Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak628 FtBenzin árak608 FtEUR409.84 FtUSD388.95 FtCHF440.33 FtGBP492.13 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz Sk Laci #4845. hozzászólásáraHát az már másabb kombájn az biztos,nekem egy case 521 van,amibe klíma van,meg 150 lovas motor,meg jóval csendesebb,pormentesebb fülke,de én szeretem a 12-est is,kukiaratáskor már nincs benne meleg,hát jó gabonában napi 4-5 heki megállította,most kapott egyí adagolófelújítást 2100 fordulatból nem nagyon engedett,inkább a ferdefelhordó ékszíját etettem meg vele,még van egy másik 512 ami felújítandó az naprát fog vágni majd ha minden jól megy!
Válasz Bobi82 #4843. hozzászólásáraNálam nem egészen 70 ha lett rábízva, de gyengének találtam /motor miatt/.
Majd 517-el váltottam ki. Motorja, cséplőrésze, zúzó nagyon tetszett, de sajnos az asztal agyon volt heggesztve. Volt amikor naponta 2x mentem hegeszteni haza. Majd szolgáltatással oldottam meg.
Tavaly beruháztam egy Case 2388-ba, ami meglepően jól bizonyított. Ha nem tévedek tavaly olyan 300 ha körül aratott nyáron, idén nem egészen 200 ha /nem csak az enyémeket vágtam, hanem a környékbelieknek is, akik megszorultak aratással.
Ez a Case ég és a föld azokhoz a kombájnokhoz, amik voltak azelőtt. Teljesítmény, kényelem, komfort megfizethetetlen.
Válasz medikus #4842. hozzászólásáraNyugi szétraktam a mérget a fülkébe,rázóasztalra,motor alá,kőfogóba,amit után töltök étvágy szerint,meg amúgy van macska is ritkán az is járja,másnem galambért,vagy verébért ami a maradék magot eszi ki belőle,meg decemberbe,februárba,be szoktam indítani kicsit árjáratom,hogy szökjenek ki belőle,ha van benne,9 év alatt eddig csak a vízhőfokmérő vezetékét rágták el,de akkor még nem mostam csak fúvattam,és tele volt toklásszal a motor/ hűtő alatt,ami ha megázott bebőrödzött és ott jól érdezték magukat télen,mikor a tető alatt kiszáradt!
Válasz Sk Laci #4841. hozzászólásáraMost az idén .csak 5.3 hektár kukoricát vágott,kb 100 mázsa átlaggakl!Már két éve nyugdíjba van,mióta az 521-es megvan ,de előtte is kb 30-35 hekit vágott búzával,árpával kukival együtt.
Üdvözlök mindenkit. Olyan segítség kellene, hogy az 512-es oldalán és a fülkén található gép tábla. Adattábla olvasható, látszó feliratokra lenne szükségem. Hogy újat gyártassak. Köszönöm.
Sokat keresgéltem, de nem találtam semmi infót. Az E512 ürítő csiga vége milyen magasan van a földtől mérve? Adott egy BSS pótkocsi amelynek a magosítója 3m a földtől számolva. A visszább bontás nem igazán lehetséges de ha az 512/514 nem tud rá üríteni akkor muszáj lesz.
Köszönöm az infót!
Válasz Sk Laci #4823. hozzászólásáraKöszönöm a választ. Azóta arattunk 2 napot, 2100-es fordulaton, nem rak be semmit. A rosta és a ládák is folyamatosan teljesen tiszták. Remélem nem lesz gond a motorral sem.
Válasz RBibi #4818. hozzászólásáraNyugodtan elmegy a motor úgy 2000 fordulaton akár 1800-on. Így is, meg úgy is arattam. HA sok volt az anyag a 2000 fordulaton járattam. Nekem nem volt gondom a motorral.
Ha berakja a szalmaládákat, akkor feszítsél rá az ékszíjra, mert feltételezhető, hogy csúszik. Ha kopott, vagy meg van "égve" az ékszíj cseréljed ki újra. Tagex, Optibelt, vagy valami jobb márkát vegyél, mert az olcsó ékszíjak nyúlnak. Az utóbbi miatt már párszor pucoltam a kombájn belsejét.
