Hirdetés
Fórum
Cikkajánló
Támogatott tartalom
Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.
86 hozzászólás
Válasz Ohaza63 #85. hozzászólásáraHát a haverodé eléggé fapados kivitel,ez meg nekem ennyit megér,de majd ha dolgozni kezd,kiértékeljük.
Válasz Igazi Földönfutó #84. hozzászólásáraÜdv!
Igen, igaz Aliexpress nem ad garanciát.
Csak érdekesség képen írtam ezeket a számokat, hogy a barátom napelemje ugyanazt tudja, mint a tiéd fog majd, csak negyed áron.
Persze a magyar közmondás szerint " Ha adnak, fogadd el, ha kérnek, szaladj el".
Ez a pályázat, amit nyertél és gratulálok hozzá, egy talált pénz, amiért le kell hajolni, még ha a nagy része nem is tiéd, hanem a telepítőé lesz.
Válasz Ohaza63 #83. hozzászólásáraNa az én számaim,3 fázisú hibrid Deye inverter 925000,akku csomag 1200000,napelem rész 14x435w napelem plusz egyebek 1100000,munkadíj 1000000,ezek a nagyobb tételek.A napelem a legújabb technológia,az oldalról érkező napsugarat is hasznosítja.Ja,és az Ali hány év garanciát ad?
Válasz Igazi Földönfutó #82. hozzászólásáraÜdv!
Megkérdeztem a barátomtól a pontos számokat az általa épített szigetüzemű rendszerrel kapcsolatban, mert eddig csak beszélgettünk erről, de nem maradtak meg a számok.
A számok a következőek:
a beruházás költsége munkadíj nélkül: 950.000 Ft volt először
12 db 415 W -s napelem: 30.000 Ft/db (Aliexpress)
7 KW-os hibrid inverter: 130.000 Ft (Aliexpress)
4 db savas akku 9 KW: 285.000 Ft (Autósbolt, sima traktor akksi)
Egyéb szerelési anyagok, kábelek, töltésvezérlők, fogyasztásmérők, biztosítékok stb: kb. 175.000 Ft
Munkadíj 0 Ft , mert magának csinálta.
Most felbővítette az akku kapacitást 18 KW-ra (vett még 4 db savas akksit)
Így a teljes beruházás kb. 1.300.000 Ft volt.
Egyébként Ő szerelt ilyen rendszereket alvállalkozóként és látta, hogy a solaros cégek min. 50 %-os haszonkulccsal dolgoznak.
Válasz Ohaza63 #81. hozzászólásáraSzerintem tévedsz mert nekem pont hibrid inverter lesz ,maga a rendszer is az lesz.6kw-os hibrid inverter meg 150 ezerért még Kínában sem létezik.
Válasz Igazi Földönfutó #80. hozzászólásáraÜdv!
Az inverternek mindazt tudni kell amit leírtál, az 1 milliósnak és a 150.000 Ft-osnak is.
A szigetüzemű invertereket is sok cég gyárt és a gyártók nagy szórással árulják ezeket.
Az inverter dolga a napelem termelte egyenáramból váltóáramot csinál, vezéreli a fesz. szinteket, figyeli az akksikat és a töltésüket stb...
Ha majd kész lesz, akkor a típusok alapján a neten megnézheted az árakat és eldöntheted, hogy korrekt volt e a telepítő cég, vagy sem.
De csodák azért nincsenek.
Igen miután független a külső betáptól, neked akkor is lesz áramod, amikor senkinek a környéken, ez az előnye a szigetüzemnek.
Ennél már csak egy volna jobb, az úgynevezett hibrid rendszer, amikor van egy szigetüzemű rendszered és már az akksik is lemerültek, akkor automatikusan átvált az utcai hálózatra és vissza, ha megint van nap és termel.
De sajnos ezt itt Magyarországon nem engedik meg, Európában egyedüliként.
A hagyományos visszatáplálós rendszer, az azonnal lekapcsol, ha kint az utcán megszűnik az áram, akkor nálad sincs, mert az inverter vezérlését a kinti áramról oldja meg, csak ez senki nem közli a megrendelővel.
Magyarul ha elmegy az áram az utcán, akkor neked sem lesz a házban, mert lekapcsol az inverter, hiába van napelemed.
