Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak621 FtBenzin árak608 FtEUR409.5 FtUSD388.65 FtCHF439.37 FtGBP491.4 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
ma neki estem a traki átnézésének adblue szűrők és csövek tisztítása gázolajszűrő 2 mikronos cseréje és ami fogadott az magáért beszélt!
A szűrő teljesen eldugulva mint a szappan, vagy mint régen a delma vaj olyan volt az egész szűrő! Nagyon nem bántam meg, hogy rátettem ezt a plusz szűrőt!
Teszek fel képet is, ha megtalálom a telefonom!
Ez a bio cucc nagyon nem kóser!
Én is kipróbáltam az étolajos üzemelést, de azt vettem észre hogy amennyivel olcsóbb legalább annyival (de inkább többel) többet is fogyaszt a Szergej. Úgyhogy nem sok értelmét látom erőltetni.
Elkezdte a termelést a dunaföldvári bioetanol-üzem
Zöldtech * 2012.04.10
Elkezdte termelését a Pannon Ethanol Zrt. dunaföldvári bioetanol-üzeme, amely a tervek szerint évi 240 millió liter bioetanolt állít elő.
Az ír Ethanol Europe Renewables Ltd. tulajdonában álló cég gyártóüzeme Magyarországon a legnagyobb ilyen létesítmény, és a régióban is az egyik legjelentősebbnek számít.
A cég beszámolója szerint az üzem a bioetanol mellett további 175 ezer tonna magas fehérjetartalmú, jó minőségű, génmódosítás-mentes állati takarmányt, száraz kukoricatörkölyt is gyárt majd.
A termékek előállításához évi 575 ezer tonna hazai kukoricát használnak fel. A Pannonia Ethanol közleménye utalt arra, hogy az értékesítést holland, német, török, olasz és magyar partnerek felé még Pécsi-Szabó Miklós most távozott vezérigazgató indította el. Reng Zoltán, a cég új vezérigazgatója az MTI érdeklődésére annyit közölt, hogy a Dunaföldváron előállított bioetanolt európai piacon értékesítik.
A 9,5 hektáron, 120 millió eurós, zöldmezős beruházással, 21 hónap alatt elkészült létesítményben zárt rendszerű technológiával állítják elő a bioüzemanyagot, a zrt. korábbi közlése szerint négy fermentáló - erjesztő - tartály, külön gyártó- és energiaközpont, valamint közel húszezer köbméternyi tárolókapacitás épült.
A társaság, amely tervezett éves árbevételről nem közölt adatot, várhatóan 300-400 millió forintos helyi adót fizet majd Dunaföldváron. Az üzemben 78 ember dolgozik, a cég szerint azonban közvetetten több ezer ember foglalkoztatásához járulnak hozzá. (MTI)
Válasz #90. hozzászólásra
Ja ja. Találékony a magyar! Csak amikor lebukik,akkor mindenki hibás,csak Ő nem! Nem vagyok benne biztos,hogy itt a fórumon nincsenek fináncok.....
Higgyétek el,a diesel motorba gázolaj való.Legfeljebb más forrás után után kell nézni.De gázolaj forrás után.....most mindegy hogy ukrán,orosz,magyar,vagy akármilyen DE GÁZOLAJ
Ez jó ötlet a 2 tank mert mikor megállít a finánc akkor nem az étolajosból vesz mintát hanem a gázolajosból.
Ez a legfőbb probléma nem pedig a hideg indítás.
Válasz #84. hozzászólásra
az étolajhoz 2 tartálykéne az egyikben gázolaj a másikban étolaj külön csapal és inditáskor g
ázolaj átvált leálitáselött gázolaj és igy nincs gond az étolaj ha sokáig áll bele csirizesedik ragadosá válik és dugit szerintem ha valaki tisztán használja mert igazán ugy van értelme.
Én tavasszal megpróbálom az étolaja+10% gázolaj.
Jártam egy szerelőnél aki éppen egy FORD7700 motorján hengerfejtömítést cserélt a traktor már három éve étolajjal megy de a motor tiszta volt se a kartellban sem a szelepeknél nem volt különösebb lerakódás.
A probléma a hőfok 0C alatt van akkor növelni kell a gázolaj arányát de ekkor is csak -8C az alatt már nem indul.
Spanyolból származó napraforgó olaj 1000l tartálya együtt 650 euró + áfa.
