Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR413.39 FtUSD397.61 FtCHF442.67 FtGBP501.5 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz mtz1221 #82. hozzászólásáraA mostani 3 csavaros kb. ugyanez csak 13 helyett 10cm széles. (Tehát 30%-kal kisebb ami azért elég sok)
Már csak el kellene passzolni a régit
Válasz szg2 #81. hozzászólásáraAlsó vízcsőtől(a tartó bakjai/lábai hosszabbak mint a 82-esnek,azért mértem a csőtől) a hűtősapkáig 76 cm.A szélessége 49 cm.A vastagsága(difuzor nélkül)13 cm.
Válasz mtz1221 #78. hozzászólásáraAzt figyelgetem hogy rájöttek már erre Belarusék mert szép csendben a 4,75l-es motorok hűtőjei elkezdtek egyre nagyobbak lenni.. de ez sajnos az árukon is látszik. Most épp egy ilyennel barátkozom..
Válasz szg2 #76. hozzászólásáraArra,5-6-7 literrel ha több van a rendszerben amit forog akkor csak jelent valamit.Nincs már meg az imt-m de azon is volt egy jó nagy kb 8-10 literes,és a hűtője megegyezett a 75 lovaséval ,mégis sosem melegedett a 105 lovas sem.
Válasz szg2 #71. hozzászólásáraMa gondolkodtam aratás közben.és beugrott egy ötlet ami lehet működne is.A kombájnomon van egy kb 5-6 literes tágulási tartály a hűtővel összekötve,de úgy hogy a tágulásin van a szelepes beöntő sapka is,és össze van kötve valahogy a motorral is hogyha télen vízzel van hajtva ne fagyjon bele.Pár hét múlva írjál rám ha elfelejteném majd körbe fényképezgetem.Jobban bele gondolva működnie kellene az mtz-n is.
Válasz szg2 #73. hozzászólásáraAz Ukrajna, de a van olyan dolog ami drágább mint itt. Én mikor a 82 esem orbitoztam akkor a 3 részes hidközép kint 105.000 be jött ki, itt magyarba 86.000 ft ért kaptam.
Válasz mtz1221 #70. hozzászólásáraAz enyémben pont nincs.. mondjuk az 2011-es kiadás. Ellenben van ez... de jó lenne tudni a pontos méreteket. Sehol nincs pl. űrtartalom leírva. A másik érdekes tényező az ára
Válasz szg2 #69. hozzászólásáraBármelyik alkatrész katalógusban benne van mindkét verzió.Ha lesz időm kikeresem orosz oldalakon melyik számozás mit jelent.Párat láttam én is belőlük 2000 vagy 2001-es kiadásúak voltak okker sárgás kerekekkel akkora lukak vannak a cellák között hogy a legyet is keresztül rántja.De a mai napig is benne van a cikkszám bármelyik katalógusban.
Válasz mtz1221 #68. hozzászólásáraTudnál linkelni az egyszem 1221-en kívül másik MTZ-t is ilyen "trópusi" opcióval? Lehet hogy van de én sajnos nem találom..utánajárnék, bár sok esélyt nem adok neki hogy komoly átalakítás nélkül be lehessen rakni egy nagyobb hűtőt. Egyébként nem sok kellene neki meglátásom szerint mert ha felmegy a víz, elég bekapcsolni a fülkefűtést, az le is kapja.
Válasz Gepi #67. hozzászólásáravalahonnan biztos meglehet.Nálunk sokan raktak be fekve a gyári elé/felé egy + 5-6 literes autó hűtőt,és a probléma megoldva. EBBEN a randaságba is 36 literes hűtő került a régi 24 helyett a gyárban.
Válasz szg2 #65. hozzászólásáraVagy fel kéne egy két kereskedőt kötni. Lehet aztán a többi tudna rendelni a trópusokra készült hűtővel is mtz-t.Mindegyik katalógusban benne van Y1 vagy Y2 néven a 45 fokra készült hűtő.Nagy ventilátorral amúgy a 82 fokos termosztát vált be nekem,70--90 fokon megy télen nyáron.Előtte termosztát nélkül is felforralta 40 fokban.Annyi volt az előnye ha kiszálltál körbe rugdosni mérgedben,akkor hamarabb lehűlt mint termosztáttal.
