Hirdetés
Fórum
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Fűtési rendszerek új
- AKG támogatás új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Napraforgó vetőmag új
- Búza termény felvásárlási árak új
- OVP-20 régi szovjet gyártmányú magtiszítógép... új
- Diófa betegségének megállapítása, kezelése új
- Lucerna telepítése, termesztése új
273 hozzászólás
Válasz T-150 Zoli #272. hozzászólásáraBarátod a Google! Hirdetnek is!
Sziasztok! Van valakinek Weimar T188?
Vagy esetleg valaki tudna segíteni szerelés ügybe, esetleg alkatrész katalógusa?
Hogyan szerelhető ki a T 174 forgó elosztója?Mit kell ahoz lebontani?
Válasz .Feco. #267. hozzászólásáraNagyon sáros, felázott helyen rakodni jobb a forgórakodó, mint mondjuk egy teleszkópos, trágyarakodás sokszor ilyen, esetleg a réparakodás depóból. Ilyen helyeken egy homlokrakodó csak csúszkál, kapartat meg még nagyobb mocsarat csinált, a forgórakodó meg elpörög egy helyben, odébbmenéskor meg kitolja magát a gémmel ha igen rossz a terep. A kisméretű Hydrema-Weimar mellet rakodott ganét egyik éven egy nagy derékcsuklós gép, de bányagumival és csak szenvedett, a kis Weimar rég megrakta a kocsit, a bányagép meg még csak félig volt, azt is küszködve.
Válasz Sk Laci #268. hozzászólásáranem is....
Válasz .Feco. #267. hozzászólásáraNem tudtam, hogy állattenyésztésel is foglalkoztok.
Válasz Sk Laci #265. hozzászólásáraAbból az a 6 perc bőven elég volt amíg le vizsgáztam valamikor, a két nagy kolinger lapatnyelét X-Ben dugnam fel a s.ggébe annak aki kitalálta…
Elsősorban trágyát hordani, rakni, szórni vannak, mellette árkot tisztító, utat javít, terepet rendez… a liebherr 18 tonnás, a Komatsu 16… a kisebbik kb 100, a nagyobbik 120-140 kocsit (tebbe/Fliegl) rak fel muszakonkent, ezt nem nagyon tudná csak max torzscsuklos gép megcsinalni..
Válasz .Feco. #264. hozzászólásáraAz első melóhelyemen volt újonnan vett Hyundai a láncos 290, a gumis a 175(?) Talán. Jók voltak én 5000-nél ültem a 290-re, depós kirakásnál a 325B meg 320C Catert leforogta. Csak sok gépese volt, sajnos lelakták, más baj nem volt vele. A másik cégnél volt 322B cater, talán német volt, meg zöldről festették sárgára, szerintem törőfejezett is, mert rácsos fülke volt rajta, ott nálunk 16E óránál kellett injektorokat cserélni, meg a fűtés-hűtés ment gallyra, mondjuk decemberben a tőzeg-víz kombós merülés miatt volt. Ez mellett volt egy 230-as jcb, az isuzu motoros volt, az 14E-nél komplett motorfelújítást kapott, de ott a kezelő rúgta el. Meg volt még egy 924 litronic liebherr.
Egyébként ez a caterunk jó volt, javítani drága, meg szerette a hasát. Jcb fürge, takarékos gép volt, csak hosszú volt a főgém és a lengő is, messzire kellett állítani a kocsit, viszont én humuszoltam vele, mellettem a 330B catert leforogta, pedig ez kissebb gép volt. A liebherr sem rossz, a litronic rendszer a gyengéje, egyébként meglepődtem, hogy a kis pici 4 hengeres motorjával is tudott versenyezni a 322B-vel ugyanazon a munkán. Meg fejtettem vele követ szűzen Versenden a bányában annó, mondom ez itt döglik meg, aztán csak a körmök koptak
Szerintem a cater utolsó jó szériája a B volt, dolgoztunk együtt olyan céggel, ahol gumisban a 212 B-k mentek, 6 db, azt mondták a gépesek, nem is kell nekik más, de a főnökük is ezeket veszi. Mondjuk azok A-Z felújított patent gépek voltak.
Annó a Leel-Őssy meg csak Komatsukat vett, máig dolgoznak vele, 2008 körüli évjáratok, igaz, ott meg vannak becsülve az eszközök.
