Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak618 FtEUR414.94 FtUSD394.48 FtCHF446.43 FtGBP499.75 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Jónapot gazdatársak!
A 162esen szétkaptuk a sebváltót és gondolkozom rajta, hogy vissza, vagy átépítem szinkronosra. Ugye 3 fokozatú, tehát a 2. és 3. között lenne, amit lényegében talajon nem, vagy alig van használva.csak mivel hidraulikus kuplunk, sebváltófék nincs, egy kis emelkedő és mindjárt recseg az egész. Konyvben csak a szinkront rajzolja a hozzávaló villával, semmi egyebet. Tf kolléga olvassa még a fórumot?
Válasz Sk Laci #438. hozzászólásáraKonkrétan mit cseréljek URII.-re? Az egész hátulja tudom, hogy csereszabatos, de azt azért nem akarnám. A difiház belsejében nem tudom egyforma-e valami.Minden ötletnek örülök, ha megosztod.Köszönöm.
Adott egy 16245super - (URIV) hátuljú - , melynek a differenciálmű tányérkereke szegecselve van az öntvényre. Rövidesen cserélnem kell, mert a kúpkerék egyik fog sarka megpattant. Rendeltem is hozzá tányérkereket+kúpkereket és szegecseket is kaptam.Szegecselt-e ilyet valaki ? Gondolom 5 darab csavarral odahúzatom, hogy pontosan álljon, míg a 10 szegecset leszegecselem, meg természetesen a szegecsek hegyeit felmelegítem. Van-e még valami amire figyeljek?
Nagykerekú Zts 162-es fékrendszerét újítom, és ha már lekaptam a nadrágot, kopó dolgokat illik cserélni. Csapágyakról érdekelne a véleményetek, kinek melyik hogy vált be, vagy eleve mindegy?
Gondoltam teszek bele egy jobb minoségut, nemszeretném szétkapni minden éven.
SKF, FAG?
Válasz T.f. #430. hozzászólásáraPf, nonszensz, itt már vagy 5 éve csak az alvázszámot n=zik, igaz mostmár fénykép is kell róla, de pár évvel visszamenoleg csak a vizsgabiztos ránézett és kész. A tsz-ben sem volt még ennyi alvázszám ujrautve az biztos
Igazad van, megtaláltuk haverral, lényegében csak sebválto ellso deklije, amin jár a kinyomocsapágy, azt kell cser=lni a munkahengerek végett, bár akkoor ugrik a sebváltofék, ahogy mondtad.
Bár ahogy mondtam, szépen szedte a fokozatokat, nemhiszem, hogy hozzányulnék, ha haza is hoznám.
Válasz kajszi_71823 #428. hozzászólásáraNálunk műszakivizsgán rögtön bukna , ha máson nem , hát a motorszámon . A rendőr biztos nem venné észre , csak a rendszám hiányát .
"Nálunk a kutyát nem érdekli, amíg rendben van a világítás és elfogadható állapotban van."
Ha ez így menne itt is , akkor nem lenne priuszom hatósági jelzés nélküli jármű vezetése okán .
Válasz T.f. #426. hozzászólásáraés ugyan melyik zsernyák számolná meg a hengereket igazoltatáskor? Vagy, egyáltalán kit is érdekelne? Nálunk a kutyát nem érdekli, amig rendben van a világítás és elfogadhato állapotban van.
Válasz T.f. #425. hozzászólásáraJa, igen, a sebváltóféket még elfelejtettem említeni. Szerintem a szinkronokkal nem akartak bajlodni a tsz-ben, ezért mehetett vissza a 0-ás, vagy, amit találtak. Bár szedi, mint az óra. Esetleg megprobalom megtudakolni, hogy nincs e még meg az amit kiszedtek belole, fene tudja, hátha szerencsém lesz, egyenlore maradna így, ahogy van.
A kuplunghoz visszatérve, a 2-esek kuplungharangján kell lennie egy nyílásnak, amin keresztul a vacsovecskék bejutnak a munkahengerekhez. Jól tudom?
Válasz T.f. #425. hozzászólásáraEgyébként régebben agyaltam azon , hogy vissza alakítok egy 6 hengerest 4-esre , hogy fordulékonyabb legyen , de ezt nálunk lepapírozva forgalomba helyezni szinte lehetetlen lenne .
