Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak616 FtBenzin árak608 FtEUR391.7 FtUSD360.23 FtCHF407.66 FtGBP463.61 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Tavaly 7.165millio Ft netto arat mondtak ra, ponyva es vontatas nelkul. Elengedtem a Kitétől vásárlást. A mezőtúri cég akkor mar mast nem szolgalt ki. Akkor meg felepitmenyre adott arat, de nem vettem donor potkocsit, igy nem kerestem oket. De a rugot, feket, agyat mar csak a kitetol tudtam volna venni. Gondolom ugy ha mindent onnnan veszek a 7,2milla mar barati ar lett volna
Nyilván nem de mivel minden euró alapú, ezért rohadtul nem mindegy az árfolyam. Ugye vitya azt mondta, hogy akinél 250 felett van az euró annak le kell mondania.
Egyenesbe tőlük Furriert? Vagy felokosított HW-t? Hogyne lenne jó, legjobb kialakításokat ez a cég csinálja szerintem most. Van szakértelem rendesen, ahogy beszéltem velük.
Én Fémagrotúr Kft.-nek tudtam, de lehet te tudod jól. Nem találtam most az aprók között (facebookon követem a céget, üzemel biztosan). Nagyon prémium portéka a gyártmány, de sajnos a Kite már ehhez is igazítja az árát.
A mezőtúri elég komoly felépítményeket gyártott 6011 és 8011 pótkocsikra. De sajnos nem találom már a hirdetések között, lehet az egészet a KITE maga alá szervezte. Mert Furrier B18 pótkocsit vagy alkatrészt is már csak a Kitén keresztül értékesítettek tavaly, mikor kérdeztem. Én laprugókat szerettem volna vásárolni, de nem jött össze az üzlet sajnos.
8.3 tonna a raksúlya. Ne tegyél rá 14et, mert nincs az az erősített rugó. A 2 gumibak sokat véd, de ezeken a jó utakon sajnos nem fog örökké tartani akkor túlsúllyal.
Szeretném kikérni a tapasztaltabb kollegák véleményét.
Adott egy HW 8011-es pótkocsi amin 135-ös falak vannak. Most, hogy jobb a kukorica fajsúlya 140q felmegy rá, így a meglévő laprugók már jól ki vannak hajolva. A kérdés az lenne, hogy a gyári 40 éves rugókat érdemes e kovácshoz vinni felújíttatni, vagy érdemes megvenni a gyárinak hirdetett erősített 12-es rugólapokból álló köteget? A mostani is 8 lapos és 9,81mm körüli vastagsággal rendelkezik, gondolom ez 10-es volt új korában. A pótkocsi egyébként tavalyig gyári felépítménnyel ment, én magasítottam meg egy sor gyári oldalfallal még.
Tengelyenként a gyári 2-2 rugóbakk van fenn egyébként.
Válasz Jászparaszt #1291. hozzászólására
Látom közben megvan a válasz. Én ezt nem tudtam van HW-6011 és Hl-6011-em is mindkettő piros rendszámmal ez tévesztett meg.
egy ismerős jelezte nekem, hogy anno a szegedi conow kft. adott ki a kamionfelnik használatáról egy olyan elismervényt, amiben a cég igazolta, hogy a kamionfelnivel szerelt pótokat ugyanúgy el lehet fogadni műszakin, mint az eredeti felnivel. Ma hívtam a céget, 3 éve megszűnt. (Google térkép dobott ki elérhetőséget).
Van olyan fórumozó, akinek esetleg a tulajdonában van ilyen dokumentum, illetve megosztaná-e ezzel kapcsolatban a tapasztalatait?
Jogos, nem számoltam utána, de bss volt kissebb össztömegre is gyártva, egyébként van topikja itt, ott több infó lesz róla.
Itthon inkább a 12 tonnások voltak elterjedve,(raksúly) teherautók után azzal jött ki 40t-ra.
Válasz Fendt34 #1274. hozzászólására
Annyit tennék hozzá, hogy ezen kívűl két pótkocsizashoz az első pótkocsi forgalmijaba be kell jegyezve lenni a másodlagos vontatasnak.
Annyit tudsz még csalni a hw-nál, hogy az alsó 6-ot középről kezded kirakni, itt csináltak a homlok és hátfalra egy plusz kinyúlást profilból, így felülre 4± felmegy, ha két sorba rakod.