Válasz atisgyulai #62. hozzászólásáraNézd, hőmérséklet rekordokat döntögetünk. A gépek turbósak de a hűtés a nyomorult 4ről 6 lapátos venti cserén kívül nem változott. A munkagépek is nagyobbak, plusz a klímahűtő is melegíti a levegőt. Ez 1 Mtz. Mit is vársz, vártok pontosan? Azért lehet 2 fajta termosztátot kapni hogy tudjuk használni a gépet. Szerintem örülni kéne neki..
Válasz szg2 #61. hozzászólásáraCserélgesse annak az öreganya aki megtervezte.Van egy 30 éves rakovicánk szerb perkins motorral,meg 16-17000 órával.1X volt benne termosztát cserélve,az télen 70 fokon megy nyáron 80-on.65 lovas a hűtőjébe meg 2 literrel több fér mint a 82-esbe.
Válasz szg2 #61. hozzászólásáraTéli-nyári termosztát???
Mondassz érdekességeket!!!
Olyan lapát meg termosztát kell, hogy télen-nyáron ugyanolyan hőmérsékletű legyen a motor üzemmelegen, de a hűtőben legyen tartalék, ha terhelés miatt melegedni akarna a motor!
Válasz mtz1221 #54. hozzászólásáraTélre vissza kell tenni a másikat, ennyike. Nyáron a 6 lapátos ventivel se forr meg a 76-os termosztáttal és inkább azt cserélgesse mint a ventilátort.. valamivel könnyebb, és nem kerül 15 ezerbe. Arról nem beszélve hogy a direkthajtású ventilátor fogja a gépet ha kell ha nem. A soklapátos meg mégjobban, ezért is a viszkóshoz való.
Válasz Tekergőkee #58. hozzászólásáraNem. 2012-es, akkor már nem azzal szerelték.
Én kukorica talajmunkánál szoktam csak feltenni, mert a nyers talajjal felveszi a leveleket a kerék, és a ventillátor beszippatja a hűtő és a cooler közé.
Válasz atisgyulai #56. hozzászólásáraValó igaz azt a burkolatot nem a mi nyári melegeinkre tervezték akkor volt nekem fel rakva mikor lemostam a traktort, meg télére ha menni kell vele akkor kicsit hamarabb melegszik, egyébként a garázsban porosodik.
A tied viszkó kuplungos?
Pár éve volt a hütö mikor elkezdet melegedni éni hengerfejre gondoltam mikor a szerelőm tanácsára levetem a hűtő tetejét és jopár vizcső el volt dugulva én termosztátot nem használok az ivánban főlősleges nyáron szerintem de tik túgyátok
Válasz Tekergőkee #53. hozzászólásáraDe az oldalát azoknak is le kell venni!
Első nyáron én is pislogtam tarló tárcsázáskor. 2 kanyar után a 100°-ot nyaldosta a mutató. A furcsa az volt, hogy egyálltalán nem erölködött a gép, mégis melegedett. Már nem akartam kisebb sebsséget találni, mégsem hűlt visszafelé.
Az oldalburkolatok olyan forrók voltak, hogy alig bírtam még ronggyal fogva is levenni. Utána meg nem győztem fentebb kapcsolni.
Vitte, mint kutya a tollsöprűt!
Válasz Gepi #52. hozzászólásáraÉn az 1221-re 7 után kaptam a forgalmazótól egy 9 lapátost ingyen.Azóta megszűnt a melegedés 40 fokban is.A termosztátban meg nincs igazad mert 82 fokosat kell bele venni.A 7x télen nem melegszik fel annyira hogy rendes fűtés legyen,nyáron meg azzal is felmegy 85 fok köré.
