Hirdetés
Fórum
Cikkajánló
Támogatott tartalom
Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.
42 hozzászólás
Válasz bogdanturistahaz #39. hozzászólásáraNézzétek körbe rendesen a blokkot nincs megrepedve? Lehet hogy előző gazda megfagyasztotta oszt raktak bele STOP LEAK-ot majd szépen eladták nektek. Ezért dobták ki a szűrőt mert az azonnal eltömődik a STOP LEAK-tól a fűtés is azért van ki kötve mert a radiátor szét fagyott akkor ne csöpögjön a forróvíz a fülkébe. Hol vettétek a gépet? és te honnan írsz?
Válasz Claaastra #40. hozzászólásáraKöszönöm a választ!Ma kiemeljuk a motort belőle aztán lássuk hogyan tovabb!?
Válasz bogdanturistahaz #39. hozzászólásáraHüvelygumigyűrű megégett a megfőzéskor,nagy munka a cseréje
Segítséget kérnek JCB homlokrakodó cummins motoros problémára!
A motor c-szériás(c8,3) 6hengeres vizhuteses turbó diesel..
A motor megvétele után tulajdonképpen sosem volt tökéletes.. Bizonyos dolgok pl.fülke fűtés kikötés,egyszerűén a hengerfej sarkán egy gumicsovel rövidre zárva! A fagyálló szűrő szinten kiiktatva...,Szóval!!
Lényeg: vizforralas... hengerfej felújítása után tömítés csere,termosztát új... és kB, egy óra uzemora után a régi olaj leengedodik...Egy nap alatt az olaj helyett víz van (kB. 5 l.)
A motort feltoltom új olajjal,szűrő csere után, motor poccre indul,egy óra múlva az olajban ismét ott a víz...olaj elérését, olajdugo vissza,és ismét az olaj helyett víz van ....És most itt tartunk....
mi jartunk ugy hogy a hengerfejet felkellett szabajoztatatni
Sziasztok nekem pont fordítva van a probléma a hütövíz leengedése után reggel olajcseppeket vettem észre a földön, de az olajszinten változást nem észlelek- állaga sem változott
Válasz #35. hozzászólásra
Azt hiszem a régi mtz könyvekben úgy van hogy ahányas a csavar annyiszor 10Nm. Tehát 14es csavar 140Nm 16 os csavar 160Nm. Tapasztalatom az hogy pár ütemóra után érdemes utánahúzni az mtz hemgerfejnek.
Szevasztok!Lenne 1 kérdésem,hogy van egy MTZ 50-em ahengerfej csavarokat milyen-mennyi nyomatékkal kell lehúzni,mert nem találtam rá gyári adatot.Aki tudna segíteni az írjon már!!Köszi
Válasz #32. hozzászólásra
Az ami a topik címe! Hogy hol ment át a víz, az csak a megbontás után derül ki. Ha még nem sokat ment a motor /pár perc/ akkor még nem látszik az olajon a változás, de hamarosan el kezd habosodni! Vedd le a hengerfejet, és ha szerencséd van akkor csak tömítés. De mindent jól vizsgálj át mielőtt összerakod!
Helló Laci84.
nekünk is volt 2x ilyen probléma.
Először cseréljük ki a hengerfej tömitést,kicseréltük alig ment a gép újra magas lett a olajszint,a víz miatt.
Aztán hívtunk egy komoly szakit s szétszedés előtt mondta biztos vmely hüvelynél lesz a bibi.Szétszedtük dugó hüvely ki s az egyik hüvelynek a külső falán ahol a gumitömités van meg volt sérülve a hüvely s ez volt az oka,kicserélte s minden oké azóta.
Szevasztok segítséget kérnék!Van egy mtz 50 elkezdett fehéren füstölni,a víz eltűnt a hűtőből.Próbáltam beindítani fújta ki a vizet a hűtőből,meg a kipufógónál is!Az olajszint megemelkedett de nem látni rajta semmit!Mi lehet a gond??
Válasz #30. hozzászólásra
ÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓ, Mester úr köszönöm megtisztelő érdeklődését de működik minden!
Válasz #29. hozzászólásra
Működik rendesen Mihály???
Tegnap összeraktuk és frankón mükszik csak a tömítése ment ki, ma már dolgozik is! Köszönöm mindenkinek aki próbált segíteni!
Válasz #26. hozzászólásra
Nem cukrász hanem gazdász!!!!!!!
Válasz #25. hozzászólásra
Szia Jancsi, már szét is szedtük és a tömítésnél láttunk némi bibit ahol bele tudott fújni a víztérbe, de azért köszöntem a tanácsot!
Válasz #25. hozzászólásra
Hát Te meg cukrász vagy?
Válasz #24. hozzászólásra
Jó estét misike! A hengerfej tömités a ludas. Miután beinditottad fojtsd le a kipufogót és adj gázt a kkor is kell hogy belefujon.
Válasz #23. hozzászólásra
Japán, nem a Deutz!
Válasz #21. hozzászólásra
Melyik trakid a bibis?
Válasz #18. hozzászólásra
Mielött meg hengerfejezed csinálj egy kompressziómérést hidegen és melegen is.A véleményem szerint ha a tömítés ment ki akkor az mindig csinálná mert a tömítés nem mozog míg a fém igen.
Válasz #18. hozzászólásra
Misike sokminden lehet a gond kezd az egyszerübbel vedd le a hengerfejet lehet hogy csak hengerfejtömités,aztán hengerfej nyomáspróba,hüvelyrepedés fent a nyakán
Válasz #18. hozzászólásra
Hidegen a repedés nagyobb így szökik a nyomás a víztér irányába,a hőmérséglet emelkedésével a repedés egyre kisebb míg el nem fárad a hüvely anyaga és akkor már melegen is jelentkezni fog.
