Hirdetés
Fórum
- AKG támogatás új
- Grubber új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Búza termény felvásárlási árak új
- Műhelyfelszerelés, szerszám, berendezés, kellékek, gépek új
- Egyedi munkaeszközök házilag új
- Gaspardo vetőgép-munkaeszközök. új
- Agrártámogatások kifizetése új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
679 hozzászólás
Válasz Sanyee #675. hozzászólásáraÉn fekete rendszámos mtz-t felügyeletnél vizsgáztattam a homlokrakodó miatt, és kellett bele venni biztonsági övet, mert anélkül megbukott volna a gép. Ha meg lennie kell, akkor a rendőr nyilván számonkérheti a használatát, kérdés, hogy ezt vajon mennyi rendőr tudja.
Válasz Sanyee #675. hozzászólásáraEnnyit találtam: “... továbbá olyan járműben, amelynek üléseit biztonsági övvel szerelték fel, az ülésen utazó személynek a biztonsági öv becsatolásával kell magát rögzíteni.”
Tehát ha van, használni kell, elvileg
Válasz Sanyee #675. hozzászólásáraFekete
Micsoda baromság a topikcim! Egy adminisztrátor törölhetne. Piros rendszámmal semmi nem vezethető, a rendszámot a járműre rakják.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy piros vagy fekete rendszámos traktornál kérhezi a rendőr a biztonsági öv használatát.
Gyárilag van amelyikbe van van amelyikbe nincs.
Válasz Kisati77 #673. hozzászólásáraIgen vontathat, nem kell azt arra külön vizsgáztatni, veszel vagy csináltatsz a vonópadra gömböt ennyi.
Jó reggelt mindenkinek!Tudja valaki közületek,hogy:piros rendszámos(lassú jármű)traktor vontathat normális személygépkocsi utánfutót?ill.a traktoron műszaki vizsgán lehet vonógömbbel vizsgáztatni,vagy mindenképp vonócsapos megoldásnak kell lennie?Köszönöm szépen a válaszokat!!!
Ezt nézd meg http://internet.kozut.hu/utvonalengedelyezes/jarmumeretek/Lapok/default.aspx
http://internet.kozut.hu/utvonalengedelyezes/jarmumeretek/Lapok/default.aspx
Köszi srácok!
Válasz gripen #667. hozzászólásáraHeves megyébe ez előfordult már másnál is...
szerintem is elírás :)
Válasz gripen #668. hozzászólásáraszerintem elirták,a 10000helyett 40e lenne a normális
Üdv!
Lenne egy kérdésem, kíváncsi vagyok kinek mi a véleménye.
Van egy fekete rendszámos mezőgazdasági vontató, 235l.
A vontató együttes tömeg 13.000kg
Vontathat átmenőfékkel 32.000kg-ot
A hivatalos bejegyzésnél ez a bejegyzés szerepel: " 2db pótkocsit vontathat. A járműszerelvény össztömege nem haladhatja meg a 10.000kg-ot.
Van két 12 tonnás pótkocsi, ezeken is fekete rendszám van. Jól értelmezem, hogy a forgalmi szerint Én ezt húzhatnám ezzel a géppel, de a hivatalos bejegyzés szerint meg nem, mivel ott meg 10.000
a korlátozás a járműszerelvény össztömegében?
Várom válaszotokat, köszi!
Válasz Tobszi #665. hozzászólásáracsak változott a rendszer a próbarendszám tulaja,vagy alkalmazottja vezetheti a gépet
Válasz Sanyee #661. hozzászólásáraPróbarendszám!
Nagyobb műhelyeknek vagy esetleg komolyabb autókereskedőknek szokott lenni, biztos van aki egy jól látható összegért odaadja.
És még húzni sem kell, mehet a saját lábán.
Válasz mucsijani #663. hozzászólásáraAhamm...leolvassa a rendszámot... elfelejtettem...
Válasz csoppika #662. hozzászólásáraAz éjszakával is vigyázni kell.mindenütt van térfigyelö.jobb félni,mint megijedni.......
Válasz Sanyee #661. hozzászólásáraA rendszám nélküli biztosan tréleres téma...
De szerintem a műszaki nélküli is...mert hiába lenne rá biztosításod, a biztosító baj esetén kibújna a fizetés alól a műszaki hiányára hivatkozva...
Javaslom az áttelepülésre a hétfő hajnali 2-3 óra közötti időszakot...
Sziasztok!
Mi a helyzet olyankor, ha van egy műszaki nélküli traktor, amit én évente 4x szeretnék elhúzni vonórúddal az egyik telephelyről a másikra (5-6km)?
Az szabályos vagy műszaki nélküli gépet csak trailerrel lehetne vinni?