Megfogadtam egy életre hogy politikán senkivel nem vitatkozom, veled sem fogom most megtenni, de egy dolog amit megjegyeznék ha szabad. Menjünk vissza (te is) az emlékeinkel úgy 1990-ig választási ciklusonként, és nézzük végig mi is történt ebben az országban, és gondoljuk csak át közben mi történt a világban, európában, európai szomszédainknál. Ha nem vagy(unk) valamelyik oldal felé elvakultak akkor sok minden világossá válik. Köszönöm hogy elolvastad.
Nem, nem értjük! Mi köze a cigán.oknak ahhoz, hogy Orbábnék szétlopják az ország minden megmaradt vagonát? És mi köze van ahhoz, hogy semmi köze a politikájuknak a választási igéreteikhez? És hogy a maszop csak úgy általában hazudott, de ezek a saját választóiknak pisálnak a fejükre!
Wazze XXXXXXXX nem fonsz ostort és ha mégis, akkor nem csattogtatsz vele. Nem kellett volna az előző 8 év, de még mindig inkább ezek, mint az elődjeik. Persze egy jó kis anarchiának én is jobban örülnék, vagy ha a kanadaiak befogadnának minden......megoldódnának a bajok egyből. Remélem, érted.
az "aktuális politika" c. topikban leírtam a véleményem, egyébként a kuki termelők (mi itt minden) is isszák majd ennek a levét, de hát ebben az országban EZ A CÉL! Hogy a magyar termelő, magyar termék menjen csődbe, lényeg hogy a multik, és a külföldi kizsákmányolóink jól éljenek belőlünk. Csak valahogy nem ezt ígérték, de hát volt kitől megtanulni hazudni nekik is, és úgy néz ki eléggé jól sikerült a tanulmány.
muternak 10éves C15 1,9-es szívódizele van szabad ég alatt áll télen nyáron. reggel ötre jár a piacra és mindig indult, pedig Lukoilnál tankol.
nekem 2.2HDI-s Jumperom van és azzal sem volt gond, mondjuk én max akkor indulok olyan korán ha horgászni megyek!
Hát nekem dizelem van nem reklámozom a márkát ezért nem írom, de egyből indult mikor síelni voltunk és 2 napig állt kint a mínusz 15 fokban, fogyasztás 6 liter alatt teljesítmény van mert 140 ló. Ha te egy ilyen benzinest veszel az 10 litert eszik majd, ha úgy nyomod neki mint én :) Soha nem lesz benzines autóm remélem...:)
Negyedik napja a -19C és -28C között jön fel a nap itt minálunk a kint parkolt dizelek (beleértve az enyémet is) egytől egyik kudarcot vallottak. Két napja a barátnőm 1,4-es benzines logánjával járunk (a menő Tuareg-es szomszéd is bekérenzkedett hátulsó ülésre), három éves még a gyári 40A aksi van benne és pöcre indul.
Én még akkor vettem a DCI Meganet amikor a gázolaj kb. 20% olcsobb vilt mint a benzin.
De többet soha dizel személygépkocsinak!!!!!!
A jelenlegi körülmények és üzemanyag árak mellet (azonos márka, azonos telyesitmény) előbb XXXXXXXXXXXXX oda a dizelmotor mind mielőtt visszahozná az árkülömbséget.
Válasz #65. hozzászólásra
Az átlagban benne van a ketrectelepi trabantózenes is,aki hétvégén elmegy a tecsóba a kocsijával,vagy-jó esetben- pecázni.(mondjuk volt olyan ismerősöm,aki a Pireneusokat is bejárta a 100-as Skodájával...,de ő autószerelő volt)
ez mind csak az éves futásteljesítménytől függ. A legtöbb új autónál több, mint 1 milla az árkülönbség, és átlagos vezetés mellett nem térül meg. De az átlagos vezetőből van a legkevesebb, mert jellemzően aki munkára használja (mint én is) az sokszorosát meni, aki meg alkalomszerűen, az a töredékét...
átlagosan amúgy M.O-n nem éri el a 10.000 Km-t az éves futásteljesítmény...
Még azért is vehet valaki dízel helyett benzinest,mert mondjuk fél attól,hogy télen gebasz lehet a dízellel.
Olvastam tavaly egy összehasonlító tesztet a dízel és a benzines Vitaráról.Valami 1 milló körülit írtak árkülönbözetnek,de a végére az jött ki,hogy talán sose,vagy nagyon hosszú idő múlva térül meg a dízel drágább ára.
Érdemes eleve etanolost venni szerintem.
de ma már elgondolkodtató, mert azért vételárban baromi nagy különbségek vannak! És azért egy benzines 6 hengeres automata az oda.... akármelyik surmó pickup-os vagy SUV-s álterepjárósnak...
