Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak618 FtEUR414.94 FtUSD394.48 FtCHF446.43 FtGBP499.75 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz psfanka #53. hozzászólásáraMenj el egy német használt boltba, ott válasz egy jó elektromos fűnyírót. Ahhoz nem kell semmi szerelői tudás, csak a hoszabitoval kell bajlódni
elvileg most halt meg a motor teljesen mert nincs kompresszió, nem is érdekel már. veszek másikat milyen benzines 4 ütemü funyirót ajánlanátok megfizethető áron?
Kicseréltem a gyertyát, indult elsőre jó volt nyírtam, majd útána még be inditottam több alkalommal is indult.
az erőséget lejebb vettem ( a rugot feljebb akasztottam, hogy ne egyen sok benzint)
indult de aztán fehéren füstölt, de nem állt le majd én le állitottam.
útána 5 perc múlva inditanám be, és nem birom a zzinort kihuzni, meg mintha kompresszio se lenne de pasz mert 5-8 cm nél többet nem jön a zsinor, ha meg véletlen jön akkor ilyen kattogos hang.
illetve mintha valami alkatrész feljebb csuszott volna.
Válasz psfanka #49. hozzászólásáraKell azon lenni olaj leeresztő csavarnak. Ha nem tudod melyik, akkor pucold ki az alját csinálj egy képet. Majd valaki megszerkesztve bekarikáza,hogy melyik az.
De nagy a valószínűsége,hogy a motor lesz a baj.
Köszönöm mindenki válaszát nagyon kedvesek vagytok!
4 ütemű a gép igen.
én szerintem nem a motor a baja.
sajnos most midnen zárva van pünkösd miatt itt, de az lesz hogy veszek 1 szivacsot meg egy gyertyát hozzá. friss olajam van, igen kb 3 deci olaj megy bele akkor mutattja low-és high között.
ha jól értem akkor melegen kell olajat cserélni, az a baj most be sem indul.
ha jól értem ezt ajánljátok:
1, vegyek gyertya kulcs, szivacs, gyertya.
2, a régi gyertyával inditsam be. ami kb 15-20 percet bir ki útána lefog állni mert beköpi és 10 perc útán öntsem ki az egész olajat belőle ( ezt csak úgy tudom kivitelezni ha felemelem és eldöntöm a megfleelő szőgben hogy ki folyon nicns szerszámom a le engedo gombhoz ha van rajta egyátalán nem nagyon figyeltem eddig)
3, kicserélem az olajat az egészet, gyertyát is kciserélem és elvileg jó lesz? nem fogja már beköpni a gyertyát ?
Üdv!
Hát mindenki nem lehet ebben a szakmában profi!
Általában,ha új gépet vásárolunk,ahhoz szoktak adni termék ismertetőt,amiben részletesen leírják mit kell bizonyos idő közönként végre hajtani.
Ennek hiányában általában az internet a jó barátod!
Kezdjük akkor az elején.
1.Ha még elindul a fűnyíró,akkor járasd 5-10 percet.
2.Ha marad benzin a tankban,akkor oldalára fordítva öntsd ki vagy fecskendővel szívd ki!
Ha lehúzod a tanknál a benzin csövet ,úgy is le lehet engedni!
3.Ha alul nincs olaj leengedő csavar,akkor a beöntő nyíláson keresztül öntsd ki az olajat!
4.Minden fűnyírón van nívópálca (min-max ,jelzéssel),addig öntsed olajjal míg két jel között nem lesz!
Természetesen vízszintbe legyen a fűnyíró!
Az olaj mennyisége fűnyírónként változik,de ilyen kisebb gépekben általában 4-6 deci olaj megy.
Bármelyik kapálógépes boltban,gazdaboltban,autósboltban lehet vásárolni.
Mivel ezeknek a gépeknek nincsen vízhűtése,ezért kicsit magasabb hőfokon dolgoznak,ezért vehetsz olyan olajat ami bírja ezt!
5. Ha neked 10 évig elment a gyújtógyertyád,akkor próbálj meg haszonlót vásárolni és csere.
6.Nézd meg,hogy el látták-e benzin szűrővel ezt a típust!
Ha nem, akkor érdemes új szűrőt beiktatni új benzin csővel.
7.Levegő szűrőt is mossad ki,oldószeres vízben vagy cseréld ki!
8.Érdemes levenni a kasza kést,mivel az is kopik,éleztesd meg szakboltban!
9.Én minden fűnyírás után,kiszoktam vízzel pucolni az alját.(Természetesen ha kihűlt!)
Szezon végén meg olajjal lekenem.
10.Ne sajnáld a 100-as benzint belőle,ha szezon végén leteszed mindig járasd ki belőle a benzint!
11.Én az olajszintet általában minden fűnyírás előtt ellenőrzöm,ha a tárolás helyén olajat találsz,akkor semmiképpen ne indítsd el,mert szimmeringes a motorod!
12.Ha a gyertya felé lejt a fűnyíród (tárolás),akkor is kormos lesz a gyertyád!
Inkább mindig hátrafelé álljon a fűnyírod!
Ha ezeket betartod,akkor sokáig elmegy a géped!
Persze semmi nem tart örökké!!!!
Talán tudtam segíteni Pisti.
Válasz psfanka #44. hozzászólásáraHát ezért döglenek.meg a fűnyirok. Ha lehet cserélj legalább 10 percenként olajat mert tele lehet mocsokkal. 2szer nem ártana egymás után. Pár deci a mennyisége gondolom. Nem sok az. A légszűrőt lehet ki sem tudod mosni. Tegyél ujat. Van amelyik a koszos szűrő miatt a kartergázcsövön vagy a gyűrűknél a nagy vákum miatt szivja az olajat és elégeti. Igy beköpi a gyertyát. Ez a te eseted jelenleg. A berántot meg vedd le wd 40nel fujkáld be a kötél visszatekerőrugonál. Akkor elvileg jo lesz. Gyertyahézag kb. A körmöd vastagsága vagy 04 mili. A kés ne olyan legyen mint a bot. Kicsi éle legyen.