BSS/PANAW esetleg? Abból volt hosszabb is, meg 16 tonnás gyárilag.
bálaszállításra is kell, ezért mindenképp a dupla pót játszik, és az elkövetkező üzanyagárral nem akarok 120-150q-val szüttyögni. legyen 300-320 a 2 kocsin aztán jónapot.
Ezt a részét én nem vitatom. Ahány rendőr anyi szabályértelmezés. Felénk a dupla pótból az első fekete a második piros rendszámos. Aki két pirossal próbálkozik ott rendszám le , kpm vizsga plusz 300 csekk. Én csak annyit jegyeznék meg hogy egy hw 8011 ne menjen 15 tonnával ,pláne ne többel.
A vontatásra vonatkozó műszaki feltételeket a 6/1990. (IV.12.) KöHÉM rendelet 21.§ és 22.§-ai szabályozzák. A „fekete rendszámos mezőgazdasági vontató húzhat-e két piros rendszámos mbp 6,5 t pótkocsit vagy más típusú pótkocsit?” kérdésre a válasz: igen vontathat, amennyiben a vontató hatósági engedélyébe a jármű vontatóként, mezőgazdasági vontatóként szerepel, a forgalmi engedélybe bejegyzett vontatható össztömeget a vontatmány nem haladja meg, a pótkocsik össztömege nem haladja meg a vontató össztömegének a négyszeresét, üzemi fék nélküli könnyű pótkocsi gépjárművel, mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel abban az esetben vontatható, ha a pótkocsi össztömege nem haladja meg a vonó jármű 68 kilogrammal növelt saját tömegének a felét, ráfutófékkel felszerelt pótkocsi abban az esetben vontatható, ha a pótkocsi össztömege nem haladja meg a vonó jármű össztömegének a háromnegyedét. Lassú jármű pótkocsija gépjárművel nem, mezőgazdasági vontatóval pedig csak abban az esetben vontatható, ha megfelel a mezőgazdasági vontató pótkocsijára vonatkozó előírásoknak. A gépjármű által vontatható pótkocsi össztömegét a járműszerelvény megengedett legnagyobb össztömegére vonatkoztatott motorteljesítmény figyelembevételével kell megállapítani. A megengedett legnagyobb össztömegre vonatkoztatott motorteljesítmény mezőgazdasági vontató és lassú jármű esetében 2,2 kW/tonnánál kevesebb nem lehet.
Pótkocsi vontatására alkalmas jármű esetén a járműszerelvény megengedett legnagyobb össztömege alapulvételével kell a fajlagos motorteljesítményt meghatározni. A rendelet 21.§ (5) bek. alapján vontatóval és mezőgazdasági vontatóval legfeljebb két pótkocsi, lassú járművel egy pótkocsi vontatható”
Ha piros rendszámos a kogel akkor az mögé ne keress . Itt a rend őrei 300as csekket osztanak érte. Ha piros rendszám akkor egy ,ha fekete akkor kettő. De cseréld három tengelyesre és nem tudnak beléd kötni. A hw és társai sokat kibírnak de tartósan tizenöt tonnákat nem. 8ra tervezték és 12 őt kibír. De 15 meg fölötte? Hát nem hinném.
Ez azért erős kijelentés. Az a kérdés mi és hol húzza. 15t fölött az mtz nem játszik. Azt meg is kell állítani. 11 12 tonnáig használható de a felett inkàbb egy felújított kogel és társai. Nem beszélve ha túlsúllyal használod akkor a hátsó munkahenger előbb vagy utóbb benéz a platóba.
520X235 A platója és 180 magasitóval 165-170q búza is rámenne de nem kell rá annyi.Nagy köb csak napra,árpa menjen tele.Alulra 8 125 bála vagy 6 160 bála fér.Ha kicsit görbe az oldal le sem veszik csak egy oldalról a magasitót akkor is be feszül a bála
1316 hozzászólás
Válasz SzikiSzokeveny #1314. hozzászólására
Nálunk annyi kint 19 éve, hidd el ez rosszabb mintha eleresztették volna, oda ahol az árfolyama.
Válasz SzikiSzokeveny #1309. hozzászólására
Tavaly 7.165millio Ft netto arat mondtak ra, ponyva es vontatas nelkul. Elengedtem a Kitétől vásárlást. A mezőtúri cég akkor mar mast nem szolgalt ki. Akkor meg felepitmenyre adott arat, de nem vettem donor potkocsit, igy nem kerestem oket. De a rugot, feket, agyat mar csak a kitetol tudtam volna venni. Gondolom ugy ha mindent onnnan veszek a 7,2milla mar barati ar lett volna
Válasz mtz1221 #1313. hozzászólására
Nyilván nem de mivel minden euró alapú, ezért rohadtul nem mindegy az árfolyam. Ugye vitya azt mondta, hogy akinél 250 felett van az euró annak le kell mondania.
