Hirdetés
Fórum
Melyik kombájn a jobb: Claas vagy New-Holland netán...
Létrehozta: Vendég , 2008-01-31 19:26:56
Kedvencekhez
Segítség
- AKG támogatás új
- Grubber új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Egyedi munkaeszközök házilag új
- Gaspardo vetőgép-munkaeszközök. új
- Agrártámogatások kifizetése új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Búza termény felvásárlási árak új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
1535 hozzászólás
Sziasztok,
Kinek mi a véleménye a Claas Corio kukorica adapterről, esetleg tapasztalatok? Pl. egy Oros Cornadohoz képest milyen?
Válasz szelindi1965 #1533. hozzászólásáraIgen erről olvastam, hogy Sampo zöldre festve. De akkor milyen egy Sampo kombajn, szinte csak kiállításon láttam.
Válasz határjáró #1531 hozzászólá
Sampo-val közös platform és gyártás,nincs a környéken.
Válasz gazdasz67 #1530. hozzászólására90%-ban a szervízháttér dönt..pláne a regionális. Valójában hosszútávra már nem gyártanak gépet. Annak az ideje lejárt.
Üdv,
Van valakinek tapasztalata a John Deere W440 kombájnokról? Vagy esetleg hallott valaki valamit ezekről?
Jövő évi beruházásban gondolkodom és véleményetek szerint a Class Tucano vagy a John Deere W sorozat az üzembiztosabb?
Válasz kopasz1 #1521. hozzászólásáraLádásban ha az éteresztő képesség a fontos,akkor a Lexion. Rotorosban..már Ideal-JD X széria..esetlega Cr-es nyuszi. Idővel majd a Claas is rájön..elég lesz neki a két hossz rotor. Most még kecsöl az APS hybriddel. (A 8900-as Lexit az X9-es őzike megette)
Válasz kisgazda2101 #1525. hozzászólására5-6 tonnás gabonában szinte mindegy. Viszont 8-9 tonnásban a mega előnye előjön. A JD kabinja-elektronikája a megához képest ég és föld..(minőségibb.)
Valaki cserélt már lemezelést gabonaasztalban /vályúban a csiga alatt/?
7.3 m-es asztalon mibe kerülhet? Case - NH asztal.
Idén még kiheggesztem a repedéseket, de jövőre talán jó lenne kicserélni.....
Mennyire komplikált?
Válasz kisgazda2101 #1525. hozzászólására204es a 54-6-8 végűekkel van partiban, a 64 az 6 hát láda és vagy 50 lóval nagyobb motor mint a Megában.
Megában viszont van dobos(talán aps vagy mi), az kalászosban többet tudhat elvileg.
Kollégának volt 204, nekünk 2056, arattunk egy táblát szerintem nem volt mérhető különbség az 5 ládások között, de ugye a 64es az 6 láda.
Sziasztok!
Véleményekre lennék kíváncsi gabona aratáshoz. Nem feltétlen a teljesítményre vagyok kíváncsi.
Claas Mega 204 vs. JD 2264 ?
Válasz kopasz1 #1521. hozzászólásáraCx8.80
Válasz kopasz1 #1521. hozzászólásáraAmelyikhez a legközelebb van a szervíz…
Válasz kopasz1 #1521. hozzászólásáracsak lexion...
Sziasztok valaki tudna segíteni milyen kombájnt érdemes venni lexion, t670i
Cx8.80
Sziasztok tudnatok segiteni,hogy mienek a John Deere WTS 9640 es kombanyok??
Válasz szanberg #1516. hozzászólásáraSzia!
Írtam privátban.
Ha lessz időd, nézzél rá.
Válasz ..,-:) #1515. hozzászólásáraHa te is vadkáros helyen és alacsonyabb minőségü termőföldön gazdálkodnál, azt hiszem te is nagyon meggondolnád mit és mennyiért megvenni.
Ha nagyobb lennék, mondjuk 500 ha-os és nem vadkáros helyen, nyugodt szívvel bevállalnák új kombájnt.
STS valakinek a közelében hogy dolgozott?
