Hirdetés
Fórum
Cikkajánló
Támogatott tartalom
Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.
66 hozzászólás
Válasz Maszek Zs #63. hozzászólásáraNem!
Válasz Rabó001 #64. hozzászólásáraOk
Hol lehet ezt elintézni? Mi kell hozzá?
Válasz Maszek Zs #63. hozzászólásáraMeg lehet csinálni. Senki nem nézi mennyivel tud menni, ne kezd el te is ezt.
Üdv! Van egy 50-es MTZ évente 4szer használom. Nem lehetne rá zöld rendszámot tenni? Valami módon meg csinálni ne mennyen gyorsan(ha kell eggyáltalán). Max 5km-re megyek.
Lehetséges ez? Mi kell hozzá?
Válasz Mihály #61. hozzászólásáraÉn aztán emiatt nyugodt vagyok. Miért, a szövegszerkesztő majd ír helyetted? Nem fog. Amúgy meg tényleg sokat segítene az írásaid értelmezésében, ha kicsit tagolnád, kisbetű, nagybetű, pont, vessző. A te megítélésed lenne más, talán komolyabban vennének, és sok félreértést el lehetne kerülni ezzel. De az én kedvemért nehogy változtass, elférsz itt.
Válasz Rabó001 #58. hozzászólására letöltök már egy szöveg szerkesztőt hogy megnyugodj már az írásom miatt
Válasz Mihály #57. hozzászólásáraJa és még valami: igen, a vizsgabiztos tölti ki az adatlapot. De nem biztos hogy a valóságot írja rá. Pár napja volt egy hír, valahol Vas megyében kiszakadt egy személyautó hátsó futóműve. Pár hónapja vették a kocsit friss műszakival. A fotókon is látszott hogy nem azóta korrodált el az anyag.
Válasz Mihály #57. hozzászólásáraA Mozaik utcában is a munkájukat végezték, munkaköri leírásuk szerint, meg okosban, szabálytalanul.
Válasz Mihály #57. hozzászólásáraNem szoktam álmodozni, most se tettem. Attól még hogy te valamiről nem hallottál, az nem azt jelenti, hogy nincs olyan, vagy hogy értelmetlen.
Van vizsgabiztos rokonom, aki már volt beidezve különböző ügyek miatt. A lényeg hogy történt egy baleset egy járműnel, amit ő vizsgaztatott.
Amúgy meg vicces tőled olvasni azt, hogy értelmetlen valami, az írásjelek nélküli egybefolyo szövegeid utan, bár dicséretes hogy most kiraktad az idézőjelet, meg egy vesszőt is.
Válasz Rabó001 #56. hozzászólására " de ha baj történik akkor beidézik a vizsgabiztost is, ha 3 éve volt műszakin, akkor is" Ne álmodozz már s mit kérdeznek tőle ,hogy ellátta a feladatát a munkaköri leírás szerint mert a gépről az adatlap tanúskodik amit ő készít szóval értelmetlen amit írtál s még nem hallottam 1-ről sem
Válasz .Richard. #55. hozzászólásáraÉn nem kérdeztem semmit. Nem állítottam én sem, hogy gyorsabban mehet 25-nél. De műszakilag nincs lekorlátozva és nem is vizsgálják hogy mennyit megy. Beleírja a forgalmiba és a műszaki adatlapra hogy max.seb. 25km/h, és ennyi. Nincs ebben semmi extra, meg különösebb engedély, hanem az idézett rendelet alapján van teljesen szabályosan piros rendszám egy olyan traktoron ami műszakilag gyorsabban tud menni 25km/h-nál. Egy új traktor vételnél a tulaj választhat hogy piros rendszámmal vagy feketével kéri, olyan traktornál ami belefér a lassú jármű kategóriába is.
Piros rendszámos IFÁról Uazról nem írtam, az más téma, de igazad van ebben. Természetesen a tulaj felel majdnem mindenért, de ha baj történik akkor beidézik a vizsgabiztost is, ha 3 éve volt műszakin, akkor is, pedig 1 év alatt is sokminden történhet egy járművel.