Hütőnek a felsőrészét érdemes leveni megnézni hogy neme elvannak tőmődve vékony drotal de legjobb ki fuvatni hütö sapkát mtz né nem ismerem páréve vittem gépész aki emiatt leforázta magát
Kicserélheti 6-osra, de a tuti a 76 fokos termosztát. Mtz az csak, nem kell ott a vizet rotyogtatni. Nem is olyan hűde haj patent illesztések vannak, az olaj is 20W50turbós mehet bele. Nekünk a 820-as megy így.
Válasz Fazekassandor1976 #44. hozzászólásáraEzzel nem tudsz mit kezdeni csak ha le veszed ilyenkor elöl a hűtő melleti lemezt , elég az egyiket, de lehet mindkét oldalit is 3db 6-os csavar fogja, megoldódik a problémádHa így használod annyi hogy naponta fújatni kell a hűtőt.
Válasz Fazekassandor1976 #44. hozzászólására
Nézd meg hogy a klíma ventillátor merre nyom. Elvileg a meleg levegőt menetiránnyal szembe kellene nyomnia. Egyébként tegyél a gépbe 76 fokos termosztátot ebbe a ganaj melegbe
Sziasztok!
Tudna valaki segìteni nekem .
892.2 mtzm van ,2 èves ,tavaly szereltettem bele klìmàt,azòta melegszik a vizem kb 3ha tàrcsàzàs utàn. A termostàtot màr kicserèltem a hűtő tiszta.
Segìtsèget előre is köszönöm.
Sanyi
Hiba mindenhol van, de van a faluban egy 80Le-s valtra, amit a cégnél az hajt, aki éppen rászakad, és egyszer kérdeztem mi van vele, azt mondták, hogy 14.000 óra körül jár, 4 porlasztót cseréltek, meg lehet, hogy az adagolón is volt valami, de erre nem esküszöm meg, ezen kívül semmi. Viszont van egy másik, az olyan 150 Le körüli, annak vagy 2x volt gond a váltójával, mert azt mondták, hogy valamiféle zégergyűrűs megoldás van benne, ami a gyenge láncszem a gépben, és azt többször elrágta, és ebből aztán törés-zúzás lett. Azt mondták rá, hogy konstrukció hibás. Hogy igaz e nem tudom. De ott se babusgatják az tuti.
83 hozzászólás
Válasz mtz1221 #82. hozzászólásáraA mostani 3 csavaros kb. ugyanez csak 13 helyett 10cm széles. (Tehát 30%-kal kisebb ami azért elég sok)
Már csak el kellene passzolni a régit
Válasz szg2 #81. hozzászólásáraAlsó vízcsőtől(a tartó bakjai/lábai hosszabbak mint a 82-esnek,azért mértem a csőtől) a hűtősapkáig 76 cm.A szélessége 49 cm.A vastagsága(difuzor nélkül)13 cm.
Válasz mtz1221 #80. hozzászólásáraMegköszönném...
Válasz szg2 #79. hozzászólásáraEzt még meg is bírom mérni,ha gondolod ???
Válasz mtz1221 #78. hozzászólásáraAzt figyelgetem hogy rájöttek már erre Belarusék mert szép csendben a 4,75l-es motorok hűtőjei elkezdtek egyre nagyobbak lenni.. de ez sajnos az árukon is látszik. Most épp egy ilyennel barátkozom..
Válasz mtz1221 #77. hozzászólásáraITT látszik valamennyire,hogy mire gondolok.ITT látszik valamennyire,hogy mire gondolok.
Válasz szg2 #76. hozzászólásáraArra,5-6-7 literrel ha több van a rendszerben amit forog akkor csak jelent valamit.Nincs már meg az imt-m de azon is volt egy jó nagy kb 8-10 literes,és a hűtője megegyezett a 75 lovaséval ,mégis sosem melegedett a 105 lovas sem.
Válasz mtz1221 #75. hozzászólásáraArra gondolsz hogy a tágulási tartályon keresztül is tud hűlni a víz?