Válasz kajszi_71823 #424. hozzászólásáraHa szürke a váltó , akkor az egy "0"-ásból van , ez esetben nem akarok hülyeséget írni a vissza alakításról . Az biztos , hogy az 1-es és a 2 -es közt csak a kinyomócsapágy - vezetőhüvely cserével lehet ide - oda alakítani a kuplungházat . Az egy másik gond , hogy a 0-ás és 1-es változatban mechanikus nyelestengely-fék van , 2-es esetén ezt a szinkron kiváltja . Na most , ha visszaalakítod a kuplungot ez a fék nem lesz ( kérdés , hiányzik-e egyáltalán ) .
Szerencsések vagytok , ha papír könnyen rendezhető ,itt nálunk nem olyan egyszerű és ha igen akkor is zsebbenyúlós .
Sajna egyébként , hogy nálunk elég ritka a 8245 és akkor is egy 12245 áráért adnák .
Válasz T.f. #422. hozzászólásáraNa épp ezaz, hogy a sebválto már cserélve lett egy 80-séra, mivel egy: szurke szinu, ketto: a kuplungot is átalakították mechanikusra. Elég lenne csak a harangot kicserélni, hogy ismét legyen hidraulikus kuplungom, vagy komplett kell a sebváltoval?
Egyébként szépen veszi, nem morog, nem zajos. Papírjai nincsenek, de nálunk az megoldhato.
Válasz Nyomasek Bobo #420. hozzászólásáraMondhatjuk másfélnek is .
Tavaly előtt decemberben , Mo.-i rendezett papírokkal , műszakival , sok apró és nagy gonddal , de egyenlőre teszi a dolgát .
Válasz kajszi_71823 #416. hozzászólásáraEnnyiért én bármikor bevállalnám , ha a papírjai rendben vannak . A motortól eltekintve a többi része 98%-ban azonos a 12245-el , a motort meg egyszer ha megturbózod rögtön van egy 100 LE-es géped , szinkronváltóval ( esetleg gyorsítva 35 km/h -ra ).
8045-öt ne , ezer éves .
Válasz T.f. #403. hozzászólásáraT.f. kolléga és a tobbiek, várom véleményeiteket!
Van egy 6911-es zetorunk rendbe szedve orrpakolóval, és két év használat után rájottem, hogy nagyon hiányzik a 4x4, ezért cserében gondolkodom!
Lenne itt egy 8245-os lelakott traktor, bekínáltam érte 3500-t, hátha osszejon, viszont azon talán csak a difit nemkéne megbontani, ugy gallyra van. Tszbe etettek vle, eltudjátok képzelni.
Érdemes érte harcolnom, jobb lenne a fiatalabb konstrukció, mint pl.: a 80/8145?
Válasz mtz1221 #413. hozzászólására Azért érdeklődünk a dolgok felöl hogy nehogy nagyon mellé fogjunk. Làtod vannak nagyon sokan akinek MTZ semmi pénzzé nem kellene vannak akik meg bírnak vele dolgozni. Ha nem tévedek neked is van kis meg nagy MTZ.
Válasz patakirobika #405. hozzászólásáraJössz apósodhoz mennyetek el vele Vida Robihoz,majd ő elmondja miért kell messziről kerülni a nagyot.De nem akarom elhinni hogy az öreged engedne olyat még neked se,okosabb az annál 10 x.
Válasz patakirobika #405. hozzászólásáraAkkor nem kérdés, még ha 5-10000 eurót ráköltesz a zetorra... Az több mint új lesz, még lehet valami munkaeszközök is marad! Mondjuk én szétnéznék Htz-k között is, tudva a gazdaság méretét!
Válasz mtz1221 #404. hozzászólásáraZetor nincsen, azért érdeklődöm. Az MTZ meg ismerem 1221, 1221.3 aszt is csak egy pofàs 1221.3 az szük 10 ezressel több mint a Zts, azért érdeklődtem felőle mert így rà nézésrre szimpatikus.