Válasz psfanka #44. hozzászólásáraAmit előttem írtak, azt csináld meg, keverék olajat leszámítva, mert ha jól sejtem 4 ütemű a gép!
Ami biztos, a szervizek hiánya kiütött!
Olajat nem úgy cserélünk, hogy rátöltögetünk a hiányra, aztán a gép "lecseréli magának" azzal, hogy amit csipked munka közben az a régi olaj, az új meg ottarad.
Ha nagyon fogy az olaj és erőtlen, akkor ki van a motor, elkopott, felhordja az olajat, elégeti, ezzel a gyertyát is szennyezi, beköpi!
Csinálj egy olajcserét,bde cseréldnke az egészet! Meleg motor ki az ócska olajat, bele az újat(az olaj elhasználódás miatt is eheti az olajat), vegyél egy új gyertyát, és egy új légszűrőt!
Ha a hiba ezek után sem szűnik meg, akkor sajnos a motor kopott!
Berántó az passz, lehet csak beakadt, egy szétszedés, tisztí tás, összeeakás, esetleg berántó zsinór csere megoldha a gondot, ha újra jelentkezne, ha nem akkor ne feszegessük a dolgot.
Ne csak a ps-nek legyél fanja !
Válasz psfanka #44. hozzászólásáraElőször is vegyél egy gyertya kulcsot.Aztan mosd ki vagy csereld ki a levegő szűrő szivacsot A benzinbe csak jó minőségű 2 T olajat tegyél Stihl Husqvarna és teljes vagy fél szlntetikust !! ne ásványi bazisut .a gyár álltak előírt keveresi arányt szigorúan tartsd be mert a sok olaj miatt még nő a koksz lerakodas a motorban. a gyertyát főleg meleg motornak ésszel húzd meg nehogy megszakitsd a menetet a hengerfejben !! Csináld magad majd megtanulod . ja és ne tankolás nyakig a tankot és akkor nem fog felül kijönni a benzin . Egyébként lehet azért áll le a motor mert nem szellőzik benzin beonto sapka .ha leáll a motor próbáld levenni a bronzot ha minimális vákuum is van benne akkor az a baja !!
Sziasztok! ne nevessetek ki, totálisan hozzá nem értő vagyok.
Van egy mtd thorx fűnyíró-m kb 10-12 éves ( elég nagy udvart és utcát vágok vele)
eddig nem volt semmi baja évente 1x olajat cseréltem vagyis azt is általában csak rátöltésel
a régit nem nagyon öntöttem ki belőle csak nagyon ritkán.
útobbi időben vagyis idén elkezdett sok benzint enni, eddig 5-7 literből lenyírtam egy szezont ( kb 12-15 alkalom, most 5 literből 3 nyírás jött ki.
- olyan probléma is jelenkezett hogy felül spriccelte ki a benzint a benzinsapkánál használat közben de elég dúrván, elöször visszaragasztottam a tetejét a sapkának mert levált pillanatragasztoval, majd beszereztem egy új tanksapkát következő évben, minimálisan itt is spricceli ha jól tele rakom benzinel. ( ezek szerint ezeken van kis lyuk) nos ez mennyire normális?
negyedik nyírás jött idén 15-20 perc útán leállt mintha gyenge lett volna a motor meg néha fehéren füstölt, de leginkabb akkor ha nem egyenes talajon toltam, de útána már viz szinten is. szóval leállt és útána már nem indult be. Szóltam egy valamennyire hozzá értőnek.
ő megnézte és ki volt lazulva a gyertya. lecsiszolta letisztitotta útána ment,
olyan furcsaságok még voltak idén hogy nem lehetet a berántó zsinort rendesenb kihuzuni csak ilyen 25-30 cm-re mert elakadt, de beindult úgyis , meg volt hogy alul megigaziotttam a kést és már engedte, de volt h ez sem oldotta meg de bebirtam inditani.
szóval nyírom megint megint leállt magától 15-20 perc útán hívom megint megnézte azt mondta beköpte az olaj a gyertyát, és valóban tiszta olaj volt meg fekete, megcsinálta megint mondtam neki hogy a motor meg olyan mintha gyenge lenne le akarna állni, kivette a szürőt azt a szivacsot , volt benne kb 1 kg kosz, mondta hogy mossam ki kis benzinel majd ha megszárad vissza rakjuk, de végül erre nem került sor csak ki lertt verve belőle a sok por meg a kosz. és kész visszrakta, inditom indul elsőre bivaly erős motor örültem hogy végre jó.
és most megin 15-20 perc útán leállt addig jó volt , a motor szerintem biztos hogy jó 99% de nem értek hozzá. mi lehet a baj menthető? amikor inditanám a motor kARBULÁL vagy hogy mondják vagyis bootol szóval szerintem az jó.
( lehetséges h volt mostanában olyan alkalom hogy több olaj volt benne kicsivel mint az optimális)
a segitségem szerint megint beköpte a gyertyát az olaj, lehetséges ez 15-20 perc használat útán?
az a baj nincs gyertya kulcsom megnézni
van itt még bármi esély ezt megcsinálni? fizetnék is érte ha valaki vágja, pestmegyeben vagyok.
Válasz .Richard. #41. hozzászólásáraKívül nincs hiba. Mert beakasztottam egy drótot és azzal be tudtam állítani a fordulatot. Csak akkor meg a benzin fröcsögött.
