Hirdetés
- Eke minden mennyiségben új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Öko gazdálkodás új
- Japán kistraktorok új
- Napraforgó ára új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Szója termesztése új
- Fiatal agrárvállalkozók induló támogatása c. pályázat - Minden Fiatal Gazda ide :) új
- Földeladás új
- Szántóföldi permetezőgépek új
Cikkajánló
Hirdetés
60 hozzászólás
Üdv.
Érdeklődnék hogy Unirak 600 gépkönyv lenne e valakinek.
Biztos nem az olajhiány a probléma, mert mindkét oldali motor egy tartályhoz kapcsolódik...
Válasz timon85 #56. hozzászólásáraEgy új hidromotor kb a géped jelenlegi ára.
Próbálj meg először szűrőket cserélni rajta.
Eredeti: Linde: 0009830615, de ilyet nem igen kapni. Helyettesítést mellékeltem.
Válasz Claastra. #55. hozzászólásáraDe jó. Vajon hol ujjitanak fel ilyet? Vagy lehet venni másikat???
Válasz timon85 #53. hozzászólásáraValószínű.
Válasz timon85 #53. hozzászólásáraValószínű.
Válasz Claastra. #52. hozzászólásáraHidromotor?
sajnos nem lánc problémád lesz,ha laza a lánc akkor is ugyanaz az áttétel mint ha feszes
Válasz szantofold22 #50. hozzászólásáraAz a baj hogy egyáltalán nem értek hozzá, holnap átt nézzem hátha találok rajta valamit. De egy kicsit spanyolok a láncon is, meg próbálok a kar rudazaton is állítani. Köszönöm a segítséget további szép estét
Válasz timon85 #49. hozzászólásáraOtt nem az lesz a baj .Van ezeknek a kis gepeknek egy un "null " pontja.Ez azt jelenti hogy egyszerre reagal és megy előre hátra..Azt nem tudom hol kell állitani nyugati gépeken van valami imbusz csavar azt piszkaljak.1 szem fél szemere nem érzékeny.Nem azért lassúbb mert az többet forog .A"hosszabb lánc"miatt.A null pont vagy a hidromotor késik.Ebben nem volt részem.Csak tudom hogy van ilyen.
Válasz szantofold22 #48. hozzászólásáraAz a problémám vele ha egyenesen próbálok vele menni a bal oldala sokkal lassabb, le vettem ma mindkét oldalról a deknit és bal oldalon a hátsó lánc elég laza de ha ki veszek belöle egy fél szemét nem bírom össze rakni. Ez vajon okozhatja a problémámat???
Válasz szantofold22 #45. hozzászólásáraÉrtelem szerüen feszülni kezd a láncod ha húzatod felfele a hidromotort ami hajt. Mivel a hidromotor hajtott lánckereke megy fel fele vagy épp lefele igy húzza magával a láncot.A dekni levétele után látsz bele a lelánchoz ,hogy mennyire feszül. Kis belógást alól hagyjál .
Válasz timon85 #46. hozzászólásáraA gép oldalán ha leveszed a dekni fedelet.A kerekek mogött.A vázban fut a lánc. Abban a duplafalú vázban kell lenni olajnak hogy ne fusson szárazon.Lassan forog csak kenésre való.Akár cserélt hajtómű olajjal is feltöltheted pl. A nagyobbik "deknit" vedd le ugye a nagyon van egy kicsi de ott nem fér bele a kezed.
Előfordulhat az hogy a hajtótengely végén mivel 3 csavar és egy fémkorong tartja a helyén a dupla lánckereket ,hogy azok lecsavarodnak és beleesik az olajba. A lanckerék nem tud beleesni.Általában a hátsó kerék vázban lévő hajtott lánckereke alá szokott begyülni az ilyesmi. Van ott egy kimélyités.
Ha láncot cserélsz csak 20b erőssitettet tegyél.Nagy ideg ha elszakad.
Válasz szantofold22 #45. hozzászólásáraNagyon köszönöm a segítséget holnap meg próbálom. Hol kell legyen olaj???
Válasz timon85 #44. hozzászólásáraSzia!Anno a miénk Balcancar motoros volt..Van spanoloja. Úgy tudsz feszíteni rajta,hogy az ülés és a trepni alá bejusz.Valószinü ki kell venned mindet gázkar ez az.Aztán látsz 2 hidromotort valószínü Linde lesz.Azt a vázhoz oldalfalhoz fohja 4 nagy kb 20 as csavar.Azt hiszem 32 vagy 36 fogja.Ezek fel le egy ovál vágásbsn mozognak.
