Hirdetés
Fórum
A jövő traktorai - elektromos, hibrid?
Létrehozta: VMisi , 2021-01-26 15:12:31
Kedvencekhez
Segítség
Cikkajánló
Támogatott tartalom
29 hozzászólás
Válasz máris szomszéd #26. hozzászólásáraNem csak Mtz-n.... itt egy pár településsel odébb rajta van a tartály a Rábán meg a Tm 190-esen is.... Utána is fogok járni, mi vele a tapasztalat
Válasz máris szomszéd #26. hozzászólásáraItt csinálták nálunk anno!Dízel-gáz bt!
Válasz máris szomszéd #26. hozzászólásáravan itt több is olyan sőt még dózer is, mtz még erősebb ha is rákapcsolod a gázt.
Két éve voltam izsákon (ha jól emlékszem) és ott egy embernek volt kettő diesel-gáz működésű mtz-je.
Teljesen legális lepapírozva forgalmiban bejegyezve.Viszont több ilyen tudtommal nincs.
Semmi extra sima gázreduktor az adagolónál meg elvéve az anyag.Persze kicsit bonyolultabban de a lényeg ennyi.
Azt mondta,hogy füst nincs,láttam is menet közben.
Csak hát ha a nagyvezír ezt nem akarja akkor mit lehet tenni?
Válasz mtz1221 #16. hozzászólásáraAz régi beépítésű volt. Ott nem volt számítógép.
Válasz mtz1221 #23. hozzászólásáraTudod jól, hogy nem győz mindíg az egyszerű gondolkodás és ésszerűség!
Válasz A.I. #21. hozzászólásáraAz a röhejes több mint valószínű ha az adblue egr ilyen olyan elő utóégetők helyett,a gyárban dizájnosan eldugnák beszerelnék a gáz üzemet nem lenne drágább,de ugyanazt tudná minden szinten.
Válasz A.I. #14. hozzászólásáraMolnár Feri csinálta Páhiban.
http://molnarautogaz.hu/
Ausztráliában és az olaszoknál is működik.
Raktak 50-es Mtz-re is tesztelni.
Nyomatékosabb, kevesebb gázolaj fogy és nincs korom.
De a magyar közlekedési hatóság nem engedélyezi.
Abba is hagyták a teszteket.
Pedig régóta foglalkoznak LPG-vel.
A kamionos akinek benne volt az autójában, sírva fakadt amikor kifogyott a gáz, mert annyival gyengébb lett a teljesítmény csak gázolajjal.
Kiszámolták, hogy évi 100.000 km futásnál 1 millió a költség megtakarítás.
Az tíz kamionnál 10 millió/év.
Válasz mtz1221 #20. hozzászólásáraLátod, de ha én hozok egyet lengyelből vagy osztrákból, azt elfogadja a hatóság! Idehaza meg örök ár, és lehet nem is sikerül, mert lesz érték, ami romlik!
Ilyen világ ez....
Válasz A.I. #19. hozzászólásáraKi gondolta volna.Ez megint nálatok meg nálunk lesz majd csak gond.
kövön=lövöm
kövön=lövöm
Válasz .Richard. #15. hozzászólásáraKíváncsiságból rákerestem, ott a link, tanulságos! Nem kövön le, olvassátok kicsit Ti is!
A számokra nem jól emlékeztem, de vegyesen működik, az még jól rémlett!
Válasz .Richard. #15. hozzászólásáraDe miért lenne kevesebb lóerő ?Nekem a 2 utolsó autóban számítógépes volt.Hidegben benzinen indúlt,40 fokos motornál meg gázon.Belerakáskor kérdezte a mester mennyi lóerőt akarok,laptoppal úgy kalibrálta be.
Válasz A.I. #13. hozzászólásáraErről 95ben nem volt szo. Volt benzin ami gáz is lehet'akkori gázos Opel benzinnel indult mikor meleg lett lekapcsoltad a benzint gázt bekapcsoltad azt a gáztol gyengén de ment. Mikor leálitod akkor meg gáz le mikor rángat benzi be. Meg volt a dizel. Szerintem a dizellel a gond a te verziodban az adagolosokkal kopogást meg az előgyujtást 2különböző üzemanyagnál lehetetlen megoldani. De a crd lehet meg tudja. Ott bármikor tud gyujtani. Amugy meg lehet 150lovas motor csak 120as lesz???