Válasz Rabó001 #54. hozzászólásáraOk.Az utolso kérdésedre annyit mondanék.mint az egyik vizsgabiztos. Csak 25el mehet ha piros. Nem engedélyes stb mint amit irtál csak sima piros r. Vagy a léptetővilla vagy a kulissza rögzitése a megoldás'hogy max 25 el menjen. Anno Ifa uaz stbket is nyomoritották ez miatt'hogy ne szaladjanak. Manapság azok kiestek a lassujárműből. De néhol leműszakiztatják mert találni de azt már nem lehetne. Ha gyorsabban megy azt nem műszakin teszi azért meg a tulaj felel.
Válasz .Richard. #53. hozzászólásáraVálaszoltam is a kérdésére elsőre. A turbózásra vonatkozólag is leírtam a véleményem. Ezért írtam hogy olvasd el amit írtam. Így van az összes MTZ-80-as is így van forgalomba helyezve, amelyik lassú jármű. Nyilván összegeket nem írtam, mert azt nem tudom. Amúgy az simán forgalomba helyezés.
Vontathat, mint ahogy a lassú járművek is vontathatna általában.
Az sehova nincs leírva, hogy ezen gépek végsebességét műszakilag is le kellene korlátozni, nincs is lekorlátozva egyiken se szerintem.
WVálasz Rabó001 #52. hozzászólásáraOk. De mennyibe kerül mindez mennyi időre? Az illető kérdése a turbo volt' meg az azzal járo több lo stb. Valoszinű nem annyi mint a sima piros 25kmes. Ráadásnak ha van egy potja akkor azt csak lassan huzhatja ha piros. Vagy nem is vontathat.? Talán a fekete rendszám lenne neki valo.
Válasz .Richard. #49. hozzászólásáraEz szerintem alátámasztja azt, amit írtam, hogy a 25 km/h-nál nagyobb tervezési sebességű traktor is forgalomba helyezhető lassú járműként.
5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról:
29. § (1) * A közlekedési hatóság kérelemre lassú járműnek minősítheti az olyan járművet, amely képes önerejéből sík úton 25 km/h-nál nagyobb sebességgel haladni, de nem közúti közlekedés céljára készült. Ebben az esetben a járműtípus megengedett legnagyobb sebességét a típusbizonyítványban, illetőleg a forgalomba helyezési engedélyben - legfeljebb 25 km/h értékben - meg kell határozni. Az ilyen járműtípushoz tartozó minden járművet be kell mutatni a közlekedési hatóságnál forgalomba helyezés előtti vizsgálat céljából és a megengedett legnagyobb sebességet a „Műszaki adatlapon”, valamint ennek alapján a jármű hatósági engedélyében fel kell tüntetni.
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=99000005.koh
Válasz .Richard. #49. hozzászólásáraDe lehet. Leírtam a módját, csak a törvényt nem idéztem be hozzá, de ha nagyon akarom, azt is meg tudom keresni.
Válasz .Richard. #49. hozzászólásáraNem az egyéb kérelmek miatti engedélyeztetést akarta. De ha szerencséje van átmegy turboval turbo nélküliként.
Válasz Rabó001 #48. hozzászólásáraAz 50es is többet megy 25nél. Az sem lehetne. Ami piros az 25. Nincs mit olvasni.
Válasz .Richard. #47. hozzászólásáraEddig is többet ment neki 25-nel. Minden 80-as MTZ többet megy. Olvasd el amit írtam.
Válasz verokmate #38. hozzászólásáraHa eddig 25kmes volt mivel piros rendszám'akkor te a gyorsitot nem is használhatnád mert azzal több mint 25öt megy. A turbot meg a forgalmiban kéne feltüntetni de akkor erősebb is.ezt műszakin mondták mert minden átalakitásnak minősül ami nix a forgalmiban. Gondolom valamelyik gyári adatot irnák ami turbosé. Mivel a tiédet nem mérték sehol.
Válasz verokmate #42. hozzászólásáraHát...ha nekem 46ot menne az mtz80, akkor valami ilyesmi lenne az ülés helyett betéve:...igaz nem rugózik túl jól, de bizonyos helyzetekben hasznos lehet...
Válasz verokmate #38. hozzászólásáraNálunk nem nézik hogy utólag turbós és erősebb lenne. Nem foglalkoznak vele. Ne szólj te se semmit, szépen vidd el műszakira a rendes dobos kipufogójával és kész.
