Hirdetés
Fórum
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Poénok új
- Gazdálkodási napló/táblatörzskönyv új
- Körbálázót, de milyet? új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Lamborghini traktorok új
- Erdőgazdálkodás, szakirányítás új
- Disznóvágás új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- VI. Agroinform Fórum Találkozó 2025.02.15. új
Cikkajánló
Sajtóközlemény
47 hozzászólás
Válasz ND #46. hozzászólásáraKérték azért adtam el. Nekem is tervbe volt a megjavitása.
Válasz Lipi #45. hozzászólásáramost picit fáj a szívem
annyiért lehet elgondolkodtam volna rajta én is.
Kihez került?
Hiába mondtam Neked vagy két éve, hogy szólj ha eladó lesz, nem vettél komolyan
Válasz ND #44. hozzászólására2.5ért. Ide vitték helybe. Azóta már az elejét is megcsinálták,500ba fájt az új tulajnak.
Válasz Lipi #43. hozzászólásáraköszi az infót.
az nekem most per pill kicsit sok.
Szabad tudni mennyiért ment el a Fendt?
Válasz ND #42. hozzászólásáraAz nem fog menni. A Fendtet 1 1/2 éve eladtam mert tönkrement az első hajtás. Most szóltak,hogy van egy Goldoni Star 85 eladó a szomszéd faluban 4et szertne érte a gazdája.
Válasz Lipi #41. hozzászólásáraVagy szőrén elcseréljük a 25ösre?
Nem tudsz valami jót jó áron?
Válasz ND #40. hozzászólására
Válasz Lipi #39. hozzászólásáraVagy nagyon akciósan eladod nekem a Fendt-et vagy a Deutz-ot
Válasz ND #34. hozzászólásáraVtz?
Válasz ND #36. hozzászólásáraA cégnél mi most papíroztuk le a ZIL-157 hómaróba Rába motor beépítését, bár már legalább 20 éve benne van.. eddig vagy nem volt vizsgája, vagy E-rendszáma volt .. senki em nézte a motort..:-).
Most jött egy másik vonal mi szerint tehergépkocsinak kell vizsgáztatni N2G kategóriára az 1969-es évjáratú ZIL-t. Röhögtünk, de nem volt választás, közúton csakígy mehet.Pécsen lett a dokumentáció elkészítve, a cégnél az átalakítást én írtam alá és mehetett vizsgázni. Bár nekünk van jármű javítási, üzemeltetési engedélyünk.
Válasz ND #36. hozzászólásáraAz össz kerékre gondoltam!
Válasz medikus #35. hozzászólásáraSajnos egykutya. Az 5 póni nem sokat segít
Válasz ND #34. hozzászólásáraT 30?
Válasz medikus #33. hozzászólásáraIgen, tartok is tőle, de ez is felmerült mint alternatíva.
Keskeny ültetvény traktor meg drágább mint a nagy. Új sose lesz 6ha-ra, de használatban se olcsó, meg nem is nagyon találok ilyen méretű (150cm)
Válasz ND #30. hozzászólásáraNagyon erős motort nem tehetsz bele!Nem biztos hogy a hajtásrendszer elviseli!!!!!Tettek régen a kis Dutrába a 2 hengeres motor helyett,50 es,négyhengeres motort!Passzol bele,alakítás nélkül!Csak a váltó,meg annak a hajtása,(hardy) nem bírta az erőltetést!Így gondolkozz!
Válasz ND #30. hozzászólásáraAzért azt mérlegelni kell,hogy a rengeteg átalakítás,(pénzben)meg éri e,vagy venni inkább a célnak megfelelő komplett gépet!
Válasz Claastra. #29. hozzászólásáraKöszi.
ÉK-en (Borsod) nem tud esetleg vki hasonlót?
Válasz medikus #28. hozzászólásáraKöszi.
Ki milyen motort tenne bele?
Esetleg első hajtás?
Nekünk ő késziti az emelőgépvizsgát
Válasz ND #27. hozzászólásáraSzerintem Közlekedési felügyelet,vagy vizsga bázis!Itt érdeklődj,az a biztos!Ott megmondják,hogy egyáltalán lehet e!De vannak ilyen gépek,pl Rába Jd motorral!
Válasz medikus #26. hozzászólásáraMilyen mérnök kell hozzá?
Hogyan és hol kell papírozni?
Esetleg kontakt valakinek olyanhoz aki csinál ilyet?
Mibe fájna?
Köszi!
Válasz ND #24. hozzászólásáraMiért ne!Ha van aki le papírozza az átalakítást! Gondolom min mérnöki végzettséggel!Valakinek vállalni kell a szakszerű szerelést átalakítást papíron!
Válasz ND #24. hozzászólásáraÉn YOU TUBE-on láttam ZUK motort beépíteni T16-ba...
Sziasztok,
Van arra valamilyen lehetőség hogy egy traktorba (T25) másfajta motor (Pl autóé) kerüljön, és legyen vizsgája?
Csinált már valaki hasonlót?
Előre is köszi
Helo itt sok hozzáértő ember van ahogy vissza olvastam. Remélem tudtok segíteni, hidraulikáról lenne szó. Csináltam egy trabant motoros kistraktort amire hidraulika is került a baj a vezérszeleppel van egy több tagból álló orsta márkájú vezértömb van rajta 2es müködésü Álítólag a forschitt kombájnok valameikén volt ilyen. A probléma az hogy nem tartja meg a gépet a 3ponton felemeli sőt ha tuskót teszek a hidraulikakarok alá a traktor seggét is fel emeli, de nem tartja meg és nem szépen lassan engedi vissza mint amikor kopott a szelep hanem mintha egyből áthúznám a másik állásba. Van rajta 2szelep az egyik a biztonsági(tulfolyó) a másik pedig a nyomást álíthatja mert lassaban vagy gyorsabban emel tőle a gép. Tudnátok segíteni? Vagy valaki ismeri ezt a szelepet?
