Hirdetés
Fórum
Cikkajánló
Hirdetés
Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.
29 hozzászólás
Van egy tandem tengelyes szippantó 16.000 literes és egy jd6820. A trakin nincs gyári alsó kampó mint a mtz-n. Milyen megoldásokat tudtok ajánlani tapasztalatból! Illetve az kb mennyibe kerülhet és hol érdemes megvenni.
Válasz #13. hozzászólásra
Igazad van,hiába írok lóerőt,a helyi adotságok a lényeg.Viszont,ha van támpont,ez esetben,hogy mekkora tárcsát visz a mi körülményeink között akkor ebből lehet kalkulálni a többi munkaeszköz nagyságát.(szerintem)
Válasz #24. hozzászólásra
Nekem is ez is volt vele a bajom, sztem konstrukciós hiba.
Válasz #24. hozzászólásra
Biztos így van de így használják és nem panaszkodtak még rá
Válasz #23. hozzászólásra
Majd utána nézek .
Válasz #21. hozzászólásra
valakik itt is húzák rugóssal, de azzal az a baj, főleg függesztettnél, hogy nem mozognak a tagok pl. elég egy kis egyenetlenség a talajon és szinte kiemeli a fogakat, vagy lemegy tök mélyre.
Válasz #22. hozzászólásra
vaderstad NZ mini. Keress rá a neten.
Válasz #19. hozzászólásra
Nem ismerem azokat kombinátrokat mert eddig nem is használtam kombnátort csak most a tavasszal kezdtem el gondolkodni rajta hogy majd kéne szerezni eggyet
Válasz #20. hozzászólásra
Végül is hiába csavarjuk a dolgokat felénk a kapával vált be akkor felétek meg a fogassal de lényeg az hogy jól használható gépek .
Válasz #18. hozzászólásra
Én úgy tudom ahogy írtam. A lényeg hogy rugósboronával nem jól dolgozik, nem követi eléggé a talajt.
Válasz #17. hozzászólásra
Én se ismerem pontosan a típusait de nekem egy 5,6 os függesztett volt gyári "unimat" felirattal, dupla rugóskapás fogakkal. Amúgy nézzetek meg egy NZ minit. Ha leszámítjuk róla a bonyolult vonószerkezetét amitől lehet vele fordulni munkaközben akkor "fillérekből" elkészíthető házilag. És annak meg lehet nézni a munkáját. Az unimat kicsit túlbonyolított szerintem.
Válasz #16. hozzászólásra
Most gondolkodom hogy itt ami van még a tsz-ben pár darab az unimat de függesztett
Válasz #16. hozzászólásra
Akkor bocs de nem tudtam a pontos neveket mert itt csak unimatnak hívja mindenki . Erre nem nem volt szokás fogassal használni hanem kapával , de az a 4 sorba rendezett kapát nem nagyon húzták össze a szárat .
Válasz #15. hozzászólásra
Én is ezt írtam, először volt a Rau Kombimat, függesztett, Rau licensz alapján, Kecskeméti Mezőgép gyártotta. Ennek a továbbfejlesztése a féligfüggesztett, annak a neve Unimat. Nálunk van mindkettő. A boronát meg cserélni lehetett mindegyiken, kanalas v. rugós.
Válasz #14. hozzászólásra
Én a rau licenszes agrikon unimatról beszélek ami föggesztett kivitelű gép és itt a faluban 2-őt is szét vettek belőle annó egyinek a közeope az öregapámé lett azt használta a 80-as után de nagy önsúlya miatt eladta és csinált rau nehéz fogasból eggyet magának . Amúgy ezek nem fogastáblákból voltak hanem dupla rugáskapás .
Válasz #10. hozzászólásra
Nem a témába vág, de szerintem te nem pontosan ugyanarról beszélsz. Amire te gondolsz az a Rau-Kombimat, az Unimat meg a továbbfejlesztése és féligfüggesztett. Egyébként mindkettő jól dolgozik de csak kanalas boronával, rugóssal már nem igazán.
Válasz #4. hozzászólásra
A kérdés helyes a ráadott Farkas Gyula vállasza nagyépü és fölényes. Már tobször leirtam a forumon, hogy a loérő a mezei vontatóknál nem minnden ugyanis a motor főtengelyt nem a lóerő hanema forgató nyomaték forditja át. A gépet sem lóerő hanem vonóerő huzza. Ha dolog ilyen egyszerü lenne, hogy ennyi ló+annyi ló akkór a traktorbann is 1,9TDI müködne azis 90-120 lóerőt tud.
Válasz #11. hozzászólásra
Talán a nagy gépeket nem kapkodja nagyon de akik szét bontották a nagy kombinátrokat hogy legyen belőle az mtz után na azok bajban vannak sokszor a 6,6-os közepével mikor kapkodja a 80-as orrát . Én meg voltam elégedve egy agyonszáradt hantos földet csináltam vele jobb munkát csinált mint az ásóborona .
Válasz #10. hozzászólásra
Nekem nem volt gond a szállításnál... viszont a munkája nagyon nem tetszett. Igaz a rögtörőhenger felfüggeszései szét voltak kopva és a mélység tartása ettől nem volt jó. De nem akartam rákölteni, inkább eladtam. Meg a 4,2ih tárcsát és vettem belőle egy 300-as cariert. Eddig úgy néz ki beválik.
Válasz #9. hozzászólásra
Az unimat egy nagyon jól felépített könnyű húzású kombinátor és ugyan akkor nagyon szépen dolgozik csak nagy az önsúlya így rossz függesztve vinni .
Válasz #1. hozzászólásra
nekem 155pacis fergi a 4,2ih tárcsa+cambridge henger kapcsolattal nyögött. Viszont 5,6 rau unimatot vitte könnyedén a szántáson.
Válasz #6. hozzászólásra
Sok adósságod van?
Nincs vevő a cégre, mi?
Válasz #6. hozzászólásra
Te meg az utolsó cseppet is :))))
Válasz #5. hozzászólásra
Keresztcsontig.....
Válasz #4. hozzászólásra
Nem kérdezett 1általán hülyeséget.
Csak nem mindenki a gépnepper ésszel gondolkodik.
Van ő olyan gazda, mint te kereskedő.
Ezzel kellett volna kezdeni! Ha közli , hogy hány LE-ős az erőgép akkor nem lesz 1000 hozzászólás , max. 12. Így viszont lehet a szart kavarni , elterelni a figyelmet mindenről! Igazi politikusi kérdés !!!Egyébbként a Békéssámsoni földeken 150 LE trakihoz 5,6-os kombinátor és 3 késes lazitó, 180 LE -ős trakihoz 6,6 -os kombi és 4 késes lazitó , 210 LE-ős trakihoz 7,2 -es kombi és 5 késes lazitó, 240 LE-ős traktorhoz 8,4-es kombi és 6 késes lazitó. Ilyen egyszerű ez kollegák !Tisztelettel: Farkas Gyula/ Bolyki Bencus szerint egy kiváló agrár szakember tette fel ezt a kérdést ! /
Válasz #1. hozzászólásra
És miylen az az erőgép?
Válasz #1. hozzászólásra
mondjuk 5,6-os vagy 6,6-os kombi és 5 késes lazító.
Ha egy erőgép az 5 m-es nehéztárcsával dolgozik,akkor ehhez az erőgéphez,ugyanarra a talajra mekkora kombinátort,és lazítót lehet tervezni?