Újdonsült E512 tulajdonosként szeretnék feltenni kérdezni. A kérdés az lenne, mi a megfelelő motorfordulat gabona aratáskor? Vagy Ti milyen motorfordulatszámmal arattok? Nálunk a következő a probléma...megvettük a kombájnt, learattunk 7 hektárt és motort kellett cserélni, egyesek szerint azért, mert a 2100-es motorfordulatot nem bírja az IFA motor. Olyan kombájnosokat kérdeztünk meg, akik régen ilyen géppel arattak, ők azt mondták jó ez a fordulat. Mások azt mondták azért ment tönkre a motor, mert magas volt a fordulat. Most 1800-as fordulaton aratunk (tény, hogy jobb hangja van így), viszont a szalmaládákat időnként betömi szalmával. Erre mi lehet a megoldás?
Válasz medikus #4813. hozzászólásáraTápszivattyút kicseréltük, nyomástartó szelepet levettem, beállítottam, (1,7 bar-ra sikerült). Hegyezett pontozóval biztosítottam. ekkor jött a telefon, hogy a 40 km-l arrébb lévő kukoricát tudnák aratni. Hagytunk csapot, papot, rohantunk. Nem régen értünk haza. Ott 102q lett a nettó átlag. holnap folytatjuk, ahol abbahagytuk. Tegnap elött, mikor nem tudtuk mekkora a baj, szóltunk itt is egy kombájnosnak, de nem ért rá. ha nem tudjuk összehozni mire ideérne, ő fogja szedni. (nem csinálunk segget a szánkból )
Válasz endypapa_20120 #4811. hozzászólásáraGondolom hozzá hegesztgettek!Azért hogy a hosszabb rostán nem szór!Semmit nem jelent,csak azt hogy nem akar lemenni az anyag a rostáról!Nyugodtan szedd ki belőle!
Válasz endypapa_20120 #4807. hozzászólásáraBízzunk benne, hogy ennyi a baj.
Az adagolóelem is beengedheti a gázolajat, de az nem ilyen hirtelen kopik el
Nem központi olajzású amúgy?
Köszönöm a gyors, segítőkész válaszokat! Reggel ezzel kezdek! Nagy kő esett le a szivemről. Végre kezdjük kiismerni, sikerül beállítani. erre mással kellett volna szedetnem a kukoricát.....
Válasz endypapa_20120 #4803. hozzászólásáraIgen,
Meg le kell engedni azt a gázolajos olajat az adagoló szabályzólyából. Motorolajjal fel önteni.
Ha nem központi olajzású, akkor nem ment a motorolajba gázolaj. Nekem tavaly előtt belement a motorolajba a gázolaj. Nekem központi olajzású
Válasz medikus #4802. hozzászólásáraCsak az a baj, hogy olyan könnyen, szabadon jár az állító csavarja, hogy mindíg kitekeredik annyira, hogy a felette lévő áteresztőcsavarnak ütközik. teflon szalagot tekerek a menetére jó lehet?
Válasz endypapa_20120 #4799. hozzászólásáraAz lehet csak tápszivattyú probléma.
Ott is bele mehet ahogy a bütykös tengely nyomkodja.
Már csak hogy ne ilyedjen meg annyira.
Szerintem azt kellene cserélni először.
Válasz medikus #4798. hozzászólásáraAz enyémen is nehezen mászik fel az emelkedőn az anyag. pedig a legkisebb lejtésre raktam már. Viszont azt hiszem a maradékot bérbe kell vágatnom. elcsesztem az adagolót. Nyomás tartó szelep nem volt a magaslatán. Vettem újat. Akkor vettem észre, hogy a rugó szelep csavarja szabadon tekereg egészen ki az áteresztő csavarig. Na mondom nem csoda ha ni9ncs elég nyomás az adagolóban, mikor ez itt fellazulgat. meghúzta, és a fiammal rakattam fel. Így nem tudtam, hogy nehezen nyomja át rajta a tápszivattyú az anyagot, mivel így meg túl szoros lett. Elég az hozzá, hogy a megnövekedett nyomástól elment benne valami, mert a gázolaj átmegy a regulátor házba, és a gázkar tengelyénél elég jól folyik.
