Hirdetés
Fórum
Cikkajánló
Hirdetés
Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.
68 hozzászólás
csak lemaradtak a linkek...:
http://eletpalya.munka.hu/szakkepesitesek?p_p_id=nppokjkereso_WAR_nppportlet_INSTANCE_czQ6&p_p_lifecycle=0&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_pos=1&p_p_col_count=2&_nppokjkereso_WAR_nppportlet_INSTANCE_czQ6_jspPage=/pages/okjKereso/okj_view.jsp&_nppokjkereso_WAR_nppportlet_INSTANCE_czQ6_kod=315211900103106&_nppokjkereso_WAR_nppportlet_INSTANCE_czQ6_kepzesiTemaTipus=OKJ15
http://eletpalya.munka.hu/szakkepesitesek?p_p_id=nppokjkereso_WAR_nppportlet_INSTANCE_czQ6&p_p_lifecycle=0&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_pos=1&p_p_col_count=2&_nppokjkereso_WAR_nppportlet_INSTANCE_czQ6_jspPage=%2Fpages%2FokjKereso%2Fokj_view.jsp&_nppokjkereso_WAR_nppportlet_INSTANCE_czQ6_id=24453
http://neptun.szie.hu/files/mezogazdasagi_gepesztechnikus.pdf
még 1 kérdés D:
Mezőgazdasági erő és munkagépkezelő ,
vagy
Mezőgazdasági gépésztechnikus?
érdekes, hogy a mezőgazdasági gépésztechnikus képzést felnőtt képzésben 250 óra alatt (7 hónap) a Szent István egyetemen meg lehet szerezni, az életpálya oldalán viszont felnőttképzésben 2000 órát ír.
Válasz #50. hozzászólásra
Szia!
Azok közül amit felsoroltál az agrártechnikus vagy a mg.gépésztechnikus tűnik a legkomolyabbnak de a gyakolat nélkül egyik sem ér semmit.
ez jól hangzik
Válasz #61. hozzászólásra
A felnőttképzések nagy többségéről elmondható ez. Nyugodtan végezd el amelyiket szeretnéd, tetszik. Ha téged érdekel, akkor meg is fogod tanulni a papír megvan és az a lényeg. A kalászos után kiválthatod a gépkezelői jogsit is, így ha van T vagy CE kategóriád már munkát is tudsz vállalni.
Válasz #62. hozzászólásra
Bocsánat visszaszívtam Valamiért a levélszemetek mappába rakta az üzenetedet Elnézést
Válasz #61. hozzászólásra
Írtam már az előbb hogy írj rám email-ben Katt a nevemre és ott a címem
szóval melyik képzést ajánljátok?
úgy tudom az aranykalászos gazda képzés nem áll a helyzet magaslatán. olyan is megkapja, aki nem tudja mi a fotoszintézis. pedig modulok szerint nekem nagyon szimpatikus. na és mi van ha kint külföldön azt sem tudják mi az?
Válasz #59. hozzászólásra
és a forgalom számára megnyitott magánút is közútnak számít a KRESZ szerint. Legalábbis anno így volt.
de annyi minden változik mostanában, hogy alig rti az meber hogy miről beszélnek emberek.
Kósa Lajos két hónapja pénzügyminiszter.
Ha jól tom Magyarországon jelenleg nincs pénzügyminiszter és mintha magyar nevet említett volna.
Válasz #56. hozzászólásra
A földesút is közút.
Válasz #57. hozzászólásra
Bocsi! Vagy hogy le van-e kódolva. Ez kimaradt az elöbb
Válasz #55. hozzászólásra
Üdv!
Attól függ hogy húzhatsz-e nehézpótot,hogy milyen számmal van lekódolva a kategória.
Ha sosem vizsgáztál nehézpótbol,akkor nem húzhatsz,még magadnak sem!
jogosítvány nélkül vezethetem a traktort, de közútra már nem mehetek vele. B jogsival csak 1 könnyű pótkocsit húzhatok, ami 750 kg-ig terjedhet. Ez pedig biztos, hogy nem sok mindenre hasznos.
