Hirdetés
Fórum
- Grubber új
- Hol vannak a régi fórumosok? új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- AKG támogatás új
- Gaspardo vetőgép-munkaeszközök. új
- John Deere traktorok, kombájn minden mennyiségben új
- Napraforgó ára új
- Erdőgazdálkodás, szakirányítás új
- Osztatlan közös tulajdon megosztása új
- Földvétel, elővásárlási jogok új
22 hozzászólás
Válasz bandigh #18. hozzászólásáraA Valtránál is 500,de ha a bio több,mint 2,5% akkor,csak 250...
Válasz Bárány #20. hozzászólásáraA fogyasztást nem bánná szerintem. Csak h elvigye kényelmesen az ekét
Válasz Gazda12 #4. hozzászólásáraA hektáronkénti fogyasztás fog csökkenni. Az óránkénti (teljes terhelésen) növekszik. Valamiből elő kell állítani a plusz lóerőket.
Válasz a2457 #17. hozzászólásáraJahhh...Minden új fejlesztésre befektetett pénzt kamatostól viszont szeretnének látni... Azért nem lép a gyártó kettőt egyszerre... Szerintem mint az autógyártóknál, itt is megvannak 10 évre előre a fejlesztés lépcsői...
Válasz Gazda12 #16. hozzászólásáraFura ez a 250.. R-eseknél 500, nagyoknál is! Szerintem elvileg a tiéteken is
Válasz bandigh #15. hozzászólásáramanapság nem biznisz tartós dolgot csinálni.
egy mai gép bárhogyan kíméled nem fog 30 év múlva menni.
technológiát is tartalékolják erősen, addig fondorlatoskodtam a kipuffogógázról hajtott turbinával termelni áramot és azzal hajtani villanymotort ami rásegít a dieselnek ötlettel hogy kiderült hogy már 2004 ben górcső alá vették ezt a 2.vh-s ötletet és akár már 2006 óta létezhetne a gyakorlatban, csakhogy még nem jött el az ideje a bevezetésnek. semmi extra erőt nem kíván a motortól mert hulladékhővel megy, viszont akár 20% al több kakaót kaphatsz ugyanannyi kopással és gázolajjal.
de senkinek nem áll érdekében még ilyesmit felszerelni.
ez ott kapcsolódik a témához, hogy lehessen látni hogy van tartalék ötlet bőven ami kipróbált koncepció, senki nem törekszik rá hogy sokáig használd amid van. van egy futásideje, aztán csere újabb szériára az elv. ha még ezen húzol is mégrövidebb ideig fog kitartani.
evvel nincsen is baj, csak mérlegelni kell hogy mennyit lehet ráhúzni, mennyivel csökken az élettartam, és ennek fényében megéri e.
ez nem gondolatébresztő arról hogy nem éri meg, mert az esetek döntő többségében megéri. csak oda akarok kilukadni hogy ezt mérlegelni kell.
sokkal drágábban meglehet oldani úgyis hogy még jobban is bírja. de nincsen senki olyan elmebeteg hogy célirányosan drágább viszont könyebb dugattyúkat rakasson a masinájába pl.
ár/érték arányban a szoftveres mókolás kimagaslóan jó dolog.
a megtérülést kell minden megoldásnál mérlegelni.
a gyártó is ezt teszi.
Épp allotam,hogy arra 500 óránként van olaj csere..it kérlek szépen jön a szervíz és 250-nél cserünk olajat a motorban...érdekes :) De mindenkinél igy van errefelé :)
Válasz Gazda12 #8. hozzászólásáraJajj és még annyit h aki az 500 órás olajcserét kitalálta talajozós gépnél az egy gyökér volt. Tudom h elvileg ken akkor is az olaj de ha jót akarsz 400 fölé nem viszed. Nem ez a párezer forint tesz a sírba senkit. De axi szervizes ismerős mondja h van aki betartja az 500 at, és van aki 375 nél szokta, hát amikor leveszi a szelepdenkit, ég és föld a különbség
Válasz szanberg #12. hozzászólásáraA nagy fendtek meg önmagukat pusztították el azzal hogy 1400 on szántotak full lesúlyozva és hasonlók. Takarékos, optimális, csak épp a váltók megfőttek, a motorban meg elkoptak a vezérműtengelyek. Hát köszi szépen :D Dolgozzon egy gép 1400-on, de ne egy 7 literes hanem egy 14, szerintem
Válasz Gazda12 #8. hozzászólásáraIgaz h a "nagy blokkból" a kis lóerő, de nem biztos h ugyanaz van benne.. Legalábbis itt akinek a rapid kifújta az orrát a 8220-nak és szétbontották, oké h 8,1 es motor de nem olyan dugó volt benne mint a 8520 ban. Körbe kell járni a kérdést..
Válasz a2457 #11. hozzászólásáraAzért ha a motorok karban vannak tartva és nem barom hajtja, akkor felhúzva is lehet benne igensok óra, persze nem olyan csippelés mellett amivel melegszik érted.
936-os Fendt traktorban a 360-as motor 7100 köbcenti, nem mondom, hogy jó, de azért ha közepesen van terhelve elég sokat elmennek ezek is baj nélkül, nyílván hallottam már 4000-nél lefutott motorról is.
de pl fergusonnál vagy valmetnél régen a 7,4 literes SISU motor 160lóerős traktorban dolgozott, aztán 220körül, a miénk is ilyen 10.000.nél minden fain rajta, nyoma sincsen kopásnak vagy lefutásnak, pedig elég sokat húztak rajta az alaphoz képest, az újakon meg 260 a lóerő sőt a full maximum 280 azt hiszem(7726-os típusjelű ferga) és az is elfog menni 10ezer órát símán.