Ugyanez a helyzet, ha valaki belepiszkált a saját inverterébe és magasabb feszültséggel tölti az utcai hálózatot, mint a megengedett szint, akkor is lekapcsol az invertered, ami azt jelenti, hogy lesz a házban villany, de nem a saját magad által termelt áramot fogod használni, hanem az MVM áramát.
Magyarul szívás.
Válasz Ohaza63 #76. hozzászólásáraNekem az inverter 1 milla körül van,150-ért nem tudom mit adnak.Ide ,akármilyen nem is jó, ennek kezelni kell mindent,napelem,akku hálózat összhangba kell hozni.De nekem 2 millába kerül mindenestől,a többi nem nagyon érdekel.Ez nem csak néhány napelem,és ha süt a nap van áram,ha nem akkor nincs.Itt áramszünet esetén is van áram,éjszaka is,borus időben is ameddig az akku bírja .Jó lesz az.
Válasz Igazi Földönfutó #75. hozzászólásáraEz nem ajándék volt,sőt,a kül meg beltèrit a 40centis falon keresztül,2. 60centis rèzzel rakta össze,vákumolás nèlkül. Akik ezeknek papírt adtak,azokkal kellene ingyen javítani.
Válasz SzikiSzokeveny #77. hozzászólásáraPontosan.
Válasz Ohaza63 #76. hozzászólásáraŐ a folyóról elnevezett autócentrum tulaja, ha nem tévedek.
Válasz Igazi Földönfutó #73. hozzászólásáraÜdv!
Akkor neked jó vastag tollal, vagy postaironnal csinálták az ajánlatot.
Egy szigetüzemű rendszerhez semmi engedélyeztetést nem kell , mert az független mindentől.
Az építesz bele amit akarsz, senkinek semmi köze hozzá, mert nem csatlakozik a hálózatra.
Jelenleg a 450 W-os napelemeket kb. 30.000 Ft-os áron lehet kapni, a 8 KW-os inverter kb. 150.000 Ft és ezek a nagy tételek a beruházásban, plusz az aksi, amiből az 5 KW-os LIFEPO4 (vasfoszfát) akku darabja 750.000.-1.000.000 Ft között van kisker áron a webshopokban.
Szerintem és nem akarok a zsebedben kurkászni, akkor pl. 12 napelem (360.000 Ft), inverter (150.000), egyéb szerelési anyagok (300.000 Ft) + a 2 db akksi (1.500.000 Ft) az kb. 2.300.000 Ft + a munkadíj, meg kiszállás.
Alsó hangon van 3 millió Ft hasznuk egy ilyen kis rendszeren.
Megjegyzem, hogy a cégem e-mail címére, minden héten kapok 1-2 ajánlatot pl. Kínából, konténer nagyságú vásárlásra ilyen termékekből, amiben pl. a fent nevezett napelem 15.000 Ft környékén van nagy tételben.
Itt ugyanaz folyik, mint a mezőgazdasági pályázatoknál, miszerint ha kijött egy pályázat, akkor az 6 milliós MTZ ára hirtelen 12 millió lett és mikor vége volt, újból 6 millára esett.
Meg is kérdeztem a Feldmann Zsolttól, amikor itt járt a városomban egy észosztáson, hogy ki a faszt támogatnak, a kereskedőket vagy a gazdákat, csak hümmögött.
Sajnos mindenki ilyen projektekből gyorsan és hirtelen akarja összeszedni magát.
Ez ugyanaz mint pl. a balatoni lacipecsenyés, lángosos, fagyis, vagy zimmerferis, hogy 2,5 hónap alatt akarja az egész éves bérét megkeresni.
Vagy ugyanezt csinálják az autószerelők, karosszériások, autófestők, amikor a biztosító a fizető fél, ott is 4-5 szörös a szorzó minden anyagra és munkadíjra vagy még több.
Mi meg szívjuk a fogunkat, mert a biztosító minden évben pofátlanul emel mindenkinek.
A városomban az egyik leggazdagabb ember az ilyen szerelő, aki már csak a biztosítós autókat javítgatja.
25 éve egy garázsban kezdte, majd szalon, szerviz, komoly festőműhely, megyeszékhelyen autószalon 4 féle márkával, autóversenyzés nagypályán stb...
Válasz .Richard. #74. hozzászólásáraAhogy mondják "ajándék lónak ne nézd a fogát".Megy ameddig megy.
