Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR411.02 FtUSD395.26 FtCHF439.37 FtGBP495.29 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz Gumóka #51. hozzászólásáraNem épp MTZ-ről lenne szó, de azokat a tömítéseket nyilván kicserélem, amit ki lehet, de vannak olyan részei a gépnek, ahonnan óhatatlanul folyik/szivárog az olaj. Pl. a váltóház oldalába gyárilag tömítés nélkül van benne a tlt kapcsoló segédkar, átmenő fékrudazat stb. szóval onnan gyakorlatilag lehetetlen elállítani a folyást, hacsak nem kenem tele tömítőpasztával vagy le nem engeded.Szerintem ebből a gépből már a gyárban is folyt az olaj.
Válasz TeljesenMindegy #53. hozzászólására O-ó a fotók megvannak szóval te csak gondolod de semmivel nem különb egy autó vizsgáztatás mint egy mtz műszaki vizsga fotó videó meg az isten se tudja hány kamera online közvetítti az egészet
Válasz Viszlai Péter #50. hozzászólásáraOlyan időpontot kell kérni, amikor egyedül vagy a géppel az egész állomáson.
Ha van egy kis mani, akkor nincs az az emtézé, ami megbukna.
Válasz Viszlai Péter #50. hozzászólásáraHivatalosan bukós, közúton meg a rendszám a rendszám is ugrik. Környezetszennyező.
Csak szerencsére a mezőgazdasági gépeket nem igazán nézik fokozottan.
Vizsgabázis függő is, azon a részen szerintem nagy akadályba nem fogsz ütközni, műszaki előtt mosd tisztára.
Egyébként a legjobb, ha szánsz rá időt és javítod a folyásokat, olcsóbb a tömítés, mint az olaj...
Üdv! Az lenne a kérdésem, hogy lassújármű(piros rendszámos) műszaki vizsgán mennyire szólnak az olajfolyásért, (ami nyilván nem a kormányműből, vagy hasonló "veszélyes" helyről folyik hanem akárhonnan máshonnan), illetve, mire érdemes figyelni, mielőtt vizsára viszem a gépet (Miskolc környéki állomásra)?
Rendszám nélkül közlekedő Mad Max-traktort fogtak Tolnában a rendőrök A Bátaszéki Autópálya Alosztály munkatársai ellenőriztek január utolsó napján egy, az M9-es autóúton közlekedő mezőgazdasági munkagépet, írja a Police.hu. A KRESZ szabályai szerint ez a jármű nem közlekedhetett volna az autóúton, de nem ez volt a legnagyobb baj.
A traktor adatainak ellenőrzése során kiderült, hogy már több, mint másfél éve lejárt a műszaki érvényessége. A mögé kapcsolt faaprító gépen pedig még rendszám sem volt.
A jármű vezetője elmondta, hogy az munkagépet külföldről hozták be Magyarországra, de még nem honosították, ezért nincsen rá rendszám. Arról nem tudott nyilatkozni, hogy a régi hatósági jelzés miért nincsen a gépen. A járőrök a szekszárdi traktorossal szemben szabálysértési eljárást kezdeményeztek, aki az eljárás során tudja majd tisztázni a felmerült ellentmondásokat......vajon mennyibe kerül...
Válasz ND #46. hozzászólásáramég a végén addig szemétkednek,hogy kitalálják az Mtz-re Rábára a füstmérést meg a zöldkártyát csak hogy vegyed az újat csilliókért vagy a kisebb gazdaságokat tönkretegyék..
Válasz Matyi50 #45. hozzászólásáraEzt jól megkavarták megint. Inkább bemásolom.
2évente kellene műszakira vinni a traktorokat,de a belföldön üzemben tartott gépekre mégse vonatkozik? Mindegy,hogy lassújármű vagy mg vontató?
A közúti járművek műszaki vizsgáztatásáról szóló rendelet módosítása (5/1990. (IV. 12.) KöHÉM) a traktorokat is jelentősen érinti. A T1b, T2b, T3b, T4.1b, T4.2b, T4.3b és T5 járműkategóriába tartozó mezőgazdasági vontatónál a „méhesházas” különleges felépítményű gépkocsinál és ilyen felépítményű pótkocsinál a T1b, T2b, T3b, T4.1b, T4.2b, T4.3b és T5 járműkategóriába tartozó mezőgazdasági vontató pótkocsijánál:
új jármű esetén négy évben,
használt jármű esetén az első használatba vétel évét követő három naptári éven belül három évben,
három naptári éven túl két évben
kell meghatározni az időszakos vizsgálat határidejét. Ugyanez a T1, T1a, T2, T2a, T3, T3a, T4, T4.1a, T4.2a, T4.3a jármű-kategóriába tartozó mezőgazdasági vontató és a kizárólag ehhez tartozó mezőgazdasági vontatóval vagy lassú járművel vontatható pótkocsi esetén öt év.
Ezzel párhuzamosan módosult a közúti járművek környezetvédelmi felülvizsgálatának szabályairól szóló rendelet (77/2009. (XII. 15.) KHEM-IRM-KvVM együttes rendelet).
