Hirdetés
Fórum
Mi a véleményetek a Fendt 3-as varió traktorokról?
Létrehozta: Vendég , 2008-02-05 22:32:28
Kedvencekhez
Segítség
- Japán kistraktorok új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Napraforgó ára új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Kukorica vetőmagok új
- Haszonbérleti szerződés új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Lucerna telepítése, termesztése új
- Milyen gépek a JUMZ traktorok? új
- Eke minden mennyiségben új
Cikkajánló
Hirdetés
258 hozzászólás
Válasz #257. hozzászólásra
Ha egy kicsit lejjebb olvasol megtudod hogy miről folynak a dolgok.És igen arról a Mikó Ferencről van szó aki felépített magának egy kis birodalmat.Pedig ha jól tudom szakácsként kezdte, és most itt tart.Nemhinném hogy sok rossz döntést hozott volna.Bármilyen téren.
Válasz #256. hozzászólásra
"Azt még Mikó úr sem engedhet meg magának.Pedig ő is szar gépeket vett elmondásaitok alapján.Ő meg aztán kicsiben csinálja.Dehát mind egy majd rájön.Egyébként Olvasgattam a JD-s forumon hogy páran már beszélgettek vele.Miértnem kérdezitek meg az ő véleményét a gépről."
Arról a Mikóról van szó, aki Békésből került Enyingre?
Ha igen, tőle én is meg tom kérdezni.
Csak mondjátok meg, hogy mit kell kérdezni!
Válasz #249. hozzászólásra
1 db régi 900 as fendt van az axiál honlapján és ugyananny jd.Amúgy te szerintem a régi 900 as szériáról beszélsz, aminek a motorja még MAN volt amire tény és való volt is panasz nem is kevés.Főleg az adagolóra.De azt nem hiszem hogy egy épp hogy max 4 évet betöltött gépet cseréljenek le felétek a gazdák.Azt még Mikó úr sem engedhet meg magának.Pedig ő is szar gépeket vett elmondásaitok alapján.Ő meg aztán kicsiben csinálja.Dehát mind egy majd rájön.Egyébként Olvasgattam a JD-s forumon hogy páran már beszélgettek vele.Miértnem kérdezitek meg az ő véleményét a gépről.Neki mégiscsak nagyobb a tapasztalata.Ha olyan szar lenne mint ahogy mondjátok nem lenne neki 2 936osa meg még 5 922 ese.Legalábbis legutóbb még ez volt a készlet.
Lámpák fölött elöl.De láttam olyat is hogy a kipufogón volt felrakva, de az kisméretű rendszámtábla volt.A miénkek normál személyautó méret.Elméletileg (szerintem)nem büntethet meg ha a fülkében van kirakva ha látszik mindene.De azért kérdezz meg valami hozzáértő embert.Pl egy rendőrt.Ha az azt mondja hogy nem probléma akkor az megnyugtatóbb mint ha én mondom hogy jóaz, te meg majd fizeted a csekket mert mégsem jó az.
a rendszám hol van nektek a 820 ason? a rendőr nem büntet meg ha a fülkébe van oldalt?
én is úgyérzem hogy kultúráltan kéne lerendezni a dolgot.Én tudomásul veszem hogy magyarországon nem mindenki művel azonos körülmények között földet.Van aki a mi viszonyainknál jobb helyen művel, ahol kiesik a zsebedéből a kukorica és kikel, meg van ahol rosszabb viszonyok vannak.Én ezt is figyelembe veszem, és a hozzászólásaimat ez alapján írom le.John Deere 8345R kikeresem majd a szervizelési lapokat és leírom tételesen a dolgokat,mind a garanciaidőben történteket mind az azok után lévőket.Én nem félek bevallani a számookat, nem úgy mint a forumozók kb 90%-a.Megfigyeltem hogy senkinél nem romlik el semmi mindenkinek tökéletesen működik minden csak olajcsere.Az a baj hogy ha ez így lenne akkor nem látnánk sem axiálos sem kités autókat futkározni az országban.
teljesen ígyvan
Válasz #249. hozzászólásra
1. Szerintem egyikünk sem rövidlátó, tehát nyugodtan lehet használni kisbetűt.Máskülönben meg a nagybetű a kiabálás jele,és momentán még jól hallok!
2. Nem kéne ezt a topicot szétcseszni, a szokásos szájkaratéval, mert itt végre elég korrekt hozzászólásokat hallottunk a közelmúltban.
3. Ez az én véleményem.
igen ez igaz, ha valamivel baj van akkor zsebbe kell nyúlni, de reméljük ritkán van nagy baj..