Válasz Igazi Földönfutó #73. hozzászólásáraTöbb ismerősöm járt úgy,hogy a fűtőklimát szerelővel csináltatta,amit nem a bolt küldött,így a garanciát egyik se vállalja. A bolt nem mert nem az ö embere rakta,a felrako ember meg csak amihez hozzányult. Na ennyit erről. Anno èn erre a boltnak annyit mondtam,maguk holmiját,legyenek szívesek beèpiteni. Így van öt èv gari. Ennyi volt. De mikor az ismerős beleokul,meg olcsóbb egy 20assalám,aztán senki nemegy oda ha baja van. Hát így jártak.
Válasz Ohaza63 #59. hozzászólásáraA napelem 5kw-os az akku 10kw-os ez a max. a pályázatban.A beruházás 6 milla ebből 2 a saját rész.Nem hiszem,hogy a cégek annyira tönkre mennének,aki nekem csinálja egy klímát ad még ajándékba.Nem tudom a kínai weboldal mennyi garanciát ad,itt a naelemre 25 év,az akku 10 év az inverter 10 év.Na meg a weboldal nemigen jön ide az összes papírmunkát engedélyezést elvégezni,meg felszerelni a cuccot.Én is kíváncsi vagyok mit tud majd,de ennyiért biztos megéri egy ilyen rendszer.
Válasz hashtag #66. hozzászólásáraEgyébként erre a solaros rendszerekre úgy szaporodtak a kivitelező cégek , mint a gomba.
Aki nem szédült a tetőn és megtudott blankolni egy kábelt, meg szín szerint össze tudta kötni ezeket, már solar rendszerek telepítésével kezdett foglalkozni.
Én 20 évvel ezelőtt érdeklődtem a rendszerek iránt, mert van egy nagyon jó déli fekvésű melléképületem, ahová optimális volna felrakni egy rendszert.
Anno az országban 3-4 cég foglalkozott ezzel, de szinte mind pesti vagy környéki volt.
Akkor a napelem kapacitása 225 W-volt és darabját 100.000 Ft -ért kínálták.
Szinte mindegyiktől kértem ajánlatot, de sehogyan sem jött ki a matek, hogy az egész beruházás rentábilis lenne, ezért el is dobtam az ötletet.
Szerintem ez a szakma is felhígult, mint a vagyonvédelmi szakma, amivel Mi is foglalkoztunk mellékesen az informatika, telefon és URH mellett.
Az 1990-2000 es években csak Rendőrségi engedéllyel, a tűzjelzőket pedig Tűzoltósági engedéllyel rendelkező cég telepíthetett.
Engem köteleztek arra még, hogy az alkalmazottaim komoly pénzekért (300.000 Ft/fő) tanfolyamokon vegyenek rész, hogy megkapják a névre szóló telepítői engedélyt, mind a risztóra, kamerára, illetve a tűzjelzőrendszerekre.
Mellékesen meg kellett szerezniük a Vagyonvédelmi Szakvizsgát is és csak így kaptunk/kaptak engedélyt a Rendőrségtől/Tűzoltóságtól a telepítésre, mellesleg ezt csak erkölcsi bizonyítvánnyal rendelkező ember kapta meg.
2010 után pedig mindenki szart mindenre, akinek volt egy kis szakmai ismerete elektronikából, az kamerás rendszereket és riasztókat telepített, még ha vállalkozása sem volt, akkor is.
Most pedig ott tart a vagyonvédelmi szakma, hogy az összes kókler, tehetségtelen fasz ezzel foglalkozik és a lényeg az, hogy minél jobban átverjük a megrendelőt, a leggagyibb anyagok, eszközök beépítésével.
Szerintem a solaros cégek is ilyen szintre süllyedtek.
Válasz mtz1221 #69. hozzászólásáraTermészetesen zavar ennek az új iparágnak potenciáliasan szennyező mivolta. Én sem értem miért nem lehet kevésbé lakott, elhagyatottabb területeken ezeket felhúzni, ahova némi utazással azért könnyű eljutni, de mégsem egy többszázezres város szélén van. Amúgy a nyugat egy aksigyárat sem erőltetett rànk, hanem mi akartuk(pontosabban a kormány), hogy nálunk épüljön meg a bogygó egyik legnagyobb akugyár kapacitása. Hogy mi vitte rá őket, azt a jóég tudja, talán üzletet làttak benne, talán jó ötletnek tűnt, vagy csak simán kínának volt szüksége egy hatalmas európai gyártóbázisra, hogy elkerülje a védővámokat, nekünk meg nem volt beleszólásunk, mert a kínai hitelek miatt teljesen meg van kötve a kezünk, ez nem most fog kiderülni.