Ez alapján a rendelet hatálya immár kiterjed a T1b, T2b, T3b, T4.1b, T4.2b, T4.3b kategóriába sorolt járműre is. Fontos változás, hogy a rendelet hatálya nem terjed ki:
a muzeális jellegű gépjárműre,
a kizárólag belföldön üzemben tartott T5, T1b, T2b, T3b, T4b, T4.1b, T4.2b, T4.3b kategóriába tartozó gépjárműre,
az 1980. január 1. előtt első alkalommal forgalomba helyezett, dízelmotorral meghajtott gépjárműre,
valamint az 5E, 5Z környezetvédelmi osztályba sorolt gépjárműre. (5E tisztán elektromos, 5Z egyéb nulla emissziós gépkocsi)
Mit is jelentenek a fent említett járműkategóriák?
Az alábbi leírással szeretnénk segíteni a gazdálkodóinknak besorolni a munkagépieket (167/2013/EU RENDELETE alapján):
„T kategória”: valamennyi kerekes traktor; az alábbi pontokban leírt kerekestraktor-kategóriák mindegyike a végén – tervezési sebessége szerint – kiegészül az „a” vagy „b” indexszel:
az „a” index azokat a kerekes traktorokat jelöli, amelyek legnagyobb tervezési sebessége legfeljebb 40 km/h;
a „b” index azokat a kerekes traktorokat jelöli, amelyek legnagyobb tervezési sebessége meghaladja a 40 km/h-t;
„T1 kategória”: azok a kerekes traktorok, amelyek járművezetőhöz legközelebb eső tengelyének legkisebb nyomtávja legalább 1150 mm, menetkész állapotban terheletlen tömegük meghaladja a 600 kg-ot, szabad magasságuk pedig legfeljebb 1000 mm;
„T2 kategória”: azok a kerekes traktorok, amelyek legkisebb nyomtávja 1150 mm-nél kisebb, terheletlen tömegük menetkész állapotban meghaladja a 600 kg-ot, szabad magasságuk legfeljebb 600 mm, és amennyiben a traktor tömegközéppontja (talajhoz viszonyított) magasságának és az egyes tengelyek átlagos legkisebb nyomtávjának hányadosa több mint 0,90, akkor a legnagyobb tervezési sebesség legfeljebb 30 km/h lehet;
„T3 kategória”: azok a kerekes traktorok, amelyek terheletlen tömege menetkész állapotban nem haladja meg a 600 kg-ot;
„T4 kategória”: a különleges rendeltetésű kerekes traktorok;
„T4.1 kategória” (nagy szabad magasságú traktorok): magas művelésű növények, például szőlőültetvények művelésére tervezett traktorok. Jellemzőjük a megemelt alváz vagy alvázrész, amely lehetővé teszi, hogy a gépek a kerekeik között egy vagy több ültetvénysort közrefogjanak, s azokkal párhuzamosan haladjanak. Kifejezetten olyan eszközök szállítására vagy működtetésére tervezték azokat, amelyek elöl, a tengelyek között, hátul vagy a rakfelületen vannak felszerelve. Működési helyzetben a traktor szabad magassága az ültetvénysorra merőlegesen mérve meghaladja az 1000 mm-t. Amennyiben (a talajhoz viszonyítva, alapfelszerelésű gumiabroncsokkal felszerelt járműnél) a traktor tömegközéppontja magasságának, valamint az összes tengely legkisebb átlagos nyomtávjának hányadosa több mint 0,90, a legnagyobb tervezési sebesség nem haladhatja meg a 30 km/h-t;
„T4.2 kategória” (extraszéles traktorok)”: nagyméretű traktorok, amelyeket elsősorban nagy mezőgazdasági területek művelésére terveztek;
„T4.3 kategória” (alacsony szabad magasságú traktorok): támasztókerettel, valamint egy vagy több teljesítményleadó tengellyel ellátott, négykerék-meghajtású traktorok, amelyek cserélhető berendezését mezőgazdasági vagy erdészeti használatra tervezték; műszakilag megengedett tömegük nem haladja meg a 10 tonnát, és kevesebb mint 2,5-szöröse a terheletlen, menetkész jármű tömegének, a tömegközpont pedig 850 mm-nél kisebb távolságra található a talajhoz viszonyítva, alapfelszerelésű gumiabroncsokkal felszerelt járműnél https://www.nak.hu/tajekoztatasi-szolgaltatas/mezogazdasagi-termeles/105374-gazdalkodokat-is-erint-a-jarmuvek-muszaki-vizsgaztatasaban-es-kornyezeti-felulvizsgalataban-bekovetkezo-valtozas?
Válasz Matyi50 #45. hozzászólásárapl csemetekerti ápolótraktor ami a hasa alá fogja a sort?
amit kiemeltél, az szerintem: ha magasabb mint széles akkor max 30-al mehessen
Válasz Erdőjaro #44. hozzászólásáraÚj T2 kategória csak úgy itthagyom: „T2 kategória”: azok a kerekes traktorok, amelyek legkisebb nyomtávja 1150 mm-nél kisebb, terheletlen tömegük menetkész állapotban meghaladja a 600 kg-ot, szabad magasságuk legfeljebb 600 mm, és amennyiben a traktor tömegközéppontja (talajhoz viszonyított) magasságának és az egyes tengelyek átlagos legkisebb nyomtávjának hányadosa több mint 0,90, akkor a legnagyobb tervezési sebesség legfeljebb 30 km/h lehet;
Ugye értitek?
