Hirdetés
Fórum
- Kinek milyen a repce, illetve a búza? új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- MTZ 1221 traktor új
- Körbálázót, de milyet? új
- Claas Lexion vélemények új
- Gázolaj jövedéki visszaigénylés új
- Munkabérek a mezőgazdaságban új
- Kukorica vetőmagok új
- Búza gyomirtása új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
55 hozzászólás
Válasz #54. hozzászólásra
Ez igaz,de ha megpróbálod teljes gázzal 1470-ig visszafolytani terheléssel a motort,pillanatok alatt kidobja a vizet magából,és akkor már semennyi nyomatékot nem fog leadni.
Válasz #53. hozzászólásra
Ott a "80" lóerőt adja le.
Válasz #52. hozzászólásra
2200 1/min
820 milyen fordulaton adja le a maximális nyomatékát?
Válasz #48. hozzászólásra
Az O gyűrűk fogják a hüvelyt, le kell húzni és összerakni.
nekem 16t bss pot van kamion gumikkal. nagyon szépen gurul utánna de 2 éve a csapadékos őszön az 50 fuvatból 5 alkalommal csak sikerült elakadni. a probléma hogy kb 10 cm szélesebb a pót mint a gép és a nagyobb sárnál erösen veszit a lendületböl mindaddig mig egyhelyben el nem kezd ugrálni a kevés önsuly miatt. mentségére a 6110 john deere al se volt jobb a hejzet söt. ja es erre lehet kevesebbet is rakni de a kis szarokra nem lehet többet és a rendörtöl se kell félni a tulsuly miatt egyet huzhat akkor az értelmes legyen és ki is legyen használva.
sziasztok nekem 3 éves 820.2 em van nem mindegy hogy kitöl vásárolod mi szabolcsban gazdálkodunk az agroker és dorker gépeit dicsérik a többit szapulják. de a pilóta se mindegy.
Helo!
Mtz 82.1 könyök tengely megszorult és nem rugózik, mi lehet az oka ennek?
Ezért kell venni használtabb régebbit 2005- s évjáratig az újak nem jó minőségűek ez tapasztalat!
Válasz #41. hozzászólásra
jó szervezéssel,és jó derékkal meg lehet oldani
Rokonomnak MTZ 55-öse van, és kb. 120 hektáron gazdálkodik... strapabíró gép. :)
Válasz #41. hozzászólásra
Ismerősöm 50 ha sajátot csinál ( kukorica, búza) két géppel, egyik 82-es másik 82.1-es+ még van kb 50 ha bérmunkája. Jövőre jön még + 20 ha saját, de már megkapta mindkét gép a turbót.
Válasz #42. hozzászólásra
Talajtól is függ.
Válasz #41. hozzászólásra
az sok a 82-nek !
Ki mit hallott milyen területeket vállalnak néha egy 82-esre?
Hallottam, hogy van aki 80 hektár kukorica-gabonát ilyennel dolgoz egyedül.
Hát azért a 12t nem 80lónak való.Valjuk be manapság nem a minöség a lényeg hanem a mennyiség.Nem csak a traktoroknál,az autóknál is.
Válasz #38. hozzászólásra
Ha nincsenek nagy dombok akkor simán elhúzza.Ősszel meg sárban lehet,hogy nyelvel majd,de ésszel hajtva ott is haladni fog.
a mtz 820.2 elbírja a 12t pótkocsit? nem tudtok olcsón papíros pótkocsit?
Válasz #30. hozzászólásra
Éa láttad az irányárát? Mármint a 270 LE-snek? 30 millió forint! Majd leestem a lábamról! Amikor így rácsodálkoztam, a forgalmazó azt mondta, ez még csökkenhet akár 28-ra is. Tiszta vicc! Hogy ezek a Fehéroroszok hogy elszálltak maguktól!
Van egy 14 éves 550-esem, újonnan vettem, csodás gép. Két éve vettem mellé egy 1025.3-ast, és egy éves korában garanciában kicserélték a komplett traktort. Gondolhatjátok!
Azt mondják a szervízesek, ma Minszkben nincs selejt. Ez annyit tesz, hogy minden elcseszett alkatrészt beépítenek. Ehhez jön a hanyag szerelés, és kész a gazdabosszantó produktum.
A baj csak az, hogy hasonló árfekvésben nem volt eddig jobb. De most itt vannak a kínai traktorok. No, nem egy FENDT, de jobbnak ígérkezik, mint egy MTZ. Az ára meg kb. ugyanannyi, de alapból klímával. Nekem a következő ilyen lesz.