Válasz máris szomszéd #68. hozzászólásáraElőfordulhat, hogy valahogy így, talán akku nélkül:
https://www.youtube.com/watch?v=EAxr_TWkcAc
Válasz hashtag #50. hozzászólásáraMinden ok, igazad van. De egy kicsit sem zavar te és az én gyerekeim fognak időnap előtt megdögleni ezért a szép nyugati elektromos autó mániáért ??? Szerinted mi lesz ott az akksi gyárral, meg itt a bányával, meg nálunk európa legtisztább folyójával a bánya mellett. Miért nem náluk bányásszák és gyártják az akksikat ??? Lehet úgy más a matek ha minden környezetbarátosan megy ???
Válasz Ohaza63 #59. hozzászólására"Érdekességképpen mesélem, hogy az egyik barátom, megrendelve minden a kínai oldalakról, ahol negyed és féláron van minden és amiből a magyar solarcégek is dolgoznak, összerakott egy 5,5 KW-os szigetüzemű rendszert kb. 900.000 Ft -ból."
Részleteznéd kicsit bővebben? Mit és honnan?
Válasz Ohaza63 #65. hozzászólásáraIgaz,de az elektromos kocsi akkor mièrt sugároz?
Válasz Ohaza63 #64. hozzászólásáraSzép történetek a múltból, de ha most leakasztotta volna bárhonnan az invertert, akkor garantáltan nem látott volna a pàlyàzati pénzből semmit, csak lett volna egy bontott invertere, ami a projekt költségének a töredéke. Ha ezt kétszàz helyen megcsinálja, attól még ugyanúgy csődbe megy, mert gondolom a tetőről már nem szedi le a napelemeket, egy csomó munkadíjjal, szóval meg vannak lőve az tuti. Bár az is tény, hogy sok helyen eleve szarok is voltak a kivitelezések a filléreskedő segédanyagok miatt, nem működtek a frissen kiépített rendszerek, de pont a nem fizetések miatt, a garanciás javítások is elmaradtak, így meg mégkevésbé kapkodtak az ügyfelek az adatszolgàltatással, szóval a kör bezárult. Napelem van, vagy termel/vagy nem, kifizetés nincs, csőd az van, teljes sikertörténet.
Válasz .Richard. #63. hozzászólásáraÜdv!
A mozdonyvezető egy Faraday kalitkában ül, a mozdony a síneken keresztül jól le van testelve, jobb helyen nem is lehetne az elektroszmog szempontjából.
A pályamunkásra viszont veszélyes ez az állapot.
A kocsiban ülve is könnyen túléled a villámcsapást is, mert az is Faraday kalitka, az is biztonságos a külső sugárzástól is véd valamennyit.
Válasz hashtag #62. hozzászólásáraÜdv!
Ha csak ennyi volt a hiba, hogy a tulaj nem tette ezt meg, az nagy szívás a kivitelezőnek, aki hiába várta a pénzt az államtól.
De szerintem a kivitelezők sem voltak ilyen hülyék, mert úgy tudom a számla kiegyenlítésig, ami az állam dolga lett volna, a szerződésben szereplő eszközök az ő tulajdonukban maradtak.
Régen, amikor volt olyan, hogy nem akartak fizetni a Cégemnek, sokszor , vagy csak bizonytalan volt az egész dolog, akkor Én is szerepeltettem ezt a megjegyzést a céges számláimon "A számla kiegyenlítésig a termék az eladó tulajdonában marad" a "Köszönöm a vásárlást." meg a "Köszönöm, hogy szolgáltatásainkat igénybe vették" mellé.
Bizony történt velem is olyan, hogy nagyképű gazdag vállalkozó csak áltatott, hogy kifizeti az általunk felszerelt telefonalközpontot, de szart a fejünkre.
Hiába volt a többszöri szóbeli, majd írásbeli felszólítás, csak nem akart fizetni.
Erre kimentem hozzá az összes kollégámmal, majd leakasztottuk a falról a telefonközpontot, Én kivettem a kezéből a 100.000 Ft-os rendszertelefont, akkor döbbent rá hogy nem viccelünk.