Válasz patakirobika #401. hozzászólásáraNem akarlak befolyásolni a választásba ,mivel a nagy MTZ-ket nem ismerem , kicsi van ,amire használom őket arra jók . Zetor / ZTS van 4 db ( sorba jöttek , megválni egyiktől sem akarok , nem kapnám meg azt értéket értük , amit akkor érnek ha nálam dolgoznak ) .
2 db UR II-es , az egyik kb 14.000 órával , most lesz először bontva a váltó mechanikus része , a másik már volt váltócserés és most a kúpkerékhajtást fogazta le ( kegyetlen egy előélete volt ,barbár javítási megoldásokkal ).
2 db UR IV-es 7.000 óra feletti teljesítménnyel , mindkettőben volt már hátsó féltengely csere és az egyikben féltengely-ház is ( az előéletük ismeretlen , de nagyüzemi ) , tisztába vagyok azzal , hogy lehet olyan meghibásodás ami után donor lesz az egyik , igaz a kettőt vettem együtt annyiért , mint az általad nézett gép ( időközben megtaláltam a hirdetést ) .
A kérdés , hogy te bevállalsz-e egy esetlegesen akár donorrá váló gépet , vagy egy stabil alkatrész hátterűre szavazol .
Válasz patakirobika #401. hozzászólásáraAzt elhiszem, hogy sokat mennek ennyi területen, úgy hogy jószág is van! Én dél borsod megyei vagyok, erre azért több zetor volt, föleg az ország északi részein!
Erdészeteknél is szerették, szerintem azért, mert kevésbé volt borulékony!
Egyébként, ekkora területhez nem gondolkodtál nagyobb gépben, ha keletiben gondolkodsz, mondjuk Rába motoros T-150ben,vagy az újabb HTZ modellben, mert az nagyon tud teljesíteni, ha rendbe van szedve, mondjuk a fülkéje a régebbinek igen puritán, meg szerintem difizár sincs benn, ha jól emlékszem!
Viszont a 120-as utólag turbóval felszerelt Zetort nagyon lenyomta teljesítményben!(30%al simán többet tudott)
Ami itt kérdés, hogy mennyit szánunk rá, illetve ha nem MTZ mellett döntesz, akkor a gépsor is kicsi lehet!
Zetorral, mi egy 3,6os X tárcsát, egy 4 fejes Ih ágyekét, meg egy 5,2 m kombinátort húztunk. T-150hez tárcsa 4,2 lett véve, a többi maradt, csak gyorsabban húzta!
Válasz A.I. #400. hozzászólására Én kül vajdasàgbol írok itt egy kicsit a mezőgazdasàg, megvan torpanva. 130-50 ha között mozog a gazdasàg. Eddig a legnagyobb traktorunk egy 1025.3 MTZ, meg pàr darab kisebb MTZ van. Azok minden féle kép maradnak mert jószàg tenyésztés is van és kellenek a kis munkàkra. Kellene egy nagyobb is, mert a 1025.3 kapja rendesen az ki képzést.????
Válasz patakirobika #399. hozzászólásáraAz mindig kell, mert az visz előre, de Én nagyon szerettem a 12045-t, miután rendbe szedtük a váltót, megfűztük a motort(kapott egy turbót is), adagoló hozzáigazít...
Biztos nem volt 120-tól több ló, meg nem volt egy ideges seggrakéta, mint az mtz-k, de itt addig négy fejes ágyekét maszek csak a mesében látott, úgy hogy még megy is!
Jó persze az mtz-k azok négy hengeresek voltak!
De pl a 4 hengeres Forschritot verte teljesítményben!
Fogyasztása meg 4 hengeres MTZ-vel azonos! A 6 hengeres mtz-t nem ismerem, nem is akarok vele ismerkedni, de leminősíteni sem fogom, főleg ismeretlen ként!
Az biztos, míg úgy 40-50 ha földet csináltunk, ahhoz nagyon megfelelt a Crystal, nem tudom neked mekkora a gazdaságos.
Mondjuk én inkább a bőven túlgépesítés híve vagyok, mert a mostani is kb 3szor ennyit kiszolgálna, mint amit művelünk, de így azért általában nincs meglepi és stabilabb a termelés!