"amennyiben a traktor tömegközéppontja (talajhoz viszonyított) magasságának és az egyes tengelyek átlagos legkisebb nyomtávjának hányadosa több mint 0,90, .."
Ki a p. találta már ezeket megint ki?
ja és szerencsére belföldi üzemeltetésü traktorok jó részére nem vonatkozik a szigorított műszaki
Válasz atisgyulai #40. hozzászólásáraElvileg ha még nem volt mg vontatóként bejegyezve,akkor lehet lassú járműként forgalomba helyezni! Mg vontató átalakításánál van egy olyan kötelem,hogy 65kw nál nagyobb Mg vontatót nem lehet lefelé minősíteni lassu járművé.
Na ezt cikkelyt értelmezik nkh igazgatóságok sajátosan megyénként különbözően és van ahol nem engedik valóban az első forgalomhahelyezést sem lassu jármüként,pedig ez nem így van.
Arról tud valaki konkrétan, hogy ha a megengedettnél nagyobb teljesítményű traktort akarunk "piros" rendszámra vizsgàztatni (vontatás kihúzva) akkor ennek mi a menete. Mezei vizsgaállomás is csinálhatja, vagy csak NKH?
Ja, és első m.o.-i forgalomba helyezés lenne!
Válasz pamko #33. hozzászólásáraNálunk meg az volt, hogy E jelzésűnek kell lennie! Különben bukta!
Mikor odébb álltak a kuncsaftok, akkor már csak annyit kért, hogy olyan legyen a munkalámpa , hogy foncsorja ne tükröződjön vissza!
A fényhidam nem olyan volt! ( a sárga figyelmeztető futófényről ne is beszéljünk)
Kérdeztem mi legyen? Azt mondta ne látszódjon! Fekete szikszallaggal leragasztottam!
Átment!
Válasz pamko #34. hozzászólásáraIgy van. Anno azt tanitották a suliban, hogy külső világitáshoz szükséges a helyzetjelző. Akkor ugye elöl 2 fény hátul 2 plusz rendszám. Mert lopni nem megyünk a szélességet meg jelezni kell. De manapság a menetfény meg kutyékfxa ezt már megcáfolja. Igy balesetveszélyes mert biztos van olyan marha aki régi auton csak azt kapcsolja igy sötét lesz a hátulja. A munkalámpán.meg ha van gyárilag kapcsolo akkor annak is működni kell. Manapság szerencsére kevés ledes van amin kapcsolo is van.
Válasz Nóri23 #31. hozzászólásáraAkkor rakjál fel egy automata vonofejet az annyi. Meg a vonoszárakat. Ha a gyárbol munkalámpa nélkül jött ki akkor le kell venni. Mert lehet ott ez miatt leszedetik. Tükrök is legyenek.
Válasz ferlindis1999 #1. hozzászólásáraVan a forgalmiban vontatás legalább 9tonna? Ha van a kkor kérj egy automata fejet kölcsönbe vizsgára. Akkor nem huzza le a vontatást. Ha nincs beirva akkor is vidd de azt lehet máshol fogják elrendezni. Vagy max uj forgalmi aztán beirják a 9tonnát ott. Gömbfejek ne logjanak. Gumi ne tükör sima legyen. Biztositás legyen. Tulajdonos ott legyen. Gyári világitások legyenek amik jok. De ha bemész el is mondják mi a követelmény.
Válasz rigás #23. hozzászólásáraBékéscsabán is volt olyan hely , hogy zsírkrétával át húzták a rendszámot a fényképhez, mondjuk azóta megszűnt a vizsgaállomás . Most ami van azt békésre viszem.
Válasz rigás #23. hozzászólásáraNálunk ilyen gond nincs. 2 max 3 évenként kitalálnak valami marhaságot, ami miatt rendszámot és forgalmit kell cserélni.
Válasz jetta #22. hozzászólásáraNyilván vannak itt is lazább helyek, inkább általánosságban értettem amit írtam észak Békési vagyok.
a törvényekről, amikor ment műszakira a lent említett átalakított pót a tervező mérnök szólt, hogy a festett rendszámot nem fogják díjazni, a vizsgán a vizsgabiztos meg öcsémnek szólt, hogy fesse le a traktor rendszámát is mert fakó és büntet érte a rendőr.
Válasz rigás #21. hozzászólásáraÉrdekes ez mert Orosházán szoktam látni piros rendszámmal IFA-t, azt Hódmezővásárhelyre hordják műszaki vizsgáztatásra,ott más a törvény
Válasz jetta #18. hozzászólásáraBizony, ezért itt az jár.
Szomszéd faluból (Békés) vettük a 6tonnás HW-t egyedi magasított felépítménnyel kamion kerékkel, két alkalommal átengedték 6 évvel ezelőtt már nem. Tervrajz készíttetés hivatalosan stb. szigorított a megyeszékhelyen 5 hónap, és lett rajt megint műszaki.