Ezeket feltágitod és kivül a gém alatt az emelő munkahenger né(hosszú) az ablakon látszik jobbról balról egy a vázból felfelé kiálló nagy 6 lapfejű csavar ami végül is egy menetes orsó. Ezt tekered s a fellazított hidromotorodat emeli vagy sűlyeszti.
Oldal fedőt leveszed kb egyik oldalon a kereket is le kell venni.S belelátol.Olaj legyen benne. Belül a hidromotor végén van duplafogas kánckerék ez hajt s egyben ilyen módon ez spanoló funkció is.
Remélem tudtam segíteni.
Válasz szantofold22 #42. hozzászólásáraSzép napot most sikerült vennem egy multicar motorosat. A le hajtás láncoknak véletlenül nincsen spanoloja?
Sziasztok! Most bontottam meg egy kicsit az Unirak 600 b-met, és ki akarom benne cserélni a szűrőket. Tudnátok nekem méreteket írni, hogy ne kelljen előre leszerelnem őket? A motor (bolgár) szűrői is érdekelnek.
Válasz timon85 #40. hozzászólásáraSzia!Nem volna az rossz gép,ha nem 40 éves lenne amiből 10-20at a kolhozbsn húzott le.
20B lanccal hajt .Előre 50 hátra 60 szem jár.Érdekessége a 2 oldalon pont fordítva.Ezen néha spanolni kell.Mert eltépi.Az a baj hogy a fülke nemfelhajthatós s e miatt ülés gázkar trepni stb mindent ki kell bontani.venni.Majd a hidromotor tövén 4 csavar fellazit s a gép kinti oldalán dgy jó nagy tőcsavar kiáll azzal lehet fel vagy leengedni a hidromotor állását igy feszül a lánc.A fogaskereket a helyén a vázban 3 "10" es csavarvtartja egy kör alakú ékkel azt nézni kell a kis ablakon mert hajlamos lecsavarodni s beleesni a lánckenő olajba .Amit a lánc a fordulásnàl alá is tud gyürni.A legjobb ha vakamilyen kis desta vagy zetor motort tettek bele,Mert azzal jó erőss .Hosszú löket igy kis alapjáraton is megy nem mint Bobcat Gehl hogy egyből pörgetni kell.Gázolaj fogyasztás kicsi.Hidraulika Linde.Emelő kisszivattyú Bosch de Desta targoncáé pont jó bele 40x e ft ért.van joystikos meg karos ki melyiket latja jobbnak.A motor a hajtást egy metamid szerű anyagbol készült kis hardy szerű tárcsán adja át az hajlamos megkopni kitörni.E miatt motort ki kell venni.Ez a kupungházban van.
Előnye magasra emel de a súlyt így maga elé helyezi s ha nagyot fogol előre is billenhet(pótsúly ajánlott.)Féltengely kúpos csapágy gyürűvel húzható utána ha alákúszol valahogy.Ha mégis kottyan vagy ropog s ki kell cserélni igy tudod megoldani de a féltengely a vázon belül 6szögű hézagolóval van kiékelve .Ez ahogy húzod ki jön le róla.Ez ne vesszen el..Kis gazdaságot kiszolgál az ufo csak a bütykölés idegtépő tud lenni.
A régi nagy bunkó desta önindítót le kell cserélni Magnetonra (bolygóművesre ) jobban indul.Csak forditva megy rá.Alulra kerül az a kis henger a tetején.Léghűtéses nem ajánlott.De a bulgar perkinst is kerüld 3 hengeres balcancar motort mert a hengerfej tömités pici réslyukainál átég s befolyik a víz a motorba.Diohéjban ennyi.Ha veszed jo sokaig menjel vele melegedjen be mert hiaba régi a bosch Linde cuccok megdobhatják a cehket javitaskor.
Válasz timon85 #40. hozzászólásáraHa még a lamborginie motor van benne akkor felejtős, már újonnan is túlmelegedtek ezek a motorok kevésnek bizonyultak a géphez.
Ha ilyet keresel a perkins motorosra átalakítottak között keress.
Ólból ganajozásra vagy kisebb ház köröli munkákra megfelel építőipari célra kevés, de ez igaz a többi régi építőiparból kitett rakodóra is.