Nem olyan strapabíróak mint a régebbiek de nem rosszak biztos! Ha olvasod itt a fórumokat akkor láthatod sokan MTZ köpködésben szenvednek! Pedig régen jók voltak biztos mikor a Dutra gyártás megszűnt!
azt nem tudom az új mtz-k milyenek mert ilyennel még nem dolgoztam,nekünk egy 22 éves 80-asunk van de ez idő alatt nagy probléma nem volt vele pedig dolgozott eleget.Egy dolgot hajlamosak az emberek elfelejteni hogy azok a gépek amik esetleg tsz gépek voltak nem voltak éppenséggel megkímélve egy öreg gépekl általában ennek a bánásmódnak az okán hibásodnak meg,de ez igaz minden használt gépre amivel nem a gazdája dolgozott!Szerintem pedig igenis jó gépek ez pedig nem kultusz kérdése hanem a normális karbantartásé!!!
Hali mindenkinek!
Nekem már a tö..m ki van az mtz-kkel!!!! Van egy 8 éves 82.1-es 4500 üórával de ennek még nem sok baja volt csak a szokásos olajfolyás,önidító ilyesmik tehát nem vészes. Na de van 1 másik is ami 2.5 éves 820.2 3486 üórával (igaz dolgozgat is rendesen) de annak a motorfelújítástól a vezérlőtömb cserén át a váltófelújításig minden baja volt!!! Hihetetlen milyen kaki az egész. Jó volna lecserélni na de miből??? Na szal ennyit ezekről a "gépekről". csáo
Farkas Gyulának.
Kérdésem a következő a Belarus Traktor Kft adhat-e el románok által szerelt MTZ?
Igazat adok Misibácsinak végre Reális MTZ rajongó
Van egy öreg gépünk a családban. A "Vörösökör" Született: MTZ-50, valamikór 1975-ben. 10éve csontra szétszedtem és SAJÁTKEZÜLEG!!! összeraktam. Azóta csak olaj, szűrőcsere, 3évente egy munkahenger feljavítás. Ha évente elfogyna 5liter hidrolika olajnál több, rosszúl lennék. Azt azért elmondanám, hogy a szidott MTZ-k motorját lánykorában "perkins D-50" -nek hívták, nem orosz fejlesztés, de amikór levették a kőradagolót, már "csak!" D50 maradt. Én is szeretnék jobbat, újjabbat, de felébredek amikór az árakat megnézem. Elne felejtsem, azért akkumlátórt, gumiköppenyeket is cseréltem. Szerelőt nem :-)))
Azért amikór megláttam a 270Le MTZ-t elszörnyedtem. Mert amióta újjítják, egyre jobban "nem az igazi" :-))
Kedves emberek kik ,MTZ ,vagy épp más tipus mellet érveltek én már, egy jó csomó gépet használtam koromtol adódoan .Igy van véleményem mindegyik márkárol .Elsösorba sose a gép márka ami dominál , ki és milyen modon gondoza .30 éve gépezek nem hobbibol én minden napos gépvezető ként csinálom .Voltak jobbak is meg rosszabak is de a mai napig még mindig az orosz tecnikák melett voksolok.Igaz most egy FEND 309C és nyergébe ücsörgök ,de a MTZ még mindig megbizhatobb.Ocsobb üzemeltetni meghát az üzemanyag az ami igazán a Mtz mellet szol napi fogyasztás nagyon meg határozo .Kényelem hát a mai gépekbe már mindbe drága és kényelmes ülések ,már ameikbe az van ,a kilámárol nem is beszélve igy hát egy nemsok ami mind az egyik vagy a másik mellet szolna csak enyi a véleményem .Szeretem a korszerű és az idösebb képeket mind egy egy más kategoria .Csak enyit szeretem volna irni .
Szerintem az MTZ nem a legjobb, de kisgazdaságoknál más gép szóba se jöhetne. 30-40 hektár körüli területekre nem érdemes drága gépet venni, hiszen ott úgyse használja ki az ember és az már nem jövedelmező. Sorközművelésnél és sorközi az MTZ az első! Sok John Deere és Zetor nem tudja ezt megcsinálni. De egy 820-as ezt megcsinálja.
Maradjunk annyiba, hogy akinek kis területe van és keveset is használja a traktort annak megfelel az MTZ! Részemről ezzel lezártam, hogy most melyik a jó gép és, hogy az MTZ milyen. Mindenki gondolkozzon el azon, hogy hova és mennyire kell egy gép. Utánna nyugodtan ocsmárolhatja az MTZ-t. 30 hektárra nem kell Johny még támogatással sem!