JO TEGYUK FEL KEVESSEBBETT ESZIK A FENDT DE AMIT MEGSPOROL UZEMANYAGBA AZT RAKOLTOD ALKATRESZBE. NEKEM AZ AXIALOS GYEREK MONDTA HOGY ALKATRESZ ELADASI % BAN ELEN JAR A FENDT A JD HEZ KEPEST MAR MINT FO DARABRA MEG NAGYOBB ALKATRESZEKBEN! FELENK AKINEK VOLT FENDT JE AZOKNAK A KĂVETKEZO TRAKIJA JD LETT NEM HIĂBA MAJD RA JOTTOK HA VALAMI FO DARAB MEGALL AZTAN 5 MILLIO AZTAN MAJD ELGONDOLKODTAT DE ADDIG UGYSE LATJATOK BE! TELE VAN AZ AXIALOS UJSAG 4000-5000 ORAS FENDT-EKKEL MIERT AZ MEG AZ ARAT SE TERMELTE KI! AZERT MERT ELKELETT ADNI A VALTO VAGY A MOTOR MIATT!
Válasz #245. hozzászólásra
A fogyasztás nagyban összefügg a munkagép méretével is.Ezt hívják terület teljesítmények.Minél nagyobb a munkagép és minél gyorsabban húzód annál nagyobb a területteljesítmény és annál kevesebb a fogyasztás.Én egy 5 méteresről beszélek de csak azért ekkora mert az eredeti géppark 200 ha-ra lett tervezve meg egy 160 lovas gépre.Szerencsés véletlen folytán sikerül még összeszedni 300 ha bérleményt szépen fokozatosan.Meg ugye nem mindegy hogy valamit enyingen húzol a virágföldben, vagy némileg agyagosabb területen.Egyébként inkább Adblue mint részecskeszűrő.Csak mert tudom hogy működik.A részecskeszűrönél a kiégetéshez plusz gázolaj kell.Meg x üó-ként új részecskeszűrő,de ezt te is tudod.Azt meg a JD nem adja ingyen.
de kinek mi fekszik. az auto poweresek biztos jól fogyasztanak, de a powershifteseket pörgetni kell.
A végén még aztakarod mondani hogy a jd kevesebbet eszik mint a fendt. mert akkor ezen csak mosolygok.. kell adblue, de szerintem partiba van a fogyasztása a nem adblue-sal mert az valmivel többet bekap. a kezelőn is sok múlik, de nekem rengeteg olyan ismerősöm van akinek van ilyen gépe is meg olyan is, a fendt még mindig kicsivel jobb fogyasztásban, de azzal is el lehet szállni.
Carrier 820-as 5 ös mélységen én is elhuzom a 8345R-el 5 literrel 16-17 km/h val aztán a fend kevesebbett eszik haggyad már!!! beleburitod mellé az adblut 1000L-entként 25liter számolj utánna hol is tartunk??????????????? jó lehet a tied még nem adblus de az ujak már igen és nagy pofával mondja mindenki a fendt mennyivel kevesebbet eszik ezt csak azt hiszi el aki hűlye meg aki nem űlt még traktorba!
Szerintem jó kis gép. Mi most lemkent akarunk, de szerintem az 5 méterest nemfogja rendesen bírni a gép. Adnak majd tarlóhántásra egyet kipróbálni, kíváncsi leszek. Aztmondják kéri az erőt rendesen.
Tarkühántások a carrier 5 literből ál lmeg 1320-1500 as fordulaton a naggyal.Ugyanez szántáselmunkálásban max 8 ra megy fel, de akkor a simítók is dolgoznak rendesen.15 nél többel nem húzom.Kiváncsi leszek a jokerra.
A nyáron volt nálunk egy 828 as demó gép egy joker 6 rt-vel. A profi plus-os. A tárcsa szerintem jó munkát végez, repce tarlót tárcsáztam vele, jól aprít, kever. A traktor 13-al húzta jó félgázon, átlagos fordulat 1650. Fogyasztás: 5 l/ha. nem akartam elhinni mikor láttam a monitoron. Benne volt a robot pilóta, szóval sok dolgom nemvolt, csak az "end" meg a "go" gombokat nyomni forduláskor
A VV-T váltókról tudna valaki valami érdemlegeset mondani????
Esetleg a működési elvéről,vagy csak egy egyszerű szerkezeti rajzot ide feltenni???
A repce nekünk is szar lett.60 ha-ból 30 normális 15 talán 15 meg biztos hogy zöldtrágya lesz.Hétfőn jön egy műtrágyás meg egy vetőmagos, ez megy majd egész héten...Meg valamikor el kell majd mennem veszprémbe mer adnak egy Horsch joker 8 rt-t kipróbálásra.Érdekelni fog mennyit fog enni az egység.