Válasz szg2 #71. hozzászólásáraMa gondolkodtam aratás közben.és beugrott egy ötlet ami lehet működne is.A kombájnomon van egy kb 5-6 literes tágulási tartály a hűtővel összekötve,de úgy hogy a tágulásin van a szelepes beöntő sapka is,és össze van kötve valahogy a motorral is hogyha télen vízzel van hajtva ne fagyjon bele.Pár hét múlva írjál rám ha elfelejteném majd körbe fényképezgetem.Jobban bele gondolva működnie kellene az mtz-n is.
Válasz szg2 #73. hozzászólásáraAz Ukrajna, de a van olyan dolog ami drágább mint itt. Én mikor a 82 esem orbitoztam akkor a 3 részes hidközép kint 105.000 be jött ki, itt magyarba 86.000 ft ért kaptam.
Válasz Tekergőkee #72. hozzászólásáraCsak azt nem értem hogy itt mért olcsóbb kerek 100E forinttal....
Válasz szg2 #71. hozzászólásáraA .3 as hűtő 4 csavar széles. Ez lenne az.
Válasz mtz1221 #70. hozzászólásáraAz enyémben pont nincs.. mondjuk az 2011-es kiadás. Ellenben van ez... de jó lenne tudni a pontos méreteket. Sehol nincs pl. űrtartalom leírva. A másik érdekes tényező az ára
Válasz szg2 #69. hozzászólásáraBármelyik alkatrész katalógusban benne van mindkét verzió.Ha lesz időm kikeresem orosz oldalakon melyik számozás mit jelent.Párat láttam én is belőlük 2000 vagy 2001-es kiadásúak voltak okker sárgás kerekekkel akkora lukak vannak a cellák között hogy a legyet is keresztül rántja.De a mai napig is benne van a cikkszám bármelyik katalógusban.
Válasz mtz1221 #68. hozzászólásáraTudnál linkelni az egyszem 1221-en kívül másik MTZ-t is ilyen "trópusi" opcióval? Lehet hogy van de én sajnos nem találom..utánajárnék, bár sok esélyt nem adok neki hogy komoly átalakítás nélkül be lehessen rakni egy nagyobb hűtőt. Egyébként nem sok kellene neki meglátásom szerint mert ha felmegy a víz, elég bekapcsolni a fülkefűtést, az le is kapja.
Válasz Gepi #67. hozzászólásáravalahonnan biztos meglehet.Nálunk sokan raktak be fekve a gyári elé/felé egy + 5-6 literes autó hűtőt,és a probléma megoldva.
EBBEN a randaságba is 36 literes hűtő került a régi 24 helyett a gyárban.
Válasz mtz1221 #66. hozzászólásáraNem lehet megrendelni azt a trópusokra készült hűtőt külföldről? Mármint onnan ahol össze kalapálják a traktorokat?
Válasz szg2 #65. hozzászólásáraVagy fel kéne egy két kereskedőt kötni. Lehet aztán a többi tudna rendelni a trópusokra készült hűtővel is mtz-t.Mindegyik katalógusban benne van Y1 vagy Y2 néven a 45 fokra készült hűtő.Nagy ventilátorral amúgy a 82 fokos termosztát vált be nekem,70--90 fokon megy télen nyáron.Előtte termosztát nélkül is felforralta 40 fokban.Annyi volt az előnye ha kiszálltál körbe rugdosni mérgedben,akkor hamarabb lehűlt mint termosztáttal.
Ja, vagy a rakovicát kell használni. Vagy zsondért
Válasz atisgyulai #62. hozzászólásáraNézd, hőmérséklet rekordokat döntögetünk. A gépek turbósak de a hűtés a nyomorult 4ről 6 lapátos venti cserén kívül nem változott. A munkagépek is nagyobbak, plusz a klímahűtő is melegíti a levegőt. Ez 1 Mtz. Mit is vársz, vártok pontosan? Azért lehet 2 fajta termosztátot kapni hogy tudjuk használni a gépet. Szerintem örülni kéne neki..