Azonnal ott helyben kp. ban kicsörrentette a pénzt, mi visszaraktuk a központot és újraindítottuk és elköszöntünk azzal, hogy itt véget is ért a garancia mindenre.
Ugyanígy jártam egy nagy céggel is, amikor a felszámoló a pofámba röhögött a 1,5 milliós tartozásuk kapcsán, azt mondta vegyek 150.000 Ft -ért illetékbélyeget, ragasszam egy lapra és küldjem el a Gyulai Cégbíróságra , követelésként, ahol az utolsó leszek, mert elől a bankok, meg a dolgozók és az állam van, majd utána vannak a beszállítók.
Nagyon hatásos volt a lépésem, mert kihúztam a CPU vezérlőkártyát a telefonalközpontból, ami az enyém volt (ezt sem akarták kifizetni) és azonnal 300 db telefon elnémult a nagy gyárban.
10 perc múlva a felszámolóbiztos már egészen másképpen beszélt velem, sőt majd 10 évig dolgoztam még nekik utána és a fizetési határidővel soha nem volt gondom.
Ilyeneket a solarrendszeres cégek is megcsinálhattak volna, ha már olyan suttyó a nyertes, hogy az alap dolgokat sem csinálja meg, pedig kapott egy rakat pénz a semmire.
Ha leakasztja az invertert, biztosan lépett volna a ház tulaja.
Válasz Ohaza63 #61. hozzászólásáraFelsővezetèk nagyfesz èvtizedek óta kárositja a mozdonyvezetőket,de ehhez összefüggèsben betegsèget nem mutattak ki. Feltètelezhető,hogy a 2es lemez árnyèkol? Ellenben a sínek között dolgozókkal mi a helyzet? Az sem bizonyított,mèg csak fel sem merül,egèszsègkárosito hatásnak. Amúgy a 80as èvekben a gömbvillám sokat hallatott jelensèg volt. ma eltèved,hogy nem alakul ki? Vagy azt mi alkotta?
Válasz Ohaza63 #59. hozzászólásáraA napelemes pályázattal az volt a baj, hogy a kivitelező megfinanszírozta a rendszert zsebből, átadta, a felhasználónak csak annyi dolga volt, hogy a sikeres eonos bekötés jegyzőkönyvét feltöltse nekik, meg lefotózza a táblàt a falon arról, hogy ott egy támogatott projekt van, de mivel a rendszer már működött, a többség ezt leszarta, ezért a pályázatot nem lehetett lezárni, ezért elmaradt a kifizetés. Szívás.
Válasz Gandhy #60. hozzászólásáraÜdv!
De az autólobbi erősebb volt és van/volt az a pénz, amiért elsumákolták tanulmányt, Én is olvastam ezt az anyagot.
Igen valóban olyan elektroszmogban élünk, ami nagyon káros az egészségre, csak ezek a cégek erősebbek és nagyobb lobbierővel bírnak, mint azok, akik a káros hatásokat kimutatják.
Alapban van három mobilszolgáltató, rengeteg kereskedelmi rádió, TV és az a rengeteg wifi, ami folyamatosan sugároz.
A mobilszolgáltatóknak kb. 10-20 km- enként adótornya és ezek alapban folyamatosan adnak 400-500 W teljesítménnyel.
Kertházas övezetben lakom és ha véletlenül wifit keresek a mobilon, akkor 12 adó jelentkezik be. Vajon hány jelentkezne be ha egy 60 lakásos panelban laknék?
Egyébként amiről senki nem beszél káros hatásként, azok az impulzusüzemű tápok pl. amik pl. a mobilokhoz vannak, azok is jelentős sugárforrások, de szinte mindenhez ezeket használják már és nem a trafós nehéz tápegységeket.
A mikrohullámú összeköttetésekről nem is beszélve, mert azokkal van összelinkelve a rengeteg adótorony.
Én ezzel foglalkoztam 25 évig, van elég tapasztalat ez ügyben.
Ha az emberi szem látna olyan spektrumban, ahol ezek a sugárzások vannak, itt mindenki fehér bottal és fekete szemüveggel járna.