Válasz Maszek Zs #40. hozzászólásáraAlul van a bkokkon sok csavar. Leszeded akkor látod a röpsulyt forgattyuhá zat. Lehet ráhuzza maxra mert ott n em huzta vissza a rugo. .vagy kint a hiba. Meglá tod a hibá t!!!! Meg egy karburá tor felujito cakk pakk bele. Neked egy ora meloért já r igy 10 ezer ft.
Válasz .Richard. #36. hozzászólásáraLátta a szomszéd, hogy csináltam a fűnyírót. Most szólt,hogy az övé is rossz
Megnéztem. Felpörög maxra. De ennek a motorból jön ki a szabályzója. Plusz még mikor kipörög a gumicuminál fröcsög a benzin. Itt feladtam! Mondtam nem lehet meg csinálni!!
Sziasztok! Arra van ötletetek, hogy a TC138 ereje miért ment el egy rövid idő alatt? Egy gally miatt leesett az ékszíj, visszatettem. Ment minden jól, aztán a kések “ereje elment” kb fél óra használat után. Valamit elállíthattam a vágó asztalon? Előre is köszönöm!
Válasz .Richard. #36. hozzászólásáraVan egy olyan gyanúm,hogy mikor tankolom akkor a benzines kanna,rá csavarozható csőve tele van kosszal. Mikor tankolok kimosódik. A karbin olyan finom szűrők vannak,hogy ezt mind megfogták. A tankot ki mostam.
De ezt a hígabb olajat le eresztettem(de ez már most tiszta fekete) és feltöltöm azzal ami volt is benne. Nem újjítok!
Válasz .Richard. #36. hozzászólásáraPersze hogy nem az olajtól. Viszont láttam leszaladt quad-ot, amit megöntöttek 68-as hidraulika olajjal, és el van vele már 2 éve. 10-40-est meg ette napi szinten.
Válasz Maszek Zs #35. hozzászólásárana ugye. Az a baj, a tulajdonosokat nem zavarja ha retkes benzint önt bele. Nem tudsz egy papir szűrőt rakni a benzincsőbe? Vagy nincs rajt cső? Mert akkor a hüvelygombás amőbát is belebaszhatják akkor is menni fog. Az áramfejlesztőm tankjába van apro fémreszelék ami a csap menetének faragásakor mehetett bele. Na az miatt nyitvamaradt 2szer a tűszelep. Igy dőlt bele a benzin. Nem tudom kimosni hülye peremes a beöntő. Papirszűrő megoldotta.
Sziasztok!
JÓ LETT!!!!! Szétszedtem a karbit kipucoltam. Rengeteg kosz volt benne!! De most jó!!!
Köszönöm mindenkinek a segítő hozzászolásokat!!!!!!!!!
Válasz Maszek Zs #31. hozzászólásáraKarburátor karbantartás, azért rángatja a regulátor. Szivatóval mit csinál? Mert lehet farsot szippant, nálam is a rotakapa volt ilyen, félszivatóval gyönyörűen ment.
Válasz Gumóka #30. hozzászólásáraÉn is ráhozom a szívbajt 5kg kalapáccsal!!!!!
Egyszer egy bácsi szólt,hogy nem pörög ki a rotakapája.
Annak úgy volt a gázkar mikor ráhúztad teljesen ott volt a szivató. Azt az öregnek alig tudtam elmagyarázni ne húzza annyira rá.(azt mondta oda kell neki húzni mert nem pörög annyira.)
Mikor félóráig magyaráztam meg untam mondtam csinálja.
El indult vele visszább löktem a kart az öreg nem győzött szaladni utána!!!!!
Válasz Maszek Zs #29. hozzászólásáraKülönben meg olyat csinál,hogy mikor be indul. Először nem is venni észre. De kis idő után egyre rosszabb lesz. Majdnem le áll (lassúl a főtengely nincs akkora hűtés) a szabályzó rá huzza neki gázt. Felpörög üzemi fordulatra akkor rögtön elveszi a gázt. Azt újra majdnem lefulad teljesen........
De mikor kezd felpörögni feketés füst jön ki belőle. És egy ilyen 2 perc járás után ki veszem a gyertyát tiszta korom.
Válasz Maszek Zs #29. hozzászólásáraCsak ne úgy csináld, mint itt az egyik bácsi. A rotakapája mindig a kert végében állt meg neki, visszacipelte, piszkálta, újra, megint megállt a kert végén. A fára fel volt akasztva a kapa, az öreg jól megszerelte vele a gépet.
Bevitte szerelőhöz, ott meg kérdezték, mi történt a géppel? Azt mondja rászakadt a polc a sufniba, a szerelő meg visszakérdezett, hogy ennyiszer?
Válasz B.Bali #24. hozzászólásáraMi szarik be? Amivel találkoztam az a szoro olajzo kerék leesik a tengelyről vagy eltörik. Igy nincs mindenhol olaj. A pumpással pl. Ha sokat nyirnak csak 20 fokos lejtőn oldalra akkor valamelyik oldalon nincs olajzás. Max ami rajta maradt a tengelyen. Ha a szimeringet alul kikeni a madzag vagy drot elfolyik az olaj. A tulaj sok esetben lusta megnézni az olajszintet. Meg cserélni. Ha egész nyáron vágok vele őszre nem feketedik meg az olaj. De idegen gépeken amiben cserélnek olajat állitolag ,abban mindig korom fekete olaj van. Valamit nem értek. Anno az asszony kocsijában is szerelő cserélt olajat . Mindeg fekete volt benne. Miota én cserélem barna szinű a pálcán 9ezer kmnél is. Valaki hazudik az olajcseréről. Ezt be kell vallani. Akkor itt miért az olaj a hibás? Műanyag dugattyusat még nem láttam. meg olyant sem,hogy az uj fűnyiro első olajcseréjekor mikor csillog a fémszemcsétől az olaj azt kimosta volna belőle egy csere olajjal. Ami ugye 7deci veszteség. Pedig sokat jelentene mert azt a fémet becsiszolja mindenhova.