4846 hozzászólás
Válasz Sk Laci #4845. hozzászólásáraHát az már másabb kombájn az biztos,nekem egy case 521 van,amibe klíma van,meg 150 lovas motor,meg jóval csendesebb,pormentesebb fülke,de én szeretem a 12-est is,kukiaratáskor már nincs benne meleg,hát jó gabonában napi 4-5 heki megállította,most kapott egyí adagolófelújítást 2100 fordulatból nem nagyon engedett,inkább a ferdefelhordó ékszíját etettem meg vele,még van egy másik 512 ami felújítandó az naprát fog vágni majd ha minden jól megy!
Válasz Bobi82 #4843. hozzászólásáraNálam nem egészen 70 ha lett rábízva, de gyengének találtam /motor miatt/.
Majd 517-el váltottam ki. Motorja, cséplőrésze, zúzó nagyon tetszett, de sajnos az asztal agyon volt heggesztve. Volt amikor naponta 2x mentem hegeszteni haza. Majd szolgáltatással oldottam meg.
Tavaly beruháztam egy Case 2388-ba, ami meglepően jól bizonyított. Ha nem tévedek tavaly olyan 300 ha körül aratott nyáron, idén nem egészen 200 ha /nem csak az enyémeket vágtam, hanem a környékbelieknek is, akik megszorultak aratással.
Ez a Case ég és a föld azokhoz a kombájnokhoz, amik voltak azelőtt. Teljesítmény, kényelem, komfort megfizethetetlen.
Válasz medikus #4842. hozzászólásáraNyugi szétraktam a mérget a fülkébe,rázóasztalra,motor alá,kőfogóba,amit után töltök étvágy szerint,meg amúgy van macska is ritkán az is járja,másnem galambért,vagy verébért ami a maradék magot eszi ki belőle,meg decemberbe,februárba,be szoktam indítani kicsit árjáratom,hogy szökjenek ki belőle,ha van benne,9 év alatt eddig csak a vízhőfokmérő vezetékét rágták el,de akkor még nem mostam csak fúvattam,és tele volt toklásszal a motor/ hűtő alatt,ami ha megázott bebőrödzött és ott jól érdezték magukat télen,mikor a tető alatt kiszáradt!
Válasz Sk Laci #4841. hozzászólásáraMost az idén .csak 5.3 hektár kukoricát vágott,kb 100 mázsa átlaggakl!Már két éve nyugdíjba van,mióta az 521-es megvan ,de előtte is kb 30-35 hekit vágott búzával,árpával kukival együtt.
Válasz Bobi82 #4840. hozzászólásáraMeg eszik a vezetéket a kábel alagútban,a műszerfalban,meg kihordják az ülést a fülkéből!
Válasz Bobi82 #4838. hozzászólásáraMennyi Ha van rábízva erre az E 512-re?
Válasz medikus #4839. hozzászólásáraBiztos maradt benne,de az egereknek ,meg patkányoknak is át kell vhol telelniük
Válasz Bobi82 #4838. hozzászólásáraEz így tele lehet maggal,meg kukorica csuhéval!
Télre várva(lemosva, lezsírozva ),tető alá téve!
eröl beszélek.
Üdvözlök mindenkit. Olyan segítség kellene, hogy az 512-es oldalán és a fülkén található gép tábla. Adattábla olvasható, látszó feliratokra lenne szükségem. Hogy újat gyártassak. Köszönöm.
Üvözlök mindenkit. Egy gyors segítség kellene, 512-re rá tudom tenni a 514-es fülkét?
Válasz vasvarikriszta #4833. hozzászólásáraRendben, köszönöm.
Válasz Misi 512 #4832. hozzászólásáraolyanom már nincsen
Válasz vasvarikriszta #4831. hozzászólásáraÜdvözlöm. Rendválasztók vannak közte?
gabona asztalhoz külömböző alkatrészek eladók jelképes áron
Válasz juhostt1 #4827. hozzászólásáraAz ürítő csiga kiömlési magassága könyv szerint,3000mm!!!A tölcsér alsó széle,(gumi) 2750mm!