Válasz SzikiSzokeveny #1312. hozzászólására
130434 euróba kerül hogy 23 forintosával kijön a 3 milla ???
Válasz mtz1221 #1311. hozzászólására
Szorozd meg 393al aztán meg 370 és megtudod. Hiába itt gyártják. Szinte minden alkatrésze külföldi.
Válasz SzikiSzokeveny #1309. hozzászólására
Mi köze a forintnak hozzá ??? Metalfachot 2020ban 11300 euróért vettem, most 19450.
egy elérhetőséget tudtok adni?hw 80ra szeretnék új felépítményt..köszi
Válasz MTZ1221.3 #1308. hozzászólására
Furriert. De már majdnem 3 millával drágább. Éljen a magyar forint.
Válasz SzikiSzokeveny #1307. hozzászólására
Egyenesbe tőlük Furriert? Vagy felokosított HW-t? Hogyne lenne jó, legjobb kialakításokat ez a cég csinálja szerintem most. Van szakértelem rendesen, ahogy beszéltem velük.
Válasz MTZ1221.3 #1306. hozzászólására
Lehet neked van igazad. Mi még idén szerencsére megvettük az egyik régi áras pótot. Egyelőre jó.
Válasz SzikiSzokeveny #1305. hozzászólására
Én Fémagrotúr Kft.-nek tudtam, de lehet te tudod jól. Nem találtam most az aprók között (facebookon követem a céget, üzemel biztosan). Nagyon prémium portéka a gyártmány, de sajnos a Kite már ehhez is igazítja az árát.
Válasz MTZ1221.3 #1303. hozzászólására
Igen. Felvásárolta a kite de hirdetik még a felépítménygyártást. Agrofémtúr kft
Válasz Blahoncio #1302. hozzászólására
Helló
Én is őket ajánlanám, én 3 éve vettem tőlük 80.1-re igaz mi csak szemhordásra használjuk ,de semmi baja erős teszi a dolgát.
Válasz Blahoncio #1302. hozzászólására
Helló
A mezőtúri elég komoly felépítményeket gyártott 6011 és 8011 pótkocsikra. De sajnos nem találom már a hirdetések között, lehet az egészet a KITE maga alá szervezte. Mert Furrier B18 pótkocsit vagy alkatrészt is már csak a Kitén keresztül értékesítettek tavaly, mikor kérdeztem. Én laprugókat szerettem volna vásárolni, de nem jött össze az üzlet sajnos.
Üdv Mindenkinek!
Érdeklődnék hogy tud-e valaki olyan céget akik tudnának 6011-eshez felépítményt készíteni?
Sziasztok!
HW6011 fékdobot mekkora belső átmérőig szabad felszabályozni?(már ha lehet)
A régebbi vázas kivitel.
Köszi.
Válasz MTZ1221.3 #1298. hozzászólására
Üdv!
Nekem a 12-es köteg van alatta, de annak is elég a 11-12T, főleg szar úton.
Válasz MTZ1221.3 #1298. hozzászólására
8.3 tonna a raksúlya. Ne tegyél rá 14et, mert nincs az az erősített rugó. A 2 gumibak sokat véd, de ezeken a jó utakon sajnos nem fog örökké tartani akkor túlsúllyal.
Sziasztok!
Szeretném kikérni a tapasztaltabb kollegák véleményét.
Adott egy HW 8011-es pótkocsi amin 135-ös falak vannak. Most, hogy jobb a kukorica fajsúlya 140q felmegy rá, így a meglévő laprugók már jól ki vannak hajolva. A kérdés az lenne, hogy a gyári 40 éves rugókat érdemes e kovácshoz vinni felújíttatni, vagy érdemes megvenni a gyárinak hirdetett erősített 12-es rugólapokból álló köteget? A mostani is 8 lapos és 9,81mm körüli vastagsággal rendelkezik, gondolom ez 10-es volt új korában. A pótkocsi egyébként tavalyig gyári felépítménnyel ment, én magasítottam meg egy sor gyári oldalfallal még.
Tengelyenként a gyári 2-2 rugóbakk van fenn egyébként.