Válasz .Richard. #23. hozzászólásáraIgen itt is használják páran 15-40 olajat.
Lehet a régebbi gépek mint a tiéd is elmennek vele de a mostaniak beszarnak miatta.
Válasz B.Bali #22. hozzászólásáraÉn mindenbe ugyan azt rakom. Dizelt. a csereidő fontos. A fűnyirok 20év felettiek. De mindenki azt önt bele amit jonak gondol. Van egy 80as évjáratu Briggs is.megszakitos. Az is eredeti. Pedig egy tartálykocsi benzint biztos lenyelt már. az önjáro ugy szintén. 8éve vettem rokontol. Ő már perselyezte a kerék hajto csapjait mert elkoptatta. Kb. Másfél ora egy nyirás neki. Hihetetlen mit kibirnak. Csak az önjáro megy most. Az a nagyobb. A kicsin egyszer elment a szelephézag. Az lett szétszedve a hézag miatt. Nagyon meg valami a kihajtásrol leesett fémdarab mint egy drot bekapta a vezértengely foga közé. Belapult az kerregett. Kiszedtem a drotdarab sehonnan nem hiányzik. Kb. 2mili hosszu. Na azota megy. Szoval semmi baja nem volt. A kaszaház váz sok helyen hegesztve. De birja. kicsin meg a tank repdt szét valamikor még. Meg a kerekei 2szer cserések lettek már. De a motor nem kopott el. Dízel motorolaj. Mert leszrom mit szeretne.
Válasz Maszek Zs #19. hozzászólásáraNa. Akkor szedd le a karburátort alatta van egy membrán. Az lesz a cserés. Feltehetőleg ha nem dül a kék füst belőle mert akkor mint irják az olajtol van. Minden fűnyiro szinte más karburátorral csinálják. De az elv ugyan az. Ha szerencséd van nem vezérlés meg süritési hiba lesz. Persze nem tudni mi van rajta szétkopva. előfordulhat a szabályzo szorul. Stb.
Válasz Maszek Zs #17. hozzászólásáraSok a benzin . Szerintem. Esetleg a légszűrő nagyon redvás. Amugy ne spirázd tul. Nem az olaj ott a hiba. Sokan nem cserélnek olajat vagy nagyon sokára. Igy kinyir mindent. Az a leg nagyobb baj. De vegyél olyant amit a gyárto ir. Igy nem te baszod el.
Köszönöm mindkettőtöknek!
Most kíváncsi is lettem! Mert beletöltöttem 5w30 de nem jó a fűnyíró. Mondjuk előtte is szarakodott. Ki szoktam takarítani és utána jó szokot lenni. De most olyat csinál mintha rángatnám a gázt rajta. És kormosodik is a gyertya.
Holnap veszek bele való olajat (Mol-nak direkt van 0,6-kiszerelésben)
Kíváncsi leszek jó-e lesz!
Meg írom mi lett a vége.
Válasz Maszek Zs #11. hozzászólásáraÉn is sokat szarakodtam ezzel. Ne rakj bele csak 10- 30- t. Menni fog bármilyen olajjal, de a 10 -30 olaj léghűtéses motorokhoz való. A többit enni fogja, és hosszabb távon elbassza a motort
Válasz mtz1221 #12. hozzászólására5w40-es mardt az autó olaj cserénél.
Liqui Moly olajból maradt de ami benne volt sima Mol 4t olaj.
Csak mert az első van a másodikat meg venni kellene. Plusz még, ha jobb is lenne akko nem veszek.
Válasz VMisi #8. hozzászólásáraElég sok márka szerel kohler motorral, ha jól tudom a husqvarna is. Kisebb kategóriásak mechanikusak például mtd, a nagyobbak hidrosak. Tudomásom szerint a husqvarna például már csak hidrosat forgalmaz.
55 hozzászólás
Válasz psfanka #53. hozzászólásáraúj benzinest
Válasz psfanka #53. hozzászólásáraMenj el egy német használt boltba, ott válasz egy jó elektromos fűnyírót. Ahhoz nem kell semmi szerelői tudás, csak a hoszabitoval kell bajlódni
milyet vegyek szerintetek?
elektromos funyiró + 50 méter hosszabitó az kb 25-30 a gép 16l a hosszabitó 41-46
hasznalt 4 ütemü funyiró 35 ezer
önjáros 4 ütemü funyiró használt de jó állapott 55k
boltban újonnan benzines funyiro 89k
fukasza 17k ( sose fukaszaltam még)
ti melyiket vennétek és milyen márkát?
kb 2hetente 1 órát max másfélróát használnam sik felületen
elvileg most halt meg a motor teljesen mert nincs kompresszió, nem is érdekel már. veszek másikat milyen benzines 4 ütemü funyirót ajánlanátok megfizethető áron?
Kicseréltem a gyertyát, indult elsőre jó volt nyírtam, majd útána még be inditottam több alkalommal is indult.
az erőséget lejebb vettem ( a rugot feljebb akasztottam, hogy ne egyen sok benzint)
indult de aztán fehéren füstölt, de nem állt le majd én le állitottam.