110 hozzászólás
Üdv. Használ itt közületek valaki adblue folyadékot? Lenne eladó 5 db 10literes bontatlan kannaval 1000/kanna áron... Pest megye...
https://agroforum.hu/agrarhirek/agrarkozelet/nem-fogjak-tamogatni-az-elelmiszer-novenyeken-alapulo-biouzemanyagok-gyartasatol/?
Szevasz repce .. :(
Válasz ermike #107. hozzászólásáraTélen a minuszokban az àtlàtszó szűrő pohàrba a milyenk is úgy nézett ki mint ha vaj lenne benne!
Válasz ermike #106. hozzászólására
ma neki estem a traki átnézésének adblue szűrők és csövek tisztítása gázolajszűrő 2 mikronos cseréje és ami fogadott az magáért beszélt!
A szűrő teljesen eldugulva mint a szappan, vagy mint régen a delma vaj olyan volt az egész szűrő! Nagyon nem bántam meg, hogy rátettem ezt a plusz szűrőt!
Teszek fel képet is, ha megtalálom a telefonom!
Ez a bio cucc nagyon nem kóser!
Biodízel üzemanyag lesz egyszer Magyarországon hivatalosan?
Már van 1-2 traktor a forgalomba, ami 100%-ig kompatibilis a biodízellel.
Válasz #99. hozzászólásra
Hát igen meg besülnek tőle a dugattyúgyűrűk is!!! Mert a hideg motor nem égeti el az olajat rendesen!!!
Nem tudjátok elfogadták a törvénytervezetet arról, hogy saját termelésű növényi olajat lehet tankolni elsejétől?
Érdekesség...http://www.vezess.hu/hirek/benzin_levegobol/39984/
Válasz #100. hozzászólásra
De lehet, az etanolt (etilalkoholt) keményítőből is elő lehet állítani.
Krumpliból nem lehet ilyen biogenyát csinálni???
Tisztelt Kollegák,
Én is kipróbáltam az étolajos üzemelést, de azt vettem észre hogy amennyivel olcsóbb legalább annyival (de inkább többel) többet is fogyaszt a Szergej. Úgyhogy nem sok értelmét látom erőltetni.
Válasz #97. hozzászólásra
Nem az állattartókat kell sajnálni,hanem a kukoricatermesztést fejleszteni,pl.öntözéssel.
Válasz #95. hozzászólásra
"Az egész ország profitál az etanolgyártásból" (Interjú)
Válasz #89. hozzászólásra
Elkezdte a termelést a dunaföldvári bioetanol-üzem
Zöldtech * 2012.04.10
Elkezdte termelését a Pannon Ethanol Zrt. dunaföldvári bioetanol-üzeme, amely a tervek szerint évi 240 millió liter bioetanolt állít elő.
Az ír Ethanol Europe Renewables Ltd. tulajdonában álló cég gyártóüzeme Magyarországon a legnagyobb ilyen létesítmény, és a régióban is az egyik legjelentősebbnek számít.
A cég beszámolója szerint az üzem a bioetanol mellett további 175 ezer tonna magas fehérjetartalmú, jó minőségű, génmódosítás-mentes állati takarmányt, száraz kukoricatörkölyt is gyárt majd.
A termékek előállításához évi 575 ezer tonna hazai kukoricát használnak fel. A Pannonia Ethanol közleménye utalt arra, hogy az értékesítést holland, német, török, olasz és magyar partnerek felé még Pécsi-Szabó Miklós most távozott vezérigazgató indította el. Reng Zoltán, a cég új vezérigazgatója az MTI érdeklődésére annyit közölt, hogy a Dunaföldváron előállított bioetanolt európai piacon értékesítik.
A 9,5 hektáron, 120 millió eurós, zöldmezős beruházással, 21 hónap alatt elkészült létesítményben zárt rendszerű technológiával állítják elő a bioüzemanyagot, a zrt. korábbi közlése szerint négy fermentáló - erjesztő - tartály, külön gyártó- és energiaközpont, valamint közel húszezer köbméternyi tárolókapacitás épült.