AZ MTZ EGY VILAG MARKA DE AZ A VILAG CSAK MARADJON OTHOL .NEKEM VOLT EGY 820,2-ES MTZEM ALIG HITTEM,HOGY MEG SZABADULJAK TOLE 2 EVESEN.JOHN DEERT VETTEM HELYETTE AZ ARKROL NEBESZELJUNK,CSAK ARROL HOGYEZZEL DOLGOZNI ES AZZAL EG ES FOLD AZ EMBER HAMUNKAESZKOZT VASAROL AKKOR KERESI A MINOSEGET A JOT HA VALAKI HOBIZI ES MASSAL DOLGOTAT AKKOR 2 DB LO IS JO .AZ INTERNETES PORTALON VANNAK UJ 60-70 LE NYUGATIGEPEK 7-8 MILLIOERT DEEZEK AGEPEK A MI 82-ES GEPEINKET KIDOLGOZZAK ES EZT AHITELT MINDEN EUS GAZDA BEVALLALHATJA NEM CSAK A DIGI TEVET ES EREZNE A KULOMBSEGET.ALUXUS AUTOKET NEM SAJNALJUK APENZT,AMUNKAESZKOZERT MEG IGEN ?
Nem tudom miért kell félre informálni embereket...
Mtz-t csak Fehéroroszországban raknak össze. Az hogy mi a felirat rajta attól függ melyik országba viszik. Az alkatrész az már egy más dolog, azt Kínában is gyártják.
A téma adott: Hogy lehet megtudni pontosan, hogy melyik gyárba készült az MTZ-nk?
Engem is nagyon érdekelne, hogy lehetne kideríteni melyik gyárban készült a 820 asom.
Nekünk egy 2004-es 820.2-önk van felturbózva (7-es turbóval) megy minta az állat,de vizpumpát a 3. at fogyassza+ hengerfely gyárilag görbe volt, a motor új korától fogva melegszik nyáron légkondis de azt már nem bírja szántásba. A hidraulika fémvezetékeket már 3x 4xforrasztani kellett a szervószivattyú szimeringje meghalt és az öszes hidraulikaolajat belekeverte a motorolajba 2x a müszerfalon egyedül a világítás viszajelzőjében lehet megbizni olajnyomás mutató , vizhőfok ha mutat néha valamit az nem biztos hogy a valós értéket mutatja ahidraulika vezértömbje folyik.Mindez 2000 üzemórássan
Nekűnk van egy 2003-as 820 asunk és egy 1979-es 82 ünk nincs velűk semmi baj ha az ember csak anyit kér tőllűk amenyit tudnak és renszeresen karbantartja őket. Egy jo karban lévő gépet,pedig bármikor jó árban el lehet adni.
Pontosan, hogy győződhet meg valaki arról, hogy az MTZ-je a minszki gyárban lett összerakva?
Ebben tényleg van valami jó dolog.
Mi vettünk egy 82.1-est amin tiszta orosz felirat van a motorháztetőn ami talán azért lehet fontos mert ezt tényleg az eredeti gyárban állították elő nem úgy mint azt a pár "BELARUS" feliratút és még idáig nagyobb gond nem is volt vele. A hidralikafolyás az minden MTZ-n kijön de ez évi 2-3 l olaj.
A karbantartásról meg annyit, hogy minden gép rászorul úgy mint az MTZ is. Mi a sorközművelésre és a sorközi munkákra egy mtz 50-est használunk ami a mai napig is megy. Pedig 1972-ben gyártották. Egy kis odafigyelés meghozza a gyümölcsét.
Az én tapasztalatom az MTZ-ről az, hogy olcsó ami a magyar kisgazdának a legfontosabb. Ezért nekem is ez van! Hátránya hogy rosz elektronikája van hangos fülke, régimodi műszerek. Előnye OLCSÓ és egyszerűen javítható. A szántás, mélylazítás és tárcsázáson kívül mindenre tökéletes! Szerintem ott a helye a gépparkba, de nem árt mellé egy Crystal szántani:))) Mert nem a műtrágyaszórás, vegyszerezés, gyűrűshengerezés, kultivátorozás közben szokott megfeküdni az MTZ hanem szántás közben! A nyugati traktorról annyit, hogy erőssebbek, csendesebbek, szerintem azért jobbak is, de DRÁGÁK és azt is javítani kell!