Válasz A.I. #13. hozzászólásárahttps://www.google.com/amp/s/totalcar.hu/magazin/technika/2015/05/25/miert_nincs_magyarorszagon_dizel-gaz/amp
Itt nagyobb tudósok írják le nálam mi a szösz van!
Válasz .Richard. #12. hozzászólásáraNem gépészmérnök vagyok, de a Diesel gáz üzeme megoldott, legalábbis középsuliban autószerelőként említették meg nekünk(2000es évek eleje), hogy valamiféle vegyes dízel gáz üzem, ami működik, minmalizált, ha jól emlékszem 10% körüli Diesel befecskendezés mellett+gáz és semmilyen gyújtás rendszer, hanem hagyományosan öngyullad!
Rég volt, nem tudom jól emlékszem-e, többet nem foglalkoztunk a témával.
Azt viszont nem tudom, ha működik miért nem terjedt el jobban 2 évtized alatt!
Válasz mtz1221 #7. hozzászólásáraErre most nem lesz időm. De dizel motor a sürités miatt'pl égéstér kialakitás plusz gyujto szikra hiányában sose lesz gázos. Annak vmi benzinmotoros fejnek meg dugonak kell lennie. Ha porlaszto helyén gyertya van befaragva akkor is az égéstér dizelé. Akkor fojtoszelep is kéne. Valami mérnök talán tud erről bővebben kifejteni.
Válasz VMisi #9. hozzászólásáraValami hirekben volt'hogy talán Német teherszállitot alkottak xdarabot gázost. De gázolajjal is megy. Tehát van akarat.
Válasz VMisi #9. hozzászólásáraPénz pénz pénz.Úgyanúgy mint az egészséged meg idő nap előtti hallálunk sem érdekel senkit,csak a dollár milliárdok menyjennek a számlájukra.30 éve már megmondták hogy a földgáztól nincs jobb olcsóbb környezetbarátabb üzemanyag,mégis még mindig itt tartunk.
Válasz mtz1221 #3. hozzászólásáraEz igaz. Volt ilyen traktor már, de csend van erről. A traktorokon kívűl a hajókat nem értem, hogy miért nem gázosak. Nem is LPG hanem a földgázzal üzemelő lenne még jobb, azon belül is a cseppfolyósítottal. A hajók folyamatos üzeműek, a hűtést a tengervíz által jobban meg tudják oldani, illetve ütközés esetén nem lenne akkora tengerszennyezés, csak "kisebb" levegőszennyezés.
Válasz Földönfuto #2. hozzászólásáraHát én az autóknál sem gondoltam, hogy ilyen gyorsan lesz a váltás. Már van olyan ország ahol x év múlva csak elektromos autót lehet majd forgalomba helyezni. Több autógyár bejelentette, hogy eddig vagy addig gyárt vagy fejleszt dízel motort.
Válasz .Richard. #6. hozzászólásáraITT kell szétnézni hátha lesz válasz.Targoncára van külön cég nálunk,ott ledobják az adagolót tesznek helyette elosztó fejet,porlasztó vagy fáklya helyett meg gyertyát.Autóból is én marha vettem dieselt mikor előtte gázosak voltak.Itt 500 euró az beszerelés meg atesztálás,utánna 10 évig 4-5-6 euróból járod a 100 km-reket.
Válasz mtz1221 #4. hozzászólásáraNa de azok benzin motorok voltak. Ez a traki akkor egy benzin motor? Mert a dizelbe jába megy gáz. Vagy van valami uj megoldás? Mi gyujtja be a hengerben?
Válasz mtz1221 #3. hozzászólásáraHa olyan lesz mint annak idején az e85 akkor hamar felmegy majd az ára csonka honban.
Válasz mtz1221 #3. hozzászólására
Válasz VMisi #1. hozzászólásáraÉn 4 gázos autón már túlvagyok,nem bánnám ha a traktorok is elmennének a gáz irányába.Olcsó lenne az üzemanyag,nem kellene a vacak környezetkímélő motor stb.
Válasz VMisi #1. hozzászólásáraOlyan hamar nemigen lesz váltás mint az autók esetében.És még ott se biztos,hogy az elektromos energia lesz a nyerő.Szerintem még 30-40 évig a hagyományos lesz munkában tőbbségében.
Ki mit gondol, ezek lesznek a jövő gépei?
Pár év múlva majd visszaolvassuk!