Válasz jetta #18. hozzászólásáraA régi munkahelyemen csináltak egy ősszel olyat, hogy a kisköbös nyerges pótokat kimagasították 4 méterre, elzavartak cukorrépázni, Szelestén meg mind a 4 pótról ugrott a rendszám...
Válasz rigás #16. hozzászólásáraMondjuk ennyiből áldom a fényképes adatbázist, volt már így műszakin, tehát azt már elfogadták valahol, innentől kezdve fakereszt.
Ezért mondom én mindig azt, ahány biztos, annyi szokás bázisonként, sajnos a jogszabályokat sokszor azok sem tudják értelmezni, alkalmazni, akiknek tudni kéne...
Válasz Gumóka #14. hozzászólásáraRégebben nem sokat adtak rá most már annál inkább,
nekünk 3 forgalmi ugrott már szám miatt, egy 50-esé egy póté meg legutóbb az utánfutó.
Van egy 50-esem azon még minden szám egyezik csak papírja nincs, csóri Guszti (mert ez a neve) kihúzott egybe 50 évet!
Válasz rigás #12. hozzászólásáraKicsit gyengén látszott, meg ütött is utólag. De hát 40 éves traktor, azt nem tudom, gyári e, mert öreg mtzken két egyforma számsort én még nem láttam.
Csak ez előtte Pest megyéhez tartozott( Tápiószele) ott volt hatóságin is, mert bele lett írva a mellékhajtás.
Aztán megnézte a biztosÚr, hogy előtte 2x is ezzel vizsgázott, így megcsinálta.
Jövőre kell majd vigyem ismét, igaz akkor már nagyfülkésként megy, csak nem eszi meg a fene
Válasz Gumóka #10. hozzászólásáraÍgy van állomása és vizsgabiztosa is válogatja megyén belül is, de nálunk igen szigorúak nagyon nem szeretik a piros rendszámot.
Mi volt a baj a számmal, már ha publikus.
Válasz Nóri23 #8. hozzászólásáraCsak jobb lehet mint itt Békésben, a nyáron vizsgázott kettő is elfelejtettük feltenni a vonófejet közölték, hogy a nélkül nincs pótkocsi sőt semmiféle vontatás. Valamint a vonófejen lenni kell címkének gyári számnak, és a hozzá tartozó gyári dokumentet is virítani kell különben az csak egy darab vas. Szerencsére van úgymond "hivatalosan megfelelő" acv vonónk címkével papírral.
Válasz Nóri23 #5. hozzászólásáraSárvédőgumik, tükrök, ablaktörlők. Képen meglegyen minden. Vizsgabázisa válogatja, két bázis között is lehet eltérés, nem kell ahhoz megyéket menni.
Tolna megye se egyszerű, Nekem az alvázszámon húzták a szájukat, el is mondták miért, azért lett meg, mert fényképes adatbázisban már vizsgázott vele, egyébként nem csinálták volna meg.
Válasz Nóri23 #5. hozzászólásáraAttól függően hogy melyik megye,bocs vármegye,ha békés akkor világítás,kormány és tartozékai (gömbcsuklók,stb.),fékek, munka lámpa nem világíthat csak külön , nagy fülkés biztonsági öv, pótkocsi húzó nem görbült,olaj folyás, ha van vízmelegítő érintés védelmi papír, kerék ék, porral oltó, ablaktörlő lapát, talán ennyi de attól függ milyen kedvük van. Sok sikert!
56 hozzászólás
Válasz Viszlai Péter #55. hozzászólásáraZsír a titok nyitja. Nem a tengelyt zsírozni,hanem az olajat.
Válasz Gumóka #51. hozzászólásáraNem épp MTZ-ről lenne szó, de azokat a tömítéseket nyilván kicserélem, amit ki lehet, de vannak olyan részei a gépnek, ahonnan óhatatlanul folyik/szivárog az olaj. Pl. a váltóház oldalába gyárilag tömítés nélkül van benne a tlt kapcsoló segédkar, átmenő fékrudazat stb. szóval onnan gyakorlatilag lehetetlen elállítani a folyást, hacsak nem kenem tele tömítőpasztával vagy le nem engeded.Szerintem ebből a gépből már a gyárban is folyt az olaj.
Válasz TeljesenMindegy #53. hozzászólására O-ó a fotók megvannak szóval te csak gondolod de semmivel nem különb egy autó vizsgáztatás mint egy mtz műszaki vizsga fotó videó meg az isten se tudja hány kamera online közvetítti az egészet
Válasz Viszlai Péter #50. hozzászólásáraOlyan időpontot kell kérni, amikor egyedül vagy a géppel az egész állomáson.
Ha van egy kis mani, akkor nincs az az emtézé, ami megbukna.
Válasz Viszlai Péter #50. hozzászólásáraAzért lemosod a gépet előtte?
Válasz Viszlai Péter #50. hozzászólásáraHivatalosan bukós, közúton meg a rendszám a rendszám is ugrik. Környezetszennyező.
Csak szerencsére a mezőgazdasági gépeket nem igazán nézik fokozottan.