Válasz Rabó001 #40. hozzászólásáraKöszönöm a gyors választ!
Válasz Nyomasek Bobo #39. hozzászólására
Válasz Nyomasek Bobo #39. hozzászólásáraViszi a 46km/h -t De lassú jármű nem mehet többet 25km/h-nál
Válasz Nyomasek Bobo #39. hozzászólásáraNem mérik a 25-öt. Az a lényeg hogy a műszaki adatlapon és a forgalmiban lekorlátozta a maximális haladási sebességét 25km/h-ra. Az összes 80-as, 82-es így van, sőt szerintem biztos ami biztos alapon minden lassú járműbe beírják ezt a 25km/h-t, legalábbis MTZ-50 forgalmit láttam ilyet, meg T-25-öt, Rába-15-öt, Rába-Steigert, kombájnokat, ezeknek mindnek gépkönyv szerint is 25km/h a max.
Válasz verokmate #38. hozzászólásáraJogszabály az irányadó. Most kapásból nemtudom ide belinkelni neked az összes ide vonatkozót. Az 5/1990 Köhém és a 6/1990 Köhém rendeletek biztosan ide vonatkoznak.
Nagy vonalakban a lényeg. A lassú járműre vizsgáztatásnak 2 fő kitétele van. Van egy motorteljesítmény határ (ezt se tudom fejből, de a 892.2-es MTZ még belefér pont), és hogy a haladási sebessége max. 25km/h. De a jogszabályban van egy olyan kitétel, hogy kérelemre lassú járműként forgalomba helyezhető a 25km/h-nél gyorsabb jármű is, ez esetben ezt a Műszaki adatlapon és a Forgalmi engedélyben feltüntetik. A motorteljesítmény felettit is meg lehet csinálni pirosra, csak akkor nem vontathat pótkocsit, legalábbis nekem így magyarázták.
A te esetedben szerintem nem az a kérdés, hogy hány kilowattos lett a traktor motorja a turbóval, hanem inkább az, hogy a vizsgán ebbe belekötnek-e. Egyik verzió, hogy a vizsgabiztos nem foglalkozik vele, szerintem ez a gyakoribb eset. A másik, hogy foglalkozik vele, és akkor ez átalakításnak számít-e, estb.
Válasz verokmate #38. hozzászólásáraHogyan megy 25öt???
1670re van visszafogva a fordulat...Vaaagy szereztél egy /25 vagy /35 gumiszettet????
Jó helyre vidd vizsgára...vagy 5 évente turbó leszerelés
Jó napot!Igaz a fekete rendszám nincs felsorolva de hátha tudják.
Az lenne a kérdésem Hogy a piros és a fekete rendszámot Sebesség km/h ban nézik vagy Teljesítményben Kw/Le
Mtz 82 re szereltem utólag turbó föltöltött és azt szeretném hogy még mindig piros rendszámos legyen.
Kb Most 95 Le 68KW Max sebessége 25km/h Igy még bele esne a piros rendszámba?
Jó napot!Valaki megtudná mondani,hogy piros rendszámmal árufuvarozói vállalkozás keretein belül lehet fuvarozni?
Válasz Matyi50 #24. hozzászólására mintha úgy írtam volna hogy a P kivételével akkor hogy lehet a P -szóló
Válasz Jakabjóska #34. hozzászólásáraAz Y-bol nem I lesz, le van írva amit feltettek ide tegnap. A lassú jármű normál rendszámot kap, 3 betű 3 szám, fehér alapon fekete betű, ami következik. I betűs az ideiglenes lesz, egyféle a mostani többféle helyett, de ebben csak egy betű lesz és több szám, a mostani E, M P mintájára.
Válasz .Richard. #33. hozzászólásáraNa most, ha "I" kezdetű táblákat kapunk az "Y" helyett, azok már mind régebben kivont rendszámok lesznek, így is lehet másik tulaj hozzá.....
Ha én tudom a traktorom eredeti fekete rendszámát, azt is visszaadhatnák rá.