Válasz VESZTES. :) #4828. hozzászólásáraElírtam, csak 280cm a fülke tető.
Válasz juhostt1 #4827. hozzászólásáraHeló!
Méretét nem tudom de az MTZ fülke 3 méter
és a fülke tetőtől kb 50 centire van a cső vége.
Sziasztok!
Sokat keresgéltem, de nem találtam semmi infót. Az E512 ürítő csiga vége milyen magasan van a földtől mérve? Adott egy BSS pótkocsi amelynek a magosítója 3m a földtől számolva. A visszább bontás nem igazán lehetséges de ha az 512/514 nem tud rá üríteni akkor muszáj lesz.
Köszönöm az infót!
Válasz R Sándor #4825. hozzászólásáraNekem jó 40 éve a 2200 fordulat!
Válasz medikus #4822. hozzászólására Igen
csak abban akkor forog annyit ha nincs sebességben
Válasz Sk Laci #4823. hozzászólásáraKöszönöm a választ. Azóta arattunk 2 napot, 2100-es fordulaton, nem rak be semmit. A rosta és a ládák is folyamatosan teljesen tiszták. Remélem nem lesz gond a motorral sem.
Válasz RBibi #4818. hozzászólásáraNyugodtan elmegy a motor úgy 2000 fordulaton akár 1800-on. Így is, meg úgy is arattam. HA sok volt az anyag a 2000 fordulaton járattam. Nekem nem volt gondom a motorral.
Ha berakja a szalmaládákat, akkor feszítsél rá az ékszíjra, mert feltételezhető, hogy csúszik. Ha kopott, vagy meg van "égve" az ékszíj cseréljed ki újra. Tagex, Optibelt, vagy valami jobb márkát vegyél, mert az olcsó ékszíjak nyúlnak. Az utóbbi miatt már párszor pucoltam a kombájn belsejét.
Válasz RBibi #4818. hozzászólásáraAz Ifa-ban 2300 a max motor fordulat!!!!!!
Válasz ...:::Pisti:::... #4819. hozzászólásáraMár nálad is?
Válasz ...:::Pisti:::... #4819. hozzászólásáraKöszönöm a gyors választ.
Válasz RBibi #4818. hozzászólására2200 a motorfordulat
Sziasztok!
Újdonsült E512 tulajdonosként szeretnék feltenni kérdezni. A kérdés az lenne, mi a megfelelő motorfordulat gabona aratáskor? Vagy Ti milyen motorfordulatszámmal arattok? Nálunk a következő a probléma...megvettük a kombájnt, learattunk 7 hektárt és motort kellett cserélni, egyesek szerint azért, mert a 2100-es motorfordulatot nem bírja az IFA motor. Olyan kombájnosokat kérdeztünk meg, akik régen ilyen géppel arattak, ők azt mondták jó ez a fordulat. Mások azt mondták azért ment tönkre a motor, mert magas volt a fordulat. Most 1800-as fordulaton aratunk (tény, hogy jobb hangja van így), viszont a szalmaládákat időnként betömi szalmával. Erre mi lehet a megoldás?
Előre is köszönöm segítő válaszotokat!
Válasz MTZ50TUNING #4815. hozzászólásáraAz 514 ékszíj!!De jó rá az is,jobban le variál!
Válasz MTZ50TUNING #4815. hozzászólásáraKomáromban a kombeltet kérdezd nekik biztos van.
Tanácsott szeretnék a menet variátor szíj méretét néztem 50x20x2830Li ír a könyv de 50x202870Li találok minden boltban haszmál valaki ilyen méretett.
Válasz medikus #4813. hozzászólásáraTápszivattyút kicseréltük, nyomástartó szelepet levettem, beállítottam, (1,7 bar-ra sikerült). Hegyezett pontozóval biztosítottam. ekkor jött a telefon, hogy a 40 km-l arrébb lévő kukoricát tudnák aratni. Hagytunk csapot, papot, rohantunk. Nem régen értünk haza. Ott 102q lett a nettó átlag. holnap folytatjuk, ahol abbahagytuk. Tegnap elött, mikor nem tudtuk mekkora a baj, szóltunk itt is egy kombájnosnak, de nem ért rá. ha nem tudjuk összehozni mire ideérne, ő fogja szedni. (nem csinálunk segget a szánkból )
Válasz endypapa_20120 #4811. hozzászólásáraJó lett az adagoló?