Válasz Sk Laci #1514. hozzászólásáraPersze, 9,2 méteres powerflow mindkettő kombájnon.
Kollégának igaza van, a szallagok ha jók akkor fasza, ha cserések akkor nem olcsó. Viszont ez szemmel tisztán látható dolog.
Válasz Sk Laci #1514. hozzászólásáraAzért nézzd körbe a szalag árakat, javítását, toldását, mert nem 10 fillér és ami fölötte van, arra te érzékeny szoktál lenni……..
Válasz szanberg #1513. hozzászólásárachelengeren is ilyenek vannak?
Talán hétvégén-jövőhét elején elmegyek megnézni, de vannak kételyeim......
Válasz Sk Laci #1512. hozzászólásáraMf Powerflow asztalon két oldalon vannak feszítő csavarok, azokkal lehet állítani ezt, john deeren nem tudom pontosan.
Semmi ördöngősség nincs ebben amúgy, 15 éve ilyen gabona asztalokkal dolgozok.
Válasz szanberg #1511. hozzászólásáraDőlt termény- arra gondoltam, ha a gabona lefekszik, vagy a borsó. Főleg ha puha talajon kellene felszedni.
Gumiszalagot mennyire nehéz beállítani, hogy ne húzzon oldalba?
Válasz Sk Laci #1510. hozzászólásáraPontosan abban az egyik legjobb ez a gumiszallagos megoldás, ha dőlt terményt kell felszedni, de magas anyagban, erős repcében, meg mindenben csak előnye van neki.
Időnként kell vele foglalkozni, hiszen csapágyakon forognak ennek a hengerei, de ha karban van tartva és nem évi 1000 hektárokat arat akkor nagyon sokáig gond nélkül megy az, különben sem nagy dolgokra kell gondolni, néhány önbeállós, domború palástú csapágy van benne oszt jónapot.
Szóval ez ne tartson vissza, mert egyébként mivel repcézel is, ez takarít meg aratási veszteségből neked.
Kinek milyen a véleménye a gumiszallagos asztalokról, amik általában MF kombájnokhoz vannak?
Mennyire díjazzák ezen tipusú asztalok, ha a terményt a földről kell "felvakarni"?
Amit nézek JD kombájnt, sajnos ilyen gumiszalagos asztallal van.
Valahogyan pont az asztal miatt nincsen a "szájízem eltalálva".
http://lidagro.by/catalog_category/zernouborochnye-kombajny/Válasz Rabó001 #1503. hozzászólására
Új szériás Lexion(ládás vagy hibrid) vagy S esetleg X JD ?
Eladni használtan a lexikont a legegyszerűbb, leggyorsabb.
Sziasztok!
Kombájn vásárláson gondolkodom a közel jövőben. Parcellázni lenne minimum 3.2m max 3.8m-es asztal. ki milyen típust tudna mondani, lehetőleg hidro hajtással. A Keret Kb 5millió.
Szép napot!Véleményt szeretnék kérni! Nézegetem a használt kombájn piacot és az 500-as lexionokkal szimpatizálok legjobban! terület nem tul nagy évi max 400 ha! Ki mit ajánl? Eddig 540-es lexiket néztem! Tudom,hogy a 20as is simán elég,de úgy vagyok vele ha már kiadok ennyi pénzt egy használt gépre akkor az haladjon minnél gyorsabban..530-ast meg lényegében azért vettetm el mert ott ugyan az a motor cserébe egy szalmarázóval kevesebbet kapok,és gondolom a 40-esnél sem a motor a kevés,és ha már ugyan az akkor miért ne a nagyobbat? Vélemények?
Válasz Vinkó 75 #1502. hozzászólására
Válasz Rabó001 #1493. hozzászólására10 darab volt,abból már csak valaki eltalálta volna,aki nem hiszi járjon utána...
Válasz Vinkó 75 #1499. hozzászólásáraIgen, a fehéroroszoknál volt vagy még van is a Lida. Pár éve az Agromashon hallottam ahogy a Pohárnok (Vektor tulaj és vezető) nagyon panaszkodott, hogy mennyi potenciális vevőjét elszalasztotta, konkrétan rendelést mondtak vissza nála, vagy megszakadt a tárgyalás, mert valaki behozta ezt a Lida-t, ami a régi E konstrukció továbbélése, és hogy még most is mennyivel népszerűbb itthon az, mint a Rosztszelmash, és árban is 8-10 millióval alámentek a Rosztszelmashnak.
