Hirdetés
Fórum
- Grubber új
- Eke minden mennyiségben új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Műhelyfelszerelés, szerszám, berendezés, kellékek, gépek új
- AKG támogatás új
- Hol vannak a régi fórumosok? új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Búza termény felvásárlási árak új
- Egyedi munkaeszközök házilag új
328 hozzászólás
Válasz atisgyulai #327. hozzászólásáraA lazítást más sokszor tárcsáztam fagyon, mert az őszi esőktől bezöldül, de nem akkor törtek a lapok, hanem a nyári szárazban. A fagyon tárcsázásnál az a lényeg, hogy éppen legyen megfagyva, hogy a traktort elbírja, de a tárcsa még felszaggassa a felső 5 centis fagyott réteget. Ha jobban megfagy akkor nem is megy bele semmi.
Válasz GJT #326. hozzászólásáraAz mondjuk kb. olyan mint a lucerna bálázás.
Most még nem jó, holnap meg már nem jó.
Itt a nagyon kötött földeken csinálják, hevederesekkel, nagy középnehéz tárcsákkal. Februári száraz fagyokon, amikor a teteje már felszárad, és omlik a fagytól.
De csak nagyon sekélyen a tetejét simítják el. Úgy nem törik a lap.
Válasz atisgyulai #325. hozzászólásáraFórumon olvastam jó pár éve hogy fagyon megtárcsázták a szántást,akkor tört meg pár a szélén ,bele se ment.Jó tanuló pénz volt.
Válasz GJT #324. hozzászólásáraX tárcsa hajlamosabb amúgy is a törésre szerintem.
Ott bármerre fordul picit is a traktor, az eleje szélen rögtön túr, mint a disznó. Én nem szerettem.
V tárcsa kemény földön elgurul.
Az X meg ott is bele akar húzni, szinte emeli az egész hátulját, annyira feszül.
Jó hogy eltörnek a lapok.
Válasz atisgyulai #323. hozzászólásáraWixabótol vettem Nádudvarról.-560 lapokat 5 mm vastagot Két év kb 100 Ha nem látszik meg rajtaA régi ofasz lapokat Hbr esel pótoltam.de mindig eltört. Nem ajánlom.Ez egy 360 sasformos X tárcsa
Válasz Gumóka #321. hozzászólásáraIgen, ennyit a Hbr márkáról!
Az meg jó szöveg, (amikor már meg vettél valamit) hogy "én tudtam volna olcsóbban"!
Válasz Ares 826 #318. hozzászólásáraMeglátom.
Ha ez lesz a folytatás, akkor kivágatom.
Válasz atisgyulai #320. hozzászólásáraAz én boltosom ennyiből jó, ha kramp/vagy granit kell, baráti áron adja, így elég sok mindent hozatok onnan vele.Mondjuk a szállítás drága.
A hbr meg kínai, segédemelőm az hbr, kb. 500 óra alatt az egyik munkahenger felújítós lett, a két emelőkar fogazása el van tolva egymástól, tehát nem lehet őket egyformára rakni, meg a balos berepedt a tengely agynál. Ráadásul bontatlan dobozba két jobbos kar volt, mondjuk szó nélkül cserélték.
Akcióba vettem akkor, a boltosom meg utána közölte, hogy az akciós ár alatt 15E-vel meghozta volna
Így, csak akkor megyek habiba, ha gyorsan kell valami. Hbr meg végképp nem kell.
Mondjuk a traktoron a vízpumpa is hbr, így vettem, nem tudom mennyi idős, nálam 1500 óra körül lehet benne, az bírja.
Válasz Gumóka #319. hozzászólásáraDe van!
Az MTZs-csapágyszaküzletes-mindenes bolt.
Csak az a baj hogy nagyon elszállt az árakkal.
Véletlen hallottam egy rendelésnél hogy 1,4-es szorzót rakott az árura.
Hbr-es alkatrészeket én már fenntartásokkal kezelem.
Válasz atisgyulai #317. hozzászólásáraNekem a román szögvaskeretes xt van, az 35-ös tengellyel szerelt.
Nincs valami boltos ismerős, aki kramp/granitot tud nézni?
Mostanába nem kellett ilyeneket vegyek, volt hbr lap a tárcsán, azt cseréltem kettőt mert kitörött, frankot vettem régen a habinál, eddig jó.
Válasz atisgyulai #317. hozzászólásáraVágassad ki a kopott 660 lapokból a csipkés részt s mindjárt mintha új lenne az egész lap!
Válasz csferri #314. hozzászólásáraMég az is lehet, szétbontom az XT-t.
Azon ott vannak elöl a majdnem új 560-as csipkés lapok. Csak a törötteket (3-4db) régi kopott 660-asból pótoltuk, ami már nem igazán csipkés.
Nem akarok kókányolni, bár anyagilag nem lenne hátrány.
Meg lehet annak 40-es a tengelye. Már nem emlékszem.