Vontatásra vonatkozó feltételek
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
21. § Vontatásra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
(1) Arra nézve, hogy a jármű vontathat-e és ha igen, hány darab és milyen pótkocsit, a hatósági engedélyben foglaltak az irányadók.
(2) A pótkocsi (pótkocsik) össztömege nem haladhatja meg a vontatásra használt
a) személygépkocsi össztömegét,
b) autóbusz össztömegének a felét,
c) tehergépkocsi össztömegének az 1,4-szeresét,
d) vontató, mezőgazdasági vontató és lassú jármű össztömegének a négyszeresét, e bekezdés rendelkezései a félpótkocsira nem vonatkoznak.
(3) Üzemi fék nélküli könnyű pótkocsi gépjárművel, mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel abban az esetben vontatható, ha a pótkocsi össztömege nem haladja meg a vonó jármű 68 kilogrammal növelt saját tömegének a felét.
(4) Ráfutó fékkel felszerelt pótkocsi abban az esetben vontatható, ha a pótkocsi össztömege nem haladja meg a vonó jármű össztömegének a háromnegyedét.
(5) Oldalkocsis motorkerékpárral és motoros triciklivel pótkocsi nem vontatható. Oldalkocsi nélküli motorkerékpárral egy - legfeljebb 80 kilogramm megengedett legnagyobb össztömegű - egykerekű pótkocsi, gépkocsival egy pótkocsi, nyerges vontatóval egy félpótkocsi, vontatóval és mezőgazdasági vontatóval legfeljebb két pótkocsi, lassú járművel egy pótkocsi vontatható. Az NKH Közép-magyarországi Regionális Igazgatósága - az ehhez szükséges műszaki és üzemeltetési feltételek meghatározásával - tehergépkocsival második pótkocsi vontatását engedélyezheti.
(6) Mezőgazdasági vontatóval egy személyszállításra berendezett pótkocsi vontatható. Más járművel ilyen pótkocsi nem vontatható.
(7) Lassú jármű pótkocsija gépjárművel nem, mezőgazdasági vontatóval pedig csak abban az esetben vontatható, ha megfelel a mezőgazdasági vontató pótkocsijára vonatkozó előírásoknak.
(8) Vontatott munkagép a vontatási sebességre vonatkozó rendelkezések megtartásával mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel akkor is vontatható, ha
nem elégíti ki a pótkocsik világító és fényjelző berendezéseire vonatkozó előírásokat, de megfelel a 37. § (6) bekezdésében foglalt feltételeknek, illetőleg
üzemi fékberendezése nincs, de össztömege nem haladja meg a vonó jármű 68 kilogrammal növelt saját tömegét.
(9) Ha a pótkocsi - szélességi mérete folytán - a vonó jármű hátsó helyzetjelző lámpáit takarja, az 55. § (2) bekezdésében a pótkocsi hátsó helyzetjelző lámpájának elhelyezésére vonatkozó előírásokat a járműszerelvény szélességét alapulvéve is teljesíteni kell. Ez a rendelkezés a 42. § (3) bekezdésében foglaltak megfelelő alkalmazásával is teljesíthető.
(10) A gépjármű által vontatható pótkocsi össztömegét - a (2) bekezdésben meghatározott mértéket meg nem haladóan - a 18. § (1) bekezdésben meghatározott - a járműszerelvény megengedett legnagyobb össztömegére vonatkoztatott - motorteljesítmény figyelembevételével kell megállapítani. Az előírt motorteljesítmény hiányában a gépjármű hatósági engedélyébe bejegyzett vontatható pótkocsi össztömegének értékét 2004. december 31. napjával - a járműszerelvényhez előírt motorteljesítmény által meghatározott mértékéig - korlátozni kell.
22. § A vontatásra vonatkozó további műszaki feltételek
(1) Az 5-8., 17., 18., 21., 33. és 34. §-okban említett adatok, a gyártó által közölt és a forgalomba helyezés engedélyezése során megállapított adatok, valamint a pótkocsi csatlakozásához szükséges szerelvények meglétének, illetőleg felszerelhetőségének a figyelembevételével kell meghatározni, hogy a jármű vontathat-e pótkocsit, illetőleg hány pótkocsit vontathat és azt a jármű hatósági engedélyében fel kell tüntetni.
(2) Az európai típusbizonyítvánnyal ellátott M1 kategóriájú jármű esetében a vontatható pótkocsi össztömeget az európai típusjóváhagyás során meghatározott értékkel megegyezően - a 21. § (4) bekezdésében meghatározott feltétel figyelmen kívül hagyásával - kell megállapítani.