Igazából ugye a volt szovjet piac az hatalmas, és nagyon nagyok a különbségek is, egymás mellett van a hipermodern technológiát és gépeket alkalmazó óriás üzem, nyugati befektető vagy hazai oligarcha kezén. De mellete van a sok csóró helyi kisparaszt, a volt kolhozok.
Itthon meg mi van? Vagy új nyugati nagy kombájnt vesznek. Aki nem újat az használt de nagy nyugatit. És van egy kis réteg, aki E-géppel karistol magának, esetleg nagyon régi nyugatival. Páran vesznek új orosz vasat is.
Végülis mindegyik verzió életképes, ha a gazda megtalálja a számítását.
Válasz Rabó001 #1501. hozzászólásáraMég nincs elvetve az sem. Mindig nézegetem az 512-es videókat.
Válasz Vinkó 75 #1500. hozzászólásáraJó volt az az E-gépezet is. :) :) :)
Válasz Rabó001 #1497. hozzászólásáraHááát igen a Claas az egy szerelem ! Ezért restaurálok én is egy 85-öst. Csak egyre kevesebb rá az időm.
Válasz Rabó001 #1496. hozzászólásáraEz is igaz ! Csengelén, áll pár darab Avero. Az E széria is gyártva van keleten,itthon is próbálták forgalmazni Lida néven,alighanem. Kelete tolódik a fapad. De már az Ukránoknál is a Tuki jön le a szalagról nem a mega.
Válasz Lala5995 #1494. hozzászólásáraA mai Tuki már vagy a 3.dik verzió. Az "elsőnél" (hazai első Tuki 450-es 7.50-es varióval....na az túlzás volt arra gépre) De a termék manáger így gondolta (Tanult ember) ! Szerencsém volt a 0 revíziónál részt venni. Valamint repcében kipróbálni. A név marad a többi lassan változik ! Ebbe tessék belenyugodni mindenkinek.
Válasz Vinkó 75 #1495. hozzászólásáraNyilván előnyös a nagy dob, több szempontból is. Nálunk a tszben sokáig csak 516-ok és 517-ek voltak, tizenvalamenyni db, például nagyon ritkán fogtak medvét a dobbal, talán összesen egy vagy 2 eset van amit emlegetnek az öregebb kombájnosok, akik végigélték azokat, én ugyanis a kezdteknél még nem voltam ott.
Ennek ellenére azért irigyeltük a szomszéd kolhozt, náluk akkor már csak 106-os Dominátorok voltak.
Válasz Vinkó 75 #1490. hozzászólásáraValószínűleg ez lesz.
Nőnek a méretek, a teljesítmények minden téren.
A 8-as JD és a kategóriatársai már elérték a 400 LE motorteljesítményt, vagy fölötte vannak.
A derékcsuklósok már 600-650-ek.
Ugyanígy az alatta lévő kategóriák is egyre nőnek.
Ez megfigyelhető személyautónál, teherautónál is, a szecskázóknál is egyre nagyobb motorokat építenek be.
Persze az árak is egyre emelkednek.
Viszont vannak gyártók, akik életbentartanak régebbi egyszerűbb és olcsóbb, kisebb teljesítményű szériákat, de csak bizonyos piacokra.
https://www.agroinform.hu/gepeszet/a-john-deere-feltamasztotta-egykori-legendas-kombajnmodelljet-42017-001
A Claas is gyárt még Dominátort is szerintem az Avero mellett. Csak mi már nem vagyunk az a piac, ahová behozzák, itt már nincs igény rá. Kíváncsi lennék rá, hogy Averot adnak-e el, szerintem nem.
Válasz Rabó001 #1493. hozzászólásáraTermészetesen igazad van. De valójában jobban ki lehetett hozni a gépből a teljesítmény-szemtörés arányát nagyobb dobbal. Pár gép megfordult a kezem alatt így van-volt viszonyítási alapom !