Vizsgabázis függő is, azon a részen szerintem nagy akadályba nem fogsz ütközni, műszaki előtt mosd tisztára.
Egyébként a legjobb, ha szánsz rá időt és javítod a folyásokat, olcsóbb a tömítés, mint az olaj...
Üdv! Az lenne a kérdésem, hogy lassújármű(piros rendszámos) műszaki vizsgán mennyire szólnak az olajfolyásért, (ami nyilván nem a kormányműből, vagy hasonló "veszélyes" helyről folyik hanem akárhonnan máshonnan), illetve, mire érdemes figyelni, mielőtt vizsára viszem a gépet (Miskolc környéki állomásra)?
Rendszám nélkül közlekedő Mad Max-traktort fogtak Tolnában a rendőrök A Bátaszéki Autópálya Alosztály munkatársai ellenőriztek január utolsó napján egy, az M9-es autóúton közlekedő mezőgazdasági munkagépet, írja a Police.hu. A KRESZ szabályai szerint ez a jármű nem közlekedhetett volna az autóúton, de nem ez volt a legnagyobb baj.
A traktor adatainak ellenőrzése során kiderült, hogy már több, mint másfél éve lejárt a műszaki érvényessége. A mögé kapcsolt faaprító gépen pedig még rendszám sem volt.
A jármű vezetője elmondta, hogy az munkagépet külföldről hozták be Magyarországra, de még nem honosították, ezért nincsen rá rendszám. Arról nem tudott nyilatkozni, hogy a régi hatósági jelzés miért nincsen a gépen. A járőrök a szekszárdi traktorossal szemben szabálysértési eljárást kezdeményeztek, aki az eljárás során tudja majd tisztázni a felmerült ellentmondásokat......vajon mennyibe kerül...
Válasz ND #46. hozzászólásáramég a végén addig szemétkednek,hogy kitalálják az Mtz-re Rábára a füstmérést meg a zöldkártyát csak hogy vegyed az újat csilliókért vagy a kisebb gazdaságokat tönkretegyék..
Válasz Matyi50 #45. hozzászólásáraEzt jól megkavarták megint. Inkább bemásolom.
2évente kellene műszakira vinni a traktorokat,de a belföldön üzemben tartott gépekre mégse vonatkozik? Mindegy,hogy lassújármű vagy mg vontató?
A közúti járművek műszaki vizsgáztatásáról szóló rendelet módosítása (5/1990. (IV. 12.) KöHÉM) a traktorokat is jelentősen érinti. A T1b, T2b, T3b, T4.1b, T4.2b, T4.3b és T5 járműkategóriába tartozó mezőgazdasági vontatónál a „méhesházas” különleges felépítményű gépkocsinál és ilyen felépítményű pótkocsinál a T1b, T2b, T3b, T4.1b, T4.2b, T4.3b és T5 járműkategóriába tartozó mezőgazdasági vontató pótkocsijánál:
új jármű esetén négy évben,
használt jármű esetén az első használatba vétel évét követő három naptári éven belül három évben,
három naptári éven túl két évben
kell meghatározni az időszakos vizsgálat határidejét. Ugyanez a T1, T1a, T2, T2a, T3, T3a, T4, T4.1a, T4.2a, T4.3a jármű-kategóriába tartozó mezőgazdasági vontató és a kizárólag ehhez tartozó mezőgazdasági vontatóval vagy lassú járművel vontatható pótkocsi esetén öt év.
Ezzel párhuzamosan módosult a közúti járművek környezetvédelmi felülvizsgálatának szabályairól szóló rendelet (77/2009. (XII. 15.) KHEM-IRM-KvVM együttes rendelet).
Ez alapján a rendelet hatálya immár kiterjed a T1b, T2b, T3b, T4.1b, T4.2b, T4.3b kategóriába sorolt járműre is. Fontos változás, hogy a rendelet hatálya nem terjed ki:
a muzeális jellegű gépjárműre,
a kizárólag belföldön üzemben tartott T5, T1b, T2b, T3b, T4b, T4.1b, T4.2b, T4.3b kategóriába tartozó gépjárműre,
az 1980. január 1. előtt első alkalommal forgalomba helyezett, dízelmotorral meghajtott gépjárműre,
valamint az 5E, 5Z környezetvédelmi osztályba sorolt gépjárműre. (5E tisztán elektromos, 5Z egyéb nulla emissziós gépkocsi)
Mit is jelentenek a fent említett járműkategóriák?
