Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR413.39 FtUSD397.61 FtCHF442.67 FtGBP501.5 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz Radocz #28. hozzászólásáraMTZ-50 névleges üzemi fordulatszáma 1700 f/min.
A Rába-250 egyik verziójáé 1900 f/min.
A Case IH 8900-é asszem 2350 f/min, de nincs előttem a gépkönyve.
Ezek traktorok? Igen. Tehát típusfüggő, mint írod is.
Azért terhelés hatására ez a beállított névleges üzemi fordulatszám mindig fog csökkenni valamennyit. Nyilván a szabályzó ezt tartani akarja, tartja is, ameddig tudja. Csak ezt esetleg nemis látod minden fordulatszámmérőn, pl. egy mutatóson.
Gyári szervizes üzemelt be úgy Class Jaguárt, hogy addig tolta előre a kart, míg 1600 f/min-ig leesett a motorfordulat, azt mondta így kell ezzel menni. Pedig az már elektronikus szabályzású Common Rail. Terhelés nélkül meg valami 2100, de 2000 feletti az biztos. Mi aztán persze csak olyan 1900-ig engedjük le szecskázáskor, az 1600 az már egyrészt túl sok szerintem, másrészt ott ha kap egy nagyobb adagot, garantáltan lefullad.
Válasz Radocz #26. hozzászólásáraHa gépész vagy, ráadásul mérnök, akkor tudnod kéne mi az az alapjárat. :)
Ilyen alapon azt is meg kéne magyarázni, hogy mi az az a-betű, vessző, pont, mondatvégi írásjel, stb.?
A motor legkisebb üzemi fordulatszáma, elméletileg ezen a motor csak saját magát "hajtja meg".
Ne állíts valótlanságot! Én nem írtam olyat soha, hogy a dieselmotor alapjai megváltoztak!
Köszönöm az útbaigazítást! :) Gratulálok a szakdolgozatodhoz és jó egészséget kívánok a továbbiakban!
Anno TDK Tudományos Diákkör anyagának címe SZK kombájncsalád motordiagnosztikai vizsgálata volt. Majd ez lett kicsit kibővítve a szakdolgozatom is.
Elég sokszor voltam Gödöllőn, mire beadható állapotba került a szakdolgozat.
A témához találtam 12 sor angol nyelvű és 12 sor német nyelvű irodalmat.
Lefordítás után kiderült, hogy ugyanaz a szöveg.
A 30 éves évfolyam találkozónkon megnéztük, hogy milyen körülmények között tanulnak a jelenlegi hallgatók. Bemutatták az új fékpadot is, mely éppen egy termelésben használt motor volt felfogatva.
Úgy gondolom alapjaiban nem változott a dízel motor. De ha mégis, ám világosíts már fel!
Válasz #17. hozzászólásra
nem sokat mert fel van ujitva a gép,nekem az legyen ha kell menni szántani vagy munkát végezni akkor birja és könyen indüljon,ne melegedjen fel a viz 100fokra!
Kit érdekel hogy ki menyit ment a géppel hisz egy 94es traki!
Az a baj ,hogy nagyapám rosszul gondolkozott mikor megvette a -T-25öst,pedig mondták hogy vegyen egy jó gépet és akkor más lenne a helyzet,több a föld és nem kéne annyit költeni a munkagépekre!
A cséplőóra,már megint más.Ott ugye állandó fordulaton van meghajtatva,kivéve a cséplödob,mert ugye ott terményenként más fordulatszámot használ az ember,
de alap esetben traktornál csak üzemórát nézünk ahol motor váltó minden egykalap alá van véve.
Kombájnnál viszont megkülönböztetjük a motorórát a cséplőtől ugye
akkor mindig változik,mint a fordulatszám hogy 6ba 2200fordulattal 12,33 ha 1100al akkor 6,165 km!
Változó az üzemóra is alapjáraton 100 percet mértem mind a t-25ös és 82esen!
És ha 8-kor mész ki szántani akkor is annyi?