Válasz endypapa_20120 #4811. hozzászólásáraGondolom hozzá hegesztgettek!Azért hogy a hosszabb rostán nem szór!Semmit nem jelent,csak azt hogy nem akar lemenni az anyag a rostáról!Nyugodtan szedd ki belőle!
Válasz medikus #4808. hozzászólásáraAkkor lesz mit faragnom. Arra gondoltam, inkább lejjebb engedem, majdnem vízszintesre.
Válasz ...:::Pisti:::... #4809. hozzászólásáraNem központi.
Válasz endypapa_20120 #4807. hozzászólásáraBízzunk benne, hogy ennyi a baj.
Az adagolóelem is beengedheti a gázolajat, de az nem ilyen hirtelen kopik el
Nem központi olajzású amúgy?
Válasz endypapa_20120 #4807. hozzászólásáraMajd a rostaszekrény toldalékot vedd le róla!Ha az idő engedi.
Köszönöm a gyors, segítőkész válaszokat! Reggel ezzel kezdek! Nagy kő esett le a szivemről. Végre kezdjük kiismerni, sikerül beállítani. erre mással kellett volna szedetnem a kukoricát.....
Válasz endypapa_20120 #4804. hozzászólásáraPontozóval üsd meg menet irányban!8kívülről)
Válasz endypapa_20120 #4803. hozzászólásáraIgen,
Meg le kell engedni azt a gázolajos olajat az adagoló szabályzólyából. Motorolajjal fel önteni.
Ha nem központi olajzású, akkor nem ment a motorolajba gázolaj. Nekem tavaly előtt belement a motorolajba a gázolaj. Nekem központi olajzású
Válasz medikus #4802. hozzászólásáraCsak az a baj, hogy olyan könnyen, szabadon jár az állító csavarja, hogy mindíg kitekeredik annyira, hogy a felette lévő áteresztőcsavarnak ütközik. teflon szalagot tekerek a menetére jó lehet?
Válasz ...:::Pisti:::... #4800. hozzászólásáraCseréljek tápszivattyút? Az van tartalékban.
Válasz endypapa_20120 #4799. hozzászólására1,5 bar a rendszer nyomás.nem kell azt a csavart nagyon betekerni. Épp ne bírd átfújni!
akkor már van 1bar!
Válasz ...:::Pisti:::... #4800. hozzászólásáraPróbát mindenképpen megér!
Válasz endypapa_20120 #4799. hozzászólásáraAz lehet csak tápszivattyú probléma.
Ott is bele mehet ahogy a bütykös tengely nyomkodja.
Már csak hogy ne ilyedjen meg annyira.
Szerintem azt kellene cserélni először.
Válasz medikus #4798. hozzászólásáraAz enyémen is nehezen mászik fel az emelkedőn az anyag. pedig a legkisebb lejtésre raktam már. Viszont azt hiszem a maradékot bérbe kell vágatnom. elcsesztem az adagolót. Nyomás tartó szelep nem volt a magaslatán. Vettem újat. Akkor vettem észre, hogy a rugó szelep csavarja szabadon tekereg egészen ki az áteresztő csavarig. Na mondom nem csoda ha ni9ncs elég nyomás az adagolóban, mikor ez itt fellazulgat. meghúzta, és a fiammal rakattam fel. Így nem tudtam, hogy nehezen nyomja át rajta a tápszivattyú az anyagot, mivel így meg túl szoros lett. Elég az hozzá, hogy a megnövekedett nyomástól elment benne valami, mert a gázolaj átmegy a regulátor házba, és a gázkar tengelyénél elég jól folyik.
Válasz endypapa_20120 #4796. hozzászólásáraVolt akinél nem jött be az a hosszítás!Nem ment ki belőle az anyag!Ült a rostán!
Válasz medikus #4792. hozzászólásáraEz is áll egy pár darabból.