A Hyundaiok azok 2008, a Cat 322B 1994, a 924 Liebherr 2001, a Jcb úgyszintén évjáratok voltak. A Hyundait leszámítva mind használtan jött.
Ja, meg volt egy Terex, de abba belenyúltunk...
A Caternál szerintem már csak a színt és nevet fizeted, D-snél 3000 óránál már leköpte a turbót pl. Itt is már a tervezett elavulás megy.
Itt a gyárban volt két homlokrakodó, egy 2014 és egy 2012-es 924 K és H, a H jobb volt. Ott mondta a szervízes, már 6-7 éve, hogy itt is már vékonyítják a henger falát a motorban pl.
Most 3 volvo van, ezekből az első az 0-24 megy, lassan 3 éve, sok gond nincs vele. Mondjuk földmunkát nem végeznek, a kukorica melléktermékeit kezelik.
Meg van egy Doosan, az többet rossz, mint jó.
Ja meg volt egy koreai vagy milyen 235 Sany, hitelátvállalással jött 175 üzemórával, azzal más baj nem volt, csak az elektronikája egy fos, egyébként a Hyundai és a Sany is Cummins motorral és Kawasaki szivattyúval készült ami azért elég jó.
A Hyundait ezért is veszik szerintem, árban sem lehet rossz és amit Bandi említett, az Axiálnak van talán a legnagyobb országos lefedettsége ehhez, bár más gyártók szervízénél sincs gond hallomásból, de sokszor órák is sokat számítanak itt is.
Viszont az öreg 322B-nk tudta azt a kényelmet kezelői szemmel már akkor, amit a többi 8-10-12 év után sem.
A Jcb volt a legpuritánabb.
Válasz .Feco. #257. hozzászólásáraMit szeretnél csinálni forgókotróval?
Nem lenne jobb traktorbáger?
Válasz Gumóka #260. hozzászólásárapont ezen vitáztunk össze mi is... mondjuk nekünk a JCB annyira nagy csalódás a teleszkópos gépben hogy nagyon nem kerülne fel semmilyen listára...
van egy öreg (2004-es) Liebherr-ünk, amiben jelenleg 26000 óra van és kb gumin kívűl mindene originál... meg van egy Komatsu ami 2008-as, van benne kb 7000 óra és már kétszer volt kint belőle a motor... mégis két fiú állítja, hogy van olyan, mint a liebherr, biztos csak a miénk xar.... ugyanakkor legtöbbet Cat-et látni, újból meg Hyundai-t.... új liebherr talán 2 van a környékünkön....
Válasz Gumóka #262. hozzászólásáraAkkor meg, döntsön a szív! Meg az ár
Válasz #bandi #261. hozzászólásáraMég mikor ebben dolgoztam, azért volt ahol 40-50 gép is volt egy helyen, meg sok új is. Szervízzel egyiknél sincs gond szerintem, legalábbis ezekre nem volt panasz. A mostaniaknál meg már látja távolról a szervíz ezeket is.
Na meg itt is függ a használattól is.
Ez kb. Ugyanolyan meddő vita, mint ha traktorokról, kombájnokról, autókról, vagy épp bicikliről beszélgetnénk, melyik a jobb
Válasz Gumóka #260. hozzászólásáraTalán a hyundai de csak annyiból, hogy az axiál van mögötte. Bár nemtudom hogy mennyire vannak erre a szegmensre rákoncentrálva, de mégiscsak a legnagyobb lefedettségű cég.
Válasz .Feco. #257. hozzászólásáraSehogy. Egyik kutya másik eb. Dolgoztam mindegyikkel + a jcb. Ahány ember, annyi vélemény. A cater lassú a többihez képest és fogyaszt. A legdrágább.
Én ha vennék, Komatsu, vagy jcb. Vagy Hyundai, az olcsó. A jcb gyors, takarékos. A Komatsu precíz, talán a legjobban kezelhető gép.
Ezek mind 2000-2008 közötti évjáratok, a cater volt öregebb, az még a jól bevált B széria volt, a többit már nem ismerem.
Válasz .Feco. #257. hozzászólásáraKérdezd meg a diggerdrivert a youtuben vagy a szombati liveban. Tuti lenne véleménye róla.