útána 5 perc múlva inditanám be, és nem birom a zzinort kihuzni, meg mintha kompresszio se lenne de pasz mert 5-8 cm nél többet nem jön a zsinor, ha meg véletlen jön akkor ilyen kattogos hang.
illetve mintha valami alkatrész feljebb csuszott volna.
csatoltam képeket
Válasz psfanka #49. hozzászólásáraKell azon lenni olaj leeresztő csavarnak. Ha nem tudod melyik, akkor pucold ki az alját csinálj egy képet. Majd valaki megszerkesztve bekarikáza,hogy melyik az.
De nagy a valószínűsége,hogy a motor lesz a baj.
Köszönöm mindenki válaszát nagyon kedvesek vagytok!
4 ütemű a gép igen.
én szerintem nem a motor a baja.
sajnos most midnen zárva van pünkösd miatt itt, de az lesz hogy veszek 1 szivacsot meg egy gyertyát hozzá. friss olajam van, igen kb 3 deci olaj megy bele akkor mutattja low-és high között.
ha jól értem akkor melegen kell olajat cserélni, az a baj most be sem indul.
ha jól értem ezt ajánljátok:
1, vegyek gyertya kulcs, szivacs, gyertya.
2, a régi gyertyával inditsam be. ami kb 15-20 percet bir ki útána lefog állni mert beköpi és 10 perc útán öntsem ki az egész olajat belőle ( ezt csak úgy tudom kivitelezni ha felemelem és eldöntöm a megfleelő szőgben hogy ki folyon nicns szerszámom a le engedo gombhoz ha van rajta egyátalán nem nagyon figyeltem eddig)
3, kicserélem az olajat az egészet, gyertyát is kciserélem és elvileg jó lesz? nem fogja már beköpni a gyertyát ?
Üdv!
Hát mindenki nem lehet ebben a szakmában profi!
Általában,ha új gépet vásárolunk,ahhoz szoktak adni termék ismertetőt,amiben részletesen leírják mit kell bizonyos idő közönként végre hajtani.
Ennek hiányában általában az internet a jó barátod!
Kezdjük akkor az elején.
1.Ha még elindul a fűnyíró,akkor járasd 5-10 percet.
2.Ha marad benzin a tankban,akkor oldalára fordítva öntsd ki vagy fecskendővel szívd ki!
Ha lehúzod a tanknál a benzin csövet ,úgy is le lehet engedni!
3.Ha alul nincs olaj leengedő csavar,akkor a beöntő nyíláson keresztül öntsd ki az olajat!
4.Minden fűnyírón van nívópálca (min-max ,jelzéssel),addig öntsed olajjal míg két jel között nem lesz!
Természetesen vízszintbe legyen a fűnyíró!
Az olaj mennyisége fűnyírónként változik,de ilyen kisebb gépekben általában 4-6 deci olaj megy.
Bármelyik kapálógépes boltban,gazdaboltban,autósboltban lehet vásárolni.
Mivel ezeknek a gépeknek nincsen vízhűtése,ezért kicsit magasabb hőfokon dolgoznak,ezért vehetsz olyan olajat ami bírja ezt!
5. Ha neked 10 évig elment a gyújtógyertyád,akkor próbálj meg haszonlót vásárolni és csere.
6.Nézd meg,hogy el látták-e benzin szűrővel ezt a típust!
Ha nem, akkor érdemes új szűrőt beiktatni új benzin csővel.
7.Levegő szűrőt is mossad ki,oldószeres vízben vagy cseréld ki!
8.Érdemes levenni a kasza kést,mivel az is kopik,éleztesd meg szakboltban!
9.Én minden fűnyírás után,kiszoktam vízzel pucolni az alját.(Természetesen ha kihűlt!)
Szezon végén meg olajjal lekenem.
10.Ne sajnáld a 100-as benzint belőle,ha szezon végén leteszed mindig járasd ki belőle a benzint!
11.Én az olajszintet általában minden fűnyírás előtt ellenőrzöm,ha a tárolás helyén olajat találsz,akkor semmiképpen ne indítsd el,mert szimmeringes a motorod!
12.Ha a gyertya felé lejt a fűnyíród (tárolás),akkor is kormos lesz a gyertyád!
Inkább mindig hátrafelé álljon a fűnyírod!
Ha ezeket betartod,akkor sokáig elmegy a géped!
Persze semmi nem tart örökké!!!!
Talán tudtam segíteni Pisti.
Válasz psfanka #44. hozzászólásáraHát ezért döglenek.meg a fűnyirok. Ha lehet cserélj legalább 10 percenként olajat mert tele lehet mocsokkal. 2szer nem ártana egymás után. Pár deci a mennyisége gondolom. Nem sok az. A légszűrőt lehet ki sem tudod mosni. Tegyél ujat. Van amelyik a koszos szűrő miatt a kartergázcsövön vagy a gyűrűknél a nagy vákum miatt szivja az olajat és elégeti. Igy beköpi a gyertyát. Ez a te eseted jelenleg. A berántot meg vedd le wd 40nel fujkáld be a kötél visszatekerőrugonál. Akkor elvileg jo lesz. Gyertyahézag kb. A körmöd vastagsága vagy 04 mili. A kés ne olyan legyen mint a bot. Kicsi éle legyen.
Válasz psfanka #44. hozzászólásáraAmit előttem írtak, azt csináld meg, keverék olajat leszámítva, mert ha jól sejtem 4 ütemű a gép!
Ami biztos, a szervizek hiánya kiütött!
Olajat nem úgy cserélünk, hogy rátöltögetünk a hiányra, aztán a gép "lecseréli magának" azzal, hogy amit csipked munka közben az a régi olaj, az új meg ottarad.
Ha nagyon fogy az olaj és erőtlen, akkor ki van a motor, elkopott, felhordja az olajat, elégeti, ezzel a gyertyát is szennyezi, beköpi!