Válasz #18. hozzászólásra
Nem feltétlen mert a repedés az égéstérnél lehet.Már találkoztam ilyennel csak teherautónál.De a motor az motor bár miben is van.
Válasz #17. hozzászólásra
de ha hüvelyrepedés akkor nem kéne jelentkezni a motorolajban is?
Válasz #14. hozzászólásra
Lehet hengerfej,hüvelyrepedés vagy kiment a hüvely tömítőgyűrű de ez függ a motor tipusától is.De ha csak hidegen csinálja én a hüvelyrepedésre voksolok.Ez csak az én véleményem!!
Válasz #15. hozzászólásra
Akkor miért nem csinálja ha be melekszik?
Válasz #14. hozzászólásra
Mert repedt a hengerfej a szelepek között.
Mitől van az, hogy beindítom a trakit és nyomja a hűtőn kifele a vizet de csak pár percig míg be nem melegszik a motor utána semmi?
Nem bugyborékol a víz a hűtőben és nem olajos a víz se!
én igy jártam a zetornál.olajteknö le,viz bele és aláfekszel.2 perc és tudnifogod ,hogy a gumigyürünél engedi e.ez tuti modszer.én megtaláltam.
Válasz #11. hozzászólásra
Vedd le a deknit ,és tegyél alá egy fehér tiszta papirt! csepegésröl infót ad!
nem kell kompressziót mérned. Ha az égéstéren keresztül jutott be a fagyáló (már,ha az volt benne)
akkor nagyon sűrű fehér füstöt kellet, hogy eregessen mikor járt a motor.
Ha nem volt emúzió, akkor bitos ''álló helytiben '' szivárgott be a hűtőfolyadék.
Szerinten is ved le az olajteknőt és a szelepfedelet is, hátha ott is van valami dugó vagy menet aminél szivároghat. Már láttam olyat is, hogy a tőcsavar mellet szivárgott a víz.
De olyat is, hogy soha nem találtuk meg a szivárgást.
Én szinte reménytelennek tartom, hogy csak így szemrevételezéssel megállapítsd, hol ereszti át a vizet, de még mindig egyszerűbb próbálkozni, mint az egész motort szétszerelni.
Legelőször kompressziót mérnék, mert az sok mindent elárul, majd tiszta olajjal járatnám egy kicsit, hogy tényleg átereszti-e a vizet, hátha csak valami gondatlanság miatt került az olajba (pl. ugyanazt az edényt használták betöltésre, vagy nyitott olajbetöltőnél öntötték be véletlenül) Nem írtad, hogy volt-e emulzió, ez egy fehéres színű bőrszerű valami. Ha van, akkor régebb óta van a víz az olajban, ha nincs akkor friss a dolog és reménykedhetsz...
ahogy az előzőek mondták ved le az olajteknőt forrovizzelönsdfel aláfekszel és erősen figyelsz hagumigyürű talán meglátod egyébként tipus függő mejik holfojikössze
azt javasolnám hogy vedd le az olaj teknőt ha szerencsédvan meglátod mejik hengertől szivárog a viz a kővetkező lépés vedd ki a porlasztokat it már valoszinuleg mutatni fogja mejik hengernél lesz agubanc látni fogod a porlaszto alján hogy nincsugy bekormolodva mint a tőbi viszont a hiba elháritásához ha alul folyik ha a tőmitésnél a hengerfejet igyis ugyis le kel venned
Ez a jelenség zetoroknál szokott elöfordulni,hüvely alatti gumigyürü engedi be a fagyállót az olajba. Elöidézheti a fagyálló keverése, nagyon sok rosz minöségű anyagot elednak!
hogyan van benne a hüvely szárazon,vagy gumigyűrűvel szerelt? ha gumigyűrűs ,lehethogy ott engedi le.
Most nemrég vettem.Igy nemtudom miként volt téliesitve.Mindenesetre mikor kiprobáltam nemutalt semi jel ilyen problémára.Miután hazahoztam szürők valamint olajcserét csináltam volna mikor szembesültem a problémával.Az olaj leeresztő alatt hagyott edénybe fagyálos hütővíz került.A hiba kijavitásáig viszont nemakarom friss olajal feltőlteni.Viszont szeretném megbizhatoan üzembe helyezni.Egyrész mert nemengedhetemmeg magamnak,hogy ujabbat vegyek,másrész nem minden öreg járgány rossz konstrukció.Bár a példám nemezt tükrözi,de a remény hal meg utoljára.
Az első lépés mindenképen az, hogy meg kell keresni hol folyik össze a víz az olajjal! Blokk? Hengerfal? Tömítés? Jó munkát hozzá!
Hűtővízet leengedted a télen belőle? Vagy feltőtőtted rendesden fagyállóval? Mert tavasszal ez szokot a hiba lenni. Ha a blokk repedt meg az elég nagy munka főleg ha valami ritka féle motor. Ha hengerfejjel van gubanc ahogy az előttem lévő koléga mondta akkor lehet olcsóbban meguszod!
Például: Kiment a hengerfejtömités vagy akár valamelyik henger fala is megrepedhetett.
Segitséget kérek,mitöl lehet a motorolajban hütövíz.Valamint javitási letőség,és ezek kőltségei iránt érdeklödnék.Egy öreg 30 éves Renaulttipusrol van szó.