Az alábbi leírással szeretnénk segíteni a gazdálkodóinknak besorolni a munkagépieket (167/2013/EU RENDELETE alapján):
„T kategória”: valamennyi kerekes traktor; az alábbi pontokban leírt kerekestraktor-kategóriák mindegyike a végén – tervezési sebessége szerint – kiegészül az „a” vagy „b” indexszel:
az „a” index azokat a kerekes traktorokat jelöli, amelyek legnagyobb tervezési sebessége legfeljebb 40 km/h;
a „b” index azokat a kerekes traktorokat jelöli, amelyek legnagyobb tervezési sebessége meghaladja a 40 km/h-t;
„T1 kategória”: azok a kerekes traktorok, amelyek járművezetőhöz legközelebb eső tengelyének legkisebb nyomtávja legalább 1150 mm, menetkész állapotban terheletlen tömegük meghaladja a 600 kg-ot, szabad magasságuk pedig legfeljebb 1000 mm;
„T2 kategória”: azok a kerekes traktorok, amelyek legkisebb nyomtávja 1150 mm-nél kisebb, terheletlen tömegük menetkész állapotban meghaladja a 600 kg-ot, szabad magasságuk legfeljebb 600 mm, és amennyiben a traktor tömegközéppontja (talajhoz viszonyított) magasságának és az egyes tengelyek átlagos legkisebb nyomtávjának hányadosa több mint 0,90, akkor a legnagyobb tervezési sebesség legfeljebb 30 km/h lehet;
„T3 kategória”: azok a kerekes traktorok, amelyek terheletlen tömege menetkész állapotban nem haladja meg a 600 kg-ot;
„T4 kategória”: a különleges rendeltetésű kerekes traktorok;
„T4.1 kategória” (nagy szabad magasságú traktorok): magas művelésű növények, például szőlőültetvények művelésére tervezett traktorok. Jellemzőjük a megemelt alváz vagy alvázrész, amely lehetővé teszi, hogy a gépek a kerekeik között egy vagy több ültetvénysort közrefogjanak, s azokkal párhuzamosan haladjanak. Kifejezetten olyan eszközök szállítására vagy működtetésére tervezték azokat, amelyek elöl, a tengelyek között, hátul vagy a rakfelületen vannak felszerelve. Működési helyzetben a traktor szabad magassága az ültetvénysorra merőlegesen mérve meghaladja az 1000 mm-t. Amennyiben (a talajhoz viszonyítva, alapfelszerelésű gumiabroncsokkal felszerelt járműnél) a traktor tömegközéppontja magasságának, valamint az összes tengely legkisebb átlagos nyomtávjának hányadosa több mint 0,90, a legnagyobb tervezési sebesség nem haladhatja meg a 30 km/h-t;
„T4.2 kategória” (extraszéles traktorok)”: nagyméretű traktorok, amelyeket elsősorban nagy mezőgazdasági területek művelésére terveztek;
„T4.3 kategória” (alacsony szabad magasságú traktorok): támasztókerettel, valamint egy vagy több teljesítményleadó tengellyel ellátott, négykerék-meghajtású traktorok, amelyek cserélhető berendezését mezőgazdasági vagy erdészeti használatra tervezték; műszakilag megengedett tömegük nem haladja meg a 10 tonnát, és kevesebb mint 2,5-szöröse a terheletlen, menetkész jármű tömegének, a tömegközpont pedig 850 mm-nél kisebb távolságra található a talajhoz viszonyítva, alapfelszerelésű gumiabroncsokkal felszerelt járműnél
https://www.nak.hu/tajekoztatasi-szolgaltatas/mezogazdasagi-termeles/105374-gazdalkodokat-is-erint-a-jarmuvek-muszaki-vizsgaztatasaban-es-kornyezeti-felulvizsgalataban-bekovetkezo-valtozas?
Válasz Matyi50 #45. hozzászólásárapl csemetekerti ápolótraktor ami a hasa alá fogja a sort?
amit kiemeltél, az szerintem: ha magasabb mint széles akkor max 30-al mehessen
Válasz Erdőjaro #44. hozzászólásáraÚj T2 kategória csak úgy itthagyom: „T2 kategória”: azok a kerekes traktorok, amelyek legkisebb nyomtávja 1150 mm-nél kisebb, terheletlen tömegük menetkész állapotban meghaladja a 600 kg-ot, szabad magasságuk legfeljebb 600 mm, és amennyiben a traktor tömegközéppontja (talajhoz viszonyított) magasságának és az egyes tengelyek átlagos legkisebb nyomtávjának hányadosa több mint 0,90, akkor a legnagyobb tervezési sebesség legfeljebb 30 km/h lehet;
Ugye értitek?
"amennyiben a traktor tömegközéppontja (talajhoz viszonyított) magasságának és az egyes tengelyek átlagos legkisebb nyomtávjának hányadosa több mint 0,90, .."
Ki a p. találta már ezeket megint ki?
ja és szerencsére belföldi üzemeltetésü traktorok jó részére nem vonatkozik a szigorított műszaki
Hogy mivan? https://www.vg.hu/vilaggazdasag-magyar-gazdasag/2023/01/valtozik-a-muszaki-vizsgaztatas-es-a-kornyezetvedelmi-felulvizsgalat
Válasz atisgyulai #40. hozzászólásáraElvileg ha még nem volt mg vontatóként bejegyezve,akkor lehet lassú járműként forgalomba helyezni! Mg vontató átalakításánál van egy olyan kötelem,hogy 65kw nál nagyobb Mg vontatót nem lehet lefelé minősíteni lassu járművé.
Na ezt cikkelyt értelmezik nkh igazgatóságok sajátosan megyénként különbözően és van ahol nem engedik valóban az első forgalomhahelyezést sem lassu jármüként,pedig ez nem így van.