Kb. 20-25 éve volt egy tanulmány, amelyben leírták, ha máshol nem is , de a hálószobában tilos minden elektromos dolog és ha lehet, akkor a alufóliával legyen a háló kitapétázva teljesen, amit földelni kell. Ez egy Faraday-kalitka, ahol elektroszmog mentes a pihenés.
Ez a pihentető alvás legfontosabb feltétele és akkor még wifi nem is volt, csak mobilok.
A 90-es években még lehetett kapni a mobilokhoz az antennájukhoz árnyékolót, sőt lehetett az adóteljesítményt is állítani a telefonon, de azután győzött a gyártó lobbi és ezek kikoptak a közgondolkodásból.
Válasz .Richard. #58. hozzászólására1-2 éve rövid időre megjelent egy német tanulmány, hogy nagyon nem egészséges az akkupakkon utazni.
Válasz Igazi Földönfutó #56. hozzászólásáraÜdv!
Most már biztosan lefognak itt NER-esezni a balosok, hogy nyertél.
Majd írd meg, hogy valójában milyen lett és a 10 KW pl. felhős, vagy téli időben mennyit bír majd. Talán elmegy 2-3 napot is az akksik töltése nélkül, normál fogyasztás esetén.
Egyébként a bosszantó, hogy a kormányunk a solar telepítő cégek szerszámával veri a csalán, mert a múltkori nyertes projektek kifizetése nagyon lassan halad, szinte áll.
Ha jól emlékszem a nyertes 80.000 pályázatból talán, ha 2.500 db van kifizetve.
Volt is erről néhány cikk a médiában.
Nem ok nélkül dőlt be pár napelemes cég, ők teljesítettek, a pénzt meg nem kapták/kapják meg, pedig az anyagokat és dolgozókat ki kell fizetni, ha a fene, fenét is eszik akkor is.
Egyébként huncut a kormány, mert az ilyen pályázatos rendszerek visszatáplálásáért, amit nem használ fel a tulajdonos, egy fillért sem ad vissza az MVM.
Érdekességképpen mesélem, hogy az egyik barátom, megrendelve minden a kínai oldalakról, ahol negyed és féláron van minden és amiből a magyar solarcégek is dolgoznak, összerakott egy 5,5 KW-os szigetüzemű rendszert kb. 900.000 Ft -ból.
A szigetüzemet nem kell engedélyeztetni és olyanból csinálod amiből akarod.
Nem tudom a Te 10 KW-os rendszered mennyiből fog kijönni, de biztosan sokkal drágább lesz.
Válasz Gandhy #57. hozzászólásáraTerepjáro elektromosba az emberi hülyeség netovábbja. Az igazi környezetbarát jármű,amivel büszkèn közlekednek.
Válasz .Richard. #55. hozzászólásáraNem úgy készül, gondolom, de nincs rá meg a képzett szakma. Ha gond van, szakszerviz, már ha van, na azt a költséget fehér ember már nem bírja el.
Válasz Ohaza63 #49. hozzászólásáraNa nemsokára meglátom a valóságban,hogy mennyi az annyi,van egy nyertes pályázatom napenergia pluszban 10kw akkuval,meglátjuk mi lesz a saját tapasztalat.
Válasz Gandhy #54. hozzászólásáraÚgy kèszül mint a villanykörte 65ben? Kis teszt,aztán kuka. Jó nagy kuka kell amibe belefèr. Meg gondolom a karosszéria lakatos is èhenhal miatta.
Válasz mihaszna #52. hozzászólásáraA használt elektromos autók legnagyobb problémája, hogy senki sem javítja. Persze minimum szuicid hajlam kell belenyúlni egy 800 voltos akkupakkba még véletlenül is.
Válasz mihaszna #51. hozzászólásáraÜdv!
Pedig ez olyan mint a bicajozás, vagy úszás, nem nagyon lehet elfelejteni.
Szerintem a kolléga úgy értette, hogy a fia villanyszerelői munkát is folytat és gyakorolja a szakmát, gondolom azért is hívogatják az inverter problémákkal.
Egyébként a hűtő és háztartási gépszerelő barátom szerint, ahol felraknak egy napelemes rendszer, sorban mennek tönkre a régebbi fogyasztók.
Azokat nem nagyon 245 V-os , vagy magasabb bejövő feszültségre gyártották, főleg a motorok (mosógép) és kompresszorok (hűtő, fagyasztó) mennek tönkre hamarabb, mint kellene.