Nekünk a repce nagyon rosszul kelt ki, valószínű ritkítani kell belőle tavasszal. Napraforgónk egyáltalán nemlesz :) nemszeretjük..
Majd amikor meg lesz véve még egyenlőre a tavaszi árpa meg a szotyi kukorica vetőmag egy része van lebeszélve.Elvileg ha ilyen idő marad lesz rendelve carrierbe egy rögtörőhenger tengely mert az eltörött.És amint elmúlnak a fagyok egyből talajlezárás jön.Majd műtrágyaszórés és indul is a tavasziárpa alá a magágy.
Műtrágyát mikor akarjátok szórni?
Válasz #235. hozzászólásra
J-nek J, de attól még 2008-as...
Válasz #216. hozzászólásra
Mikori évjáratú az a JD? Mer mintha j-s rendszámot látnék rajta.Elvileg olyan 2002-2004 közötti nem?
lóerőt tekintve érthető mert a 180 as kategória pont olyan mint a 140 es.Nemnagyon van mögé munkagép.Lehet hogy még pár lóval több is lesz mint 200 ha húznak rajta.
Nemtudom, ezek már így voltak, mert itthon nagyon kevesen vettek 818-ast mert pár euróval drágább a 820 as, megmaradt raktáron pár darab, ezek így vannak, ehhez a lóerőhöz ragaszkodtak a magyar parasztok. Új gép
azt tudom hogy a régi motorokat egy fékpaddal egy imbuszkulcsal meg egy 13-mas csillag villás kulcsal húzták.Lehet rosszul emléxem, de mintha úgy említette volna a szervizesünk hogy a turbó ékpályályán állítanak.Ékpálya tuti volt a mondatban.valami ilyenre emléxem.Ha a szoftverbe túrnak bele az már másabb ügy.Ki felétek az üzletkötő?
egy és ugyan az a motorjuk.A régi 700 as szériában volt 5700 as motor.Ezek húzható motorok voltak,még rajtuk is volt egy gyári tábla hogy hánytól hányle-ig.A max amit kihoztak belőle Csornán fékpadon 240 ló annyit tudott a motor.természetesen nem hagyták akkora értéken visszavették 200 ig.A 800 as szériának ugyan ez a motorja csak nagyobb a turbó meg a belselyében kicseréltek ezt-azt.igazából az egész egy 25X25 ös dobozzal megoldható amit úgyhivnak hogy vezérlő elektronika.Ha új gép (eddig úgy értelmeztem hogy az) és le van papírozva akkor nem lehet belőle probléma.Papírra kell vetni mindent.Ez a lényeg.
Mindezt az Axi vezényelte le?
hát a 820 nak az árát fizetjük, meg ugyanúgy megy rá a garancia, minden
Válasz #226. hozzászólásra
ezt nevezik soft-tuningnak, szoft mint szoftver
ugyanilyen jött a mellettünk levő faluba a múlt héten. majd kiderül mit tud az eke előtt
Annyi turpisság van a dologban, hogy 820 as már nemvolt, mert kurva kapós lett. 818 van helyette, de egy és ugyanaz a két gép, csak a vezérlése más. és a 820 asnak van rajta a a vezérlése. de biztos ami biztos kérünk róla fékpadi eredményt. az utolsó csavarig ugyanau a két gép. mondom ezt a JD-seknek. kihozta a szó. egyből rávágják, hogy meghekkelt motor, nemvállalnak rá garanciát stb.. mondom ez teljesen más
nem lesz az olyan bonyolult nem kell aggódni.Elolvasod a főbb részeket a kezelési könyvből aztán ráérő idődben majd jöhet a többi is.Ha valamitn me értesz megállsz olvasol ennyi.Majd még pár okosságot írok csak nekem is meg kell néznem pl hogyn tudja a gép a 20m/h-t.mert azt külön kell neki beállítani meg ilyen apróságok.Jól fogtok járni azzal a géppel.