Csinálj egy olajcserét,bde cseréldnke az egészet! Meleg motor ki az ócska olajat, bele az újat(az olaj elhasználódás miatt is eheti az olajat), vegyél egy új gyertyát, és egy új légszűrőt!
Ha a hiba ezek után sem szűnik meg, akkor sajnos a motor kopott!
Berántó az passz, lehet csak beakadt, egy szétszedés, tisztí tás, összeeakás, esetleg berántó zsinór csere megoldha a gondot, ha újra jelentkezne, ha nem akkor ne feszegessük a dolgot.
Ne csak a ps-nek legyél fanja !
Válasz psfanka #44. hozzászólásáraElőször is vegyél egy gyertya kulcsot.Aztan mosd ki vagy csereld ki a levegő szűrő szivacsot A benzinbe csak jó minőségű 2 T olajat tegyél Stihl Husqvarna és teljes vagy fél szlntetikust !! ne ásványi bazisut .a gyár álltak előírt keveresi arányt szigorúan tartsd be mert a sok olaj miatt még nő a koksz lerakodas a motorban. a gyertyát főleg meleg motornak ésszel húzd meg nehogy megszakitsd a menetet a hengerfejben !! Csináld magad majd megtanulod . ja és ne tankolás nyakig a tankot és akkor nem fog felül kijönni a benzin . Egyébként lehet azért áll le a motor mert nem szellőzik benzin beonto sapka .ha leáll a motor próbáld levenni a bronzot ha minimális vákuum is van benne akkor az a baja !!
Sziasztok! ne nevessetek ki, totálisan hozzá nem értő vagyok.
Van egy mtd thorx fűnyíró-m kb 10-12 éves ( elég nagy udvart és utcát vágok vele)
eddig nem volt semmi baja évente 1x olajat cseréltem vagyis azt is általában csak rátöltésel
a régit nem nagyon öntöttem ki belőle csak nagyon ritkán.
útobbi időben vagyis idén elkezdett sok benzint enni, eddig 5-7 literből lenyírtam egy szezont ( kb 12-15 alkalom, most 5 literből 3 nyírás jött ki.
- olyan probléma is jelenkezett hogy felül spriccelte ki a benzint a benzinsapkánál használat közben de elég dúrván, elöször visszaragasztottam a tetejét a sapkának mert levált pillanatragasztoval, majd beszereztem egy új tanksapkát következő évben, minimálisan itt is spricceli ha jól tele rakom benzinel. ( ezek szerint ezeken van kis lyuk) nos ez mennyire normális?
negyedik nyírás jött idén 15-20 perc útán leállt mintha gyenge lett volna a motor meg néha fehéren füstölt, de leginkabb akkor ha nem egyenes talajon toltam, de útána már viz szinten is. szóval leállt és útána már nem indult be. Szóltam egy valamennyire hozzá értőnek.
ő megnézte és ki volt lazulva a gyertya. lecsiszolta letisztitotta útána ment,
olyan furcsaságok még voltak idén hogy nem lehetet a berántó zsinort rendesenb kihuzuni csak ilyen 25-30 cm-re mert elakadt, de beindult úgyis , meg volt hogy alul megigaziotttam a kést és már engedte, de volt h ez sem oldotta meg de bebirtam inditani.
szóval nyírom megint megint leállt magától 15-20 perc útán hívom megint megnézte azt mondta beköpte az olaj a gyertyát, és valóban tiszta olaj volt meg fekete, megcsinálta megint mondtam neki hogy a motor meg olyan mintha gyenge lenne le akarna állni, kivette a szürőt azt a szivacsot , volt benne kb 1 kg kosz, mondta hogy mossam ki kis benzinel majd ha megszárad vissza rakjuk, de végül erre nem került sor csak ki lertt verve belőle a sok por meg a kosz. és kész visszrakta, inditom indul elsőre bivaly erős motor örültem hogy végre jó.
és most megin 15-20 perc útán leállt addig jó volt , a motor szerintem biztos hogy jó 99% de nem értek hozzá. mi lehet a baj menthető? amikor inditanám a motor kARBULÁL vagy hogy mondják vagyis bootol szóval szerintem az jó.
( lehetséges h volt mostanában olyan alkalom hogy több olaj volt benne kicsivel mint az optimális)
a segitségem szerint megint beköpte a gyertyát az olaj, lehetséges ez 15-20 perc használat útán?
az a baj nincs gyertya kulcsom megnézni
van itt még bármi esély ezt megcsinálni? fizetnék is érte ha valaki vágja, pestmegyeben vagyok.
Válasz Maszek Zs #42. hozzászólására41es hsz. első két sora.
Válasz .Richard. #41. hozzászólásáraKívül nincs hiba. Mert beakasztottam egy drótot és azzal be tudtam állítani a fordulatot. Csak akkor meg a benzin fröcsögött.
Válasz Maszek Zs #40. hozzászólásáraAlul van a bkokkon sok csavar. Leszeded akkor látod a röpsulyt forgattyuhá zat. Lehet ráhuzza maxra mert ott n em huzta vissza a rugo. .vagy kint a hiba. Meglá tod a hibá t!!!! Meg egy karburá tor felujito cakk pakk bele. Neked egy ora meloért já r igy 10 ezer ft.
Válasz .Richard. #36. hozzászólásáraLátta a szomszéd, hogy csináltam a fűnyírót. Most szólt,hogy az övé is rossz
Megnéztem. Felpörög maxra. De ennek a motorból jön ki a szabályzója. Plusz még mikor kipörög a gumicuminál fröcsög a benzin. Itt feladtam! Mondtam nem lehet meg csinálni!!
Sziasztok! Arra van ötletetek, hogy a TC138 ereje miért ment el egy rövid idő alatt? Egy gally miatt leesett az ékszíj, visszatettem. Ment minden jól, aztán a kések “ereje elment” kb fél óra használat után. Valamit elállíthattam a vágó asztalon? Előre is köszönöm!