A társaság, amely tervezett éves árbevételről nem közölt adatot, várhatóan 300-400 millió forintos helyi adót fizet majd Dunaföldváron. Az üzemben 78 ember dolgozik, a cég szerint azonban közvetetten több ezer ember foglalkoztatásához járulnak hozzá. (MTI)
Válasz #91. hozzászólásra
10 literért...a vámos eldicsekedett előttem,hogy pár órával azelőtt egy ifát fogtak 20 literrel mégis csak 60.000 volt a büntetése
most már az irányt az ukrán kutakra kell állítani,olyan erő van a benzinjükben,hogy a tejfölös pohár is összeesett
Válasz #90. hozzászólásra
Ja ja. Találékony a magyar! Csak amikor lebukik,akkor mindenki hibás,csak Ő nem! Nem vagyok benne biztos,hogy itt a fórumon nincsenek fináncok.....
Higgyétek el,a diesel motorba gázolaj való.Legfeljebb más forrás után után kell nézni.De gázolaj forrás után.....most mindegy hogy ukrán,orosz,magyar,vagy akármilyen DE GÁZOLAJ
Válasz #89. hozzászólásra
Az nem is sok
Válasz #88. hozzászólásra
Kell csinálni egy relytett kipufogót is
Válasz #87. hozzászólásra
90.000 fizettem az ukrán gázolajért
Válasz #87. hozzászólásra
Majdnem jó ötlet....De például mifelénk már azt is kitatálták,hogy kipufogógáz elemzést csinálnak.A tartályhoz hozzá se nyúlnak.
Válasz #85. hozzászólásra
Ez jó ötlet a 2 tank mert mikor megállít a finánc akkor nem az étolajosból vesz mintát hanem a gázolajosból.
Ez a legfőbb probléma nem pedig a hideg indítás.
Válasz #78. hozzászólásra
Egy tőröl fakad,én azt szoktam mondani....
Válasz #84. hozzászólásra
az étolajhoz 2 tartálykéne az egyikben gázolaj a másikban étolaj külön csapal és inditáskor g
ázolaj átvált leálitáselött gázolaj és igy nincs gond az étolaj ha sokáig áll bele csirizesedik ragadosá válik és dugit szerintem ha valaki tisztán használja mert igazán ugy van értelme.
Én tavasszal megpróbálom az étolaja+10% gázolaj.
Jártam egy szerelőnél aki éppen egy FORD7700 motorján hengerfejtömítést cserélt a traktor már három éve étolajjal megy de a motor tiszta volt se a kartellban sem a szelepeknél nem volt különösebb lerakódás.
A probléma a hőfok 0C alatt van akkor növelni kell a gázolaj arányát de ekkor is csak -8C az alatt már nem indul.
Spanyolból származó napraforgó olaj 1000l tartálya együtt 650 euró + áfa.
Válasz #82. hozzászólásra
A felső határ a csillagos ég.
FAXA
Válasz #79. hozzászólásra
Megfogadtam egy életre hogy politikán senkivel nem vitatkozom, veled sem fogom most megtenni, de egy dolog amit megjegyeznék ha szabad. Menjünk vissza (te is) az emlékeinkel úgy 1990-ig választási ciklusonként, és nézzük végig mi is történt ebben az országban, és gondoljuk csak át közben mi történt a világban, európában, európai szomszédainknál. Ha nem vagy(unk) valamelyik oldal felé elvakultak akkor sok minden világossá válik. Köszönöm hogy elolvastad.
Válasz #79. hozzászólásra
Nem, nem értjük! Mi köze a cigán.oknak ahhoz, hogy Orbábnék szétlopják az ország minden megmaradt vagonát? És mi köze van ahhoz, hogy semmi köze a politikájuknak a választási igéreteikhez? És hogy a maszop csak úgy általában hazudott, de ezek a saját választóiknak pisálnak a fejükre!
Ébresztő, Téged is átbsznk!
Válasz #75. hozzászólásra
Wazze XXXXXXXX nem fonsz ostort és ha mégis, akkor nem csattogtatsz vele. Nem kellett volna az előző 8 év, de még mindig inkább ezek, mint az elődjeik. Persze egy jó kis anarchiának én is jobban örülnék, vagy ha a kanadaiak befogadnának minden......megoldódnának a bajok egyből. Remélem, érted.
Moderálta: (575) 2012-01-21 10:42:06
Válasz #76. hozzászólásra
volt kitől tanuljanak hazudni?
hát kérem egy fialásból valók ezek is csak más szinű a zászló
Válasz #76. hozzászólásra
Köszönöm a választ,én már úgy látom zavarja őket,ha ebben az országban valaki hónap végén még tud tankolni 3000-ért.