Válasz VMisi #315. hozzászólásáraRendben!
Válasz atisgyulai #313. hozzászólásáraMajd írd meg a tapasztalatokat nyáron. Kiváncsi vagyok!
Válasz atisgyulai #313. hozzászólásáraEnnyi
Válasz csferri #312. hozzászólásáraMajd kiderül hogy dolgozik.
Ha nem ok. átlapozom a hátulját is.
Válasz atisgyulai #310. hozzászólásáraÉn így biztos nem tennék előre 610-es lapot, az nagyon nagy különbség.
Válasz VMisi #308. hozzászólásáraNem.
A távtartó görbülete nem egyezett a tárcsalappal.
Meghúzáskor látszódott hogy a tárcsa külső feléhez hozzá ért a távtartó, a belső felénél meg hajszálnyi rés volt.
Válasz csferri #302. hozzászólásáraNéztem a wixabo-t.
Ugyan az van kicsit jobb áron.
Hátulján nem akarom még cserélni.
Ott a gyárilag sima lapok még 510 körüliek.
Válasz atisgyulai #306. hozzászólásáraIlyen nekem is volt, vettünk egy busa tárcsát és csapágycserekor láttuk hogy némelyik lapon repedés van középről kifelé, persze a hegesztett távtartónak nem passzolt az íve a laphoz. Összes távtartó esztergán átszabályozva és gó.
Válasz atisgyulai #306. hozzászólásáraNem lehet, hogy az X tárcsán kisebb volt az átmérője a távtartónak ahol felfeküdt a lap?
Válasz csferri #302. hozzászólásáraNéztem a wixabo-t.
Ugyan az van kicsit jobb áron.
Hátulján nem akarom még cserélni.
Ott a gyárilag sima lapok még 510 körüliek.
Válasz VMisi #301. hozzászólásáraEzen 560/5 ×36 Niaux van gyárilag.
Egyet sem kellett cserélni a 7év alatt.
Csapágyat is talán 3-at. És egyszer átforgattuk az összes lapot.
Valamikor az xt tárcsán volt laptörés, de az olyan volt, mintha a lapok és a távtartók nem passzoltak volna ívben.
Mindig ott tört a tövén. Körbe a távtartón.
Válasz VMisi #303. hozzászólásáraVan mind a kétféle variáció itthon, de szebb egyenletesebb a munkája az elöl hátul csipkésnek(szerintem).
Válasz atisgyulai #300. hozzászólásárahttps://omikronkft.hu/tarcsak?product_id=110
Ilyen 3,8-as ,24 centis távtartó, nem mértem az adattáblán nincs a súlya, de akármilyen száraz belemegy.
Válasz csferri #302. hozzászólásáraMiben jobb hátul a csipkés mint a sima szerinted?
Válasz atisgyulai #299. hozzászólásáraWixabo kft, olasz(legalább is annak mondják) 6mm-es, én ezt vettem, 1szezont ment nem látom rossznak. Axis brazil se sokkal drágább ahogy látom az 5ös, hívd föl őket lehet alkuképes is ha egy egész tárcsára valót veszel, meg amúgy hátra is csipkést tegyél.
Válasz atisgyulai #299. hozzászólásáraA 610-es lapok (40-es tengelyen) kb 4,5 mm vastagok voltak, és az első sorban törtek is a szárazban. Igaz a 6-7 mm vastag ih tárcsák lapjai is törtek akkor, de az ugye más, mert jóval nagyobb az egy lapra eső tömeg. Én a vastagabb lapot tenném. A talajba hatolásnál nem hinném, hogy ez számít.
Válasz csferri #298. hozzászólásáraA tárcsád milyen széles, és milyen súlyú? 190-es távtartóval van?
Csak összehasonlítás képpen kérdezem.
Válasz csferri #298. hozzászólásáraAxial-nál csak weben néztem, de mint minden ez is drágább.
Kérdeztem több kereskedőt, csak 6mm-es van, az is török. 5-ös nem is várható.
HBR lenne, de a márkával nincs túl jó tapasztalat alkatrész terén.
Olasz 6-os van, amit még ajánlottak.
Kb. az lesz a befutó.
Válasz atisgyulai #295. hozzászólásáraSzia. Ez hülyeség, nem töri a tengelyt, persze meg kell húzni az anyát rendesen. Nekem van omikron nehéztárcsa 610es lappal 35-ös tengellyel, 2007-es gyári tengelyek.Most lett átlapozva 6mm-est kapott. Van amúgy 610x5mm-es lap is az axiálnál ,brazil azt mondják elfogadható. Bellotába azt hiszem a 610 csak 5mm-es van,szerintem ez akárhol csak rendelésre van. Én kisebb könnyebb tárcsára nem tennék 6mm-es lapot,(elég vastag -durung különben) ha kopik hiába önélező nem fog úgy dolgozni mint a vékonyabbal, ahogy írod, amíg új addig harap.