Válasz #45. hozzászólásra
Na én ezt ugy hallottam ha van jogsid hajthatod a traktort és viheted a pótot MAGADNAK! Ha valaki alkalmazni akar traktorost akkor mg gépkezelői vagy valami hasonló végzettség kell hozzá, de ilyenkor már nem a szokásos minimálbért kell utána fizetni, hanem a végzettséghez meghatározottat, ami persze magasabb. Továbbá én ugy tudom hogy családon belül felmenő ágra végezhetsz munkát, tehát a szülők irányába, vegyszeres tevékenységet most már csak megfelelő papírral lehet majd végezni (zöldkönyv), a támogatások kifizetését is képesítéshez akarják kötni (mg. technikum, aranykalászos gazda....), jövőre talán már a vegyszerező gépedet is ellenőrzik majd, műszaki kellesz arra is.....huh hát igy nagyjából ilyeneket hallottam.....
Válasz #53. hozzászólásra
Szét kell nézni hirdetésekbe szerintem vannak kisebb gazdaságok ahova akár végzettség nélkül is bekerülhetsz csak jogosítvány legyen Lényegében ugyan azt fogod csinálni mint nagyobb cégeknél csak rosszabb munkakörülmények között, indulásnak szerintem ilyenbe kellene gondolkoznod ilyen helyen 1-2 évet lehúzni utána innen már lehetne tovább/fentebb lépni. Dobj egy e-mait
Válasz #52. hozzászólásra
egy mezőgazdasági cégnél szeretnék. nincs saját földem, de majd szeretnék.
Válasz #50. hozzászólásra
Saját földön akarsz gazdálkodni vagy dolgozni szeretnél egy mezőgazdasági cégnél??
Válasz #48. hozzászólásra
Akkor ahhoz a céghez fel sem akarnak venni azért mondják ezt, maradjunk ennyiben...
1. hozzászólás, IMSZ küldte be 2014-02-28 00:15:57-kor | [TÖRÖL] | Felhasználó kitiltása: egy napra | egy hétre | egy hónapra
Sziasztok! Új vagyok itt. Sajnos pesti vagyok, de nagyon szeretnék egy mezőgazdasági képzést elvégezni, egy olyat ami a lehető legátfogóbb tudást adja a legrövidebb idő alatt (max. 1-2 év), hogy gazdaságban gyakorlatot, munkát vállalhassak. Több képzést is néztem, (pl.: aranykalászos gazda, agrártechnikus, agrár környezetgazda -ha van még ilyen-, mezőgazdasági menedzser asszisztens, mezőgazdasági gépésztechnikus, többet nem tudok), de nem tudom melyiket válasszam, melyiket ismerik el esetleg külföldön is. Csak azt tudom, hogy hogy szeretnék szántani, vetni aratni, később állatot tartani. Ambíció az van sok, de ötletem az már nincs...
Tud valaki segíteni és friss információval szolgálni, hogy merre induljak? Nagyon hálás lennék! (20 éves vagyok)
Válasz #48. hozzászólásra
Dettó, nekem sincs az elejében, mert az első már lejárt(az kártya volt és az elején rajta a B,T,) és az újnál már nem írják rá az elejére, én is hiába reklamáltam.
Sziasztok!
Én 1990-be vizsgáztam mg-i suliba traktorvezetésből,nehézpóttal.
..de amikor 2007-be megkaptam az új tipusú műanyag kártya alakú jogsit,abba nem ütötték be az elejére az A B mellé a T-t.Persze ott van a hátoldalán korlátozás nélkül,ám most egy munkahelyre megkövetelik,hogy a fő oldalon a 9. sorba az is ott legyen.
Reklamáltam a közlekedés felügyeletnél,de ott azt mondták(hivatkozva 35/2000 BM. rendeletre),hogy az nem is lehet ott mert nemzeti kategória.
De hiába hivatkoztam erre a cégnél nem fogadják el!
Válasz #45. hozzászólásra
Elvileg igen! De sztem ezzel kampánymunkában kevesen törődnek.....
Válasz #45. hozzászólásra
Szerintem ez attol fugg, hogy lesz-e munkavedelmi ellenorzes az adott idoben, mikor ott vagy:-)
Válasz #42. hozzászólásra
Akkor a gépkezelői nélkül még pótkocsizni se mehetek el sehova?!
Gondolom cégfüggő is, mert találkoztam már én olyannal akinek képesítése sincs, csak egy jogsi, és úgy dolgozik az egyik cégnél..
Válasz #41. hozzászólásra
No... A torveny szerint 'B' kategoria: "Lassu jarmu es potkocsija" Tehat a piros rsz traktor az lassu jarmu, az mbp6.5 piros rsz szinten lassu jarmu(vagyis a potkocsija)."Mezogazdasagi vontato, konnyu potkocsival": Fekete rsz traktor. Ezzel csak 750kg ossztomegu potkocsi vontathato. Vagy esetleg munkagep.