Előnye ennek a gépnek a magas (3,5m) emelés és az egyszerű elektronika mentes konstrukció.
Hátránya az, hogy régi sokat kell bütykölni.
Szép napot mindenkinek.
Érdeklődni szeretnék unirak 600 B típusú géppel kinek mi a véleménye?
3hengeres léghütéses motor van benne.
Nagyon érdekelnének a vélemények
Elöre is köszönöm
Sziasztok! Keresek Unirak 600b gépkönyvet ,használati utasítást ,alkatrész katalógust.Előre is köszönöm!
Sziasztok, igaz nem unirak-ról van szó, de hátha tud valaki valamit a Pum 500 rakodóról mondani. Milyen gépezet ez? Van értelme pénzt adni érte?
Válasz #36. hozzászólásra
Köszönöm a válaszod!
Ha tudom lebeszélem öcsémet az unirakról és keresünk valami mást. A keret az most úgy néz ki max. 1,5 milla + a trágyavilla ára.
Lényeges a méret is mert nem lehet 2m-nél magasabb a szélesség is 1,8m lehet max, mert különben nem fér be a régi tsz épületek ajtajain és odabent is szűkös a hely néhol.
Ha meglesz a rávaló kérdezősködni fogok még, mert sem nekem sem öcsémnek nincs semmi gyakorlati tapasztalata ezekkel a gépekkel. Nekem van némi rálátásom a net segítségével (fórumok, műszaki leírások, stb.) de ez csak elmélet.
Válasz #35. hozzászólásra
el kell dönteni hogy mennyit szánsz rá 5-600 bol ne mveszel masinát ez tény .....unirakot ne mvennék szokott lenni Gehl vagy unc vagy idösebb bobcat esetleg kis case rakodó ha rá állsz hogy figyeled a hirdetéseket ki lehet fogni nagyon jo vételeket de ezek mind 1 millka körül fognak mozogni és még akkor sem 100 % os az üzem biztossága nekem bobcat 741 van 1 millért vettük folyt a hidrolikatömbje pár O gyürüt cseréltünk meg 4 gumi rá olajcsere és ment és megy is a mai napig hiba nélkül felpakolt már pár ezer körbálát meg pár tonna trágyát is kisgépek de ennél nagyobb lehet nem is kéne mert fainul befér a magtárba is ahol még nincs terménycsiga és bepakolom vele a terményt is olyan helyen aho lcsak egyhelyben tud fordulni azt is kicentizve én nagyon szeretem ezeket a gépeket ha lenne pénzem vennék egyet ujonnan és meloznék vele egy kft nél is meloztam sokáig egy unc 061 essel meg egy bobcat 753 assal ..... trágyázásra nagyobb gépet tudnék elképzelni mitn a miénk egy unc 060 vagy 061 es bitang erös nehéz gép és nincs neki akadály az miénk majdnem fele akkora hamar megtelik a kereke és csak csuszkál pl tarlorol nehéz vele pakolni mert a laza talajon csak elkapar van itt felénk egy csávo 3 unc 060 asa van nagyon jo gépek ugy szemezgette ki a hirdetésekböl neten ahogy modntam hogy amint este feltették már másnap ment megnézni és ilyen 7-800 körül szedegette össze öket 2 millkákat is elkérnek a nagyon jo gépekért...
Jó estét, sziasztok!
Véleményeket tapasztalatokat szeretnék kérni azoktól akik használnak/ használtak unirak 600-ast.
Ugyanis ősszel de legkésőbb a télen vennünk kell valami ganézó gépezetet, mert a villával talicskával most már nem győzzük.
Öcsém (ő a gazda) ezt a típust választaná csupán azért mert olcsó, nekem viszont fenntartásaim vannak. Egyrészt mert öreg gépek és már rég nem is gyártják őket. Másrészt a hirdetésekben is - amiken már egy jó ideje figyelemmel kísérem a típust - bizony jórészt elég leharcolt masinákat kínálnak. Valamint végigolvastam itt is a két kapcsolódó topic-ot és bizony nem lettem sokkal optimistább.
Van mára telepem néhány olyan gép amitől a hideg ráz, mert többet kell szerelni mint amit dolgozik, a költségekről nem is beszélve nem akarok még egyet.
Szóval véleményeket kérnék a gépről pro és kontra.