Válasz szg2 #61. hozzászólásáraCserélgesse annak az öreganya aki megtervezte.Van egy 30 éves rakovicánk szerb perkins motorral,meg 16-17000 órával.1X volt benne termosztát cserélve,az télen 70 fokon megy nyáron 80-on.65 lovas a hűtőjébe meg 2 literrel több fér mint a 82-esbe.
Válasz szg2 #61. hozzászólásáraTéli-nyári termosztát???
Mondassz érdekességeket!!!
Olyan lapát meg termosztát kell, hogy télen-nyáron ugyanolyan hőmérsékletű legyen a motor üzemmelegen, de a hűtőben legyen tartalék, ha terhelés miatt melegedni akarna a motor!
Válasz mtz1221 #54. hozzászólásáraTélre vissza kell tenni a másikat, ennyike. Nyáron a 6 lapátos ventivel se forr meg a 76-os termosztáttal és inkább azt cserélgesse mint a ventilátort.. valamivel könnyebb, és nem kerül 15 ezerbe. Arról nem beszélve hogy a direkthajtású ventilátor fogja a gépet ha kell ha nem. A soklapátos meg mégjobban, ezért is a viszkóshoz való.
Válasz atisgyulai #59. hozzászólásáraIgen ismerős, gondolkodtam már rajta valami féle rácsot csinálni a hűtő mellé. De idáig még csak tervbe van
Válasz Tekergőkee #58. hozzászólásáraNem. 2012-es, akkor már nem azzal szerelték.
Én kukorica talajmunkánál szoktam csak feltenni, mert a nyers talajjal felveszi a leveleket a kerék, és a ventillátor beszippatja a hűtő és a cooler közé.
Válasz atisgyulai #56. hozzászólásáraValó igaz azt a burkolatot nem a mi nyári melegeinkre tervezték akkor volt nekem fel rakva mikor lemostam a traktort, meg télére ha menni kell vele akkor kicsit hamarabb melegszik, egyébként a garázsban porosodik.
A tied viszkó kuplungos?
Pár éve volt a hütö mikor elkezdet melegedni éni hengerfejre gondoltam mikor a szerelőm tanácsára levetem a hűtő tetejét és jopár vizcső el volt dugulva én termosztátot nem használok az ivánban főlősleges nyáron szerintem de tik túgyátok
Válasz Tekergőkee #53. hozzászólásáraDe az oldalát azoknak is le kell venni!
Első nyáron én is pislogtam tarló tárcsázáskor. 2 kanyar után a 100°-ot nyaldosta a mutató. A furcsa az volt, hogy egyálltalán nem erölködött a gép, mégis melegedett. Már nem akartam kisebb sebsséget találni, mégsem hűlt visszafelé.
Az oldalburkolatok olyan forrók voltak, hogy alig bírtam még ronggyal fogva is levenni. Utána meg nem győztem fentebb kapcsolni.
Vitte, mint kutya a tollsöprűt!
Válasz 44claasgarantos #50. hozzászólásáraNa az is jófajta gépész lehetett!
De ezek szerint te sem tudod mire való!
Válasz Gepi #52. hozzászólásáraÉn az 1221-re 7 után kaptam a forgalmazótól egy 9 lapátost ingyen.Azóta megszűnt a melegedés 40 fokban is.A termosztátban meg nincs igazad mert 82 fokosat kell bele venni.A 7x télen nem melegszik fel annyira hogy rendes fűtés legyen,nyáron meg azzal is felmegy 85 fok köré.
Válasz Gepi #52. hozzászólásáraA .3 és utána lévő 90-100 Lovas szériája mind ezzel vannak. Lehet vele az udvart sepregetni az fix.