Amugy fekete rsz trakival huzhato piros rsz potkocsi(es csak 1 db), de csak 25km/h val. Es ehhez kell mar az 'E' kategoria is.(vagy a 'T' nemzeti kategoria, korlatozas nelkul)
Ezek nekem ki vannak nyomtatva...hatha a rendor maskepp akarja tudni...
Válasz #32. hozzászólásra
Köszi,ez igazán alapos tájékoztatás!
Válasz #36. hozzászólásra
Iggen,ez lesz az!
És ahogy Clastra mondja,munka vállaláshoz szükséges,tehát elvileg ez Neked kellene!
De tőlem-és a munkáltatómtól se kérte még senki se mióta megvan........................
Válasz #9. hozzászólásra
Amit írtál nem igaz, fekete rendszámos traki (elméletileg) nem húzhat piros rendszámos pótot. A minősités sosem változik meg. B-és jogsival traktor ugyan vezethető bármien munkagéppel de csak könnyü pót lehet, nehéz póthoz E-kategória szükséges. A tanfolyamok szerintem is csak pénzbeszedés, nekem is van egy pár de sosem kell sehol.
Válasz #37. hozzászólásra
Én inkébb ugy értelmezem,hogy munkát nem vállalhatsz gépkezelői nélkül,sajátot csinálhatod,alkalmazott traktoros nem lehetsz ha nincs kezelőid
Válasz #34. hozzászólásra
mtz 82es pios rendszámmal mbp6.5 pirosrendszámmal milyen jogositvány kell hozzá? B kategoria elég?
Ne b.ssza meg, hogy már szántani sem lehet csak egy szar papírral! Lassan már csavarhúzókezelő tanfolyamra is el kell menni!
Válasz #35. hozzászólásra Gépkezelői jogosítvány 37kw feletti traktor de csak ha bérbe dolgozol.
Válasz #35. hozzászólásra
sejtésem sincs
most keresgéltem gúgliban, talán ez ?
Válasz #33. hozzászólásra
Milyen külön papír kell tárcsázáshoz, szántáshoz?
Válasz #33. hozzászólásra
Viheti is B-vel, ha a traki és a pót is piros rendszámos. Persze csak 1 póttal és ha a traki húzhatja hivatalosan, és csak 25-tel.
Válasz #9. hozzászólásra
Én most csinálom a T kategóriát, kérdeztem az oktatót, azt mondta, hogy
B jogsival lehet egy könnyű pótkocsit,
T jogsival 2 nehéz pótkocsit vontatni.
Ahhoz, hogy tárcsázhass vagy szánthass külön papír kell, mintahogy a kombájnra is.
Mondjuk ezt nem tudom, hogy mennyire nézik, én a nyáron találkoztam olyannal, aki a B kategóriással vitte a HW 8011est jól megrakva búzával, egyik ismerősömnek csak T van, ezzel arat, tárcsáz stb..
Válasz #31. hozzászólásra
01 Látásképesség korrekciója és/vagy védelme
01. 01. szemüveg
01. 02. kontaktlencse/kontaktlencsék
01. 03. védőszemüveg
01. 04. homályos lencse
01. 05. szemtakaró
01. 06. szemüveg vagy kontaktlencse
02 Hallókészülék, beszédjavító/segítő eszközök
02. 01. hallókészülék egy fülben
02. 02. hallókészülék mindkét fülben
03 Művégtagok
03. 01. felső művégtag(ok)
03. 02. alsó művégtag(ok)
04 Feltétel: érvényes orvosi engedély megléte
05 Gépjárművezetés korlátozása egészségi okok miatt (kötelező alkódok)
05. 01. csak nappali vezetésre korlátozva (pl. napkelte után 1 óra és naplemente előtt 1 óra közötti időszakban)
05. 02. gépjármű-vezetési korlátozás a vezető lakásától meghatározott távolságig vagy városon, egy adott településen belül
05. 03. gépjárművezetés utasok nélkül
05. 04. gépjárművezetés sebességkorlátozással
05. 05. gépjárművezetés kizárólag egy vezetői engedéllyel rendelkező személy jelenlétében
