Válasz rtamas1976 #1413. hozzászólásáraIgen erre én is gondoltam! Cégnél a 8011-sen úgy van hogy az U-alak elejénél 8cm az aljától az U-alak hátúljánál meg 11cm az aljától!
Én 9és12cm raktam így több fekszik fel a koptatóból a rúgólapra majd!
Válasz Mtz 550E #1412. hozzászólásáraFasza!
De úgykell behegeszteni, hogy az alattalévő csapszeg és a rúgólap a paucsot nem feszítheti és nemhagyhatja kiesni sem!!!!
Válasz rtamas1976 #1409. hozzászólásáraJól kibaszott velem hogy átlyukadt a tengely felé! Nem tudom mit tudnék még vele elkövetni vagy így marad hogy zárványos a furat szélei! Vasragasztó esetleg még!
Válasz rtamas1976 #1405. hozzászólásáraNem tudom milyen anyagból van a felfogató de ahogy beheggesztettük a közepét Co-val direkt felfúrtam nagyobbra hogy fémtiszta legyen még azzal is zárványos lett!
Válasz rtamas1976 #1405. hozzászólásáraHali!
Hiába heggesztettem telibe a lyukat széle meg az alja ígyis salakos! Ahogy fúrtam meg a fúró se nagyon viszi!
Olyan megoldás nem lenne jó hogy telibe visszaheggesztem utána ami laposvasat mondtam arra csinálok két tüskét és a tüske két helyét megfúrom a tartóm és az tartaná központba!
Válasz Mtz 550E #1404. hozzászólásáraEzzel az a baj amit mondtál, hogy ez régitipusú híd. Ugye itt csavarok tartják a hidat, ezt nemkellene melegíteni mert nehogy eltörjön a felfogója! És akkor eldobhatod!
Fúrd meg a hegesztést.
Nekem imbuszcsavar a központicsavar.
Annak a feje vagy 10mmre belemegy az elég.
A többit csiszold le.
Válasz rtamas1976 #1394. hozzászólásáraHali!
Kicsorgattam belőle a vízet amennyire tudtam utána beheggesztettem a lyukat teljesen telibe mert úgy nem lett salakos!
Ha most ide fúrnék ki 80x10laposvasat közepén a magcsavarnak utána ráheggeszzeném a tengelyre úgy tartósabb lenne sokkal nem? Kép csak szemléltetés képpen!
Válasz Mtz 550E #1398. hozzászólásáraEz a 2 fajta van.
Én nemhagynám ki!
Csináltass ellendarabot, azt hegeszdbe.
Ne barkácsod össze.
A csúszónak domborúnak kell lenni!
A laposvas puha és kenődik.
Megeszi a főlapot!
Válasz rtamas1976 #1397. hozzászólásáraA mostani fészek az a félköríves az eléggé kopott! Még lehet azt kívágom flexel kétoldalról ha beéri és annak a helyére beheggesztem a lapvasat annyi hogy ahoz tehetek olyan koptatót ami egyik oldala homorú a másik egyenes!
Válasz Mtz 550E #1395. hozzászólásáraHamár nemrakod be az eredeti koptatót, legalább az a vasat amit aláhegesztel íveld meg! Mindég csak az éle fog hozzáérni és nemfog tudni normálisan rugózni, hamarabb eltöri a főlapot!
Válasz Mtz 550E #1393. hozzászólásáraÉn tavajelőtt cseréltem 1 ilyen régebbi tipusú hidat. Az nemvolt lyukas.
Ezt érdemeslenne kiszárítani és csinálni vele valamit!
Válasz rtamas1976 #1392. hozzászólásáraMa kivettem alóla kifolyatom a vízet belőle utána beheggesztem meg lehet öntök bele vagy 2dcl olajat hátha nem korrodálna utána!
Válasz Mtz 550E #1391. hozzászólásáraNem, de ha megkened kicsit szilóval biztos nemmegy be a víz.
Azért a csavarfej nelógjon benne!
Mert nemtartja központon.
Válasz rtamas1976 #1390. hozzászólásáraHali!
Neked nem volt esetleg olyan hogy a rúgóköteg magcsavar feje ahol beleűl a tengelybe ott átvan lyukadva és így a víz beletúd folyni a tengelybe?
Válasz rtamas1976 #1387. hozzászólásáraGondoltam arra is hogy a koptató fészkét kivágni és újat heggeszteni be! Vagy hajtani bele abba az ívbe lemezt és két végén végíg heggeszteni!
Válasz rtamas1976 #1385. hozzászólásáraKöszönöm szépen a képeket!
10x20 laposvas azt azért heggesztetted keresztbe hogy a csúszka ne tudjon kifelé csúszni meg előre is raktál hogy előre felé se tudjon menni?
Gumibak felfekvőnek van valami jelentősége hogy egyenes a teteje vagy kicsit bevan süllyesztve? Vagy a sok súlytól hajlott már meg befelé? Mert ki van korrodálva és kapna új kalapot!
Válasz Mtz 550E #1375. hozzászólásáraLekoptatta a rugólap a peremét?
Nekem 10x20as laposvas van odahegesztve, úgy, hogy a rúgólap neérjen hozzá ha rugózik.
Előről és hátulról.
Válasz rtamas1976 #1347. hozzászólásáraIgazad volt a koptatók mind cserések egyik oldaluk szinte átszakadt már olyan vékony lett meg a közepe üreges ugye gyárilag!
Ami az alvázon van a koptatónak a teteje vagy fészke azt is szoktátok cserélni?
Válasz Rabó001 #1361. hozzászólásáraKell még neki 20 év tanuló pénz, utána ő is ráfog jönni. Amennyi felesleges munkát csinált már a semmiért, könyvet írhatna belőle. Nekem a gyári pár ezer üzemórás traktor turbózása, és az utána elköltött milliók a kedvencem.
Válasz .Richard. #1369. hozzászólására4 csészéből 1-nél tudom bíztosítani majd a beütős szeggel vagy omegával! Amire gondolsz! Többinél oldalról 1-1 gömbvas oda csipetve a végei! Meg a határolókat megnézem meddig engednek és a munkahenger végponttól 3-5cm-rel visszább teljes tartáson legyenek!
Válasz Rabó001 #1361. hozzászólásáraSzerintem ha kicserèli az alját,kap egy olyant,amibe a gömb lafog. Vagy bele sem megy. Bezsirozni aztán kèsz ahogy van.
1416 hozzászólás
Válasz rtamas1976 #1415. hozzászólásáraIlyen van nekem is rajta vagy hozzá!