Válasz Ares 826 #43. hozzászólásáraBőven van már 3 millió forint alatt is elektromos autó.
70%-os akksival.
Ami bőven elég annak aki csak 30-40 kilométert jár vele naponta. És egy 70%-os akksi még 5-6 év múlva megy 50% alá.
Válasz csani1995 #47. hozzászólására "A fiam villanyszerelő..."
Nekem is megvan a villanyszerelő végzettségem. És akkor mi van?
Attól még hülye vagyok hozzá.
22 éve szakmunkás vizsgáztam és egy percet nem dolgoztam mint villanyszerelő. Úgyhogy azt amit tudtam, már rég el felejtettem.
Ma már egy fény csövet nem tudnék bekötni.
Válasz Ohaza63 #49. hozzászólásáraAz hogy a hálózat 40 évvel ezelőtti szinten maradt, ne a lakosság hibája legyen már. A jelenlegi napelemes pályázaton csak tárolós rendszert lehet telepíteni, ha már a nagy rendszerfejlesztésekre nincs pénz, ezzel lehet majd tompítani a napelemek okozta túltermelést. Egyébként ha nem a többtízhektáros, meg többszáz(!) hektáros nagy rendszereket erőltetné a kormány, meg a holdudvar, hanem ezt ilyen és hasonló tárolós rendszerekbe forgatná, akkor talán nem lennének a fent említett problémák sem. Jönnek az akugyárak, kell az áram, kell a napelem, de vajon azok majd csak nappal fognak gyártani? Éjszaka, meg télen állni fognak? Nem.. Hanem az aranyárú földgázzal hajtatott erőművek adják nekik a zöld áramot. Feltéve, ha addig el nem zárják a csapot, valami oknál fogva.
Egyébként az autót sokan tudják nappal is tölteni, ugyanis reggel már simán van 1-2 óra napsütés mielőtt elindul a delikvens munkába, vagy délután hazaér, utána még órákig süt a nap, arról nem beszélve, hogy ottvan teliben a hétvége, aki naponta 50 kilómétert ingázik, az bőven ráér egy héten egyszer tölteni. A fejlesztések egy irànya meg az, hogy ha már ottvan egy hatalmas kapacitás az autóban, akkor legyen az a tároló, a nappal feltöltött autókról éjjel simán elketyeg a tévé meg a hűtő, tehát pont fordítva fog működni, mint sokan elképzelik. Ha azt mondod, hogy nem kell az áram nappal, akkor pont ezért lesznek az autók feltöltve, mert a cég ha telerakatta a tetőt napelemmel, akkor már legyen helye is, tehát kvázi cafetériaként már nem egy helyen fel lehet tölteni az autót a dolgozónak, amíg a melóban van. Tudom, lehet ezekre a dolgokra legyinteni, mert itt ez a szokás. Máshol meg csinálják.
Válasz csani1995 #47. hozzászólásáraÜdv!
Ráadásul a parkolóházakban sem szeretik ezeket a villamos hulladékokat, mert kétszer annyi a súlya mint a hagyományos autónak, ráadásul, ha kigyullad lehetetlen eloltani.
A napelem meg egy jó nagy árverés, főleg ha sok van egymás mellett.
Békéscsabán az addigi kiskertes övezetet felparcellázták és kuláknegyed épült a helyén.
Mindenkinek fenn a kastélyon a 10-20 KW napelem.
Persze a hálózatot nem bővítették, ugyanaz a szar vékony hálózat van még, amivel a kis faházakat és szerszámtárolókat látták el villannyal.
Ráadásul valamelyik okos az inverterét feljebb állítatta , így mikor elindulnának visszatermelni a hálózatra, akkor csak egy megy 100 %-al a maradék 30 rendszer meg lekapcsol de 9-10 között, majd este 6-7 órakor visszakapcsol.
Így hiába a napelem, csak a MVM villanyát kell használni nappal, drága pénzen.
Azóta harag van a szomszédok között, meg perlik az MVM-et, hogy bővítsen hálózatot
Válasz csani1995 #47. hozzászólására máshol is ez van. Tele az utcai hálozat. Az autóról annyit,hogy nagyobb,mint egy 3ezres Discovery. Annak annyi akksija van,hogy mikor a villanyautókat megálmodták,5kicsi autóba is elèg lett volna. De most már a 3tonnás verdák a jó villanyautók. Ez azèrt nagy hlyesèg. Persze ha a betonkeverőt a mixert is akkuval hajtják,nyugodtan lehet mind 3tonnás terepjáró. Hiszen megveszik. Szeretnèk már vonohorgos elektromos autókat látni.