Hát igen sajnos van pár selejtes darab is! Az is biztos,hogy az MTZ-ék gyengepontja a hidraulika meg még a szöghajtásos elsőhíd is. Azt nem tudom,hogy az egyenes hidasoknak milyen hibájuk lehet. Hál Istennek még a mi 82-esünkkel nem volt különösebb baj pedig már majdnem 20-éves,bár nem hajtottuk agyon így még nem lóg keze-lába. Egyébként az MTZ inkább a kisebb gazdaságok és a kevés pénzűek traktora. Sajnos egy nyugatit én sem engedhetek meg magamanak. De azért nem olyan rosszak az én véleményem szerint,főleg az áruk a nyugati gyártókéhoz képest.
Nagyon csipem ezt az Mtz imádatot.Valljuk már be hogy ugy sz.r ahogy van.De sajnos csak erre van pénzünk.A kereskedők pedig visszaélnek ezzel,egyre drágábban adják az egyre rosszabb új gépeket.
Nekünk 3 mtz-nk van különböző évjáratban \\\'76-os 52-es,\\\'85-ÖS 550-ES , és egy \\\'92-es tk 80-as.
Nos.Eddig a tk-nak a hátulját 5-ször kellett megbontani a csapágyak szimeringek végett.Majd egy komplett hátulját kellett cserélni,mert az eredetiben a gyári selejt blokk öntésekor egy marék homok maradt benne a bolgár dzsipszik jóvoltából(ennyit az orosz nehéziparról). A többiről ne is beszéljek. A legjobban a kis 52 es bírja ami most már 82 essé alakult át.Ennek komojabb problémája hál istenek nem volt.HIDRAULIKA.Az mtz másik sebezhető területe. Az őszi szántás végeztével az 1 évre megvásárolt 400l hidraulikaolajból általában nem marad semmi.
2001-ben vásároltunk egy rába 245-öst.Azóta ilyen gond nincs. Az üzemanyagfogyasztás felére csökkent a többi hajtóanyaggal együtt.Tanulság az hogy akármilyen idős mtz -t vásárolunk 2-3 szezon után ki kell csontozni.
Én most gazda ember vagyok ,de 16 évig voltam művezető egy nagy gépgyárban a 90- es évek elején a Valm betűvel kezdődő márka váltóját az én műszakom perselyezte be mert a csávónak azt mondták ,hogy ugyan ez is 80 lóerős de nyugodtan akasszon utána 3fejet ,nos 12éve magam is gazdálkodó vagyok eddig 4 mtz-t hajtottunk.Az biztos ,hogy ahogy nőtt a földterület ugy vettünk egyre negyobbakat ,most egy 892 .2és egy820.2van 1 és 4 évesek,persze kellett már javitani 892-t de 100eft-ból a teljes váltót megcsináltuk ,a fenti márkához a cimborámnak egy mágnesszelepet fél milláért hoztak.Az más ,hogy aki kőzel űl a tűzhöz az könnyen idvezül és ha van sok 100 ha-ja az meg tud venni ennél jobbat is
Tisztelt Farkas Úr!
Amennyiben az ön hozzállása valóban olyan amilyennek írja akkor minden elismerésem az öné! Az én tapasztalatom a gépkereskedőkkel nem túl kellemes ! Eddig ha Jonit ha mtz-t vettünk addig mindenféle URAK voltunk amig a foglalót le nem raktuk ! Aztán azért amíg ki nem fizettük még szóbaálltak velünk de amint kifizettük az ulosó összeget lese sz.rtak bennünket ! A pótlásokért mindíg könyörögni kellet .
Tisztelt Farkas úr.
Véleményét teljes mértékben elfogadom,arról tudomásom volt hogy ukrajnában szerelnek össze MTZ-ket de hogy romániában is ez meglepett.Sajna keserü tapasztalatom volt mikor ukrajnából hozott sebességváltót értékesítettünk rá 2 napra visszahozták ugyanis használt fogaskerekeket találtak benne.Egy másikat megbontottunk ugyan olyan volt.A minszkivel nem volt soha ilyen problémánk.Természetes hogy kategóriájában ismert és elismert márka az MTZ.
Tisztelt Kollegák!