Viszont ez már kezd motor lenni és kilépni a személyautó aggregátok mértékéből azt gondolom, egyébként etalonnak vallom a maga kategóriájában teljesen.
Szóval a 150-es gépnek ha a hajtásában van tartalék akkor én meghúznám ha néha kéne egy kis kraft plusszba, nemkell azt mindig kihasználni, meg plusszban felsúlyozni a gépet és úgy 110%-on járatni mert akkor mindennek vége, de ha már lazább a meló, hirtelen fellépő nagy terheléseken jobban átszalad és még kevesebbet is fogyaszt, akkor simaliba
a köbcentit semmi nem tudja pótolni.
ezzel maximálisan egyetértek.
az sem mindegy mit nyúz az ember, és mit csinálnak hogy erősebb legyen.
na meg mennyivel akarod erősebbre..
olyanba hogy 150 helyett 170 ló legyen nem fog beledögleni a motor. nem fog 10 ezer üzemórát elmenni mondjuk hanem csak 8 ezret.
én magam részéről azt mondom akkor nem éri meg mondjuk 150 ről 170 re huzatni ha 180 kéne. akkor kell venni egy nagyobb trakit.
ha 150 ről 170 re huzatod, de elég volna a 160 kényelmesbe, akkor sima ügy ha a gép többi része bírja. és 170 re is csak akkor huzatnám ha technikailag okés lenne 180 ra huzatni.
kell tartalékot hagyni és akkor nincsen baj.
de ez csak az én magánvéleményem.
Akkor átfogalmazom a válaszom,a többi nyugatihoz képest kevesebb elektronikát tartalmaz :D Hát nem tudom,hogy,csak a köbcenti vagy minden más eggyezik.e egyébként mi az ára egy optimalizálásnak? :)
Válasz Gazda12 #8. hozzászólásárakevés elektronika a 4650-esben volt talán, de inkább a 4630-asban.
hol élsz te komám!
150-es szerintem ugyanaz mint a 190-es e lehet tévedek, motorja tuti az, szóval ha a váltó is meg a hajtások is erősebbek gyárilag is nagyobb gépekben is vannak, akkor nyugodtan írathatsz rá egy optimásat.
Na igen mi is azért döntöttünk a 6150M-mellett mert kevés elektronika,a legkisebb 6,8-as modell az M-ekknél,a váltónál is itt kezdődik az 5 csoportos :) Meg hát szerbiában nincs részecske szűrő sem :)de vannak olyan helyzetek ahol a a 4 ekefej elé kevés...Ezért vagyok kíváncsi megéri e ilyenbe befektetni,vagy sem :) a motor élettartam is fontos lenne azért .....
Válasz Gazda12 #4. hozzászólásáraNekem C13-as Cater motoron van két éve agrooptimás program, nagy rotoros kombájnon.
Nagyon jó, lazábban stabilabban dolgozik a motor, kisebb terhelésen, jobban kitart, nincsenek csuklások, hirtelen fellépő terheléseket lazán lekezeli.
és alaphangon 1 litert de inkább kettőt spórol hektáronként minden körülmények között.
Nem mondom, hogy világmegváltás, de nekem bejött és anyagilag is, évi 1000 hektárnál 250-500ezer nettó megtakarítást jelent forintosítva is, de ami mégjobb az a plussz laza teljesítmény rajta.
Olyan traktorba ahol a hajtásláncban van tartalék olyanba nagyon ajánlom, a motornak szerintem nem lesz semmi baja, ha gyilkolom is folyamatosan 100%-os terhelések mellett sem a vízhőfokom sem a gép hangja nem változik még tömött hűtőnél sem. Ezen mechanikus turbó van, ugye turbónyomást nem emeltek rajta az gyári szóval szerintem traktornál a többit kell megnézni bírja e
Válasz Gazda12 #4. hozzászólásáraMai technikák annyira ki vannak helyezve, annak örüljünk ha így ki bírják. Én nem tuningolnék.
Válasz Gazda12 #4. hozzászólásárahelytállóak az állítások.
ez ténylegesen így van, csökkenni fog a fogyasztásod egy munkaórára nézve, a terület teljesítményed meg nőni.
ez elvitathatatlan, mérhető és konzisztens.
ami több mint vitatható ha azt mondják hogy semmiféle hátránya nincsen. van, mérlegelhető, és mérlegelendő.
Avval vannak,hogy a gép erősebb lesz tőle,és ráadásul 1 teli tartály üzemanyag több időre elegendő...amit én azért nehezen tudok elképzelni de mind1....Bár sosem tudni mit találnak ki a mai világban és ezért vagyok kiváncsi van e itt olyan aki már a gyakorlatban kipróbálta :)
Válasz Gazda12 #1. hozzászólásáranagyon sokat ki lehet hozni bármilyen motorból.
ez nem olyan mint a zseni égésjavító meg a többi baromság. jól érezhető, mérhető, konzisztens eredményt ad.
de nem véletlen nincsen felhúzva egy motor sem gyári állapotában. ezt mérlegelni kell.
hatásos megoldás, de ingyen nincsen ebéd.
van ahol tiltja a törvény, általában a környezetvédelmi norma értékek nem tarthatóak, és nem a korom a probléma hanem a NO és NO2 kibocsájtás.
van mellékhatása, mint mindennek.
Hello nekem az 1-ik traktoron csinálták meg, ég és a föld teljesítményben a különbség
Üdv mindenkinek :) Érdeklődni szeretném,hogy ez tényleg akkora csoda dolog,mint ahogy beharangozzák,vagy nagyobb a füstje mint a lángja? :)