23. § Vonóberendezésre vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
(1) A pótkocsi vontatására szolgáló szerkezeteknek a használat közben reájuk ható erők (ideértve a dinamikus igénybevételt is) felvételére alkalmasnak kell lenniük, biztosítaniuk kell a járművek biztonságos és könnyű össze-, illetőleg szétkapcsolhatóságát, ki kell zárniuk a vonóberendezés véletlenszerű szétkapcsolódását.
(2) A pótkocsi vonószerkezete a pótkocsi lekapcsolt helyzetében és menet közben történő szétkapcsolódás esetén sem érhet le a talajra.
(3) Az egytengelyes, vagy a legfeljebb 1,00 méter tengelytávolságú és nem kormányzott kerekű kéttengelyes pótkocsit olyan másodlagos kapcsolószerkezettel is fel kell szerelni, amely menet közben történő szétkapcsolódás esetén biztosítja, hogy a vonószerkezet ne érjen le a talajra, a szerelvény ne váljon szét, és megállásig lehetővé teszi a pótkocsi irányítását.
(4) A (3) bekezdésben meghatározott másodlagos kapcsolószerkezettel való felszerelés kötelezettsége nem vonatkozik a félpótkocsira, továbbá a 32. § (5) bekezdésében meghatározott, menet közbeni szétkapcsolódáskor - automatikusan működésbe lépő fékkel felszerelt pótkocsira.
24. § Vonóberendezésre vonatkozó további műszaki feltételek
(1) Gépkocsin - a terepjáró, valamint a különleges célú gépkocsit kivéve - horgos rendszerű vonóberendezés nem alkalmazható. E rendelkezést csak az 1991. évi július hó 1. napja után engedélyezett járműtípusokra kell alkalmazni
(2) A pótkocsi vonószerkezetének olyannak kell lennie, hogy az össze- illetőleg szétkapcsoláshoz szükséges kézi erő a 250 N-t ne haladja meg.
Válasz #658. hozzászólásra
"Papírok nélküli traktor újra forgalomba helyezése" topicot olvassd!!!
sziasztok volna egy kérdésem hogy lehetne lepapirozni egy utánfutott aminek nincs semmi papirja
Nem tudom segítsetek már.
Piros zöld fekete sárga vagy milyen,nem tudom eldönteni.
B mért ilyen bonyolult,mért nem lehet 1 mért kel 8,mért nem lehet 1 el vezetni a helikoptertől kezdve a kis polski ig?
na akkor milyen? piros,zöld,fekete,sárga,vagy milyen?
El nem tudom képzelni hogy melyik az amelyik megfelelő lenne ahhoz hogy...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Válasz #654. hozzászólásra
mért nem vagy hajlandó belátni hogy tévedtél? még mindig nem mutattál olyan törvényt ami tiltja a piros potkocsi huzását B vel!
meg arra se válaszoltál hogy én B vel miért vezethetek egy piros rendszámos 10 tonnás munkagépet? mikor a B vel csak 3500 össztömegig lenne lehetséges !!!! na?????
Ritka érdekes járnak ide. ..... mezőgazdaság..... egyet fujnak.....úgye .... remélem senkit nem fognak majd megbüntetni..... csak hála istennek én nem ezt látom az utakon..... itt egy zsaru ott egy zsaru és jé előtte, utánna egy mezőgazdasági gép..... ja és a sárgacsekk:PPPP na hála istennek:P
Ja ez is 4 es mentes
Én az enyémet 300 ért vettem 4 éves nyomott nekem egy bika borjút amit választósan eladtam 160 ért,de 300 alatt nem szeretném eladni.
Válasz #650. hozzászólásra
Én is néztem az már szerintem nem is tejet ad hanem lehet hogy pálinka jön belőle.Vannak azért nevetséges árak.
Válasz #648. hozzászólásra
az jó ha csere van így legalább tudod mit kapsz érte,van itt a hirdetésekben egy MT tehén...10 éves 500.000
Válasz #647. hozzászólásra
Nálunk sincs,töltögetjük üvegbe és visszük a megbeszélt helyekre,és hó végén fizetik a sarukat,azért szoktak hébe hóba jönni a falusiak is tejért vagy sajtér vagy túróért ha van.
Aztán a legszebb mt t eladom mert nekm nem az kell hogy szép legyen hanem hogy tej legyen bőven,most úgy néz ki hogy lehet hogy elbírom cserélni,van egy fric tehén az üsző borjával,nekik nem a tej miatt kell hanem csak azért mert valami parkjuk van amibe őshonos állatokat mutogatnak.