5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 16. §
Válasz endypapa_20120 #41. hozzászólásáraEz érdekes, ha azt nézzük, hogy a Rábát is pirosra lehet vizsgáztatni. Mondjuk azt feketére nem is lehetne.
Válasz atisgyulai #40. hozzászólásáraElvileg 90le-t meghaladó már nem vizsgáztatható lassú járműnek.
Arról tud valaki konkrétan, hogy ha a megengedettnél nagyobb teljesítményű traktort akarunk "piros" rendszámra vizsgàztatni (vontatás kihúzva) akkor ennek mi a menete. Mezei vizsgaállomás is csinálhatja, vagy csak NKH?
Ja, és első m.o.-i forgalomba helyezés lenne!
Válasz atisgyulai #38. hozzászólásáraA régi teherautómat rendszeresen úgy vittem a villogó miatt vizsgára, hogy egy rossz zokni volt ráhúzva
Válasz pamko #33. hozzászólásáraNálunk meg az volt, hogy E jelzésűnek kell lennie! Különben bukta!
Mikor odébb álltak a kuncsaftok, akkor már csak annyit kért, hogy olyan legyen a munkalámpa , hogy foncsorja ne tükröződjön vissza!
A fényhidam nem olyan volt! ( a sárga figyelmeztető futófényről ne is beszéljünk)
Kérdeztem mi legyen? Azt mondta ne látszódjon! Fekete szikszallaggal leragasztottam!
Átment!
20 000kg vontatáshoz milyen jelölésű húzófej kell (D; S értékek)?
Válasz pamko #34. hozzászólásáraÚgy hivatalos,plusz visszajelzőnek is kell lenni!
Válasz pamko #34. hozzászólásáraIgy van. Anno azt tanitották a suliban, hogy külső világitáshoz szükséges a helyzetjelző. Akkor ugye elöl 2 fény hátul 2 plusz rendszám. Mert lopni nem megyünk a szélességet meg jelezni kell. De manapság a menetfény meg kutyékfxa ezt már megcáfolja. Igy balesetveszélyes mert biztos van olyan marha aki régi auton csak azt kapcsolja igy sötét lesz a hátulja. A munkalámpán.meg ha van gyárilag kapcsolo akkor annak is működni kell. Manapság szerencsére kevés ledes van amin kapcsolo is van.
Válasz endypapa_20120 #32. hozzászólásáraSegítőkész a vizsgáztató. = elmond mindent, mindent, mi legyen meg.
Válasz Nóri23 #31. hozzászólásáraInkább vedd le és akkor nincs kérdés.
Nálunk az a mánia munkalámpánál,hogy csak felkapcsolt tompitottnál világithat.
Válasz Nóri23 #31. hozzászólásáraAkkor rakjál fel egy automata vonofejet az annyi. Meg a vonoszárakat. Ha a gyárbol munkalámpa nélkül jött ki akkor le kell venni. Mert lehet ott ez miatt leszedetik. Tükrök is legyenek.
Válasz .Richard. #28. hozzászólására11 tonna van beleírva. Gondolom a munkalámpákat az elejéről le kell szedni, vagy fent maradhat?
Válasz endypapa_20120 #25. hozzászólásáraBarcsi vagyok, és itt is szeretném műszakiztatni.
Válasz medikus #26. hozzászólásáraNem, 4 méterig nem túlméret, egyszerűen engedély nélküli átalakítás volt.
Válasz ferlindis1999 #1. hozzászólásáraVan a forgalmiban vontatás legalább 9tonna? Ha van a kkor kérj egy automata fejet kölcsönbe vizsgára. Akkor nem huzza le a vontatást. Ha nincs beirva akkor is vidd de azt lehet máshol fogják elrendezni. Vagy max uj forgalmi aztán beirják a 9tonnát ott. Gömbfejek ne logjanak. Gumi ne tükör sima legyen. Biztositás legyen. Tulajdonos ott legyen. Gyári világitások legyenek amik jok. De ha bemész el is mondják mi a követelmény.
Válasz rigás #23. hozzászólásáraBékéscsabán is volt olyan hely , hogy zsírkrétával át húzták a rendszámot a fényképhez, mondjuk azóta megszűnt a vizsgaállomás . Most ami van azt békésre viszem.
Válasz Gumóka #19. hozzászólásáraNem azért mert magas volt?
Válasz Nóri23 #5. hozzászólására+ gumik, tükrök, duda, hátsó ablaktörlő lapát, tlt csonk burkolat, kardán burkolat, üzemóra számláló, kormány holtjáték (gömbfejek, ), vonófej. Biztos hagytam ki én is valamit. Hova valósi vagy? Hova vinnéd műszakira?
Válasz rigás #23. hozzászólásáraNálunk ilyen gond nincs. 2 max 3 évenként kitalálnak valami marhaságot, ami miatt rendszámot és forgalmit kell cserélni.
Válasz jetta #22. hozzászólásáraNyilván vannak itt is lazább helyek, inkább általánosságban értettem amit írtam észak Békési vagyok.
a törvényekről, amikor ment műszakira a lent említett átalakított pót a tervező mérnök szólt, hogy a festett rendszámot nem fogják díjazni, a vizsgán a vizsgabiztos meg öcsémnek szólt, hogy fesse le a traktor rendszámát is mert fakó és büntet érte a rendőr.