Köszönöm válaszokat előre is
Üdv
Válasz rigás #1296. hozzászólására
Bocs kimaradt a hl fixes...
Válasz Jászparaszt #1291. hozzászólására
Látom közben megvan a válasz. Én ezt nem tudtam van HW-6011 és Hl-6011-em is mindkettő piros rendszámmal ez tévesztett meg.
Válasz Jászparaszt #1293. hozzászólására
Igen egyformák nekem volt hl a forgalmiba 1200x20 gumi volt irva
Válasz Jászparaszt #1290. hozzászólására
Lehet még csináltak bilincsre hivatalosan
Válasz 4755 #1292. hozzászólására
Üdvözlöm!
Azon kívül teljesen egyformák?
Válasz Jászparaszt #1290. hozzászólására
Üdv a hl az teher pót volt anno azok 1200x20gumival jöttek a hv pedig mezőgazdasági pót volt a széles kerekes
Válasz rigás #1286. hozzászólására
Nem fix az biztos.
Válasz Krisztalos16245 #1287. hozzászólására
Nem fixes a Hl 8011. Azért is kérdezem, hogy mi a különbség?
Mert szemre kb egyformák.
Válasz rigás #1286. hozzászólására
Nem fixes, billencs az biztos.
Válasz Krisztalos16245 #1287. hozzászólására
Vagyis akkor a fixesnek alacsonyabban van a platója?
Válasz Jászparaszt #1285. hozzászólására
Bilincs és fikszes
Válasz Jászparaszt #1285. hozzászólására
Tudtommal az utóbbi fix platós, már ha úgy van mint a 6 tonnásnál.
Sziasztok!
Nem tudom volt e már kérdés.
Azt szeretném megtudni, hogy mi a különbség a Hw 8011, és a Hl 8011 között?
Üdv,
egy ismerős jelezte nekem, hogy anno a szegedi conow kft. adott ki a kamionfelnik használatáról egy olyan elismervényt, amiben a cég igazolta, hogy a kamionfelnivel szerelt pótokat ugyanúgy el lehet fogadni műszakin, mint az eredeti felnivel. Ma hívtam a céget, 3 éve megszűnt. (Google térkép dobott ki elérhetőséget).
Van olyan fórumozó, akinek esetleg a tulajdonában van ilyen dokumentum, illetve megosztaná-e ezzel kapcsolatban a tapasztalatait?
Válasz blazy86 #1282. hozzászólására
Én meg Hw8011 hez keresek ugyanígy,1 db sima eredeti felnit
Sziasztok!
HW 6011-es potkocsihoz vadaszok 1 db sima /eredeti/ felnit.
Tudna esetleg Valaki segiteni, hogy honnan tudnek felhajtani egyet?
Köszönöm!
Válasz Gumóka #1280. hozzászólására
Neked 10 tonna raksúllyal kell pótkocsi, mert ha nem több 4 tonnánál az önsúlya, az papíron pont 32.
A Hw talán 3,3-3,5 körül volt a gyári robotkaros felépítménnyel.
Válasz tarkamacska #1278. hozzászólására
Jogos, nem számoltam utána, de bss volt kissebb össztömegre is gyártva, egyébként van topikja itt, ott több infó lesz róla.
Itthon inkább a 12 tonnások voltak elterjedve,(raksúly) teherautók után azzal jött ki 40t-ra.
Panav néven máig gyártanak pótkocsikat.
Válasz Fendt34 #1274. hozzászólására
Annyit tennék hozzá, hogy ezen kívűl két pótkocsizashoz az első pótkocsi forgalmijaba be kell jegyezve lenni a másodlagos vontatasnak.
Válasz Gumóka #1277. hozzászólására
18+16 az 34 de csak 32 tonnát húzhatok, így egy 7,2m kögel az adott, emögé kell valami ami befér 32 tonnába, tehát max 14 tonnás valami pót.
Válasz tarkamacska #1276. hozzászólására
Annyit tudsz még csalni a hw-nál, hogy az alsó 6-ot középről kezded kirakni, itt csináltak a homlok és hátfalra egy plusz kinyúlást profilból, így felülre 4± felmegy, ha két sorba rakod.
BSS/PANAW esetleg? Abból volt hosszabb is, meg 16 tonnás gyárilag.
Válasz Hali Laci #1275. hozzászólására
bálaszállításra is kell, ezért mindenképp a dupla pót játszik, és az elkövetkező üzanyagárral nem akarok 120-150q-val szüttyögni. legyen 300-320 a 2 kocsin aztán jónapot.
