Hirdetés
Fórum
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Poénok új
- Gazdálkodási napló/táblatörzskönyv új
- Körbálázót, de milyet? új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Lamborghini traktorok új
- Erdőgazdálkodás, szakirányítás új
- Disznóvágás új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- VI. Agroinform Fórum Találkozó 2025.02.15. új
Cikkajánló
Sajtóközlemény
31 hozzászólás
ESIK AZ ESO>!!!!
e 514 .A fulkebol nem indult, csak fentrol az oninditotol.es ahogy inditotam a szikratol amit csinalt mert ugye nem volt rajta a fedel be gulat a gyuva a motor alat.meg jo hogy melete voltam.es eloltotam.Nekem van fent a kombajnon 2db 60l.vizes edeny. meg bene 1 .literes csupor.
Epple.1240. anak van egy olajleereszto csove kivulrol drot burkolatu , az oda raszkodt az aku hoz es begyuladt vot nagy fekete fust,el oltotuk .
E514. napra aratas kozbe a kipufogon nem volt fen a huto cso amejk hideg levegot sziv bele hogy hutse a szikrat.Es begyulat a por a motor szikrajatol oszt parazslot .Nem gyoztem locsolni vizel volt fen vagy 50l.viz es nem sok maradt.jo hogy eszrevtem mert jelegzetes a szaga.
1 tz 303 om volt le tort az oninditorol a vastag + os vezetek oda csaopdot degy olajcsohoz es let rajta egy tu hegynyi juk az olajpara instant begyuladt,es a motorblok ra fujta a langot mint a langszoro.a nehezen hoza ferheto hejrol ahol eget 2l.asvanyvizel pet flakon al oltotam el meg agy kis rongy, meg fold mert porolto nem volt.
Nekünk a 106 os mérgelte be magát napraforgóban,(ferdefelhordó tengely, lemez burkolata alá ment a szár)kirázattuk a belét és még így is 120 liter víz kellett hogy megállítsuk az izzást a gép belében és környékén.A 30 méteres tarló szakaszt meg a közelben tárcsázó traktoros jött segíteni eloltani.jó pár éve 1 JD kombájn gyulladt ki a szomszéd búza táblán kb 50 méterre mellettünk.5 perc alatt lángokban állt, az eloltására esély nem volt.Borzasztó látvány
Válasz #24. hozzászólásra
Hány poroltó ment rá mire úrrá lettetek a tűzön? Mert ha egyedül van az ember 1-2 poroltóval akkor alighanem cseszheti... :s
A gazdaságban arattunk 9 darab 208-as Megaval, az egyik srác itt is magnós rádiót szerelt be jó hosszú antennával, ami a búzatáblán keresztül menő villany vezetékeken áthúzott. Kb 500 méterre voltam tőle, de egy másodperc alatt lángolta kombájn eleje és hátulja is. Hamar körbefogtuk szerencsére mindenkinél két poroltó volt (és működtek is), amire a tűzvédelmis tárcsa odaért már csak füstölgött. A srác csak megijedt, kapott egy új rádiót, minket pedig lecsesztek a plomba nélküli poroltók miatt.
Nálunk a határban szántott egy tag okos módon begyújtotta a dominátor után a szalma rendet miközben ő szántogatott körbe a földön. A tarló is égett és az orosz ekével osszehúzta a szalmát és ráment a lángoló tarlóra. Közben begyulladt az összehúzott szalma is nem tudta kipiszkálni hátul a tank összekötő gumi cső pillanat alatt elégett és már ömlött is a gázolaj. Poroltó nem volt a gép égett mire segítség érkezett nem sok mindent kellett oltani csak a gumik maradványait. Annyira nagy volt a tűz h az alu szürőházak elcseppentek az üveg megolvadt stb. Haza huzattuk amikor kialudt még órák multán is rotyogott a gépben az olaj már ami maradt még a váltóban. csak egy mtz volt de szörnyű látvány volt
Azóta nekem is van poroltó a gépben sosme tudni a bajt. Veszélyes üzem az mg. Vigyázzon mindenki és legyetek körültekintőek
Az egyik ismerősnek az MTZ-je égett le majdnem ,mert az ÚJ permetező monitorja fordítva volt bekötve ... szerencsére időbe észrevette a bajt és a csak a vezetékek olvadtak össze a traktorba...(jópárezer volt az újravezetékezés)
Felénk a gyereknek kigyulladt a körbálázó egy beállt csapágy miatt,szerencsére csatornapart mellett dolgozott és volt annyi lélekjelenléte hogy belehajtson. A traktor is elmerült,de legalább nem lett nagyobb baj.
Gratula a srácnak!!