Válasz jozsef.bencze #253. hozzászólásáraHa még aktuális... Weimar-os Facebook csoportban vannak fenn pdf-ek. Alkatrész katalógus, és kezelési utasítás is.
Parázs vita alakult ki felénk ma az ebédlőben...
ki hogy rakná ezeket a forgókotrókat sorrendbe és miért úgy?
Komatsu
Cat
Liebherr
Volvo
Hyundai
Tisztelt fórumozók! Azzal a kérdéssel fordulnék önökhöz hogy a Weimar T174 es fékdobja megegyezik e az IFA W50 es teherautóéval?
Válasz fuletuzep #252. hozzászólásáraorsóolaj kell bele barátom
Válasz fuletuzep #252. hozzászólásáraNevemre kettintva, a hírdetésben lévő számon hívj fel , este 10-ig is lehet .
Van valakinek eladó Weimar gépkönyve?
Sziasztok, a fordítoba milyen olaj kell ,illetve hol lehet utána állítani jobbra nehezen fordul??? Köszi
T174 weimar
Sziasztok! Weimar talpalót keresek 2db! Ár megeggyezés szerint!
0630 184 0353
0630 736 2206
Köszi
Válasz hajosgabor86 #248. hozzászólásáraCsonka Sándor 30/928 1917 Békésmegye Békés település Ő tud segíteni.
Válasz Matyika #247. hozzászólásáraSzivattyú probláma. Csonka Sándor 30/928 1917 Békésmegye Békés település Ő tud segiteni.
Weimar hidraulika szivattyú felújítással foglalkozik valaki vagy árul valaki ilyet?
Köszönöm!
Sziasztok!!
Van T174es weimarom mostanába arra lettem figyelmes, hogy dolgozok vele kb 20 percet és elkezd a gém rángatni mikor engedem le valamint alig akar emelni! A munkahengerek tűzforròak! Olaj van benne! Szivattyú probléma?? Segítő válaszokat előre is köszönöm!
Szia én ilyet raktam bele
Motor olaj: 15W-40
Váltó/Lefelé menő szög hajtás /terepváltó Differenciálműk/Hátsó 2 oldalkihajtás/Fordítómű(alsórésze):Hajtóműolaj 80W90 10L
Stabilizátor/Hidraulika rendszer:Hidraulika olaj 68
Lamellás fordító házba:CSAK NAGYON VÉKONY ORSÓ OLAJ
A lamellák kb 2-3 cm ben legyenek az olajban de a tengely hez ne érjen fel
Sziasztok! lenne egy kérdésem, hogy hol találom meg a Weimar olajfeltöltési táblázatát! Vagy ha valaki tudna segíteni, hogy hova milyen minőségű és mennyiségű olaj kell? Válaszokat előre is köszönöm!
Sziasztok abba a problémába ütköztem mikor a nagy gémet vagy a kis gémet vagy a kanalat vagy a talpaló-t mozgatom akkor a ki pörgetett motort vissza fújtja alapjáratra mi lehet a probléma?
Mikor a kanalat utazóba akarom kötni meglengetem a kis gémmel a kanalat és rakom lefelé a nagy gémet
a nagy gém nagyon lassan megy lefelé és nem bírom rendesen oda billenteni a gép elé.Mért nem akar lefelé menni gyorsabban?(a zuhanás-gátolnál az állító csavar ki van hajtva teljesen hogy minél gyorsabban dolgozzon de akkor is lassú)
Köszi én eddig az alsó vázon kerestem hogy hova lehet bele ütve.
Válasz verokmate #240. hozzászólásáraA gép jobb oldalán, az első "ajtót" kinyitod és levegőtartály fölött van az adattáblája.
Válasz ..MZ/X.. #229. hozzászólásáraLáttam rugós megoldást.
Az ékekbe két oldalt vékony drótkötél befűzve amit középen egy erős húzúrugó tart feszesen állandóan.
Sziasztok Weimar T174/2 Gépen hol lehet megtalálni az alvázszámot?
Hali érdeklödnék hogy hol lehet szerezni gyári weimár Vonorudat vagy vane valakinek eladó segítséget előre is megköszönöm?
T-174
Válasz ..MZ/X.. #235. hozzászólásáraCsak nem biztos, hogy ezt be tudod úgy,tenni, ha átfúrod az éket, gondolom én, hogy,feszes maradjon az ék, ergo' nem tart feszesen, tehát "lobog" majd a csésze, így meg kiveri a fészket.