Válasz Jakabjóska #29. hozzászólásáraMert hátha ugy járnának mint a 10 éve elhunyt ismerősöm. A számát nem töröltem ki. Egyszer csak bejelentkezett 'hogy uj a Viberen. Na az odabaszott. Valakinek kiadták a számot. Persze nem rendszám de lehet rendszámmal 2 tulaj lenne. Két éve 2 érvényes műszaki időpontom volt hivatalosan. Egy a forgalmiba amit nem huztak le mert volt még 3honap lejártáig. egy meg egy igazolás ami miatt uj forgalmit igényeljek a friss műszaki miatt mert az alvázazámot modositják valami törvényileg. Kicsit elöbb vittem műszakira elfoglaltság miatt. saját katyvaszukat sem látják át. Fizetni kellet volna a forgalmi meg t.könyvért. mondtam nem én akartam nem fizetek. Kérem rendezze az állam. Ok rendezték is. Ingyenes volt.
Válasz Rabó001 #30. hozzászólásáraMegkérdeztem pár éve......, technikailag nem kivitelezhető.....
Válasz Jakabjóska #29. hozzászólásáraAkkor is hazudtak,meg most is...
Válasz Jakabjóska #29. hozzászólásáraEzt az illetékesektol kérdezd meg!
Válasz Rabó001 #27. hozzászólására"De nem sok értelme van, pár év múlva mindenképpen elfogynak a betű kombinációk,"
Akkor miért nem adják újra ki a 10-en évvel ezelőtt véglegesen kivont rendszámtáblákat?
Válasz csoppika #25. hozzászólásáraLassú jármű lesz, csak ugyanolyan rendszám lesz rajtuk, mint a többi járművön. Ez logikus is lehetne, mert ugyanaz van autón, buszon, teherautón, motoron, mgv-n. De nem sok értelme van, pár év múlva mindenképpen elfogynak a betű kombinációk, ezért valami új szisztéma kell majd, ráérne akkor összevonni mikor majd egy új típusú rendszámot bevezet. Az ideiglenesek összevonása az logikus, mert minek annyi féle.
Válasz csoppika #25. hozzászólásáraLassú jármű lesz, csak ugyanolyan rendszám lesz rajtuk, mint a többi járművön. Ez logikus is lehetne, mert ugyanaz van autón, buszon, teherautón, motoron, mgv-n. De nem sok értelme van, pár év múlva mindenképpen elfogynak a betű kombinációk, ezért valami új szisztéma kell majd, ráérne akkor összevonni mikor majd egy új típusú rendszámot bevezet. Az ideiglenesek összevonása az logikus, mert minek annyi féle.
Válasz csoppika #25. hozzászólásáraKategória,minden marad ugyanaz,csak a rendszám fog változni. A költségeket.... na az nagy kérdőjel
Válasz Matyi50 #24. hozzászólásáraKonkrétumokat ír esetleg? Yból milyen lesz? Gondolom sima rendszám. De...milyen költségek lesznek ezzel? Súlyadó, rendszám, forgalmi csere díja? Minek fogják ezentúl nevezni a "lassú járművet"?
Milyen kategóriás jogsi kell majd rá?
Válasz Mihály #22. hozzászólásáraAmiről írsz az a "P" rendszám,az eddig is próbakörre vagy szervizből vizsgahelyre jogosít indítási naplóval külön megnevezett személyeknek.
Válasz Mihály #22. hozzászólásáraAz ideiglenesek elektronikus nyilvántartásarol van szó.
Válasz Matyi50 #21. hozzászólására Hát ez nekem magas :?:Az ideiglenes rendszámtábla nyilvántartás fogalmának pontosítása szükséges, mert nem jött még létre az elektronikus nyilvántartás. Az ideiglenes rendszámtáblák nyilvántartása a „P” betűjelű rendszámtábla kivételével továbbra is tartalmazza az ideiglenes rendszám táblával ellátott járművek alvázszámát, gyártmányát, típusát és színét. .... vajon miért is fizettünk új forgalmiért a piros -zöld rendszám ért stb ha nincs meg az elektronikus nyilvántartás???Miért is kellet eddig az M-hez eredeti dokumentum a gyártótól stb vagy a y- műszaki vizsga???
2021. január 01.-től
Az „M” rendszámot és a lassú jármű és pótkocsija „Y” kezdőbetűs rendszámait „I” kezdőbetűs rendszám váltja fel,
Az Országgyűlés által 2019. december 10. –én elfogadott,
„egyes törvények jogharmonizációs célú módosításáról”
szóló 2019. évi CXV. törvény alapján.
