinte énis azthittem, hogy az ujabb nyugati gépek mindenképen jobbak. Az ősszel amikor a JD2140-est minden ötödik körben leköröztem a harmincéves UTB650-el (ugyanolyan a 3*40 ekét huztunk) akkor derült ki hogy a JD-nél sem minden arany ami fényes.
Válasz #6. hozzászólásra
Azért nem mindenhol minőségi anyaggal dolgoznak sokhelyen a jó kis dunaújvárisi biliacélt használják és valahol még az anyag vastaggságon is spórolnak .
De ezért azt teis elismered hogy azt az öreg lajta vázat még ma is meg lehet magázni .
Válasz #6. hozzászólásra
Szia!
Igen, van ilyen is, hogy valóban jó minőségű anyagokat használnak, de általában nem ez a jellemző - sajnos. Tisztelet a kivételnek.
Nekem elég sokszor még az a problémám, hogy látni azt, hogy aki megtervezte sohasem dolgozott a géppel. Olyankor azt kívánom, hogy üljön ide és csinálja.
Olyanokról nem is beszélve, hogy pl tövig menetes csavart használnak részmenetes helyett csapnak, netán még 5.6-os is, vagy a csapokra nem tesznek zsírzási lehetőséget, vagy a vékony falú anyagba belefúrnak és puff bele a csapot, ahelyett hogy ráhegesztenének 1-1 perselyt, le nem köszörülnék a vágási sorlyát és még sorolhatnám.
Válasz #1. hozzászólásra
Szia!
Azért nem ilyen egyszerű a helyzet, ahogy Te gondolod.
Egy 100-as U gerenda profil keresztmetszete( felület) KB: 2700mm2, szakitószilárdsága: 37kp/mm2
99900kp
Egy 100-as 8-as falú zártszelvény keresztmetszete (felület) KB: 2880mm2, szakitószilárdsága: 52kp/mm2
149760kp
akkor, most melyik gerenda a gyengébb?
Válasz #4. hozzászólásra
Igy van.
Apám akar vásárolni JD 6920 kb.150 le-et.
De nem akarom, mert sajnálom zetor 16145-ös, azért imádom hangos a kipufogót.
Hallottam, egy új FENDT 930 fél év múlva porlasztó és szelephézag tönkre ment......
Válasz #1. hozzászólásra
Látod alesi , nem szabad itt újat venni.
Xarrakás az új!!!!!!
Várd meg amelyikek beválnak, oszt azokból betárolni.
Válasz #1. hozzászólásra
Ez van sajnos. Azt mondják erre, hogy meg lehetne úgy is csinálni ahogy az eredeti volt, de az drága és nem vennék meg. - ez az amikor az olcsó a drága
Válasz #1. hozzászólásra
na ez mindenhol igy van nem csak a mezgazdban
Jövő gépeket, sok problémát van, mint 70-80-as évek a gépeket.
Pl. Régi DETK-5 szippantó erősebb felnik, mint új AP és detk-!
Régi Spc vetőgépek csoroszolyák 3 mm vastagság volt, mai utángyártott 1-1,5 mm-et!!! Hamar elkopott!
Régi Lajta 3/35 eke főváz 2 db U-vasből gyári összevarrtak, most nincs csak sima vékony négyzet zártszerevélyből!
Latar és IH lazítók legvastagabb vázot, most sok vékony anyagokból.
Régi MGM magyar termék csapágyok hosszú életet!
Most mezőg. boltban csak olcsó kínai termékek a csapágyok! Hamar szétment!
6204 2RS 1 db 200 ft!!!! sajnos hamístványok!
Rába utángyártott kardánkereszt olcsó nincs névjegyet, csak sima dobozban kb.10000 ft-ért, 2-3 nap múlva tönkrement!
Régi eredeti kispesti gyártmány magyar kardánkereszt, már hosszú élet volt!
MTZ-re új főkapcsolók hamístványok kb.1500 ft-ért, holnap reggelre már megégni! (nincs benne felirat!)
Régi eredeti szovjet termék hosszú maradt volt!
Lajta ekekormánylemez utángyártott nem pontos!
Máskor vettem eredeti Kühne vagy Frank terméket lejobb minőséget!
Már globális probélmát elektromosok stb... váltók, motorok...sajnos nem jó!
Haverom egy van 1991-es zetor 5211-es háromhengeres nagyon jó, mint LGW, perkins-é!
IH-6200-re nincs cikkszámot gumicsövet, hamar elszakadt! Kühne eredeti jó bírt 2-6 év múlva!!!