De mondjuk ha a láncot az ék szélesebb felére hegeszted, tehát az éknek arra a részére, ami nem megy át a fészken és úgy húzod egymásnak szembe?
Sakkozni kell vele, a saját fejlesztések nálam se mindig sikerülnek elsőre
Válasz Gumóka #234. hozzászólásáraIgen, ezt írtam, hogy agyalok rajta. Lánc nem jó, 12mm széles az ék, annak a lyukán nem fér át a lánc.
Horog szerűség kell az ék végére amibe be lehet akasztani a feszítőt.
Aztán meg lehet túlgondolom a dolgot, kipróbálom valami ilyesmi rugós biztosító szeggel.
Válasz ..MZ/X.. #232. hozzászólásáraKözben rákerestem a weimaris kanálra, hogy képen is lássam.
Egy csészét négy ék fog be a keretbe egymással szemben.
Járható amit írsz, mert így a két szemben lévő éket feszíted egymásnak.
Én ezt a legegyszerűbben úgy oldanám meg, hogy vennék ezt a drótfeszítőt vagy minek hívják, a két távolságot kiegészíteném mondjuk egy darab lánccal, ami az ékhez van hegesztve úgy, hogy az ék fészkén átférjen a lánc, aztán csak összeakasztani, összetekerni, kész.
Szerszám sem kell hozzá.
Hírtelen jobb nem jutott eszembe.
Válasz Rabó001 #231. hozzászólásáraA miénket most ütöttem szét és újítottam fel tokkal vonóval. A lelakott kanalak is arany árban vannak, nem ér ennyit, akkor inkább drótozok tovább. Ráadásul most a kanálfeleket összefogom a géppel és megyek, a komplett kanalat nem tudom így cipelni.
Válasz Gumóka #230. hozzászólásáraHa beleszorul a kúp csak kalapáccsal lehet kiverni belőle. Ezen a kanálon 40-es kör anyag a tüske, a hüvelyek meg 41,5-ös belső átmérőjűek. Ha ki vannak belőle véve az ékek, leesik a csésze.
A gond az, hogy az ékek viszonylag hamar megkopnak aztán össze kell drótozni őket különben kipotyognak, így vacak a csere. Huzalfeszítőn agyalok most egy kontraanyával.
A nagyját a villával szedjük mert az megy bele a letaposott trágyába, a végét meg a köröm nélküli teli kanállal mert az nem túrja fel a karám földjét.
Válasz ..MZ/X.. #229. hozzászólásáraKell szerezni még egy kanálkeretet, tudod azt a munkahengeres cuccot, nemtudom nálatok minek hívják, de akkor egybe lehet cserélni a munkaeszközt.
Válasz ..MZ/X.. #229. hozzászólásáraHasonló elven, mint mondjuk egy kormány gömcsukló?
Kúppal zár feszesre, a végén meg biztosításnak a muter.
Esztergályos munka, meg némi hegedülés.
Bár, most csak képzeletben látom, nem tudom, mennyire lenne életképes.
Valakinek jó megoldása az egy munkahengeres kanál csészéinek rögzítésére?
Készül most két új teli csésze, meg van hozzá átalakítva egy 750 UNHZ trágyakanál. Trágyázáskor cserélni kell őket aztán cipőm tele a drótozós, ékes megoldással. Valami egyszerűbb kellene amivel könnyebb a csere meg nem marad el munka közben.
Válasz Gumóka #226. hozzászólásáraA képről csak a 200lres hordo hiányzik amit fog a keze.
Válasz Nyomasek Bobo #223. hozzászólásáraDh112 a cseh ipar egyik remeke
Forgókotró egyébként, csak ilyen nem szokványos,felépítéssel.
Akár az UN, azért az a forgózsámolyos gém sem egy elterjedt, mindennapi megoldás volt.
Válasz Nyomasek Bobo #223. hozzászólásáraÁrokáso. Oldalra is fordul . Gondolom az tűnt fel.
Válasz Tobszi #222. hozzászólásáraNem tudom, ami itt van, azon mióta az eszemet tudom, nem volt rendszám.
Sárbogárdi tsz gép volt az tuti, még kivehető az ajtaján a felirat.