Válasz Rabó001 #1493. hozzászólásáraIgazad van! Nem a dob átmérője határozza meg a darálás mértékét! Tucano még marad. A darálást befolyásoló szerkezet a kárpittal borított szivacsdarab felett van!
Válasz jozef19 #1487. hozzászólásáraNem vonom kétségbe hogy így volt. Csak épp nem erről volt szó. Dominátorral se kötelező darálni a kukoricaszemeket, ha erre akarsz célozni.
Válasz jozef19 #1491. hozzászólásáraAz első Tuki az akkori új fülkével és az előző Lexion széria hidraulikával és elektronikával jött. Szerintem ez 10 éven belül összemosódik. Vagy 90%-ban. Ebből a konstrukcióból már többet nem lehet kihozni. Kubota sem festett minden kverni terméket a saját színére rögtön. A kis dob szerintem az Averónál fog megmaradni. 15 év kellett ahhoz hogy megáról átszoktassa a kuncsaftot a kis lexionra(Tuki). Még pár év és megszokják a Tuki tulajok hogy az új vas egyre inkább hasonlít a régebbi 500-600-as típusokra. Valahogy így szerintem.
Válasz Vinkó 75 #1490. hozzászólásárahttps://konedata.net/puimurit/claas/claas-tucano-320-450-2019/
Válasz jozef19 #1489. hozzászólásáraAzt részben nekünk..azaz a Keleti piacnak köszönheti a vevő. Valamikor 1994-95 ben jött a Lexion az lett az új irány. Mivel abban is volt a kicsitől a nagyig. De a kelet óckodott...és kellett a fapad. Claas már akkor kivezette volna lassan a kisdobos vasat. 2010-íg tartott még a Megát is kivonták. Nem lepődnék meg ha a közeljövőben a korábbi lexion dobját kapná a Tuki is. Mivel az új lexikben már növekedett a dob. Így lesz szépen lassan a Tukiból...Lexion. Ez majd látszani fog a vázon...a külalakon,egyre inkább.(Gondolat).
Válasz Vinkó 75 #1488. hozzászólásáraDe a Tukánójuk a mai napig 450.Az özike már a hetvenes években is 610.el nyomta...
Válasz jozef19 #1487. hozzászólásáraNagyobb átfogási szöggel kíméletesebben lehet morzsolni. A 1188-as őzikén 8 léc volt már az is látványosabban dolgozott kukoricában-is. Az utána jövő 20-ason már 10 léc volt.
Válasz Rabó001 #1482. hozzászólásáraRégen történt,több mint 30 éve.Itt volt helyben 105 ami szinte 106 vagy 108 a dob+kosár meg láda.Darálták a kukoricát rendesen,akkor még sok IFA volt a kolhozban,azok hordták.Majd egy pár IFA.t elküldtek 30km odébb kisegiteni az ottaniakat.Ott 516 volt csak,de a kukorica teljesen másképp nezett ki a platón.Aki nem hiszi járjon utána...
Válasz Sanyi827 #1484. hozzászólásáraMega 204-208..inkább az utóbbi. De ehhez ritka a 6m-es adapter. 510 "kevés" neki,az a 204-nek passzol. Jó gabonából 15 hektárt le kellene csapni egy munkanap ezzel a kategóriával.. Hogy ne 15-20 napig tartson az aktív aratási időszak nyáron. Ha magadnak tárolsz még rendben van. A nagyok felénk úgy begépesítettek-vagy jön még bér gép. 8-10-12 nap alatt learat. Utána mindenki megy a szélrózsa irányába a tisztítón ott a lakat,őszig. Mivel az árpa-repce a búza előtt itt már lejön. Tehát a fentebb írt napokat a búzára értettem. Tehát azt a 100 hektár búzát pár nap alatt le kellene tolnod..ha így számolunk, ahhoz egy sima dominátor 7-8 tonnás anyagban nem tud nagyot villantani. Pláne ha reggel 8 kor még van némi pára este 7 után ismét. Az őszi betakarítás ennyire nincs ki feszítve.Ott azért nagyobb a mozgástér.