Válasz #17. hozzászólásra
Haver új MBaxor nyerges kammogó. Sódert hord a kirakóból. Stoppost felvett elvitte. (Anyúsülés előtt-alatt 1poroltó betéve.) A stoppos mahinált vlamit utánna hirtelen fékezésnél poroltó előrecsúszik, szeg beütődik, elárasztja a fülkét porral... gyerek 3napog fosott hányt. Utána erőt vett magán kitakarította. 1napig tartott. Autó tiszta ,gyerek meggyógyult elindult fuvarba melege lett, klíma rá megint telebaxta a pofáját fehér porral... :) Előlről kezdett mindent hányást, fosást, takarítást... :)
Válasz #11. hozzászólásra
Nem az én trakim volt de láttam mikor oltották és utána is. Tény hogy ez volt a tűz oka. Gondolom volt valami buhera a műszerfalba. Múlt nyáron a vízmű féléves 4cxes JCBje égett ki toropára mert reggel az új pilótája magnót szerelt bele délután meg huss megolvadt az egész. Most árulják 500e ft-ért. vala 400üo van benne. De pörkins motor alu alkatrészei elcsöppentek, a fülkének csak a váza van. Gumik is megégtek. A két gém jó rajta.
Válasz #16. hozzászólásra
Érthető is ilyen esetben.
Kolegával aratunk a Claas 106 Dominátorral 2en bent a fülkében,hogy ne unatkozzon. Minden megy szépen,jön befele a kukorica,ajtó ablak csukva (ajtón rossz volt a zár)egyszer csak a fülkében marha nagy kékfelhő meg suhogás,hirtelen nem tudtuk mi az én gyorsan nyitni akartam az ajtót kilincs nélkül a rudazattal,nem ment átadtam kolegának,de már alig kaptunk levegőt,neki se ment az ajtó nyitás,kinyitottam az oldalsó ablakot azt kiugrottam,utánnam jött ő is.Kb ez 10 másodperc volt.Lényeg a fülkében volt 1 poroltó,rázkodástól kicsuszott a biztosító szeg,völgynek mentünk lefele és neki csuszott az ablaknak ami benyomta a poroltó pisztolyt.1 napig kéket köptem meg szar volt levegőt venni Ugyanez a gép: motornál beizzot a törek és a ventilátor meg ugye szivja a hütőt kintröl befele bent a motortérben meg nyomást levegőt csinál ami meg táplálja a tüzet szippantós kocsival oltottuk el (volt kaka minden hol) mert ami fent volt porolto 2 db kevés volt meg a porolto szét fujja nem a legjobb kombájn tüzekhez.Legyen porolto mellet kb 2 balon viz.
Válasz #13. hozzászólásra
törni em tört, de a betéteket cserélni kellett...
Nem volt mit tenni, tele volt száraz szénával...
Válasz #14. hozzászólásra
Szevasz! A mienken ki lehet kapcsolni,de a wts-ben nem.Ismét 1 a Z javára.
Válasz #12. hozzászólásra
Lehet hogy ezért van a mi gépünkön megbabrálva a magtartáj világitás??? Vagy csak szimplán rosz???
Válasz #12. hozzászólásra
Mikor a forró fékdobot locsoltad nem kattant párat?
Nekünk a Valmet égett ki majdnem... Amikor beindítottuk, beragadt az indítómotor kapcsolóreléje. A motor túlmelegedett, és tüzet fogott...
másik helyzet: légrugós pót, a Fendt üzemi nyomása a légrugó nyomásának határán van. Ha a légrugó nincs teljesen felfújva, akkor a levegő nem engedi ki a fékeket... bálahordás, megrakva a pót körbálás lucernával. Elindultam, közben a póton eldurrant egy légvezeték, és engedte a levegőt. A traki nem győzte utánatölteni, így elengedte a nyomást, a fék pedig befogott... Mivel nem volt rajta teher, nem tűnt fel hogy nehéz volna húzni, 50 km-es sebességgel mentem vele vagy 10 km-t...mikor rááltam a mérlegre, már füstölt... slaggal hűtöttem a fékdobokat vagy 40 percig, még akkor sem állta a kezem...
harmadik helyzet: Ifa pót, Fendt. Jó magyar szokás szerint 13 tonna búza a HW8011-esen, kb. 25 km-en keresztül, 50-el... Az egyik kerékben alacsonyabb volt a nyomás. Unokatesóm felállt a mérlegre, és felment mintát venni... mire lejött, már lángokban állt az egész gumi... de el tudták oltani, és a búza is megmaradt... (meg a mérlegház, és a szárító is....)
kombájnt sokat kellett már oltani. pl. kiment csapágy a szecskázóban, vasdarab a magtartály felhordó csigában, maci a repcében (amikor a szalmalazítót kitakarítottuk, látszólag minden elindult... amikor ráadtuk a gázt, kiderült hogy az oszlatóverő még áll...), napraforgóban egyszer összetört a dobreduktor... A legdurvább az volt, amikor éjszaka megtelt a tartály, és nem volt szállítójármű. A WTS-ben a magtartályban is halogén lámpa van. A forró üveghez hozzányomódott a termény, és elkezdett parázslani... Amikor elkezdtünk üríteni oxigént kapott, és meggyulladt... A sofőr csak annyit látott, hogy látszólag ürítek, majd hirtelen rohanok körbe a gépen a poroltóval, és mászok fel hátra a működő motor fölött...