05. 06. pótkocsi vontatása nem engedélyezett
05. 07. a gépjárművezetés autópályán nem engedélyezett
05. 08. szeszesital-fogyasztás tilalma
10 Erőátvitel átalakítása
10. 01. kézi működtetésű erőátvitel
10. 02. automatikus erőátvitel
10. 03. elektronikus vezérlésű erőátvitel
10. 04. átalakított sebességváltókar
10. 05. szekunder sebességváltómű nélkül
15 Tengelykapcsoló átalakítása
15. 01. átalakított tengelykapcsoló-pedál
15. 02. kézi működtetésű tengelykapcsoló
15. 03. automata tengelykapcsoló
15. 04. kiiktatható/lehajtható tengelykapcsoló-pedál
20 Fékrendszer átalakítása
20. 01. átalakított fékpedál
20. 02. megnagyobbított fékpedál
20. 03. bal lábbal működtethető fékpedál
20. 04. cipőtalphoz illeszthető fékpedál
20. 05. megdöntött fékpedál
20. 06. kézi működtetésű szervofék (átalakított)
20. 07. megnövelt hatásfokú szervofék használata
20. 08. szervofékbe épített megnövelt hatásfokú vészfék használata
20. 09. átalakított kézifék
20. 10. elektromos működtetésű kézifék
20. 11. lábbal működtethető (átalakított) kézifék
20. 12. kiiktatható/lehajtható fékpedál
20. 13. térddel működtethető fék
20. 14. elektromos működtetésű szervofék
25 Átalakított gázpedál
25. 01. átalakított gázpedál
25. 02. a cipőtalphoz illeszthető gázpedál
25. 03. megdöntött gázpedál
25. 04. kézi működtetésű gázadagoló (gázkar)
25. 05. térddel működtethető gázpedál
25. 06. szervo rásegítéses gázpedál
25. 07. a fékpedáltól balra elhelyezett gázpedál
25. 08. baloldalt elhelyezett gázpedál
25. 09. kiiktatható/lehajtható gázpedál
30 Átalakított kombinált fék-gázpedál
30. 01. párhuzamos pedálok
30. 02. azonos (vagy majdnem azonos) síkban elhelyezett pedálok
30. 03. síkban elcsúsztatható gáz- és fékpedál
30. 04. síkban elcsúsztatható, magasított gáz- és fékpedál
30. 05. kiiktatható/lehajtható gáz- és fékpedál
30. 06. megemelt padlózat
30. 07. fékpedál mellett megfelelő távolság hagyása
30. 08. fékpedál mellett a művégtagnak megfelelő távolság hagyása
30. 09. fék- és gázpedál előtt távolság hagyása
30. 10. sarok- vagy lábfejtartó
30. 11. elektromos működtetésű fék- és gázpedál
35 Átalakított kezelőgombok (világításkapcsoló, ablaktörlő-mosó, kürt, irányjelző stb.)
35. 01. vezetést és ellenőrzést nem akadályozó kezelőgombok
35. 02. a kormánykerék elengedése nélkül működtethető kezelőgombok
35. 03. bal kézzel a kormány elengedése nélkül működtethető kezelőgombok
35. 04. jobb kézzel a kormány elengedése nélkül működtethető kezelőgombok
35. 05. a kormány, a kombinált fék- és gázpedál mechanizmusok kezelése mellett működtethető kezelőgombok
40 Átalakított kormányszerkezet
40. 01. hagyományos szervokormány
40. 02. megnövelt hatásfokú szervokormány
40. 03. kormányszerkezet működtetése speciális biztonsági rásegítő rendszerrel
40. 04. meghosszabbított kormányszerkezet működtetése speciális biztonsági rásegítő rendszerrel
40. 05. átalakított kormánykerék
40. 06. megdöntött kormánykerék
40. 07. függőleges kormánykerék
40. 08. vízszintes kormánykerék
40. 09. lábbal működtetett kormány
40. 10. alternatív átalakított kormányzás (pl. joystick stb.)