Válasz patakirobika #397. hozzászólásáraNekünk volt a nem is olyan távoli múltban MTZ meg Zetor crystal 12045 is.
Igaz az nem a 16245, de nem is MTZ, semmilyen szempontból nem!
Ha nekem a két gyártó között kellene választani akkor Zetor!
Ha egyszer rendbe van szedve sokkal nyugatibb gép, mint az MTZ.
Kényelmesebb, csendesebb, takarékosabb és szerintem üzembiztosabb is!
447 hozzászólás
Válasz T.f. #446. hozzászólására+421904866320 csörögj meg légyszíves és visszahivlak. Koszi
Válasz kajszi_71823 #445. hozzászólásáraÁtküldtem
Válasz T.f. #443. hozzászólásáraIgen, ez nekemis megvan. Esetleg feltudnánk venni. a kapcsolatot telefonon? Lenne pár kérdésem!
Válasz T.f. #443. hozzászólásáraUR II C Szinkron - metszetrajz
Válasz kajszi_71823 #442. hozzászólásáraJelen .
Jónapot gazdatársak!
A 162esen szétkaptuk a sebváltót és gondolkozom rajta, hogy vissza, vagy átépítem szinkronosra. Ugye 3 fokozatú, tehát a 2. és 3. között lenne, amit lényegében talajon nem, vagy alig van használva.csak mivel hidraulikus kuplunk, sebváltófék nincs, egy kis emelkedő és mindjárt recseg az egész. Konyvben csak a szinkront rajzolja a hozzávaló villával, semmi egyebet. Tf kolléga olvassa még a fórumot?
Válasz buti #440. hozzászólásáraA nagykerekűnek a fara már UR IV, tehát nem a sima Crystal-e.
Válasz Sk Laci #438. hozzászólásáraKonkrétan mit cseréljek URII.-re? Az egész hátulja tudom, hogy csereszabatos, de azt azért nem akarnám. A difiház belsejében nem tudom egyforma-e valami.Minden ötletnek örülök, ha megosztod.Köszönöm.
Válasz mtz1221 #437. hozzászólásáraKöszönöm .
Válasz buti #436. hozzászólásáraUR II
Válasz buti #436. hozzászólásáraItt azt mondják melegítés után max 5 ütésből, 15 másodpercen belül, legyen kész 1 .
Sziasztok !
Adott egy 16245super - (URIV) hátuljú - , melynek a differenciálmű tányérkereke szegecselve van az öntvényre. Rövidesen cserélnem kell, mert a kúpkerék egyik fog sarka megpattant. Rendeltem is hozzá tányérkereket+kúpkereket és szegecseket is kaptam.Szegecselt-e ilyet valaki ? Gondolom 5 darab csavarral odahúzatom, hogy pontosan álljon, míg a 10 szegecset leszegecselem, meg természetesen a szegecsek hegyeit felmelegítem. Van-e még valami amire figyeljek?
Köszönöm az esetleges tippeket.
Válasz Claastra. #434. hozzászólásáraKoszi
Válasz kajszi_71823 #433. hozzászólásáraNézz körül a polcokon zkl a sajátja
Jo estét!
Nagykerekú Zts 162-es fékrendszerét újítom, és ha már lekaptam a nadrágot, kopó dolgokat illik cserélni. Csapágyakról érdekelne a véleményetek, kinek melyik hogy vált be, vagy eleve mindegy?
Gondoltam teszek bele egy jobb minoségut, nemszeretném szétkapni minden éven.
SKF, FAG?
Koszonom
Válasz kajszi_71823 #431. hozzászólásáraOlajos kuplung szinkron nélkül halál
Ellennék én szinkron nélkül, ha legalább a 2x kuplungos téma működne...
Válasz T.f. #430. hozzászólásáraPf, nonszensz, itt már vagy 5 éve csak az alvázszámot n=zik, igaz mostmár fénykép is kell róla, de pár évvel visszamenoleg csak a vizsgabiztos ránézett és kész. A tsz-ben sem volt még ennyi alvázszám ujrautve az biztos
Igazad van, megtaláltuk haverral, lényegében csak sebválto ellso deklije, amin jár a kinyomocsapágy, azt kell cser=lni a munkahengerek végett, bár akkoor ugrik a sebváltofék, ahogy mondtad.