A 20 évünk alatt kb. 5-6 porraloltót fújtunk ki... mindenen van 1, még a pótkocsikon is...
Válasz #3. hozzászólásra
ZT323 nem volt testkábel a fülke és a "hajtómű" között. A gázrudazaton keresztül ment a test amire még ráadásul a gázolaj is rácsöpögött. Rudazat felizzott gázolajos por meggyullad,
De mitől "izzott" fel a 6os göbvas? A üzemanyag szintjelző műszertől, vagy netán az indextől?
Ne feledkezzünk meg a tarlóégetésről sem.
Ano még a Tsz-ek idén a traktoros feladata volt a tarlóégetés. MTZ-drótkötél-selejt abroncs és go. A szél megfordult, a traktoros menekülőre fogta és a saját drótkötelét feltekerve a trakira az égő abroncsot az is kigyulladt. A szerencsétlent Isten nyugosztalja! A gépet menteni akarta és úgy megégett, hogy nem sokkal később belehalt.
Válasz #4. hozzászólásra
Meg egy áramtalanító kapcsoló is, amit mindig használni kéne.
http://www.youtube.com/watch?v=gieJI73xkd0&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=gieJI73xkd0&feature=related
Válasz #1. hozzászólásra
PL: a jd Z szériás kombájnoknak szokása az hogy a gázolaj résolaj viszavezetö csö kireped és szépen csendben befuja az egész motorteret észrevétlenül... Inentöl csak a csodával határos a dolog hogy két különbözö kombájn is nem éget ki a S gem alatt!! Szoval aki ijen tipusú gépet üzemel az ha edig nem tete az szezon elött feltétlen cserélje ki a gyárilag elég silány minöségü gumicsövet!!! Nem tul nagy befektetés és nem tul nagy munka árán megvan és lehet hogy épp ez menti meg a gépet!!!!!
Nemhiába kötelező
Ez durva.
Tehát nem árt minden trakiba 1 poroltó....
Válasz #1. hozzászólásra
Hmmm láttam már párat... ZT323 nem volt testkábel a fülke és a "hajtómű" között. A gázrudazaton keresztül ment a test amire még ráadásul a gázolaj is rácsöpögött. Rudazat felizzott gázolajos por meggyullad, szerencsére patak mellett történt így elbírták oltani de a borítólemezeket a tulaj fia puszta kézzel szaggatta le a hatos csavarokról hogy rátudja önteni a vizet... darabig be volt kötve a keze.
hesston bálázóba megállt a csapágy beforrósodott, bála meggyulladt benne. Tulaj még le akarta húzni a táblától hogy a többi ne égjen le. Lehúzta de leakasztani már nem bírta égett vele a traki is, hidraulika csövek eldurrantak beterítettek mindent olajjal aztán kész...
Nekem egyszer beállt a klimakompresszorom( feltöltés után a klimás elfelejett bele olajat önteni) az ékszíj nem csúszott meg de a mágneskapcsoló szétégett ha nem veszem észre akkor valaszeg ég az egész traki.
Egyszer ih tárcsával tárcsáztam tarlót, volt pár szétszakadt nagy heston kockabála a földön mmiket meggyujtottam hogy majd elégnek és betárcsázom őket... ahogy leégett a külseje nem kart égni ... no mondom majd kicsit beleakasztom a tárcsát hogy széthúzza... olyan jól sikerült hogy a bála befordult teljesen a tárcsa és traki közé és ott már lángolt rendesen. A tárcsát hiába emeletem, csak tolta maga előtt. Ha tolattam akkor a traki tolta hátrafelé 10perces küzdelem után valahogy sikerült áthúzni rajta a tárcsát... mindez éjszaka bekötőút mellett történt... a végére már volt nézőközönségem is bőven.... :)
Egyszer megállt a magfelhordó tengely a kombájnba az ékszíja is füstölt szépen... így hirtelen ennyi de azért biztos jut majd még az eszembe pár. :)
Általában elektronikus hiba miatt. (pl. zárlat)
Sokszor hallani, hogy munka közben kigyullad vagy teljesen kiég egy traktor, hirdetések közt is sok leégett traktort látni.
Mitől következhet be ilyen dolog, mire kell figyelni?