Sajnos a hazánkban kapható MTZ traktorok nem mindegyike a MINSZKI traktorgyárból származik.A BELARUS traktor által importált és márkakereskedői hálózata által forgalmazott MTZ-k igen is első osztályuak! Sajnos néhány csibész a gyári selejt alkatrészekből Romániában rakat össze traktort, amire ti 100-200 ezer engedmény kínálatával ráharaptok! Aztán se garancia ,semmi, mehettek panaszra a jó Istenhez.Ha tőlem vásárold a trakit és letörik a kipufogód, dob a felnid, tönkre megy az öninditő, netán az akksi tönkre megy azt én garanciában cserélem.Többszáz traktor eladás után mondhaton, 1994 óta egy motor probléma volt ,melyet a gyár azonnal orvosolt ! A traktorok váltójával soha probéla nem volt, lényeges, hogy legyen benne elegendő jó minőségü olaj! Én sosen engedem, hogy a nyugati traktorból leengedett fáradt olajat az MTZ-be betöltsék ! sajnos ez is általános gyakorlat!Ha úgy vigyáztok az MTZ-re, mint a nyugatira, higgyétekel legalább addig tart ,ha nem tovább, és olcsóbb traki ! Látta én már tréleren Jonit, Landinit ,Fergusont, de MTZ-t még soha ! Ez a barázdában is javitható, és minden településen van egy-két ember aki ért hozzá.
9#! Igen a nyáron néztem körbe a 920.3-ast és sok gyenge pontját láttam! De ha nem sok a baj velük akkor még mindig MTZ minthogy vegyek egy 15-20 millás traktort és esetlegesen belebukjak! Bár a John Deere az biztos jó én nem is vitatom,de ha a mezőgazdaságot így fojtogatják akkor lehet,hogy el marad az MTZ vétel is!
Attól függ mi nektek az olcsó üzemeltetés! A szomszéddal együtt vettünk traktort 2002-ben, ő egy mtz-82-őt én egy Jonh deere 6310-est! Az őt év alatt én mindőssze két olajgombát csereéltem a gépemen kb 20 E ft értékben! AZ Mtz-n 20 üzemóra után letőrt a kipufogó,leégett a ventillátor,kiment az önindító ráadásul az egyik felni akkorát ütött hogy tíz óra után kikezte a szimeringet a féltengelynél! Azóta cserélt már rajta sebváltóházat,hidraulika szivattyút és munkahengert,/és azek még csak a nagyobb gongok/ mindezt úgy hogy 1000 órával kevesebbet ment mint én a JD-vel! Arról nem is beszélve hogy az enyém csak 18 lóval nagyobb de mindenből sokkal nagyobb munkagépet elbír! A négyszer 35-ös farmer ekétől az 5.60-as kombinátorig stb./amit az mtz a földről sem tud felemeln/i ! Nem azt mondom a nyugatival is belenyúlhat az ember a sz.rba. De kevesebb idegbaj éri az embert az biztos!
Valóban igénytelen nyüstölhetö gép az MTZ de sajnos az orosz is eljutott odáig hogy kispórolt anyagból szereli össze a gépeit.Igy nagy bevételt nyer az alkatrészböl.A 87-92ig gyártott traktorok voltak a leg megbízhatóbbak.A.3-ok megjelenése után rövid idövel már keresték hozzá az alkatrészt,vagyis jó de nem az igazi.Van hibaforrás elég sok,és ami nem változott az olaj folyik orrán száján.
Üdv! Nekem egy MTZ 82-esem van! Sztem jó gépek és persze igénytelenek,kevés az elektronika benne! Én FFT-vel tárcsázok sok területet vele és sikerül sokszor fojtogatni a gépet! Egy kérdés! Az MTZ .3-as sorozatai a legújabbak megbízhatóak kevés a baj velük? Egy esetleges gépvásárlás miatt érdeklődök vagy inkább a régebbi turbósak a jobbak?
Nekünk is van egy MTZ 82 lovas traktorunk.Valóban olcsó az üzemeltetése, de ez a traktor nem a kényelméről és a hosszú hibátlan élettartamáról híre!
Jellemző az MTZ-re a rendkívül sok apró bosszantó hiba amik sokszor hátráltatnak a munkában, a váltója valami förtelem .Ha ezeket nem veszem figyelembe akkor viszont egy igen jó masina az árához képest!
A másik dolog pedig az hogy egyik Belarus sem annyi lóerős amennyit írnak rá!A 82 lovasnak mondott csak 78-79 a 92 lovasnak mondott pedig 90.Szóval szerszámvásárlás esetán inkább lefelé kell kerekíteni és nem felfelé!
Nekünk 2 darab MTz-énk van. Hát nem a legkényelmesebb, de ilyen olcsó üzemeltetésű, strapabíróbb gép nincs.