Válasz Fendt34 #1274. hozzászólására
Ezt a részét én nem vitatom. Ahány rendőr anyi szabályértelmezés. Felénk a dupla pótból az első fekete a második piros rendszámos. Aki két pirossal próbálkozik ott rendszám le , kpm vizsga plusz 300 csekk. Én csak annyit jegyeznék meg hogy egy hw 8011 ne menjen 15 tonnával ,pláne ne többel.
Válasz Hali Laci #1273. hozzászólására
A vontatásra vonatkozó műszaki feltételeket a 6/1990. (IV.12.) KöHÉM rendelet 21.§ és 22.§-ai szabályozzák. A „fekete rendszámos mezőgazdasági vontató húzhat-e két piros rendszámos mbp 6,5 t pótkocsit vagy más típusú pótkocsit?” kérdésre a válasz: igen vontathat, amennyiben a vontató hatósági engedélyébe a jármű vontatóként, mezőgazdasági vontatóként szerepel, a forgalmi engedélybe bejegyzett vontatható össztömeget a vontatmány nem haladja meg, a pótkocsik össztömege nem haladja meg a vontató össztömegének a négyszeresét, üzemi fék nélküli könnyű pótkocsi gépjárművel, mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel abban az esetben vontatható, ha a pótkocsi össztömege nem haladja meg a vonó jármű 68 kilogrammal növelt saját tömegének a felét, ráfutófékkel felszerelt pótkocsi abban az esetben vontatható, ha a pótkocsi össztömege nem haladja meg a vonó jármű össztömegének a háromnegyedét. Lassú jármű pótkocsija gépjárművel nem, mezőgazdasági vontatóval pedig csak abban az esetben vontatható, ha megfelel a mezőgazdasági vontató pótkocsijára vonatkozó előírásoknak. A gépjármű által vontatható pótkocsi össztömegét a járműszerelvény megengedett legnagyobb össztömegére vonatkoztatott motorteljesítmény figyelembevételével kell megállapítani. A megengedett legnagyobb össztömegre vonatkoztatott motorteljesítmény mezőgazdasági vontató és lassú jármű esetében 2,2 kW/tonnánál kevesebb nem lehet.
Pótkocsi vontatására alkalmas jármű esetén a járműszerelvény megengedett legnagyobb össztömege alapulvételével kell a fajlagos motorteljesítményt meghatározni. A rendelet 21.§ (5) bek. alapján vontatóval és mezőgazdasági vontatóval legfeljebb két pótkocsi, lassú járművel egy pótkocsi vontatható”
Válasz tarkamacska #1272. hozzászólására
Ha piros rendszámos a kogel akkor az mögé ne keress . Itt a rend őrei 300as csekket osztanak érte. Ha piros rendszám akkor egy ,ha fekete akkor kettő. De cseréld három tengelyesre és nem tudnak beléd kötni. A hw és társai sokat kibírnak de tartósan tizenöt tonnákat nem. 8ra tervezték és 12 őt kibír. De 15 meg fölötte? Hát nem hinném.
Válasz Hali Laci #1271. hozzászólására
egy 18 tonnás kögel után keresek még egy pótot, amivel beférek 32 tonna alá.
Válasz tarkamacska #1270. hozzászólására
Ez azért erős kijelentés. Az a kérdés mi és hol húzza. 15t fölött az mtz nem játszik. Azt meg is kell állítani. 11 12 tonnáig használható de a felett inkàbb egy felújított kogel és társai. Nem beszélve ha túlsúllyal használod akkor a hátsó munkahenger előbb vagy utóbb benéz a platóba.
Válasz agrogal #1269. hozzászólására
akkor 150q-val elvan vígan?
Válasz tarkamacska #1265. hozzászólására
520X235 A platója és 180 magasitóval 165-170q búza is rámenne de nem kell rá annyi.Nagy köb csak napra,árpa menjen tele.Alulra 8 125 bála vagy 6 160 bála fér.Ha kicsit görbe az oldal le sem veszik csak egy oldalról a magasitót akkor is be feszül a bála
Válasz mtz1221 #1242. hozzászólására
naja, ha egyszer lefújt az elsőtartály, nem nyit a hátsóra, le kell engedni egy keveset az elejéből, ahogy írod és már tolja is át
Válasz Gumóka #1266. hozzászólására
köszi