Én amikor a szakmát tanultam (mg.-i gépszerelő és karbantartó)azt mondták a motor névleges fordulatszámán megtett 1 óra.Ha mondjuk 1800 a néveges fordulat akkor ha 1800-al pőrgeted egy óráig,akkor az egy üzemóra,de ha csak 900-al akkor csak fél.Érted?
ugyanúgy működik mint a kilométeróra csak ez nem a kerékre hanem a motorra van kötve, az hogy mennyi fordulatonként ugrik át azt nem tudom de az nh az többet számol mint a claas meg az mtz, annyi biztos.
Ha kimész szántani 7kor és kiszántasz kb 6üzemóra azaz 600perc =10óra!
és az már sok ha ugy számolod hogy 1 óra =1üzemóra =60 perc akkor bele kéne menni legalább 10 üzemóra= 10 óra alatt!
De ha nem hiszed mérd meg hogy kb 10óra alatt mennyi megy bele!
De 1üzemóra=100perc!
A régi gépeken pl. régi MTZ-n lévő üzemóraszámláló, ami a fordulatszámmérőben van, mechanikus, ún. terhelésarányos üzemóraszámláló. Ha sokat megy alapjáraton a gép, akkor 1 óra alatt csak 1-nél kevesebb órát fog számolni. Aztán vannak az elektromos üzemóraszámlálók (ilyeneket külön is lehet venni és beépíteni) ezeknél ha a gép motorja 1 órát megy akkor 1 órát számol (célszerű a töltésre kötni. Ilyen van a mostani gépekben gyárilag, csak általában nem külön műszer. De elektromosban is van terhelésarányos, pl. a RÁBÁkban lévő VDO fordulatszámmérőben lévő számláló is az.
Én úgy tudtam, hogy régi gépeknél 1 üzemóra = 1 óra névleges fordulatszámnál. De az új digitálisoknál az üzemóra fordulatszám független. Az axiálnál a gépbérletre mondták, üzemóra alapján kell fizetni, és 1 üzemóra, az 1 óra. Mindegy, hogy alapjárat, vagy teljes gáz.
SOKAT HALLOM,HOGY ENNYI EZER MEG ANNYI EZER ÜZEMÓRÁT DOLGOZOTT A GÉP...ÉN ELÉG SOKAT BUGÁZTAM ANNAK IDJÉN,MEG PALÁNTOLTAM A RÉGI FAJTA ÜZEMÓRASZÁMLÁLÓVAL,ÉS BIZONY VOLTOLYAN,HOGY EGY NAP ALATTCSAK 2-3 ÜZEMÓRA MENT BELE A RÉGI MTZ-BE.AKKOR MOST HOGY IS VAN EZ?
29 hozzászólás
Válasz Radocz #28. hozzászólásáraMTZ-50 névleges üzemi fordulatszáma 1700 f/min.
A Rába-250 egyik verziójáé 1900 f/min.
A Case IH 8900-é asszem 2350 f/min, de nincs előttem a gépkönyve.
Ezek traktorok? Igen. Tehát típusfüggő, mint írod is.
Azért terhelés hatására ez a beállított névleges üzemi fordulatszám mindig fog csökkenni valamennyit. Nyilván a szabályzó ezt tartani akarja, tartja is, ameddig tudja. Csak ezt esetleg nemis látod minden fordulatszámmérőn, pl. egy mutatóson.
Gyári szervizes üzemelt be úgy Class Jaguárt, hogy addig tolta előre a kart, míg 1600 f/min-ig leesett a motorfordulat, azt mondta így kell ezzel menni. Pedig az már elektronikus szabályzású Common Rail. Terhelés nélkül meg valami 2100, de 2000 feletti az biztos. Mi aztán persze csak olyan 1900-ig engedjük le szecskázáskor, az 1600 az már egyrészt túl sok szerintem, másrészt ott ha kap egy nagyobb adagot, garantáltan lefullad.
Szanbergnek!
A gyakorlatban egy traktornak tipikusan 2000 és 2300 fordulat per perc közötti a névleges fordulatszáma.
És nem 1900.
De ha ennél alacsonyabbat ír a gépkönyv akkor annyit kell beállítani.