Az „egyes törvények jogharmonizációs célú módosításáról” szóló törvény tulajdonképpen – ahogy azt az országgyűlésben a képviselők is nevezik – egy saláta törvény, amely több törvény (jelen esetben 16 törvény) módosításáról szól.
Ebből a 16 törvényből a rendszám változásokat érintő és azzal kapcsolatos törvény mindössze 3 (három):
(3) A gépjárműadóról szóló 1991. évi LXXXII. törvény
(5) A közúti közlekedési nyilvántartásról szóló 1999. évi LXXXIV. törvény
(7)A regisztrációs adóról szóló 2003. évi CX. törvény
A módosításokat elolvasva nem igazán derülnek ki a módosítások részletei, a módosítások által az érintettekre vonatkozó kötelezettségek, hiszen azokat majd a 326/2011. (XII.28.) Korm. rendelet módosítása fogja tartalmazni.
A törvénymódosítások megértését segíti elő az „általános indoklásnak” a rendszámokra vonatkozók részei:
„A törvényjavaslat előkészíti továbbá a jelenlegi rendszámok kivezetésével kapcsolatos módosításokat. 2021. január 1-jével az ideiglenes rendszámok összevonására kerül sor, amely alapján a korábban „E”, „M”, „SP”, „P” és „Z” betűjelű ideiglenes rendszámtáblák helyett egységesen „I” betűjelű ideiglenes rendszámtábla kerül kiadásra felmenő rendszerben. Az ideiglenes behozatali vámeljárás alá vont járműre kiadott „V” betűjelű ideiglenes rendszámtábla, valamint a lassú járművek speciális, fehér alapon (3-3) piros betű- és számjelű, Y kezdő betűjelű rendszámtábla megszüntetésre kerül. A „V” betűjelű ideiglenes rendszámtáblák megszüntetésére azok kihasználatlansága miatt kerül sor. A lassú járművek speciális rendszám táblával való ellátása az egyszerűsítés miatt kerül kivezetésre és sorozatban előállított rendszám táblával látják el a jövőben e járműveket. A jelenlegi rendszámok kivezetése a járműtulajdonos részére nem jelent adóteher-növekedést. Ezzel együtt a módosítás okán szükséges az ideiglenes rendszám táblákhoz kapcsolódó egyes pénzügyi és közlekedési tárgyú törvények technikai jellegű pontosítása. A módosítás az állampolgárokra nézve többletkötelezettséget, tehernövekedést nem jelent.”
Valamint a “részletes indoklás” alábbi részei:
6. §
„Az ideiglenes rendszámtáblákra vonatkozó közlekedés-igazgatási szabályok módosítása miatt indokolt a gépjárműadó-törvény ideiglenes rendszámtáblával ellátott gépjárművekre vonatkozó rendelkezéseinek aktualizálása. A módosítás az adófizetési kötelezettség kapcsán érdemi változást, tehernövekedést nem eredményez, az állampolgárok számára adminisztrációs, ügyviteli, pénzügyi többletterhet nem jelent, csupán – saját fogalmi rendszer megalkotásával – igazodik a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról szóló 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet felmenő rendszerű új fogalmi rendjéhez, besorolási kategóriáihoz.”
8. §
„Az ideiglenes rendszám táblákra vonatkozó felmenő rendszerű közlekedés-igazgatási szabályok módosítása okán indokolt a gépjárműadóról szóló 1991. évi LXXXII. törvény (Gjt.) ideiglenes rendszámtábla-kiadással összefüggő adókötelezettségi szabályban a megfelelő fogalmak használata. A javaslat az adókötelezettség tartalmát egyebekben nem változtatja meg, így az állampolgárokra többletkötelezettséget, valamint tehernövekedést nem jelent.”
9. §
A javaslat a Gjt. értelmező rendelkezéseinek aktualizálásával, illetve új értelmező rendelkezések törvénybe iktatásával biztosítja, hogy a gépjárműadó-szabályozás az ideiglenes rendszám táblákra vonatkozó ágazati szabályokkal összhangban legyen.
Erre figyelemmel változik a lassú jármű és a lassú jármű pótkocsija Gjt.-beli fogalma.