Kérem segítsék egy kitöltéssel a szakdolgozatom elkészülését!
A kérdőív az alábbi linken érhető el:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScbiXQj8VW5c862LizrOnXs1TbfQQdo9SA6DBOQ-gaeXnfrsw/viewform?usp=sf_link
Köszönöm a kitöltéseket!
Válasz atisgyulai #295. hozzászólásáraA minőségi tárcsalap önélező. Nekem 6mm vastag lapok vannak fenn.
Sziasztok!
Még mindig tárcsalap keresésben vagyok.
Eddig annyi infó jött, hogy 610-es lap elvileg törheti a 36-os tengelyt.
Gondolom ez sok mindentől függhet.
Illetve ebben az átmérőben csak elvileg van 5mm vastag.
Gyakorlatilag 6mm-es van elérhető!
Ez középnehéz 3,2-es tárcsánál nem lehet gond?
Mondjuk szárazabb földben nem gurul el a tetején a vastag lap?
Gondolom amíg új, addig harap az aszfaltba is, de ha majd kopnak a csipkék nem lesz gond vele?
Tapasztalotokat, véleményeket szívesen fogadok!
Válasz Ares 826 #285. hozzászólásáraKöszi!
Nekem elég ha megosztod a tapasztalatod!
Ha nem rögöl jobban, mint új korában az 560-assal, akkor Ok.
Azt látom itt is mindenki nagyon okos!
Válasz VMisi #287. hozzászólásáraA csapágy felfogatások hosszú lyukkal vannak a vázhoz fogatva.
Valószínűleg pont ezért.
A sárkaparók úgyszintén, azokat egyébként is állítgatni kell időközönként.
Válasz JOSEY #289. hozzászólásáraSzerintem meg a hantos, rögös föld szárad jobban. (mondjuk itt nagy szerepe van a tárcsára szerelt lezáró egységnek)
Eleve nagyobb a párolgási felület, ill. mélyebbről, a megőrizni kívánt vizet felforgatja a felszínre.
Én biztosan maradok a sűrűbb lapozásnál. Az átmérő a kérdés.
Válasz szgyuri82 #284. hozzászólásáraamelyik betonkemény földbe nem megy bele, az biliacélból van , nincs meg a levelenkénti tömege a gépnek.
Válasz atisgyulai #276. hozzászólásáraegy tárcsa minél finomabbra dolgozza a talajt annál nagyobb a poritási képessége, a talaj kiszárad. én évtizedek óta a 230-as távtartót preferálom a 560-610-es lapoknál.
Válasz VMisi #286. hozzászólásáraGondolom attól, hogy a tárcsára ragadt föld forgás közben koptatta.
A távolság szerintem 5-10mm körül változott. Ha kopott, közelebb állítottam.
Válasz atisgyulai #280. hozzászólásáraHa 6 vagy 6,5 vastag lapokat tennél fel a 4,5 helyett, akkor a csapágyfelfogatási is arrébb kell tenni, meg a sárkaparók is csúsznak mindig egy kicsit.
Válasz atisgyulai #281. hozzászólásáraMitől koptak el úgy a sárkaparók? Kb mekkora a távolság a lap és a kaparó között?
Válasz atisgyulai #266. hozzászólásáraNe variálj nekem is már rég így van 560 kuka ment fel rá a 610 lap! 2002.ben vettem a Farkas Úrtól a 4,9-es tárcsát! A lapok kopása után ment fel rá a 610 lap! Ha akarod gyere el nézd meg nagyon fasza vele!
A 230-as távtartók nekem se tetszenek az 560-as lapokhoz. Mint az előttem írták, hogy mèlyen kellene járatni (ami a betonkemèny száraz földben nem megy) ahhoz, hogy szépen dolgozzon. A metalwolf tárcsa 190-es távtartókkal itt a környéken szépen dolgozik. Szeretném majd lecserélni 230-as távtartóimat én is
Válasz apuci #282. hozzászólásáraAz egyébként is úgy szokott lenni, ha újra lapol a paraszt, szöget meg nem veszi vissza.
A régi XT tárcsával jártam így. Kb. 2métert mentem, és lefulladt a traki.
Hátra néztem és nem látszódtak a lapok közt a távtartók, úgy megmerült.
Válasz atisgyulai #280. hozzászólásáraKb. Dupla lóval húzza!
Válasz VMisi #279. hozzászólásáraNem. Még egyet sem kellett igazítani. De elkoptak azok is. Újra kell majd hegeszteni a kaparó lapokat.
Válasz apuci #274. hozzászólásáraGondolom harapott rendesen a kopott lapok után.
Legfeljebb visszább veszek a szögeken.
Már csak az a kérdés, van-e 36-os középpel 610-es lap.
Ki mire esküszik?
Vékonyabb vagy vastagabb lap a jobb?
Válasz atisgyulai #278. hozzászólásáraSárkaparók hogy bírják? Nem hajlanak?