Koptató nem pont középre sikeredett az befolyásol valamit?
Válasz Mtz 550E #1414. hozzászólásáraNekem ilyen van, középen egy gumituskóval.


Válasz rtamas1976 #1413. hozzászólásáraIgen erre én is gondoltam! Cégnél a 8011-sen úgy van hogy az U-alak elejénél 8cm az aljától az U-alak hátúljánál meg 11cm az aljától!
Én 9és12cm raktam így több fekszik fel a koptatóból a rúgólapra majd!
Válasz Mtz 550E #1412. hozzászólásáraFasza!
De úgykell behegeszteni, hogy az alattalévő csapszeg és a rúgólap a paucsot nem feszítheti és nemhagyhatja kiesni sem!!!!
Válasz rtamas1976 #1399. hozzászólásáraHali!




Így próbáltam megcsinálni és így sikerülne sztem így jó lesz!
Válasz Mtz 550E #1410. hozzászólásáraÉs miért baj, hogy zárványos?
Ugyanúgy központosít, de nemaz tartja a helyén hanem a csavarok.
Válasz rtamas1976 #1409. hozzászólásáraJól kibaszott velem hogy átlyukadt a tengely felé! Nem tudom mit tudnék még vele elkövetni vagy így marad hogy zárványos a furat szélei! Vasragasztó esetleg még!
Válasz Mtz 550E #1408. hozzászólásáraElméletileg kovácsolt acél.
Nem öntvény.
Válasz rtamas1976 #1405. hozzászólásáraNem tudom milyen anyagból van a felfogató de ahogy beheggesztettük a közepét Co-val direkt felfúrtam nagyobbra hogy fémtiszta legyen még azzal is zárványos lett!
Válasz Mtz 550E #1406. hozzászólásáraKobaltos fúró viszi!
Kis fordulaton, előfúrni majd utána a mérettel.
Válasz rtamas1976 #1405. hozzászólásáraHali!
Hiába heggesztettem telibe a lyukat széle meg az alja ígyis salakos! Ahogy fúrtam meg a fúró se nagyon viszi!
Olyan megoldás nem lenne jó hogy telibe visszaheggesztem utána ami laposvasat mondtam arra csinálok két tüskét és a tüske két helyét megfúrom a tartóm és az tartaná központba!
Válasz Mtz 550E #1404. hozzászólásáraEzzel az a baj amit mondtál, hogy ez régitipusú híd. Ugye itt csavarok tartják a hidat, ezt nemkellene melegíteni mert nehogy eltörjön a felfogója! És akkor eldobhatod!
Fúrd meg a hegesztést.
Nekem imbuszcsavar a központicsavar.
Annak a feje vagy 10mmre belemegy az elég.
A többit csiszold le.
Válasz rtamas1976 #1394. hozzászólásáraHali!