Válasz .Richard. #36. hozzászólásáraVan egy olyan gyanúm,hogy mikor tankolom akkor a benzines kanna,rá csavarozható csőve tele van kosszal. Mikor tankolok kimosódik. A karbin olyan finom szűrők vannak,hogy ezt mind megfogták. A tankot ki mostam.
De ezt a hígabb olajat le eresztettem(de ez már most tiszta fekete) és feltöltöm azzal ami volt is benne. Nem újjítok!
Válasz .Richard. #36. hozzászólásáraPersze hogy nem az olajtól. Viszont láttam leszaladt quad-ot, amit megöntöttek 68-as hidraulika olajjal, és el van vele már 2 éve. 10-40-est meg ette napi szinten.
Válasz Maszek Zs #35. hozzászólásárana ugye. Az a baj, a tulajdonosokat nem zavarja ha retkes benzint önt bele. Nem tudsz egy papir szűrőt rakni a benzincsőbe? Vagy nincs rajt cső? Mert akkor a hüvelygombás amőbát is belebaszhatják akkor is menni fog. Az áramfejlesztőm tankjába van apro fémreszelék ami a csap menetének faragásakor mehetett bele. Na az miatt nyitvamaradt 2szer a tűszelep. Igy dőlt bele a benzin. Nem tudom kimosni hülye peremes a beöntő. Papirszűrő megoldotta.
Sziasztok!
JÓ LETT!!!!! Szétszedtem a karbit kipucoltam. Rengeteg kosz volt benne!! De most jó!!!
Köszönöm mindenkinek a segítő hozzászolásokat!!!!!!!!!
Válasz Gumóka #33. hozzászólásáraItt nincs szivató 3 rá pumpálok rá húzom slusz kart,azt go.
Válasz Maszek Zs #31. hozzászólásáraKarburátor karbantartás, azért rángatja a regulátor. Szivatóval mit csinál? Mert lehet farsot szippant, nálam is a rotakapa volt ilyen, félszivatóval gyönyörűen ment.
Válasz Gumóka #30. hozzászólásáraÉn is ráhozom a szívbajt 5kg kalapáccsal!!!!!
Egyszer egy bácsi szólt,hogy nem pörög ki a rotakapája.
Annak úgy volt a gázkar mikor ráhúztad teljesen ott volt a szivató. Azt az öregnek alig tudtam elmagyarázni ne húzza annyira rá.(azt mondta oda kell neki húzni mert nem pörög annyira.)
Mikor félóráig magyaráztam meg untam mondtam csinálja.
El indult vele visszább löktem a kart az öreg nem győzött szaladni utána!!!!!
Válasz Maszek Zs #29. hozzászólásáraKülönben meg olyat csinál,hogy mikor be indul. Először nem is venni észre. De kis idő után egyre rosszabb lesz. Majdnem le áll (lassúl a főtengely nincs akkora hűtés) a szabályzó rá huzza neki gázt. Felpörög üzemi fordulatra akkor rögtön elveszi a gázt. Azt újra majdnem lefulad teljesen........
De mikor kezd felpörögni feketés füst jön ki belőle. És egy ilyen 2 perc járás után ki veszem a gyertyát tiszta korom.
Válasz Maszek Zs #29. hozzászólásáraCsak ne úgy csináld, mint itt az egyik bácsi. A rotakapája mindig a kert végében állt meg neki, visszacipelte, piszkálta, újra, megint megállt a kert végén. A fára fel volt akasztva a kapa, az öreg jól megszerelte vele a gépet.
Bevitte szerelőhöz, ott meg kérdezték, mi történt a géppel? Azt mondja rászakadt a polc a sufniba, a szerelő meg visszakérdezett, hogy ennyiszer?
Köszönöm mindenkinek!!!
Először olajat lecserélem vissza 4T-re. Azt ha akkor se jó akkor megyek tovább.
Válasz B.Bali #24. hozzászólásáraMi szarik be? Amivel találkoztam az a szoro olajzo kerék leesik a tengelyről vagy eltörik. Igy nincs mindenhol olaj. A pumpással pl. Ha sokat nyirnak csak 20 fokos lejtőn oldalra akkor valamelyik oldalon nincs olajzás. Max ami rajta maradt a tengelyen. Ha a szimeringet alul kikeni a madzag vagy drot elfolyik az olaj. A tulaj sok esetben lusta megnézni az olajszintet. Meg cserélni. Ha egész nyáron vágok vele őszre nem feketedik meg az olaj. De idegen gépeken amiben cserélnek olajat állitolag ,abban mindig korom fekete olaj van. Valamit nem értek. Anno az asszony kocsijában is szerelő cserélt olajat . Mindeg fekete volt benne. Miota én cserélem barna szinű a pálcán 9ezer kmnél is. Valaki hazudik az olajcseréről. Ezt be kell vallani. Akkor itt miért az olaj a hibás? Műanyag dugattyusat még nem láttam. meg olyant sem,hogy az uj fűnyiro első olajcseréjekor mikor csillog a fémszemcsétől az olaj azt kimosta volna belőle egy csere olajjal. Ami ugye 7deci veszteség. Pedig sokat jelentene mert azt a fémet becsiszolja mindenhova.
Válasz Maszek Zs #17. hozzászólásáraÉs nézd meg tényleg a membránt, ott lesz egy pici szakadás.
Válasz Maszek Zs #17. hozzászólásáraVan direkt fűnyírókba makita, briggs olaj is 0,6 -os, a makita olcsóbb.
Válasz Maszek Zs #19. hozzászólásáraDugulása van, azért jár egyenetlenül.