Nŕdudvar Hidroszt kft,/azt hiszem linde van benne,huzos lesz,de lehet adnak rŕ olcsobbat.Valamin van cucc Karcagon Dozsa u targonca szerviz,Bocskaikert 4.sz föut melletti szervizuton. valamilyen trendix a falu tulso oldalĺn,nagy narancs hŕz
Nŕdudvar Hidroszt kft,/azt hiszem linde van benne,huzos lesz,de lehet adnak rŕ olcsobbat.Valamin van cucc Karcagon Dozsa u targonca szerviz,Bocskaikert 4.sz föut melletti szervizuton. valamilyen trendix a falu tulso oldalĺn,nagy narancs hŕz
Heló. Szükségem lenne hidromotorokra, vagy olyan emberre aki fel tudná javítani. Unirak 600B
és valami elérhetőséget nem tudsz mondani?
Válasz #24. hozzászólásra
felénk ami van az 3 hengeres Perkins-sel (targoncamotor)megy, és jól. Ha jól emlékszem Mélykúton van két motorfelújító is aki ilyen motorokkal foglalkozik. Az egyik Földi János, vagy Attila náluk minden cucc van hozzá szerintem komplett motor is
Válasz #28. hozzászólásra
új az millios nagyságrendű a felújitás fúrás köszörülés dugó csapággyak tömités munkadij 480
és egy komplett motor mennyibe van ?
Válasz #26. hozzászólásra
tavalyelött ujitottam fel egy motort nem olcsó mulatság,de van aki mtz motort rakott be egy másik meg bolgár pörkinst (targonca motor) az mtz-vel lassubb lett mert nem forog annyit
adagoló baja van de gondolkozunk a motor cserén is.
amugy meg csak annyi h nehezen indul hidegben és öreg.
tudsz segíteni , vami hasznos informáciot mondani v. talán értesz az adagolóhoz ???
Válasz #24. hozzászólásra
mi lett a motorral?
Sziasztok!
Nem udja valaki hogy unirak 600 hoz hol lehet kapni komplet motor ( akkár újat , akkár használtat)?
És hogy milyen moeterokkal gyártoták őket és melyik a legjobb?
A miénben egy 3 hengeres lombardini motor van: jó fogyasztás stb.
Kérlek írjatok :)
Válasz #22. hozzászólásra
4455-ös kevés problémát, de T-150k változó van "jó vagy nem". Komolyan erősebb T150k mert nagy vonóerő és durva elhúzni IH-6,2 tárcsával lehet elvinni, 250 mázsa pótkocsival. 4455-ös jobb tavaszi kombizás, tárcsázás elég IH-4,2/5,2 változás fogyasztás.
jd 4455 és a t150 fogyasztása nagy a különbség?
álítolag t150 többet fogyaszt
Válasz #18. hozzászólásra
átmásoltam Fero flex-tól, amit nagy díjat BNV-en. Magasitó-forditó kanálot. Megvan anyagokat, majd behegeszetni. :DD Ugyanaz gyáriat!
értrem
de te v. ti mivel is foglakozol(tok) ?mert csak egy pár honapja vagyol a forumon és veled már párszor beszéltem
Válasz #17. hozzászólásra
nem szoktam, tiz év ezelőtt utolsó volt. Már eladtam 088-et. Altas max. magasság: kb. 4 m-re.
mennyivel magasabb mint az unirak
tráygázni nem szoktatok vele?
már ne érds fére a dolgokat nem a kedvec témám a tráázás csak most nyakig ülünk a "sz.rban" és a nem tudjuk meg csinálni...
ezért nézem a lehetőségeket akkár egy régi fajta rakodot is
Válasz #14. hozzászólásra
Rendes rakodás legyen. Valakit sok rendtelenség és csúnya rakodás.
Válasz #13. hozzászólásra
Trágyázás, rakodás, szórás. Komolyan nehéz munkát végezni. Szórás közben nehéz van.
Válasz #13. hozzászólásra
Igen lehet, villát kell. Régi Tsz-én KCR-2000-es volt, vagy 500 és 750-esek.
trágyázást hogy birja az atlas?
Válasz #11. hozzászólásra
Egy bizonyos Varga valakiről olvastam, hogy vannak alkatrészei, de az nem bontó, hanem csak megmaradt alkatrészek.
expressz.hu volt, már eltörölt. Ez sajnos.