Bár ahogy mondtam, szépen szedte a fokozatokat, nemhiszem, hogy hozzányulnék, ha haza is hoznám.
Válasz kajszi_71823 #428. hozzászólásáraNálunk műszakivizsgán rögtön bukna , ha máson nem , hát a motorszámon . A rendőr biztos nem venné észre , csak a rendszám hiányát .
"Nálunk a kutyát nem érdekli, amíg rendben van a világítás és elfogadható állapotban van."
Ha ez így menne itt is , akkor nem lenne priuszom hatósági jelzés nélküli jármű vezetése okán .
Válasz kajszi_71823 #427. hozzászólásáraA 0-ás házon is megvan az említett nyílás , ott van a mikroszivattyú csövezése .
Válasz T.f. #426. hozzászólásáraés ugyan melyik zsernyák számolná meg a hengereket igazoltatáskor? Vagy, egyáltalán kit is érdekelne? Nálunk a kutyát nem érdekli, amig rendben van a világítás és elfogadhato állapotban van.
Válasz T.f. #425. hozzászólásáraJa, igen, a sebváltóféket még elfelejtettem említeni. Szerintem a szinkronokkal nem akartak bajlodni a tsz-ben, ezért mehetett vissza a 0-ás, vagy, amit találtak. Bár szedi, mint az óra. Esetleg megprobalom megtudakolni, hogy nincs e még meg az amit kiszedtek belole, fene tudja, hátha szerencsém lesz, egyenlore maradna így, ahogy van.
A kuplunghoz visszatérve, a 2-esek kuplungharangján kell lennie egy nyílásnak, amin keresztul a vacsovecskék bejutnak a munkahengerekhez. Jól tudom?
Válasz T.f. #425. hozzászólásáraEgyébként régebben agyaltam azon , hogy vissza alakítok egy 6 hengerest 4-esre , hogy fordulékonyabb legyen , de ezt nálunk lepapírozva forgalomba helyezni szinte lehetetlen lenne .
Válasz kajszi_71823 #424. hozzászólásáraHa szürke a váltó , akkor az egy "0"-ásból van , ez esetben nem akarok hülyeséget írni a vissza alakításról . Az biztos , hogy az 1-es és a 2 -es közt csak a kinyomócsapágy - vezetőhüvely cserével lehet ide - oda alakítani a kuplungházat . Az egy másik gond , hogy a 0-ás és 1-es változatban mechanikus nyelestengely-fék van , 2-es esetén ezt a szinkron kiváltja . Na most , ha visszaalakítod a kuplungot ez a fék nem lesz ( kérdés , hiányzik-e egyáltalán ) .
Szerencsések vagytok , ha papír könnyen rendezhető ,itt nálunk nem olyan egyszerű és ha igen akkor is zsebbenyúlós .
Sajna egyébként , hogy nálunk elég ritka a 8245 és akkor is egy 12245 áráért adnák .
Válasz T.f. #422. hozzászólásáraNa épp ezaz, hogy a sebválto már cserélve lett egy 80-séra, mivel egy: szurke szinu, ketto: a kuplungot is átalakították mechanikusra. Elég lenne csak a harangot kicserélni, hogy ismét legyen hidraulikus kuplungom, vagy komplett kell a sebváltoval?
Egyébként szépen veszi, nem morog, nem zajos. Papírjai nincsenek, de nálunk az megoldhato.
Válasz Nyomasek Bobo #420. hozzászólásáraMondhatjuk másfélnek is .
Tavaly előtt decemberben , Mo.-i rendezett papírokkal , műszakival , sok apró és nagy gonddal , de egyenlőre teszi a dolgát .
Válasz kajszi_71823 #416. hozzászólásáraEnnyiért én bármikor bevállalnám , ha a papírjai rendben vannak . A motortól eltekintve a többi része 98%-ban azonos a 12245-el , a motort meg egyszer ha megturbózod rögtön van egy 100 LE-es géped , szinkronváltóval ( esetleg gyorsítva 35 km/h -ra ).
8045-öt ne , ezer éves .
Válasz Nyomasek Bobo #418. hozzászólásárapont ez az, márcsak abban bízok amit én magam csinálok meg.