Új értelmező rendelkezésként a Gjt.-be épül három, a közlekedés-igazgatási szabályok módosulása okán „I” betűjelű, ideiglenes rendszámmal ellátott gépjármű-kategória. Ezen hármas fogalmi rendszer Gjt.-n belüli kialakítását az indokolja, hogy a felmenő rendszerben kiadott új „I” betűjelű ideiglenes rendszám három különböző – a gépjárműadó vonatkozásában – három különféle szabályozás alá eső ideiglenes rendszámot („E”, „P” és „Z” rendszámot) vált fel. A szabályázás háromféle volta ugyanakkor– az egyértelmű jogértelmezés érdekében – indokolttá teszi a gépjárműadó-szabályozás vonatkozásában a három különböző gépjármű-kategória fenntartását. Módosítás technikai jellegű, az állampolgárokra nézve többletkötelezettséget, illetve tehernövekedést nem jelent.
10. §
Az ideiglenes rendszámtáblákra vonatkozó közlekedés-igazgatási szabályok módosítása okán indokolt a gépjárműadó-törvény ideiglenes rendszám táblával ellátott gépjárművekre vonatkozó rendelkezéseinek aktualizálása. Erre tekintettel a módosítás szövegcserés megoldás alkalmazásával biztosítja a Gjt. közlekedés-igazgatási jogszabályokkal való összhangját. Módosítás technikai jellegű, az állampolgárokra nézve többletkötelezettséget, illetve tehernövekedést nem jelent.
15. §
Az ideiglenes rendszámtábla nyilvántartás fogalmának pontosítása szükséges, mert nem jött még létre az elektronikus nyilvántartás. Az ideiglenes rendszámtáblák nyilvántartása a „P” betűjelű rendszámtábla kivételével továbbra is tartalmazza az ideiglenes rendszám táblával ellátott járművek alvázszámát, gyártmányát, típusát és színét.
21-22. §
A regisztrációs adóról szóló törvény módosítása az ideiglenes rendszámtáblákra vonatkozó közlekedés-igazgatási szabályok változásának következtében aktualizálja az I betűjelű ideiglenes rendszámtáblával ellátott gépjárművek forgalomba helyezésére vonatkozó adómentességi szabályokat.
70. §
Az ideiglenes rendszámok összevonására tekintettel szükséges módosítani azt az adózás rendjéről szóló törvény szerinti előírást is, amely a járási hivatal és az állami adó- és vámhatóságnak az általa kiadott ideiglenes rendszámtáblákhoz kapcsolódó adatszolgáltatásáról rendelkezik. A módosítás alapján a jövőben kormányrendeleti szinten lesz meghatározott, hogy az ideiglenes rendszámtáblák közül melyek esetében kell teljesíteni az adatszolgáltatást.
http://mezogepek-biztonsag.hu/rendszam-valtozasok-a-mezogazdasagi-jarmuveknel-is/
Válasz martib #19. hozzászólásáraHa hivatalosan akarod csinálni egyik se!!
Üdv.!
Lehet hogy nem teljesen ebbe a fórumba tartozik, de gondoltam hátha tudja valaki:
IFA W50 (fekete rendszámos) vásárlásában gondolkozom. A kérdésem az lenne, hogy ezt hogy vizsgáztathatnám át piros rendszámosra, ha kell alakítok is át rajta? 25km/h-nál nem menne többel.
Vagy ha ezt nem lehet zöld rendszámot kaphatna?
Válasz #17. hozzászólásra
Én pótkocsik kapcsán kérdeztem most a helyi vizsgabázison. Azokra ezt mondták... és mintha mondtak volna olyat is hogy a trakikra is ugyanez érvényes. DE azért kérdezd meg inkább a hely szervet ahol csináltatni szeretnéd.
Válasz #15. hozzászólásra
Szoval, ha jol ertem, akkor forgalomba helyezheto. Mert azt hittem, hogy a kornyezetvedelmi normakkal sz@rakodnak vizsgan. Regebben azt mondtak, hogy regi trakit csak a 2001 elotti tulajdonjogot szerzett tulaj helyeztetheti forgalomba kornyezetvedelmi megfeleloseg nelkul.(TIER III)