Válasz #646. hozzászólásra
piros rendszámmal is vezethető a tehén
nálunk nincs egy darab tejcsarnok sem,itt van olyan aki napi 4 litert visz
Válasz #645. hozzászólásra
Nekünk napi 30 35 liter szokott lenni.Itt is jár egy tejes kocsi mikor indultak akkor mi 140 ért adtuk ők meg 130 ért jól rászedték az embereket,most meg 180 náluk a tej,mi a legtöbbet behordjuk Harkányba,nincs messze 6km.
Ja b kat fekete rendszám még mielőtt valaki megszólná.
Válasz #644. hozzászólásra
150/liter,most a két fejős ad napi 40 litert(az egyik most ellett először)elviszik mindet,hordják itt hűtőkocsival az utcákba...mostanában olyan is van aki eddig onnan vette de most már tőlünk veszi
Válasz #643. hozzászólásra
Elviszik a tejet?
Menyiért adod a tejt?
Mi 150/L
Most megint nagyon elkezdték hordani hál isten,nekünk meg majdnem hogy a boltba kell megvennünk.
Én egyre jobban észreveszem hogy rákapnak az emberek a házi dolgokra,tojás,tej sajt hús,füstölt dolgok,ezek egyre jobban mennek.
Válasz #642. hozzászólásra
mert azon kívül van még 3 amiből kettő most ellett és elég lesz majd a hármat fejni,főleg nyáron amikor van egy csomó meló is
Válasz #641. hozzászólásra
Szép kerek a tehén,mért adod el?
Nekem is van egy amit el akarok adni mert szép borja volt meg elfogadja a másik borjút is szelíd is mt most kb 4l tejet ad reggel este és ezért kell mennie.
Válasz #637. hozzászólásra
fácánokat kaptam el 90-el...volt ám tollfelhő...egyet néztem meg az olyan volt mint valami gumicsirke,inkább hagytam a francba
na ez a topic minden honapban egyszer fellendül és mindig van egy ilyen ember aki nem érti meg de most már nem fogok szolni semmit csak leirom egy hozzászolásba mert ez már poén kategoria
Válasz #637. hozzászólásra
Ja elfelejtettem B s jogsival fekete rendszámmal.
Csak hogy témánál maradjunk.
Válasz #628. hozzászólásra
"lassú járművel egy pótkocsi vontatható" ezt onnan idézem. Vannak bajok az olvasással?
Válasz #634. hozzászólásra
Biztos keresett az valamit azért világított a szeme.
Én is elütöttem egyet,annak is világított a szeme,mikor megláttam satufék a 4ből az utolsót a kocsi bal elejével leterítettem úgy hogy a feje az ajtónál volt a kocsinak semmi baja se lett az őzikéből meg pöri lett.
Válasz #628. hozzászólásra
Érdekes, én nem azt olvasom!
(5)77 Oldalkocsis motorkerékpárral és motoros triciklivel pótkocsi nem vontatható. Oldalkocsi nélküli motorkerékpárral egy - legfeljebb 80 kilogramm megengedett legnagyobb össztömegű - egykerekű pótkocsi, gépkocsival egy pótkocsi, nyerges vontatóval egy félpótkocsi, vontatóval és mezőgazdasági vontatóval legfeljebb két pótkocsi, lassú járművel egy pótkocsi vontatható. A közlekedési hatóság - az ehhez szükséges műszaki és üzemeltetési feltételek meghatározásával - tehergépkocsival második pótkocsi vontatását engedélyezheti.
Válasz #628. hozzászólásra
Elnézést rosszul értelmeztem.
Piros rendszámos pótot 1-et húzhat a lassú jármű, SŐT a
Mg. vontató IS....
Viszont ha a Mg. vontató első kocsija fekete, akkor hátul
húzhat pirosat 25 km/órával...
Válasz #631. hozzászólásra
nem mentem gyorsan már messziről világított a szeme a sötétben...azt hittem elmegyek mellett vagy 40-el mert nem akart mozdulni az út közepétől
A sok hülyeségtől elkezdett fagyni a fórum.
Válasz #628. hozzászólásra
Akkor valamit rosszul értelmeztél, de nincs energiám rákeresni a törvényre....
Ja, és korábban írtad, hogy az utakat össztömegre tervezik. Pár éves, KPM-nél eltöltött vezetői múlttal
megsúgom, Magyarországon az utakat TENGELYTERHELÉSRE
méretezik. Pont.
Válasz #630. hozzászólásra
Na ez a legrosszabb,összetöri a gépet és még csak vacsorára se megy el.
Válasz #624. hozzászólásra
nem,csak átsegítettem az úton,amikor sikerült megállni lecsúszott a motorháztetőről rúgott vagy kettőt majd elszaladt...ennek se volt gyerekszobája,még csak meg se köszönte