Válasz #74. hozzászólásra
az "aktuális politika" c. topikban leírtam a véleményem, egyébként a kuki termelők (mi itt minden) is isszák majd ennek a levét, de hát ebben az országban EZ A CÉL! Hogy a magyar termelő, magyar termék menjen csődbe, lényeg hogy a multik, és a külföldi kizsákmányolóink jól éljenek belőlünk. Csak valahogy nem ezt ígérték, de hát volt kitől megtanulni hazudni nekik is, és úgy néz ki eléggé jól sikerült a tanulmány.
Válasz #74. hozzászólásra
Válaszolok magamnak.ROHADJON MEG EZ A KORMÁNY!!!!!
Üdv!Gondolom hallotatok a bioetanol ujabb adóemeléséről.Vélemények?
Egy érdekességEZAZ
muternak 10éves C15 1,9-es szívódizele van szabad ég alatt áll télen nyáron. reggel ötre jár a piacra és mindig indult, pedig Lukoilnál tankol.
nekem 2.2HDI-s Jumperom van és azzal sem volt gond, mondjuk én max akkor indulok olyan korán ha horgászni megyek!
Válasz #67. hozzászólásra
Hát nekem dizelem van nem reklámozom a márkát ezért nem írom, de egyből indult mikor síelni voltunk és 2 napig állt kint a mínusz 15 fokban, fogyasztás 6 liter alatt teljesítmény van mert 140 ló. Ha te egy ilyen benzinest veszel az 10 litert eszik majd, ha úgy nyomod neki mint én :) Soha nem lesz benzines autóm remélem...:)
Válasz #69. hozzászólásra
http://www.greenfuels.co.uk/product/fuelpod-2.aspx
Válasz #68. hozzászólásra
http://www.greenfuels.co.uk/
http://www.bionafta.com/HUNGARY/homehu.htm
Negyedik napja a -19C és -28C között jön fel a nap itt minálunk a kint parkolt dizelek (beleértve az enyémet is) egytől egyik kudarcot vallottak. Két napja a barátnőm 1,4-es benzines logánjával járunk (a menő Tuareg-es szomszéd is bekérenzkedett hátulsó ülésre), három éves még a gyári 40A aksi van benne és pöcre indul.
Én még akkor vettem a DCI Meganet amikor a gázolaj kb. 20% olcsobb vilt mint a benzin.
De többet soha dizel személygépkocsinak!!!!!!
A jelenlegi körülmények és üzemanyag árak mellet (azonos márka, azonos telyesitmény) előbb XXXXXXXXXXXXX oda a dizelmotor mind mielőtt visszahozná az árkülömbséget.
Moderálta: (575) 2012-01-21 10:44:51
Válasz #65. hozzászólásra
Az átlagban benne van a ketrectelepi trabantózenes is,aki hétvégén elmegy a tecsóba a kocsijával,vagy-jó esetben- pecázni.(mondjuk volt olyan ismerősöm,aki a Pireneusokat is bejárta a 100-as Skodájával...,de ő autószerelő volt)
Válasz #64. hozzászólásra
Óhhh micsoda véletlen, h. már megint az átlag feletthez tartozunk......
Válasz #63. hozzászólásra
ez mind csak az éves futásteljesítménytől függ. A legtöbb új autónál több, mint 1 milla az árkülönbség, és átlagos vezetés mellett nem térül meg. De az átlagos vezetőből van a legkevesebb, mert jellemzően aki munkára használja (mint én is) az sokszorosát meni, aki meg alkalomszerűen, az a töredékét...
átlagosan amúgy M.O-n nem éri el a 10.000 Km-t az éves futásteljesítmény...
Még azért is vehet valaki dízel helyett benzinest,mert mondjuk fél attól,hogy télen gebasz lehet a dízellel.
Olvastam tavaly egy összehasonlító tesztet a dízel és a benzines Vitaráról.Valami 1 milló körülit írtak árkülönbözetnek,de a végére az jött ki,hogy talán sose,vagy nagyon hosszú idő múlva térül meg a dízel drágább ára.
Érdemes eleve etanolost venni szerintem.
Válasz #60. hozzászólásra
amíg nem volt E85, addig ez igaz volt.
de ma már elgondolkodtató, mert azért vételárban baromi nagy különbségek vannak! És azért egy benzines 6 hengeres automata az oda.... akármelyik surmó pickup-os vagy SUV-s álterepjárósnak...
Moderátor által módosítva: 2015-06-08 10:31:09
Válasz #60. hozzászólásra
Ha meg legatyásodik nem a fogy. csökkentésen fog agyalni hanem a járgány Lpasszolásán...
De sajnáljuk majd szegényt.....