Válasz #21. hozzászólásra
Szia! Azért köszönöm,hogy foglalkoztál a témával.Az a helyzet,hogy ez már így van építve 20-as és 16-os kerekekkel erre kell kitalálnom valamit,ha nem akarom újból építeni az egészet.
Bocs!
Nem a 19.-re akartam válaszolni, hanem csak úgy általban!
Válasz #19. hozzászólásra
Hali!
Felejtsd el a difit a két tengely közzé!
Azért, mert akkor midig az a kereket vagy tengejt fogja hajtani, amelyik a legkönnyebben csúszik, ami nem nagy ekőny egy traktornál.
Inkább legyenek egyforma kerekeid, egyforma áttétellel és kapcsolható az öszkerékhajtás.
Így, csak akkor kapcsolod be, ha szükség van rá.
Válasz #18. hozzászólásra
Ebben egyetértünk a svédek tudnak kamiont gyártani. 1.7-es nissan dízel van az enyémben saját váltóval diffije lehegesztve és így hajt egy kardánon keresztül most egy nysa váltót.A motort kb. fél ford.-on használom nem kell nagyobb teljesítmény.Legnagyobb terhelés talán a szántás kétfejes ekével (lovas ekefejek).Már volt 4x4-es, lánchajtás volt az osztómű,de azt nem szerette a zsuk váltó.
Válasz #16. hozzászólásra
Bocs az elöbb elszámoltam a dolgokat (kicsit még érzem a tegnap estét) 16-os: 260cm
20-as: 321.5cm
1.23 -as áttétel.
Válasz #16. hozzászólásra
Terhelés alatt használva (PL: talajmunkák) lehet kevés lesz a Niva váltó, a Scania a legjobb kamionokat gyártja szerintem a földön ne hasonlítsd a Nivához.
Válasz #15. hozzászólásra
Már számoltam most nincs előttem 1.2-1.3 között van az áttétel (6.00-16,8.3-20).Állandóan differálna az biztos,Én abból indultam ki,hogy kanyarban is elég nagy ford.szám különbség adóthat a kétoldali kerék között(pl.:szerpentin).Egyik ismerősömnek volt egy 124 c-s scaniája 6x6-os állandó összkerekes ,előre valamennyivel szélesebb és nagyobb kerék volt szerelve mint a gyári hátsók(ne kérdezd miért),rengeteget dolgozott neki hiba nélkül.
Válasz #13. hozzászólásra
Sziasztok!
Szerintem sok ekkora különbség a két kerék között, mert gyárilag a Niva kiegyenlitő diffije "alig" golgozik, ehez képest ebbe a gépbe fojamat diferálna.A másik a 16 os kerék kerülete durván számolva:1320 cm a 20-as durván: 2060 , ez szerintem messze nem 20 % eltérés.
Válasz #13. hozzászólásra
Elméletileg talán igen bár nem vagyok benne anyra az ilyen építésekben .
Válasz #12. hozzászólásra
Akkor szerinted a terepváltóban lévő differenciálmű nem tud kiegyenlíteni 1.2-es áttételt?Én is tudom,hogy egyforma kerekekkel egyszerűbb lenne ,de akkor szinte újból kellene építenem a gépet
Válasz #11. hozzászólásra
Nem szerencséd , akkor inkább 16-os kerék mindenhol vagy 20 as . Ha külömböző akkor össze kell hozni a hajtásokat mert külömben nagyon fogja a motort vagy zélsőséges esetben valami enged és akkor törik szakad .
Sziasztok! Már régóta kerestem ilyen oldalt ahol a sajátkészítésű traktorokról,gépekről lehet tapasztalatokat,ötleteket cserélni.Ti tudtok olyan oldalról amelyiken képeket is lehet találni? Mi a véleményetek ,az én traktoromnak elöl 16" ,hátul 20"-os kerekek vannak szeretném megoldani a 4x4-es hajtást egy lada niva terepváltóval (első-hátsó kardán között difi van) elvileg működnie kellene? Bocs ha hosszúra sikerűlt,és előre is köszönöm a hozzászólásokat!
Válasz #7. hozzászólásra
Üdv! Ha jól nézem egy P12 vagy egy TLF blokk van benne és egy Brigss 14Le motort akarok helyette. Mit gondolsz jó lesz?
Most viccen kívül! az IFA motor kevesebbet is fogyasztana és 2000-es fordulaton 100LE, ami csak 10 LE-vel nagyobb mint a 952-esé, de a fordulat ugyan akkora lenne mint a 892-es és a 952-es motorjáé.
Ti már hallottatok olyanról, hogy IFA motor van a 82-esbe.
Nekem mesélték, de nem tudom,hogy férne el benne.
Mondjuk egy IFA motoros 952.2-est el tudnék képzelni :-)
Szántás közben 14 éitert fogyasztana.
Válasz #6. hozzászólásra
Válasz #4. hozzászólásra
És milyen motor ketyeget benne? Mi a véleményed amit írtam?
Válasz #4. hozzászólásra
Üdv! Ha jól emlékszem Öskűről vette az apósom.
Válasz #3. hozzászólásra
Üdv! Zalából. Miért?
Válasz #1. hozzászólásra
Melyik megyéből irsz?
Üdv! Van egy egyedi készítésű 2tengelyes kistraktorom tz-4k mintára, pannónia motorral. Lecserélném a pannónia motort egy oldalhajtásos Briggs motorra. Mi a véleményetek? Hány lóerős motort tegyek bele, és hogy megvalósítható-e? Vagy valami ötlet? Köszi!