40. 11. markolat a kormánykeréken
40. 12. kéztámasszal ellátott kormánykerék
40. 13. állítható kéztámasszal ellátott kormánykerék
42 Átalakított visszapillantó tükör
42. 01. külső (jobb vagy bal oldali) visszapillantó tükör
42. 02. a sárvédőre szerelt külső visszapillantó tükör
42. 03. belső kiegészítő visszapillantó tükör a forgalom megfigyelésére
42. 04. belső panoráma tükör
42. 05. holttér ellenőrzésére felszerelt visszapillantó tükör
42. 06. elektromos működtetésű külső visszapillantó tükör
43 Átalakított vezetőülés
43. 01. a megfelelő kilátáshoz szükséges magasságú, a kormánytól és pedáloktól megfelelő távolságban elhelyezett vezetőülés
43. 02. testre szabott vezetőülés
43. 03. vezetőülés oldalsó támaszokkal az ülőhelyzet stabilitásának biztosítására
43. 04. kartámlával felszerelt vezetőülés
43. 05. megnövelt mértékben előre-hátra csúsztatható vezetőülés
43. 06. átalakított biztonsági övek
43. 07. négy ponton rögzített biztonsági öv
44 Átalakított motorkerékpárok
44. 01. egyesített kézzel/lábbal működtethető fékrendszer
44. 02. átalakított, kézi működtetésű fék (első kerék)
44. 03. átalakított, lábbal működtethető fék (hátsó kerék)
44. 04. átalakított, kézi működtetésű gázadagoló
44. 05. kézi működtetésű sebességváltó és tengelykapcsoló (átalakított)
44. 06. átalakított visszapillantó tükör
44. 07. átalakított kapcsolók (irányjelzők, féklámpa stb.)
44. 08. átalakított ülésmagasság, amely lehetővé teszi, hogy ülőhelyzetben a vezető két lába egyidejűleg leérjen a földre
45 Kizárólag oldalkocsis motorkerékpárok
50 Meghatározott járműre/alvázszámra vonatkozó korlátozás
51 Meghatározott járműre/forgalmi rendszámra vonatkozó korlátozás
55 Kombinált járműmódosítások
70 Másik ország által kibocsátott vezetői engedély cseréje
71 A vezetői engedély másodpéldánya
72 "A" kategóriás, legfeljebb 125 cm3 hengerűrtartalmú és legfeljebb 11 kW teljesítményű hajtómotorral ellátott motorkerékpárokra korlátozva (A1)
73 "B" kategóriás három- vagy négykerekű járművekre korlátozva (B1)
74 "C" kategóriás, legfeljebb 7500 kg megengedett legnagyobb össztömegű járművekre korlátozva (C1)
75 "D" kategóriás, a vezető ülésén kívül legfeljebb 16 üléssel rendelkező járművekre korlátozva (D1)
76 "C1" alkategóriába tartozó gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény, feltéve, hogy a járműszerelvény megengedett legnagyobb együttes össztömege nem haladja meg a 12 000 kg-ot, és a pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vonó jármű saját tömegét (C1+E)
77 a "D1" alkategóriába tartozó gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény megengedett legnagyobb együttes össztömege nem haladja meg a 12 000 kg-ot, és a pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vonó jármű saját tömegét, továbbá a pótkocsit nem személyszállításra használják. (D1+E)
78 Automata sebességváltóval felszerelt járművekre korlátozva
79 A zárójelben megjelölt tulajdonságokkal rendelkező járművekre korlátozva (a direktíva szerint)
100 Gépjárművezetésre egészségügyi szempontból alkalmatlan
101 1. egészségügyi csoportban alkalmas
102 2. egészségügyi csoportban alkalmas
103 2. egészségügyi csoportban alkalmatlan
104 Csoportos személyszállítást nem végezhet
105 Megkülönböztető jelzést használó járművet nem vezethet
110 Tartalék szemüveg tartása kötelező
111 Kétoldali visszapillantó tükör kötelező
130 Mozgásszervi okok miatt csak a vezetői engedély részét képező mellékletben meghatározott feltételekkel vezethet
131 Csak a vezetői engedély részét képező mellékletben megjelölt típusú járművet vezethet
132 Csak a vezetői engedély részét képező mellékletben meghatározott módon átalakított járművet vezethet
133 Csak a vezetői engedély részét képező mellékletben meghatározott segédberendezéssel ellátott járművet vezethet
180 Maximális sebesség 80 km/h
181 Kezdő vezetői engedély minősítés meghosszabbítása
182 "A" korlátozott kategória
183 Nemzetközi kategóriától eltiltva
184 Járműfajtától eltiltva
185 "T" kategóriába tartozó mezőgazdasági vontató könnyű pótkocsival
186 "K" kategóriában meghatározott járműveken kívül lassú járművet és pótkocsiját is vezetheti
270 A fegyveres erők kezelésében lévő autóbusz vezetéséhez külön jogszabály alapján megszerzett vezetési jogosultság, a 21. életév betöltését követően egyéb autóbuszok vezetésére is jogosít
Válasz #30. hozzászólásra
Nekem csak az M, K után van 186.
A nagymotor után meg 182->ez mit jelent?