Válasz T.f. #419. hozzászólásáraMásfél v kettő?
Mikor vetted a másikat?
Válasz Nyomasek Bobo #417. hozzászólására" db 183-as.
Válasz kajszi_71823 #416. hozzászólásáraHát nem tudom...ha belülnis összebarmolták.
Bár amit kupectól tudnál kb drágábban, azon is csak a festék új.
Válasz T.f. #403. hozzászólásáraMi az a 2 URIV?
A 183as, meg?
Válasz T.f. #403. hozzászólásáraT.f. kolléga és a tobbiek, várom véleményeiteket!
Van egy 6911-es zetorunk rendbe szedve orrpakolóval, és két év használat után rájottem, hogy nagyon hiányzik a 4x4, ezért cserében gondolkodom!
Lenne itt egy 8245-os lelakott traktor, bekínáltam érte 3500-t, hátha osszejon, viszont azon talán csak a difit nemkéne megbontani, ugy gallyra van. Tszbe etettek vle, eltudjátok képzelni.
Érdemes érte harcolnom, jobb lenne a fiatalabb konstrukció, mint pl.: a 80/8145?
Válasz Hús Futár #409. hozzászólásáraHa aktuàlis lesz a dolog keresni foglak.
Válasz mtz1221 #413. hozzászólására Azért érdeklődünk a dolgok felöl hogy nehogy nagyon mellé fogjunk. Làtod vannak nagyon sokan akinek MTZ semmi pénzzé nem kellene vannak akik meg bírnak vele dolgozni. Ha nem tévedek neked is van kis meg nagy MTZ.
Válasz patakirobika #405. hozzászólásáraJössz apósodhoz mennyetek el vele Vida Robihoz,majd ő elmondja miért kell messziről kerülni a nagyot.De nem akarom elhinni hogy az öreged engedne olyat még neked se,okosabb az annál 10 x.
Válasz A.I. #411. hozzászólásáraNekünk az egyik orrán így voltxT3
Válasz A.I. #410. hozzászólásáraNem is írtam el kirovetc t-150 K modern változata vagy írjam cirill betűvel xT3
Válasz patakirobika #408. hozzászólásáraHTZ, ne haragudj, vagy a mobil javítása, vagy mellé nyomtam!
Válasz patakirobika #405. hozzászólásáraEgy 16245-ösöm lesz eladó tavaszra (UR2) Itt vagyok nem messze a Tompai határátkelőtől .
Válasz A.I. #406. hozzászólására Bocsi de minek a rövidítése a Hzk??
Válasz T.f. #403. hozzászólására
Jobban kézen fekvő lenne az aminek teljes körű az alkatrész ellàtàsa.
Válasz patakirobika #405. hozzászólásáraAkkor nem kérdés, még ha 5-10000 eurót ráköltesz a zetorra... Az több mint új lesz, még lehet valami munkaeszközök is marad! Mondjuk én szétnéznék Htz-k között is, tudva a gazdaság méretét!
Válasz mtz1221 #404. hozzászólásáraZetor nincsen, azért érdeklődöm. Az MTZ meg ismerem 1221, 1221.3 aszt is csak egy pofàs 1221.3 az szük 10 ezressel több mint a Zts, azért érdeklődtem felőle mert így rà nézésrre szimpatikus.
Válasz patakirobika #401. hozzászólásáraÉs nincs utrinán elég zetor162 meg 1221.3-as hogy itt kell informálódni ?
Válasz patakirobika #401. hozzászólásáraNem akarlak befolyásolni a választásba ,mivel a nagy MTZ-ket nem ismerem , kicsi van ,amire használom őket arra jók . Zetor / ZTS van 4 db ( sorba jöttek , megválni egyiktől sem akarok , nem kapnám meg azt értéket értük , amit akkor érnek ha nálam dolgoznak ) .
2 db UR II-es , az egyik kb 14.000 órával , most lesz először bontva a váltó mechanikus része , a másik már volt váltócserés és most a kúpkerékhajtást fogazta le ( kegyetlen egy előélete volt ,barbár javítási megoldásokkal ).