Válasz rigás #21. hozzászólásáraÉrdekes ez mert Orosházán szoktam látni piros rendszámmal IFA-t, azt Hódmezővásárhelyre hordják műszaki vizsgáztatásra,ott más a törvény
Válasz jetta #18. hozzászólásáraBizony, ezért itt az jár.
Szomszéd faluból (Békés) vettük a 6tonnás HW-t egyedi magasított felépítménnyel kamion kerékkel, két alkalommal átengedték 6 évvel ezelőtt már nem. Tervrajz készíttetés hivatalosan stb. szigorított a megyeszékhelyen 5 hónap, és lett rajt megint műszaki.
Válasz Gumóka #19. hozzászólásáraMég van kettő év műszaki rajta remélem hogy kitöltöm valahogy utána szigorított vizsga.
Válasz jetta #18. hozzászólásáraA régi munkahelyemen csináltak egy ősszel olyat, hogy a kisköbös nyerges pótokat kimagasították 4 méterre, elzavartak cukorrépázni, Szelestén meg mind a 4 pótról ugrott a rendszám...
Válasz Gumóka #10. hozzászólásáraTolnából vettem pótkocsit magasítóval és kamion kerékkel , adatbázisban fényképpel,forgalmiba nincs be írva, békésbe ezért fej lövés jár.
Válasz rigás #16. hozzászólásáraMondjuk ennyiből áldom a fényképes adatbázist, volt már így műszakin, tehát azt már elfogadták valahol, innentől kezdve fakereszt.
Ezért mondom én mindig azt, ahány biztos, annyi szokás bázisonként, sajnos a jogszabályokat sokszor azok sem tudják értelmezni, alkalmazni, akiknek tudni kéne...
Válasz Gumóka #14. hozzászólásáraRégebben nem sokat adtak rá most már annál inkább,
nekünk 3 forgalmi ugrott már szám miatt, egy 50-esé egy póté meg legutóbb az utánfutó.
Van egy 50-esem azon még minden szám egyezik csak papírja nincs, csóri Guszti (mert ez a neve) kihúzott egybe 50 évet!
Válasz Gumóka #14. hozzászólásáraVagyis idén már 46 lesz
Válasz rigás #12. hozzászólásáraKicsit gyengén látszott, meg ütött is utólag. De hát 40 éves traktor, azt nem tudom, gyári e, mert öreg mtzken két egyforma számsort én még nem láttam.
Csak ez előtte Pest megyéhez tartozott( Tápiószele) ott volt hatóságin is, mert bele lett írva a mellékhajtás.
Aztán megnézte a biztosÚr, hogy előtte 2x is ezzel vizsgázott, így megcsinálta.
Jövőre kell majd vigyem ismét, igaz akkor már nagyfülkésként megy, csak nem eszi meg a fene
Válasz rigás #11. hozzászólásáraItt csak az a lényeg fent legyen a vinófej, képen látszódjon, meg azért ne egy tákolt vasdarab legyen.
Válasz Gumóka #10. hozzászólásáraÍgy van állomása és vizsgabiztosa is válogatja megyén belül is, de nálunk igen szigorúak nagyon nem szeretik a piros rendszámot.
Mi volt a baj a számmal, már ha publikus.
Válasz Nóri23 #8. hozzászólásáraCsak jobb lehet mint itt Békésben, a nyáron vizsgázott kettő is elfelejtettük feltenni a vonófejet közölték, hogy a nélkül nincs pótkocsi sőt semmiféle vontatás. Valamint a vonófejen lenni kell címkének gyári számnak, és a hozzá tartozó gyári dokumentet is virítani kell különben az csak egy darab vas. Szerencsére van úgymond "hivatalosan megfelelő" acv vonónk címkével papírral.
Válasz Nóri23 #5. hozzászólásáraSárvédőgumik, tükrök, ablaktörlők. Képen meglegyen minden. Vizsgabázisa válogatja, két bázis között is lehet eltérés, nem kell ahhoz megyéket menni.
Tolna megye se egyszerű, Nekem az alvázszámon húzták a szájukat, el is mondták miért, azért lett meg, mert fényképes adatbázisban már vizsgázott vele, egyébként nem csinálták volna meg.
Vizsgabiztosfüggő a dolog erősen.
Válasz Nóri23 #8. hozzászólásáraTolna vármegyében lazább azt tudom.
Válasz jetta #7. hozzászólására Somogy megyében vagyis vármegyében lenne a műszaki.
Válasz Nóri23 #5. hozzászólásáraAttól függően hogy melyik megye,bocs vármegye,ha békés akkor világítás,kormány és tartozékai (gömbcsuklók,stb.),fékek, munka lámpa nem világíthat csak külön , nagy fülkés biztonsági öv, pótkocsi húzó nem görbült,olaj folyás, ha van vízmelegítő érintés védelmi papír, kerék ék, porral oltó, ablaktörlő lapát, talán ennyi de attól függ milyen kedvük van. Sok sikert!