Válasz #25. hozzászólásra A B kategóriával kapod a T de!!!!!!! van egy korlátozó kód ha jól emléxem 186 ez azt jelenti hogy vezethetsz bármekkora mg vontatót, de nem húzhatsz vele nehéz pótkocsit sem, és lassú jármű pótkocsit sem még 3.5 tonnást sem, csak egy 750kg össztömegű akármit pl utánfutó.Ha levizsgázol MG vontatóból akkor kitörlik a kódot a T mellöl akkor bármekkora pót mehet.De ha a trakin piross rendszám van akkor húzhatsz vele piros rendszámú pótkocsit akkora össztömegűt mint amekkora a traki forgalmilyába be van irva ez max a saját tömeg 4 szerese pl mtz 3300x4 kb 13000 kg, és van sebesség korlátozás is MGV 40 km/h lassu jármü 25 km/h
a mgi munkákhoz nem kell nagyon képesítés
csak ép ész .........abból jó sok
és
oly szent akarat....... abból is jó sok
esetleg brutális fizikum se árt ha van
meg 1 adag szívósság mondjuk kitartással spékelve
ha ez mind megvan akkor asszem ki lehet képezni az egyént a problémára és BE LEHET VETNI akár--hogy mezg.i szakszót is használjunk ...... hehehhehee
Válasz #25. hozzászólásra
igy van a T-t beirják de korlátozással,ami épp az hogy nehézpótót nem huzhatsz,valaki irta hogy minek fehérrendszámos pót,azért mert a második pótót csak fehérrenszámos pót húzhat, és persze a forgalmijában benne kell legyen hogy vontathat,a nagy a rendes T vizsga annak már hülyeség akinek van C-je ,mert az inkább vizsgázzon le E-re,na ezt jól megmondtam
Válasz #25. hozzászólásra
Te nagyon nagy tévedésben élsz!
Na erről beszéltem és ezért indítottam ezt a fórumot.
Köszönöm az ötleteket.
Az EU csatlakozás óta ha valaki jogosítványt szerzett vagy újított annak automatikusan beütötték a T kategóriát a B mellé. Nézzétek meg.
T kategóriával meg lehet mg. vontatót és két nehéz pótot (fekete rendszámos) húzni.
Válasz #23. hozzászólásra
Lassú jármű+pótkocsija (súlykorlátozástól független)
Mg. vontató+könnyű pótkocsija (max. 750 kg össztömeg)
Válasz #22. hozzászólásra
Értem ezt még így nem hallottam h lassú járműhöz elég a B kat.
Mindg tanul az ember
Válasz #21. hozzászólásra
piros rendszám az lassú jármű, függetlenül attól, hogy milyen eszközön van. Nincs külön könnyű- és nehéz-pótkocsi pirosrendszám esetén.
de feketével más a helyzet, ott a járműszerelvény megnevezése: mg-i vontató + vontatmány, így oda kell T vagy E, vagy B+E kategória akkor is, ha piros rendszám van a pótkocsin...
Válasz #20. hozzászólásra
Nem hiszem h B kat-al lehet húzni nehéz pótot
Válasz #18. hozzászólásra
A piros húzhat feketét minden korlátozás nélkül, és B jogosítvány elég rá. A piros rendszámnál nincs különbség könnyű és nehéz pótkocsi között sem.
Feketével is húzhatsz piros pótot, de akkor az egész szerelvényre vonatkozik a 25 km-es korlátozás, és kell a T vagy E kategóriás jogosítvány is.
T kategóriánál nincs olyan sem, hogy kezdő jogosítvány, ha ezt külön megcsinálod, húzhatsz pótkocsit is azonnal.
A fekete rendszámos pótnak ott van értelme, ahol gyors járású, nagyobb traktorok vannak, és/vagy összekapcsolva húzzák őket. De ahhoz a pótkocsinak is kell legyen bevezetve a forgalmiba vontathatóság.
Válasz #18. hozzászólásra
Na erre nem nagyon tudom teljesen a választ. Mondjuk annyit tennék hozzá, hogy minek fekete rendszámos pót, ha csak piros rendszámos géppel akarom húzatni. Fekete rendszámos pót sokkal többe van.
Hivatalosan ez van leírva a Kreszben a piros rendszámos vontatásról: "lassú jármű és pótkocsija". Itt a pótkocsi, ha úgy van értelmezve, hogy lehet minden könnyű, nehéz, piros-, fekete rendszámos akkor piros rendszámossal lehet vontatni, de csak egyet. Ha a traktor vontatási adataiba beleesik a pótkocsi, akkor miért ne lehetne egy gyorsabban is vontatható pótot lassú géppel húzni.