Karbipuccen', oszt' hasít.
Válasz .Richard. #23. hozzászólásáraIgen itt is használják páran 15-40 olajat.
Lehet a régebbi gépek mint a tiéd is elmennek vele de a mostaniak beszarnak miatta.
Válasz B.Bali #22. hozzászólásáraÉn mindenbe ugyan azt rakom. Dizelt. a csereidő fontos. A fűnyirok 20év felettiek. De mindenki azt önt bele amit jonak gondol. Van egy 80as évjáratu Briggs is.megszakitos. Az is eredeti. Pedig egy tartálykocsi benzint biztos lenyelt már. az önjáro ugy szintén. 8éve vettem rokontol. Ő már perselyezte a kerék hajto csapjait mert elkoptatta. Kb. Másfél ora egy nyirás neki. Hihetetlen mit kibirnak. Csak az önjáro megy most. Az a nagyobb. A kicsin egyszer elment a szelephézag. Az lett szétszedve a hézag miatt. Nagyon meg valami a kihajtásrol leesett fémdarab mint egy drot bekapta a vezértengely foga közé. Belapult az kerregett. Kiszedtem a drotdarab sehonnan nem hiányzik. Kb. 2mili hosszu. Na azota megy. Szoval semmi baja nem volt. A kaszaház váz sok helyen hegesztve. De birja. kicsin meg a tank repdt szét valamikor még. Meg a kerekei 2szer cserések lettek már. De a motor nem kopott el. Dízel motorolaj. Mert leszrom mit szeretne.
Válasz .Richard. #21. hozzászólására5- 30 olajat akármilyen jó a a motor nem szabad belerakni.Az olyan híg mint a pisi, megzabálja időnap előtt.
Válasz Maszek Zs #19. hozzászólásáraNa. Akkor szedd le a karburátort alatta van egy membrán. Az lesz a cserés. Feltehetőleg ha nem dül a kék füst belőle mert akkor mint irják az olajtol van. Minden fűnyiro szinte más karburátorral csinálják. De az elv ugyan az. Ha szerencséd van nem vezérlés meg süritési hiba lesz. Persze nem tudni mi van rajta szétkopva. előfordulhat a szabályzo szorul. Stb.
Válasz Maszek Zs #17. hozzászólásáraAz nem az olajtól, vagy ha attól, akkor nagyon le van szaladva a motor.
Válasz .Richard. #18. hozzászólásáraKöszi neked is. le veszem a légszűrőt akkor is ezt csinálja. De kifujatom amúgy is mindig.
Válasz Maszek Zs #17. hozzászólásáraSok a benzin . Szerintem. Esetleg a légszűrő nagyon redvás. Amugy ne spirázd tul. Nem az olaj ott a hiba. Sokan nem cserélnek olajat vagy nagyon sokára. Igy kinyir mindent. Az a leg nagyobb baj. De vegyél olyant amit a gyárto ir. Igy nem te baszod el.
Köszönöm mindkettőtöknek!
Most kíváncsi is lettem! Mert beletöltöttem 5w30 de nem jó a fűnyíró. Mondjuk előtte is szarakodott. Ki szoktam takarítani és utána jó szokot lenni. De most olyat csinál mintha rángatnám a gázt rajta. És kormosodik is a gyertya.
Holnap veszek bele való olajat (Mol-nak direkt van 0,6-kiszerelésben)
Kíváncsi leszek jó-e lesz!
Meg írom mi lett a vége.
Válasz Maszek Zs #13. hozzászólásárahttps://oborudow.ru/hu/suspension/kakoe-maslo-luchshe-dlya-4-taktnyh-maslo-dlya-chetyrehtaktnyh/
Az a lényeg, hogy léghűtéses motorhoz való olajat tegyél bele.
Válasz Maszek Zs #11. hozzászólásáraÉn is sokat szarakodtam ezzel. Ne rakj bele csak 10- 30- t. Menni fog bármilyen olajjal, de a 10 -30 olaj léghűtéses motorokhoz való. A többit enni fogja, és hosszabb távon elbassza a motort
Válasz mtz1221 #12. hozzászólásáraÉs ami a legfontossabb, hogy köszönöm a tanácsot!!!!!
Válasz mtz1221 #12. hozzászólására5w40-es mardt az autó olaj cserénél.
Liqui Moly olajból maradt de ami benne volt sima Mol 4t olaj.
Csak mert az első van a másodikat meg venni kellene. Plusz még, ha jobb is lenne akko nem veszek.
Válasz Maszek Zs #11. hozzászólásáraMég 10w40-et is, télen úgysem nyírsz füvet. De ha előtte félszintetikus volt, akkor ez is az legyen.
Lehet tenni 10w30 helyett 5w40 sima kis fűnyíróba???
Válasz ferszem #9. hozzászólásáraMechanikusat is forgalmaz szerintem, briggs illetve kohler motorral szerelt is van!
Válasz VMisi #8. hozzászólásáraElég sok márka szerel kohler motorral, ha jól tudom a husqvarna is. Kisebb kategóriásak mechanikusak például mtd, a nagyobbak hidrosak. Tudomásom szerint a husqvarna például már csak hidrosat forgalmaz.
Válasz ferszem #7. hozzászólásáraErről a kohler motorral nem hallottam, ez is tud annyit mint a briggs vagy a honda?
Az újak milyen hajtásúak? Azok is hidrosak?
Murray LT60 van, eddig nem volt baja. Bármilyen is lesz, Briggs vagy kohler motorral vegyél. Ha használtat veszel, az idősebbekből kerüld a hidrosat.
Husqvarna tc 142t van 2éve, jó, erős. Vizes és nagy füvet nem szereti, sokszor bedugul tőle.