Válasz Radocz #26. hozzászólásáraHa gépész vagy, ráadásul mérnök, akkor tudnod kéne mi az az alapjárat. :)
Ilyen alapon azt is meg kéne magyarázni, hogy mi az az a-betű, vessző, pont, mondatvégi írásjel, stb.?
A motor legkisebb üzemi fordulatszáma, elméletileg ezen a motor csak saját magát "hajtja meg".
Ne állíts valótlanságot! Én nem írtam olyat soha, hogy a dieselmotor alapjai megváltoztak!
Köszönöm az útbaigazítást! :) Gratulálok a szakdolgozatodhoz és jó egészséget kívánok a továbbiakban!
Válasz Tomszi #5. hozzászólására"Ha sokat megy alapjáraton a gép, akkor 1 óra alatt csak 1-nél kevesebb órát fog számolni."
Mit kell alapjárat alatt érteni?
A forgatásnélküli topiktól kicsit szakmaibb.
https://www.google.com/search?client=firefox-b&q=motorf%C3%A9kpad&spell=1&sa=X&ved=0ahUKEwiFit-CppbeAhVMtosKHQBJC4UQBQgoKAA&biw=1280&bih=924
https://www.google.com/search?client=firefox-b&q=motorf%C3%A9kpad&spell=1&sa=X&ved=0ahUKEwiFit-CppbeAhVMtosKHQBJC4UQBQgoKAA&biw=1280&bih=924
Anno TDK Tudományos Diákkör anyagának címe SZK kombájncsalád motordiagnosztikai vizsgálata volt. Majd ez lett kicsit kibővítve a szakdolgozatom is.
Elég sokszor voltam Gödöllőn, mire beadható állapotba került a szakdolgozat.
A témához találtam 12 sor angol nyelvű és 12 sor német nyelvű irodalmat.
Lefordítás után kiderült, hogy ugyanaz a szöveg.
A 30 éves évfolyam találkozónkon megnéztük, hogy milyen körülmények között tanulnak a jelenlegi hallgatók. Bemutatták az új fékpadot is, mely éppen egy termelésben használt motor volt felfogatva.
Úgy gondolom alapjaiban nem változott a dízel motor. De ha mégis, ám világosíts már fel!
Köszönettel Radócz István
Ezért nem mindegy hogy 1 órát szántasz v valami könnyebb munkát kisebb fordulaton
100.000 fötengelyfordulat = 1 üzemóra
Válasz #21. hozzászólásra
100percnél megy 1 üzemórát a gép!
és egy nap lehet menni vagy 6 üzemórát az 10órahossza nyáron többet hosszabb a nap akkor 10 üzemórát=ami 16.5 óra!
Válasz #17. hozzászólásra
nem sokat mert fel van ujitva a gép,nekem az legyen ha kell menni szántani vagy munkát végezni akkor birja és könyen indüljon,ne melegedjen fel a viz 100fokra!
Kit érdekel hogy ki menyit ment a géppel hisz egy 94es traki!
Az a baj ,hogy nagyapám rosszul gondolkozott mikor megvette a -T-25öst,pedig mondták hogy vegyen egy jó gépet és akkor más lenne a helyzet,több a föld és nem kéne annyit költeni a munkagépekre!
Válasz #20. hozzászólásra
100 percenként 1-et
Válasz #18. hozzászólásra
Akkor visszapörög biztos
Válasz #17. hozzászólásra
Sokat.
Válasz #17. hozzászólásra
És mi van akkor ha tolatnak a géppel?
No rohadjon meg ilyeneket se veszünk használtba......... akkor 1 10000 órás mtz mennyi percet is dolgozott 2200as fordulaton??????
Válasz #15. hozzászólásra
A cséplőóra,már megint más.Ott ugye állandó fordulaton van meghajtatva,kivéve a cséplödob,mert ugye ott terményenként más fordulatszámot használ az ember,
Vannak eltérések műszer és műszer között is.
de alap esetben traktornál csak üzemórát nézünk ahol motor váltó minden egykalap alá van véve.
Kombájnnál viszont megkülönböztetjük a motorórát a cséplőtől ugye
Válasz #12. hozzászólásra
Hát nem érti!