Nem sajnos, pedig szerettem volna.. Családi elfoglaltság lesz, meg elég messze van tőlünk. Most a suli miatt itt vagyok pesten holnapig, az agromasra eltudtam nézni, ennyi kb. Axiál napokra szoktunk járni, de most szerintem kihagyom, ha jön az új játékszer, azon kell gyakorlatozni.
kb.Pénteken nem jösz véletlenül etyekre?
mint macska az egérrel :D :D
ez beteg
Válasz #219. hozzászólásra
addig is egy kis állatkodás
Válasz #218. hozzászólásra
ezt mégegyszer légyszives
8345R az egyikbe amivel ĂŠnjĂĄrok abba bĹr activ ĂźlĂŠs van ĂźlĂŠsfĂźtĂŠsel pĂĄrja nincs ennek az ĂźlĂŠsnek pedig egypĂĄr trakiba Ăźltem, nem hiĂĄba nem csinĂĄlnak a 8ezresnek fĂźlkerĂşgozĂĄst mert jobb az ĂźlĂŠs mint ha rĂşgozna a fĂźlke!
Akkor az olcsó vétel volt vagy 33.3-4 vagy 34.1 majdnem. 2007 októberi árfolyammal számolva.Vettetek még mást is a kiténél mellette?
Válasz #215. hozzászólásra
139.000 (lehet hogy 142.000, már nem emlékszem pontosan)
mennyi volt a 8530?
Válasz #213. hozzászólásra
tudom, nekünk is az összes vario-s... csak JD....
820 1800kg elöl 300 a kerekekben homlokrakodóval evolution üléssel 28 misi
horsh tiger 4 as demo gép 7 misi
936 profi 2500 kg elöl 1 t kerekekben evolution üléssel 39 misi
A vario váltónak nagy hasznát vettem pl utat jvaítottam martam..Velem erdészeti út cement bekeverés 500m/ óra
Jászkisér útjavítás 500 méter/ óra
Tab-lula összekötő út kötörés 200m/h-1km/h
Szeged m6 mól régi szervízútja ott ment kohosalak volt az alap azt kellett kimarnom 100-250méter/óra.
Kelltt a vario váltó...
Válasz #210. hozzászólásra
nincs 936, helyette lett 8530! Az IPM nem nagy kunszt, gyakorlatilag annyi, hogy TLT-nél és szállításnál, ha nem elég a kraft, akkor tud még állít a befecskendezésen, és tud hozzátenni néhány LE-t. Gyakorlatban ebben a kategóriában nincs értelme, azonban a kisebb 7430-asunk gyakran használja, ha dombra mászik, vagy kigyorsít pótkocsikkal!
Az ipm-et egyébként elmagyarázhatnád.
Én mindíg cipelem az orrsúlyt 4 éve a 936 oson, 10 évet a 716 oson, meg a 820 on is 4 éve ha potkocsit húz. 716: 7 éves korában kellett belsőt rakatni a gumiba 50% os állapotában mert a soplik mellett repedt ki a gumi.Még 1 évet így elközlekedett.
Ülés.Igazad van erről nemtudtam.Én légrugós JD ülésben ültem így nem vitatkozom nálad a pont.
Alku:Mennyiért vettétek a 936 ot és mennyiért a 8530 at?936 power/profi kivitel gumizás súlyozás?
Válasz #200. hozzászólásra
1, Alku: Vegyél egy olyan esetet, mint a miénk volt: fendt 936, VS JD8530 ugyan annyi LE, ugyanannyi súly, ugyanolyan váltó, kb. azonos felszereltség: következmény, azonos ár. De betűre! Attól, mert mondjuk a 715R-ben nem alap az AutoPwr váltó, attól még lehet kérni bele (és kell is, szerintem), de mondjuk hasonlítsd akkor önmagával: 7515R vs 822 SCR, vagy hasonlítsd a 820-hoz, de akkor hasonlítsd a 7830-al! mert így korrekt!
más: aktív ülés: teljesen nem érted! Az aktív ülésben nem lengéscsilapítás van! Egy hidraulika munkahenger van az ülés alatt, és a traktor hidraulikusan emeli vagy süllyeszti az ülést, a gép elmozdulásával ellentétesen! Ha a draktor belemey egy gödörbe, akkor a gép lefelé moccan, az ülés viszont ezzel egyidőben felemelkedik! Amikor kimegy belőle, és feldöccen, akkor viszasüllyed! Ha csak ülsz az ülésben, akkor gyakorlatilag nem moccansz se le, se fel!
gumik: Mi még nem vettünk egyetlen gumit sem. ha jól van pótsúlyozva, és jól van megválasztva a gumiméret, akkor nem eszi a gumikat. Egyik sem! Ha a pótkocsizásnál is az orrán cipelnéd a 2 tonnás frontsúlyt, a tiéd is megenne mindent!
fordulat: a JD-ben ugyanaz a rendszer van, mint a Fendt-nél a TMS. Te sebességet válaszolt ki, és a gép magának ad motorfordulatot. te ugyan belekontárkodhatsz, ha akarsz, de értelme nem sok van.