Válasz mtz1221 #51. hozzászólásáraIlyen is létezik?!Ezt eléggé túltolták
Válasz Fazekassandor1976 #44. hozzászólásárahttps://webaruhaz.habi.hu/termekek/25029/Ventilator_11_lapatos_6_furatos_.html
Hütőnek a felsőrészét érdemes leveni megnézni hogy neme elvannak tőmődve vékony drotal de legjobb ki fuvatni hütö sapkát mtz né nem ismerem páréve vittem gépész aki emiatt leforázta magát
pénzügyi
Gyors és megbízható készpénz kölcsön 72h,
forduljon hozzám e-mail címemre.
viber / whatsapp: +33 7 56 91 66 65
email: thomaskaul@outlook.fr
Válasz Gepi #47. hozzászólásáraSziasztok,
Kicserélheti 6-osra, de a tuti a 76 fokos termosztát. Mtz az csak, nem kell ott a vizet rotyogtatni. Nem is olyan hűde haj patent illesztések vannak, az olaj is 20W50turbós mehet bele. Nekünk a 820-as megy így.
Válasz csferri #46. hozzászólásáraA ventilátor lapátot ha kicseréli a 6-osra?
Válasz Fazekassandor1976 #44. hozzászólásáraEzzel nem tudsz mit kezdeni csak ha le veszed ilyenkor elöl a hűtő melleti lemezt , elég az egyiket, de lehet mindkét oldalit is 3db 6-os csavar fogja, megoldódik a problémádHa így használod annyi hogy naponta fújatni kell a hűtőt.
Válasz Fazekassandor1976 #44. hozzászólására
Nézd meg hogy a klíma ventillátor merre nyom. Elvileg a meleg levegőt menetiránnyal szembe kellene nyomnia. Egyébként tegyél a gépbe 76 fokos termosztátot ebbe a ganaj melegbe
Sziasztok!
Tudna valaki segìteni nekem .
892.2 mtzm van ,2 èves ,tavaly szereltettem bele klìmàt,azòta melegszik a vizem kb 3ha tàrcsàzàs utàn. A termostàtot màr kicserèltem a hűtő tiszta.
Segìtsèget előre is köszönöm.
Sanyi
Válasz #42. hozzászólásra
Mondjuk az utóbbi másik helyen van, a kis Valtra mellett viszont van 2 nagyobb is, és azokra nem hallottam panaszt.
Válasz #40. hozzászólásra
Hiba mindenhol van, de van a faluban egy 80Le-s valtra, amit a cégnél az hajt, aki éppen rászakad, és egyszer kérdeztem mi van vele, azt mondták, hogy 14.000 óra körül jár, 4 porlasztót cseréltek, meg lehet, hogy az adagolón is volt valami, de erre nem esküszöm meg, ezen kívül semmi. Viszont van egy másik, az olyan 150 Le körüli, annak vagy 2x volt gond a váltójával, mert azt mondták, hogy valamiféle zégergyűrűs megoldás van benne, ami a gyenge láncszem a gépben, és azt többször elrágta, és ebből aztán törés-zúzás lett. Azt mondták rá, hogy konstrukció hibás. Hogy igaz e nem tudom. De ott se babusgatják az tuti.
Válasz #40. hozzászólásra
Mert biztos vlm. SÜLDŐ INDIÁN vezette!
Válasz #38. hozzászólásra
Nem biztos, ha figyeltél volna már publikáltam itt a fórumon 1 esetet, amikor a Valtrát 4000 után hengerfejezték. :-)
Válasz #38. hozzászólásra
A Valtra project egyenlőre jegelve van, ahogy a képen is láthatod.
Válasz #36. hozzászólásra
1 megoldás van erre......
A VALTRA!!!!
Mindenre ez a megoldás..... hhehehehehee
Válasz #36. hozzászólásra
Legalább is pár alkatrészt hazavághatsz, ami most még jó.
Úgy is esik gyors szét kell kapni!
Válasz #35. hozzászólásra
Válasz #32. hozzászólásra
Kezdheted elölről a motorfelújítást megint!
Szép kilátások.
Köszönöm a segítséget!