Kicsorgattam belőle a vízet amennyire tudtam utána beheggesztettem a lyukat teljesen telibe mert úgy nem lett salakos!
Ha most ide fúrnék ki 80x10laposvasat közepén a magcsavarnak utána ráheggeszzeném a tengelyre úgy tartósabb lenne sokkal nem? Kép csak szemléltetés képpen!
Hk5 roncs pótkocsit keresek, papírral.
Nemtudtok valahol?
Akár 3szög rendszámos is lehet.
Válasz Mtz 550E #1401. hozzászólásáraA gyári sincs 6os tól vastagabb.
Válasz rtamas1976 #1399. hozzászólásáraA második fajtához csinálok 4db ellendarabot azt fogom beheggeszteni! 8-10mm anyag vastagság elég lesz?
Válasz Mtz 550E #1398. hozzászólására
Válasz Mtz 550E #1398. hozzászólásáraEz a 2 fajta van.
Én nemhagynám ki!
Csináltass ellendarabot, azt hegeszdbe.
Ne barkácsod össze.
A csúszónak domborúnak kell lenni!
A laposvas puha és kenődik.
Megeszi a főlapot!
Válasz rtamas1976 #1397. hozzászólásáraA mostani fészek az a félköríves az eléggé kopott! Még lehet azt kívágom flexel kétoldalról ha beéri és annak a helyére beheggesztem a lapvasat annyi hogy ahoz tehetek olyan koptatót ami egyik oldala homorú a másik egyenes!
Válasz Mtz 550E #1395. hozzászólásáraHamár nemrakod be az eredeti koptatót, legalább az a vasat amit aláhegesztel íveld meg! Mindég csak az éle fog hozzáérni és nemfog tudni normálisan rugózni, hamarabb eltöri a főlapot!
Válasz Mtz 550E #1395. hozzászólásárapárhuzamosan a féderrel, összerakott állapotban alá teszed a laposvasat kicsit tul engeded és lehet hegeszteni.
Válasz R Sándor #1389. hozzászólásáraCserések a koptató fészkek is! Azt a lapvasat is kicsit szögbe heggeszteni?
Válasz Mtz 550E #1393. hozzászólásáraÉn tavajelőtt cseréltem 1 ilyen régebbi tipusú hidat. Az nemvolt lyukas.
Ezt érdemeslenne kiszárítani és csinálni vele valamit!
Válasz rtamas1976 #1392. hozzászólásáraMa kivettem alóla kifolyatom a vízet belőle utána beheggesztem meg lehet öntök bele vagy 2dcl olajat hátha nem korrodálna utána!
Válasz Mtz 550E #1391. hozzászólásáraNem, de ha megkened kicsit szilóval biztos nemmegy be a víz.
Azért a csavarfej nelógjon benne!
Mert nemtartja központon.
Válasz rtamas1976 #1390. hozzászólásáraHali!
Neked nem volt esetleg olyan hogy a rúgóköteg magcsavar feje ahol beleűl a tengelybe ott átvan lyukadva és így a víz beletúd folyni a tengelybe?
Válasz Mtz 550E #1388. hozzászólásáraAz eredeti ívet meghagyni abba az öntvénykoptató beleül.
A kétvégét bezárod és kész.
Így nemtud kibujni.
Válasz Mtz 550E #1388. hozzászólásáraA régi alá áláhegeszteszesz egy 12mm vastag lapsvasat " oszt annyi" nem kell oda koptató meg apámf@asza
Válasz rtamas1976 #1387. hozzászólásáraGondoltam arra is hogy a koptató fészkét kivágni és újat heggeszteni be! Vagy hajtani bele abba az ívbe lemezt és két végén végíg heggeszteni!
Válasz Mtz 550E #1386. hozzászólásáraIgen mert úgy elkoptatta a peremet mint a tiéden. Későn lett kicserélve a koptató.
Válasz rtamas1976 #1385. hozzászólásáraKöszönöm szépen a képeket!
10x20 laposvas azt azért heggesztetted keresztbe hogy a csúszka ne tudjon kifelé csúszni meg előre is raktál hogy előre felé se tudjon menni?
Válasz Mtz 550E #1381. hozzászólására