Válasz #12. hozzászólásra
akkor mindig változik,mint a fordulatszám hogy 6ba 2200fordulattal 12,33 ha 1100al akkor 6,165 km!
Változó az üzemóra is alapjáraton 100 percet mértem mind a t-25ös és 82esen!
Válasz #8. hozzászólásra
És ha 8-kor mész ki szántani akkor is annyi?
Én amikor a szakmát tanultam (mg.-i gépszerelő és karbantartó)azt mondták a motor névleges fordulatszámán megtett 1 óra.Ha mondjuk 1800 a néveges fordulat akkor ha 1800-al pőrgeted egy óráig,akkor az egy üzemóra,de ha csak 900-al akkor csak fél.Érted?
Szóval a maximális nyomatékhoz tartozó fordulatszámon 1 óráig üzemeltetett gép megy 1 üzemórát.
ugyanúgy működik mint a kilométeróra csak ez nem a kerékre hanem a motorra van kötve, az hogy mennyi fordulatonként ugrik át azt nem tudom de az nh az többet számol mint a claas meg az mtz, annyi biztos.
Minket régen üzemórára fizettek siló hordásnál.Úgy számolták,hogy a
rendesen ledolgozott órát szorozták 0.8-cal.(Lehet baromság volt
de így számolták)
Válasz #7. hozzászólásra
Ha kimész szántani 7kor és kiszántasz kb 6üzemóra azaz 600perc =10óra!
és az már sok ha ugy számolod hogy 1 óra =1üzemóra =60 perc akkor bele kéne menni legalább 10 üzemóra= 10 óra alatt!
De ha nem hiszed mérd meg hogy kb 10óra alatt mennyi megy bele!
De 1üzemóra=100perc!
Válasz #6. hozzászólásra
Hát ez nagy hülyeség amit írtál,
én meg ugy tudom hogy 1üzemóra =100perc ha 2200 ford perc!
és ha alapjáraton megy akkor 1 üzemóra =60 perc vagy kicsitt több!
A régi gépeken pl. régi MTZ-n lévő üzemóraszámláló, ami a fordulatszámmérőben van, mechanikus, ún. terhelésarányos üzemóraszámláló. Ha sokat megy alapjáraton a gép, akkor 1 óra alatt csak 1-nél kevesebb órát fog számolni. Aztán vannak az elektromos üzemóraszámlálók (ilyeneket külön is lehet venni és beépíteni) ezeknél ha a gép motorja 1 órát megy akkor 1 órát számol (célszerű a töltésre kötni. Ilyen van a mostani gépekben gyárilag, csak általában nem külön műszer. De elektromosban is van terhelésarányos, pl. a RÁBÁkban lévő VDO fordulatszámmérőben lévő számláló is az.
Én úgy tudtam, hogy régi gépeknél 1 üzemóra = 1 óra névleges fordulatszámnál. De az új digitálisoknál az üzemóra fordulatszám független. Az axiálnál a gépbérletre mondták, üzemóra alapján kell fizetni, és 1 üzemóra, az 1 óra. Mindegy, hogy alapjárat, vagy teljes gáz.
ha jól tudom 1 üó a teljes fordulaton járatott motor esetén 1 óra, ha alacsony fordulaton járatod a gépet, akkor lassabban megy bele az óra.
Úgy, hogy fordulatszám arányos az üzemóra számláló.
Vagy is, hogy alapjáraton sokkal később jár le 1 üzemóra.
Ráadásul ritkán valós az üzemóra.
SOKAT HALLOM,HOGY ENNYI EZER MEG ANNYI EZER ÜZEMÓRÁT DOLGOZOTT A GÉP...ÉN ELÉG SOKAT BUGÁZTAM ANNAK IDJÉN,MEG PALÁNTOLTAM A RÉGI FAJTA ÜZEMÓRASZÁMLÁLÓVAL,ÉS BIZONY VOLTOLYAN,HOGY EGY NAP ALATTCSAK 2-3 ÜZEMÓRA MENT BELE A RÉGI MTZ-BE.AKKOR MOST HOGY IS VAN EZ?