Válasz Ares 826 #43. hozzászólásáraA villany verdákban, nem csak az az átbaszás, hogy pont annyiba kerül előállítani őket mint a klasszikus verdákat.... Az akksijuk qrva nagy környezeti teher, mérhetetlen víz kell hozzá... DE AMI A LÉNYEG!!
Minden ostoba hülye napelemes azzal dicsekszik hogy ő zöld, meg szinte ingyen autózik.....
Na. Minden elemes kocsi de 95% ka biztos, hogy este van a töltőn, mert nappal élvezkednek vele....
Hagyok egy kis időt.... ????
Na hogy este nem a napelem tölti az autókáját, hanem Paks vagy a Mátra erőmű az tuti... Egy önámítás az egész... A fiam villanyszerelő... A napelemesek inverter védelem miatt hívogatják, hogy napközben állandóan lekalcsol az inverter.... Gyakorlatilag hiába a nagy napelemes rendszer, amíg haza nem mennek és vissza nem kapcsolják a biztit, nem működik a napelem... Nem lehet vele semmit tenni... Volt már olyan gerinc amikor a hálózatban 238V és brutál napelemes környéken napközben 248V-ot mértek...
Válasz bandigh #45. hozzászólásáraAz már az ő bajuk ha ott laknak! Ahol ekkora a népsűrűség azon országok meg nagyívben szarnak az egészre szerintem!
Válasz Ares 826 #43. hozzászólásáraMondogassad csak, falun elviszi a szél ha kicsit kormol a szívódízel, de ha egy 20 milliós városban laknál már megkérdezném melyik napszakban szellőztetnél
Válasz Ares 826 #43. hozzászólásáraAz akksit Kínában csinálják ami messze van,nálunk minden szép tiszta marad.Amúgy mi dízelesek esküszünk,hogy benzinest soha nem veszünk.
Válasz Földönfuto #42. hozzászólásáraA villanyverda is arra jó hogy a népet hülyítsék vele, no meg persze elvegyék a pénzt az emberektől egy ótvaros fostalicskáért ami 15 millánál kezdődik szerintem! Persze arról nem ugatnak a zöldek hogy az alapanyag bányászata az aksihoz óriási környezet rombolással jár meg az aksi mennyire környezetromboló a megdöglése után! Amíg lehet maradok a dieselnél!
Válasz Ares 826 #41. hozzászólásáraEz így van,a természet törvénye,hogy az a faj él túl amelyik alkalmazkodni tud.Csak mostanában a természet törvényeit egyszerűen figyelmen kívül hagyják.Helyette megy a kibocsájtás és társai.Ha holnap reggel minden ember villanyautóban ébredne,a klímaváltozás ugyanúgy végbemenne.Csak valamiért erről nem szabad beszélni.A természet ellen az ember nem győzhet,nem tudja megváltoztatni.
Válasz Földönfuto #40. hozzászólásáraMindig is voltak a földnek hidegebb és melegebb időszakai, most pont ebbe esünk bele! A több milliárd év alatt állandóan változott. Most ennek kell megfelelni vagy sikerül vagy nem lesznek akik meghalnak és azok is akik ezt egészet túlélik! A nagytőkének csak azok az emberek kiket lehet pénzügyileg jól megfejni! Ennyire egyszerű a képlet!
Válasz Ares 826 #39. hozzászólásáraLesznek itt gondok,már a Hold sem úgy jár mint ahogy kéne,a tengeráramlatok összeomlóban,keserves jövő várható.
Válasz Földönfuto #37. hozzászólásáraBiztosan azok voltak, de hol van hozzá a csillagos országosé, meg a többi sarló és kalapácsos országoké!
Válasz uff #33. hozzászólásáraEz valami BRUTÁLIS mennyiség! Biztosan amnéziásak a "zöldek" vagy csak egyszerűen le vannak fizetve hogy erről a témáról ne ugassanak világszerte!
Válasz jozef19 #36. hozzászólásáraPedig érdekes téma lenne,hogy az usa,francia orosz atomrobbantások mennyire voltak környezetkímélőek.