2 db UR IV-es 7.000 óra feletti teljesítménnyel , mindkettőben volt már hátsó féltengely csere és az egyikben féltengely-ház is ( az előéletük ismeretlen , de nagyüzemi ) , tisztába vagyok azzal , hogy lehet olyan meghibásodás ami után donor lesz az egyik , igaz a kettőt vettem együtt annyiért , mint az általad nézett gép ( időközben megtaláltam a hirdetést ) .
A kérdés , hogy te bevállalsz-e egy esetlegesen akár donorrá váló gépet , vagy egy stabil alkatrész hátterűre szavazol .
Válasz patakirobika #401. hozzászólásáraAzt elhiszem, hogy sokat mennek ennyi területen, úgy hogy jószág is van! Én dél borsod megyei vagyok, erre azért több zetor volt, föleg az ország északi részein!
Erdészeteknél is szerették, szerintem azért, mert kevésbé volt borulékony!
Egyébként, ekkora területhez nem gondolkodtál nagyobb gépben, ha keletiben gondolkodsz, mondjuk Rába motoros T-150ben,vagy az újabb HTZ modellben, mert az nagyon tud teljesíteni, ha rendbe van szedve, mondjuk a fülkéje a régebbinek igen puritán, meg szerintem difizár sincs benn, ha jól emlékszem!
Viszont a 120-as utólag turbóval felszerelt Zetort nagyon lenyomta teljesítményben!(30%al simán többet tudott)
Ami itt kérdés, hogy mennyit szánunk rá, illetve ha nem MTZ mellett döntesz, akkor a gépsor is kicsi lehet!
Zetorral, mi egy 3,6os X tárcsát, egy 4 fejes Ih ágyekét, meg egy 5,2 m kombinátort húztunk. T-150hez tárcsa 4,2 lett véve, a többi maradt, csak gyorsabban húzta!
Válasz A.I. #400. hozzászólására Én kül vajdasàgbol írok itt egy kicsit a mezőgazdasàg, megvan torpanva. 130-50 ha között mozog a gazdasàg. Eddig a legnagyobb traktorunk egy 1025.3 MTZ, meg pàr darab kisebb MTZ van. Azok minden féle kép maradnak mert jószàg tenyésztés is van és kellenek a kis munkàkra. Kellene egy nagyobb is, mert a 1025.3 kapja rendesen az ki képzést.????
Válasz patakirobika #399. hozzászólásáraAz mindig kell, mert az visz előre, de Én nagyon szerettem a 12045-t, miután rendbe szedtük a váltót, megfűztük a motort(kapott egy turbót is), adagoló hozzáigazít...
Biztos nem volt 120-tól több ló, meg nem volt egy ideges seggrakéta, mint az mtz-k, de itt addig négy fejes ágyekét maszek csak a mesében látott, úgy hogy még megy is!
Jó persze az mtz-k azok négy hengeresek voltak!
De pl a 4 hengeres Forschritot verte teljesítményben!
Fogyasztása meg 4 hengeres MTZ-vel azonos! A 6 hengeres mtz-t nem ismerem, nem is akarok vele ismerkedni, de leminősíteni sem fogom, főleg ismeretlen ként!
Az biztos, míg úgy 40-50 ha földet csináltunk, ahhoz nagyon megfelelt a Crystal, nem tudom neked mekkora a gazdaságos.
Mondjuk én inkább a bőven túlgépesítés híve vagyok, mert a mostani is kb 3szor ennyit kiszolgálna, mint amit művelünk, de így azért általában nincs meglepi és stabilabb a termelés!
Válasz A.I. #398. hozzászólására Akkor most meg kevverted a gondolataimat.???? Kezdtem le mondani a Zts ről,most akkor ismét mehet a gondolkodàs.
Válasz patakirobika #397. hozzászólásáraNekünk volt a nem is olyan távoli múltban MTZ meg Zetor crystal 12045 is.
Igaz az nem a 16245, de nem is MTZ, semmilyen szempontból nem!
Ha nekem a két gyártó között kellene választani akkor Zetor!
Ha egyszer rendbe van szedve sokkal nyugatibb gép, mint az MTZ.
Kényelmesebb, csendesebb, takarékosabb és szerintem üzembiztosabb is!