Válasz Mtz 550E #1381. hozzászólásáraSemmi.
Válasz R Sándor #1382. hozzászólásáraNem mondom meeeg!
Válasz rtamas1976 #1380. hozzászólásáraTamááás Ébresztő itt a újjabb nehéz kérdés!!!
A többiek már nem bírják
Gumibak felfekvőnek van valami jelentősége hogy egyenes a teteje vagy kicsit bevan süllyesztve? Vagy a sok súlytól hajlott már meg befelé? Mert ki van korrodálva és kapna új kalapot!

Válasz Mtz 550E #1379. hozzászólásáraElfelejtettem. Bocsi holnap megpróbálom!
Válasz rtamas1976 #1377. hozzászólásáraSikerült egy képet csinálni esetleg róla? Köszönöm!
Válasz rtamas1976 #1377. hozzászólásáraArról egy fotót csinálsz? Hogy hova van heggesztve a 10x20-as laposvas?
Válasz Mtz 550E #1375. hozzászólásáraLekoptatta a rugólap a peremét?
Nekem 10x20as laposvas van odahegesztve, úgy, hogy a rúgólap neérjen hozzá ha rugózik.
Előről és hátulról.
Válasz Rabó001 #1372. hozzászólásáraRöfög.

Válasz rtamas1976 #1374. hozzászólására

Erre gondolok!
Válasz Mtz 550E #1373. hozzászólásáraFényképezd le miregondolsz!
Ha a koptató fészkére gondolsz, akkor az elvanrozsdálva?
Válasz rtamas1976 #1347. hozzászólásáraIgazad volt a koptatók mind cserések egyik oldaluk szinte átszakadt már olyan vékony lett meg a közepe üreges ugye gyárilag!
Ami az alvázon van a koptatónak a teteje vagy fészke azt is szoktátok cserélni?
Válasz mtz1221 #1371. hozzászólásáraDe azt talán máig se tudtuk meg, hogy a röfögés elmúlt-e? Pedig még köradagolót is csináltatott rá.
Válasz Rabó001 #1361. hozzászólásáraKell még neki 20 év tanuló pénz, utána ő is ráfog jönni. Amennyi felesleges munkát csinált már a semmiért, könyvet írhatna belőle. Nekem a gyári pár ezer üzemórás traktor turbózása, és az utána elköltött milliók a kedvencem.


Válasz .Richard. #1369. hozzászólására4 csészéből 1-nél tudom bíztosítani majd a beütős szeggel vagy omegával! Amire gondolsz! Többinél oldalról 1-1 gömbvas oda csipetve a végei! Meg a határolókat megnézem meddig engednek és a munkahenger végponttól 3-5cm-rel visszább teljes tartáson legyenek!
Válasz Mtz 550E #1368. hozzászólásáraFeltève,ha bele tudod ütni. Vagy,aki karimázta nem volt annyi esze,hogy azt hogyan rakja bele?
Válasz .Richard. #1367. hozzászólásáraMa átnézegettem maradnak a csészék kapnak új zsírzószemet és kész! Meg oldalról majd a gömbvas bíztosítást!
Válasz Rabó001 #1361. hozzászólásáraSzerintem ha kicserèli az alját,kap egy olyant,amibe a gömb lafog. Vagy bele sem megy. Bezsirozni aztán kèsz ahogy van.